ChristianMatch

Forum

wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WADRIAAN370

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 00:02

ken je het boek van Rianne van der Smitte met Jan van der Hoven de titel is äls het licht duisternis is"het gaat over een aangrijpende getuigenis over new-age en occutisme die Rianne is ook begonnen in haar gedachten met God om mensen te helpen en tot ze tot geloof is gekomen dacht ze ook dat ze mensen hielp maar nu vebaast ze zich er over dat christenen zo gemakkelijk zich laten verleiden tot de oculte weg groetjes Willy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 00:13

CARIN303 schreef:
Das een beetje zielig, ga ik hem vergelijken met de mooiste man op aarde, Tom Cruise......gelukkig heb ik de man met het mooiste karakter Verliefde smiley gaat ook langer mee hè scheelt je botox kosten!

Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Verliefde smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 00:38

GIBBY159 schreef:
Even een mededeling: Mijn (ex) vriendin Lenie...(hier op de site Lenie601) heeft een zeer moeilijke tijd op dit moment. De man van haar beste harts-vriendin is een paar dagen geleden overleden. En wordt a.s. Maandag begraven. Lenie is van plan a.s. Zondag bij mij op bezoek te komen. Om mijn kater Bolly terug te brengen die bij haar logeerde tijdens mijn verblijf in het Martini Zkh. (dubbele Hernia operatie) En ik wil haar natuurlijk ook ter zijde staan en het verdriet van Lenie met haar delen! Willen jullie ook voor mijn (ex)vriendin Lenie bidden voor de troost die zij zo nodig heeft? Hartelijk dank voor de bemoedigingen en troostende woorden voor mijn (ex)vriendin.

En natuurlijk ook voor de harts-vriendin van Lenie en familie plus consorte.

Doe ik, hoor Gibby! Heel veel sterkte en Gods nabijheid toegewenst!

José
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 00:42

VISSER278 schreef:
Nou , ik vind dat we daar best onderscheid in mogen maken.
Zoals je dus weet is er vorig jaar veel te doen geweest over de directie van het rode Kruis. De grote sommen geld die die mensen verdienen.
Maar dan vraag ik me af , geef ik nu aan het rode kruis of aan de directie ervan.
Ik weet ook van het astmafonds, hoevaak ze een feestje organiseren voor hun medewerkers.
Heerlijk barbequen , maar de buurman is astmapatient en stikt bijna in de rook die langs waait.
Dit zijn zomaar even een paar voorbeelden die bij me boven kwamen.
Daarom geeft Visser niet zomaar aan elk willekeurig "goede doel".

Maar het lastige blijft toch dat bij ieder goed doel wel wat is lijkt het wel.......
Je hebt gelijk met wat je schrijft, dat weet ik ook wel, maar soms moet je ook toch nog gewoon eens kunnen geven voor mensen in nood zonder dat het belangrijk is wat voor achtergrond de mensen hebben?
Het lijkt wel of we (ik ook) een heel pakket eisen hebben voordat we wat willen/kunnen geven?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 4 september 2010, 00:49
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 00:45

KATJA065 schreef:
Wie wil met mij gezellige activiteit organiseren in Dordrecht, De Biesbosch, Kinderdijk, Rotterdam, Middelburg, Antwerpen, Den Bosch of uit eten gaan, bowlen of dergelijke. Het is een plan voor de komende maanden.
Allerlei suggesties zijn welkom.

Waarom wil niemand in Utrecht wat? Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 01:40

PIETER649 schreef:
iets begrijpelijker.... alleen al de vertaling van Leviathan.... dan kun je die versie toch niet serieus nemen?????

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 4 september 2010, 11:37
Naar boven

Auteur Bericht
WIEPPIE764

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 01:42

ik zoek ze niet op.
ik praat mt wie voor mijn neus komt.
ik was bij een gemeente geweest die niet helemaal klopt.mijn kennis had ook slechte ervaringen daar.in de preek hoorde ik niet iets fouts maar daarna;ik stond stomverbaasd.maar nu weet ik het is een soort sekte;ik heb medelijden met sommigen daarin.

Laatst aangepast door
WIEPPIE764
op dinsdag 28 september 2010, 00:54
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 02:27

JOSINA022 schreef:
Waarom wil niemand in Utrecht wat? Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

gewoon een avondje stappen regelen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 07:10

Heel veel sterkte Hendrika,
geen afscheid nemen maakt dat je nog zoveel had willen zeggen,
zoveel doen en dan vooral samen.
Het besef van het woord NOOIT is dan zo ontzettend hard!

Weet dat velen hier met je meeleven, verdriet wat helaas zo herkenbaar is!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 08:13

CROSSROAD317 schreef:
gewoon een avondje stappen regelen Knipoog smiley

Heb ik gedaan, zie agenda, maar niemand reageert Huilende smiley, smiley in tranen . En waarom Smiley die vol vragen zit?
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 08:36

JOSINA022 schreef:
Heb ik gedaan, zie agenda, maar niemand reageert Huilende smiley, smiley in tranen . En waarom Smiley die vol vragen zit?
meer ideeen cq info over je plannen loslaten misschien zoals plaats tijd etc
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 08:59

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 08:59
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 09:04

DANIEL777 schreef:
meer ideeen cq info over je plannen loslaten misschien zoals plaats tijd etc

Hé Daniel; ik vind je Visje errug leuk! die kende ik nog niet.

Sorry off topic Verlegen lachende smiley

Trouwens; ik wil die boot gaan bekijken (BOT Lachende smiley met blinkend witte tanden )

Laatst aangepast door
ZINGA672
op zaterdag 4 september 2010, 09:05
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 09:28

PIETER649 schreef:
Mn vader las na de avondmaaltijd ook altijd een hoofdstuk, behalve psalm 119, die ging in etappes... en ja, van kaft tot kaft.
Als mn vader op zakenreis was, las mn moeder meestal een psalm.
Hier in huis lees ik om de andere dag een stukje uit een kinderbijbel, als ik niet lees, leest Annette dr dochter, die leert sinds vorig jaar lezen op de duitse school en op deze manier leert ze ook nederlands lezen.

Overigens ben ik waarschijnlijk degene die Gibby bedoeld, ik heb gisteravond in de chatbox duidelijk mn mening over Het boek gegeven... ik vind het totaal niks!
Ik heb gewoon een enorme aversie tegen het Boek. Ik heb daar drie redenen voor. Ten eerste wordt het klakkeloos op één lijn gezet met vertalingen die wel op de grondtekst gebaseerd zijn. En tijdens het geven van bijbelstudies werkt het eerder verwarrend dan ondersteunend.
Het tweede wat ik erop tegen heb, is het taalgebruik. Voor evangelische christenen, vertrouwd met de termen kan het wel mooi zijn, maar qua taal is het te wollig, te moeilijk en voor niet christenen net zo moeilijk te begrijpen als voor een christen. De zinnen zijn te lang en daardoor vind ik het niet goed te lezen.
Ten derde versterkt het het wantrouwen tegenover echte goede vertalingen. Ik gebruik de NBV al jaren, vanaf de eerste week dat het uitkwam, en iedere keer kom ik tot de conclusie hoe goed en hoe zuiver deze vertaling is. Maar een woordje wantrouwen blijft langer bij mensen hangen dan tien positieve reacties.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 09:33

Bijbellezen, hoe pak je dat aan?

Laatst hoorde ik op Bijbelkring voor het eerst over de SOLVAT-methode. Misschien bestond er al wel zoiets? Sommige traditionele kerken lopen wat achter. Twijfelende smiley Knipoog smiley
Dit is een manier, om het bijbellezen spannender én zinvoller maakt. De HGJB (Jeugdbond PKN GB) heeft zich hiermee beziggehouden. Het kan een manier zijn, om de Bijbel dichterbij te brengen. Hierdoor kan het Woord meer voor je gaan leven, waardoor het persoonlijker wordt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik denk wel, dat het meer discipline vraagt. Maar vraagt bijbellezen dat sowieso niet?

Via de volgende link, kun je er meer over lezen

http://www.hgjb.nl/voor-jou/themas/hoe-geloof-ik/bijbellezen-hoe-pak-je-dat-aan-124.html

Als je de hele Bijbel op deze manier wilt lezen, ben je wel langer bezig. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 09:39

WILLEMIJN232 schreef:
Het woord verketteren bedenk ik niet eens laat staan dat ik het in mijn leven voor iemand gebruik........
Wat betreft het woord verketteren. Vaak worden de termen geassocieerd met de RK kerk. Toen ik de Dordtse leerregels las, viel me op dat de protestanten die rol behoorlijk overgenomen hebben. En dat terwijl het niet eens zo lang geleden was, dat ze zelf de gevolgen van verkettering aan den lijve hadden ondervonden. Mensen vergeten snel waar ze vandaan komen, en macht maakt dat mensen dezelfde fouten gaan maken die ze hun tegenstanders verweten hebben....
Naar boven

Auteur Bericht
MIEK114

Ook ik was getrouwd met een niet Christen. Een niet christen die voor vele christenen een voorbeeld had kunnen zijn. Openheid respect, betrokkenheid en oprechte interesse...Wij overzien het werk van God niet.
wij zijn niet in de kerk getrouwd, maar hebben wel een zegen over ons huwelijk gevraagd en de dominee hield een prachtige "preek".
Hij was degene die mij stimuleerde met mijn plaats in de kerk wanneer ik het niet meer zag zitten. Achteraf ben ik overtuigd dat God hem op mijn weg heeft geplaatst.Juist hij ...
God gaat met ieder zijn weg. Met hem met mij.. met ons allemaal.
Als je me nu zou vragen zou je het net zo weer doen? dan zou ik ja zeggen. Als je me zou vragen zou je nu op dit moment "in zee gaan" met een niet christen? Wie zou het zeggen? Ik kan niet zeggen ik zou het nooit weer doen. Ik weet wel dat ik ben gegroeid en dat ik een persoonlijke relatie heb met Mijn Vader/ Onze Vader, Schepper van ons allemaal, dat dit zo wezenlijk het meest belangrijke mijn fundament. Hierop baseer ik mijn leven, is het mijn leven.
Het meest perfecte mooie en heerlijke is dat God mensen bind , Een drievoudig snoer 1+1=3 Om dat snoer mooi te houden en waardevol zal er gewerkt moeten worden. Liefde is een werkwoord...in het huwelijk en daarbuiten in je buurt in de kerk op je werk in je familie/vrienden etc.
Gelovig of niet. Geloof kan je niet geven, dat kan alleen God.
In je leven kruisen heel wat mensen je pad. Toeval?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

Dit lied is vast wel eens genoemd, maar ik vind 'm zo mooi.

With All I Am - Hillsong

http://www.youtube.com/watch?v=FMrAafe7Mns&feature=related

Hopelijk komt Hillsong weer een keer naar Nederland toe.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 4 september 2010, 09:44
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 09:52

Geef me eens een definitie van slachtoffers. De aantallen varieren met de dag. Het begon met 20 miljoen, daarna 14 miljoen. Bij de ene ramp gaat het om doden, bij de andere om daklozen....Maar als je al een eenvoudig hutje had voor die tijd, in hoeverre heb je dan nu een bungalow nodig? Als de watervoorziening voor die tijd al niet optimaal was, moet die dat nu dan wel worden en word je dan nu geclassificeerd als slachtoffer?
In mijn ergste dromen denk ik dat het alleen maar een film van Steven Spielberg is, met als doel om de hulporganisaties geld te geven. Want uiteindelijk is niemand er bij en moeten we via de tv geloven wat er ons voorgespiegeld wordt. En het zou me niet verbazen dat het aantal slachtoffers slechts een paar honderd mensen is.........
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 09:58

MARIJAN072 schreef:
Bijbellezen, hoe pak je dat aan?

Laatst hoorde ik op Bijbelkring voor het eerst over de SOLVAT-methode. Misschien bestond er al wel zoiets? Sommige traditionele kerken lopen wat achter. Twijfelende smiley Knipoog smiley
Dit is een manier, om het bijbellezen spannender én zinvoller maakt. De HGJB (Jeugdbond PKN GB) heeft zich hiermee beziggehouden. Het kan een manier zijn, om de Bijbel dichterbij te brengen. Hierdoor kan het Woord meer voor je gaan leven, waardoor het persoonlijker wordt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik denk wel, dat het meer discipline vraagt. Maar vraagt bijbellezen dat sowieso niet?

Via de volgende link, kun je er meer over lezen

http://www.hgjb.nl/voor-jou/themas/hoe-geloof-ik/bijbellezen-hoe-pak-je-dat-aan-124.html

Als je de hele Bijbel op deze manier wilt lezen, ben je wel langer bezig. Knipoog smiley

Dit is een hele goede manier van stille tijd houden. En langer(dan 1 jaar) bezig voor het lezen van kaft tot kaft?? Ja misschien wel, misschien ook niet, maakt niet uit toch? Op deze manier kan de bijbel (God's woord) wel meer voor je gaan 'leven' en wil je steeds meer lezen, dus dan zou het toch nog lukken in een jaar Knipoog smiley

Hier nog link voor het lezen van de bijbel in 1 jaar.

http://www.christiananswers.net/dutch/q-eden/biblereading-1yr-dut.html
Naar boven

Auteur Bericht
ASANTI087

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 10:06

PIETER649 schreef:
bier op wijn
geeft venijn

dus verpest het niet door vooraf wijn te drinken Lachende smiley

ach als t uut grunn of drenthe komt t altied goud op zien tied
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 10:20

CHATULIEM619 schreef:
Wat betreft het woord verketteren. Vaak worden de termen geassocieerd met de RK kerk. Toen ik de Dordtse leerregels las, viel me op dat de protestanten die rol behoorlijk overgenomen hebben. En dat terwijl het niet eens zo lang geleden was, dat ze zelf de gevolgen van verkettering aan den lijve hadden ondervonden. Mensen vergeten snel waar ze vandaan komen, en macht maakt dat mensen dezelfde fouten gaan maken die ze hun tegenstanders verweten hebben....

als je de Dordtse leerrregels niet gelezen had... maar het cm forum... was je tot dezelfde conclusie gekomen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 10:26

GIBBY159 schreef:
Pieter...dat jij Het Boek totaal niks vindt...tsjá...dát is jouw probléém. Om het te begrijpen zou je het eens naast "Mein Kampf" moeten leggen nu jij toch voor Duitsland werkt. Jouw kwalificatie over Het Boek doet zeer. Het is niets vergeleken als je de inhoud en de gevolgen van "Mein Kampf" hebt gelezen.

ik werk voor mezelf.... IN Duitsland....
wat dat met Mein Kampf te maken heeft, ontgaat mij volkomen.
wat mein kampf met het boek te maken heeft, ontgaat mij eveneens

eigenlijk vind ik jou reactie vrij schokkend en bijzonder stompzinnig
Naar boven

Auteur Bericht
JOS689

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 10:47

PEACEDOVE820 schreef:
De glimlach van een kind Lachende smiley

Dat is buiten dat het mooiste moment in iemands leven ...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 10:51

IMKE917 schreef:
Dit is een hele goede manier van stille tijd houden. En langer(dan 1 jaar) bezig voor het lezen van kaft tot kaft?? Ja misschien wel, misschien ook niet, maakt niet uit toch? Op deze manier kan de bijbel (God's woord) wel meer voor je gaan 'leven' en wil je steeds meer lezen, dus dan zou het toch nog lukken in een jaar Knipoog smiley

Hier nog link voor het lezen van de bijbel in 1 jaar.

http://www.christiananswers.net/dutch/q-eden/biblereading-1yr-dut.html

Ik krijg er steeds meer zin in! Lachende smiley Zinga gaf ook een link. De link (met bijbelleesrooster) die jij geeft, gaat er niet vanuit dat je de Bijbel in chronologische volgorde leest. Klinkt wel afwisselender. De link die Zinga eerder gaf, gaat er vanuit dat je begint bij Genesis en eindigt bij Openbaringen.

Wie heeft hier ervaring mee? Wat is fijner, beter etc.? In chronogische volgorde lezen of kriskras door de Bijbel heen?
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 10:53

MARIJAN072 schreef:
Ik krijg er steeds meer zin in! Lachende smiley Zinga gaf ook een link. De link (met bijbelleesrooster) die jij geeft, gaat er niet vanuit dat je de Bijbel in chronologische volgorde leest. Klinkt wel afwisselender. De link die Zinga eerder gaf, gaat er vanuit dat je begint bij Genesis en eindigt bij Openbaringen.

Wie heeft hier ervaring mee? Wat is fijner, beter etc.? In chronogische volgorde lezen of kriskras door de Bijbel heen?

Ik vind kriskras door de bijbel heen fijner. Is wat afwisselender.
Maar zoiets is vast heel persoonlijk
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 11:02

[quote=CHATULIEM619]Geef me eens een definitie van slachtoffers. De aantallen varieren met de dag. Het begon met 20 miljoen, daarna 14 miljoen. Bij de ene ramp gaat het om doden, bij de andere om daklozen....Maar als je al een eenvoudig hutje had voor die tijd, in hoeverre heb je dan nu een bungalow nodig? Als de watervoorziening voor die tijd al niet optimaal was, moet die dat nu dan wel worden en word je dan nu geclassificeerd als slachtoffer?
In mijn ergste dromen denk ik dat het alleen maar een film van Steven Spielberg is, met als doel om de hulporganisaties geld te geven. Want uiteindelijk is niemand er bij en moeten we via de tv geloven wat er ons voorgespiegeld wordt. En het zou me niet verbazen dat het aantal slachtoffers slechts een paar honderd mensen is........[quote]

Wat een wantrouwen, proef ik in dit stukje. Ik vind het erg kort door de bocht. Waar haal je deze wijsheid in vredesnaam vandaan Smiley die vol vragen zit Doel je ook op Pakistan? Moet je overal geweest zijn, om te geloven dat een ramp erg is? Door de media-mogelijkheden van tegenwoordig, twijfel ik er geen moment aan dat het om vele slachtoffers gaat. Er zijn genoeg mensen, die het met eigen ogen gezien hebben. Jouw reactie komt op mij over als 'het is ver-van-me bed, dus het zal wel niet kloppen'. Tja, dan hoef je ook niet te geven. Kun je het geld lekker in je eigen zak houden. Twijfelende smiley Lekker makkelijk! De meeste hulporganisaties zamelen geen geld voor zichzelf in hoor! En geloof maar niet, dat de slachtoffers er echt beter van worden. Mocht dat wel zo zijn, is dat dan zo erg? Beter als wij het hebben, zullen zij het niet krijgen. Denk ook maar eens aan het verlies dat ze geleden hebben, trauma's die ze opgelopen hebben, een onzekere toekomst die ze hebben, enz.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 4 september 2010, 11:07
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 11:07

THOMAS968 schreef:
Is God alleen maar met deze drie partijen?

Politiek is in het leven van een ieder en ook van iedere christen dus onvermijdelijk maar Gods Naam aanroepen voor partijpolitiek of een bepaalde coalitie gaat veel te ver. Christelijke kiezers zijn ook mondig geworden en kunnen die partij kiezen die ze willen. Het betuttelende vingertje van als Christen mag je niet op een bepaalde partij stemmen, is gelukkig uit de tijd. Je kunt de christelijke ethiek wel mee laten wegen in je stem, maar dat is wat anders. Nederland is geen confessioneel land meer, er is een nadrukkelijke seculiere meerderheid. Het is niet zo eenvoudig om een gezonde en stabiele regering te realiseren op dit moment.

Thomas, maakt wel keuzes.

Ja zeker bid daarom voor een stabiele regering.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 11:11

ZIVAATJE309 schreef:
Ik vind kriskras door de bijbel heen fijner. Is wat afwisselender.
Maar zoiets is vast heel persoonlijk

'k Zie ineens dat het bijbelrooster (via link Zinga) ook niet van het begin t/m het eind gaat. Foutje Knipoog smiley

'k Vind het denk ik wel fijn, om een boek in 1 keer te lezen. De ene dag lezen in Job en de andere dag in Genesis, vind ik wat verwarrend.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 4 september 2010, 11:12
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 11:27

De hulpverleningsindustrie heeft het negatieve imago zelf over zich afgeroepen.
Geld voor slachtoffers van de tsunami.... er staan nog miljoenen op de bank!!
als ik geld geef DAARVOOR, mag ik verwachten dat het geld ook DAAR besteed word.....
Geld voor Haiti.... nog geen fractie blijkt aangekomen te zijn en een groot deel van de HULPgoederen wordt gestolen en bij opbod tegen woekerprijzen verkocht te worden!!

Gebruik dan een gedeelte van het geld voor beveiliging van deze goederen.

En nu weer Pakistan... ik betwijfel niet of daar nood is hoor, maar ik betwijfel of de knaken daar komen waar ze voor bedoeld zijn.
En dat gevoel helpt niet echt om den buidel te trekken....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 ... 6194 Volgende
Pagina 1178 van 6194