| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 20:38
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Hoewel ik niet achter die verbranding sta, vind ik de dreiging van de islamieten nog erger. Als het doorgaat zullen ze ons wel ff...en dat we dat zomaar weer accepteren, we zouden onze rug recht moeten houden en zeggen dat ze eens moeten ophouden met dat geweld. Ze zijn boos op de US, maar daarbij slachten ze hun buren maar af, hun eigen geloofsbroeders.... |
Het is inderdaad erg naïef om de dreiging van de Islamisering te onderschatten. Heel veel Nederlanders hebben verondersteld dat de Marokkanen en Turken net zo zouden integreren als de Nederlanders in Canada. Hun solidariteit ligt echter bij de Islamieten. De Nederlandse discussie tussen PVV enerzijds en CDA en VVD anderzijds of de Islam een ideologie of een religie is, is onzinnig. Het is wel een religie maar de politieke tak is een ideologie die misbruik maakt van diezelfde religie van de Islamieten. Het feit dat Christenen dat vroeger ook deden met de zogenaamde godsdienstoorlogen geeft aan dat het geen nieuw fenomeen is. Zou het tot een conflict van het Westen met de Islam als ideologie komen, en dat is gezien de ontwikkelingen in Iran niet ondenkbaar, dan zal de Islamitische bevolking in Nederland niet voor westerse waarden en democratie kiezen maar voor de Islam. Een Marokkaan die voor de Nederlandse waarden kiest, wordt door de Berbers beschouwd en benoemd als een verrader. Dat geeft wel te denken. De Islam en het Christendom zijn wel beide een religie, maar de verschillen qua houding, mensbeeld en opvattingen zijn erg groot. De wet van liefde in het Christendom geldt in de omgang met iedereen. In de Islam is er een groot verschil in de omgang tussen Islamieten onderling en en die van Islamieten met ongelovigen, en dat zijn wij dus. De arrogantie en minachting die we bij Marokkanen ervaren, heeft daarin zijn oorzaak.
Het neemt niet weg dat iedere boekverbranding barbaars en onverantwoord is. Helaas weer een dominee die het Christendom een slecht imago bezorgt. Maar als we niet uitkijken met de Islamisering, dan dooft het licht, overal.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 11 september 2010, 21:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 20:52
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het is inderdaad erg naïef om de dreiging van de Islamisering te onderschatten. Heel veel Nederlanders hebben verondersteld dat de Marokkanen en Turken net zo zouden integreren als de Nederlanders in Canada. Hun solidariteit is echter met de Islamieten. De Nederlandse discussie tussen PVV enerzijds en CDA en VVD anderzijds of de Islam een ideologie of een religie is, is onzinnig. Het is wel een religie maar de politieke tak is een ideologie die misbruik maakt van diezelfde religie van de Islamieten. Het feit dat Christenen dat vroeger ook deden met de zogenaamde godsdienstoorlogen geeft aan dat het geen nieuw fenomeen is. Zou het tot een conflict van het Westen met de Islam als ideologie komen, en dat is gezien de ontwikkelingen in Iran niet ondenkbaar, dan zal de Islamitische bevolking in Nederland niet voor westerse waarden en democratie kiezen maar voor de Islam. Een Marokkaan die voor de Nederlandse waarden kiest, wordt door de Berbers beschouwd en benoemd als een verrader. Dat geeft wel te denken. De Islam en het Christendom zijn wel beide een religie, maar de verschillen qua houding, mensbeeld en opvattingen zijn erg groot. De wet van liefde in het Christendom geldt in de omgang met iedereen. In de Islam is er een groot verschil in de omgang tussen Islamieten onderling en en die met ongelovigen, en dat zijn wij dus. De arrogantie en minachting die we bij Marokkanen ervaren, heeft daarin zijn oorzaak.
Het neemt niet weg dat iedere boekverbranding barbaars en onverantwoord is. Dan dooft het licht, overal.
Thomas |
Dit is nou typisch CDA geklets....
Nog heet nog koud.....
Voor veel "chtistenen" die het niet weten, is Wilders een strijder voor de natie Israel. Dat kan ik van CDA niet zeggen. Een balk zonder einde...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 11 september 2010, 20:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 21:06
|
|
|
|
Het is al zo'n lastig onderwerp, ik heb er zoveel moeite mee
Ik vond dit en moet het gewoon hier plaatsen Laten we met zn allen de tekst opvolgen liefs Loes
http://www.youtube.com/watch?v=iNjNkZQ4JV4&NR=1
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 21:07
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Weet je nu wat het probleem hiermee is? Het is een moeten voor sommige mensen. En dan gaat het mis, vind ik. Als je spontaan bepaalde dingen doet, is het leuk, maar nu moeten we of we moeten niet.... |
Is dat zo??? Dat spontaan zijn, bij een ander als MOETEN overkomt, ligt wel aan hun zelf. Dan ligt het probleem wel bij diegene die menen " te moeten".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 21:10
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Dit is nou typisch CDA geklets....
Nog heet nog koud.....
Voor veel "chtistenen" die het niet weten, is Wilders een strijder voor de natie Israel. Dat kan ik van CDA niet zeggen. Een balk zonder einde... |
Weet je ? Volgens mij zal het CDA het niet bepaald met Thomas eens zijn als je het partijprogramma leest............ Dus hoe je hier nu weer bij komt? En ik denk dat je de laatste zin van hem eens goed moet lezen......als we niet oppassen dooft het licht, overal...........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 11 september 2010, 21:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 21:19
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Weet je ? Volgens mij zal het CDA het niet bepaald met Thomas eens zijn als je het partijprogramma leest............ Dus hoe je hier nu weer bij komt? En ik denk dat je de laatste zin van hem eens goed moet lezen......als we niet oppassen dooft het licht overal........... |
Nou bijbels gezien had Israel de opdracht van God gehad om al hun vijanden te verdrijven. Doordat ze dat niet gedaan hebben zit de hele wereld met de gevolgen. Dus het licht was al gedoofd.
Zolang ik leef heeft CDA hun partij programma nooit waar weten te maken, elke keer worden die achteraf bij gespijkerd. En/of doen water bij de wijn.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 11 september 2010, 21:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BLOEMPJUH877
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 21:31
|
|
|
|
|
Een tijdje terug heb ik in mijn profiel gezet dat ik de diagnose borderline heb. Ik merk dat ik sinds dien veel minder reacties krijg. Is dat omdat mensen het niet aandurven om contact te leggen, of al eigen ideeën hebben over borderline. Maar ik kan niet echt zeggen dat ik er spijt van heb gehad. Als nu iemand reageert op mijn profiel, dan weet diegene ook van de situatie. En dat is toch anders dan dat je het later verteld. En dan heb je ook nog het probleem, wanneer je het vertelt, en hoe. Hoewel ik af en toe denk dat het een stuk makkelijker is om iemand te zoeken/vinden die in het zelfde schuitje zit (scheelt heel veel uitleggen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 22:03
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | | Een prachtige bemoediging, Eva. |
Ik hoop dat je er wat aan hebt Mieke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 22:16
|
|
|
|
Zaterdag 11 September:
GOD IS GOED!
Smaakt en ziet, dat de Here goed is. Psalm 34:9.
HIJ is goed, vertrouw op HEM, weet, dat alles wel is. Zeg: GOD is goed. Laat heden en toekomst maar in ZIJN handen en weet slechts, dat HIJ goed is, HIJ kan orde scheppen uit chaos, goed uit kwaad, vrede uit woeling, GOD is goed. IK en MIJN VADER zijn èèn. Eèn in het verlangen goed te doen, voor GOD betekent goed doen voor ZIJN kinderen, dat HIJ hen laat delen in ZIJN goedheid. GOD is goed en het is ZIJN groot verlangen om ZIJN goedheid en goede dingen, met jouw te delen en HIJ zal dit ook doen. Vertrouw en vrees niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 23:09
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Nou bijbels gezien had Israel de opdracht van God gehad om al hun vijanden te verdrijven. Doordat ze dat niet gedaan hebben zit de hele wereld met de gevolgen. Dus het licht was al gedoofd.
Zolang ik leef heeft CDA hun partij programma nooit waar weten te maken, elke keer worden die achteraf bij gespijkerd. En/of doen water bij de wijn. |
De smiley vind ik misplaatst aan het eind van je reactie, Mar. Vergeet je de opdracht die Christus een ieder heeft meegegeven: "heb uw vijanden lief gelijk u zelf." Hoe kom je erbij als christen zoiets te schrijven.
Israël heeft uiteraard en terecht haar bestaansrecht verdedigd en daarvoor fysiek moeten vechten. Dat doet ieder land.
We hebben de opdracht de vrede te bewaren, onderling en met een ieder die op ons pad komt en dat is een heel moeilijke. Waakzaamheid is geboden dat is zeker.
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op zaterdag 11 september 2010, 23:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 23:18
|
|
|
|
ik wordt eerlijk gezegt een beetje moe van dat gehakketak over zingen op de heide, over alcohol drinken op de heide en over foto's op de heide; de afspraken zijn duidelijk; wil je iets op een andere manier invullen, dan staat het je vrij om hier een nieuw topic over te openen. er zijn mensen die meegaan, mits deze voorwaarden gehandhaafd worden; zij rekenen ook op deze gezellige middag, en hier wordt gewoon rekening mee gehouden.
ik hoop dat ik nu wél duidelijk genoeg ben?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 11 september 2010, 23:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 23:18
|
|
|
|
we willen dus op zaterdag 25 september voor de vierde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van dit topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er wordt geen muzikale invulling aan het geheel toegevoegd.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!
Hieronder vind u de route beschrijving die u leid naar de picknickplek, (met dank aan mariska;)
juffrouw tok heet het restaurant. tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
· Volg de A50 richting Nijmegen. · Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. · Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. · Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
voorlopig hopen mee te gaan;
Hannah810 37 jaar met pleegdochter Erika129 36 jaar Grace 585 54 jaar Muischje leeftijd 05 jaar Susannah475 44 jaar (onder voorbehoud) Hechas020 48 jaar Marianne 129 49 jaar (evt met kinderen) Thabitha338 49 jaar Angelique327 (leeftijd niet van toepassing; OUD) Katja065 "honderd" jaar met introducee Annette 965 49 jaar Wadriaan 54 jaar Eveline482 55 jaar Vrolijk anoniempje 40+
Billy701 48jaar Crossroad317 3 plaatsen, vanaf Coevorden A28 / A50 Wim727 (42) met 2kids (ondervoorbehoud) MarcoWaal200 39 jaar zonder kinderen) 3 plaatsen Omg. Sliedrecht A15 Herman388 48 jaar, omg dordrecht, 3 plaatsen Yes356 45 jaar Frank627 leeftijd 40+ William521 39 jaar Roel350 42 jaar Beau183 42 jaar marc637 33 jaar (onder voorbehoud) dirkie395 39 jaar, met twee pubers en een voetbal.....  anoniempje 45-
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 11 september 2010, 23:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 23:25
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik wordt eerlijk gezegt een beetje moe van dat gehakketak over zingen op de heide, over alcohol drinken op de heide en over foto's op de heide; de afspraken zijn duidelijk; wil je iets op een andere manier invullen, dan staat het je vrij om hier een nieuw topic over te openen. er zijn mensen die meegaan, mits deze voorwaarden gehandhaafd worden; zij rekenen ook op deze gezellige middag, en hier wordt gewoon rekening mee gehouden.
ik hoop dat ik nu wél duidelijk genoeg ben?  |
Dat is hele duidelijke taal, Hannah! Wat een gezeur zeg. 't Verbaast mij dat er gelijk van alles achter gezocht wordt, zoals schaamte voor God enz. Dat vind ik echt vergezocht hoor. Als er een etentje georganiseerd wordt, ga je toch ook niet zingen? Laat mensen dan een evangelisatie-activiteit organiseren, waarbij naar harte lust gezongen kan worden. 'k Geloof dat ik dan niet zou kiezen voor de heide, maar voor een stad. Dus.....wie pakt dit op?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 23:57
|
|
|
|
Gaaf nummer !!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 00:12
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Dat is hele duidelijke taal, Hannah! Wat een gezeur zeg. 't Verbaast mij dat er gelijk van alles achter gezocht wordt, zoals schaamte voor God enz. Dat vind ik echt vergezocht hoor. Als er een etentje georganiseerd wordt, ga je toch ook niet zingen? Laat mensen dan een evangelisatie-activiteit organiseren, waarbij naar harte lust gezongen kan worden. 'k Geloof dat ik dan niet zou kiezen voor de heide, maar voor een stad. Dus.....wie pakt dit op? |
Als het goed is, gaat men met een zingend hart naar de heide.  Het liefst ook terug natuurlijk.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 12 september 2010, 00:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 00:13
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Als het goed is, gaat men met een zingend hart naar de heide.  |
Zo is dat!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 00:14
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: |
Ben toch maar lekker wezen buiten spelen. |
Groot gelijk; t was vandaag tenslotte rustdag..... Tenminste... k zou er voor de zekerheid de zondag ook nog maar bijnemen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 00:17
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Zo is dat!  |
Laat het allemaal maar over aan Hannah, de vorige keren is dat ook prima voor elkaar gekomen. ( vond ik hoor)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 00:19
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Als ik dit zo lees moet ik denken aan de "ballingschap" van Gods volk in Egypte. Zij moesten zich ook houden aan de "wetticisme" van Farao. Dan komt er een verlosser (Mozes) en moesten de Joden kiezen.
Even een Parallelisme waar het antwoordt te vinden is.
De Here Jezus zegt dit:
Rev 18:4 En ik hoorde een andere stem uit den hemel, zeggende: Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt.
Met andere woorden: ga uit de wetticisme van Babylon. Inderdaad sta je dan aan de zijlijn voor hun. |
toch zie ik hier wel een duidelijk verschil, mar, hoewel je reactie als steuntje bedoeld lijkt te zijn;
* het volk israel werd onderdrukt door een farao, een afgod(endienaar) dus eigenlijk; en een kerkeraad met een andere visie dan de mijne kun je daar denk ik niet mee vergelijken. * daarnaast denk ik persoonlijk dat het niet verstandig zou zijn, om "van haar uit te gaan" en dus deze gemeente dan maar te verlaten; de kerkeraad probeert Gods woord te laten prevaleren boven persoonlijke belangen, van uit hun visie op echtscheiding en hertrouw. op zich een nobel streven, vind ik, ook al betekend dit dat ik hierin enorm van mening met hen verschil, en we onze denkwijze beiden op de bijbel denken te baseren. * bovendien zou het verlaten van de gemeente waar ik bij behoor, geen uitgaan zijn, vanuit een zondige leefomgeving, om zo niet besmet te worden met een zondige manier van denken/levensstijl, maar het zou een vlucht zijn, om de emoties te ontlopen. vanuit de bijbel zijn echter ook voorbeelden te vinden, dat gelovigen zich aanpasten aan een te strakke structuur binnen de geloofsgemeenschap, in afwachting van de weg die God met hen wilde gaan..... soms is die weg misschien, om je te "onderwerpen" aan het gezag, dat de kerkeraad van God zelf heeft gekregen, hoewel dat niet altijd de gemakkelijkste weg hoeft te zijn. * wat voor mij persoonlijk meespeelt, is dat ik in deze gemeente fijne contacten heb met medegelovigen, en bovendien het leven van mijn meisje ook niet uit haar sociale omgeving wil losrukken. dit ingebed zijn in de gemeente is ook van groot belang, denk ik!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 12 september 2010, 00:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 00:38
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | De smiley vind ik misplaatst aan het eind van je reactie, Mar. Vergeet je de opdracht die Christus een ieder heeft meegegeven: "heb uw vijanden lief gelijk u zelf." Hoe kom je erbij als christen zoiets te schrijven.
Israël heeft uiteraard en terecht haar bestaansrecht verdedigd en daarvoor fysiek moeten vechten. Dat doet ieder land.
We hebben de opdracht de vrede te bewaren, onderling en met een ieder die op ons pad komt en dat is een heel moeilijke. Waakzaamheid is geboden dat is zeker. |
er staat ook geschreven, loop niet in het zelfde span met ongelovigen, een waarschuwing die genoeg zegt waar dat toe kan leiden. En aangezien ze Christenen nog steeds als (c) honden zien, is ze aanvaarden als mens meer dan genoeg,en is meer voorzeker te veel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 01:08
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | De smiley vind ik misplaatst aan het eind van je reactie, Mar. Vergeet je de opdracht die Christus een ieder heeft meegegeven: "heb uw vijanden lief gelijk u zelf." Hoe kom je erbij als christen zoiets te schrijven.
We hebben de opdracht de vrede te bewaren, onderling en met een ieder die op ons pad komt en dat is een heel moeilijke. Waakzaamheid is geboden dat is zeker. |
Waar staat dat: heb u vijanden lief! gelijk u zelf!!!!
deze ken ik wel: Mat 5:44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
Hoe kom je erbij om mij een christen te noemen! Ik ben niet van de "christendom".  Ik leef er wel in maar ben er niet van....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 12 september 2010, 01:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEA505
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 03:04
|
|
|
|
|
Jammer val buiten de leeftijdsgroep , anders had ik vast wel mee gegaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 07:04
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik wordt eerlijk gezegt een beetje moe van dat gehakketak over zingen op de heide, over alcohol drinken op de heide en over foto's op de heide; de afspraken zijn duidelijk; wil je iets op een andere manier invullen, dan staat het je vrij om hier een nieuw topic over te openen. er zijn mensen die meegaan, mits deze voorwaarden gehandhaafd worden; zij rekenen ook op deze gezellige middag, en hier wordt gewoon rekening mee gehouden.
ik hoop dat ik nu wél duidelijk genoeg ben?  |
Hannah, wij maakten een grapje nav een opmerking over een pilsje.....Ik ging er echt niet van uit dat mensen dat serieus oppikten.......die picknick is toch al een aantal keren met veel plezier gehouden? Vervelend dat het zo'n eigen leven is gaan leiden (lijden )
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 12 september 2010, 07:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 07:10
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | joost, ik heb diezelfde discussie over hertrouw met onze predikant en kerkeraad gevoerd; maar nu is het komende zondag voorbereiding op het heilig avondmaal, en wat doe je dan, he? tegen de visie van de kerkeraad ingaan, heb ik geen moeite mee; mijn leven behoort Hem toe; niet aan een kerkgemeenschap, maar om nu tegen de visie van de kerkeraad in, toch aan het avondmaal te gaan, dat is weer tegen mijn beloften, die ik bij mijn belijdenis heb gedaan; zo kom je gevoelsmatig toch heel gemakkelijk aan de zijlijn van een gemeente te staan, zoals imke en pieter al aangaven.
het zal vast geen gemakkelijke zondag worden, en volgende week ook niet; maar ik verwacht dat God de zegen van de tafel wel naar de bank kan brengen..........
.Zulke situaties heb je nu wanneer je de Schrift naar de letter leest en niet naar de Geest...het is allemaal zo radicaal en ondanks het gepreek over liefdevol zijn en dergelijke zaken meer doen ze hier aan discriminatie met als excuus dat het zo beschreven staat. Ik zou graag eens willen weten of ze echt alles naleven zoals het vermeld staat. Kan dat eigenlijk wel in deze tijd?
Frank
 |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 09:10
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | zo ingewikkeld doen voor en straat over te steken  |
Laten we nou nog een paar sterke mannen zoeken om ons daarbij te helpen Daan...dusseh...zet je je naam er ook ff bij?
En de andere sterke mannen mogen dit ook doen natuurlijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |