ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 16:46

WILLEMIJN232 schreef:
Nu heb ik toch begrepen dat er in Apeldoorn een school is die 50 weken per jaar open is ? Misschien wordt het dan toch de toekomst dat schoolvakanties gaan verdwijnen????????
Maar ik gun iedereen zijn vakanties, dat even terzijde......

Ik zie dat praktisch echt niet voor me. Een onzinnig idee! Je blijft aan het uitleggen zeg. Twijfelende smiley En leerkrachten hebben dan natuurlijk ook de vrijheid, om vakantie op te nemen als hun dat uitkomt. Dat gaat ten koste van de rust en de structuur binnen in een school.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 16:54

Laatst aangepast door
ANITA324
op vrijdag 20 augustus 2010, 16:59
Naar boven

Auteur Bericht
JEANFRITS816

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 16:59

wat me ook belangrijk lijkt is of iets zeggen over iemand wel of geen roddelen is.ik denk dat iets roddelen is als het pure sensatie is en dat het geen roddelen is als je bv zegt waarom reageert deze persoon zo terwijl hij er niet bij is. er mag dus best over iets gepraat worden, als het maar met respect voor de ander gebeurt ipv pure senatie.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:01

We hebben een nieuwe room in de chatbox geopend: Vertier ende jolijt. In de lobby lopen regelmatig serieuze gesprekken en grapjes door elkaar heen, wat niet altijd leuk is. Ook is het 's avonds vaak erg druk in de lobby, zodat de gesprekken niet meer te volgen zijn. Daarom is voor mensen die gewoon willen keten en lol willen trappen Vertier ende jolijt geopend.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:04

ANITA324 schreef:

Anita,

Is dat niet meeeeer dan genoeg?
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:16

VISSER278 schreef:
Anita,

Is dat niet meeeeer dan genoeg?

Natuurlijk is dat genoeg visser maar een maatje voor je leven waar je een arm voelt om je heen dat mis ik echt wel hoor. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:26

Gift heeft mij gemaild dat hij gaat meemokken neee sorry wokken en als er iemand die wil meereizen dat kan .Hij komt in de buurt van Apeldoorn

Alvast fijn weekend

Gr. Gift
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:28

BEHAPPY332 schreef:
de chatbox is een andere manier van praten Lachende smiley met blinkend witte tanden .

forum is als vergadering, je brengt je mening in.
chatbox is als... koffiepauze, je kletst Verliefde smiley wat met elkaar.

enne... dat gaat gewoon over, wat je die dag ff aan het doen bent.
Koffiezetten bijvoorbeeld... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Dat gaat dus alleen over de dingen die de aanwezige mensen zelf doen.

NIKS RODDEL!

het leuke van de chatbox is, dat je direct contact hebt, Knipoog smiley
bij een mail moet je soms wachten... tot in de hemel...
en bij een chatbox, lukt het contact zelfs a la minute Knipoog smiley

Daarom chat ik ook vrij regelmatig met mensen hoor...heerlijk direct contact. Maar laatste tijd zit ik meer aan de foon.....nog beter
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:32

CHRISTIANMATCH schreef:
We hebben een nieuwe room in de chatbox geopend: Vertier ende jolijt. In de lobby lopen regelmatig serieuze gesprekken en grapjes door elkaar heen, wat niet altijd leuk is. Ook is het 's avonds vaak erg druk in de lobby, zodat de gesprekken niet meer te volgen zijn. Daarom is voor mensen die gewoon willen keten en lol willen trappen Vertier ende jolijt geopend.

Goed idee, met een klinkende naam!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:45

ANITA324 schreef:
De Goed Test !

1

http://www.youtube.com/watch?v=SB1m8IqLNs4

2

http://www.youtube.com/watch?v=5weMOwVF-xw&feature=related

ja....gelukkig is de mens die weet dat God zijn zoon voor ons naar de wereld heeft gezonden....voor mij ook
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:47

JAHOOR406 schreef:
Ik wil je wederom een kleine tip geven, het is uit den boze op een chat of op een forum iemands eigen naam te noemen als deze persoon een nick heeft.
Misschien was je dat even vergeten, of was je overmand door emoties...het is maar even een tip van mijn kant.

greetzzzzzz

Ik dacht nog heel naief dat hij de andere Mieke bedoelde in het vuur van zijn verhaal..........sneu voor Hannah dacht ik nog....... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:51

WILLEMIJN232 schreef:
Ik dacht nog heel naief dat hij de andere Mieke bedoelde in het vuur van zijn verhaal..........sneu voor Hannah dacht ik nog....... Verraste, verbaasde smiley
idd ik maakte een vergissing
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:55

Zucht.....

@Chatuliem

Ik waardeer jouw inbreng. En ik weet dat er in een groeps gebeuren altijd dingen zijn, waar de een wel mee om kan gaan en een ander niet.
Ik weet dat als je God echt toelaat in gebed en je open stelt voor zijn stem in je leven, je voor verrassende dingen kan komen staan.
Daarom vind ik het heel wijs van je, dat hierover nadenkt, en dat je je advies daarin geeft.

Het is daarom ook heel raadzaam voor degenen die meegaan te bedenken dat we er met zijn allen voor zullen moeten bidden, dat we God Geest de ruimte geven, maar ook door Hem richting durven laten geven.

@alle anderen die hierop reageren
...... waardeer nou ook eens een anders mening. Ik vroeg Chatuliem bewust om ook zijn dingen te laten zeggen.

Reageer aub niet zo geprikkeld. Misschien gaat Chatuliem of iemand anders ook mee die anders is dan jij bent. Daar zullen we mee moeten omgaan. Misschien ben ik ook wel niet diegene die jullie denken, misschien ben jij het wel niet in anderen hun ogen.

Accepteer mekaar, accepteer mekaars mening, zoek oplossingen, bid met mekaar voor eenheid.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:55

TESSYBEAR731 schreef:
Weet je uberhaupt wel wat de plannen van het uitje eh...weekend (sorry, een uitje hoort thuis in de pastasaus) zullen zijn, Chat?
Je bent al bezig allerlei veronderstellingen en eigen invullingen te maken, terwijl het doel van het weekend waarschijnlijk heel anders is dan jij denkt.
Daarbij komt dat er op zijn minst één iemand aanwezig is die ervaring heeft met het sturen van groepen, en word er onderling gewoon gekeken wat er haalbaar is per persoon.

Mijn advies aan jou: Bekijk de zaak es van een andere kant!

Misschien heeft Chatuliem wel ervaring met dit soort groepen en bedoelt hij dit als advies? En formuleert hij het allemaal wat ongelukkig? Ook een optie toch? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:09

ANITA324 schreef:
Natuurlijk is dat genoeg visser maar een maatje voor je leven waar je een arm voelt om je heen dat mis ik echt wel hoor. Smiley die vol vragen zit

Je moet het allemaal ook niet teveel idealiseren Anita......Zorg eerst dat je je eigen leven goed op de rit hebt......Een relatie hebben is natuurlijk erg fijn en voegt ook veel toe aan je leven als het goed is..........dat ben ik helemaal met je eens.
En neem van mij aan: binnen een relatie kan je ook erg alleen zijn hoor!
Probeer tevreden te zijn met wat je NU hebt en niet alleen maar te verlangen naar wat je wilt.....
Ik ben een stukje ouder dan jij bent en heb ook een stukje meer levenservaring dus ik hoop dat je het van mij aan wilt nemen.........
Geniet van je nieuwe huisje, je werk op de zorgboerderij en vooral...wees tevreden met jezelf, jij mag ook zijn wie je bent daar is helemaal niets mis mee......en ook voor jou komen er vast nog een heleboel mooie dingen.....

Willemijn

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 20 augustus 2010, 18:19
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:21

WILLEMIJN232 schreef:
Misschien heeft Chatuliem wel ervaring met dit soort groepen en bedoelt hij dit als advies? En formuleert hij het allemaal wat ongelukkig? Ook een optie toch? Knipoog smiley

Laat ik dat ook net gedacht hebben. Knipoog smiley Tjonge, wat reageren sommigen gelijk fel zeg. Twijfelende smiley Positief denken, mensen!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:23

HANNAH810 schreef:
mieke,
gooi je parels niet voor de zwijnen.........
gooien met teksten om te kwetsen............ach...........wat een nivo, mensen!

de hoop die in me is?
want ik weet, dat Hij machtig is, mijn deel te bewaren tot de jongste dag!

mijn geloof?
toen ooit een dominee werd uitgedaagd, op de manier zoals mieke het ervaart, en met dezelfde tekst werd "bestookt" ging hij de geloofsbelijdenis opzeggen;
ik geloof in God de Vader, de Heere Jezus Christus, en in de Heigilige geest.........wederopstanding, en een eeuwig leven; AMEN

Dat is jouw interpretatie Hannah. Ik baseer mijn leven op de bijbel en ik ga ervan uit dat iedere christen mag worden aangesproken op het Woord van God. Daarbij heb ik zelden tot nooit de intentie om iemand te kwetsen.
Daarbij: die dominee kon dus zijn geloofsbelijdenis wel geven!

Maar de zaken worden hier nu wel omgedraaid, ik zal even een kort overzichtje geven van wat er gebeurt is:

1. Ik schrijf een bijdrage over mijn teleurstelling van het gebruik van enneagrammen tijdens retraites in kloosters. Ik schrijf niets over Frank.

2. Frank reageert hierop en is het niet met mij eens.

3. Ik ga dieper in op de zaak wel/niet gebruiken van enneagrammen. Ik schrijf niets over Frank.

Tot zover is er niets aan de hand. De discussie kan zelfs nog interessant worden. Maar:

4. Frank reageert ‘op de persoon’ door te suggereren dat ik bang, ongeletterd en krampachtig ben. Deze conclusie trekt hij zuiver omdat ik het niet met hem eens ben. Hij schrijft geen enkele inhoudelijke zin maar speelt puur ‘op de vrouw’.

5. Ik vat in eigen woorden het beeld samen dat Frank met suggestieve opmerkingen over mij heeft getracht neer te zetten en zet de zaken op scherp. Ik zeg NIETS negatiefs over Frank.

6. Nu komt Mieke de discussie binnen met haar zachtmoedige, nederige en inhoudelijke bijdrage en reageert op mijn volkomen terechte samenvatting van Frank zijn mail met de volgende superlatieven:
“schandalige, hysterische, onchristelijk, onverdraagzaam, lage manier, platvloers, allerlei naars suggereren, met grove taal en woorden in de mond leggen; onsportief en beneden peil.

Behalve het feit dat Mieke hier zelf nogal hysterisch tekeer gaat klopt er van haar mail niets.
Er is maar 1 die iets heeft gesuggereerd en dat is Frank. Ik heb Frank nooit woorden in de mond gelegd ik heb hetgeen hij bedekt en wat subtieler in zijn mail heeft gezet over mij, open en bloot ‘vertaald’ en daar word ik op een lage manier op aangevallen.

Mieke draait de zaken om en degenen die niet goed (willen) lezen trappen erin.
Persoonlijk vind ik dit een buitengewoon misselijke manier van doen die ook nog eens onchristelijk is.

En hier wil ik het bij laten.

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:24

cool Coole smiley met zonnebril
helemaal mijn niveau Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:27

WILLEMIJN232 schreef:

Ik denk inderdaad dat dat het "punt" is Willemijn...het word zo raar geformuleerd...
Jammer is, dat mijn reactie daarop dan ook als fel word gezien terwijl dit, in dit geval, helemaal niet de bedoeling is...
Ik denk gewoon dat we daar samen best wel uit kunnen komen en vind het erg vervelend om dan te "horen" dat iemand al twijfels trekt bij de aanmeldingen en de intentie's Smiley die vol vragen zit

Erg jammer!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 20 augustus 2010, 18:32
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:28

verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 29 november 2010, 01:27
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:28

FRANKT627 schreef:
Niet vermoeden dat de stichter van deze topic, IMRE695, reeds geen lid meer was reageerde ik na 3 maanden op zijn vraag ivm een retraite in een klooster. Als ex-kloosterling vond ik het fijn om weer eens over een abdij te kunnen praten of informatie te geven. Het is immers een aparte ervaring om in de beslotenheid van een abdij enkele dagen te vertoeven. Of je nu een protestant bent of een baptist of een vrijmetselarij: het kan je een indruk opleveren die je nog lang zal heugen. Is het niet door de stilte dan misschien wel door de gebedsdiensten of de andere gasten die je er ontmoet.

Hoe één enkele vraag en een direct antwoord op die vraag kan ontaarden in kibbelen en kwetsende woorden is deze topic daar nu helaas een bewijs van. Natuurlijk kunnen we een andere mening hebben en ja zeker, natuurlijk mag die mening ook bekend gemaakt worden. Het is dan nog slechts een mening en niet dé mening. Gaan vitten op personen of hun pschyche gaan maken en dit dan ongelukkig verwoorden werkt destructief. Ik ben er zeker van dat de Heilige Geest ons niet de woorden geeft om onze medemens te kwetsen want "Allen die zich laten leiden door de Geest van God, zijn kinderen van God" (Rom.8:14)

Frank

Vrijmetselarij.... toe maar. Het is duidelijk dat wij allebei het christelijk geloof op een heel andere manier ervaren.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:29

RENSKE067 schreef:
ik bied er 11

Kom me maar halen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:34

LEANNE226 schreef:
Kom me maar halen Coole smiley met zonnebril

is het bieden al voorbij dan?
ben je ook niet veel waard Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond

voor mij wel hoor Kussende smiley

Laatst aangepast door
RENSKE067
op vrijdag 20 augustus 2010, 18:34
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:35

RENSKE067 schreef:
cool Coole smiley met zonnebril
helemaal mijn niveau Clown smiley

Tot spreeks daar! Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:36

RENSKE067 schreef:
is het bieden al voorbij dan?
ben je ook niet veel waard Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond

voor mij wel hoor Kussende smiley

http://camels.evilsun.org/index.php
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:43

LEANNE226 schreef:
http://camels.evilsun.org/index.php Clown smiley

pffff dat worden er veel te veel
we houden het maar bij het bieden hier op cm
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:43

Nou, dan ook even een reactie van mij hoewel ik niet meega. Ten eerste; ik vind het fantastisch dat jullie dit gaan doen! k Zou willen dat heel Nederland op de knieën ging en met vasten en bidden God ging zoeken!

Vanuit mijn ervaring met vasten en bidden: bij echt (en langdurig) vasten kun je geestelijke strijd gaan ervaren en dan is het belangrijk dat je weet hoe je hiermee moet omgaan. Maar ik begreep dat jullie niet 'volkomen gaan vasten', maar het vooral sober houden. Dat lijkt mij een goede zaak. En ws zal het dan wel loslopen allemaal.

Oké; ik vind ongevraagd advies geven altijd heel brutaal maar ik denk dat jullie het wel kunnen waarderen:

Als het je lukt is het raadzaam om een paar dagen voor dit weekend al te beginnen met 'vasten/sober leven'. Zo ben je er aan al aan gewend als jullie bij elkaar komen en het verminderd de eventuele stress tijdens het weekend. Ga ook voor die tijd in gebed om Gods leiding te vragen en Hem te vragen jou te helpen jouw persoonlijk doel voor deze tijd vast te stellen. En: schrijf alles op! Je vragen aan God, de gebedsverhoring, bijzondere dingen die je meemaakt, bijbelteksten die je aanspreken.
En als je tijd hebt: lees een goed boek over vasten of over het (samen) zoeken van God!

Allemaal alvast een hele gezegende tijd gewenst!

GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op vrijdag 20 augustus 2010, 18:44
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:54

ZINGA672 schreef:
Dat is jouw interpretatie Hannah. Ik baseer mijn leven op de bijbel en ik ga ervan uit dat iedere christen mag worden aangesproken op het Woord van God. Daarbij heb ik zelden tot nooit de intentie om iemand te kwetsen.
Daarbij: die dominee kon dus zijn geloofsbelijdenis wel geven!

Maar de zaken worden hier nu wel omgedraaid, ik zal even een kort overzichtje geven van wat er gebeurt is:

1. Ik schrijf een bijdrage over mijn teleurstelling van het gebruik van enneagrammen tijdens retraites in kloosters. Ik schrijf niets over Frank.

2. Frank reageert hierop en is het niet met mij eens.

3. Ik ga dieper in op de zaak wel/niet gebruiken van enneagrammen. Ik schrijf niets over Frank.

Tot zover is er niets aan de hand. De discussie kan zelfs nog interessant worden. Maar:

4. Frank reageert ‘op de persoon’ door te suggereren dat ik bang, ongeletterd en krampachtig ben. Deze conclusie trekt hij zuiver omdat ik het niet met hem eens ben. Hij schrijft geen enkele inhoudelijke zin maar speelt puur ‘op de vrouw’.

5. Ik vat in eigen woorden het beeld samen dat Frank met suggestieve opmerkingen over mij heeft getracht neer te zetten en zet de zaken op scherp. Ik zeg NIETS negatiefs over Frank.

6. Nu komt Mieke de discussie binnen met haar zachtmoedige, nederige en inhoudelijke bijdrage en reageert op mijn volkomen terechte samenvatting van Frank zijn mail met de volgende superlatieven:
“schandalige, hysterische, onchristelijk, onverdraagzaam, lage manier, platvloers, allerlei naars suggereren, met grove taal en woorden in de mond leggen; onsportief en beneden peil.

Behalve het feit dat Mieke hier zelf nogal hysterisch tekeer gaat klopt er van haar mail niets.
Er is maar 1 die iets heeft gesuggereerd en dat is Frank. Ik heb Frank nooit woorden in de mond gelegd ik heb hetgeen hij bedekt en wat subtieler in zijn mail heeft gezet over mij, open en bloot ‘vertaald’ en daar word ik op een lage manier op aangevallen.

Mieke draait de zaken om en degenen die niet goed (willen) lezen trappen erin.
Persoonlijk vind ik dit een buitengewoon misselijke manier van doen die ook nog eens onchristelijk is.

En hier wil ik het bij laten.

GrZing

Ik vraag me werkelijk af waarom jij je nu met zo'n lap tekst gaat zitten verdedigen? Je hebt niets verkeerd gedaan in jouw optiek maar je komt toch wel met een stuk tekst om dat te bewijzen? Dat hoeft dan toch helemaal niet?
En over wie heb je het nu eigenlijk aan het eind van je verhaal?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:56

Het lijkt hier trouwens opreens wel op eens een forum voor leerkrachten Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:57

Zal de eerste zijn
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 ... 6194 Volgende
Pagina 1102 van 6194