ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 21:37

MARIO216 schreef:
Daar heeft ie zijn handen vol aan Clown smiley

Ach ja, je bent er zo druk mee als je zelf wilt hè. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 21:38

MARIO216 schreef:
Daar heeft ie zijn handen vol aan Clown smiley

ach.....soms wel en soms niet, hangt van de dag af en de plaats waar je bent.
Er zijn meer dingen in het leven dan CM....heb ik wel ontdekt.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 21:38

Toch ben ik wel benieuwd naar ervaringen van mensen die er eens aan mee hebben gedaan, het SPeeddaten bedoel ik dan.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 15 augustus 2010, 01:55
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 21:46

het mooiste moment is eigenlijk nu.
tuin fatsoenlijk en de huiskamer fatsoenlijk.
en kan ik straks met een voldaan gevoel gaan slapen.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 21:51

HANNAH810 schreef:
ALLE picknickers??? Geschokte, onthutste smiley

Er waren 2 nieuwe picknickers die hadden gehoopt wat CM-ers te leren kennen. Gelukkig vond ik het kleine gezelschap heel erg fijne mensen. We waren met 5 ipv 14 of zo dus de quantiteit was mager maar de kwailiteit was wel leuk. Voor mij was het geslaagd. Ach, die 100 km enkele reis was dus meer dan de moeite waard.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 21:53

VANDAM845 schreef:
hallo,behappy,
inderdaad,bedankt voor,de aan vulling,inderdaad jonieandfriends,heb het opgezocht,en het bestaat nog steeds.
bedankt,vriendelijke groet,
vandam

http://www.stenoomen.com/blogs/us/ontmoeting-met-marc-de-hond

Hier een link naar een verslag van een actueel radioprogramma.

Hier is te lezen dat ook 'Superman' van zijn paard viel en verlamd raakte.
Het kan raar lopen. Je speelt de hoofdrol in de film 'superman' en je raakt tijdens de opnamen verlamd voor de rest van je leven...

De wijze waarop Joni Eareckson Tada na haar fatale duik in het water, waar ze haar nek brak, weer opgeklommen is uit het dal:
ze leerde schilderen met haar mond, ook zingen enz.
is nog steeds inspirerend voor veel mensen.

Verder lukt het me nog steeds niet om schilderijen van haar te vinden.
Ja, eentje...
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 21:57

MARISKA601 schreef:
het mooiste moment is eigenlijk nu.
tuin fatsoenlijk en de huiskamer fatsoenlijk.
en kan ik straks met een voldaan gevoel gaan slapen.

... je vergeet Boze smiley deel II.
En hoe zou je dat willen delen met je partner Knipoog smiley ?

P.S. mijn mooiste moment is eigenlijk nu,
je tuint er Verraste, verbaasde smiley weer fatsoenlijk in...

zo kan ik straks met een voldaan gevoel gaan slapen Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 21:58

THOMAS968 schreef:
Marijan,

Gelukkig is het morgen een rustdag he. Engeltje smiley

Thomas, vindt het Christendom zo gek nog niet....
Voor jullie is het morgen een rustdag, voor mij niet zozeer.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:07

JOS689 schreef:
Wat was je mooiste moment vandaag en hoe zou je dat willen delen met je partner ?

Nu is een goed moment.....gezellig meisjescadeautjes ingepakt met roosjes en strikjes voor mijn schoondochter, de bloemen in de goede kleur kunnen vinden (hoop ik), de tuin weer een beetje toonbaar en drie weken vakantie voor de boeg.....yep....'t leven is goed Lachende smiley met blinkend witte tanden .....

ok ok ok met partner.....eh lekker achterover in de comfortable bank....met wat lekkers nog even napraten...

.....of.....nu ruggelings in het warme zand van Scheveningen samen naar het vuurwerk kijken (internationale wedstrijden zijn weer begonnen), ook met wat lekkers, ja en daarna nog even warmer worden bij een open haardje met een goed glas en nog wat lekkers.....mijn partner eehh...een hapje

Laatst aangepast door
MIEKE364
op zaterdag 14 augustus 2010, 22:11
Naar boven

Auteur Bericht
GIFT296

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:09

CARIN303 schreef:
Op verzoek dan toch maar een apart topic hierover;

Het plan is om op zaterdag 21 augustus te gaan wokken ergens in centraal Nederland .
Tot nu toe gaan mee;

Motormuis
Anoniempje
Carin
Anita
Wadriaan
Mario
Lepeltje
Adrianne
Gift
Het gaat alleen door als er meer mensen zich aanmelden,dus aarzel niet en reageer!
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:12

CHATULIEM619 schreef:

Alle goeds, zegen, geluk
toegewenst

voor de dag van morgen
die vandaag snel nadert
en overmorgen al weer
van gisteren is,

MAAR!

die als zij goed wordt ingewijd
de mens de kracht geeft

om een week op te teren
en van na te genieten,

met voorpret
voor de eeuwigheid
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:13

ZINGA672 schreef:
Uit de filosofiën rondom het enneagram maak ik op dat onder ‘God’ je 'ware zelf' wordt verstaan. Zie onderstaand citaat:

"Deze onvrede kan ons motiveren tot een spirituele zoektocht: ‘er is toch meer tussen hemel en aarde dan dit ... lijden’. Ons “ware zelf” zegt ons dat het anders kan. Maar ook contact krijgen met onze essentie, onze goddelijke kern, kan moeizaam gaan, want daarvoor moeten we ons valse zelf, ons ego, onze overlevingsmechanismen, loslaten, en dat willen we niet. We verwarren ons valse zelf met ons ware zelf en denken dat we met het loslaten van ons ego onze essentie kwijt raken, terwijl we die juist kunnen winnen. Het dreigende verlies van ons (valse) zelf is beangstigend. Dat is een blokkade die staat tussen het ego en het ware zelf. ‘It’s the obstacle that stands between me and God’"

Het werken met enneagrammen is een je richten op jezelf en door middel van onder andere meditatietechnieken, jezelf bevrijden van bepaalde gedragingen.

Waarom zou je van psychologische theoriën (Jung nog wel!) of spirituele filosofiën (die ook bedacht zijn door mensen) gebruik maken als je de Enige Ware God om raad kunt vragen? De Schepper van hemel en aarde, die ons volkomen doorgrondt (Psalm 139) en ons beter kent dan wij onszelf kennen. Die God wil ons door Zijn Heilige Geest alle dingen leren die wij voor dit leven nodig hebben en Hij maakt geen fouten.

Enneagrammen worden in spirituele contexten die niet christelijk zijn gebruikt, waarvan onderstaand citaat een bedenkelijk staaltje weggeeft.

"Het opwekken van en werken met energieën die geproduceerd worden door stress kan
bevorderend zijn voor de psychische ontwikkeling. Zo zou de angstige ZES bij volle maan kunnen mediteren op de locale begraafplaats en zou de trotse TWEE zijn ik terug kunnen vinden door veel vloeren te schrobben. De teruggetrokken VIJF zou uitgedaagd kunnen worden om in het centrum van de belangstelling te improviseren op onverwachte situaties."

GrZing!

(citaten zijn uit een lezing van Helen Palmer)

Hoi,

Ik vind het wel goed dat je Helen Palmer aanhaalt want dan heb je ool zeker dit grondig gelezen van haar.

http://www.spiridoc.nl/palmer.htm

Wat is er mis om jezelf te leren kennen? Ben je misschien bang? Is het werkelijk geneuzel? Moet je echt klakkeloos aannemen wat bepaalde strekkingen (die meestal afscheuringen zijn van het originele) als "wet" verkondigen? Van mij mag het hoor. Ik heb er geen probleem mee. Je mag immers voor jezelf uitmaken of je in een krampachtige geloofsleven wilt functioneren. Laat je maar overdonderen met een straffende God en hel en vagevuur. Als je dan goed nadenkt over die liefde van God voor ons gewone stervelingen en aan de straffen die Hij heeft wanneer we afdwalen zijn we (jullie) ons dan niet aan het tegenspreken? De Shrift bestaat niet alleen uit het OT...Leer de Bijbel lezen zoals hij geschreven is. Met al zijn boeken. Leer ook de tijfsgeest te ontdekken én lees ook eens werken die geschreven zijn rond de Schrift. Verdiep je eens in de theologie, de filosofie en de psychologie. Dan pas kan je wat te weten komen. Indoctrinaties zijn uit den boze. De geschiedenis heeft ons dat toch geleerd? Toch?

Frank (ik ben niet boos hoor en ik veroordeel zeker niemand...)
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:13

CHATULIEM619 schreef:
Zo ik ben er weer. Uitgeput en voldaan.

Uploaded with ImageShack.us
Hoe ze het voor elkaar krijgen, dat als je je ogen maar tien minuutjes dicht doet ze meteen een fototoestel bij de hand hebben, is mij een raadsel.

....je ziet er zo echt onschuldig uit....dat wilden ze natuurlijk vereeuwigen....hoe ziet je strenge maar rechtvaardige jeugdleider eruit aan het eind van de jeugdkampweek......
Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:15

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk eerder dat de leiding hier veranwoordelijk voor was, maar hoe kan je nu het beste een worm uitbeelden????

Uploaded with ImageShack.us

Welluke worm??

Heb je ook een wonderboom opgegeten? Of ben je in een grote boot geklommen?

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:20

FRANKT627 schreef:
Hoi,

Ik vind het wel goed dat je Helen Palmer aanhaalt want dan heb je ool zeker dit grondig gelezen van haar.

Wat is er mis om jezelf te leren kennen? Ben je misschien bang? Is het werkelijk geneuzel? Moet je echt klakkeloos aannemen wat bepaalde strekkingen (die meestal afscheuringen zijn van het originele) als "wet" verkondigen? Van mij mag het hoor. Ik heb er geen probleem mee. Je mag immers voor jezelf uitmaken of je in een krampachtige geloofsleven wilt functioneren. Laat je maar overdonderen met een straffende God en hel en vagevuur. Als je dan goed nadenkt over die liefde van God voor ons gewone stervelingen en aan de straffen die Hij heeft wanneer we afdwalen zijn we (jullie) ons dan niet aan het tegenspreken? De Shrift bestaat niet alleen uit het OT...Leer de Bijbel lezen zoals hij geschreven is. Met al zijn boeken. Leer ook de tijfsgeest te ontdekken én lees ook eens werken die geschreven zijn rond de Schrift. Verdiep je eens in de theologie, de filosofie en de psychologie. Dan pas kan je wat te weten komen. Indoctrinaties zijn uit den boze. De geschiedenis heeft ons dat toch geleerd? Toch?

Knap staaltje Frank, complimenten.
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:24

MIEKE364 schreef:
Nu is een goed moment.....gezellig meisjescadeautjes ingepakt met roosjes en strikjes voor mijn schoondochter, de bloemen in de goede kleur kunnen vinden (hoop ik), de tuin weer een beetje toonbaar en drie weken vakantie voor de boeg.....yep....'t leven is goed Lachende smiley met blinkend witte tanden .....

ok ok ok met partner.....eh lekker achterover in de comfortable bank....met wat lekkers nog even napraten...

.....of.....nu ruggelings in het warme zand van Scheveningen samen naar het vuurwerk kijken (internationale wedstrijden zijn weer begonnen), ook met wat lekkers, ja en daarna nog even warmer worden bij een open haardje met een goed glas en nog wat lekkers.....mijn partner eehh...een hapje

De internationale wedstrijden zijn weer begonnen:

Mieke twelf points. Mique doeze pwaa.

Oordeel van de jury: this is a 100% foel ent ol reit respons toe the kwestion !
Give hur ee bik applausssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:25

FRANKT627 schreef:
Hoi,

Ik denk dat je wel boos bent; je haalt er ineens van alles en nog wat bij zonder dat ik dit ooit genoemd heb. Bovendien begin je te spreken in termen van "ons" en "jullie".

Je kunt mijn argumenten niet weerleggen en daarom probeer je mij nu af te schilderen als een domme, geïndoctrineerde trut die nog nooit iets heeft gelezen. Die krampachtig en sidderend van angst alleen het O.T. durft open te slaan.

Je laat je nu wel heel erg kennen.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:26

BEHAPPY332 schreef:
De internationale wedstrijden zijn weer begonnen:

Mieke twelf points. Mique doeze pwaa.

Oordeel van de jury: this is a 100% foel ent ol reit respons toe the kwestion !
Give hur ee bik applausssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

goed opgelet he, nooit te beroerd om van een ander te leren....

Verlegen lachende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:28

ZINGA672 schreef:
Ik denk dat je wel boos bent; je haalt er ineens van alles en nog wat bij zonder dat ik dit ooit genoemd heb. Bovendien begin je te spreken in termen van "ons" en "jullie".

Je kunt mijn argumenten niet weerleggen en daarom probeer je mij nu af te schilderen als een domme, geïndoctrineerde trut die nog nooit iets heeft gelezen. Die krampachtig en sidderend van angst alleen het O.T. durft open te slaan.

GrZing!

wie laat zich hier nou kennen??? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:35

MIEKE364 schreef:
....je ziet er zo echt onschuldig uit....dat wilden ze natuurlijk vereeuwigen....hoe ziet je strenge maar rechtvaardige jeugdleider eruit aan het eind van de jeugdkampweek......
Coole smiley met zonnebril

Het is wel een schattige foto vind je niet??? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:40

CHATULIEM619 schreef:

Misschien op maandag wel?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:45

FRANKT627 schreef:
Er waren 2 nieuwe picknickers die hadden gehoopt wat CM-ers te leren kennen. Gelukkig vond ik het kleine gezelschap heel erg fijne mensen. We waren met 5 ipv 14 of zo dus de quantiteit was mager maar de kwailiteit was wel leuk. Voor mij was het geslaagd. Ach, die 100 km enkele reis was dus meer dan de moeite waard.

Frank

Er zijn dus mensen die zich opgeven, maar zich niet afmelden? Dat zou ik echt niet leuk vinden, als ik het georganiseerd zou hebben. Niet zo netjes eigenlijk. Maar gelukkig hebben jullie het gezellig gehad!

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 14 augustus 2010, 23:28
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:45

ZINGA672 schreef:

GrZing!

ik vond Frank zijn reactie juist heel begrijpelijk en goed........
En boos? Jij lijkt meer boos te zijn dan Frank geloof ik..... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:50

MIEKE364 schreef:
goed opgelet he, nooit te beroerd om van een ander te leren....

Verlegen lachende smiley Engeltje smiley

Vuurwerk!!! Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:52

FRANKT627 schreef:
Hoi,

Toen Luther twijfelde aan de leer van de kerk, kwam hij uit op de volgende tekst: de rechtvaardige zal door het geloof leven. Wat ik aan je bijdrages merk is dat je veel mensen tekort doet en het evangelie tekort doet. Uiteindelijk gaat het maar om één ding, heb je de liefde van Christus in je hart ontvangen. En dan merk je dat het evangelie zelf al genezend werkt.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:58

gezellig met de buren tot half 11 op straat staan babbelen, wat wonen we toch heerlijk Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:58

WILLEMIJN232 schreef:
Het is wel een schattige foto vind je niet??? Knipoog smiley

ja, echt schattig. Die door de zon gebleekte wenkbrauwtjes..... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 23:05

JONATHAN890 schreef:
ik schreef dit niet maar het volgende....

heerlijk lijkt me dat.....luisteren naar de volgende teksten:
en dan niets voelen van .....hé...ik ben christen hier kan ik NIET naar luisteren

ik zeg niets over de muziek...heerlijk is het sommige muziek, maar de inhoud van de muziek...daar kan ik niet naar luisteren.

op mijn werk valt t mij ook al op dat duitsers niet zo goed in engels zijn...whahahaha

dat iemand zegt niet naar de teksten te luisteren, wil niet zeggen dat die persoon het niet zou kunnen verstaan.
muziek interesseert mij nu eenmaal geen biet, het is behang, meer niet.
ik geloof graag dat er mensen zijn die muziek serieus nemen en teksten uitpluizen, van mij mogen ze, ga vooral je gang.

zoals gezegt, vroeger was ik een liefhebber van hardrock en het deuntje staat mij nog steeds aan, so what? moet ik daar nu opeens de koude rillingen van krijgen omdat ik christen ben?

de talenkennis van de gemiddelde duitser is inderdaad minder dan die van nederlanders.
gelukkig heb ik het voorrecht gehad in al mijn schoolvacanties bij schotse vrienden van de familie doorgebracht te hebben, alwaar mijn kennis van de engelse taal best wel gevormd is... ye ken? Knipoog smiley
daarnaast heb ik als fabrikant van spuitapparatuur een compleet dealernet opgebouwd in UK USA en Canada dat al bijna 20 jaar functioneerd, ook al heb ik die fabriek in 1994 verkocht.
dat heb ik dus vanaf 0 opgebouwd.... een iets andere prestatie denk ik dan ergens solliciteren en op een bestaand patroon doorwerken, talenkennis of niet.

en nee ik zal niet lachen
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 23:31

ZINGA672 schreef:

GrZing!

"als een domme, geïndoctrineerde trut die nog nooit iets heeft geleze"...neen Zing, dat is je eigen interpretatie. Dat heb ik zeker niet zo bedoeld. Ik heb er zelfs niet aan gedacht. Als dat zo bij je overkomt dan vind ik dat spijtig en wil ik me verontschuldigen? Ik wil niemand beoordelen en zeker niet veroordelen. Ik geef een weerwoord op wat ik lees en zelf heb ervaren. Iets echt ten gronde weerleggen is ook weer niet mijn bedoeling. Indien ik dit wel zou willen proberen dan zou hiet niet via een forum gaan.

Voel je, aub, niet aangevallen door mijn mening. Ik ben ook maar een mens met opvattingen die misschien helemaal niet de juiste zijn.

In Pace et Charitate.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 23:53

PIETER649 schreef:
dat iemand zegt niet naar de teksten te luisteren, wil niet zeggen dat die persoon het niet zou kunnen verstaan.
muziek interesseert mij nu eenmaal geen biet, het is behang, meer niet.
ik geloof graag dat er mensen zijn die muziek serieus nemen en teksten uitpluizen, van mij mogen ze, ga vooral je gang.

zoals gezegt, vroeger was ik een liefhebber van hardrock en het deuntje staat mij nog steeds aan, so what? moet ik daar nu opeens de koude rillingen van krijgen omdat ik christen ben?

de talenkennis van de gemiddelde duitser is inderdaad minder dan die van nederlanders.
gelukkig heb ik het voorrecht gehad in al mijn schoolvacanties bij schotse vrienden van de familie doorgebracht te hebben, alwaar mijn kennis van de engelse taal best wel gevormd is... ye ken? Knipoog smiley
daarnaast heb ik als fabrikant van spuitapparatuur een compleet dealernet opgebouwd in UK USA en Canada dat al bijna 20 jaar functioneerd, ook al heb ik die fabriek in 1994 verkocht.
dat heb ik dus vanaf 0 opgebouwd.... een iets andere prestatie denk ik dan ergens solliciteren en op een bestaand patroon doorwerken, talenkennis of niet.

en nee ik zal niet lachen

heerlijk vind ik dit....dat jij je moet gaan verdedigen...smile smile smile

zelf kan je iemand zo uit zijn tent lokken door bijna sarcastisch te zijn...maar owee...als het over jou gaat

kijk maar uit dat ik er geen sport van ga maken... Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 ... 6194 Volgende
Pagina 1077 van 6194