| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 12:18
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Nou....daar sluit ik me bij aan...... Tja heb het zelf ook errug druk gehad hahaha dan vergeet je wel eens dat er meer mensen zijn op CM! Sorry...sorry Dus wil ik er dan maar heel bescheiden aan toevoegen dat wij... 338 en Herman040, ook een CM setje zijn! Oo aan de foto wordt gewerkt....... |
Wat een verrassing Van harte Herman en Marianne!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 12:27
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Sja weet je...Happy... Ik wil je best een handje geven hoor als jij daar happy van word! Maar ben zo bang dat je me meteen de oren van men ko...eh...hoofd kletst  |
... ik houd de mijne, mijn oren, wel tegen je buikkie aan, heb ik toch wat te luisteren:
wat die daar te vertellen heeft is tenminste echt groot nieuws!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN040
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 12:27
|
|
|
|
He ha die Marieke..hartelijk bedankt en jullie ook van harte met jullie relatie..maak er wat moois van!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 12:33
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | ... ik houd de mijne, mijn oren, wel tegen je buikkie aan, heb ik toch wat te luisteren:
wat die daar te vertellen heeft is tenminste echt groot nieuws!
 |
De laatste keer dat mijn buikkie echt groot nieuws had kwam daar 45 uur ellende achteraan
En uiteindelijk natuurlijk een bundeltje blijdschap, maar dat vond ik eigenlijk wel even genoeg blijdschap voor dit leven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 12:46
|
|
|
|
| ASANTI087 schreef: | Veel therapieen naast de reguliere geneeskunde kunnen worden afgedaan als bijgeloof en je op gevaarlijk vlak begeven.
Ik ben een hele tijd erg afhoudend geweest van homeopathie, accupunctuur, aardstralen ed. Nu had ik door stress en spanning rugklachten, nekklachten en schouderklachten. Erg logisch en fysiotherapie had niet veel baat. Via vrienden kwam ik bij de voetreflex therapeut om me door massage lekker te kunnen ontspannen. Dit werkt echt. Even helemaal niets, alles loslaten en ik altijd het gevoel dat de bloedcirculatie goed op gang komt en de boel lekker ontspannen word. De boel komt weer los en pijn verdwijnt.
Nu las ik een artikel van een vrouw die als werzame therapeut uit het alternatieve circuit is gestapt en daar vanuit haar levende geloof ernstig tegen waarschuwt.
Ik vind dat zo moeilijk. Hoe kan ik het onderscheid maken tussen bijgeloof en nuttige werking van het menselijke lichaam. Ja... wordt er dan gezegd. Je laten leiden door gebed en de werking van de Heilige Geest.
Maar als idealist kun je overal wat achter zoeken. En nuchter verstand kan je ook op het rechte pad houden.
Ik twijfel nu heel erg door mijn nuchtere verstand en mijn wil om alles los te laten waar God niet achter staat. Ik kom er niet uit.
Hoe kan ik nu echt weten of ik hier beter mee kan stoppen of niet.
Wie kan me een wijs advies geven, hopenlijk op concrete ervaringen en niet op geruchten en algemeenheden. |
hoi asantie voetreflexthreapie komt voort uit china en heeft zijn oorsprong in het ying en yang ik denk dat je gewoon nuchter moet zijn en als je iets van "natuurgeneeskunde wilt toepassen je gewoon even goed moet googlen en dan kom je er zo achter of het uit oosterse religies en /of oculte achtergronden komt.toets het aan Gods woord en maak dan je keuzes of je het al dan niet verantwoord vind om zo'n geneeswijze te ondergaan.kom je er niet uit praat dan met medechristenen of je voorganger erover en in de 1e plaats staat daar natuurlijk het gebed en je relatie met Jezus.bedenk ook dat Jezus onze genezing is . wil je meer weten mail me maar.
http://www.dewegwijzer.net/Voetzoolreflexologie.html
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 25 augustus 2010, 12:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 12:53
|
|
|
|
| ASANTI087 schreef: | Veel therapieen naast de reguliere geneeskunde kunnen worden afgedaan als bijgeloof en je op gevaarlijk vlak begeven.
Ik ben een hele tijd erg afhoudend geweest van homeopathie, accupunctuur, aardstralen ed.
Nu las ik een artikel van een vrouw die als werzame therapeut uit het alternatieve circuit is gestapt en daar vanuit haar levende geloof ernstig tegen waarschuwt.
Ik vind dat zo moeilijk. Hoe kan ik het onderscheid maken tussen bijgeloof en nuttige werking van het menselijke lichaam. Ja... wordt er dan gezegd. Je laten leiden door gebed en de werking van de Heilige Geest.
Maar als idealist kun je overal wat achter zoeken. En nuchter verstand kan je ook op het rechte pad houden.
|
HOMEOPATHIE homeopathie, pathos is gevoel. homeo zoekt naar gelijkstatigheid, evenwicht. voor zover goed onthouden. Door verdunning worden moleculen weggehaald, maar de energie van het molecuul wordt door het schudden, = met een moeilijk woord potentiëren, aan het water afgegeven. Dat betekent in praktijk, dat bijvoorbeeld in een hoeveelheid als ter grootte van een emmer, nog maar één molecuul werkzame stof aanwezig is. Vanuit moleculair oogpunt is dan geen werkzame stof meer aanwezig en velen vinden dit dan ook 'onzin'. anderen beweren, dat de energie van het molecuul overgeslagen is op het water en de alcohol in de oplossing, = met een moeilijk woord tinctuur. Voor beide visies is wat te zeggen, maar dat maakt het nog niet bij voorbaat 'occult'.
'Occult' is ook weer een moeilijk woord. Aan de ene kant, betekent het gewoon, dat er zaken zijn, die nog bedekt, c.q. nog ontdekt moeten worden. De wetenschap doet elke dag nieuwe ontdekkingen, dus alles wat wij nog niet weten, is zeker niet altijd occult...
De gedachte achter homeopathie is, dat je lichaam herkent, dat er in lichte mate een schadelijke stof is binnengekomen... dat is dus niet zo, want de schadelijke stof is er al uit gehaald... dan gaat daarna je auto immuunsysteem zelf aan het werk en zorgt dat je weer gezond wordt.
Notabene: in medicijnen zitten wel schadelijke stoffen, dat staat op elke bijsluiter. dus moeten wij constateren, dat homeopathie in ieder geval minder schadelijke is dan medicatie. Probleempje: van medicatie is met uitgebreide dure testen bewezen dat het werkt, bij homeopathie is dat minder het geval...
ACCUPUNCTUUR Dit wordt in reguliere ziekenhuizen ook toegepast als pijnbestrijding. De huid is het grootste en gevoeligste orgaan. Bij paarden zetten ze ook een praam op de lippen, als hij wild is, wordt hij zo rustig. De lippen zijn het gevoeligste deel van een paard. Zo kan je bijvoorbeeld veilig de hoeven van een wild paard beslaan... Dat maakt de praam en de acupunctuur nog niet occult! Het kan je leven redden.
AARDSTRALEN Ja, dat lijkt onzin. Aarde is aarde. grond is grond. Niks geen stralen uit de grond! Echter, bijvoorbeeld, uranium is een erts en ook radium is een erts dat straling uitzendt... Beton gemaakt van chemische, maar ook gewone stoffen, zoals kalk en zand, zendt ook straling uit. Daarnaast is de aarde in zijn geheel magnetisch gepoold. er zitten allerlei metalen in de grond, dat reageert ook weer, met bijvoorbeeld onweer. Onweer gaat gepaard met gigantische hoeveelheden energie. Ook dat kan dus weer de aarde ingestuurd worden.. Dus is het niet helemaal zo gek, dat ook de aarde op sommige plaatsen, afhankelijk van... bla, bla, bla...
MAAR ZO TECHNISCH BEN IK NIET. OP HET VROUWEN FORUM LAS IK, DAT DE DAMES HIER WERKZAAM IN ZIJN
DUS DIE KUNNEN U VAST WEL VERDER HELPEN
OH JA, U KWAM VOOR DE VOET REFLEX?
Als je jouw elleboog stoot, dan voel je op een bepaald plekje een stroomstootje... alsof je onder stroom gezet wordt. Iemand die last van zijn hart heeft, kan een pacemaker ingebouwd krijgen, die geeft dan weer een stroomstootje aan het hart. Het menselijk lichaam kent dus stroomstootjes en staat dus onder stroom, zij het laag. Dat betekent, dat die stroom door het lichaam heen loopt via allerlei energiebanen. In China noemt men dat 'meridianen'
Dat zou dus ook allemaal logisch moeten zijn en niet occult. Al kun je de waarde van sommige meridianen en hun knooppunten wel 'over waarderen'.
Zo bestaat er ook de 'ortho therapie'. Dat zegt, dat allerlei lichaamsdelen met elkaar in verbinding staan. Klopt ook, via de mond, naar de maag, naar de liefde van de man... eh... is of topic.
MAAR DE THERAPEUTE STOPTE...
De hier beschreven 'studie gebieden' worden nog steeds elke dag uitgebreid onderzocht op hun wetenschappelijke waarde en toepassing. Dus niet occult.
Wel occult kan zijn, als niet deskundigen zeggen dat zij wel deskundig zijn.
Wel occult is, als men uit de lijnen van je hand jouw toekomst gaat lezen
Wel occult is, als je uit het leggen van kaarten iemands toekomst voorspelt hoewel er met enige psychologische kennis veel te zien is aan iemands reacties maar dan heet dat.... gebruik je boeren verstand.
ZO, DAN HEB IK IN AANSLUITING OP HET VERBODEN VROUWEN TOPIC
TOCH NOG EEN WOORDJE MOGEN MEESPREKEN !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 12:55
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ook deze scheiding vind ik iets kunstmatigs hebben. Iedereen heeft toch wel eens van die serieuze en minder serieuze momenten. Waarom zou je dat zonodig moeten scheiden? Waarom zijn mensen zo bang om zich eens eerlijk te laten zien in de chatbox? Ik begrijp best wel, dat men het ziet als een uitlaatklep, maar aan de andere kant, het kan ook meer zijn dan een uitlaatklep, het kan een plek zijn waar vriendschappen kunnen ontstaan. |
er zijn veel vriendschappen ontstaan door de chatbox. Ik zie niet in waarom we niet met zn allen in de box kunnen zitten de ene keer is het serieus de andere keer de slappe lach. mogen we? Als ik met iemand serieus wil praten ga ik prive met di persoon werkt echt goed hoor, is een aanrader
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:00
|
|
|
|
[quote=TESSYBEAR731]
De laatste keer dat mijn buikkie echt groot nieuws had kwam daar 45 uur ellende achteraan
JE KAN ER OOK NIET GENOEG TEGEN WAARSCHUWEN !!!! = on topic
En uiteindelijk natuurlijk een bundeltje blijdschap, maar dat vond ik eigenlijk wel even genoeg blijdschap voor dit leven
ALS WE ALLEMAAL OP CM DE KRACHTEN BUNDELEN
kunnen we het misschien voorkomen 
maar toch: GEFELICITEERD .
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op woensdag 25 augustus 2010, 13:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:05
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Ik zou graag willen weten wie nu mee willen het weekend van 8 november.
er was een lijstje , maar onduidelijk is of deze allemaal meegaan
jonathan 890 willie400 carin303 suzanne475 marieke 897 tessybear 731 grace 585 anita324
mary052 misschien
aanstaande week wil ik eea definitief gaan regelen , dus ik stel voor
voor as maandag laten weten, dan kan ik verder,
ben ondertussen al wat aan het uitzoeken hoor. |
8 nov valt bij mij op een maandag je bedoelt het weekend van 8 9 10 okrtober of 5 6 7 nov. graag even duidelijkheid a.u.b.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:11
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | HOMEOPATHIE homeopathie, pathos is gevoel. homeo zoekt naar gelijkstatigheid, evenwicht. voor zover goed onthouden. Door verdunning worden moleculen weggehaald, maar de energie van het molecuul wordt door het schudden, = met een moeilijk woord potentiëren, aan het water afgegeven. Dat betekent in praktijk, dat bijvoorbeeld in een hoeveelheid als ter grootte van een emmer, nog maar één molecuul werkzame stof aanwezig is. Vanuit moleculair oogpunt is dan geen werkzame stof meer aanwezig en velen vinden dit dan ook 'onzin'. anderen beweren, dat de energie van het molecuul overgeslagen is op het water en de alcohol in de oplossing, = met een moeilijk woord tinctuur. Voor beide visies is wat te zeggen, maar dat maakt het nog niet bij voorbaat 'occult'.
'Occult' is ook weer een moeilijk woord. Aan de ene kant, betekent het gewoon, dat er zaken zijn, die nog bedekt, c.q. nog ontdekt moeten worden. De wetenschap doet elke dag nieuwe ontdekkingen, dus alles wat wij nog niet weten, is zeker niet altijd occult...
De gedachte achter homeopathie is, dat je lichaam herkent, dat er in lichte mate een schadelijke stof is binnengekomen... dat is dus niet zo, want de schadelijke stof is er al uit gehaald... dan gaat daarna je auto immuunsysteem zelf aan het werk en zorgt dat je weer gezond wordt.
Notabene: in medicijnen zitten wel schadelijke stoffen, dat staat op elke bijsluiter. dus moeten wij constateren, dat homeopathie in ieder geval minder schadelijke is dan medicatie. Probleempje: van medicatie is met uitgebreide dure testen bewezen dat het werkt, bij homeopathie is dat minder het geval...
ACCUPUNCTUUR Dit wordt in reguliere ziekenhuizen ook toegepast als pijnbestrijding. De huid is het grootste en gevoeligste orgaan. Bij paarden zetten ze ook een praam op de lippen, als hij wild is, wordt hij zo rustig. De lippen zijn het gevoeligste deel van een paard. Zo kan je bijvoorbeeld veilig de hoeven van een wild paard beslaan... Dat maakt de praam en de acupunctuur nog niet occult! Het kan je leven redden.
AARDSTRALEN Ja, dat lijkt onzin. Aarde is aarde. grond is grond. Niks geen stralen uit de grond! Echter, bijvoorbeeld, uranium is een erts en ook radium is een erts dat straling uitzendt... Beton gemaakt van chemische, maar ook gewone stoffen, zoals kalk en zand, zendt ook straling uit. Daarnaast is de aarde in zijn geheel magnetisch gepoold. er zitten allerlei metalen in de grond, dat reageert ook weer, met bijvoorbeeld onweer. Onweer gaat gepaard met gigantische hoeveelheden energie. Ook dat kan dus weer de aarde ingestuurd worden.. Dus is het niet helemaal zo gek, dat ook de aarde op sommige plaatsen, afhankelijk van... bla, bla, bla...
MAAR ZO TECHNISCH BEN IK NIET. OP HET VROUWEN FORUM LAS IK, DAT DE DAMES HIER WERKZAAM IN ZIJN
DUS DIE KUNNEN U VAST WEL VERDER HELPEN
OH JA, U KWAM VOOR DE VOET REFLEX?
Als je jouw elleboog stoot, dan voel je op een bepaald plekje een stroomstootje... alsof je onder stroom gezet wordt. Iemand die last van zijn hart heeft, kan een pacemaker ingebouwd krijgen, die geeft dan weer een stroomstootje aan het hart. Het menselijk lichaam kent dus stroomstootjes en staat dus onder stroom, zij het laag. Dat betekent, dat die stroom door het lichaam heen loopt via allerlei energiebanen. In China noemt men dat 'meridianen'
Dat zou dus ook allemaal logisch moeten zijn en niet occult. Al kun je de waarde van sommige meridianen en hun knooppunten wel 'over waarderen'.
Zo bestaat er ook de 'ortho therapie'. Dat zegt, dat allerlei lichaamsdelen met elkaar in verbinding staan. Klopt ook, via de mond, naar de maag, naar de liefde van de man... eh... is of topic.
MAAR DE THERAPEUTE STOPTE...
De hier beschreven 'studie gebieden' worden nog steeds elke dag uitgebreid onderzocht op hun wetenschappelijke waarde en toepassing. Dus niet occult.
Wel occult kan zijn, als niet deskundigen zeggen dat zij wel deskundig zijn.
Wel occult is, als men uit de lijnen van je hand jouw toekomst gaat lezen
Wel occult is, als je uit het leggen van kaarten iemands toekomst voorspelt hoewel er met enige psychologische kennis veel te zien is aan iemands reacties maar dan heet dat.... gebruik je boeren verstand.
ZO, DAN HEB IK IN AANSLUITING OP HET VERBODEN VROUWEN TOPIC
TOCH NOG EEN WOORDJE MOGEN MEESPREKEN !!!
 |
Kijk...daar ben ik het nou mee eens! Ons lichaam staat op allerlei mogelijke manieren met elkaar in verbinding en ik denk niet dat er iets verkeerd aan is om hier wat mee te doen. Kijk maar eens naar het effect dat geestelijke pijn kan hebben op je lichaam. Ik heb zelf Fibromyalgie en ik heb heel duidelijk geleerd hoe ik lichamelijke pijn kan voorkomen (of iig zo gemakkelijk mogelijk kan houden) door geestelijk goed voor mezelf te zorgen e.a. Ga op je gevoel af zou k zeggen...dat zit er meestal niet zo ver naast!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:12
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | 8 nov valt bij mij op een maandag je bedoelt het weekend van 8 9 10 okrtober of 5 6 7 nov. graag even duidelijkheid a.u.b. |
9 Oktober gingen we al naar Afrika, toch 
Oh nee, we gingen Afrikaans eten in Veenendaal!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:14
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | hoi asantie voetreflexthreapie komt voort uit china en heeft zijn oorsprong in het ying en yangik denk dat je gewoon nuchter moet zijn en als je iets van "natuurgeneeskunde wilt toepassen je gewoon even goed moet googlen en dan kom je er zo achter of het uit oosterse religies en /of oculte achtergronden komt.toets het aan Gods woord en maak dan je keuzes of je het al dan niet verantwoord vind om zo'n geneeswijze te ondergaan.kom je er niet uit praat dan met medechristenen of je voorganger erover en in de 1e plaats staat daar natuurlijk het gebed en je relatie met Jezus.bedenk ook dat Jezus onze genezing is . wil je meer weten mail me maar.
http://www.dewegwijzer.net/Voetzoolreflexologie.html |
Rood: sommige mensen zeggen, ying en yang is een foute filosofie, want zijn twee tegenstellingen, die in evenwicht moeten zijn. Dat zou tot in het uiterste betekenen, dat goed en kwaad in evenwicht moeten zijn en in het uiterste uiterste, dat het goede het kwade nodig heeft... Theologen kunnen daar dan 'FEL' op tegen zijn... terwijl 'BIJVOORBEELD' natuurkundigen, die uitgaan van de wet van 'aktie en reactie' in het Newtoniaanse model, DAMES VAN HET VROUWEN TOPIC niets bijzonders zien...
BLAUW;
HELEMAAL MEE EENS, DE DAMES VAN HET VROUWEN TOPIC KUNNEN DAT WEL !
Ying en yang kun je overigens ook zien, als
man en vrouw die elkaar in evenwicht houden eh, excuses vrouw en man die elkaar in evenwicht houden
enz. enz.
En als je nou toch ECHT TEGEN VOETREFLEX BENT dan kun je altijd nog
VOETJE VRIJEN
Mede mogelijk gemaakt dankzij CM. eh... occ... nee... eh. ik bedoel:
ja, lekker !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:14
|
|
|
|
Moet toch echt even wat gaan doen hier... wie o wie geeft me ff een duwtje?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:18
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | 9 Oktober gingen we al naar Afrika, toch 
Oh nee, we gingen Afrikaans eten in Veenendaal!  |
Nou is Ethiopie - Eritrea en vasten toch gecombineerd...
ik had er al zo'n vreemd gevoel bij...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:22
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | wij gaan ook graag mee... marianne338 herman040 |
Lepeltje037 mag er wat mij betreft ook aan worden toegevoegd.
{edit} Dus voor het complete lijstje tot nu toe:
adrianne320 carin303 jonathan890 motormuis997 marianne338 herman040 lepeltje037
Laatst aangepast door
|
LEPELTJE037
|
op woensdag 25 augustus 2010, 13:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:25
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | Rood: sommige mensen zeggen, ying en yang is een foute filosofie, want zijn twee tegenstellingen, die in evenwicht moeten zijn. Dat zou tot in het uiterste betekenen, dat goed en kwaad in evenwicht moeten zijn en in het uiterste uiterste, dat het goede het kwade nodig heeft... Theologen kunnen daar dan 'FEL' op tegen zijn... terwijl 'BIJVOORBEELD' natuurkundigen, die uitgaan van de wet van 'aktie en reactie' in het Newtoniaanse model, DAMES VAN HET VROUWEN TOPIC niets bijzonders zien...
BLAUW;
man en vrouw die elkaar in evenwicht houden eh, excuses vrouw en man die elkaar in evenwicht houden
enz. enz.
VOETJE VRIJEN
ja, lekker ! |
Serieus onderwerp waar serieus antwoord op gevraagd wordt. Zullen we mensen ook ff de kans geven serieus te antwoorden voor het weer offtopic onzintopic wordt?
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 25 augustus 2010, 13:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ASANTI087
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:30
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Serieus onderwerp waar serieus antwoord op gevraagd heeft. Zullen we mensen ook ff de kans geven serieus te antwoorden voor het weer offtopic onzintopic word? |
BEDANKT ANNETTE Wow wat een reacties in zo'n korte tijd.
Ik meen het inderdaad serieus, maar het nu geen tijd me in de reacties te verdiepen. Vanavond hoop ik. Reageer maar lekker door. K Ben heel benieuwd of ik door deze vraag bij jullie te lanceren, voor mezelf een beter standpunt kan innemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:53
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Serieus onderwerp waar serieus antwoord op gevraagd wordt. Zullen we mensen ook ff de kans geven serieus te antwoorden voor het weer offtopic onzintopic wordt? |
Ha Annette,
Eén van de reacties begon met: '... is gebaseerd op ying en yang'.
Uit ervaring weet ik, dat als de eerste zin zo eindigt, sommige mensen gelijk niet meer verder lezen en direct afhaken. 'Want ying en yang is tegengesteld aan de theologie van de Bijbel.' 'Dus ook die therapie, die gebaseerd is op ying en yang, is afkeurenswaardig.' Dat lijkt een heldere logica toch?
Daarna vervolgde de reactie heel nuchter, heel praktisch, heel zakelijk het advies: ga googelen.
Nou iemand die bij het eerste deel al afhaakt, zou bij het volgende deel tekst kunnen denken: 'heel de wereld leeft in zonde en gebrokenheid en dan ook nog New Age, dus het merendeel op googel is onbetrouwbaar en ongeloofwaardig.'
Zo zie je, dat je met schrijven in de eerste zin 'afkeurenswaardig en ongeloofwaardig' kunt zijn, afhankelijk van de voorkennis en het vooroordeel dat men heeft.
Omdat ik deze reactiewijze bij voorbaat onderken en wil voorkomen, ben ik dus ingegaan op de zienswijzen die het vooroordeel kunnen bepalen.
Dat ik daarna lekker afdwaal, dat eh... nou is het bewijs dat vooroordelen, voorkennis, voorgevoel ? help! occult?!?? nee, niet als je het doet vanuit liefde... want dan weet je soms iets gelijktijdig als de ander...
Verder heb ik de vergelijking gemaakt van voetreflex wat ter discussie staat als 'mogelijk occult' met dus de vergelijking: 'waar rook is, is vuur' 'bij twijfel niet inhalen, dus bij twijfel niet toepassen.' Daarom heb ik ook dat argument weg willen nemen, door simpelweg te stellen: voetje vrijen... niet praten, maar doen.
SERIEUS !!!
Omdat het allemaal heeeeeel veel theorie werd... en hier veel onderwijs mensen op de site zijn, die weten:
theorie en praktijk moet je op elkaar afstemmen
heb ik mij lekker laten verleiden om af te dwalen want alleen dat leidt tot het goede eind resultaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:57
|
|
|
|
| ASANTI087 schreef: | BEDANKT ANNETTE Wow wat een reacties in zo'n korte tijd.
Ik meen het inderdaad serieus, maar het nu geen tijd me in de reacties te verdiepen. Vanavond hoop ik. Reageer maar lekker door. K Ben heel benieuwd of ik door deze vraag bij jullie te lanceren, voor mezelf een beter standpunt kan innemen. |
DANK VOOR JOUW DANK.
Dat zou een mooi nieuw spreekwoord kunnen worden Gelukkig, dat andere 'gezegde' ben ik op slag vergeten !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 14:28
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | Rood: sommige mensen zeggen, ying en yang is een foute filosofie, want zijn twee tegenstellingen, die in evenwicht moeten zijn. Dat zou tot in het uiterste betekenen, dat goed en kwaad in evenwicht moeten zijn en in het uiterste uiterste, dat het goede het kwade nodig heeft... Theologen kunnen daar dan 'FEL' op tegen zijn... terwijl 'BIJVOORBEELD' natuurkundigen, die uitgaan van de wet van 'aktie en reactie' in het Newtoniaanse model, DAMES VAN HET VROUWEN TOPIC niets bijzonders zien...
BLAUW;
enz. enz.
VOETJE VRIJEN
ja, lekker ! | je hebt vanuit het blauw dus een klein stukje uit mijn zinsbouw gehaald en daar jou verhaal op gebaseerd alsof het allemaal goed is. volgende keer beter lezen en dan met korte duidelijke antwoorden reageren zou beter zijn. lees de link maar dan kom je verder. vraag mij af waar jij allemaal mee bezig bent,maar beantwoord dat maar via een mail want ze worden hier simpel van die elle lange lappen tekst. en meteen mijn excusses dat dit oftopic werd
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 25 augustus 2010, 14:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 14:29
|
|
|
|
er wordt off topic gegaan.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 25 augustus 2010, 14:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 14:34
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | DANK VOOR JOUW DANK.
Dat zou een mooi nieuw spreekwoord kunnen worden Gelukkig, dat andere 'gezegde' ben ik op slag vergeten ! |
ben je de leukste thuis behappy? je komt een beetje irritant over met je vage antwoorden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 14:57
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | er zijn veel vriendschappen ontstaan door de chatbox. Ik zie niet in waarom we niet met zn allen in de box kunnen zitten de ene keer is het serieus de andere keer de slappe lach. mogen we? Als ik met iemand serieus wil praten ga ik prive met di persoon werkt echt goed hoor, is een aanrader  |
Ben het er niet helemaal mee eens, sorrie Erika
er zijn avonden geweest dat het best heftig was in de chatbox, en dat een andere kamer toen een geweldige oplossing was geweest!
We kunnen met zn allen wel doen alsof het zo super is altijd, maar er zijn tijden geweest dat ik bewust NIET op de chat kwam!! En omdat de vakantietijd weer voorbij is straks, zal het weer drukker worden, en zullen er vanzelf onderwerpen besproken worden of dingen gebeuren waar niet iedereen zin in heeft!
Wat mij betreft een prima aktie van CM, enne...je hoeft er geen gebruik van te maken...het mag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 15:01
|
|
|
|
Hey, Wat een leuk nieuws allemaal!
Jonathan en Carin, Marieke en Jahoor,
Van harte gefeliciteerd, en alle geluk van de wereld samen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 15:04
|
|
|
|
Ow... Marianne en Herman ook al.
Ook jullie van harte gefeliciteerd . Maak er wat moois van samen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 15:17
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Nou....daar sluit ik me bij aan...... Tja heb het zelf ook errug druk gehad hahaha dan vergeet je wel eens dat er meer mensen zijn op CM! Sorry...sorry Dus wil ik er dan maar heel bescheiden aan toevoegen dat wij... 338 en Herman040, ook een CM setje zijn! Oo aan de foto wordt gewerkt....... |
Sjonguh...zit er wat in de lucht ofzo?
Geweldig natuurlijk! Ook jullie heel veel geluk samen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NAOMI695
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 15:34
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | volgende keer beter zullen we maar zeggen...  |
Komt er een volgende keer? Lijkt me super. Kan wel wat dans-actie gebruiken haha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NAOMI695
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 15:40
|
|
|
|
Is voor mij wel ver weg en ben tijdelijk (hoop ik) auto-loos. Dus voor mij de vraag: kan ik bij iemand blijven slapen en dan de volgende dag weer terug? Of gaat men met elkaar naar een uitje? Misschien kan ik meerijden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NAOMI695
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 15:42
|
|
|
|
Ach, ik ben niet zo moeilijk hoor. Pas me graag aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 15:45
|
|
|
|
| NAOMI695 schreef: | Ach, ik ben niet zo moeilijk hoor. Pas me graag aan. |
Ik heb eigenlijk het idee, dat we niet mee mogen. Of lees ik verkeerd Samen is toch met z'n tweeën?
Dan is de vraag; wie is die ander? Wat vindt hij/zij lekker?
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 25 augustus 2010, 16:12
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|