ChristianMatch

Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:05

VISSER278 schreef:
Keek net even op de buienradar en dacht bij mezelf......... Wouw, wat zitten we hier in Zeeland weer goed. Coole smiley met zonnebril

Hebben jullie weer geluk zeg! In het midden van het land is het weer (dubbele betekenis) drama. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WADRIAAN370

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:08

het was voor mij ook een heel gezellige dag en ik kan begrijpen dat griffin een beetje nijdig is ik zou dat ook niet fijn hebben gevonden maar dit is dan weer een leerschool voor de volgende keer de hoofd man zijn telefoon nr dan kun je die altijd wat melden als het nodig is ik vond de dag super en dat we zo fijn hebben gecarpoeld is ook geweldig dank je wel voor de organisatie en tot de volgende keer zullen Coole smiley met zonnebril we maar zeggen als het uit komt ben ik weer van de partij Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:08

MARIJAN072 schreef:
Toch zou ik me voor kunnen stellen, dat Willemijn dat wel zo voelt. Ik voel ook een behoorlijke scherpe toon in de discussie. Natuurlijk mag iemand zijn mening zeggen en daarvan overtuigd zijn, maar breng het dan wel met respect (voor iemand die er anders over denkt) en met liefde. En dat mis ik eerlijk gezegd een beetje.

Dat zou inderdaad kunnen...het blijft moeilijk om via een pc schermpje teksten te intepreteren. Vaak hangt het toch ook af van eerdere "ervaringen" met diegene die de reactie geschreven heeft.
Laat ik het dan zo zeggen: Ik denk niet dat Zinga het denigrerend of beledigend bedoelt heeft, maar vooral haar eigen visie erop wilde delen.
Maar dat er soms (ook door mij) nogal fel gereageerd kan worden omdat we ons "aangevallen voelen" en het respect daarin niet bepaald duidelijk naar voren komt is zeker waar!
Best jammer, want daardoor lopen soms enorm interessante discussie's regelmatig uit de hand...wellicht kunnen we allemaal wat meer moeite doen om hier rekening mee te houden. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:09

[quote=CROSSROAD317]

Jammer dat je er zo op reageert Crossroad.....
Een ieder leest de Bijbel en leest daar uit, ik ook, ik beleef het alleen anders en zeker niet minder waardevol of kritisch......en dat mag.......
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:11

MARIJAN072 schreef:
Hebben jullie weer geluk zeg! In het midden van het land is het weer (dubbele betekenis) drama. Huilende smiley, smiley in tranen

Nou zit ik natuurlijk net boven Zeeland, maar hier is het onweer inmiddels ook losgebarsten hoor...
Mooie daarvan is wel dat ik er echt even van aan het genieten ben na de preek van vanmorgen waarin weer even duidelijk gemaakt werd dat we zoveel hebben om ons over te verwonderen! Zoals bijvoorbeeld: Onweer!

Wellicht mijn mooiste moment van vandaag! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:13

MARIJAN072 schreef:
Je hebt gelijk, Henk. Knipoog smiley 'k Heb het hele stukje gewoon verkeerd opgevat. 'k Meende ergens gelezen te hebben dat Anita een relatie had opgedaan, dus ik dacht dat zij ons om advies vroeg. Vandaar dat ik dacht aan 2 personen. Maar nu het een oproep blijkt te zijn, houdt 'samen' meerdere personen in.

Even uit de dromen helpen ik heb géén relatie en ben nog zoekende. Knipoog smiley
En samen bedoel ik in mijn wijze dus meerdere personen en anders was ik wel duidelijk als het over 2 personen ging hoe dan ook mijn antwoorden zijn altijd serieus en geef hierbij serieus mijn weervoord ik vind het bijzonder mooi als iedereen hierbij van harte is uitgenodigt. Lachende smiley

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:14

ANITA324 schreef:

Even uit de dromen helpen ik heb géén relatie en ben nog zoekende. Knipoog smiley
En samen bedoel ik in mijn wijze dus meerdere personen en anders was ik wel duidelijk als het over 2 personen ging hoe dan ook mijn antwoorden zijn altijd serieus en geef hierbij serieus mijn weervoord ik vind het bijzonder mooi als iedereen hierbij van harte is uitgenodigt. Lachende smiley

Shalom,

Heb ik inmiddels begrepen hoor, Anita. Knipoog smiley Dus; samen is in dit geval, meer dan 2 personen! Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 29 augustus 2010, 15:14
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:15

MARIJAN072 schreef:
Heb ik inmiddels begrepen hoor, Anita. Knipoog smiley Dus; samen is in dit geval, meer dan 2 personen! Lachende smiley

Jaja , met een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote groep,
toch Anita?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:15

TESSYBEAR731 schreef:
Dat zou inderdaad kunnen...het blijft moeilijk om via een pc schermpje teksten te intepreteren. Vaak hangt het toch ook af van eerdere "ervaringen" met diegene die de reactie geschreven heeft.
Laat ik het dan zo zeggen: Ik denk niet dat Zinga het denigrerend of beledigend bedoelt heeft, maar vooral haar eigen visie erop wilde delen.
Maar dat er soms (ook door mij) nogal fel gereageerd kan worden omdat we ons "aangevallen voelen" en het respect daarin niet bepaald duidelijk naar voren komt is zeker waar!
Best jammer, want daardoor lopen soms enorm interessante discussie's regelmatig uit de hand...wellicht kunnen we allemaal wat meer moeite doen om hier rekening mee te houden. Knipoog smiley

Helemaal mee eens, Tess!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:16

TESSYBEAR731 schreef:

Jij hoeft gelukkig niet voor Zinga te denken en in te vullen......kan ze heel goed zelf hoor....
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:17

Voor het avondje uit gaan mee:

BILLY701
NAOMI695
Mary052
Anita324

Ga je mee zet dan even je naam erbij. Knipoog smiley

Groetjes,

Laatst aangepast door
ANITA324
op dinsdag 31 augustus 2010, 17:33
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:18

Ja, ik vond het ook fijn...dat jullie, druktemakers even weg waren, zoadt wij de CM-site eens voor ons alleen hadden.

Aan de foto's te zien van Grif moet hij een hele verkeerde kant zijn uitgereden. Hopelijk had Cross vermeld dat het in Nederland en niet in één of ander ski-land...

Neen meisjes en jongens...ik plaag maar wat. Het is leuk om te horen dat jullie er genoten van hebben. Iemand mailde me dat ik echt wat gemist heb en dat geloof ik ook graag. Het is inderdaad spijtig dat er hier en daar wat misloopt maar dat wordt in de toekomst dan weer verholpen.

Liefs van ons beide en dan vooral van mij want Floshke slaapt.... Slapende smiley

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:19

In het midden van het land is het weer (dubbele betekenis) drama. Huilende smiley, smiley in tranen[/quote]

Je moet maar zo denken : Weer of geen weer, altijd centerparcsweer.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:20

VISSER278 schreef:
Jaja , met een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote groep,
toch Anita?

Ja dat klopt Visser
Hoe meer zielen hoe meer vreugde Lachende smiley

Laatst aangepast door
ANITA324
op zondag 29 augustus 2010, 15:21
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:21

VISSER278 schreef:
In het midden van het land is het weer (dubbele betekenis) drama. Huilende smiley, smiley in tranen

Je moet maar zo denken : Weer of geen weer, altijd centerparcsweer.[/quote]

Noem het nog maar weer even....... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:22

HENK710 schreef:
Woorden spreken die Jezus sprak...
...dit is inderdaad wat we moeten doen, maar geven mensen in het doorgeven van woorden van anderen niet al te snel een eigen interpretatieslag mee, waardoor de boodschap anders kan overkomen? En dat is iets waar ALLE mensen mee behept zijn, dus wie spreekt nu werkelijk diezelfde woorden? Knipoog smiley

De tekenen doen die Jezus deed...
...we mogen ons inderdaad richten op het doen van geweldige dingen in Zijn Naam, maar ook hiervoor geldt weer een interpretatieslag, waarbij de jammerlijke oorlogen in Naam van God wel een dieptepunt mogen heten, denk ik...

Ja, we moeten ons blijven richten oo God en de doorwerking van Zijn Geest en Woord in ons leven. Maar 100% verworden tot Jezus/God is niet aan de orde, dus moeten we denk ik allemaal ook eerlijk genoeg zijn om niet zomaar de gedachten van een ander vanuit dezelfde basis opzij te schuiven middels een soort verkettering, maar proberen om onze eigen gedachten ernaast te zetten ter lering voor een ieder...

Nee we zullen nooit, hier op aarde dan, 100% gelijk worden aan Jezus Christus/God. Maar we zijn wel Zijn afgezanten, nog meer we mogen ons zijn Kinderen noemen. Kinderen van de Allerhoogste, ik heb een deel van God in mijn hart, en dat wil ik uitdragen.
Nu zeg jij, niet persoonlijk bedoeld, dat als ik iemand anders mening opzij schuif, dit een soort verkettering is aan het adres van de anders denkende.
Je zegt hier nog al wat, mijn mening is niet jouw mening, ik zeg dat ik het niet met jouw standpunt eens ben, en dus verketter ik jou omdat je een andere mening bent toegedaan ?? Lekker makkelijk is dat, jij mag wel jouw ongezouten mening geven aangaande een bepaalde opvatting, maar krijg je tegengas dan heet het verketteren ..... Smiley die vol vragen zit
Ik voel meer voor jou laatste zin, laten we onze meningen/gedachten eens naast elkaar zetten ter lering, maar laten we aub dan wel de bijbel als leidraad nemen. Niet kijken naar de persoon of ons gevoel, maar kijken naar wat de bijbel zegt over deze onderwerpen.
En dat ik het niet met je eens ben wil niet zeggen dat ik je als persoon daarom niet waardeer, nee je hebt gewoon een ander standpunt in iets, dus die opmerking van verketteren schiet mij eigenlijk een beetje in het verkeerde keelgat. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:23

WILLEMIJN232 schreef:
Jij hoeft gelukkig niet voor Zinga te denken en in te vullen......kan ze heel goed zelf hoor....

Nee, dat hoef ik inderdaad niet te doen! Maar ik kan wel, als ik zie dat er miscommunicatie ontstaat mijn best doen om te helpen het ware verhaal boven te krijgen...
Juist dit soort situatie's namelijk zorgen er vaak voor dat een topic uiteindelijk alleen nog maar bestaat uit een hoop "bekvechten"...
En soms ziet een derde dan juist waar de zwakke plek zit, en is het goed om dat te benoemen.
Vind het dus ook erg jammer dat je zo reageert, want het gaat er niet om dat Zinga, of jij...niet voor zichzelf kan denken. Het gaat erom dat een al bestaande spanning tussen jullie "voorkomt" dat de boodschap over komt zoals deze bedoeld is en dat heel veel afbreekt in een ontzettend interessante discussie.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:24

FRANKT627 schreef:
Ja, ik vond het ook fijn...dat jullie, druktemakers even weg waren, zoadt wij de CM-site eens voor ons alleen hadden.

Aan de foto's te zien van Grif moet hij een hele verkeerde kant zijn uitgereden. Hopelijk had Cross vermeld dat het in Nederland en niet in één of ander ski-land...

Neen meisjes en jongens...ik plaag maar wat. Het is leuk om te horen dat jullie er genoten van hebben. Iemand mailde me dat ik echt wat gemist heb en dat geloof ik ook graag. Het is inderdaad spijtig dat er hier en daar wat misloopt maar dat wordt in de toekomst dan weer verholpen.

Liefs van ons beide en dan vooral van mij want Floshke slaapt.... Slapende smiley

Frank

Baalde jij dan niet dat je niet meegeweest ben of niet mee kon , of niet mee mocht of niet .....weet ik veel?
Hier op Cm was gisteren toch geen r.....te beleven.
Ik baal ieder geval nog steeds als een stekker dat ik er niet bij kon wezen.
Ik heb gezegd!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:27

als men zegt af te spreken op een postzegeltje duinzand dat de titel parkeerterrein nauwelijks mag dragen, en de lokatie daarvan is (inderdaad) tegenover Intertoys, ga ik ervan uit dat men DAAR (en dus n i e t bij Intertoys voor de deur) staat te wachten. dit is voor mij dus een staaltje van onduidelijk afspreken.

aan het andere eind van de blvd staat een joekel van een vuurtoren met op 100 meter 2 hectare parkeerterrein. hoe moeilijk wil je het hebben?

bij de volgende strandzandhapperij blijf ik thuis, ik heb wel zinniger dingen te doen dan doelloos door een zandgat rijden.

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op zondag 29 augustus 2010, 15:38
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:28

Heeft dit allemaal nog iets te maken met voetreflex-therapie? Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:30

JONATHAN890 schreef:
tssssssssssss.....help, ik kan het niet alleen....Tess, Mario

En kom maar op met die strijk...... Clown smiley Ik ga nu beginnnen

Ben al klaar Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:31

CROSSROAD317 schreef:
Nee we zullen nooit, hier op aarde dan, 100% gelijk worden aan Jezus Christus/God. Maar we zijn wel Zijn afgezanten, nog meer we mogen ons zijn Kinderen noemen. Kinderen van de Allerhoogste, ik heb een deel van God in mijn hart, en dat wil ik uitdragen.
Nu zeg jij, niet persoonlijk bedoeld, dat als ik iemand anders mening opzij schuif, dit een soort verkettering is aan het adres van de anders denkende.
Je zegt hier nog al wat, mijn mening is niet jouw mening, ik zeg dat ik het niet met jouw standpunt eens ben, en dus verketter ik jou omdat je een andere mening bent toegedaan ?? Lekker makkelijk is dat, jij mag wel jouw ongezouten mening geven aangaande een bepaalde opvatting, maar krijg je tegengas dan heet het verketteren ..... Smiley die vol vragen zit
Ik voel meer voor jou laatste zin, laten we onze meningen/gedachten eens naast elkaar zetten ter lering, maar laten we aub dan wel de bijbel als leidraad nemen. Niet kijken naar de persoon of ons gevoel, maar kijken naar wat de bijbel zegt over deze onderwerpen.
En dat ik het niet met je eens ben wil niet zeggen dat ik je als persoon daarom niet waardeer, nee je hebt gewoon een ander standpunt in iets, dus die opmerking van verketteren schiet mij eigenlijk een beetje in het verkeerde keelgat. Lachende smiley

Het woord verketteren bedenk ik niet eens laat staan dat ik het in mijn leven voor iemand gebruik........
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:39

[quote=WILLEMIJN232]Jammer dat je er zo op reageert Crossroad.....
Een ieder leest de Bijbel en leest daar uit, ik ook, ik beleef het alleen anders en zeker niet minder waardevol of kritisch......en dat mag.......

Ja dat mag, maar accepteer dan ook dat anderen (andersdenkenden) hun standpunten verdedigen ..... (iets wat jezelf noemde op het forum)

2 Kor. 4:5 Wij verkondigen niet onszelf, wij verkondigen dat Jezus Christus de Heer is en dat wij omwille van hem uw dienaren zijn. 6 De God die heeft gezegd: ‘Uit de duisternis zal licht schijnen,’ heeft in ons hart het licht doen schijnen om ons te verlichten met de kennis van zijn luister, die afstraalt van het gezicht van Jezus Christus.
Het huidige leven en de toekomstige luister
7 Maar wij zijn slechts een aarden pot voor deze schat; het moet duidelijk zijn dat onze overweldigende kracht niet van onszelf komt, maar van God.
(NBV)

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zondag 29 augustus 2010, 15:40
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:41

JONATHAN890 schreef:
gen 1: 3 God zei: ‘Er moet licht komen,’ en er was licht. 4 God zag dat het licht goed was, en hij scheidde het licht van de duisternis; 5 het licht noemde hij dag, de duisternis noemde hij nacht. Het werd avond en het werd morgen. De eerste dag.

Gen 1: 14 God zei: ‘Er moeten lichten aan het hemelgewelf komen om de dag te scheiden van de nacht. Ze moeten de seizoenen aangeven en de dagen en de jaren, 15 en ze moeten dienen als lampen aan het hemelgewelf, om licht te geven op de aarde.’ En zo gebeurde het. 16 God maakte de twee grote lichten, het grootste om over de dag te heersen, het kleinere om over de nacht te heersen, en ook de sterren. 17 Hij plaatste ze aan het hemelgewelf om licht te geven op de aarde, 18 om te heersen over de dag en de nacht en om het licht te scheiden van de duisternis. En God zag dat het goed was. 19 Het werd avond en het werd morgen. De vierde dag.

Wie legt mij dit even uit?? dag 1 - God schiep het licht
wat gebeurde er dan op dag 4??

Kreeg eens een bijzondere uitleg die mij toen helder overkwam, door iemand die de bijbel intensief bestudeert met medechristenen en begeleiders. Ik weet niet of ik het duidelijk kan overbrengen maar doe een poging.
In G 1:3 betekent het licht het Licht van God, datgene wat goed is. De scheiding tussen goed en kwaad. Het metafysische licht en duisternis.
In G 1: 14 wordt bedoeld de schepping van de zon, de maan en de sterren. De fysieke lichtbronnen; "...dat zij dienen tot aanwijzing zowel van vaste tijden als van dagen en jaren; en dat zij tot lichten zijn aan het uitspansel des hemels om licht te geven op de aarde; en het was alzo. enz..."
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:45

De wekelijkse Top5:

Mariska601.......1951 Postings
Tessybear751....1458 Postings
Henk710............1358 Postings
Jonathan890 .......1361Postings
Mario216............1269 Postings
Marijan072..........1129 Postings

Laatst aangepast door
MARIO216
op zondag 29 augustus 2010, 15:45
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:47

TESSYBEAR731 schreef:
Nou zit ik natuurlijk net boven Zeeland, maar hier is het onweer inmiddels ook losgebarsten hoor...
Mooie daarvan is wel dat ik er echt even van aan het genieten ben na de preek van vanmorgen waarin weer even duidelijk gemaakt werd dat we zoveel hebben om ons over te verwonderen! Zoals bijvoorbeeld: Onweer!

Wellicht mijn mooiste moment van vandaag! Lachende smiley

Zucht... ben jaloers. Wil ook onweer!! Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:53

ZINGA672 schreef:
Zucht... ben jaloers. Wil ook onweer!! Gefrustreerde smiley

Gister noch gehad Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:55

MARIO216 schreef:
De wekelijkse Top5:

Mariska601.......1951 Postings
Tessybear751....1458 Postings
Henk710............1358 Postings
Jonathan890 .......1361Postings
Mario216............1269 Postings
Marijan072..........1129 Postings

foutje Mario ?? Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:59

GRIFFIN748 schreef:
als je "voor 'Jan Doedel' naar Noordwijk rijden" een mooie dag noemt, heb je gelijk.

ik denk daar toch iets anders over.

Je was op tijd??

Goed de aanwijzingen gelezen zoals die op het forum stonden ??

Verzamelen tussen 13.00 en 13.30 uur op parkeerplaats "palace plein". Zie ook de link hieronder. Vanaf hier overleggen we wat we gaan doen.
http://www.noordwijk.nl/Docs/folder-fullcolor-parkeerservice-noordwijk-aprl2010.pdf
Voor degene die de link niet kunnen openen, parkeerplaats palace plein, hoek koningin Wilhelmina boulevard en de Grent 2202ER (t.o. Intertoys)

Als beide antwoorden ja zijn, dan ligt het toch echt bij jezelf, de groep heeft tot 13.45 op het plein tegenover de Intertoys gestaan ..... Smiley met dichtgeplakte mond

En met modder gooien, niet echt leuk Griffin ..... Boze smiley

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zondag 29 augustus 2010, 16:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:59

CROSSROAD317 schreef:
foutje Mario ?? Gefrustreerde smiley

Oke, oke, top6
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 ... 6194 Volgende
Pagina 1152 van 6194