ChristianMatch

Forum

partner met beperking of toch liever niet.......
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:12

TESSYBEAR731 schreef:
Ik proef een beetje een dubbele ondertoon in je verhaal...
Jammer, want het is exact hetgeen ik ook heb willen zeggen!
Dat iemand met dit soort dingen loopt betekent niet per definitie dat hij/zij niet gewoon normaal kan functioneren...

Die dubbele ondertoon proef je echt helemaal zelf........
ik praat vanuit mijn eigen ervaringen......en verder ben ik niet iemand van dubbele ondertonen......ik probeer te vertellen hoe ik het ervaren heb......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA637

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:12

Ik wens jullie allemaal een hele leuke dag had graag mee gewild maar mijn gezondheid kan dat nog niet aan ,
Hoop als ik weer beter ben naar het strand te kunnen , heb er voor twee jaar gestaan en de HEER gezocht dacht toen en nu waar is HIJ , nu twee jaar later heb veel doorgemaakt en nu weer opnieuw maar HIJ is er HIJ was er ook op het strand toen
HIj heeft me gedragen en draagt me nog steeds.
Als ik terug kijk wat iedereen zegt niet te doen dan mag ik weten dat mijn Hemelse vader er altijd voor mij zal zijn in welke omstandigheden ook
En ja ik kijk voor uit en het is moeillijk maar Hoop ooit eens te kunnen genieten zoals God het bedoelt heeft en weer eens gelukkig te zijn wens jullie allemaal van uit mijn hart dat ik kreeg van mijn HEER een fijne dag een gezegende dag een dag vol vreugde en blijdschap

liefs anita
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:13

WILLEMIJN232 schreef:
Het geluk van mijn kinderen staat zeker voorop, maar houden jouw kinderen rekening met jou als ze hun vrienden\vriendinnen kiezen?Nee, toch? En dat hoeft ook niet......
Loslaten heet zoiets Mary, kinderen moeten hun eigen neus leren stoten en niet die van jou......

Dat heeft volgens mij helemaal niets te maken met loslaten Willemijn,
Kinderen van 11 9 en 2 (ten tijde van scheiding) kun je nog helemaal niet loslaten. Die moet je ondersteunen en troosten en begeleiden zoveel je kunt en niet direct confronteren met een nieuwe partner!

Mijn dochter is inmiddels gelukkig getrouwd(al een jaar) dus ik weet echt wel wat loslaten is!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:16

MARY052 schreef:
Dat heeft volgens mij helemaal niets te maken met loslaten Willemijn,
Kinderen van 11 9 en 2 (ten tijde van scheiding) kun je nog helemaal niet loslaten. Die moet je ondersteunen en troosten en begeleiden zoveel je kunt en niet direct confronteren met een nieuwe partner!

Mijn dochter is inmiddels gelukkig getrouwd(al een jaar) dus ik weet echt wel wat loslaten is!

Ik denk dat ik wat anders bedoel met loslaten dan jij dat doet..........en we hebben er gewoon een andere mening over, dat kan toch?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:21

Ik verkeer, gelukkig, niet in een situatie waarin dit voor mij persoonlijk speelt.

In de 3 jaar dat ik hier op cm lid ben, heb ik best veel mensen leren kennen, ook veel vrouwen met kinderen.
Wat mij is opgevallen is dat zoveel vrouwen hun geluk en plezier opzij zetten voor de kinderen.
Er vaak maar van uit gaan op voorhand dat de kinderen het er wel moeilijk mee zullen hebben!!!
Bewust kiezen voor eenzaamheid omdat er een idee leeft dat zeer wel een waanidee kan zijn.
Heb je er ooit wel eens over gesproken met je kinderen dat mama wellicht ooit weer een man in haar leven krijgt? of is zelfs dat al eng?
Het gekke is dat de exen van deze vrouwen vaak al weer jaren vrolijk bij hun nieuwe vriendin zitten en de kinderen daar om het weekend vrolijk heen en vandaan komen..

dames... emancipeer en jaag je eigen geluk na, je bent oud voor je t weet en of je dan nog steeds goed in de markt ligt.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:23

IESJE369 schreef:
Deze twee teksten zijn inderdaad wel concreet, namelijk "werk" en "goede daden".

Toch vertelt het evangelie juist dat het niet de goede daden zijn, maar de genade waar het om gaat.
Ik blijf het lastig vinden om het goed te begrijpen.

In de tekst van Cor. kun je lezen dat je behoud niet afhangt van je goede werken. Voor je behoud is belangrijk op welk fundament je bouwt. Je werken zijn van belang voor het loon dat je krijgt. Wij hebben soms de neiging ons een beetje blind te staren op ons behoud: "als ik maar naar de hemel ga, dan is het wat mij betreft goed". Maar God verlangt meer van ons; wij mogen als Zijn ambassadeurs in deze wereld staan, hoewel ons behoud daar dus niet van afhangt.

Snapjutnog?? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ZINGA672
op dinsdag 10 augustus 2010, 19:26
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA637

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:29

reactie

heb je matteüs 6 helemaal gelezen of dat ene stukje ??
alles wat we hier op aarde doen zegt prediker ook is najagen van de wind
Ik haal hier uit me nergens geen zorgen meer om moet maken , en het mag verwahten van GOD die geeft .wat wij van node hebben
en niet de aardse begeerten in alle dingen
geld auto s steeds weer met de mode me sex ennoem maar op
Het is zot om te begeren wat dan ook
En ja stiekum doen we het allemaal maar wat is uiteindelijk het doel
IK ben voor een maand bijn a van de aarde weggenomen ,
heb veel tegelslagen geen geld om rond te komen ik weet niet wat de toekomst brengt maar wel dat IK van mijn hemelse vader mag verwachten en da tik hier niets van node heb van dat alles we zijn gekomen zonder en we gaan , alleen ons hart dat mag zuiver worden en daar moet je aan werken Een goed hart is de HEER wegevallig alles van de wereldse dingen niet

groet gods zegen voor een ieder die dit leest bewaar in je hart dat je GOD van node hebt amen

lieve groet van mij anita
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:31

RICHARDRI464 schreef:
Je krijgt van CM een aantal tips, die mailtjes beantwoord ik niet. En op sommige mailtjes hoef je niet te antwoorden omdat het soort mededeling is. Het geeft dan ook niet helemaal een goede indicatie of iemand wel of niet reageert op de mailtjes. Want daarvoor is het denk ik bedoeld. Als je een leuke vrouw ziet op CM en je ziet dat zij slechts 20% van haar mailtjes beantwoord... Vul zelf maar in.

Krijg jij tips van cm?! Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley Gefrustreerde smiley

Oh, ik weet het al; ik heb de goedkope aanbieding Lachende smiley met blinkend witte tanden Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:38

WILLEMIJN232 schreef:
Ervaring Marijan???? Knipoog smiley

Jij snapt het! Lachende smiley

Er moeten meer mensen zijn, die deze ervaring met me delen. Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:40

THOMAS968 schreef:
Ik verf niet he. Een man die grijs wordt, is charmant en een vrouw die grijs wordt, is oud.

Thomas, die deze ongelijkheid wel bevalt. Knipoog smiley

Huh.... Twijfelende smiley Verraste, verbaasde smiley Hoe kom je aan deze wijsheid Smiley die vol vragen zit

Maak dat de kat maar wijs, Thomas! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 10 augustus 2010, 19:40
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:41

THOMAS968 schreef:
Marijan:

Een ander tegeltekstje je is wel: een vliegende vogel vangt altijd wat.

Thomas, deze spreuk is ook op de Veluwe geldig.

Wat een opluchting zeg! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:44

MARIJAN072 schreef:
Huh.... Twijfelende smiley Verraste, verbaasde smiley Hoe kom je aan deze wijsheid Smiley die vol vragen zit

Maak dat de kat maar wijs, Thomas! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Zal wel friese tegeltjes wijsheid zijn Marijan.........en is niet op de Veluwe geldig.... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 10 augustus 2010, 19:46
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:45

MARIJAN072 schreef:

Het is ook onzin in principe en het zou zo dus ook niet moeten zijn. Het was uiteraard een plagerijtje hierboven maar ik heb wel de indruk dat vrouwen het erger vinden dan mannen dat ze grijs zijn of worden. Het is niet zozeer een constatering maar meer een gevoel dat ik aantref bij vrouwen. Ik ken heel veel vrouwen die hun haren wat bijkleuren - en ik geef ze groot gelijk, maar eigenlijk weinig mannen, al zijn ze er wel. Ik vind grijs haar bij een vrouw overigens prima, ik heb daar minder last van dan veel vrouwen bij zich zelf. Maar ja ik heb wel geleerd dat je dit soort dingen eigenlijk niet kunt zeggen omdat dit soort opmerkingen al gauw serieus worden genomen en dan is het weer onaardig natuurlijk.
Wel jammer dat dit topic nergens over mag gaan anders was de gevoeligheid tussen mannen en vrouwen als het om uiterlijk gaat wel een leuk topic.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 10 augustus 2010, 20:13
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:55

PIETER649 schreef:
Ik verkeer, gelukkig, niet in een situatie waarin dit voor mij persoonlijk speelt.

In de 3 jaar dat ik hier op cm lid ben, heb ik best veel mensen leren kennen, ook veel vrouwen met kinderen.
Wat mij is opgevallen is dat zoveel vrouwen hun geluk en plezier opzij zetten voor de kinderen.
Er vaak maar van uit gaan op voorhand dat de kinderen het er wel moeilijk mee zullen hebben!!!
Bewust kiezen voor eenzaamheid omdat er een idee leeft dat zeer wel een waanidee kan zijn.
Heb je er ooit wel eens over gesproken met je kinderen dat mama wellicht ooit weer een man in haar leven krijgt? of is zelfs dat al eng?
Het gekke is dat de exen van deze vrouwen vaak al weer jaren vrolijk bij hun nieuwe vriendin zitten en de kinderen daar om het weekend vrolijk heen en vandaan komen..

dames... emancipeer en jaag je eigen geluk na, je bent oud voor je t weet en of je dan nog steeds goed in de markt ligt.... Knipoog smiley

He Pieter
Lieve reactie
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:59

IESJE369 schreef:
In de Bijbel staat dat je geen schatten op aarde moet verzamelen, maar in de hemel.

De schatten op aarde zou ik wel kunnen benoemen: bezittingen, status, bankrekening.
Maar wie kan voor mij benoemen wat er concreet met "schatten in de hemel" wordt bedoeld?

ik moest direct denken aan een kinderliedje,
Hij is koning...

'k Heb een beurs die niet oud wordt
'k Heb een schat die nooit opraakt
'k Heb een schat in de hemel
En 'k heb Jezus in mijn hart
Hij is Koning, Hij is Koning
Hij is het die ons bevrijdt
Hij is Koning, Hij is Koning
Koning in eeuwigheid

Jezus is Heer van hemel en aarde
Toch werd hij net zo'n mens als wij
Om ons te leiden naar Zijn Vader
Ik ben de weg, zegt Hij
Zoek niet naar schatten op aarde
Daar gaat hun waarde voorbij
'k Geef je een schat in het Koninkrijk
Volg je Mij dan word je de koning te rijk

'k Heb een beurs, die niet oud wordt
'k Heb een schat die nooit opraakt
'k Heb een schat in de hemel
Hij is Koning, Hij is Koning ... (enz.)

Jezus zegt jou: Ik ken al je zorgen
Want Ik werd net zo'n mens als jij
Kom dus bij Mij, wacht niet tot morgen
Kom want Ik maak je vrij
Ik ben het licht van de wereld
'k Schijn in de donkerste nacht
Dit is de dag dat je leven begint
Volg je Mij dan word je zo blij als een kind

'k Heb een lamp die niet uitgaat
'k Heb een weg die omhoog leidt
'k Heb een huis in de hemel
Hij is Koning, Hij is Koning... (enz.)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 20:02

THOMAS968 schreef:
Het is ook onzin in principe en het zou zo dus ook niet moeten zijn. Het was uiteraard een plagerijtje hierboven maar ik heb wel de indruk dat vrouwen het erger vinden dan mannen dat ze grijs zijn of worden. Het is niet zozeer een constatering maar meer een gevoel dat ik aantref bij vrouwen. Ik ken heel veel vrouwen die hun haren wat bijkleuren - en ik geef ze groot gelijk, maar eigenlijk weinig mannen, al zijn ze er wel. Ik vind grijs haar bij een vrouw overigens prima, ik heb daar minder last van dan veel vrouwen bij zich zelf. Maar ja ik heb wel geleerd dat je dit soort dingen eigenlijk niet kunt zeggen omdat dit soort opmerkingen al gauw serieus worden genomen en dan is het weer onaardig natuurlijk.
Wel jammer dat dit topic nergens over mag gaan anders wat de gevoeligheid tussen mannen en vrouwen als het om uiterlijk gaat wel een leuk topic.

Thomas.

'k Moet je wel gelijk geven hoor, Thomas. 'k Zag het ook vooral als een plagerijtje. De meeste vrouwen, waaronder ikzelf, worden niet vrolijk van grijs haar. Je zou bijna jaloers worden op de mannen, die ook nog eens goedkoper uit zijn.
Wel super dat jij geen moeite hebt met een vrouw met grijs haar en dat je de keus bij de vrouw laat. Daar kunnen sommige mannen wel van leren, denk ik.

Zo'n topic waar je op doelt, lijkt mij wel boeiend. Dat moet toch op een luchtige manier kunnen?

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 10 augustus 2010, 20:10
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 20:06

Hemelse schatten...doet mij toch het meest denken aan de vruchten van de Geest die we mogen ontvangen...naast Jezus Zelf Knipoog smiley

Verder vind ik het lied dat Marieke plaatste wel heel sprekend.

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 10 augustus 2010, 20:07
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 20:08

ZIVAATJE309 schreef:
He Pieter
Lieve reactie

ook mijn kinderen wensen het mij toe!! En natuurlijk hou je rekening met je kinderen...maar hun mening is niet doorslaggevend en dat is denk ik wat Willemijn bedoelde!
Kinderen worden groter en gaan steeds meer hun eigen weg, en natuurlijk kun je er voor kiezen je leven opzij te zetten voor je kids (dat heb ik zelf de afgelopen 4 jaar ook gedaan), maar ik denk dan dat het zeker niet reeel is om dan 'op zoek te gaan" naar een partner...
Behalve moeder/vader ben je zeker ook mens, man of vrouw! En ook dat gevoel mag hoog op de lijst staan, je kunt 80 worden....moet je nagaan wat je dan opgeeft als je kinderen tegen een nieuwe partner zijn!!

Wat ik in mijn hele naaste omgeving wel gezien heb, is dat een moeder heel lang heeft gewacht, en dat toen zij dacht dat de kinderen er eindelijk aan toe waren ze juist NIET meer aan het idee konden wennen om mams te delen!
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 20:10

De paraleltekst in Lucas 12: 33 zet "schat" in het enkelvoud. Dan zou het Jezus in je hart kunnen betekenen.
In Matteus staat "schatten" in het meervoud.
Wie kan hier een verklaring voor geven?

Laatst aangepast door
IESJE369
op dinsdag 10 augustus 2010, 20:10
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 20:12

MARIJAN072 schreef:
'k Moet je wel gelijk geven hoor, Thomas. 'k Zag het ook vooral als een plagerijtje. De meeste vrouwen, waaronder ikzelf, worden niet vrolijk van grijs haar. Je zou bijna jaloers worden op de mannen, die ook nog eens goedkoper uit zijn.
Wel super dat jij geen moeite mee hebt met een vrouw met grijs haar en dat je de keus bij de vrouw laat. Daar kunnen sommige mannen wel van leren, denk ik.

Zo'n topic waar je op doelt, lijkt mij wel boeiend. Dat moet toch op een luchtige manier kunnen?

Als je dan als man een mening geeft ben je al gauw grof bij sommige prinsessen op de erwt natuurlijk. Schoonheid is niet objectief he, het hangt af van wie er naar kijkt en dat is maar goed ook. Wat dat betreft kan ik heerlijk genieten van oude mensen die elkaar verliefd aankijken. Objectief zal alles wel niet meer zo mooi zijn maar voor hen is het dat wel. En daar gaat het maar om.

Thomas, die als hij oud is ook nog wel verliefd wil zijn.

Als liefde zoveel jaar kan duren,
dan moet het echt wel liefde zijn....

Herman van Veen

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 10 augustus 2010, 20:19
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 20:14

TESSYBEAR731 schreef:
Ach, ik blijf standaard rond de 70% hangen...
En dat terwijl ik over het algemeen toch netjes terug mail! Knipoog smiley

Het houd ergens op, je bent op een bepaald moment uitgepraat

dan krijg je een lege mail terug, of een big smile..........
goed voor de procenten misschien; sociaal wat minder op nivo, in mijn ogen!!
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 20:18

HANNAH810 schreef:
zijn jullie nog gaan fietsen, en zo ja; hoe is het geweest?
het was leuk zie mijn reactie op het forum
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 20:24

MARIO216 schreef:
Er is gereserveerd voor 18.30 uur, door mij

Als ik het dus goed begrijp hebbu gereserveerd, bij die tent in Utreg die ik voorstelde?!

XI ernaar uit. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIEN943

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 20:27

TESSYBEAR731 schreef:
Ik zie nu dat Richard naderhand zijn reactie heeft aangepast...er stond eerst namelijk dat hij een relatie hàd met iemand van hetzelfde geslacht.
Mijn vraag is ook niet bedoeld als aanval naar hem, maar puur om te achterhalen wat zijn motivatie is voor het openen van dit topic. Het lijkt er namelijk erg op dat hij die evt. homoseksuele gevoelens bij zichzelf omver wil werpen met behulp van anderen...

Dank dus Willemien en Behappy, voor jullie reactie's...maar ik krijg liever gewoon antwoord van Richard zelf.

Sorry dat ik me er mee heb bemoeid, misschien moet je het even privé met hem bespreken. Ik heb hem trouwens ook prive gesproken. Dit is tenslotte wel een openbaar forum.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 20:32

THOMAS968 schreef:
Het is een van de mooiste etappes van het Pieterpad maar de andere is een onderdeel van het Pelgrimspad, maar zeker niet het mooiste. Pelgrimspad past beter bij CM, dat wel. Zwammerdam- Schoonhoven is veel fraaier, voorbij Liesbeth, door de Reeuwijkse plassen en langs de Vlist.

Thomas

Dan is het een ommetje naar mij toe, heb je toch nog je koppie thee Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 20:33

MARIO216 schreef:
Dan is het een ommetje naar mij toe, heb je toch nog je koppie thee Knipoog smiley

Nespresso ristretto thee of mocca gourmet van senseo is prima thee wat mij betreft.

T.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 20:35

LEPELTJE037 schreef:
Als ik het dus goed begrijp hebbu gereserveerd, bij die tent in Utreg die ik voorstelde?!

XI ernaar uit. Lachende smiley

Yep.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 20:35

THOMAS968 schreef:
Nespresso ristretto thee of mocca gourmet van senseo is prima thee wat mij betreft.

T.

Even voor alle duidelijkheid: ik heb die prijs gewonnen, jij niet! Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 20:39

A friend is one who believes in you, when you have ceased to believe in yourself!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 20:40

WILLEMIJN232 schreef:
Even voor alle duidelijkheid: ik heb die prijs gewonnen, jij niet! Verraste, verbaasde smiley

Kom je nog of niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley die vol vragen zit
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 ... 6194 Volgende
Pagina 1051 van 6194