| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 00:39
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | CITAAT : Thomas zal nu wel dekking moeten zoeken...
Nu de sluier, over jouw mooie persoonlijkheid is weggeworpen, zul je wel dekking moeten zoeken, nu je als loftuiting waarschijnlijk wel zeker, een onbeschrijfelijke berg bloemen toegeworpen zult krijgen,
waaronder - wegens een kortingsaktie - zeker ook enkele orchideeen. |
je bedoelt onder de e-card's van liefde, de kaart; "ik vind je lief", behappy? ik weet niet of thomas voldoende huishoudelijke capaciteiten heeft om al die orchideen te verzorgen........ (afijn, in elk geval veel sterkte gewenst, met je overlopende mailbox, en je weet, orchideeen kunnen met heeeeeeeel weinig water toe, thomas!! )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 00:49
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | je bedoelt onder de e-card's van liefde, de kaart; "ik vind je lief", behappy? ik weet niet of thomas voldoende huishoudelijke capaciteiten heeft om al die orchideen te verzorgen........ (afijn, in elk geval veel sterkte gewenst, met je overlopende mailbox, en je weet, orchideeen kunnen met heeeeeeeel weinig water toe, thomas!! ) |
Het is mooi, hoe het lied van Ciske vorm krijgt in zo vele gedaanten, - op een podium als theater - bij een spreekbeurt in een zaal ten gunste van kinderopvang - en gewoon van mens tot mens, met hartelijkheid en genegenheid
En wat die Thomas betreft, tussen al die bergen loftuitingen, zullen toch ook wel een paar getuite liefelijke rode lippen zitten? Die zachtjes tot hem spreken: 'Zal ik je orchideeen even water geven, of doe je dat zelf, schat?'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 00:58
|
|
|
|
hahaha moest het in t fries gezongen worden anders begrepen jullie t niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 01:04
|
|
|
|
Het moet niet gekker worden! Een mooie rechtbank wordt het hier:
dhr. R. vergelijkt h... sapiens... met dieven. En is dus aanklager. dhr. R. geeft eigenhandig een verklaring over eigen gevoel. En is dus verdachte.
dhr. R. is dus aanklager en verdachte tegelijkertijd! Dat kan helemaal niet, in het Nederlands rechtsysteem...
dhr. R. is dus iemand, die zichzelve aanklaagt... Dat is de dagelijkse praktijk in de Nederlandse / Europese en Mondiale psyche.
Dit is de 'r' van 'error'... !
dhr. R. mag en dhr. A t/m Z mogen weten, dat wij een rechter hebben, die boven alle partijen staat. En die van mensen houdt, omdat Hij zelf mens is geworden.
Dit is de 'r' van alllllll Right !!!
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op vrijdag 13 augustus 2010, 01:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 01:08
|
|
|
|
we hadden thuis vroeger tv maar speelden toch veel buiten en er was veel onderling contact en tijd voor gesprekken,gezelschapsspellen ,fietstochtjes en noem maar op. ook nu met mijn kids ben ik zeer selectief in het kiezen van programma's bij t tv kijken .mijn kids spelen nog steeds veel buiten en ook pc is voor hen aan tijd gebonden.moeders is helaas cm veslaafd geraakd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 01:28
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Nee, even serieus....het is een feit, dat, als je een gezonde relatie wilt, je na één kritische opmerking zeven positieve/opbouwende/lieve opmerkingen nodig hebt om de relatie weer in de juiste balans houden.... 't zijn dus de kleine vosjes die de wijngaard bederven.... |
Zeven woorden... Dan heb je aan een dag niet genoeg? Na elke fout die je maakt, heb je zeven extra woorden nodig om het weer goed te maken!
Dat wordt lastig... Dat wordt:
Zeven woorden spreken tijdens het journaal... Want het behoud van een goede relatie gaat voor!
Zeven woorden spreken, tijdens jouw telefoongesprek... want het behoud van een goede relatie gaat voor!
Zeven woorden spreken, als jij met je vriendin kletst... want het behoud van een goede relatie gaat voor!
Zeven woorden spreken, als jij wilt gaan slapen... want het behoud van een goede relatie gaat voor!
Volgens mij, hoe goed ook bedoeld is zo'n goedbedoelde 'zeven woorden scene' niets meer en niets minder dan een 'stoorzender' voor een goed huwelijk!
Pats! Dat hakt er in!!!
Volgens mij kun je beter met een puntentelling werken, als volgt:
1 punt Man komt thuis en krijgt te horen: 'Bier staat in de koelkast.'
2 punten Man komt thuis en krijgt te horen: 'Bier staat in de koelkast, schat!'
3 punten Man komt thuis en krijgt te horen: 'Bier staat koud, zal ik het flesje op tafel zetten?'
4 punten Man komt thuis en krijgt te horen: 'Bier staat koud, zal ik het flesje op tafel zetten met een schoon glas er bij?'
5 punten Man komt thuis en krijgt te horen: 'Bier staat koud, hier heb je het in een glas, proost!'
6 punten Man komt thuis en krijgt te horen: 'Bier staat in glas... maar eerst... ' ........................................................................................................................................... dat duurt zo lang, en zo innig, het bier slaat dood....
7 punten Man komt thuis en krijgt te horen: Het is zo zonde van dat bier, dat slaan we maar over:
Eh, hoeveel woorden moeten we hier verder nog aan vuil maken??? Toch geen 7, geen 6, geen 5, geen 4, geen 3, geen 2, geen 1, maar: 0 !!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RICHARDRI464
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 02:03
|
|
|
|
|
Ook www.naarhouse.nl werkt hiermee. Misschien goed idee dat je de muziek gaat onderzoeken wat wel of niet goed is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RICHARDRI464
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 02:09
|
|
|
|
Beste Jolan,
Dat denk ik dus ook dat zonder TV mensen veel meer samen met elkaar gaan doen. Wat ik veelal zie bij mensen is dat de gehele avond de TV aan staat. Zelfs bij mensen dat het als behang dient. Het is heerlijk ontspannen (mee eens) maar je glijd er zo gemakkelijk in weg. 18 uur het nieuws kijken dan even muziek luisteren via de TV en dan Toen was geluk heel gewoon kijken en dan journaal nog en dan is de avond weer voorbij. Overigens Toen Was Geluk Heel Gewoon kent veel onchristelijke zaken bijvoorbeeld baas in eigen buik et cetera maar goed daar wil ik het niet over hebben. Ik denk dat mensen op die manier wel individualistisch worden.
Maar van welke Bijbel tekst bekijkt de kerk het dat het beter is van niet een TV te hebben? Er is natuurlijk niet alleen rommel op, de EO is er ook nog.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RICHARDRI464
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 02:11
|
|
|
|
|
Bedankt voor je mooie schrijven be happy. Don't worry be happy?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 08:31
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Aan de buien van vandaag kan 't ook niet liggen. Heerlijk weer om bijv. naar Giethoorn te gaan, ben ik blij dat ik mijn tuin op orde heb. |
Ik was iets te optimistisch gisteren. We hebben een plensbui gehad in Giethoorn, terwijl we midden op het meer in een fluisterboot dobberden. Is wel goed voor de tuin natuurlijk! Regenkleding hadden we niet bij ons, wel een paar handdoeken i.v.m. zwemplannen. Maar ja, de handdoek boven ons hoofd mocht ook niet helemaal baten. Verder was het wel heel gezellig, al misten we de zon een beetje. Maar ach....als je zelf maar met een clubje 'zonnetjes' bent, komt dat ook wel weer goed.
'k Wens iedereen vandaag een fijne dag met goed (tuin)weer toe en morgen een gezellige en zonnige picknick-party! Zo niet, dat zijn jullie in ieder geval zelf de zonnetjes!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 13 augustus 2010, 08:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 08:35
|
|
|
|
| RICHARDRI464 schreef: | Maar van welke Bijbel tekst bekijkt de kerk het dat het beter is van niet een TV te hebben? Er is natuurlijk niet alleen rommel op, de EO is er ook nog. |
Gelukkig zend de EO geen rommel uit Zelfs de EO wil tegenwoordig graag meedoen in het kijkcijfergevecht en de programma's worden er niet bepaald beter op. 40 dagen zonder sex......moet dat nou echt op tv? Het nieuwe programma van Arie Boomsma, (loopt een man over het water..) haalde gelukkig de beeldbuis niet, maar geeft wel aan dat waar ze vroeger voor stonden steeds verder wegzakt. Presentators die halfnaakt op een damesblad gaan staan, het scheppingsverhaal in twijfel trekken of mee willen varen in de gaypride....sorry hoor, maar waar ben je dan mee bezig?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 09:19
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | Zeven woorden... Dan heb je aan een dag niet genoeg? Na elke fout die je maakt, heb je zeven extra woorden nodig om het weer goed te maken!
Dat wordt lastig... Dat wordt:
Zeven woorden spreken tijdens het journaal... Want het behoud van een goede relatie gaat voor!
Zeven woorden spreken, tijdens jouw telefoongesprek... want het behoud van een goede relatie gaat voor!
Zeven woorden spreken, als jij met je vriendin kletst... want het behoud van een goede relatie gaat voor!
Zeven woorden spreken, als jij wilt gaan slapen... want het behoud van een goede relatie gaat voor!
Volgens mij, hoe goed ook bedoeld is zo'n goedbedoelde 'zeven woorden scene' niets meer en niets minder dan een 'stoorzender' voor een goed huwelijk!
Pats! Dat hakt er in!!!
Volgens mij kun je beter met een puntentelling werken, als volgt:
1 punt Man komt thuis en krijgt te horen: 'Bier staat in de koelkast.'
2 punten Man komt thuis en krijgt te horen: 'Bier staat in de koelkast, schat!'
3 punten Man komt thuis en krijgt te horen: 'Bier staat koud, zal ik het flesje op tafel zetten?'
4 punten Man komt thuis en krijgt te horen: 'Bier staat koud, zal ik het flesje op tafel zetten met een schoon glas er bij?'
5 punten Man komt thuis en krijgt te horen: 'Bier staat koud, hier heb je het in een glas, proost!'
6 punten Man komt thuis en krijgt te horen: 'Bier staat in glas... maar eerst... ' ........................................................................................................................................... dat duurt zo lang, en zo innig, het bier slaat dood....
7 punten Man komt thuis en krijgt te horen: Het is zo zonde van dat bier, dat slaan we maar over:
Eh, hoeveel woorden moeten we hier verder nog aan vuil maken??? Toch geen 7, geen 6, geen 5, geen 4, geen 3, geen 2, geen 1, maar: 0 !!!! |
Niet zomaar 7 stuks joh...7 positieve woorden! En dat is echt waar, en lang niet altijd grappig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 09:20
|
|
|
|
Je mag hier gewoon off-topic gaan, het is maar dat je het weet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 09:27
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | Gefeliciteerd!Oh, nee, dat mag ik niet doen, dat is on topic! sorry, sorry, sorry ! |
Van mij mag het hoor!
Thanks
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 09:34
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Gelukkig zend de EO geen rommel uit Zelfs de EO wil tegenwoordig graag meedoen in het kijkcijfergevecht en de programma's worden er niet bepaald beter op. 40 dagen zonder sex......moet dat nou echt op tv? Het nieuwe programma van Arie Boomsma, (loopt een man over het water..) haalde gelukkig de beeldbuis niet, maar geeft wel aan dat waar ze vroeger voor stonden steeds verder wegzakt. Presentators die halfnaakt op een damesblad gaan staan, het scheppingsverhaal in twijfel trekken of mee willen varen in de gaypride....sorry hoor, maar waar ben je dan mee bezig? |
Als televisiemaker moet je echt uitpakken om kijkcijfers en zo ook een marktaandeel verwerven. Anders verdwijnt de zender gewoon naar een plekje in het schema en krijgt het bovendien weinig zendtijd. Dat is natuurlijk slecht voor de inkomsten.
40 dagen zonder sex...dat is handig ingespeeld op dat onderwerp waar het in wereld erg omdraait. Sex is voor bepaalde groepen van mensen nu eenmaal erg belangrijk. Niet zozeer alleen om het genot of de liefde die ermee gepaard gaan. Sommige "jagen" nu eenmaal graag en hoe meer verschillende bedgenoten ze in hun boekje kunnen schrijven hoe groter hun ego wordt. De 40 dagen verwijzen dan weer naar de woestijnperiode die Jezus meemaakte. Ergens in dit forum las ik iets over het vasten. Vasten is niet alleen een boterham minder eten. Het is ook je andere gewoontes aanpassen. Minder praten, minder roken, ook minder in confrontatie gaan met bepaalde gedachten die je plots overvallen en zo zijn er nog wel enkele andere zaken waarin we kunnen veranderen tijdens de 40 dagen voor Pasen.
God heeft ons allen een wil gegeven. Tevens heeft Hij ons ook richtlijnen gegeven. We zijn vrij om onze wil te gebruiken. Dat is nu net zo goed aan onze godsdienst. We worden niet gedwongen om iets of niets te doen. Er wordt ons wel gevraagd om een bepaalde levenshouding aan te nemen waardoor we een goed christen kunnen zijn. We worden evraagd dus en niet gedwongen. Ons gezond verstand zal ons dan ook wel leiden naar datgene wat ons christen profileert. Willen we kijken naar ietwat domme programma's of gaan we liever iets anders kijken of doen. Wat willen we en wat kunnen we. De televisie verbannen zou hypocriet zijn. Of ons opleggen om die kijkkast weg te halen al evenzeer. Laat je "wil" zijn werk doen. Dát heeft Hij ons gegeven.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 09:43
|
|
|
|
Vrijdag 13 augustus; Lucas 22: 14-23: Het nieuwe verbond
Wanneer je met een ander een afspraak maakt, dan heet dat wel: een verbond. Je kunt samen besluiten een zaak te beginnen. Je kunt ook samen besluiten te trouwen. Dan heet dat een echtvereniging, een huwelijksverbond.
Zo heeft God een afspraak gemaakt met het volk van Israël. Hij heeft Zijn verbond gesloten. Hij is, zou je kunnen zeggen, met Israël getrouwd. Israël is Zijn bruid! Zo'n verbond wordt plechtig gesloten, met een maaltijd. De maaltijd bijvoorbeeld. Het Pascha is zo'n maaltijd. De maaltijd van het verbond van God met Zijn volk Israël. Bij die maaltijd hoort het vlees en het bloed van een lam. Het werd geslacht als een herinnering aan het lam dat werd geslacht in Egypte, in de nacht waarin de doodsengel door de straten trok. Daar waar het bloed van het lam aan de deurposten was, daar ging de engel voorbij! Maar nu, nu komt er een nieuw verbond! Nu is er geen lam meer nodig, elk jaar opnieuw. Nu is Hij, Jezus zelf, eens en voorgoed het Lam. Van nu af aan is het niet meer nodig meer dat er bloed vloeit. Van nu af aan is ook niet alleen Israël de bruid. Alle volken mogen behoren bij de gemeente van het Lam! En de maaltijd wordt niet langer gevierd om daarmee te gedenken hoe Israël is bevrijd uit Egypte, maar om te gedenken hoe de gemeente van Jezus Christus is bevrijd van zonde, duivel en dood! Daarom vieren we het avondmaal. Tot Zijn gedachtenis!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 09:51
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | hoi CM vrienden,
Nog steeds is mn compu stuk , ben nu ff bij een vriendin het forum aan het bijlezen. Ik hoop nu dat ik va.woensdag weer online kan komen, mn buurman heeft connecties met een iter( of is het ict? ).
Tot gauw hopelijk!
Carin |
Nog ff een berichtje van Carin:
Haar pc is nog steeds stuk en word volgende week gemaakt... tot die tijd moeten we het dus nog even zonder haar doen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 09:55
|
|
|
|
vroeger (toen ik jong was...) hadden wij thuis geen tv. niet uit principe, maar mijn ouders vonden het niet nodig. bovendien waren er slechts 2 zenders (kabel was er nog niet in de jaren '70). bovendien hadden we wel wat beters te doen  wel huurden we in de (zomer-)vakanties af en toe een tv. een onooglijk zwart-wit toestel in de toenmalig modieuze kleurstelling bruin/oranje.
nadat mijn vader in 1992 overleed, heeft mijn moeder een tv gekocht, maar kijk ook maar heel selectief. 't malle ding (de tv...) doet het nu nog steeds.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 09:58
|
|
|
|
| RICHARDRI464 schreef: | | Ook www.naarhouse.nl werkt hiermee. Misschien goed idee dat je de muziek gaat onderzoeken wat wel of niet goed is. |
betekent dat dat ik dan zèlfs niet meer naar Sky Radio mag luisteren? of (zoals nu op 102.1FM) Phil Collins...('Jesus, he knows me...' waarin de amerikaanse 'evangelisten' op de hak worden genomen)
je kan ook 'te ver' gaan...
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op vrijdag 13 augustus 2010, 10:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA637
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 10:24
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Een mooie bemoediging voor jou Anita
Een schouderklopje:
Elkaar aanraken doen we niet zo snel Maar een schouderklopje kan altijd wel Een schouderklopje doet een mens goed Een schouderklopje geeft je weer moed.
Een schouderklopje, willen we wel graag Wanneer we het niet zien zitten, vandaag Een schouderklopje hebben we soms nodig Woorden zijn hierbij dan vaak overbodig.
Een schouderklopje, een teken van meeleven Dat je uit echte vriendschap wordt gegeven Een fijn gevoel dat men met je is begaan Zodat je er niet alleen voor hoeft te staan.
Zo wil God ons ook een schouderklopje geven Om ons moed en kracht te geven in ons leven Hij is ons steeds nabij in elke moeilijkheid God, die ons zo lief heeft en ons leven leidt. |
Hallo Eva en allen die dit lezen
Ik ben nog niet zo handig met cm en wilde ook opzeggen maar nu ik lees dat er (echt) mensen zijn die om me geven e en voor me bidden Dan kan ik nog niet gaan En het is ook fijn om even contact te hebben als je allleen bent Lieve Eva en alle mensen die hier ook voor me hebben gebeden bedankt namens mij , maar geef ook dank aan mijn hemelse vader gisteren ben ik weer naar het ziekenhuis geweest , en er was weer iets te zien op de echo wat er niet hoort te zitten , volgende week vrijdag de uitslag , of als ik koorts krijg ,ziek word dan eerder weer t erug komen waarschijnlijk een ontsteking die met antibiotica kan genezen , maar kan ook weer een abces zijn ik hoop van niet dat zou betekenen weer opereren of zware antibiotica affain zou willen vragen aan een ieder of jullie vurig willen blijven bidden voor genezing . ondanks gaat het met mij weer wat beter En HEb en wil mij in de veilige handen van de HEER leggen bij hem ben ik veilig HIJ draagt mij door het diepe water En ikhoop dat het water weer gaat stromen zodat ik weer van zijn liefde mag vertellen , voor wat HIj heeft gedaan gods zegen ook ook voor jullie allemaal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 10:48
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 13 augustus 2010, 13:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 11:15
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | betekent dat dat ik dan zèlfs niet meer naar Sky Radio mag luisteren? of (zoals nu op 102.1FM) Phil Collins...('Jesus, he knows me...' waarin de amerikaanse 'evangelisten' op de hak worden genomen)
je kan ook 'te ver' gaan...  |
Nou vind ik sky radio wel heel erg hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 11:32
|
|
|
|
| WILLIE400 schreef: | Nou vind ik sky radio wel heel erg hoor  |
ben je niet de enige: 15.000 keer hetzelfde deuntje op een dag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 11:33
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als televisiemaker moet je echt uitpakken om kijkcijfers en zo ook een marktaandeel verwerven. Anders verdwijnt de zender gewoon naar een plekje in het schema en krijgt het bovendien weinig zendtijd. Dat is natuurlijk slecht voor de inkomsten. Vroeger ging het om christelijke programma's, niet om winst maken.
40 dagen zonder sex...dat is handig ingespeeld op dat onderwerp waar het in wereld erg omdraait. Sex is voor bepaalde groepen van mensen nu eenmaal erg belangrijk. Niet zozeer alleen om het genot of de liefde die ermee gepaard gaan. Sommige "jagen" nu eenmaal graag en hoe meer verschillende bedgenoten ze in hun boekje kunnen schrijven hoe groter hun ego wordt. De 40 dagen verwijzen dan weer naar de woestijnperiode die Jezus meemaakte. Ergens in dit forum las ik iets over het vasten. Vasten is niet alleen een boterham minder eten. Het is ook je andere gewoontes aanpassen. Minder praten, minder roken, ook minder in confrontatie gaan met bepaalde gedachten die je plots overvallen en zo zijn er nog wel enkele andere zaken waarin we kunnen veranderen tijdens de 40 dagen voor Pasen. leuke vergelijking hoor, maar dit programma ging over 40 dagen geen sex buiten het huwelijk, de personen die voorbij kwamen waren rond de twintig en vonden het normaal om maar raak te ........., dus waar hebben we het dan over? Vast leuk programma voor sbs 6, maar ik vond het absoluut niet kunnen bij de EO.
God heeft ons allen een wil gegeven. Tevens heeft Hij ons ook richtlijnen gegeven. We zijn vrij om onze wil te gebruiken. Dat is nu net zo goed aan onze godsdienst. We worden niet gedwongen om iets of niets te doen. Er wordt ons wel gevraagd om een bepaalde levenshouding aan te nemen waardoor we een goed christen kunnen zijn. We worden evraagd dus en niet gedwongen. Ons gezond verstand zal ons dan ook wel leiden naar datgene wat ons christen profileert. Willen we kijken naar ietwat domme programma's of gaan we liever iets anders kijken of doen. Wat willen we en wat kunnen we. De televisie verbannen zou hypocriet zijn. Of ons opleggen om die kijkkast weg te halen al evenzeer. Laat je "wil" zijn werk doen. Dát heeft Hij ons gegeven. Dat ben ik helemaal met je eens hoor, maar waar ik op reageerde was de zin: gelukkig hebben we de EO nog, alsof die momenteel nog duidelijk te onderscheiden zijn qua programma's als de andere zenders. Helaas niet meer in mijn ogen.
Frank |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS166
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 12:27
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als televisiemaker moet je echt uitpakken om kijkcijfers en zo ook een marktaandeel verwerven. Anders verdwijnt de zender gewoon naar een plekje in het schema en krijgt het bovendien weinig zendtijd. Dat is natuurlijk slecht voor de inkomsten.
40 dagen zonder sex...dat is handig ingespeeld op dat onderwerp waar het in wereld erg omdraait. Sex is voor bepaalde groepen van mensen nu eenmaal erg belangrijk. Niet zozeer alleen om het genot of de liefde die ermee gepaard gaan. Sommige "jagen" nu eenmaal graag en hoe meer verschillende bedgenoten ze in hun boekje kunnen schrijven hoe groter hun ego wordt. De 40 dagen verwijzen dan weer naar de woestijnperiode die Jezus meemaakte. Ergens in dit forum las ik iets over het vasten. Vasten is niet alleen een boterham minder eten. Het is ook je andere gewoontes aanpassen. Minder praten, minder roken, ook minder in confrontatie gaan met bepaalde gedachten die je plots overvallen en zo zijn er nog wel enkele andere zaken waarin we kunnen veranderen tijdens de 40 dagen voor Pasen.
God heeft ons allen een wil gegeven. Tevens heeft Hij ons ook richtlijnen gegeven. We zijn vrij om onze wil te gebruiken. Dat is nu net zo goed aan onze godsdienst. We worden niet gedwongen om iets of niets te doen. Er wordt ons wel gevraagd om een bepaalde levenshouding aan te nemen waardoor we een goed christen kunnen zijn. We worden evraagd dus en niet gedwongen. Ons gezond verstand zal ons dan ook wel leiden naar datgene wat ons christen profileert. Willen we kijken naar ietwat domme programma's of gaan we liever iets anders kijken of doen. Wat willen we en wat kunnen we. De televisie verbannen zou hypocriet zijn. Of ons opleggen om die kijkkast weg te halen al evenzeer. Laat je "wil" zijn werk doen. Dát heeft Hij ons gegeven.
Frank |
idd wat frank schrijft is waar.. wij zijn alle volwassen mensen kunnen we dan niet met Gods inzicht bepalen wat goed of slecht voor ons is..... Ook ik kom oorspronkelijk uit een gergem gezin met veel kinderen. Wij speelde heel veel buiten maar was dat vroeger niet gewoon zo dat de kinderen veel vaker buiten speelde.. Tuurlijk deden wij ook heel veel spelletjes met elkaar.. Doe ik nog steeds met mijn kids.... We gingen met elkaar op vakantie en waren de hele dag buiten op die boerderij prachtig!!! We zijn ook super hecht met elkaar..
Mijn kids hebben wel tv maar spelen nog steeds heeeel veel buiten. Dat is hoe je er als ouder tegenover staat. Is het niet belangrijker dat wij onze kinderen goede dingen leren en nee dan is de tv op vele punten geeeen goed leerschool..
Maar wat de eo betreft heb ik heeeel veel aan sommige programma.s Heb ik veel steun aan en liefde. Ook de eo gaat te ver in sommige zaken, en gaat vaak veel te ver mee in dingen..
Nogmaals wat die kerken verbieden is niet heel slecht, precies zo met open internet. ik vind het walgelijk wat mijn kids binnen een handomdraai kunnen zien en kijken. Maar zorg dan dat daar een blokkade opstaat.. Dat zouden de kerken ook kunnen voorstellen...i.p.v. kortzichtig verbieden..Veel meer inzicht geven bij de mensen...
Wat veel belangrijker is dan deze dicussie dat we naar Gods maatstaven leven zijn wil dienen zijn eer aanbidden. Zijn Goedheid overbrengen naar de mensen en zijn Liefde. Dan passen wij vanzelf ons leven wel aan. Dan wil je helemaal niet meer aan die dingen meedoen. Laten dan die kerken meer spreken over de liefde van God zodat de mensen er naar verlangen God in Hun leven te hebben... En niet bang gemaakt worden. Dat is veel belangrijker...
roosje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS166
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 12:30
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | vroeger (toen ik jong was...) hadden wij thuis geen tv. niet uit principe, maar mijn ouders vonden het niet nodig. bovendien waren er slechts 2 zenders (kabel was er nog niet in de jaren '70). bovendien hadden we wel wat beters te doen  wel huurden we in de (zomer-)vakanties af en toe een tv. een onooglijk zwart-wit toestel in de toenmalig modieuze kleurstelling bruin/oranje.
nadat mijn vader in 1992 overleed, heeft mijn moeder een tv gekocht, maar kijk ook maar heel selectief. 't malle ding (de tv...) doet het nu nog steeds. |
heel grappig dat hij het nog steeds doet grif
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS166
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 12:31
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | we hadden thuis vroeger tv maar speelden toch veel buiten en er was veel onderling contact en tijd voor gesprekken,gezelschapsspellen ,fietstochtjes en noem maar op. ook nu met mijn kids ben ik zeer selectief in het kiezen van programma's bij t tv kijken .mijn kids spelen nog steeds veel buiten en ook pc is voor hen aan tijd gebonden.moeders is helaas cm veslaafd geraakd  |
ja deze moeder ook wel beetje hahaha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS166
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 12:49
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | ben je niet de enige: 15.000 keer hetzelfde deuntje op een dag...  |
hahahah iddd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS166
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 12:54
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | veel singles hebben een hekel aan blind dates ,ik ook . toch hebben veel singles regelmatig een blindate . ik ook . je zou dus kunnen concluderen dat wij singles onszelf graag kwellen . daar zit wat in . mar het echte problem zit hem in de blind dates : die zijn verslavend . iedere keer als ik een blind date heb overleeft, neem ik me voor nooit meer op blind date te gaan, want ik hat die dingen . vooraf loopt het me dun door de broek van de zenuwe , ik weet zeker dat ik de meest weerzinwekkende persoon op aarde ben en natuurlijk vind ik mezelf een superloser omdat iemand anders voor mij een afspraakje heeft moeten regelen.( ik doe niet aan datingsites , ik schakel vrienden en kennissen in. maaken die zich ook is nuttig ) dan ontmoet ik mn blinddate en denk ik ; pppfff heb ik me hier nou zo druk om gemaakt ? na een ongemakkelijk uurtje neem ik afscheid en weet ik het heel zeker ; yep dit was mn allerlaatste . maar een tijdje later ben ik mijn voornemen al weer glad vergeten en hup , daar ga ik weer . het hart in de keel, de bilspleet badend in het zweet , op naar een blind date . want , en dat is het verslavende van een blind date : je weet maar nooit . na twintig mislukte afspraakjes moet het toch een keer raak zijn ? dat denk je , dat hoop je , dat wil je dus onder ga je de martelgang maar weer . ( ik hoop dat singles dat herkennen , anders ben ik echt een zielig geval .)
vorige week had ik weer een , mijn 22e . jazeker ik tel ze . en opeens ontdekte ik iets positiefs aan de blind date . ik heb nogal de neiging me zelf te verwaarloze . scheren, mee-eters uit drukken , neusharen trimmen , voeten ontsmetten, tanden poetsen, en een schone onderbroek aan trekken - waarom zou ik ? voor mezelf ? geen zin meer in . maar omdat ik dus een blin date had , nam ik me zelf weer eens stevig onderhanden , na een paar uurtjes stevig schrobben, glom ik weer van top tot teen . en zo1n verse onderbroek zit best lekker geef ik toe . de blind date maakt van mij weer een nieuw, fris, herboren mens was nodig ook . nog een ontdekking; nummer 22 was zowaarbest leuk. dus singles ; stof jezelf af . verstand op nul en blijven daten . je moet toch wat |
dat is een super voordeel brazzie hahahahaha.Want de vrouwen willen toch frisse leuke schone mannen in moderne leuke kleding en een niet te foute onderbroek...Waardig oprecht stoer eerlijk.. scheren hahahahaha Want ooooo wat knap ik af op mannen die er niet uitzien en zichzelf niet verzorgen hahahahahahah
Laatst aangepast door
|
ROOS166
|
op vrijdag 13 augustus 2010, 12:55
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|