ChristianMatch

Forum

Genezingsdiensten Edgar Holder op 3 september en 1 oktober
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 18:54

CHATULIEM619 schreef:
Een genezingsdienst is altijd goed. Maar spreekt Edgar Holder zelf???

Volgens de site wel

http://www.desteen.nl/page.php?pageID=125
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 19:05

PIETER649 schreef:
vlieg je nu ook niet meer op je bezem dan???? Knipoog smiley

Is Zinga jouw schoonmoeder dan Pieter????????? Verraste, verbaasde smiley
Zo hoor je nog eens wat...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 19:11

MARIJAN072 schreef:
We begrijpen elkaar helemaal. Knipoog smiley Lachende smiley

Het volgende lied geeft dat wel heel duidelijk aan. Kan alleen maar over mannen gaan! Lachende smiley Clown smiley

http://www.youtube.com/watch?v=-FeYat9wuyU&feature=related

PS Frank, ik heb toch even voor een andere versie (clip) gekozen. Anders krijg ik zo'n naam hè. Knipoog smiley Verlegen lachende smiley Deze kun je met een gerust hart bekijken hoor. Lachende smiley

Hij is er stil van........missen we ook weer mooie nummers......... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 19:17

DE band uit mijn jongere jaren.

the Alarm, door de nederlandse radio geboycot, omdat ze in meerdere songs getuigden van geloof, hoop. In Engeland en Verenigde Staten, regelmatig in de top10. Bij U2 stonden ze regelmatig in het voorprogramma of gelijktijdig geprogrammeerd.

Af en toe deden ze nederland eens aan, ik heb concerten van ze meegemaakt in Paradiso, Vredenburg enz...

Hun CD Strength heeft mij soms zo opgebeurd in tijden dat ik in een dal zat. Nog regelmatig mogen mijn buren mee luisteren.

UNSAFE BUILDING
http://www.youtube.com/watch?v=wwXErsuXDaM&a=GxdCwVVULXfvw1RF3_PMCrXsilt5Hylj&playnext=1

SPIRIT OF 76
http://www.youtube.com/watch?v=iylGrePc0Tc&a=GxdCwVVULXfvw1RF3_PMCrXsilt5Hylj&playnext=1

STRENGTH
http://www.youtube.com/watch?v=WSN4W45rYvo&feature=related

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op woensdag 1 september 2010, 19:19
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 19:26

FRANKT627 schreef:
Vergeven is een werkwoord. Bidden om vergeving kan zeker nooit kwaad. Bidden kan nooit kwaad.

Wat vergeven ook zo krachtig maakt is dat het je durft uitspreken. Hardop zeggen tegen iemand. Tegen een priester bijvoorbeeld tijdens een biechtgesprek of tijdens een verzoeningsdienst. Wat zelfs nog veel beter is: het uitspreken tegen diegene die je hebt gekwetst. Hem of haar om vergeving vragen vergt moed. In je kleinheid gaan staan. Hardop zeggen wat je verkeerd deed. Of het bewust of onbewust was. Ja, vergeven is echt een werkwoord.

Frank

Jij noemt het in je kleinheid staan maar is het juist niet iets groots om in je kleinheid te kunnen staan?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 19:31

WILLEMIJN232 schreef:
Jij noemt het in je kleinheid staan maar is het juist niet iets groots om in je kleinheid te kunnen staan?

Inderdaad Willemijn. In je kleinheid gaan staan getuigt van een grootsheid.

Het is heus niet altijd makkelijk om dat te doen. Zelf had ik er vroeger wel eens moeite mee maar eens ik over die spreekwoordelijke drempel heen was voelde ik me echt opgelucht. je schroom overwinnen bleek nog moeilijker te zijn dan je gesprek te voeren. Ik heb het steeds als heilzaam ervaren.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 19:38

FRANKT627 schreef:
Inderdaad Willemijn. In je kleinheid gaan staan getuigt van een grootsheid.

Het is heus niet altijd makkelijk om dat te doen. Zelf had ik er vroeger wel eens moeite mee maar eens ik over die spreekwoordelijke drempel heen was voelde ik me echt opgelucht. je schroom overwinnen bleek nog moeilijker te zijn dan je gesprek te voeren. Ik heb het steeds als heilzaam ervaren.

Frank

Is het ook Frank, het gevoel van knielen of buigen is soms zo moeilijk te maken, vaak ervaren mensen het als vernedering en willen dat niet meer......
Maar eigenlijk is het een daad van grootsheid......
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 19:51

nog een een paar bands die ik vroeger luisterde.......(erg vaag hoor..qua teksten - heb ook mijn tijden gehad dat ik niet naar de teksten luisterde)

Eind jaren 80 en begin 90 was mijn uitgaans leven vooral de postpunk en wave tenten..... duister dansend in het donker gevuld met een wiet-rookgordijn en lichtflitsen.

The CULT
http://www.youtube.com/watch?v=pieI3ctfMfM&feature=related

THE MISSION
http://www.youtube.com/watch?v=OGi1I7pqwHU&feature=related

en bands als the sex pistols en dergelijke luisterde ik naar.

Tjonge en toen vond ik U2, heb hun allereerste single nog thuis liggen
U2 - 3, hiervan Out of Control

http://www.youtube.com/watch?v=2TFDV9OgEto&feature=related

In die tijd leerde ik een meisje kennen die helemaal alleen maar naar Gospel luisterde, en ze was......leuk. Verlegen lachende smiley Ze nodigde mij uit om naar het Flevo Festival te komen. En daar was mijn eerste ontmoeting met Gospel - Rock etc. Niet dat saaie gedoe, maar ook gewoon Rock, Punk, Wave etc.

De band THE 77's , nu nog vind ik dat de beste rockband die er maar is.
the 77's - god send Quails
http://www.youtube.com/watch?v=77Wcx2R87eQ&feature=related

En het concert van Larry Norman, raakte mij zo diep, zijn getuigenis en geloof, raakte iets in mij, liet zien dat God meer is dan de God die ik in de kerk hoorde. Ik hoorde toen het Evangelie, in plaats van wet en zonde en verdoemenis.
Zomaar even een tribute to Larry Norman
http://www.youtube.com/watch?v=k7a54bASQdg&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 19:53

Nederland koploper in ontkerkelijking
Kerklidmaatschap vaker een bewuste keuze

De ontkerkelijking die Nederland heeft gekend in de afgelopen eeuw is "uniek", zo stelt het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS). "Nergens in de wereld was die ontwikkeling zo sterk als in ons land". Het percentage niet-kerkelijken steeg van 2 procent in 1899 tot 42 procent in 2008, zo blijkt uit cijfers van het CBS, meldt IKON-kerknieuws.nl.

Het percentage rooms-katholieken in Nederland daalde in de afgelopen 111 jaar van 35 procent van de bevolking naar 29 procent, maar slechts 7 procent van de bevolking bezoekt geregeld een rooms-katholieke viering.

De Protestantse Kerk heeft meer moeten incasseren: in 1899 rekende nog iets meer dan de helft van de bevolking zich tot de Nederlandse Hervormde Kerk of de Gereformeerde Kerken in Nederland. Deze twee kerken gingen in 2004, samen met de Evangelisch-Lutherse Kerk, op in de Protestantse Kerk. In 2008 rekende nog slechts 19 procent van de bevolking zich tot deze kerk. Ongeveer 7 procent van de bevolking bezoekt geregeld een protestantse kerkdienst, wat relatief gezien weer vrij veel is.

Functieverlies is volgens het CBS de belangrijkste reden voor de snelle ontkerkelijking. "Nieuwe instituties namen de rol van kerk en godsdienst over in bijvoorbeeld de armenzorg en het verenigingsleven. Kerkelijke en godsdienstige waardenpatronen boetten aan betekenis in".

Toch laat de ontkerkelijking in ons land ook een ander beeld zien: "Het kerklidmaatschap in ons land is, veel meer dan elders, een bewuste persoonlijke keuze. Dat verklaart bijvoorbeeld de actievere betrokkenheid van kerkleden met hun kerk vergeleken met andere landen".

De cijfers over de ontkerkelijking staan in het deze week gepresenteerde rapport '111 jaar statistiek in tijdreeksen, 1899-2010' waarin ontwikkelingen in de maatschappij aangetoond worden.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 19:58

WILLEMIJN232 schreef:
Is Zinga jouw schoonmoeder dan Pieter????????? Verraste, verbaasde smiley
Zo hoor je nog eens wat...... Knipoog smiley

Ik weet het niet zeker, dus ik wil niet roddelen... maarre... het schijnt (onbewezen feit dus, als het ware)... dat Eucalypta en Zinga gelijkertijd hun bezembrevet gehaald hebben.
Maar nogmaals... ik ken dat niet bewijzen!!
Naar boven

Auteur Bericht
ASANTI087

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 20:00

[quote=ZINGA672] Iemand die het verschil niet ziet tussen christendom en satanisme is het spoor bijster.

quote]"

waaraan zie jij het verschil dan? waar zit hem dat volgens jouw in? Ik wil graag je mening horen. Ik wil er graag over na denken omdat ik het verschil zo moeilijk vindt om te zien. En omdat ik het wel een keuze is die ik maken moet. Niet om de discussien met jouw aan te gaan, maar om jouw mening en vooral jouw argumenten.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 20:01

CHATULIEM619 schreef:
Jonathan, ik denk dat gebed een goede zaak is. Ook vind ik vasten een goede zaak. Ook vind ik een weekend bij elkaar om te bidden een goede zaak. Maar volgens mij is een vastenweekend te hoog gegrepen. Veel mensen hebben geen ervaring met vasten, kennen de ander nog niet goed genoeg, je loopt het gevaar dat er veel irritaties onderling zullen ontstaan.
Het lijkt me teveel van het goede....

Zoiets gaat het ook worden hoor, tijd voor God, gebed, Bijbel lezen en iets van soberheid.
De bbq gaat in ieder geval niet mee, en ook geen kratten vol bier.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 20:01

PIETER649 schreef:
Ik weet het niet zeker, dus ik wil niet roddelen... maarre... het schijnt (onbewezen feit dus, als het ware)... dat Eucalypta en Zinga gelijkertijd hun bezembrevet gehaald hebben.
Maar nogmaals... ik ken dat niet bewijzen!!

Dan blijft het HET geheim van CM.......... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 20:03

en: wordt een christen geacht zonder enige greintje humor door het leven te moeten gaan?

volgens mij niet.

en vergeet ook even het 11e gebod niet, he.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 20:03

CARIN303 schreef:
THOMAS wat doe je nou?
Een strijkijzer die me onder de duim houd?
Wordt er alleen maar warm van!

Wat ben je toch ook een originele man....

jou onder de duim houden...????? kan dat ??? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 20:18

KATJA065 schreef:
bedankt voor je reactie.

Gods zegen.

KATJA.

Hey Katja,

Effe een tip voor volgende keer als je weer eens een gedicht hebt kan die het beste bij de andere gedichten plaatsen ipv bij vriendschap en relaties!

Gods zegen,
Peacedove
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 20:20

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zat net te denken: Mario komt nooit meer met een mooi lied.....en prompt....
Hoorde je me denken?

Heb nog een mooie:

http://www.youtube.com/watch?v=fLVFPAzG0Wg

Om te zoenen gewoon Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WADRIAAN370

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 21:12

ik ben pedicure en had het idee mij te verdiepen om voetreflex erbij te gaan doen gewoon om mensen te helpen ,ik heb het niet gedaan omdat ik alles erg vaag vind en bij twijfel niet doen is mijn motto dat neemt niet weg dat een goede voet en been massage die ik wel geef heel ontspannend werken maar dat kun je ook bij elkaar als partners goed doen en het blijft bijzonder dat alles zo mooi gemaakt is dat heel het lichaam met elkaar verbonde is ziel geest en lichaam en als daar geen eenheid in is komen er mankementen en daarom alles mogen wij wij zijn vrij in Jezus Cristus maar niet alles is nuttig
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 21:41

http://www.youtube.com/watch?v=hX50dVmS_7k
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 21:55

Vandaag heerlijk in het zonnetje gelopen in Amsterdam want ik moest kaarten hebben weer voor Israël maar ik liep naar de verkeerde straat en toen moest ik een dik half uur lopen maar in de zon is dat niet erg en dan en ik heb dat meestal dat ik verkeert loop .
Want het had ook weer wat en je ziet ook weer leuke dingen onderweg.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 21:55

MARIO216 schreef:
Heb nog een mooie:

http://www.youtube.com/watch?v=fLVFPAzG0Wg

Om te zoenen gewoon Kussende smiley

was mijn 2e single die ik kocht volgens mij.
Toen moet ik ergens 12 zijn geweest
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 21:56

JONATHAN890 schreef:

Dat nummer stond op mijn 2de CD die ik kocht. Inmiddels best grijs gedraaid.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 22:02

MARIO216 schreef:
Dat nummer stond op mijn 2de CD die ik kocht. Inmiddels best grijs gedraaid.

dan zal ik t maar niet hebben over de kwaliteit van de single
niet alleen grijs....maar ook niet echt kwaliteit meer...
lang leve de download.
Al mijn lp's heb ik ondertussen al verzameld
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 22:08

MARTIN695 schreef:
Vandaag heerlijk in het zonnetje gelopen in Amsterdam want ik moest kaarten hebben weer voor Israël maar ik liep naar de verkeerde straat en toen moest ik een dik half uur lopen maar in de zon is dat niet erg en dan en ik heb dat meestal dat ik verkeert loop .
Want het had ook weer wat en je ziet ook weer leuke dingen onderweg.
Sjalom.
Martin

Nou , zover ben ik niet van huis geweest.
Ben vandaag niet verder geweest dan de slaapkamer van mn zoon.
Vandaag zn kamer behangen , nu lekker klaar. Morgen spulletjes terug zetten/ ophangen. Lekker voldaan gevoel. Dan nog een dagje en dan is de vakantie weer verleden tijd. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 22:10

Woensdag 1 September; Hand. 1:11, Jozua - Jezus

Je zou er bijna over lezen, in dat eerste hoofdtuk van het boek Handelingen; het zijn maar een paar woordjes: 'Veertig dagen lang hun verschijnende...' Lucas vermeldt het heel secuur. Tussen Pasen en Hemelvaart verlopen veertig dagen.
Veertig. Dat is in de bijbel altijd weer een bijzonder getal. Het is het getal van het volk Israël in de woestijn, het getal van Gods volk onderweg tussen uittocht en intocht, tussen diensthuis en Vaderhuis. En nu vaart Jezus op naar de hemel, veertig dagen Pasen, veertig dagen na de bevrijding uit het diensthuis van de dood! Het is alsof Hij zich daarmee opnieuw aanduidt als de grote Jozua, de leider van een nieuw volk, een gemeente van Joden en heidenen, Jozua en heidenen. Jozua en Jezus - eigenlijk is het dezelfde naam: Bevrijder. Ruimtemaker!
Zo trekt Jezus het beloofde land binnen: het Vaderhuis met de vele woningen. Nee, voor de dicipelen is het nog niet zo ver. Zij blijven achter. Zij blijven voorlopig nog mensen in de woestijn, met beide benen op deze aarde. Getuigen van het Rijk dat komt. Want het Koninkrijk zal komen! Ze moeten niet denken dat het in hun tijd al zal worden opgericht.
Maar komen zal het, op Gods tijd!
Jozua en Jezus. Onze leider is al daar, waar Zijn gemeente eenmaal komen zal. Hij maakt plaats, Hij is de advocaat die voor ons pleit. Al staan we nog met beide benen in het zand van de woestijn, ons Hoofd in de hemel!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 22:11

VISSER278 schreef:
Vandaag zn kamer behangen , nu lekker klaar. Morgen spulletjes terug zetten/ ophangen. Lekker voldaan gevoel. Dan nog een dagje en dan is de vakantie weer verleden tijd. Boze smiley

Eindelijk gerechtigheid, weg die luiheid Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 22:18

VISSER278 schreef:

Moet jij op vrijdag weer beginnen met werken? Nou ja, heb je wel weer gauw weekend...... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 22:21

WILLEMIJN232 schreef:
Moet jij op vrijdag weer beginnen met werken? Nou ja, heb je wel weer gauw weekend...... Lachende smiley

Morgen is het donderdag,ja.
Dan nog een dagje , dat is vrijdag...en dan is het bijna maandag Boze smiley

Goed lezen Willemijn! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 22:21

JONATHAN890 schreef:

Ik voel me toch wel een beetje oud nu......
ik kom nog uit het Dave Berry en het Monkees tijdperk......(toen was ik rond de twaalf) die staan niet eens op You tube........ Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 22:23

VISSER278 schreef:
Morgen is het donderdag,ja.
Dan nog een dagje , dat is vrijdag...en dan is het bijna maandag Boze smiley

Goed lezen Willemijn! Knipoog smiley

Je hebt gelijk! Was een beetje te snel met mijn reactie......
Mannen zijn soms wat doordachter he?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 ... 6194 Volgende
Pagina 1167 van 6194