ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:25

MARIJAN072 schreef:
Ik zie dat praktisch echt niet voor me. Een onzinnig idee! Je blijft aan het uitleggen zeg. Twijfelende smiley En leerkrachten hebben dan natuurlijk ook de vrijheid, om vakantie op te nemen als hun dat uitkomt. Dat gaat ten koste van de rust en de structuur binnen in een school.

Dat nieuws volgde ik ook met verbazing. Hoe moeten die kinderen aansluiting vinden in een georganiseerde vervolgopleiding waar je niet even een lang weekendje kan nemen of een weekje er tussen uit als je daar behoefte aan hebt.
Leerkrachten hebben zo al genoeg werk te verstouwen lijkt me om alle leerlingen op tijd klaar te stomen voor de toetsingen.
Welke grappenmaker dit nou weer verzonnen heeft? Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:27

MIEKE364 schreef:
Dat nieuws volgde ik ook met verbazing. Hoe moeten die kinderen aansluiting vinden in een georganiseerde vervolgopleiding waar je niet even een lang weekendje kan nemen of een weekje er tussen uit als je daar behoefte aan hebt.
Leerkrachten hebben zo al genoeg werk te verstouwen lijkt me om alle leerlingen op tijd klaar te stomen voor de toetsingen.
Welke grappenmaker dit nou weer verzonnen heeft? Twijfelende smiley

Ik ga eens informeren hoe het allemaal zit........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:32

WILLEMIJN232 schreef:

Dat vind ik fideel, Willemijn. Ben best benieuwd naar de motivatie van dit idee en hoe het nou in de praktijk werkt en of ze wel hebben nagedacht over hoe verder met deze kindjes... Huilende smiley, smiley in tranen Engeltje smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:36

CHATULIEM619 schreef:
Heb jij het over matigen Mieke? Je zet de wereld echt wel op zijn kop hier.

Ja, Chatuliem, zoals je al vaker hebt gehoord, matig je een beetje.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:38

CHATULIEM619 schreef:
Heb jij het over matigen Mieke? Je zet de wereld echt wel op zijn kop hier.

Het zal je niet verbazen dat ik geen zin meer heb om op jouw ruziezoekende toon te reageren. Ik laat me erdoor naar beneden halen en dat past mij niet.
Als je onmin wilt, chatuliem zoek vooral verder, niet bij mij.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:40

MIEKE364 schreef:
Dat vind ik fideel, Willemijn. Ben best benieuwd naar de motivatie van dit idee en hoe het nou in de praktijk werkt en of ze wel hebben nagedacht over hoe verder met deze kindjes... Huilende smiley, smiley in tranen Engeltje smiley Verraste, verbaasde smiley

Ben soms de beroerdste ook niet Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 20 augustus 2010, 22:45
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:46

FRANKT627 schreef:
Niet vermoeden dat de stichter van deze topic, IMRE695, reeds geen lid meer was reageerde ik na 3 maanden op zijn vraag ivm een retraite in een klooster. Als ex-kloosterling vond ik het fijn om weer eens over een abdij te kunnen praten of informatie te geven. Het is immers een aparte ervaring om in de beslotenheid van een abdij enkele dagen te vertoeven. Of je nu een protestant bent of een baptist of aangesloten bij een vrijmetselarij: het kan je een indruk opleveren die je nog lang zal heugen. Is het niet door de stilte dan misschien wel door de gebedsdiensten of de andere gasten die je er ontmoet.

Hoe één enkele vraag en een direct antwoord op die vraag kan ontaarden in kibbelen en kwetsende woorden is deze topic daar nu helaas een bewijs van. Natuurlijk kunnen we een andere mening hebben en ja zeker, natuurlijk mag die mening ook bekend gemaakt worden. Het is dan nog slechts een mening en niet dé mening. Gaan vitten op personen of hen psychiatrisch neerzetten en dit dan ongelukkig verwoorden werkt destructief. Ik ben er zeker van dat de Heilige Geest ons niet de woorden geeft om onze medemens te kwetsen want "Allen die zich laten leiden door de Geest van God, zijn kinderen van God" (Rom.8:14)

Frank

ja frank; wat een goed idee; laten wij ten topic gaan;
kun je me uitleggen hoe zo'n retraite er zo ongeveer uit zou zien, en wat deze retraite tot een zo byzondere ervaring zou maken?
(dan laten we de reacties die niet zo juist in hun verpakking huizen, even buiten de heilige kloostermuren.... Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:50

HANNAH810 schreef:
kiekeboe, renske, ik blijf zitten overigens, want ik ben een beetje moe..... Clown smiley
aangenaam; mieke is de naam

ohhh maar ben je nu ook de mieke?
ik begrijp er geloof ik nog niet zoveel van
welke mieke heeft nu wat gedaan en gezegd?
het wordt een warrig verhaal op deze manier Geschokte, onthutste smiley
maar misschien ben ik wel helemaal in de war
waarom wordt het nu weer zo ingewikkeld gemaakt
ik ben blondt Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:51

ZINGA672 schreef:
Vrijmetselarij.... toe maar. Het is duidelijk dat wij allebei het christelijk geloof op een heel andere manier ervaren.

GrZ!

Ja inderdaad. We hebben duidelijk een andere opvatting over het respect van iemands levensvisie. De ene aanvaard en de andere veroordeeld, denk ik hoor? Ik kan het verkeerd begrepen hebben. Ieder mens met welke opvatting dan ook is gelijk. Geen hokjes-mentaliteit dus. Ieder aanvaarden zoals hij of zij is. Een echte christen dus, zoals jij en ik en zovele andere op deze site.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:53

RENSKE067 schreef:
ohhh maar ben je nu ook de mieke?
ik begrijp er geloof ik nog niet zoveel van
welke mieke heeft nu wat gedaan en gezegd?
het wordt een warrig verhaal op deze manier Geschokte, onthutste smiley
maar misschien ben ik wel helemaal in de war
waarom wordt het nu weer zo ingewikkeld gemaakt
ik ben blondt Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Er zijn geloof ik een stuk of vier die op het forum actief zijn....tsja welke welke nou is?? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:54

WILLEMIJN232 schreef:
Ben soms de beroerdste ook niet Knipoog smiley

meestal volgens mij, hoor... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:55

MIEKE364 schreef:
Er zijn geloof ik een stuk of vier die op het forum actief zijn....tsja welke welke nou is?? Smiley die vol vragen zit

oke ik geef het op Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:58

THOMAS968 schreef:
Leerkrachten? Als ik ERGENS een hekel aan heb he, dan zijn dat leerkrachten. Met name docenten en de naam zegt het al: een cent is het minst waardevolle geldstuk en do is de laagste toon. Een docent is dus een waardeloos geval die eens een toontje lager moet zingen!

Thomas. praat me niet van onderwijzers, juffen dat gaat nog. Engeltje smiley

Nou, jaaaaaaaaa, Thomas....neem me niet kwalijk, ik kan het niet met je eens zijn hierin.
Onderwijzers, leerkrachten, leraren, docenten? Opvoeders zijn het, mensenredders, de beschermers van de zieltjes van ons aller nageslacht, de vormers van de hoop der natie, de steun en toeverlaat van iedere wanhopige opvoeder en natuurlijk ook van de hoopvollen onder ons, kortom: een standbeeld...............op ieder dorps- en stadsplein voor DE LEERKRACHT! Hulde! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:58

FRANKT627 schreef:
Niet vermoeden dat de stichter van deze topic, IMRE695, reeds geen lid meer was reageerde ik na 3 maanden op zijn vraag ivm een retraite in een klooster. Als ex-kloosterling vond ik het fijn om weer eens over een abdij te kunnen praten of informatie te geven. Het is immers een aparte ervaring om in de beslotenheid van een abdij enkele dagen te vertoeven. Of je nu een protestant bent of een baptist of aangesloten bij een vrijmetselarij: het kan je een indruk opleveren die je nog lang zal heugen. Is het niet door de stilte dan misschien wel door de gebedsdiensten of de andere gasten die je er ontmoet.

Hoe één enkele vraag en een direct antwoord op die vraag kan ontaarden in kibbelen en kwetsende woorden is deze topic daar nu helaas een bewijs van. Natuurlijk kunnen we een andere mening hebben en ja zeker, natuurlijk mag die mening ook bekend gemaakt worden. Het is dan nog slechts een mening en niet dé mening. Gaan vitten op personen of hen psychiatrisch neerzetten en dit dan ongelukkig verwoorden werkt destructief. Ik ben er zeker van dat de Heilige Geest ons niet de woorden geeft om onze medemens te kwetsen want "Allen die zich laten leiden door de Geest van God, zijn kinderen van God" (Rom.8:14)

Frank

kun je me uitleggen hoe zo'n retraite er zo ongeveer uit zou zien, en wat deze retraite tot een zo byzondere ervaring zou maken?
(dan laten we de reacties die niet zo juist in hun verpakking huizen, even buiten de heilige kloostermuren.... )
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:07

MIEKE364 schreef:
Nou, jaaaaaaaaa, Thomas....neem me niet kwalijk, ik kan het niet met je eens zijn hierin.
Onderwijzers, leerkrachten, leraren, docenten? Opvoeders zijn het, mensenredders, de beschermers van de zieltjes van ons aller nageslacht, de vormers van de hoop der natie, de steun en toeverlaat van iedere wanhopige opvoeder en natuurlijk ook van de hoopvollen onder ons, kortom: een standbeeld...............op ieder dorps- en stadsplein voor DE LEERKRACHT! Hulde! Lachende smiley

Thomas, Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:15

WILLEMIJN232 schreef:

Willemijn, 'k zou best graag de naam van die school willen weten. Die mag je ook mailen, als je 'm weet. Dan ga ik hun website eens bestuderen. 'k Ben wel heel benieuwd, hoe dit in de praktijk werkt. Waarschijnlijk geven ze individueel onderwijs.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:17

MIEKE364 schreef:

Dat is bijna teveel eer, Mieke. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:25

MARIJAN072 schreef:
Dat is bijna teveel eer, Mieke. Verlegen lachende smiley

Kritiek hebben op onze leerkrachten is makkelijk en wordt te vaak gebezigd. Een compliment en een dankwoord mag best wel eens vaker worden geuit. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:27

THOMAS968 schreef:
Thomas, Verlegen lachende smiley

Mag best weleens gezegd toch? Onze leerkrachten mogen weleens wat vaker een dankwoord en een compliment ontvangen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:31

't Klopt

Als je naar je hart luistert
weet je het, dan klopt je leven
t Mooiste is dit te delen
en aan iemand te mogen geven

©

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op vrijdag 20 augustus 2010, 23:49
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:31

Vrijdag 20 augustus:

DE STILLE KREET!

Jezus, hoor ons en laat onze roep tot U komen.

Die stille kreet, die opstijgt uit harten vol angst, wordt boven alle muziek uit in de hemel gehoord.
De problemen van een vragend hart worden niet opgelost door de argumenten van theologen, maar door de kreet van dat hart tot MIJ en de overtuiging dat IK die heb gehoord.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:45

MIEKE364 schreef:
Ja, Chatuliem, zoals je al vaker hebt gehoord, matig je een beetje.
Mieke, de scheldende toon die je zelf aangenomen hebt in jouw bijdragen aan dit onderwerp heb ik nog niet geëvenaard. Het is daarom heel vreemd dat jij juist oproept tot matiging.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:52

CHATULIEM619 schreef:
Mieke, de scheldende toon die je zelf aangenomen hebt in jouw bijdragen aan dit onderwerp heb ik nog niet geëvenaard. Het is daarom heel vreemd dat jij juist oproept tot matiging.

Lieve mensen,

Zullen we verder gaan met het onderwerp retraite?
En niet meer of topic gaan??
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:55

tja... een volledige werkweek is tegenwoordig 32 uur in het onderwijs, roostervrije dagen bij de vleet, 13 weken schoolvacantie per jaar, regelmatig lesuitval wegens vergaderingen, ziekteverzuim tot en met...

jahoor, zware baan of toch stiekum n luizebaan?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:58

PIETER649 schreef:
tja... een volledige werkweek is tegenwoordig 32 uur in het onderwijs, roostervrije dagen bij de vleet, 13 weken schoolvacantie per jaar, regelmatig lesuitval wegens vergaderingen, ziekteverzuim tot en met...

jahoor, zware baan of toch stiekum n luizebaan?

Je bent gewoon jaloers op de complimentjes Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:59

HANNAH810 schreef:
wanneer je de moeite wilt nemen om je boodschap in een fleurig bloemetjes-papiertje te verpakken, wil ik de moeite nemen je te antwoordden, heer chatuliem.
(wil je dan gelijk even je boodschap wat duidelijker onder woorden brengen, want die ontgaat me op dit moment, het lijkt er namelijk op dat mijn boodschap dat woordkeuze in een bijdrage belangrijk zijn, niet overgekomen is.)

overigens, ik kon er wel om grinniken, dat je me bij mijn naam noemde hoor! maar ik blijf toch Hannah810, aangezien ik hannah een veel en veel mooiere naam vind! Lachende smiley met blinkend witte tanden
het is duidelijk dat je inderdaad de toon belangrijker vind dan de boodschap. En dat je voor het gemak die boodschap maar aan de kant schuift als het niet zo aardig klinkt. Ik vind het erger worden als je Zinga aanvalt met haar bijdrages, maar goed, je blijkt het moeilijk te vinden staande te blijven.
Wat betreft bloemetjes, ik heb mij te lang aangetrokken wat mensen dachten van mij hier op het forum en daarmee God principes maar overboord gegooid. Nu heb ik ervoor gekozen om maar eens een keer vanuit Gods woord te gaan antwoorden. Dat dat niet altijd een populair standpunt oplevert, neem ik maar op de koop toe, Anders pleeg ik verraad aan mezelf. Ik ben liever duidelijk dan dat ik maar loop mee te kletsen met anderen. Ik heb die populariteit niet nodig. Ik ken wat dat betreft mijn eigen kracht en identiteit. En die identiteit is niet afhankelijk wat anderen van me zeggen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 00:03

CHATULIEM619 schreef:
het is duidelijk dat je inderdaad de toon belangrijker vind dan de boodschap. En dat je voor het gemak die boodschap maar aan de kant schuift als het niet zo aardig klinkt. Ik vind het erger worden als je Zinga aanvalt met haar bijdrages, maar goed, je blijkt het moeilijk te vinden staande te blijven.
Wat betreft bloemetjes, ik heb mij te lang aangetrokken wat mensen dachten van mij hier op het forum en daarmee God principes maar overboord gegooid. Nu heb ik ervoor gekozen om maar eens een keer vanuit Gods woord te gaan antwoorden. Dat dat niet altijd een populair standpunt oplevert, neem ik maar op de koop toe, Anders pleeg ik verraad aan mezelf. Ik ben liever duidelijk dan dat ik maar loop mee te kletsen met anderen. Ik heb die populariteit niet nodig. Ik ken wat dat betreft mijn eigen kracht en identiteit. En die identiteit is niet afhankelijk wat anderen van me zeggen.

Duidelijk Chatuliem. Zullen we nu verder gaan met de retraite?
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 00:04

HANNAH810 schreef:
FRANKT627 schreef:
Als ex-kloosterling vond ik het fijn om weer eens over een abdij te kunnen praten of informatie te geven. Het is immers een aparte ervaring om in de beslotenheid van een abdij enkele dagen te vertoeven.

Tijdens een fietstocht van 1500 km. bezocht ik het klooster van Orval. Daar brouwen ze ook bier. Dat bier ligt in de winkels, hier. Bier was in de Middeleeuwen gezonder dan water. Mensen gingen toen dood van de bacterien in het water. Mensen die bier dronken, bleven leven. Het alcohol doodde de bacterien. Soms zijn dingen andersom dan je zou verwachten.

Het klooster Steyn bij Gouda, daar is een kerk die elke dag nog open staat. Hier studeerde Erasmus, die bekend staat om het 'christelijk humanistisch denken'. Hij relativeerde de macht van Katholieke Kerk en Adel. Door die macht te relativeren, bracht hij vrijheid van denken ten gunste van democratie bij de burgers. Hij leerde burgers zelf denken, met de vrijheid, om ook zelfstandig te handelen. Sterker nog, hij maakte grappen over de machtigste mensen. Hierdoor konden zowel de machtge mensen , alsook de machteloze mensen er samen om lachen, zodat én de vrijheid én de vrede gestimuleerd werd.

Luther, met de nadruk op dat elke christen zelfstandig Bijbel zou lezen, kon hier dus op voortbouwen.

Tegelijkertijd kon de kennis van boeken, schrijven, e.d. voornamelijk alleen via de kloosters worden behouden en doorgegeven aan andere nageslachten. De mededeling dat de kerk toen zo streng was *later inquisitie, brandstapel e.d. , daarbij dient te worden bedacht, dat de Romeinen ook zo streng waren. Dus toen de macht van de Romeinen wegviel, hebben de kloosters de kennis van lezen en schrijven overgedragen.

Kloosters werken in stilte,

je hooooort ze er dus ook niet zo veel over...

Of eh... heeft iemand een aanvulling?
Inderdaad, hoe is het huidig leven in een klooster?
Hoe ga je om met de kloostergelofte ? e.d.

Verder, hoe lang kan het klooster nog bestaan, nu het celibaat steeds vaker onder druk komt te staan? Zou het vervangen gaan worden door leefgemeenschappen voor grotere gezinnen?

en hoe is het om nu de deur achter je dicht te doen en te eten in

A S B S O L U T E S T I L T E
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 00:13

LEANNE226 schreef:
http://camels.evilsun.org/index.php Clown smiley

Sjoh! Niet alleen kamelen,
maar ook wat kleine extraatjes zijn gewenst!

... ik heb heel Dierentuin Blijdorp al gereserveerd.
De papegaaien heb ik liefdesliedjes leren zingen.
Dus dat is oke Verlegen lachende smiley .

maar eh... Smiley die vol vragen zit

Waar kan ik de leeuwen en tijgers Verraste, verbaasde smiley bezorgen?
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 00:23

WILLEMIJN232 schreef:
Je bent gewoon jaloers op de complimentjes Knipoog smiley

sommige mensen moeten nog een hoop leren...
geef jij hem les?? !!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 ... 6194 Volgende
Pagina 1105 van 6194