ChristianMatch

Forum

mooi, leuk of bijzonder lied
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 21:45

In de jaren 80 kon ik dit lied op een bepaald moment niet meer horen, zo lang heeft hij nummer 1 gestaan. Maar nu vind ik 'm wel weer leuk, heb net de cd ook weer even opgezocht.

Cock Robin - The Promise You Made

http://www.youtube.com/watch?v=5Jks7Inl6C0&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 21:47

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vraag me af waarom evangeliegemeenten edg dan wel zo'n enorme toeloop kennen?
ook in Barneveld zijn toch ook van de ger gemeente twe grote refodromes gebouwd?????Hoe is dat dan te verklaren?
Aan de ene kant lopen de kerken leeg en aan de andere kant stromen ze weer vol lijkt het wel....

Die statistieken toch altijd he....

fabel 1: Nederland is nooit een erg kerkgaand land geweest, alleen begint dat nu pas op te vallen. Vroeger had je 2 mogelijkheden, je werd geregistreerd als protestant of katholiek.
Als je opgaf dat je "niks" was, werd dat automatisch protestant. De Hervormde Kerk was hier nu eenmaal de staatskerk.
Veel kinderen van de papieren leden beginnen zich hieraan te ergeren en schrijven zich uit, hun ouders bleven papieren lid omdat het zeker bij begrafenissen wel handig en leuk was als er n dominee bij was.

fabel 2: de enorme toeloop van evangelische gemeenten heeft 2 spitsstroken, bij de voordeur waar iedereen over praat en bij de achterdeur waar iedereen over zwijgt. Percentueel is de kerkverlating bij pinkster en evangelische gemeenten het grootst. Maar goed, deze word gecompenseerd door de toeloop.
De grote groeigemeenten, zoals bijv. in Drachten, halen overigens hun groei bij andere kerken vandaan, het zijn dus niet zo zeer heidenen die daar bijkomen, maar (rand-)kerkelijken die van gemeente wisselen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 21:49

GRIFFIN748 schreef:
't blíjft een Hollander, he Knipoog smiley

krent!

en een dikke vette knuf voor griffin omdat hij het moet doen met saabs terwijl hij diep in zn hard ook een dikke vette BMW zou willen hebben Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 21:50

VISSER278 schreef:
Heb nog een dag vakantie.
En het mooie weer begint nu.
Maar.......... ik hoorde dat Zeeland volgend jaar als eerste aan de vakantie begint( weet niet of het klopt).
Dat houdt dus in dat ik niet een jaar op de volgende vakantie hoeft te wachten. Knipoog smiley

Volgens mij is Regio Midden Nederland volgend jaar weer als eerste aan de beurt hoor!

Zuid Nederland krijgt, als ik het goed heb, een week later vakantie. Dus zo laat als dit jaar, zitten jullie niet.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 2 september 2010, 21:50
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 21:57

PIETER649 schreef:
Die statistieken toch altijd he....

fabel 1: Nederland is nooit een erg kerkgaand land geweest, alleen begint dat nu pas op te vallen. Vroeger had je 2 mogelijkheden, je werd geregistreerd als protestant of katholiek.
Als je opgaf dat je "niks" was, werd dat automatisch protestant. De Hervormde Kerk was hier nu eenmaal de staatskerk.
Veel kinderen van de papieren leden beginnen zich hieraan te ergeren en schrijven zich uit, hun ouders bleven papieren lid omdat het zeker bij begrafenissen wel handig en leuk was als er n dominee bij was.

fabel 2: de enorme toeloop van evangelische gemeenten heeft 2 spitsstroken, bij de voordeur waar iedereen over praat en bij de achterdeur waar iedereen over zwijgt. Percentueel is de kerkverlating bij pinkster en evangelische gemeenten het grootst. Maar goed, deze word gecompenseerd door de toeloop.
De grote groeigemeenten, zoals bijv. in Drachten, halen overigens hun groei bij andere kerken vandaan, het zijn dus niet zo zeer heidenen die daar bijkomen, maar (rand-)kerkelijken die van gemeente wisselen.

Het kàn anders. Ik ken iig 1 gemeente die haar sterke groei deels te danken heeft aan mensen die voor het eerst tot geloof komen. k Hoop dat er meer van dit soort kerken zijn (of anders komen!). Maar er is niets mooiers om mee te maken dan getuige te zijn van wat God in een mensenleven doet. Mensen die Hem leren kennen, die nieuw geloof en nieuwe hoop ontvangen. En Zijn vreugde ervaren. Levens die worden vernieuwd!

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 21:59

MARIJAN072 schreef:
Volgens mij is Regio Midden Nederland volgend jaar weer als eerste aan de beurt hoor!

Zuid Nederland krijgt, als ik het goed heb, een week later vakantie. Dus zo laat als dit jaar, zitten jullie niet.

En de kerstvakantie? Valt ie voor ons vroeg of laat volgend jaar? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 21:59

PIETER649 schreef:
en een dikke vette knuf voor griffin omdat hij het moet doen met saabs terwijl hij diep in zn hard ook een dikke vette BMW zou willen hebben Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

als die gedachte bij me opkomt, verhang ik me per direkt aan de hoogste boom.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 22:00

Donderdag 2 september; Hand. 2: 1-13, Babel op de kop.

Babel en Jeruzalem, dat zijn twee uitersten. In Babel wilden de mensen opklimmen tot God. Maar in Jeruzalem komt God naar de mensen toe.
Babel is de stad van de ontrouw, de stad van de hoererij. Beeld van het leven zonder God. Jeruzalem is de stad waarin de trouw van God wordt afgebeeld. Jeruzalem is de moederstad!
Babel en Jeruzalem. Ze staan tegenover elkaar. In Babel wordt de spraak verward. Mensen begrijpen elkaar niet meer, ieder spreekt een eigen taal. Maar in Jeruzalem, op het Pinksterfeest, is het anders. Daar staat Babel op z'n kop! Daar hoort iedereen in zijn eigen taal de grote daden van God!
Hoe komt dat? De Geest is uitgestort! Waar de profeten al eeuwen geleden over gesproken hebben, dat is nu vervuld!
Vuur en wind maken het duidelijk: God woont bij de mensen. Pasen was nog maar het begin. Daar was er één die opstond uit de aarde. Maar Pinksteren is het feest van de vervulling: 3000 mensen komen tot geloof!
Wat de Geest dan doet? De Geest geeft bange dicipelen moed om te spreken over Gods daden. De Geest breekt alle dichte deuren open. Hij vervult het hart; en daarvan stroomt de mond vanzelfsprekend over.
Kerstfeest, dat is, de hemel open. Paasfeest: de aarde gaat open. Pinksteren: onze mond gaat open. Open van verbazing, open van geestdrift. om te vertellen aan alle volken: Jezus is Koning!
Naar boven

Auteur Bericht
SJOUKE879

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 22:05

Het is wel eens leuk om talenten & gaven met elkaar uit te wisselen. Zo zie je wat meer van mensen. Ik dacht laat mij eens een hobby van mezelf zien. Zo ben ik wel wat bezig zo nu en dan met video bewerking. Daarnaast bewerk ik ook wel wat audio gevallen, zoals jingles voor radiostations, waarin ik in de toekomst ook een eigen internet bedrijfje ervoor op wil zetten. Maar ja dat moet eerst wachten omdat het nog hectisch is hier thuis. Oke, één van mijn gemaakte experimenteerde filmpjeLachende smiley.

http://www.youtube.com/watch?v=rEhmLZc-X6g
Oke, met dit filmpje ben ik dus tot de ontdekking gekomen dat eigen video clipsmaken gemakkelijker is dan ik dacht. Zo werk ik ook wel eens met groeneschermen, helaas doordat nu alles vol staat hier, is het momenteel onmogelijk om met de groene scherm te gaan werken. Maar uiteindelijk zie je dat de mogelijkheden eindeloos zijn.

Sjouke
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 22:10

Nog een overweging; is het niet zo dat de extreme armoede in landen zoals Pakistan het extremisme in de hand werkt? Zeg maar de haat tegen het Westen voedt? Praktische overweging.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 22:10

JOSINA022 schreef:
Wie heeft er zin:

zaterdagavond 18 september bowlen in Utrecht.

José

Echt niemand zin Smiley die vol vragen zit Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 22:15

VISSER278 schreef:
En de kerstvakantie? Valt ie voor ons vroeg of laat volgend jaar? Lachende smiley

Met de herfstvakantie zitten jullie vroeg, net als wij. Dat vind ik wel apart eigenlijk, zeker omdat jullie als laatste groep zomervakantie gehad hebben. Het Noorden zit een week later.

De Kerstvakantie is voor iedereen erg vroeg, het advies is vanaf 18 december. Dan begin je 2 januari weer. Omdat het een advies is, mag je ook afwijken. Mijn school doet eigenwijs en kiest voor een week later. Vind ik zelf wel prettig eigenlijk!

De voorjaarsvakantie is dit jaar voor iedereen gelijk.

Zo duidelijk? Je wilde toch de schoolvakanties weten? Knipoog smiley Lachende smiley Oh ja, er zit ook nog een meivakantie tussen, maar dat plannen de scholen meestal zelf.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 2 september 2010, 22:15
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 22:15

Trekt God zich terug om ons te sparen?

Veel christenen zijn bezorgd over de toestand van de kerk in ons land. We bidden de HERE om een nieuw werk van Zijn Geest en om opwekking. Dat is urgent, maar we moeten ons daarbij realiseren dat heiliging een centrale rol speelt in opwekking. Dat laat de geschiedenis van grote opwekkingen zien. Gods Geest heet niet voor niets Heilige Geest. Opwekking betekent een machtige en directe aanwezigheid van Gods Geest. Zijn wij echt bereid de consequenties van een opwekking te aanvaarden en ons radicaal te reinigen van alles wat God in de weg staat? Zijn aanwezigheid heeft gevolgen.

Het duidelijkste voorbeeld daarvan is de dood van Ananias en Saffira (Handelingen 5) tijdens de eerste grote opwekking. Was dat niet een erg onbarmhartig oordeel van God? Als God alleen maar liefde is, dan is dat niet te begrijpen! Maar God wilde indringend duidelijk maken dat in Hem liefde en heiligheid onlosmakelijk verbonden zijn. In Zijn tegenwoordigheid kan zonde niet bestaan.

In Afrika hoorde ik eens het verhaal van een man die tijdens een grote opwekking de HERE luid loofde en ‘heilig, heilig’ riep en daarna dood in elkaar zakte. De mensen om hem heen wisten dat hij een onrein leven leidde. Door te denken dat hij daarmee vrijblijvend in Gods tegenwoordigheid kon komen, bracht hij zichzelf in gevaar.

Tekenen en wonderen

We kijken met jaloersheid naar Gods machtige werken elders op de wereld. Maar we moeten bedenken dat men op die plekken bereid is om te buigen voor het gezag van Gods Woord en Zijn tuchtiging. Bij een opwekking breken ze radicaal met de zonde. Ze trachten niet via allerlei exegetische foefjes hun zondige verlangens en praktijken goed te praten.

Als we Gods aanwezigheid maar mondjesmaat ervaren in onze westerse kerken, dan is dat misschien genade van God. Trekt God zich terug om ons te sparen? We verlangen naar Zijn tekenen en wonderen, maar als Hij aanwezig zou zijn in de kracht en heiligheid die we zien in Handelingen 5, zouden we dan kunnen bestaan?

Bron: Hans Frinsel op Habakuk Nu
Naar boven

Auteur Bericht
SJOUKE879

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 22:16

wisten jullie dat er in de wtc explosieven voor die tijd al waren geplaatst?Knipoog smiley. Ik geloof niet dat het hier om terrorisme gaat, maar goed. Om dat allemaal uit te leggen, kost het veel woorden. De overheden zijn lang zo schoon niet dan we denken. Maar goed.
Naar boven

Auteur Bericht
CHANDLER627

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 22:20

Wat vreemd dat in dit topic het woord Google nog niet gevallen is...
Maar dat toont ook de naïeviteit van sommige leden: bij mailverkeer op deze site wist ik zelfs zonder de hele naam al met enkele zoekwoorden hen te achterhalen. Hey, heb nu eenmaal diepverborgen wat nieuwsgierigheid onder mijn zonden zitten en wil ook wel weten wat voor 'vlees' er in de kuip zit! Wat er online door haar of over haar geschreven staat.

Als ik dan merk dat sommige leden bij één van de eerste mailtjes al hun 06-nummer geven...
Of sommigen de eerste date thuis hebben...
En zelfs naar de hotelkamer van een zgn. 'heer op zakenreis' gaan...

Weet inmiddels wat stalking aan ellende oplevert (uit tweede hand)...
Of hoe teleurgesteld je kunt zijn na een date en je eigenlijk vooraf te veel prijsgegeven hebt...

Dat dit een christelijke site is, betekent in mijn ogen niet dat je ook iedereen kunt vertrouwen.
419-scam, Russische dames (waar vaak een USA-site achter zit met andere bedoelingen), mailadressen verzamelen voor spam, e-voyeurs en profiteurs...

Beware!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETERTTT816

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 22:23

Hey,

Ik ga ook mee!!!

Groeten,

Pieter
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 22:24

goed stuk zinga... en voor velen een waarschuwing wellicht.
Naar boven

Auteur Bericht
CHANDLER627

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 22:45

Mijn droomvrouw-foto op mijn profiel komt uit de reeks van Asterix & Obelix ('en het Eerste Legioen'). Stripboeken die tot mijn vakliteratuur behoren...

Zij staat er als symbool, niet als voorbeeld-'foto' voor alléén het uiterlijk van mijn nieuwe potentiële ex. Zó wil ik náár haar kijken! S:%3E

En dan wil ik echt kunnen zeggen dat zij de mooiste vrouw is van de héle wereld en niet haar hoeven toe te fluisteren dat ze de mooiste vrouw is die ik helaas maar kon 'krijgen'...

Laatst aangepast door
CHANDLER627
op donderdag 2 september 2010, 22:45
Naar boven

Auteur Bericht
CHANDLER627

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 22:46

Mijn droomvrouw-foto op mijn profiel komt uit de reeks van Asterix & Obelix ('en het Eerste Legioen'). Stripboeken die tot mijn vakliteratuur behoren...

Zij staat er als symbool, niet als voorbeeld-'foto' voor alléén het uiterlijk van mijn nieuwe potentiële ex. Zó wil ik náár haar kijken!

En dan wil ik echt kunnen zeggen dat zij de mooiste vrouw is van de héle wereld en niet haar hoeven toe te fluisteren dat ze de mooiste vrouw is die ik helaas maar kon 'krijgen'...

Laatst aangepast door
CHANDLER627
op donderdag 2 september 2010, 22:46
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 22:56

CHANDLER627 schreef:

Zij staat er als symbool, niet als voorbeeld-'foto' voor alléén het uiterlijk van mijn nieuwe potentiële ex. Zó wil ik náár haar kijken!

Je bent wel romantisch...
en eerlijk !

He, eh, stripboeken als vakliteratuur?
Ben niet nieuwsgierig hoor, lijkt maar zo Smiley die vol vragen zit

Geluk er mee hé Knipoog smiley !

Dames: samen een stripboek lezen?
De één leest voor,
de ander slaat de bladzijden om...

... p.s. wie gaat de stripboeken uitkiezen? samen?????

hier moet je zijn!!!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 23:26

MARIJAN072 schreef:
Met de herfstvakantie zitten jullie vroeg, net als wij. Dat vind ik wel apart eigenlijk, zeker omdat jullie als laatste groep zomervakantie gehad hebben. Het Noorden zit een week later.

De Kerstvakantie is voor iedereen erg vroeg, het advies is vanaf 18 december. Dan begin je 2 januari weer. Omdat het een advies is, mag je ook afwijken. Mijn school doet eigenwijs en kiest voor een week later. Vind ik zelf wel prettig eigenlijk!

De voorjaarsvakantie is dit jaar voor iedereen gelijk.

Zo duidelijk? Je wilde toch de schoolvakanties weten? Knipoog smiley Lachende smiley Oh ja, er zit ook nog een meivakantie tussen, maar dat plannen de scholen meestal zelf.

Hartelijk dank voor de informatie.
Kan ik alvast gaan plannen.
Als er nog wat verandert , laat he dan ff weten. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 23:33

... mijn mooiste moment vandaag is dat ik een hele lieve kennis van vroeger (die ik vroeger "tante" noemde) weer heb gesproken... heerlijk om haar stem te horen en te horen hoe het met haar is !!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 23:39

LEPELTJE037 schreef:
Verliefd... dat wordt je... lief hebben is een werkwoord... das moeilijker.

Maar dat zal toch vast lukken Knipoog smiley

Willen er nog meer mensen meegaan?
Hoe meer ziel, hoe meer vreugd.
Het zal vast haast net zo gezellig worden als toen in Utreg. Lachende smiley

Ik wil sparen voor vasten/bidden met een groep... dus helaas Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLIE400

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 23:57

mooiste moment was om 22:30 toen had ik weekend !!!
Morgen personeelsfeest en zaterdag mijn zoon jarig en zondag grote kerkdienst in park van 7 kerken.
Als dat geen gaaf weekend word Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 00:13

MOTORMUIS997 schreef:
Hoi mensen!
Afgelopen week ben ik wezen voorproeven bij de Afrikaan in 't Veen Lachende smiley
Helaas hadden ze geen krokodil of olifant op de menukaart staan maar pannekoek met kalf was ook errug lekker! Clown smiley
Mocht je van een 'anders-dan-anders-biertje' houden: het bananenbier heb ik alvast voorgeproefd, was best aardig... Coole smiley met zonnebril

Greetz!
Tsjonge... Wat kan ik dan van een etiopier verwachten...?

Het moet er erg smakelijk zijn... Ik heb er zin aan in elk geval.

Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op vrijdag 3 september 2010, 00:17
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 00:30

Je kan de tv verbannen. Mag best hoor. Want het biedt alleen rommel aan. Verbied dan ook de krant en tijdschriften. Breng je kinderen niet naar een school tenzij ze het heel strikt is en ze onderweg niet kunnen overvallen worden door allerlei ongods zaken. Eigenlijk zit er dan niets anders op dan een bepaalde gemeenschap te stichten die al deze zaken en nog veel meer ontwijkt. Het kan best hoor. En er zal niets op tegen zijn zolang het netjes blijft.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 01:03

BEHAPPY332 schreef:
gevonden, via vertaalprogramma!
http://en.wikipedia.org/wiki/Reflexology

HOI, BEN FF OP ONDERZOEK GEGAAN OP INTERNET.
HEB WEL VAN ALLES GEVONDEN,
HIERBIJ EERSTE REACTIE, EEN OPSOMMING.

HET OPSCHRIJVEN, KAN NOG WEL BETER... KIJK MAAR:

Hierbij de Nederlandse wikipedia:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Reflexologie

In de Nederlandse wikipedia staat, dat de Harvard University onderzoek heeft gedaan naar de werkzaamheid van (voet) reflexologie. Dat is nummertje 4 van de verwijzingen en dat verwijst naar deze Engelse site:

http://www.intelihealth.com/IH/ihtIH/WSIHW000/8513/34968/360060.html?d=dmtContent#summary

Hier zijn geen 'bewijzen' dat voetreflex echt medicinaal bewezen is. Integendeel. want, wikipedia zegt hierover:

De reflexologie gaat uit van energiestromen die door het menselijk lichaam stromen. Blokkades in die energiestromen, zouden een 'vrij baan' geven voor ziektes. Dit is ' in tegenstelling met de reguliere geneeskunde die er van uitgaat, dat ziektes worden veroorzaakt door bacterien, infecties, breuken etc.'.

Nu dacht ik... dat lijkt een beetje op de methode van Hulda Clark. Zij.. lijkt me een vrouw, met die naam... beweert dat ziektes ontstaan c.q. kunnen genezen door de juiste trilling. Vergelijk, iemand zingt en even later knapt het glas. Dat kan, als de zangeres een zelfde trilling heeft als het glas. Nou ja, op die manier zouden ook ziektes te genezen zijn.
Zie: [url] http://www.denieuwedokters.nl/resonantietherapie.html [/url]http://www.denieuwedokters.nl/resonantietherapie.html

Klinkt logisch. Dus wilde ik het uitzoeken:

N.B. de Nederlandse Wikipedia geeft veel minder informatie dan de Engelse...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hulda_Clark
Via Wikipedia [url] http://en.wikipedia.org/wiki/Hulda_Regehr_Clark [/url]
kwam ik op deze pdf-rapport site:

http://www.swisscancer.ch/dt_fr/content/orange/pdf/skak/01_clark_e.pdf

Dit is een wetenschappelijk rapport, en zegt, dat de methode van Hulda Clark bij behandeling tegen kanker niet effectief zou zijn... jammer, want een geneeswijze bij kanker zou iedereen wensen. (Zie de eerste vier regels in de summary).

Dus weer geen bewijs, dat trilling of energiebanen de gezondheid kunnen helpen...

Toch zijn er op internet en you tube filmpjes over mensen, :

a. iemand die zichzelf electrisch kan opladen als je hem aanraakt krijg je een schok, met zijn hand boven het papier kan hij het papier laten branden.
b. iemand die magnetisch is, zodat hamers blijven plakken aan het lichaam,
c. iemand die electriciteit door zijn lichaam kan laten gaan zonder gedood te worden, als hij een tl-balk vastpakt, gaat hij lichtgeven.
d. iemand die 'hete handen' heeft, die echt warmte afgeven.

Ik heb even geen mening over hoe dat fysisch allemaal mogelijk is.

Laatst bij het benzine pompstation hoorde ik echter een waarschuwing. Voordat je tankt zou je eerst de statische energie van je eigen lichaam moeten afhalen, door je auto vast te pakken. De statische energie zou bij de vluchtige brandstof in de lucht zelfs een brand kunnen veroorzaken. Filmpjes op you tube, ja hoor, die filmpjes zijn er... Maar wat geeft dan statische energie af? Telefoon, kleding... ja, dat zijn de kunststoffen en electriciteit rondom de mens en nog niet IN de mens...

Dat filmpje even opzoeken...
http://www.youtube.com/watch?v=grQYr507r_A&feature=related

uitleg:
[url] http://www.mokobouw.nl/default.asp?volgnr=108&subject=nieuwsitem&menu=nieuws[/url]

Nee, ook hier, niet de mobieltjes krijgen de schuld, niet de electriciteitsbanen in de mens krijgen de schuld, maar gewoon de nylon kleding...
http://www.telecomvergelijker.nl/thread/9704

Maar goed, hoe nu verder...

Het ene spoor is 'electrisch geladen energiebanen'
het andere spoort is 'huidcontact dat stress reduceert en helend is'

het ene spoor: 'electrisch geladen'
Het verhaal over energiebanen in het menselijk lichaam, loopt hier niet persé dood... er zijn immers filmpjes over hoe mensen een 'schokkende spanning' in hun lichaam hebben, die zelfs een tl-balk in brand zet.

Het andere spoor: 'huidcontact'
Zie hier een medische link: http://medischcontact.artsennet.nl/blad/Tijdschriftartikel/Hongeren-naar-huidcontact.htm Dat is wellicht moeilijke taal, maar bewijst wel heel duidelijk, dat huidcontact helend, genezend is en bij een baby van belang is voor zijn hele verdere leven! Door huidcontact bij een baby worden onder meer de hersenen gestimuleerd om te groeien.
Dus logisch lijkt, wat voor een baby geldt, geldt toch ook voor een volwassene?

Zie hier links die wat gemakkelijker leesbaar zijn:
[url] http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=0&oq=huidcontact&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4ACPW_nl___NL389&q=huidcontact+baby[/url]

De engelse term blijkt dus 'kangooroo care'
interessant, wellicht dat via die term iets te vinden is over lichaamscontact (bij de voeten onder meer) dat helend is voor volwassenen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kangaroo_care
Nee, dit gaat echt over baby's.
het heet gewoon 'skin-contact'

eerste link... hier staan wat tips voor tijdens het daten...
http://uk.askmen.com/dating/curtsmith_200/212_dating_advice.html

eh... skincontact healen levert niet echt resultaat op...
dus maar weer terug naar het Nederlands: 'huidcontact helend'
Hier staan wel makkelijk leesbare antwoorden.

http://www.goeievraag.nl/vraag/knuffelen-mensen.55328#antwoorden

Kortom:
Voetreflex is volgens Wikipedia - in het Nederlands en Engels - niet bewezen.
Van de andere kant, huidcontact is bij baby's van levensbelang en is bij volwassenen ook belangrijk.

Volgende keer meer...
het is tijd om te slapen Slapende smiley

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op vrijdag 3 september 2010, 01:12
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 01:08

Frank

Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 3 september 2010, 07:07
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 01:22

Soms zie ik op verschillende profielen staan dat iemand geen tv kijkt...

Dat kan uiteraard en ik respecteer dat.
Je kunt je dan ook afvragen hoe je dan wel je profiel hier op CM hebt kunnen neerzetten... want met het internet aan je computer kijk je als het ware ook televisie, als je bedenk dat televisie voor kijken naar iets op afstand is... tele visie.

De afgelopen eeuw zijn alle technieken met enorme sprongen vooruit gegaan.
Is het niet verwonderlijk dat de technische snufjes van tegenwoordig zo ongelooflijk verfijnd zijn?
Mijn mobiel bijvoorbeeld begint al aardig op m'n bureau te lijken...
Buiten het feit dat ie wel veel georganiseerder is dan m'n bureau, kan ik naast de redelijke functie van bellen er ook behoorlijk goeie foto's meemaken... ik kan daarnaast ook internetten, m'n agenda beheren, emailen, televisie kijken, filmpjes maken, foto's en filmpjes bewerken, de weg opzoeken van A naar B, zowel voor auto als lopend... en ga nog maar even door.

Eerlijk gezegd ben ik van mening, dat God ons de mogelijkheden biedt om gebruik te maken van de moderne technische middelen... God geeft ons inzicht om ons in en met die moderne techniek, ons te ontwikkelen.

Het is dan verder de vraag... Hoe maken we er gebruik van?
Is het niet net als seks?
God heeft seks ook aan de mens gegeven met een bepaald doel.
Maar als je naar de wereld om ons heen kijkt wordt seks bijna nergens meer op die manier gebruikt, als hoe God het ooit heeft bedoeld.
Zo is het ook met de moderne techniek... Hoe gebruiken we de techniek?

Ik ben blij dat we die technieken hebben en dat we er gebruik van kunnen maken. Ik denk dat we, mede door de moderne techniek, dus óók de televisie, ons veel makkelijker en sneller ontwikkeld hebben.
Je kunt nu sneller op de hoogte zijn, van wat er aan de andere kant van de wereld gebeurd.
Communiceren met mensen in verre landen is een stuk gemakkelijker geworden... en noem zo maar op.
Mogen we dat niet als een zegen zien, van wat God ons geeft?!

Of maken we de moderne techniek tot een vloek, omdat we geloven dat we er alleen maar rotzooi mee in huis halen... Zitten we de hele dag spelletjes te spelen op de computer, of kijken we voortdurend naar porno of andere zieke troep die we ermee in huis kunnen halen?

We hebben de moderne techniek tot onze beschikking.
Wordt het niet eens tijd om ons eerst op God te richten en Hem te vragen om ons te helpen op een goede manier met deze dingen om te gaan?!
Vooral ook in deze dingen, lijkt me het goed om God erbij te betrekken.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 01:32

LEPELTJE037 schreef:
Soms zie ik op verschillende profielen staan dat iemand geen tv kijkt...

Dat kan uiteraard en ik respecteer dat.
Je kunt je dan ook afvragen hoe je dan wel je profiel hier op CM hebt kunnen neerzetten... want met het internet aan je computer kijk je als het ware ook televisie, als je bedenk dat televisie voor kijken naar iets op afstand is... tele visie.

De afgelopen eeuw zijn alle technieken met enorme sprongen vooruit gegaan.
Is het niet verwonderlijk dat de technische snufjes van tegenwoordig zo ongelooflijk verfijnd zijn?
Mijn mobiel bijvoorbeeld begint al aardig op m'n bureau te lijken...
Buiten het feit dat ie wel veel georganiseerder is dan m'n bureau, kan ik naast de redelijke functie van bellen er ook behoorlijk goeie foto's meemaken... ik kan daarnaast ook internetten, m'n agenda beheren, emailen, televisie kijken, filmpjes maken, foto's en filmpjes bewerken, de weg opzoeken van A naar B, zowel voor auto als lopend... en ga nog maar even door.

Eerlijk gezegd ben ik van mening, dat God ons de mogelijkheden biedt om gebruik te maken van de moderne technische middelen... God geeft ons inzicht om ons in en met die moderne techniek, ons te ontwikkelen.

Het is dan verder de vraag... Hoe maken we er gebruik van?
Is het niet net als seks?
God heeft seks ook aan de mens gegeven met een bepaald doel.
Maar als je naar de wereld om ons heen kijkt wordt seks bijna nergens meer op die manier gebruikt, als hoe God het ooit heeft bedoeld.
Zo is het ook met de moderne techniek... Hoe gebruiken we de techniek?

Ik ben blij dat we die technieken hebben en dat we er gebruik van kunnen maken. Ik denk dat we, mede door de moderne techniek, dus óók de televisie, ons veel makkelijker en sneller ontwikkeld hebben.
Je kunt nu sneller op de hoogte zijn, van wat er aan de andere kant van de wereld gebeurd.
Communiceren met mensen in verre landen is een stuk gemakkelijker geworden... en noem zo maar op.
Mogen we dat niet als een zegen zien, van wat God ons geeft?!

Of maken we de moderne techniek tot een vloek, omdat we geloven dat we er alleen maar rotzooi mee in huis halen... Zitten we de hele dag spelletjes te spelen op de computer, of kijken we voortdurend naar porno of andere zieke troep die we ermee in huis kunnen halen?

We hebben de moderne techniek tot onze beschikking.
Wordt het niet eens tijd om ons eerst op God te richten en Hem te vragen om ons te helpen op een goede manier met deze dingen om te gaan?!
Vooral ook in deze dingen, lijkt me het goed om God erbij te betrekken.

De techniek onstaat door de mens. De mens ontstaat door God. Dus onstaat de techniek ook door God.

Het is inderdaad zo dat wij ook evolueren. Er wordt ons van alles aangeboden. Soms helpen we wel mee aan dit aanbod. Indien we er niet aan meewerken en dat we het verafschuwen dan kan dat ook best. God heeft ons immers de wil gegeven. Een wil om te zoeken naar meer technische mogelijkheden. Een wil om er in mee te gaan. En ook een wil om ons er van te distantiëren. Het is maar wat wij willen...

Frank
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 ... 6194 Volgende
Pagina 1172 van 6194