ChristianMatch

Forum

Het geweten in de mens.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 20:28

Er bestaan mensen zonder geweten. Heel griezelig....

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 20:35

ZINGA672 schreef:
Engeltje smiley Engeltje smiley

http://www.habakuk.nu/content/index.php?option=com_content&task=view&id=1176&Itemid=1

zelfde site lijkt het dus wel !

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=17511
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 20:42

BZJ-dag staat volgens mij voor de boer-zoekt-jou dag. Deze singlesdag is begin juli door CM georganiseerd in de Alblasserwaard. Toch Liesl?
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 20:50

Hallo Iedereen,

Het gaat hier dat we 9 Oktober een gezellig avondje in Zeegse naar een Texas Amerkaans gril restaurant gezamelijk daar naar toe te gaan ! Lachende smiley

Kom jij ook ?
Knipoog smiley

Texas Amerikaans grill restaurant in Zeegse

http://www.ribhousetexas.nl/

Uiterste datum om je aan te melden is 23 September !!!

Nu totaal komen er 13 personen voor het uitje er kunnen nog 2 bij!

Laatst aangepast door
ANITA324
op dinsdag 21 september 2010, 11:05
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:01

MIEKE364 schreef:
Vandaag, beste collegachristenen heb ik belijdenis gedaan op mijn oude dag.

Waarom nu en niet eerder vragen jullie je misschien af? Ik leg het even uit.

In mijn jonge jaren was het in ons gezin gebruikelijk dat de oudste zoon belijdenis deed. De andere kinderen hoefden dat niet, mochten dat wel.

Bij mij kwam het er niet van.

Toen ik mijn opleiding deed voor hathayogadocente, kreeg ik meditatieles van een theoloog, yogales van een gelovig man en het hoofd van het bestuur bleek ook een gelovig man te zijn. Niet allen zozeer binnen de kaders van een groep zoals nederlands hervormd of gereformeerd maar wel oprecht gelovige mensen, zich ontwikkeld hebbend vanuit hun traditionele basis (protestants).

Tijdens die opleiding werd me meer en meer helder dat God echt overal tegelijkertijd is, dat altijd is geweest en ook altijd zal zijn.
Ik werd me bewuster van wat het betekent om te zeggen dat je christen bent, wat dat werkelijk impliceert en hoe dat in te vullen.
En hoe De Heilige Geest in mijn leven werking heeft werd me steeds duidelijker.

Die realisatie die steeds sterker werd deed mij steeds meer verlangen naar het doen van belijdenis. Daarvoor was negen maanden toerusting nodig en dat is vandaag beëindigd in een feestelijke, indrukwekkende dienst waarin ik samen met zes anderen, variërend in de leeftijd van twintigers, een veertiger, een vijftiger en een zestiger, in het bijzijn van veel vrienden, mijn zoon en zijn geliefde, belijdenis mocht doen.
Dierbaren die er fysiek niet bij konden zijn waren er bij, in mijn hart.

Waar ik benieuwd naar ben is:
hebben jullie belijdenis gedaan? Zo ja, zou je dat nu anders doen of beleven?
Zo niet, zou je dat alsnog willen doen en waarom, wat zou je motivatie zijn?

Ik zat nog in een paar oude topics te lezen en zag deze ook nog. Ik wil nog wel even kwijt dat het natuurlijk perfect is dat je deze stap heb gezet. Het is beschamend dat je het aanvankelijk niet durfde te vertellen. Jij hoeft je niet te schamen maar wel de mensen die er voor gezorgd hebben dat je dit eerst niet op CM durfde te zeggen uit angst dat het weer dezelfde laaghartige reacties zou geven als in een eerder topic. Inderdaad ik duid op: Maar we houden van je Mieke, nadat het tegendeel wel heel duidelijk was gebleken. Op CM zitten en niet durven zeggen dat je belijdenis hebt gedaan omdat je zelfingenomen en afwijzende reacties verwachtte? Dat zou toch op CM zeker niet moeten kunnen, als iemand belijdenis doet en de eerder genomen keuze voor Christus daarmee openbaar maakt.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 18 augustus 2010, 00:04
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:12

Er was al zo'n topic geopend bij van alles wat of bij vriendschap en relaties of elders.
Heb zelf gesolexes, toppie dag.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:28

PIETER649 schreef:
De een luisterd waarschijnlijk net ff sneller naar zn geweten dan de ander en neemt de actie om met die specifieke zonde te stoppen.
Ieder zondigt in feite de hele dag door.
Wie een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft alrede overspel gedaan...
Dus wie een appel aanziet om die te stelen, of een bank om die te beroven...heeft ook al gezondigd.
Staan Gods wetten gelijk met onze NL wet? Ik beken, in sommige gevallen vind ik die wet maar knappe onzin. Door mensen bedacht achter hun bureaustoel in Den Haag.
Voorbeeld:

als je in DLd via de satelliet naar NL wilt kijken, mag dat niet.

70 km rijden op weg in uitvoering, terwijl er niks gedaan wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:30

Postzegel vergeten: geen studie medicijnen.

Omdat hij vergeten een postzegel te plakken op een envelop met zijn aanmeldingsformulier, kan Niels Grote Beverborg zijn studie medicijnen in Groningen op zijn buik schrijven.
Hij slaagde glansrijk voor alle toelatingstests, maar een postzegel bleek het grootste struikelblok na zes jaar blokken op het VWO.
De Dienst Uitvoering Onderwijs, die de inschrijvingen verzorgt, beschouwt de brief die niet voldoende gefrankkeert is, als niet verzonden, zo is de familie verteld. De 17-jarige Niels slaagde in Hengelo met vlag en wimpel en een gem. vana ruim een acht voor zijn VWO. Dat gem. gaf hem rechtstreeks toegang tot een laatste persoonlijkheidstest. Ook die haalde hij waardoor hij zonder mee te hoeven doen aan de loting met de studie zou kunnen die hem zijn droom beroep van internist zou kunnen opleveren.
Niels is wel naar Groningen verhuisd en heeft zich ingeschreven voor de studie Bewegingswetenschappen.
De Dienst Uitvoering Onderwijs kom gister niet toelichten waarom de ontbrekende postzegel tot de abrupte afwijzing leidde.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:33

MARIO216 schreef:
Er was al zo'n topic geopend bij van alles wat of bij vriendschap en relaties of elders.
Heb zelf gesolexes, toppie dag.

Ben jij boer dan, Mario? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:45

ZINGA672 schreef:
Ik ben er niet zeker van of ik je vraag goed begrijp. Bedoel je of ik denk dat alle rampen door God als straf worden bewerkt?
Waar lees jij trouwens dat het oordeel is uitgesteld? Ik denk wel dat je gelijk hebt; maar ik vraag me af of het ook zo expliciet in de bijbel staat. Dat betwijfel ik eigenlijk.

Ik had in het stukje waarmee ik dit topic begon wat teksten aangehaald:

In de bijbel staat eigenlijk maar één ding, en dat is dat alleen God weet wanneer Hij de macht van satan zal afbreken en alles weer naar Hem toe zal halen, alle macht zal Jezus geschonken worden en uiteindelijk zal ook jezus zich onderwerpen aan God.
Maar de tijd hoelang nog, daarover schrijven Paulus, Petrus en Johannes allen hetzelfde. totdat het getal vol is. Tja....welk getal God in Zijn hoofd heeft weten we echter niet. Maar ik kijk er naar uit.

Hand 2:39 want voor u geldt deze belofte, evenals voor uw kinderen en voor allen die ver weg zijn en die de Heer, onze God, tot zich zal roepen.’

Rom 11:25 Want, broeders, opdat gij niet eigenwijs zoudt zijn, wil ik u niet onkundig laten van dit geheimenis: een gedeeltelijke verharding is over Israël gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat,

Openb 11:10 En zij riepen met luider stem en zeiden: Tot hoelang, o heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt Gij ons bloed niet aan hen, die op de aarde wonen? 11 En aan elk hunner werd een wit gewaad gegeven, en hun werd gezegd, dat zij nog een korte tijd moesten rusten, totdat ook het getal vol zou zijn van hun mededienstknechten en hun broeders, die gedood zouden worden evenals zij.

1 Kor 15:24 En dan komt het einde en draagt hij het koningschap over aan God, de Vader, nadat hij alle heerschappij en elke macht en kracht vernietigd heeft.

Efe 1: 8 Hij heeft ons in al zijn wijsheid en inzicht 9-10 dit mysterie onthuld: zijn voornemen om met Christus de voltooiing van de tijd te verwezenlijken en zijn besluit om alles in de hemel en op aarde onder één hoofd bijeen te brengen, onder Christus.

Openb 22:3 Er zal niets meer zijn waarop nog een vloek rust. De troon van God en van het lam zal daar in de stad staan. Zijn dienaren zullen hem vereren 4 en hem met eigen ogen zien, en zijn naam staat op hun voorhoofd. 5 Het zal er geen nacht meer zijn en het licht van een lamp of het licht van de zon hebben ze niet nodig, want God, de Heer, zal hun licht zijn. En zij zullen als koningen heersen tot in eeuwigheid.

In feite geeft dit geen direct antwoord op je vraag, maar als je de dingen bij mekaar leest, lees je dat God geduld heeft, en wacht tot een specifiek getal.

ZINGA672 schreef:
Als je naar de zondvloed kijkt dan zie je dat God wel in staat is om te straffen d.m.v. natuurrampen. En de straffen in het OT voor het volk Israël waren ook niet mis. En dan hebben we natuurlijk Openbaringen nog. Maar daar tussenin?

Bij bijna alle straffen die je in het OT leest, zie je dat God ook steeds bevrijdend bezig is. Noach die wordt gered, Lot die wordt gered, het volk Israel dat wordt gered. En ja God tuchtigt zijn volk ook regelmatig, met als doel dat ze tot inkeer zouden komen en zich zouden bekeren en weer God's weg, de wet en profeten zouden volgen.
Voor ons is de weg langs het kruis van gogoltha waar God de straf heeft doen gelden.

De straffen die in het boek openbaringen staan gaan richting de climax, de wederkomst van Christus in deze wereld. De rampen en dergelijke zullen hard en wreed zijn, dat vind ik wel, maar God heeft dan ook zijn punt bereikt dat het getal vol is.

ZINGA672 schreef:
Ik vind het moeilijk om een zinnig antwoord te geven op het waarom van natuurrampen (voor zover ze niet het gevolg zijn van menselijk ingrijpen..!) Wel denk ik dat ze niet zouden gebeuren als God het niet wilde. Want wie doet het dan? De duivel kan niets meer doen dan dat God hem toestaat. Dus dan staat God het toe met een bedoeling. En die bedoeling past dan weer in dat plan dat Hij met deze hele wereld heeft. En dat plan omvat zoveel dat het ons begrip ver te boven gaat. Ik denk ook dat God dwars door bijv. die natuurrampen heen, dingen bewerkt die wellicht niet op een andere of betere manier tot stand zouden kunnen komen. Ik ga nu geen voorbeelden noemen, maar die zijn wel te bedenken. Mss zou je het zo kunnen zien: door de vloek die God over de aardbodem heeft gesproken worden o.a. natuurrampen veroorzaakt. En wellicht dat God de natuurrampen die Hij kan gebruiken om iets goeds uit voort te brengen (dat past in Zijn plan met deze wereld) toelaat. En andere tegenhoudt(?)

Vergeet niet dat de duivel rondgaat als een briesende leeuw. En ik denk inderdaad dat god alles kan tegenhouden. Er is een continue strijd in de hemelse gewesten. Hoever gaat de macht van het kwaad als het goede niet strijd. En ons bidden kan heel veel doen in die strijd.
Maar door de zonde is de aarde in barendsnood gekomen, God heeft dat niet gewild en daardoor denk ik dat God geen bedoeling heeft met de grote lijn van het kwaad. Alleen dat Hij er een andere verlossende weg in heeft neer gezet. Zijn liefde is Zijn zoon geweest.

ZINGA672 schreef:
Soms denk ik weleens dat wij de zaken beter zouden moeten omkeren. Wij vragen ons af waarom er zoveel ellende in de wereld is. Maar misschien zouden wij ons beter kunnen afvragen hoe het toch kan dat er nog zoveel goeds in de wereld is?? Als je ziet en weet waar de duivel toe in staat is, wat zijn plan met de mensheid is, wetende dat hij op dit moment de heerser over deze aarbol is. De duivel krijgt overigens zijn autoriteit van de mens. Niet van God. De duivel krijgt niet meer speelruimte op deze aarde als de mens hem toestaat, maar helaas krijgt hij van veel mensen bijna alle speelruimte. Ik denk eigenlijk dat God hem nog heel vaak en veel tegenhoudt op vele fronten en dat we er anders nog veel slechter aan toe zouden zijn geweest.

Daarom geloof ik te meer dat bidden, volharden de strijd tussen het goede en kwade, kan doen beslissen in het voordeel van het goede.
God heeft ons hiertoe ook geroepen, te volharden in bidden.

ZINGA672 schreef:
Nog even over Job. Dit verhaal kreeg voor mij pas betekenis toen iemand mij wees op Job 42:5. Job zegt hier dat hij eerst slechts van horen zeggen van God had vernomen, maar dat hij nu God heeft aanschouwd. Het allermooiste dat een mens van God kan ontvangen is een openbaring van Hemzelf. Er is niets op deze aarde dat kan wedijveren met een ontmoeting met God. (Lees maar eens over Mozes op de berg met Hem).
Een uitleg van het boek Job (waarmee ik kan leven) is dat God Job (uiteindelijk) wilde zegenen met het kostbaarste dat Job kon ontvangen: een openbaring en ontmoeting met God zelf. Maar om dit te kunnen ontvangen moest Job eerst worden voorbereid om dit kunnen ontvangen. En deze weg ging dwars door het lijden heen.
Is denk ik voor ons ook heel herkenbaar. Voor mij in ieder geval wel. Ik heb dwars door moeilijke tijden heen God veel beter leren kennen en dat is mij dierbaarder dan welke andere ervaring dan ook.

Door alle pijn, verdriet, tegenslag en kwaad heen, laat God mooie dingen gebeuren, achteraf zien we de weg die God gegaan is. God heeft ons gedragen en een richting op gemanoeuvreerd. De keuze van ja/nee blijft bij ons liggen of we naar God's weg willen.
Door alles heen blijft God een liefdevolle vader die het beste met ons voorheeft. Ook al zien wij soms alleen het kwaad wat geschiedt.

Ook Job kreeg allerlei zegen achteraf, maar de pijn en verdriet van alle verlies hiervoor wordt niet weggeveegd. Die wonden blijven bestaan. Zijn kinderen, personeel enz. kwam niet terug.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:46

CHATULIEM619 schreef:
Staan Gods wetten gelijk met onze NL wet? Ik beken, in sommige gevallen vind ik die wet maar knappe onzin. Door mensen bedacht achter hun bureaustoel in Den Haag.
Voorbeeld:

als je in DLd via de satelliet naar NL wilt kijken, mag dat niet.

70 km rijden op weg in uitvoering, terwijl er niks gedaan wordt.

tja chatje.... geeft de keizer wat des keizers is....
geldt niet alleen voor belastingcentjes maar ook voor het navolgen van de overige wetjes Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:50

Dinsdag 17 augustus: Math 17: 11-26; De Zoon Van De Vader.

Daar staan ze, naast elkaar: Barabbas en Jezus. Pilatus heeft Barabbas uit de gevangenis gehaald. Pilatus denkt een slimme zet te doen. Hij zit eigenlijk een beetje in zijn maag. met die Jezus van Nazareth. Je kunt die rabbi toch moeilijk veroordelen...Hij heeft niets onbehoorlijks gedaan. Integendeel! Hij heeft zieken genezen, doden opgewekt. Maar ja, het volk wil Jezus blijkbaar uitschakelen, althans de joodse leiders vragen daarom. Maar wacht, elk jaar op het Paasfeest wordt een gevangene vrijgelaten. Dat is een oude traditie! Een soldaat krijgt opdracht om een zekere Barabbas te halen,,, een moordenaar. Pilatus denkt: Ze zullen zeker niet Barabbas kiezen om die vrij te laten. Stel je voor: een moordenaar! Ze zullen vast Jezus kiezen...
Daar staan ze, naast elkaar. Barabbas en Jezus. Barabbas. Zoon van de Vader. Twee maal: Zoon van de Vader. De ene is een moordenaar. De andere Zoon een Heiland. De één dood. De ander maakt levend.
En wie kiest het volk? Opgestookt door de leiders van het Sanhedrin kiezen ze: Barabbas! Hoe is het mogelijk! De moordenaar gaat vrij uit. En Jezus, de Messias, wordt veroordeeld tot de dood. Is het geen schande?
Maar stil, spreekt niet te snel...Wie kiezen wij? Welke weg gaan wij? Die van de haat? Of die van de liefde? Die van het geweld? Of van die overgave? Die van Barabbas? Of die van Jezus?
Naast elkaar staan ze daar. Jezus en Barabbas. En ze staan er in zekere zin nog altijd....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:51

MARIJAN072 schreef:
Ben jij boer dan, Mario? Knipoog smiley

Woon zelf op het platteland, kan soms een beetje boers overkomen, kan stug zijn............heb wel de eigenschappen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:53

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1016&start=60

De bijbeltekst van deze dag.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:54

Net samen met Annette het geboortekaartje en de teksten uitgezocht, bewerkt en goedgekeurd Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:06

THOMAS968 schreef:
Ik zat even nog in een paar oude topics te lezen en zag deze ook nog even. Ik wil nog wel even kwijt dat het natuurlijk perfect is dat je deze stap heb gezet. Het is beschamend dat je het aanvankelijk niet durfde te vertellen. Jij hoeft je niet te schamen maar wel de mensen die er voor gezorgd hebben dat je dit eerst niet op CM durfde te zeggen uit angst dat het weer dezelfde laaghartige reacties zou geven als in een eerder topic. Inderdaad ik duid op: Maar we houden van je Mieke, nadat het tegendeel wel heel duidelijk was gebleken. Op CM zitten en niet durven zeggen dat je belijdenis hebt gedaan omdat je zelfingenomen en afwijzende reacties verwachtte? Dat zou toch op CM zeker niet moeten kunnen als iemand belijdenis doet en de eerder genomen keuze voor Christus daarmee openbaar maakt.

Thomas.

Wat verrassend is deze warme reactie, Thomas. Het kan inderdaad erg pijnlijk zijn om op je christenzijn te worden aangevallen; iets wat zo persoonlijk is en zo'n grote en belangrijk plaats in je leven inneemt. Des te harder komt het aan als je wordt gekwetst door mensen uit je 'eigen groep' van wie je opbouwende kritiek mag verwachten maar geen reacties zoals ze hier op cm vaak worden uitgedeeld. Maar ja, ook christenen is niets menselijks vreemd, kijk maar naar de geschiedenis.
Jouw reactie is hartverwarmend en daar laaf ik me aan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:15

MARIO216 schreef:
Woon zelf op het platteland, kan soms een beetje boers overkomen, kan stug zijn............heb wel de eigenschappen. Knipoog smiley

Vandaar dat jij mocht komen. Een boer (of iemand die daar op lijkt) is erg in trek hè, bij veel vrouwen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:18

CHATULIEM619 schreef:
Het is juist een verdiepingsvraag, de vraag waar alles om draait. Zoals ik in mijn eerdere bijdrage de tekst van Paulus geciteerd heb, de rechtvaardige zal leven door geloof alleen. De vraag is volkomen legitiem, omdat jij vindt dat je God ook kunt vinden door yoga en andere religies. Mijn vraag blijft daarbij rechtovereind: Ken je God? En daar is niks verwijtends of denigrerends aan.

Hieruit blijkt dat jij uit mijn antwoord wel eens even zal opmaken of ik wel gerechtvaardigd ben te leven teneinde mijn geloof aan een keuring te onderwerpen. Het moet toch niet gekker worden.... Verraste, verbaasde smiley
Je vraag zou moeten zijn geloof je in God?
Een aanmatigende vraag overigens, ken je God. Dat is een zaak tussen Hem en mij en daar heb jij niets te maken, Chatuliem.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:22

MARIJAN072 schreef:
Vandaar dat jij mocht komen. Een boer (of iemand die daar op lijkt) is erg in trek hè, bij veel vrouwen. Knipoog smiley

Komen er ook zoveel vrouwen op je af als in BZV Mario????? Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 17 augustus 2010, 22:36
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:22

ZIVAATJE309 schreef:
Dat is inderdaad mooi
jij wint Eva jouw moment is het mooiste

Er wordt hopenlijk weer wat gezaaid Knipoog smiley

Laatst aangepast door
EVA685
op dinsdag 17 augustus 2010, 22:23
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:36

MIEKE364 schreef:
Hieruit blijkt dat jij uit mijn antwoord wel eens even zal opmaken of ik wel gerechtvaardigd ben te leven teneinde mijn geloof aan een keuring te onderwerpen. Het moet toch niet gekker worden.... Verraste, verbaasde smiley
Je vraag zou moeten zijn geloof je in God?
Een aanmatigende vraag overigens, ken je God. Dat is een zaak tussen Hem en mij en daar heb jij niets te maken, Chatuliem.
In het gedeelte wat ik geciteerd heb, kun je zien dat dat voor Paulus helemaal geen vraag was. Iedereen gelooft nl,. wel in God, maar kennen ze Hem ook?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:38

Op vakantie in oosenrijk wees ik de kinderen een watervalletje aan, waarop mn zoontje roept: nee hoor mam, die hebben ze uit gezet.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:38

MARIJAN072 schreef:

hoeveel van de vrouwen op cm hebben ooit geschreven naar boer zoekt vrouw? en wie daarvan is ook tot een top 5 doorgedrongen?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:42

CHATULIEM619 schreef:
In het gedeelte wat ik geciteerd heb, kun je zien dat dat voor Paulus helemaal geen vraag was. Iedereen gelooft nl,. wel in God, maar kennen ze Hem ook?

Is het voor jezelf niet het belangrijkst dat jij Hem kent? En het is niet aan jou om te bepalen of een ander Hem wel/niet kent........Kan ieder voor zich denk ik heel goed invullen........
En dat is het fijne Chatuliem, je hoeft je alleen voor God te verantwoorden maar soms lijkt het wel of je wilt dat mensen dat ook voor jou doen..........
Beetje hoogmoed????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:43

PIETER649 schreef:
hoeveel van de vrouwen op cm hebben ooit geschreven naar boer zoekt vrouw? en wie daarvan is ook tot een top 5 doorgedrongen?

Wel een diepte vraag Pieter........ Knipoog smiley
Doe er eens onderzoek naar.......
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:43

WILLEMIJN232 schreef:
Komen er ook zoveel vrouwen op je af als in BZV Mario????? Smiley die vol vragen zit

Voor mijn een weet en voor jouw een vraag Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:47

He Mieke,
Las dit topic net pas, alsnog van harte gefeliciteerd met deze stap.
Echt een keuze voor God. Mooi
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:49

WILLEMIJN232 schreef:
Is het voor jezelf niet het belangrijkst dat jij Hem kent? En het is niet aan jou om te bepalen of een ander Hem wel/niet kent........Kan ieder voor zich denk ik heel goed invullen........
En dat is het fijne Chatuliem, je hoeft je alleen voor God te verantwoorden maar soms lijkt het wel of je wilt dat mensen dat ook voor jou doen..........
Beetje hoogmoed????? Verraste, verbaasde smiley
Kun je inhoudelijk ingaan op de vraag of wil je alleen maar persoonlijk bezig zijn?Je kent me niet, dus ga niet teveel van dingen uit. Wat zo lijkt in jouw ogen, hoeft in de werkelijkheid niet zo te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:49

MARIO216 schreef:
Voor mijn een weet en voor jouw een vraag Lachende smiley Knipoog smiley

We vertellen het niet verder...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:51

WILLEMIJN232 schreef:
We vertellen het niet verder...... Knipoog smiley

Nee, das ook best moeilijk als je het niet weet! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 ... 6194 Volgende
Pagina 1089 van 6194