| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 13:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het artikel laat duidelijk zien wat er mis is met yoga. Het is meer dan zelfonderzoek of ontspanning.
De Kolossenzen brief is een brief die gericht is tegen het gnosticisme. Een religie die hetzelfde beleed als yoga. De eerste stelling van Paulus is: volg de weg van Jezus. Daarmee verwijst hij naar de gedachte, dat er meerdere wegen tot God zouden zijn. Er is maar één weg tot God, Jezus alleen. Als je God wilt leren kennen, moet je Jezus volgen want: In Hem is de goddelijke volheid aanwezig. Weer is het opvallend dat Paulus deze term gebruikt. Hij sluit aan bij de gedachte, dat men uit zichzelf op zoek moest gaan naar de goddelijke volheid. De mensen zouden zich moeten richten op een persoon, Jezus Christus, die verlossing geeft aan een ieder, die daar om vraagt. Niet eigen werk of zelfonderzoek, maar overgave aan Jezus vormt de kern van het geloof. Door het werk aan het kruis zo sterk te benadrukken zegt Paulus in deze brief, dat de verlossing in Christus totaal en compleet is. De aankacht tegen ons is verscheurd aan het kruis, de machten van de wereld zijn te schande gemaakt en overwonnen. De bevrijding waar mensen naar op zoek zijn is totaal en volledig. Daarom heeft het geen zin om nog op zoek te zijn naar ervaringen buiten het geloof om. Want het gaat niet om de ervaring, het gaat niet om engelenvering, het gaat niet om ascetisme, de enige verlossing is in Christus Jezus. ( 16-18) Deze ervaringen leiden je juist af van Jezus en richten zich op jezelf in plaats van op Hem. Waarom zou je dat doen, volgens Paulus? Het is slechts wijsheid bedacht door mensen. Zelfbedachte godsdienst, zelfvernedering en verachting van het lichaam.
Als de Bijbel er zo duidelijk stelling tegen neemt, als de achtergrond van yoga bekend is, waarom zou je je dan als christen hier nog mee bezig houden. De bijbel benoemt het als: het heeft geen enkele waarde en het dient slechts tot eigen bevrediging. En tenslotte hoe kun je dan nog volhouden dat het slechts onschuldige oefeningen zijn? Hoeveel bewijs moet je nog meer hebben? |
Chat, ik kan je tot op zeker punt volgen hoor. Toch kan yoga er toe bijdragen om vrij te komen van onzuiverheden die je steeds komen lastig vallen. Gedachten, gevoelens, taken die wachten...yoga, zen of een goede wandeling of eens hard door de velden rennen kunnen je daarbij helpen. Je hoeft je christelijk geloof daarom niet te verloochen. Neen, je kan die yoga best doen om net dat christelijk geloof bewuster of levendiger te maken.
Ieder mens wordt wel eens overvallen door gedachten van allerlei slag. Het gevaar bestaat erin dat je met die gedachten in dialoog gaat. Het is de kunst om niet met die ongewenste gedachten in dialoog te gaan want die gedachten kunnen dan een eigen leventje gaan leiden. Die gedachten houden je ook af van Gods woord waardoor je ook wel eens kunt gaan handelen zoals het niet in het evangelie staat. Ze houden je weg van je christelijke levenswandel. Een uurtje yoga doen kan je uiteindelijk een innerlijke rust geven waardoor je je kan concentreren op Zijn woord. Na verloop van tijd zal je merken dat die concentratie steeds makkelijker wordt om te beleven. Nouja, zo heb ik de lessen Zen vroeger begrepen maar ik denk dat het voor yoga ook wel zo is.
Je kan yoga of zen best beoefenen zonder je te bezondigen aan het occulte. Voor zover hier al sprake van is. Want ik dacht dat kaarten leggen, geesten oproepen met glaasje en een bord en dergelijke flauwe en gevaarlijke handelingen meer tot het occulte behoren. Ik ben echt bang van die handelingen en zal er me nooit aan wagen. Anderzijds vind ik dat yoga en zen wel tot een bewustere geloofshouding kan leiden.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 13:22
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Hm, uitnodigen is niet hetzelfde als welkom heten, klopt. Welkom heten heeft wel iets te maken met ontvangst, iemand die binnenkomt ontvang je, dan is het een tussenwerpsel. Als bijvoeglijk naamwoord; wie of wat je graag ziet verschijnen of gebeuren.
Maar misschien maak ik het allemaal wel veel te moeilijk. Tis wel een leuke melodie ..... 
.. |
Het ging toch over het mooiste moment vandaag??
Mooiste moment nu al deze reacties lezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 13:22
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Het ging toch over het mooiste moment vandaag??
Mooiste moment nu al deze reacties lezen  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 13:23
|
|
|
|
Overleden kabels en anders (minder mooi) overleden geluidskaart? Eerste simpel na te kijken en op te lossen 2e kost je een nieuwe geluidskaart vrees ik Willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 13:24
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Chat, ik kan je tot op zeker punt volgen hoor. Toch kan yoga er toe bijdragen om vrij te komen van onzuiverheden die je steeds komen lastig vallen. Gedachten, gevoelens, taken die wachten...yoga, zen of een goede wandeling of eens hard door de velden rennen kunnen je daarbij helpen. Je hoeft je christelijk geloof daarom niet te verloochen. Neen, je kan die yoga best doen om net dat christelijk geloof bewuster of levendiger te maken.
Ieder mens wordt wel eens overvallen door gedachten van allerlei slag. Het gevaar bestaat erin dat je met die gedachten in dialoog gaat. Het is de kunst om niet met die ongewenste gedachten in dialoog te gaan want die gedachten kunnen dan een eigen leventje gaan leiden. Die gedachten houden je ook af van Gods woord waardoor je ook wel eens kunt gaan handelen zoals het niet in het evangelie staat. Ze houden je weg van je christelijke levenswandel. Een uurtje yoga doen kan je uiteindelijk een innerlijke rust geven waardoor je je kan concentreren op Zijn woord. Na verloop van tijd zal je merken dat die concentratie steeds makkelijker wordt om te beleven. Nouja, zo heb ik de lessen Zen vroeger begrepen maar ik denk dat het voor yoga ook wel zo is.
Je kan yoga of zen best beoefenen zonder je te bezondigen aan het occulte. Voor zover hier al sprake van is. Want ik dacht dat kaarten leggen, geesten oproepen met glaasje en een bord en dergelijke flauwe en gevaarlijke handelingen meer tot het occulte behoren. Ik ben echt bang van die handelingen en zal er me nooit aan wagen. Anderzijds vind ik dat yoga en zen wel tot een bewustere geloofshouding kan leiden.
Frank | Lees dan eens het volgende. | 2Kor.10 schreef: | | We leven wel in deze wereld, maar vechten niet met de wapens van deze wereld. 4 De wapens waarmee wij ten strijde trekken dienen niet ons eigen belang, maar zijn er om met hun kracht bolwerken te slechten voor God. We halen spitsvondigheden neer 5 en iedere verschansing die wordt opgetrokken tegen de kennis van God, we maken iedere gedachte krijgsgevangene om haar aan Christus te onderwerpen 6 en zullen op het moment dat u hem volledig gehoorzaam bent geworden, paraat staan om anderen voor hun ongehoorzaamheid te straffen. | Elke gedachte kun je onderwerpen aan God, dan kan Hij je bevrijden. Daar heb je yoga niet voor nodig. Als het zo overduidelijk is, dat het tegen Gods principes is, waarom hou je daar dan aan vast? Terwijl God je echt kan bevrijden......
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 23 augustus 2010, 13:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 13:28
|
|
|
|
| WILLIE400 schreef: | Overleden kabels en anders (minder mooi) overleden geluidskaart? Eerste simpel na te kijken en op te lossen 2e kost je een nieuwe geluidskaart vrees ik Willie |
Ja, of check gewoon even of alle kabeltjes nog goed zitten... wil bij mij ook wel es helpen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 13:30
|
|
|
|
Maandag 23 augustus:
DE TOP!
Kijk niet naar de kleine beproevingen en verdrietelijkheden van ieder uur van de dag, zie het ene plan en het ene doel, waar alles naar toe leidt. Als je bij het bergbeklimmen je ogen allèèn maar op iedere steenachtige en moeilijke plek vestigt en niets anders ziet dan dat, wat is je klimmen dan vermoeiend en nutteloos! Maar als je bij iedere stap bedenkt, dat die je naar de top voert, welke je wilt bereiken, vanwaar je blik over heerlijke en schone vergezichten zal gaan, dan zul je de berg geheel anders beklimmen.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op maandag 23 augustus 2010, 13:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 13:42
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | mijn slechtste moment was dat ik me dochter naar ponykamp bracht en haar dus weer een week moet missen
voor haar het beste moment want haar pony druppie is alles voor haar  |
Sterkte Grace
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 13:48
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | insinuatie 1) Aantijging 2) Bedekte aantijging 3) Bedekte toespeling 4) Beledigende toespeling 5) Beschuldiging 6) Hatelijke opmerking 7) Toespeling 8) Verdachtmaking 9) Zijdelingse toespeling 10) Zijdelingse verdachtmaking 11) Zijdelingverdachtmaking 12) Zinspeling '
Ja, da's waar ik insinueer. Ik kan het ook hélemaal bij het verkeerde eind hebben.in dat geval mijn oprechte vraag voor vergeving! Ik vind derhalve deze zaken die hier in dit topic worden besproken en de waarschuwingen erg belangrijk. Zó belangrijk, dat mensen worden gewaarschuwd, dat ik dan maar het risico op de koop toe neem, dat ik iemand vals beschuldig.
Snappie?
Fijne Maandag! |
Een paar weken geleden ook al eens gezegd Shanita, denk eerst eens na voor je iets schrijft. Zo blijf je sorry zeggen en om vergeving vragen, tis maar de vraag of de mensen je op deze manier nog wel serieus nemen.
Maar goed, sommige mensen daarentegen bieden nooit hun excuses aan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 13:53
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En gisteren schreef je dat je mooiste moment van de dag was , om een Rooms Katholieke dienst te volgen voor de buis. Dit kan ik dan even niet vatten. Er is nl. toch wel een heel verschil tussen een dienst van de GKV en de RK lijkt mij. |
Die was misschien nog beter ..... (Tijd voor de volgdende switch/overstap)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 13:57
|
|
|
|
Het ging toch over het mooiste moment vandaag??
Mooiste moment nu al deze reacties lezen [/quote]
Wel alles lezen Eva, ik schreef dat ik Off-topic ging. Maar ben toch blij dat het je opviel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 14:01
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Sterkte Grace  |
Als iemand sterkte wensen, je slechtste moment van de dag is, dan begrijp ik het niet meer Eva
Mijn slechtste moment van de dag ligt al een paar uur achter me, de invoering van de nieuwe chatroom vertier ende jolijt, wat een ramp zeg........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 14:03
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Als iemand sterkte wensen, je slechtste moment van de dag is, dan begrijp ik het niet meer Eva
Mijn slechtste moment van de dag ligt al een paar uur achter me, de invoering van de nieuwe chatroom vertier ende jolijt, wat een ramp zeg........  |
hahaha Cross, we maken er van waarom heb je gelachen vandaag??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 14:03
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | Bert komt' uut de mond'n"Erika"!!! |
Vergeefse moeite Billy, dat kun je nooit aan een Veense uitleggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 14:04
|
|
|
|
het lechtste moment had ik vanmiddag, wilde een middagdutje doen, na al die slapeloze nachten afgelopen weekend,hielden mijhn benen me wakker.
ik wacht op het mooiste moment van de dag, dat ik mijn medicijnen kan halen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 14:05
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | hahaha Cross, we maken er van waarom heb je gelachen vandaag??  |
Lijkt me een strak plan Eva
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 14:20
|
|
|
|
hier stond een overbodige, nutteloze , zinloze vraag.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 23 augustus 2010, 14:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 14:32
|
|
|
|
| GOUDELSJE426 schreef: | | Heel veel sterkte! |
Mooi heb je over je Annemiek geschreven chat
Heel veel sterkte Chat, we gaan er donderdag in de Gebedsroom ook voor bidden 
Groetjes van Eva.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 14:36
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Lijkt me een strak plan Eva  |
Een dag niet gelachen.....is een dag niet geleefd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 14:39
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Ja en toch ook
Joh 1:1 In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. 2 Het was in het begin bij God. 3 Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. 4 In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. 5 Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen.
en verder 9 [Jezus is] het ware licht, dat ieder mens verlicht en naar de wereld kwam.
dus je hebt licht en licht |
Mooi uitgelegd Je hebt ook nog de Engel des lichts toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 14:43
|
|
|
|
Mijn mooiste moment vandaag?
Toen ik in de brievenbus een kaart vond van 2 cm-leden met daarop:wij geven elkaar het ja-woord.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 14:43
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | Bert komt' uut de mond'n"Erika"!!! |
weet ik billy maar ja wat moet ik zeggen he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 14:44
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Vergeefse moeite Billy, dat kun je nooit aan een Veense uitleggen  |
Zeg meneer wij benne hier niet dom he maarre ik zeg maar zo ik zeg maar niks
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 14:51
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Zeg meneer wij benne hier niet dom he maarre ik zeg maar zo ik zeg maar niks  |
Ka'j niet segge da'j wat gesegd hei ok
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 15:20
|
|
|
|
Heel veel sterkte vandaag Chat...en koester de mooie dingen die je mocht beleven met je lieve dochter.
Moeilijk om iemand te moeten missen waar je zo veel van houdt,
Groetjes Carien.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op maandag 23 augustus 2010, 17:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 15:20
|
|
|
|
|
heel veel sterkte Chat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 16:45
|
|
|
|
Heel veel sterkte Chat. Gods troost en nabijheid gewenst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NAOMI695
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 17:11
|
|
|
|
|
mijn voorkeur gaat uit naar de pizzeria ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 17:12
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Annemiek Irene
Chat, ook ik wens jou sterkte op deze moeilijke dag! Angel 23 augustus 2000. De dag dat de weg naar je vader de weg naar de Vader werd. Als ik kijk naar je broer, die 10 jaar ouder geworden is en naar je zusje, een jonge vrouw van 19, dan moet ik altijd weer denken aan: hoe zou jij er nu uit gezien hebben? Zou je een vriendje gehad hebben? Maar 13 jaren ben je bij ons geweest. 13 jaar om nooit te vergeten.....Papa. |
[i]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 17:13
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Annemiek Irene
23 augustus 2000. De dag dat de weg naar je vader de weg naar de Vader werd. Als ik kijk naar je broer, die 10 jaar ouder geworden is en naar je zusje, een jonge vrouw van 19, dan moet ik altijd weer denken aan: hoe zou jij er nu uit gezien hebben? Zou je een vriendje gehad hebben? Maar 13 jaren ben je bij ons geweest. 13 jaar om nooit te vergeten.....Papa. |
Sterkte ermee chat. Valt niet mee dit te hebben moeten mee maken.
|
|
| Naar boven |
|
|