ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 00:22

Ik denk veel na over dit onderwerp de laatste tijd. Ik was
er van overtuigt dat als je samen besluit voor altijd bij elkaar
te blijven en in de toekomst samen verder gaat, trouwen
wonen, huisje boompje beestje, God je ziet als paar.
wat is het verschil? Alleen een trouwboekje dacht ik.
Toen bleek dat we meer dan 200% voor elkaar gingen hebben
we ook samen het bed gedeeld. Het voelde goed.
Samen hebben we er voor gebeden. Want soms moet je
gewoon wachten om samen te kunnen wonen in één huis,
vooral met kinderen.

Van de ene op de andere dag is mijn toekomst totaal
anders geworden. Weg a.s. man, weg huwelijk.
Nu denk ik er toch iets anders over. Veel discussies
gehad met mn a.s stiefdochter. Zij was er van overtuigt
dat je niet met elkaar mag slapen voor het huwelijk.
En ik moet haar nu gelijk geven.
God heeft niet voor niets die regels gegeven aan de mens.
Het voelt gewoon niet goed. Ik voel me gebruikt en aan
de kant gezet. En ik ben weer alleen.
Maar wel met een hele ervaring rijker. Ik zal me niet weer
aan een man geven voor dat we getrouwd zijn. Tuurlijk
zal dat moeilijk zijn, ik ben ook niet van steen. Maar
dat is velen malen beter dan wat ik nu heb gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLIE400

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 00:24

Zal voor je bidden.
Heel veel sterkte komende tijd
Willie
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 00:45

LOES550 schreef:
Ik denk veel na over dit onderwerp de laatste tijd. Ik was
er van overtuigt dat als je samen besluit voor altijd bij elkaar
te blijven en in de toekomst samen verder gaat, trouwen
wonen, huisje boompje beestje, God je ziet als paar.
wat is het verschil? Alleen een trouwboekje dacht ik.
Toen bleek dat we meer dan 200% voor elkaar gingen hebben
we ook samen het bed gedeeld. Het voelde goed.
Samen hebben we er voor gebeden. Want soms moet je
gewoon wachten om samen te kunnen wonen in één huis,
vooral met kinderen.

Van de ene op de andere dag is mijn toekomst totaal
anders geworden. Weg a.s. man, weg huwelijk.
Nu denk ik er toch iets anders over. Veel discussies
gehad met mn a.s stiefdochter. Zij was er van overtuigt
dat je niet met elkaar mag slapen voor het huwelijk.
En ik moet haar nu gelijk geven.
God heeft niet voor niets die regels gegeven aan de mens.
Het voelt gewoon niet goed. Ik voel me gebruikt en aan
de kant gezet. En ik ben weer alleen.
Maar wel met een hele ervaring rijker. Ik zal me niet weer
aan een man geven voor dat we getrouwd zijn. Tuurlijk
zal dat moeilijk zijn, ik ben ook niet van steen. Maar
dat is velen malen beter dan wat ik nu heb gedaan.

Loes, vrijen is een uiting van iets dat moois is tussen 2 personen. Het is een liefdevol gevolg van iets dat groeit tussen 2 zielen en 2 harten. Wanneer 2 mensen vinden dat het kan en mag gebeuren waarom dan het verdringen? Het is ook genieten zoals je dat doet van een massage of een sauna of van lekker eten.

God heeft ons inderdaad richtlijnen gegeven. De 10 geboden vertellen in een notedop hoe we kunnen leven zoals Hij het graag ziet van ons. Een goed christen zijn is een hele opdracht. Toch kunnen we ook de Bijbel naar de geest en niet zozeer naar de letter. Te letterlijk iets lezen of naleven is haast niet mogelijk. Toch niet meer in deze tijd. God kijkt ook naar de intenties die in ons hart wonen. Dit is echter niet een vrijgeleide om zomaar wat te gaan doen onder het mom van goede bedoelingen hebben. Als we een liefdevol handeling goed kunnen motiveren is er niets mis mee lekker te vrijen, te genieten van elkaar. Het hoort bij een groeiproces.

Het is een hele trieste zaak dat je relatie zo abrupt eindigde. God heeft dat zeker niet gewild. Op het moment dat jij en je vriend een stelletje waren en vonden dat er meer kon en mocht gebeuren was dat waarschijnlijk wel heel mooi en intens. Wat je vriend dan bezielde om zomaar de relatie te beeindigen kan hij alleen verklaren. Ik begrijp dat je je gebruikt voelt maar dat is het niet. Op het moment dat het gebeurde was er immers van beide kanten een instemming. Je bent zeer zeker enkele ervaringen rijker maar laat dat je openheid en verlangens niet in de weg staan. Je komt er wel. "...vertrouw op Hem, Hij zal het volvoeren" Je weet toch dat verlangens steeds bidt Knipoog smiley

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 01:46

LEANNE226 schreef:
Tromso toch?
Lengte: 208 cm
Breedte: 97 cm

Kan je karretje dat aan?

ik heb geen idee, daarvoor moet je bij Grace zijn. ik heb begrepen dat de maximale lengte 2m03 is (zijkanten van het bed) en dat past. ik heb van Grace begrepen dat het bed uit elkaar kan. ik ga daar dus van uit. mocht het anders zijn, dan hoor ik dat wel van Grace.

lijkt me...

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op vrijdag 10 september 2010, 01:49
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 02:01

FRANKT627 schreef:
Loes, vrijen is een uiting van iets dat moois is tussen 2 personen. Het is een liefdevol gevolg van iets dat groeit tussen 2 zielen en 2 harten. Wanneer 2 mensen vinden dat het kan en mag gebeuren waarom dan het verdringen? Het is ook genieten zoals je dat doet van een massage of een sauna of van lekker eten.

God heeft ons inderdaad richtlijnen gegeven. De 10 geboden vertellen in een notedop hoe we kunnen leven zoals Hij het graag ziet van ons. Een goed christen zijn is een hele opdracht. Toch kunnen we ook de Bijbel naar de geest en niet zozeer naar de letter. Te letterlijk iets lezen of naleven is haast niet mogelijk. Toch niet meer in deze tijd. God kijkt ook naar de intenties die in ons hart wonen. Dit is echter niet een vrijgeleide om zomaar wat te gaan doen onder het mom van goede bedoelingen hebben. Als we een liefdevol handeling goed kunnen motiveren is er niets mis mee lekker te vrijen, te genieten van elkaar. Het hoort bij een groeiproces.

Het is een hele trieste zaak dat je relatie zo abrupt eindigde. God heeft dat zeker niet gewild. Op het moment dat jij en je vriend een stelletje waren en vonden dat er meer kon en mocht gebeuren was dat waarschijnlijk wel heel mooi en intens. Wat je vriend dan bezielde om zomaar de relatie te beeindigen kan hij alleen verklaren. Ik begrijp dat je je gebruikt voelt maar dat is het niet. Op het moment dat het gebeurde was er immers van beide kanten een instemming. Je bent zeer zeker enkele ervaringen rijker maar laat dat je openheid en verlangens niet in de weg staan. Je komt er wel. "...vertrouw op Hem, Hij zal het volvoeren" Je weet toch dat verlangens steeds bidt Knipoog smiley

Frank

Beste Frank,
Ik vind wel dat je uit moet kijken met jouw volgende uitspraak: "Ik begrijp dat je je gebruikt voelt maar dat is het niet."
Allereerst is het voor haar een gevoel... hoe kan jij dan zeggen dat dat niet zo is ?
Ten tweede vind ik dat een buitenstaander niet kan inschatten of iemand wel of niet gebruikt is.
Ook ik kan niet zeggen of dit het geval is bij Loes.

Ik weet wel dat ik hier op C.M. ook een ervaring rijker (eh, 'armer') ben waarvan ik achteraf denk... als ik dit allemaal vantevoren geweten had had ik het heel anders aangepakt.

Seks is iets moois bedoeld voor 1 man en 1 vrouw die van elkaar houden. Voor mij persoonlijk is seks altijd gekoppeld aan een relatie.
Ik denk wel dat seks iets kwetsbaar heeft, en dat God ons daarom regels geeft om er op een manier mee om te gaan dat je het niet zomaar doet, maar dat je erover nadenkt...

Blijkbaar geldt wat voor de ene christen duidelijk is niet voor de andere christen... en andersom en verschillen de inzichten daarover.
Laat 1 ding wel duidelijk zijn... God heeft de seks/ seksualiteit bij de mens nooit bedoeld om er 1 van de 2 mee te kwetsen en ik weet zelf dat dit wel gebeurt, ook op C.M.
Ik hoop dat mensen meer na gaan denken over wat ze doen, hoe dat bij de ander overkomt...
Ook hier geldt... heb je naaste lief als jezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 07:27

Koed Morning! Lachende smiley Lachende smiley

Vandaag wordt een hele mooie dag! En ik zeg lekker niet waarom Engeltje smiley

http://www.youtube.com/watch?v=nmZqb2VVc48

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 07:42

Las vanmorgen het nieuws en die ''predikant'' wil nou toch zijn koranverbranding voortzetten. Wat een schandalige achterlijke handelswijze.
Welke kant gaan we op, terug naar de kruisvaarderstijd??
Wel signaal geef je af? Kan er geen enkel begrip voor op brengen, wat bezielt zo'n man?

Dit gaat echt diverse mensen hun leven kosten,
in landen als Indonesie steken ze wel weer een kerk in de brand, of laaien er weer andere spanningen op tussen moslims en christenen.
Dat is hetgeen je met dergelijke acties bereikt.

onderstaand het stuk op nu.nl en reacties eerder deze week.

GAINESVILLE/NEW YORK -
De controversiële Amerikaanse pastoor Terry Jones overweegt zijn plan voor een openbare koranverbranding, die wereldwijd voor veel ophef zorgde, alsnog door te zetten.

Dat zei hij donderdag (lokale tijd), enkele uren nadat hij had bekendgemaakt dat hij afzag van de actie. Jones stelt nu dat de actie slechts tijdelijk is uitgesteld.
Jones, pastoor van een kleine christelijke gemeenschap in Florida, had naar eigen zeggen aanvankelijk besloten de actie van zaterdag 11 september niet door te zetten omdat de bouw van het islamitisch centrum bij Ground Zero in New York niet door zou gaan.

Hij zou dit hebben besloten na een gesprek met imam Mohammed Musri. Projectleider en imam Feisal Abdul Rauf ontkende echter dat de plannen voor het complex zouden zijn veranderd.
Een boze Jones beargumenteerde zijn heroverweging als volgt: ''We zijn zeer teleurgesteld en geschokt. Want als dit waar is dan heeft hij (Musri) tegen ons gelogen. Daarom zijn we genoodzaakt onze beslissing te heroverwegen.''
© ANP

DEN HAAG - Ook PVV-leider Geert Wilders keert zich tegen het voornemen van een Amerikaanse predikant om zaterdag, 11 september, korans te verbranden. ''Slecht plan!'', liet hij woensdag desgevraagd weten via een sms.

Wilders
had vanwege formatieverplichtingen geen tijd om er dieper op in te gaan.
De Europese Unie, de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton en onder anderen de Amerikaanse generaal David Petraeus, de hoogste NAVO-militair in Afghanistan, hadden de plannen van de predikant van een kleine protestantse kerk in Florida al veroordeeld.
Wilders zelf is zaterdag in New York, precies negen jaar na de terreuraanslag op het World Trade Center. Hij houdt dan een toespraak tijdens een protestbijeenkomst tegen de plannen om een moskee te bouwen nabij Ground Zero.

Holocaust
Volgens de Centrale Raad van de Joden in Duitsland herinnert het plan aan de boekenverbranding in de nazitijd, waar de Holocaust op volgde.
Voorzitter Charlotte Knobloch herinnerde aan een beroemd citaat van de grote negentiende-eeuwse Duitse dichter Heinrich Heine: ''Daar waar men boeken verbrandt, verbrandt men uiteindelijk ook mensen.'' Zij noemde het plan ''verschrikkelijk en walgelijk''.
Een klein centrum in de stad Gainesville, dat zich kerk noemt en naar schatting slechts vijftig leden telt, wil korans gaan verbranden op de zelf uitgeroepen ''Internationale Koranverbrandingsdag''. Het centrum, het protestantse Dove World Outreach Center, ageert al geruime tijd fanatiek tegen de islam en tegen homoseksualiteit.

Islam
Predikant Terry Jones stelt dat de door hem georganiseerde 'Koranverbrandingsdag' is bedoeld ''om hen te herdenken die op gruwelijke wijze werden vermoord op 11 september'' en om ''de radicale elementen binnen de islam'' een waarschuwing te geven.
Zaterdag is het precies negen jaar geleden dat moslimterroristen met gekaapte passagiersvliegtuigen in de Twin Towers van het World Trade Center in New York vlogen en het Pentagon in Washington troffen. Circa drieduizend mensen kwamen om.

Vaticaan
Het Vaticaan noemde de geplande koranverbranding ''een schandalige en ernstige daad''. Volgens het Vaticaan ''heeft elke godsdienst met zijn eigen heilige geschriften, godsdienstige plaatsen en symbolen, recht op respect en bescherming''.
Volgens VN-gezant in Afghanistan Staffan de Mistura betekent vrijheid van meningsuiting niet dat een geloof en miljoenen gelovigen moeten worden beledigd. Het aantal moslims wereldwijd wordt op ongeveer 1,3 miljard geschat. Het is de grootste wereldgodsdienst na het christendom, dat ruwweg 2 miljard gelovigen telt.

Respectloos
Ook in de VS zelf is fel gereageerd op de plannen. Minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton noemde het plan ''respectloos'' en ''schandelijk''. En: ''Onze toewijding tot religieuze tolerantie gaat terug naar het allereerste begin van onze natie.''
Minister van Justitie Eric Holder betitelde het voornemen als ''idioot en gevaarlijk''. Volgens de voorzitter van de Islamitische Maatschappij van Noord-Amerika zijn veel moslims in de VS bang.
Jones en zijn circa vijftig volgelingen willen enkele honderden exemplaren van de koran in brand steken. De brandweer heeft hiervoor geen toestemming gegeven, maar de politie kan pas ingrijpen als de organisatoren de stapel boeken aansteken.

Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 08:17

''heeft elke godsdienst met zijn eigen heilige geschriften, godsdienstige plaatsen en symbolen, recht op respect en bescherming''

Ik ben het voor deze keer met het Vaticaan eens.

Deze (mediageile?)man heeft helaas wereldwijde aandacht gekregen,protesteren kan op vele manieren,Koranverbranding is zo laag.........
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 08:24

HANNAH810 schreef:
we willen dus op zaterdag 25 september voor de vierde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van dit topic.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810 37 jaar met pleegdochter
erika129 36 jaar
grace 585 54 jaar
muischje
susannah475 44 jaar (onder voorbehoud)
hechas020 48 jaar
marianne 129 49 jaar (evt met kinderen)
thabitha338 49 jaar
angelique327 (leeftijd niet van toepassing; OUD)
katja065 "honderd" jaar met introducee
annette 965 49 jaar
wadriaan 54 jaar
vrolijk anoniempje (leeftijd begin 40)

billy701 48jaar
Crossroad317 3 plaatsen, vanaf Coevorden A28 / A50
wim727 (42) met 2kids (ondervoorbehoud)
MarcoWaal200 39 jaar zonder kinderen) 3 plaatsen Omg. Sliedrecht A15
herman388 48 jaar, omg dordrecht, 3 plaatsen
yes356 45 jaar
frank627 46 jaar
william521 39 jaar
roel350 42 jaar

13 dames en 9 heren dus....

het zou fijn zijn als jullie allemaal een prikbordje zouden willen plaatsen, en op het laatste bericht reageren, anders bestaat de kans dat er namen van de lijst raken, namelijk!
overigens begint het lijstje weer prettig te groeien!
wie wil er nog meer mee? you're welcome!

.

Knipoog smiley Frank

Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 10 september 2010, 08:25
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 08:41

Hoi Loes,

Ik begrijp zo ontzettend goed hoe jij je voelt.
Wil er hier niet over uitweiden maar via een mail geen probleem.

Mijn gevoel bij je gebruikt zijn is dat je nu zoveel open wonden hebt, verscheurd bent door een groot verdriet, je toekomst ineens dichtgemetseld dat je hierdoor van iets moois iets vies maakt.

Ik geloof echt, lieve Loes, dat jouw scheiding van deze man ( en zo mag je het gerust zien als je echt samen geweest bent) je enorm gekwetst
heeft en zwaar onzeker gemaakt heeft, pfff wat een vreselijke ervaring, de nachtmerrie voor elk stel toch?
Maar om je intiem samenzijn nu als verkeerd en jezelf als gebruikt te stempelen hoeft, mijns insziens niet.
Je hebt van hem gehouden, hij van jou, je bent er samen over in gesprek geweest en God erbij betrokken.
Samen heb je die stap genomen en het voelde en was goed.
Dat hij je nu in de steek gelaten heeft voor een andere vrouw is onbegrijpelijk.

Begrijp mij goed, ik probeer niet te oordelen maar je te bemoedigen, hoop dat het een beetje overkomt.

Weet dat ik aan je denk en voor je bid.

Lieve groet,
Carin
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 08:51

Werkelijk zwaar beledigend en mensen op het hart trappend als hij dit zou doorzetten.
Onvoorstelbaar dat een voorganger van een christelijke gemeente dit plan voorstelt en wil gaan uitvoeren,waar gaan we heen ?
Laten we hopen en vooral bidden dat deze man ,en leden van zijn gemeente die hier achter staan, tot inkeer komen dat dit alleen maar averechts en geweld uitlokkend kan uitwerken!
Pfff....in wat voor tijd leven we tegenwoordig? Oog om oog en tand om tand?
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 08:52

ZINGA672 schreef:
Koed Morning! Lachende smiley Lachende smiley

Vandaag wordt een hele mooie dag! En ik zeg lekker niet waarom Engeltje smiley

http://www.youtube.com/watch?v=nmZqb2VVc48

GrZing!

Zinga, wat ben je toch ook een schatje Kussende smiley !
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 08:59

Lieve Katja,

Uit jouw postings kom je naar voren dat je verlangt naar een goede relatie met een man.
Maar ook schuilen achter je woorden teleurstelling en wrok.
Zoals in de zin waarin je zegt dat alle mannen uit zijn op sex.
Geloof mij, dat is niet waar.
Als je een goede relatie mag krijgen zal het intiem samenzijn ( heb zo`n hekel aan het woord sex,klinkt zo consumerend terwijl het zoveel meer is dan dat! ) daar uiteindelijk ook bij gaan horen en ja....dan zal dat verlangen ook bij jou gaan opspelen en logisch ook, je bent een mens met dit ingeschapen gevoel.

Focus je dus op de goede dingen en als je een man tegenkomt bij wie je denkt...mmmm, leuk/ interessant en waar komen die vlinders ineens vandaan? ga er dan voor en laat je vooral leiden door jouw positief gevoel.

Ik gun je een waardevolle, respectvolle maar vooral liefdevolle relatie toe met een man die van je houd zoals jij bent en jij van hem op dezelfde manier!

Lieve groet,
Carin
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 09:09

CARIN303 schreef:
Werkelijk zwaar beledigend en mensen op het hart trappend als hij dit zou doorzetten.
Onvoorstelbaar dat een voorganger van een christelijke gemeente dit plan voorstelt en wil gaan uitvoeren,waar gaan we heen ?
Laten we hopen en vooral bidden dat deze man ,en leden van zijn gemeente die hier achter staan, tot inkeer komen dat dit alleen maar averechts en geweld uitlokkend kan uitwerken!
Pfff....in wat voor tijd leven we tegenwoordig? Oog om oog en tand om tand?

Bang wegkruipen en knuffelen, zoals er in ons land gedaan wordt, das ook niet goed. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 09:12

PIETER649 schreef:
onderzoek heeft uitgewezen dat vrouwen vooral geinteresseerd zijn in de portefeuille van mannen...

pfff ik wist dat ik iets niet goed deed Gefrustreerde smiley

maar aan de andere kant: kerels zoeken een mooie, rijke vrouw zonder problemen
wij nemen het nog voor lief dat een kerel er iets minder mooi uitziet en die problemen ach die nemen we ook nog voor lief als de portefeuille maar vol genoeg is Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
maar kerels willen het onderste uit de kan
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 09:16

RENSKE067 schreef:
ik kan me nog herinneren dat jij zelf in de chatbox hebt gezegd dat het wel mocht omdat je toch al getrouwd was geweest
en toen was het geen vreemde redenatie
Eerljk gezegd kan ik me een discussie herinneren waarbij ik stelde dat ik een tweede huwelijk niet op dezelfde manier wilde laten inzegenen dat het eerste huwelijk. Omdat het in mijn ogen niet hetzelfde is...In mijn ogen kun je maar één huwellijksinzegening in de kerk laten plaatsvinden. Je kunt wel een zegen vragen over je huwelijk, maar dat zal in mijn ogen altijd een ander karakter moeten hebben dan de eerste inzegening.
In die discussie heb ik gesteld dat er bij een tweede relatie veel belangrijker dingen spelen dan seks alleen. En vaak ligt de nadruk heel vaak alleen maar op seks, terwijl ik vind dat de andere problemen veel meer centraal moeten staan, want een relatie alleen gemeten naar seks heeft een heel zwakke basis.
En wat betreft of het wel of niet mag, ik denk dat iedereen daar op zijn manier mee omgaat, en dat in dit geval principes heel gemakkelijk aan de kant gezet worden voor de praktijk. En dat in die zin mensen zich weinig laten voorschrijven. En principes die in de praktijk niet werken hebben ook geen zin om te laten standhouden. Want iedereen zegt wel, maar wat doen ze in de praktijk?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 10 september 2010, 09:18
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 09:27

SUSANNAH475 schreef:
Beste Frank,
Ik vind wel dat je uit moet kijken met jouw volgende uitspraak: "Ik begrijp dat je je gebruikt voelt maar dat is het niet."
Allereerst is het voor haar een gevoel... hoe kan jij dan zeggen dat dat niet zo is ?
Ten tweede vind ik dat een buitenstaander niet kan inschatten of iemand wel of niet gebruikt is.
Ook ik kan niet zeggen of dit het geval is bij Loes.

Ik weet wel dat ik hier op C.M. ook een ervaring rijker (eh, 'armer') ben waarvan ik achteraf denk... als ik dit allemaal vantevoren geweten had had ik het heel anders aangepakt.

Seks is iets moois bedoeld voor 1 man en 1 vrouw die van elkaar houden. Voor mij persoonlijk is seks altijd gekoppeld aan een relatie.
Ik denk wel dat seks iets kwetsbaar heeft, en dat God ons daarom regels geeft om er op een manier mee om te gaan dat je het niet zomaar doet, maar dat je erover nadenkt...

Blijkbaar geldt wat voor de ene christen duidelijk is niet voor de andere christen... en andersom en verschillen de inzichten daarover.
Laat 1 ding wel duidelijk zijn... God heeft de seks/ seksualiteit bij de mens nooit bedoeld om er 1 van de 2 mee te kwetsen en ik weet zelf dat dit wel gebeurt, ook op C.M.
Ik hoop dat mensen meer na gaan denken over wat ze doen, hoe dat bij de ander overkomt...
Ook hier geldt... heb je naaste lief als jezelf.

Hoi Susannah,

Ik wil zeker niet het gevoel van Loes ontnemen. Natuurlijk heeft ze die gevoelens en ik zei ook dat ik dat begreep. Misschien heb ik me niet volledig uitgedrukt hierover. Wat ik eigenlijk wilde benadrukken is dat ze beide instemde om die mooie intimiteit te willen beleven. Als dat met wederzijdse verlangen was vind ik er niets tegen. Dat is natuurlijk wel mijn visie. Ik heb begrip voor de principes van de andere mensen want zo'n principe kan net die enige stevige houvast zijn doorheen het leven. Die principes ontwortelen zou meer schade aanrichten dan dat het iets goeds oplevert.

op het web vond ik deze site:
http://www.real-life.nl/rubrieken/seksualiteit/huwelijk.html

Ik ben het niet volledig eens met bepaalde stukken wat ze schrijven maar dat komt misschien omdat ik het maar 1 maal heb gelezen en het nog niet liet doordringen.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 09:47

CHATULIEM619 schreef:
Eerljk gezegd kan ik me een discussie herinneren waarbij ik stelde dat ik een tweede huwelijk niet op dezelfde manier wilde laten inzegenen dat het eerste huwelijk. Omdat het in mijn ogen niet hetzelfde is...In mijn ogen kun je maar één huwellijksinzegening in de kerk laten plaatsvinden. Je kunt wel een zegen vragen over je huwelijk, maar dat zal in mijn ogen altijd een ander karakter moeten hebben dan de eerste inzegening.
In die discussie heb ik gesteld dat er bij een tweede relatie veel belangrijker dingen spelen dan seks alleen. En vaak ligt de nadruk heel vaak alleen maar op seks, terwijl ik vind dat de andere problemen veel meer centraal moeten staan, want een relatie alleen gemeten naar seks heeft een heel zwakke basis.
En wat betreft of het wel of niet mag, ik denk dat iedereen daar op zijn manier mee omgaat, en dat in dit geval principes heel gemakkelijk aan de kant gezet worden voor de praktijk. En dat in die zin mensen zich weinig laten voorschrijven. En principes die in de praktijk niet werken hebben ook geen zin om te laten standhouden. Want iedereen zegt wel, maar wat doen ze in de praktijk?

Wat een vreemde reactie Chat.

Ten eerste:die zegen over dat (tweede)huwelijk komt niet van jou maar van God,iedereen heeft het recht om die zegen te vragen.Dat jij het zou weigeren is puur een persoonlijke keuze,ik zie er geen bijbelse grondslag voor.

Ten tweede:hoe kom je er bij dat een tweede relatie meestal alleen gebaseerd is op seksSmiley die vol vragen zit Als je nog jarenlang gelukkig wilt zijn is er echt meer nodig........dat begrijpt toch iedereen?
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 09:59

CHATULIEM619 schreef:

dat verhaal van die inzegening kan ik me ook wel herinneren maar dan dwalen we af
en waarom zou er bij een 2e relatie veel belangrijkere dingen spelen dan in een 1e relatie
in beide gevallen lijkt het me dat een goede basis heel belangrijk is en seks is inderdaad geen stabiele basis dus is het raadzaam om eerst te werken aan de basis zonder seks dus
maar als die basis er is en je hebt trouwplannen enz (lijkt het me dat de basis er al is anders neem je die stap niet) heb ik er niet zoveel moeite mee
en trouwens hoe werkt het bij jou in de praktijk???

Laatst aangepast door
RENSKE067
op vrijdag 10 september 2010, 10:35
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 10:04

ZIVAATJE309 schreef:
zucht
alleen ja of nee is te moeilijk voor hem

Hallo Zivaatje het zal leuk zijn als je meegaat?
Leuke suggesties zijn welkom.

Ineke.
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 10:07

Wat gaan jullie doen als jullie diner gaan gebruiken?
Gaan jullie naar Juffrouw Tok of ergens anders?

Ben benieuwd.

Ineke.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 10:14

LEANNE226 schreef:
Wat een vreemde reactie Chat.

Ten eerste:die zegen over dat (tweede)huwelijk komt niet van jou maar van God,iedereen heeft het recht om die zegen te vragen.Dat jij het zou weigeren is puur een persoonlijke keuze,ik zie er geen bijbelse grondslag voor.

Ten tweede:hoe kom je er bij dat een tweede relatie meestal alleen gebaseerd is op seksSmiley die vol vragen zit Als je nog jarenlang gelukkig wilt zijn is er echt meer nodig........dat begrijpt toch iedereen?

In de katholieke kerk is het zo dat je maar 1 huwelijksinzegenig (een sacrament) kunt ontvangen. Tenzij het huwelijk werd ontbonden door het overlijden van één van de partners.

Wat God verbonden heeft, zal volgens de katholieke geloofsleer niet door de mens gescheiden worden.
Een scheiding, is iets dat buiten God omgaat. Na een scheiding kan men vragen een procedure in te stellen die via Rome (de paus en zijn gevolg van de kerkelijke rechtbank) gaat om die scheiding helemaal nietig te verklaren en zodoende bij een tweede huwelijk het sacrament van het huwelijk te kunnen ontvangen.

Ik vind het toch ook wel eigenaardig dat een 2de huwelijk alleen op seks gebaseerd zou zijn. Misschien is dat wel zo voor bepaalde koppels. In het algemeen zal net als bij een eerste huwelijk een vele diepere en intensere redenen het fundament zijn. Laten we dat maar hopen.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 10:14

EVA685 schreef:
De deur?? Komt mij bekend voor, is een kritische gemeente, ik mocht mijn ketting met kruisje niet dragen Smiley die vol vragen zit

Dat is ook de eerste gemeente waar ik aan denk!
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 10:15

KATJA065 schreef:

Ben benieuwd.

Ineke.

as always, 'Juf Tok' it is...

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op vrijdag 10 september 2010, 10:16
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 10:17

ergens begrijp ik niet waar die striktheid vandaan komt. wie bepaalt wat ik (aan sieraden e.d.) draag? en vooral: waar baseert men dit op?

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op vrijdag 10 september 2010, 10:18
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 10:19

RENSKE067 schreef:
dat verhaal van die inzegening kan ik me ook wel herinneren maar dan dwalen we af
en waarom zou er bij een 2e relatie veel balangrijkere dingen spelen dan in een 1e relatie
in beide gevallen lijkt het me dat een goede basis heel belangrijk is en seks is inderdaad geen stabiele basis dus is het raadzaam om eerst te werken aan de basis zonder seks dus
maar als die basis er is en je hebt trouwplannen enz (lijkt het me dat de basis er al is anders neem je die stap niet) heb ik er niet zoveel moeite mee
en trouwens hoe werkt het bij jou in de praktijk???

Ik ben van mening dat het inzegenen van je huwelijk hier juist alles mee te maken heeft. Het gaat om de openbaarheid van het inzegenen tov God en zijn gemeente.
Het is idd zo dat, wanneer je gemeenschap hebt voordat je trouwt, je voor God al getrouwd bent.

Echter wat ik begrijp uit de Bijbel is dat God het pas graag wil wanneer je in het openbaar hebt laten zien dat je samen door het leven wilt gaan als getrouwd stel en voor de gemeente, als getuige, belooft dat je elkaars toeverlaat zult zijn.

Ik geloof ook dat een 2e huwelijk voor God niet minder is dan de 1e. Maar ook bij een 2e huwelijk ben ik van mening dat je sex beter kunt bewaren tot na de openbare inzegening.
God geeft een nieuwe start en wat mij betreft hoort onthouding daar dan ook bij.

Dit is echt zoals ik er, vanuit mijn geloof, tegenaan kijk. Ben maar mens en mijn mening is dus niet zaligmakend. Wil dus geen oordeel vellen hoor!

Groet, José
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 10:30

FRANKT627 schreef:
In de katholieke kerk is het zo dat je maar 1 huwelijksinzegenig (een sacrament) kunt ontvangen. Tenzij het huwelijk werd ontbonden door het overlijden van één van de partners.

Wat God verbonden heeft, zal volgens de katholieke geloofsleer niet door de mens gescheiden worden.
Een scheiding, is iets dat buiten God omgaat. Na een scheiding kan men vragen een procedure in te stellen die via Rome (de paus en zijn gevolg van de kerkelijke rechtbank) gaat om die scheiding helemaal nietig te verklaren en zodoende bij een tweede huwelijk het sacrament van het huwelijk te kunnen ontvangen.
Frank

Ik heb even wat gelezen over het ontbinden van een katholiek huwelijk,er zijn heel veel regeltjes waardoor je wel kunt scheiden,eigenlijk dezelfde redenen als voor een burgerlijk huwelijk?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 10:39

JOSINA022 schreef:
Ik ben van mening dat het inzegenen van je huwelijk hier juist alles mee te maken heeft. Het gaat om de openbaarheid van het inzegenen tov God en zijn gemeente.
Het is idd zo dat, wanneer je gemeenschap hebt voordat je trouwt, je voor God al getrouwd bent.

Echter wat ik begrijp uit de Bijbel is dat God het pas graag wil wanneer je in het openbaar hebt laten zien dat je samen door het leven wilt gaan als getrouwd stel en voor de gemeente, als getuige, belooft dat je elkaars toeverlaat zult zijn.

Ik geloof ook dat een 2e huwelijk voor God niet minder is dan de 1e. Maar ook bij een 2e huwelijk ben ik van mening dat je sex beter kunt bewaren tot na de openbare inzegening.
God geeft een nieuwe start en wat mij betreft hoort onthouding daar dan ook bij.

Dit is echt zoals ik er, vanuit mijn geloof, tegenaan kijk. Ben maar mens en mijn mening is dus niet zaligmakend. Wil dus geen oordeel vellen hoor!

Groet, José

Ik denk dat je de rol van seks in een huwelijk/diepgaande relatie onderschat,het ontbreken of tegenvallen van seks kan een huwelijk makkelijk breken.
Wil je daar voor of na de inzegening achter komen?Dat is je eigen keuze......
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 10:39

KATJA065 schreef:

Ben benieuwd.

Ineke.

Het diner is ieder voor zich.
De meesten vertrekken zo rond de klok van 5 uur weer huiswaarts.
Naar boven

Auteur Bericht
SJOUKE879

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 10:41

Ik zag zo al die reacties, erg bijzonder om te zien hoe iedereen er over denkt. Maar inderdaad bepaalde stukjes zijn vaak verre van de realiteit. Kijk het gaat niet zozeer dat om die 40 stappen gaat. Het is juist om te laten zien op wat voor wijze en manier je vrouw of je man kunt bewijzen hoeveel je van haar of hem houdt. Zoals in die film ook voor komt, dag 23 of 22??? Toen kwam het moeilijkste gedeelte, en dat was: totaal niks geen teken dat zij nog verder wilde, en ze had de brieven echtscheiding al klaar te liggen. En toen liet hij de hoop ook vallen en belde zijn vader. En die zei dus, zet gewoon nog even door, dan zul je het zien. Ik vond en vind nog steeds een treffer die film, ondanks bepaalde punten. Ik ben er door geraakt en heb er zeer veel van geleerd.

Volg nooit eerst je hart want dat kan zelfs bedriegelijk zijn, volg je hart eerst in goede banen, dan pas kun je erop vertrouwen. En dat kan niet zonder onze Heere. Dat waren dus ook ongeveer de woorden die werd gezegd in die film. Ik heb er zoveel van geleerd.

Een relatie onderhouden is niet zo gemakkelijk dan het lijkt. In het begin van een relatie lijkt het allemaal zo mooi, geen zorgen aan je hoofd. Maar naarmate je langer en wat vaker bij elkaar komt, begin je dingen te vinden bij elkaar waar je eigenlijks niet op gerekend hebt, om dat zo ff simpel uit te drukken. Maar dan gaat het er juist om, wat doe je, wat voor keuzes maken we samen dan? Bij elkaar weg gaan omdat het allemaal buiten verwachtingen ging, of gewoon doorzetten en door blijven vechten voor een relatie. Geen enkele relatie zal ooit perfect worden, teminste zo denk ik erover. Je kunt wel soms spreken van een unieke relatie. Maar een perfecte man of vrouw zullen we nooit vinden. Er zijn altijd wel punten waarop we dan zeggen, we passen toch niet bij elkaar, dit soort woorden worden vaak uitgesproken waardoor heel veel relaties onnodig uit elkaar vallen. Ook al voel je in een relatie niets meer voor elkaar, dat zijn juist de hoogte punten om juist elkaar datgene te geven wat een relatie kan redden. Ook weer een stukje van die film. Trouwen in goede en slechte tijden, dat houdt in; ook al zijn gevoelens voor elkaar soms weg, dan juist moet er gestreden worden. Relatie is niet gebouwd op rozengeur en manenschijn, een relatie is niet gebasseerd op gevoel maar op het geweten en bewustzijn van elkaar en op elkaar.

Maar goed, misschien zie ik er wel heel verkeerd tegen aan, voor een ieder is het altijd weer anders in een relatie. Dus ja... Maar al met al hebben we Gods hulp nodig in een relatie, door Hem erbij te betrekken leren we juist beter hoe we met elkaar om gaan. Door Hem een huwelijk te laten leiden, leren we van de fouten die we maken. Hij zal een relatie in tijd van strijd juist aansterken en volharden, maar we moeten er zelf wel iets voor doen, en dat is bovenal onze liefde voor Hem en van daaruit kunnen we onze man en vrouw lief hebben en van elkaar houden. En wat een voorrecht dat we als man of vrouw een gezin mogen leiden. Een eigen gezinnetje.

Ik heb zelf nog niet zo lang geleden een relatie gehad, daar is onverwachts een einde aan gemaakt, door haar. Ik had graag verder willen gaan met haar. Maar ze kon het niet, ook omdat ik toch anders in het leven sta, waarvan anders zouden zeggen: apart in het leven sta. Zij had een kleine meid waar ik zo goed mee kon, een meisje van 7 jaar. En elke avond dat ik daar kwam ging ze bij me op bank zitten, keken we samen tv, en als ze op bed lag, kwam mijn ex vriendin naast me zitten en lag met haar hoofd op mijn schoot. Kijk ik kan zeggen, ik heb een stukje paradijs ervaren toen, ondanks de strijd die er wel eens was bij mijn ex vriendin thuis, ik was op dat moment een gezegende man. Ondanks de strijd bij haar thuis voelde mijn leven erg compleet. Het strijden ging ons gemakkelijker af dan wanneer je alleen als vrijgezelzijnde in het levens strijd staat. Is een heel groot verschil. De laatste weken nadat het uit was tussen haar en mij gaat het niet zo gezegend. Van de ene klappen naar de ander. En dan ervaar je toch dat je wat meer moeite moet doen om die strijd samen met Hem te doorstaan.

Maar goed, dat waren dus mijn ervaringen, zo ongeveer. Misschien zie ik er wel verkeerd tegen aan, maar ja. Ik ben ook maar een mens van vlees en bloed en met zijn eigen fouten.

Sjouke
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 ... 6194 Volgende
Pagina 1207 van 6194