| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 20:12
|
|
|
|
Hallo Allemaal,
laten we het gezellig houden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 20:19
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Hoe ging het met de vissen, dolfijnen, walvissen, enz. Overleefden die wel allemaal? Die gingen vast niet de ark in, toch
Deze vraag houdt me al heel lang bezig. Wie weet het antwoord? |
Die hadden de tijd van hun leven toch? Eindelijk de ruimte met al dat water.
GrZ
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 20:25
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Die hadden de tijd van hun leven toch? Eindelijk de ruimte met al dat water.
GrZ |
Zo had ik het nog niet bekeken, Zinga.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 20:27
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Mijn handtekening staan ook hoor.............ik snap er nog nix van Uitgerekend Cross en Billy.........  |
Hoe gaat het met de handtekeningenactie? Ik begin ze nu wel een beetje te missen hoor.
CM zonder Cross, vind ik (bijna) als een vis zonder water.
Of eh.....overdrijf ik nu en is dat alleen mijn beleving
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 12 september 2010, 20:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 20:37
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | De waarheid is hard  |
Ondanks alle kritiek blijven wij het laatse woord houden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 20:45
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | t Blijft idd heel dubbel. Aan de ene kant hoort het Sjabbatsgebod in de wet van Mozes. En door deze wet wordt niemand meer gerechtvaardigd; alleen nog door het geloof in Jezus. Wij als christenen nemen wel de overige van de 10 geboden over, maar niet het sjabbatsgebod. Ben met je eens dat de zondag ieder bijbels fundament mist.
Toch doen wij ook niet alles wat Jezus deed; wij hebben ook de besnijdenis niet overgenomen. Dit omdat dit duidelijk in het NT vermeld staat: de besnijdenis is niet voor de gelovigen uit de heidenen.
In het NT staat ook nog dat "alles uit het geloof moet geschieden; hetgeen niet uit geloof geschiedt is zonde". De eisen zijn eerder aangescherpt dan afgezwakt. Ik zou denken; als iemand gelooft dat het goed is om de Sjabbat te houden dan doet die persoon het 'om de Here' en dan is het dus goed. Als je vanuit wetticisme de Sjabbat zou houden zonder geloof dan heeft misschien geen enkele waarde.
Soms denk ik weleens; keren wij de boel eigenlijk niet om? We doen alsof het houden van de Sjabbat / Zondag een 'heilig moeten' is. Terwijl wij het ws beter als voorrecht zouden kunnen zien. Want hoe zou de wereld eruit hebben gezien, als God niet een rustdag zou hebben ingesteld? We zijn nu al zo gestresst... t Zou eigenlijk iedere week een feestdag vol van vreugde moeten zijn. En voor veel mensen issie dat ook. Misschien moeten we die rustdag niet als een verplichting beschouwen maar als een cadeau van God.
Ik ben er iig heel dankbaar voor want ik ben iemand die almaar doorgaat zonder rust te nemen. Kwestie van genen hé
GrZing! | Wat betekend het voor jou dan, dat God iets heilig heeft verklaard? Hoe heilig is Gods heilige rustdag, als we die als mens eigenhandig verplaatsen? Deze dag door de allerhoogste God heilig gemaakt! Apart gezet. De enige dag, die God een naam heeft gegeven, 'sabbath'. Kunnen we dan zomaar voorbijgaan aan de heiliging van die dag? Het is wel degelijk de mens zelf die de sabbath heeft ontbonden en daarvoor in plaats de zondag heeft ingesteld.
Hoevaak ben ik vroeger op de vingers getikt als ik op zondag iets deed wat eigenlijk niet mocht, omdat het op zondag werd gedaan? Het werd gezien als een schande... En dat terwijl de zondag niet eens van God komt, maar juist van de verering van de Baal.
Waarom hebben mensen er zoveel moeite mee om de sabbath te houden, zoals God die heeft ingesteld? Vanuit je geloofsovertuiging wil je toch gehoorzaam zijn aan wat God je gebied?! Wat is dan de moeite met de sabbath?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 21:01
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik denk, en zo heb ik het ervaren, dat wanneer de innerlijke stem spreekt de afwegingen dan al gebeurd zijn. Het is die stem die zegt wat te doen.
Een stem die zich laat horen na de beslissingen. Een stem die zijn woorden en klank vond in de innerlijke stilte. Zelf gaf ik dan ook wel gehoor aan die stem.
Het voorafgaande is inderdaad een heel proces dat soms onaangenaam kan zijn.
Frank |
De innerlijke stem spreekt volgens mij de hele tijd...of eigenlijk beide stemmen, welke zorgen voor de afweging. Want de afweging is als het ware gewoon het toepassen van hoor en wederhoor voor jezelf...
Wat betreft het gehoor geven aan de innerlijke stem: welke stem geef je gehoor? Ik denk dat daarin inderdaad het vinden van vrede met een keus wel als bepalend gezien kan worden, waarbij de uitwerking ook zeker nog wat onaangenaam kan zijn, aangezien je soms bepaalde zaken/personen los moet laten, zoals Leanne genoegen neemt met minder...
Leanne, ik hoor ook een weloverwogen keus bij je, die inderdaad best wat reactie op kan roepen die je aan het twijfelen probeert te brengen. Ik hoop dat je staande mag blijven in de door jezelf gevonden vrede!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 12 september 2010, 21:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 21:01
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | We vinden dr gewoon niks aan zonder jullie  |
Kijk, dat vind ik nou eens een (h)eerlijk antwoord.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 21:39
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Wel een beetje serieus blijven he!  | was het dan niet overduidelijk genoeg visser
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 21:50
|
|
|
|
| MARIANNE378 schreef: | En laten we nu eens stoppen met elkaar te verbeteren en te corrigeren over wat we wel en niet moeten zeggen. Iedereen heeft een eigen mening. Laten we het weer over het topic hebben in plaats van altijd maar weer met elkaar bezig te zijn.
Groetjes Marianne |
Zo ist! Had het niet beter kunnen zeggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 21:51
|
|
|
|
| MARIANNE378 schreef: | En laten we nu eens stoppen met elkaar te verbeteren en te corrigeren over wat we wel en niet moeten zeggen. Iedereen heeft een eigen mening. Laten we het weer over het topic hebben in plaats van altijd maar weer met elkaar bezig te zijn.
Groetjes Marianne |
Dat klinkt streng. Soms is 't even nodig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 21:52
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | we willen dus op zaterdag 25 september voor de vierde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van dit topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er wordt geen muzikale invulling aan het geheel toegevoegd.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!
Hieronder vind u de route beschrijving die u leid naar de picknickplek, (met dank aan mariska;)
juffrouw tok heet het restaurant. tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
· Volg de A50 richting Nijmegen. · Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. · Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. · Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
voorlopig hopen mee te gaan;
Hannah810 37 jaar met pleegdochter Erika129 36 jaar Grace 585 54 jaar Muischje leeftijd 05 jaar Susannah475 44 jaar (onder voorbehoud) Hechas020 48 jaar Marianne 129 49 jaar (evt met kinderen) Thabitha338 49 jaar Angelique327 (leeftijd niet van toepassing; OUD) Ineke (Katja065) 100 jaar en mijn vrienden, mijn broer en vriendin Annette 965 49 jaar Wadriaan 54 jaar Eveline482 55 jaar Vrolijk anoniempje 40+
Billy701 48jaar Crossroad317 3 plaatsen, vanaf Coevorden A28 / A50 Wim727 (42) met 2kids (ondervoorbehoud) MarcoWaal200 39 jaar (zonder kinderen) 3 plaatsen Omg. Sliedrecht A15 Herman388 48 jaar, omg dordrecht, 3 plaatsen Yes356 45 jaar Frank627 leeftijd 40+ William521 39 jaar Roel350 42 jaar Beau183 42 jaar marc637 33 jaar (onder voorbehoud) dirkie395 39 jaar, met twee pubers en een voetbal.....  anoniempje 45- |
Laatst aangepast door
|
KATJA065
|
op zondag 12 september 2010, 23:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 21:57
|
|
|
|
| MARIANNE378 schreef: | met elkaar bezig te zijn.
Groetjes Marianne |
da's behoorlijk on-topic, heb ik zo het idee
maar okee: genoeg jolijt nu. en hoplakee: nu serieus weer on-topic!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 21:59
|
|
|
|
Gompie.... ik hoor geen stemmen in mn hoofd en daar ben ik eigenlijk best blij mee 
ergens zelf over nadenken heeft toch niets te maken met innerlijke stemmen, het is gewoon een afweging van voors en tegens, je moet niet overal iets geestelijks achter zoeken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 22:01
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Gompie.... ik hoor geen stemmen in mn hoofd en daar ben ik eigenlijk best blij mee 
ergens zelf over nadenken heeft toch niets te maken met innerlijke stemmen, het is gewoon een afweging van voors en tegens, je moet niet overal iets geestelijks achter zoeken! |
Tja, de een noemt het zelf nadenken, de ander voors en tegens afwegen en weer een ander innerlijke communicatie....kwestie van begripsdefinities denk ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 22:01
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | De waarheid is hard  |
de waarheid is NIET dat jullie het ook inderdaad beter WETEN de waarheid.... is dat jullie dat wel graag zouden WILLEN
inderdaad... soms heel hard, die waarheid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 22:06
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Tja, de een noemt het zelf nadenken, de ander voors en tegens afwegen en weer een ander innerlijke communicatie....kwestie van begripsdefinities denk ik  |
Zolang je het daarbij houd wel ja... Maar zoals de topicstartster al aangaf, ze gaat dan ook God om tekens vragen. God om tekens vragen, daar heb ik niet veel tastbaars mee. Stel dat er iets gebeurd... hoe leg je dat dat uit? teken van God? teken van de duivel? pf is het wellicht helemaal geen teken... Sorry, ik kan er niks mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 22:10
|
|
|
|
|
ff het topic weer onder de aandacht brengen. Noordelingen aller provincies verenigt u.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 22:10
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | | Uiteindelijk heeft hij er niet 1 verbrand.... en wat doen we nu, leidsaam afwachten? tot de nieuwe twin towers klaar zijn? |
Het is ook buitengewoon verstandig dat deze dominee dat - wellicht onder druk - niet heeft gedaan. Boekverbrandingen vonden plaats door de Inquisitie, door nazi-Duitsland en onder het communisme. In die traditie willen we toch niet staan. Begrijp me goed: ik wijs de politieke islam af en ben bang dat gelovige islamieten uiteindelijk diezelfde politieke islam gaan steunen. Het protest ertegen is prima. Maar nooit en te nimmer middels de actievorm van boekverbranden. Dat is walgelijk, overal en altijd. In de traditie van Nazisme, Communisme en Inquisitie willen we niet staan. Wat zou jij trouwens vinden van Bijbelverbrandingen in de moslimwereld? En ik kan me niet voorstellen dat tegenstander van boekverbranding, in dit geval van de Koran, uitgelegd wordt als voorstander zijn van verdere Islamisering. Dat heeft niets met elkaar te maken. Alle vormen van boekverbranden zijn barbaars.
Thomas, probeert te leren van de geschiedenis en kent alle cynische citaten daarover.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 12 september 2010, 22:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 22:14
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Zo had ik het nog niet bekeken, Zinga.  |
en alle eendjes zwommen op het water Marijan.... ben jij nou schooljuffie of niet????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 22:18
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | en alle eendjes zwommen op het water Marijan.... ben jij nou schooljuffie of niet????  |
Ik heb weer stof genoeg voor m'n bijbelverhalen. Goed, om af en toe iets nieuws te brengen in een overbekend verhaal. Volgende keer zet ik de eendjes centraal. Logisch eigenlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 22:19
|
|
|
|
Ik ben met je eens lepeltje.
Het is geen wonder dat Satan zo zijn best gedaan heeft om de waarheid van de geheiligde Sabbat voor ons te verbergen. Het is Gods teken! Je kunt vragen: “Is de Sabbat werkelijk Gods zegel?” Lees dan eens Ezech.20:12. “Ook gaf Ik hun Mijn Sabbatten als teken tussen Mij en hen, opdat zij zouden weten dat Ik, de Here hen heilig.” “Heiligt Mijn Sabbatten, dan zullen deze een teken zijn tussen Mij en u, opdat gij weet dat Ik, de Here uw God ben.” Ezech.20:20. (Het woord “teken” is hetzelfde als “zegel” - zie Rom. 4:11.)
Wat kan er nog duidelijker zijn? Gods zegel is Zijn sabbat! Satan wist dat hij de Sabbat moest aanpakken. Geen wonder dat het beest deze wegrukte en er een nabootsing voor in de plaats gaf.
Let eens op de volgende verbazingwekkende uitspraak over het feit dat ze Gods Sabbat heeft weggedaan voor de zondag. “Natuurlijk maakt de Katholieke kerk aanspraak op het feit, dat zij deze verandering heeft bewerkstelligd. En deze daad (let goed op!) is een merkteken van haar kerkelijke macht en gezag in godsdienstaangelegenheden!”
Zondagviering is het merkteken van pauselijk gezag. Het merkteken. Zondagviering is het “merkteken van het beest!”
Het is duidelijk waarom het gaat. God zegt dat Hij de ware God is. Hij heeft Zijn Sabbat gegeven als een teken van Zijn gezag als Schepper van alles. Door de Sabbat te heiligen (appart zetten) erkennen wij Zijn gezag. Maar de Katholieke kerk zegt daarentegen: “Nee! Houdt de eerste dag van de week, en zie, de hele beschaafde wereld buigt zich in eerbiedige gehoorzaamheid neer voor het gebod van de Heilige Katholieke kerk.” “Het is het MERKTEKEN van ons gezag dat we boven Gods wet staan.”
Alleen zij die beter weten en beseffen dat ze Gods gebod overtreden, worden aansprakelijk gesteld. De Bijbel zegt: “Als iemand dan weet goed te doen en het niet doet, is het hem tot zonde.” Jac.4:17
Men wil toch zeker niet onze liefdevolle Heiland pijn doen door één van Zijn geboden te overtreden. Dat zou Zijn hart breken. Zonde doet Hem boven alles pijn. Hij leed zielsangst aan het kruis om onze zonden weg te nemen. Het bloed liep Hem langs het lichaam. Zijn liefde voor ons is zo groot. Zij die bewust het merkteken van het beest ontvangen, doen Gods liefdevolle hart pijn. Als wij verkiezen om al Zijn geboden te houden, maken wij Hem blij.
Als je begint om Hem op een bijzondere wijze te aanbidden op Zijn sabbat, zal Hij die de gelukkigste dag van de hele week voor je maken. Je zult jou zorgen en werk een hele dag terzijde kunnen leggen en genieten van een heerlijke rust met Jezus - niet alleen in lichamelijk opzicht, maar als een zielerust, een vreugdevolle vrede en vrijheid van schuld. Als men op Sabbat moet werken, kan Hij ons ook daarmee helpen. Ik heb nog nooit gezien dat dit mislukte. Zij die zich voornemen de Sabbat te heiligen en niet op zaterdag te werken, staan onder Gods bijzondere zorg en wonderlijke voorzienigheidwanneer men daarvoor kiest. Hij zal je helpen vrij te krijgen op Sabbat, of, als je je werk kwijtraakt, zal Hij zorgen dat je beter werk krijgt. Dat garandeer ik je! Zo is God. Zo is de liefdevolle hemelse Vader!
Geloven alleen de Heer in nabij.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 12 september 2010, 22:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 22:22
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het is ook buitengewoon verstandig dat deze dominee dat - wellicht onder druk - niet heeft gedaan. Boekverbrandingen vonden plaats door de Inquisitie, door nazi-Duitsland en onder het communisme. In die traditie willen we toch niet staan. Begrijp me goed: ik wijs de politieke islam af en ben bang dat gelovige islamieten uiteindelijk diezelfde politieke islam gaan steunen. Het protest ertegen is prima. Maar nooit en te nimmer middels de actievorm van boekverbranden. Dat is walgelijk, overal en altijd. In de traditie van Nazisme, Communisme en Inquisitie willen we niet staan. Wat zou jij trouwens vinden van Bijbelverbrandingen in de moslimwereld? En ik kan me niet voorstellen dat tegenstander van boekverbranding, in dit geval van de Koran, uitgelegd wordt als voorstander zijn van verdere Islamisering. Dat heeft niets met elkaar te maken. Alle vormen van boekverbranden zijn barbaars.
Thomas, probeert te leren van de geschiedenis en kent alle cynische citaten daarover. | Volgens mij, is en blijft de islam afgoderij, en is men al begonnen in het oude testament met het verbranden van een gouden kalf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 22:24
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het is ook buitengewoon verstandig dat deze dominee dat - wellicht onder druk - niet heeft gedaan. Boekverbrandingen vonden plaats door de Inquisitie, door nazi-Duitsland en onder het communisme. In die traditie willen we toch niet staan. Begrijp me goed: ik wijs de politieke islam af en ben bang dat gelovige islamieten uiteindelijk diezelfde politieke islam gaan steunen. Het protest ertegen is prima. Maar nooit en te nimmer middels de actievorm van boekverbranden. Dat is walgelijk, overal en altijd. In de traditie van Nazisme, Communisme en Inquisitie willen we niet staan. Wat zou jij trouwens vinden van Bijbelverbrandingen in de moslimwereld? En ik kan me niet voorstellen dat tegenstander van boekverbranding, in dit geval van de Koran, uitgelegd wordt als voorstander zijn van verdere Islamisering. Dat heeft niets met elkaar te maken. Alle vormen van boekverbranden zijn barbaars.
Thomas, probeert te leren van de geschiedenis en kent alle cynische citaten daarover. |
Hier ben ik het helemaal mee eens! Er zijn mensen die de Koran lezen, zoals wij de Bijbel lezen. En ik zou het heel kwetsend vinden, als er een Bijbelverbranding zou plaatsvinden in de moslimwereld. Het kan ook nog aanzetten tot nog meer haat. Boekverbranding roept bij mij ook hele slechte herinneringen op, gezien het verleden. Dus ik vind deze actie erg kort door de bocht. Gelukkig is het niet doorgegaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 22:33
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | | Volgens mij, is en blijft de islam afgoderij, en is men al begonnen in het oude testament met het verbranden van een gouden kalf. |
Gert, ik verdedig de Islam nergens en wijs het als je goed leest nadrukkelijk af. Ik vind alleen boekverbranden, zeker van boeken die voor meer dan een miljard mensen heilig zijn, geen goed middel.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 12 september 2010, 22:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 22:39
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Zolang je het daarbij houd wel ja... Maar zoals de topicstartster al aangaf, ze gaat dan ook God om tekens vragen. God om tekens vragen, daar heb ik niet veel tastbaars mee. Stel dat er iets gebeurd... hoe leg je dat dat uit? teken van God? teken van de duivel? pf is het wellicht helemaal geen teken... Sorry, ik kan er niks mee |
Ik denk dat iedereen zo zijn eigen manier heeft van communiceren met God. God geeft soms tekens en soms niet. Maar Hij kent ons allemaal door en door en het mooie is dat Hij met ieder van ons op Zijn eigen wijze communiceert. En natuurlijk is ook dat proces voortdurend in ontwikkeling. Gelukkig mag iedereen gewoon zichzelf zijn bij Hem.
Dus als het niet bij jou past om tekens te vragen; niet doen en gewoon niets van aantrekken. Hoewel.... als er op een keer een engel in je keuken staat zou k toch maar wel gehoorzamen...
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 22:44
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Hoe gaat het met de handtekeningenactie? Ik begin ze nu wel een beetje te missen hoor.
CM zonder Cross, vind ik (bijna) als een vis zonder water.
Of eh.....overdrijf ik nu en is dat alleen mijn beleving  |
Nee hoor Marijan je overdrijft niet, ik mis Cros en Billy ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 22:46
|
|
|
|
Zondag 12 September:
GEEN ANDERE NAAM!
MIJN Naam is de macht, die het kwaad afwendt en alles oproept, wat geschikt is om te helpen. Boze geesten vluchten als ze de Naam JEZUS horen. Uitgesproken bij vrees, bij zwakheid, bij verdriet, bij pijn, doet het een beroep op MIJ, waaraan ik nooit weiger gehoor te geven. JEZUS; gebruik MIJN naam dikwijls, denk eraan hoe ontelbare malen kinderen Moeder roepen, moeder, om te helpen, om te zorgen, om te beslissen, om een beroep op haar te doen. Gebruik MIJN Naam op diezelfde wijze - eenvoudig, natuurlijk, krachtig: JEZUS. Gebruik die Naam niet allèèn als je hulp nodig hebt, maar ook om liefde tot uiting te brengen, hardop uitgesproken, of in de stilte van je hart, zal het een sfeer van disharmonie veranderen in een sfeer van liefde. Het zal het peil van het gesprek en van het denken op een hoger niveau brengen: JEZUS. Er is onder de hemel geen andere Naam, waardoor je behouden kunt worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 22:48
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ik ben met je eens lepeltje.
Het is geen wonder dat Satan zo zijn best gedaan heeft om de waarheid van de geheiligde Sabbat voor ons te verbergen. Het is Gods teken! Je kunt vragen: “Is de Sabbat werkelijk Gods zegel?” Lees dan eens Ezech.20:12. “Ook gaf Ik hun Mijn Sabbatten als teken tussen Mij en hen, opdat zij zouden weten dat Ik, de Here hen heilig.” “Heiligt Mijn Sabbatten, dan zullen deze een teken zijn tussen Mij en u, opdat gij weet dat Ik, de Here uw God ben.” Ezech.20:20. (Het woord “teken” is hetzelfde als “zegel” - zie Rom. 4:11.)
Wat kan er nog duidelijker zijn? Gods zegel is Zijn sabbat! Satan wist dat hij de Sabbat moest aanpakken. Geen wonder dat het beest deze wegrukte en er een nabootsing voor in de plaats gaf.
Let eens op de volgende verbazingwekkende uitspraak over het feit dat ze Gods Sabbat heeft weggedaan voor de zondag. “Natuurlijk maakt de Katholieke kerk aanspraak op het feit, dat zij deze verandering heeft bewerkstelligd. En deze daad (let goed op!) is een merkteken van haar kerkelijke macht en gezag in godsdienstaangelegenheden!”
Zondagviering is het merkteken van pauselijk gezag. Het merkteken. Zondagviering is het “merkteken van het beest!”
Het is duidelijk waarom het gaat. God zegt dat Hij de ware God is. Hij heeft Zijn Sabbat gegeven als een teken van Zijn gezag als Schepper van alles. Door de Sabbat te heiligen (appart zetten) erkennen wij Zijn gezag. Maar de Katholieke kerk zegt daarentegen: “Nee! Houdt de eerste dag van de week, en zie, de hele beschaafde wereld buigt zich in eerbiedige gehoorzaamheid neer voor het gebod van de Heilige Katholieke kerk.” “Het is het MERKTEKEN van ons gezag dat we boven Gods wet staan.”
Alleen zij die beter weten en beseffen dat ze Gods gebod overtreden, worden aansprakelijk gesteld. De Bijbel zegt: “Als iemand dan weet goed te doen en het niet doet, is het hem tot zonde.” Jac.4:17
Men wil toch zeker niet onze liefdevolle Heiland pijn doen door één van Zijn geboden te overtreden. Dat zou Zijn hart breken. Zonde doet Hem boven alles pijn. Hij leed zielsangst aan het kruis om onze zonden weg te nemen. Het bloed liep Hem langs het lichaam. Zijn liefde voor ons is zo groot. Zij die bewust het merkteken van het beest ontvangen, doen Gods liefdevolle hart pijn. Als wij verkiezen om al Zijn geboden te houden, maken wij Hem blij.
Als je begint om Hem op een bijzondere wijze te aanbidden op Zijn sabbat, zal Hij die de gelukkigste dag van de hele week voor je maken. Je zult jou zorgen en werk een hele dag terzijde kunnen leggen en genieten van een heerlijke rust met Jezus - niet alleen in lichamelijk opzicht, maar als een zielerust, een vreugdevolle vrede en vrijheid van schuld. Als men op Sabbat moet werken, kan Hij ons ook daarmee helpen. Ik heb nog nooit gezien dat dit mislukte. Zij die zich voornemen de Sabbat te heiligen en niet op zaterdag te werken, staan onder Gods bijzondere zorg en wonderlijke voorzienigheidwanneer men daarvoor kiest. Hij zal je helpen vrij te krijgen op Sabbat, of, als je je werk kwijtraakt, zal Hij zorgen dat je beter werk krijgt. Dat garandeer ik je! Zo is God. Zo is de liefdevolle hemelse Vader!
Geloven alleen de Heer in nabij. |
Wow, wat een geweldig stuk, wat je hebt geschreven! Ik ben er stil van geworden.
Super!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 22:52
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ik ben met je eens lepeltje.
Geloven alleen de Heer in nabij. |
Ik geloof toch niet dat ik op mijn werk aan hoef te komen met: ik werk zaterdag of zondag niet, dat is voor mij een rustdag........En ik moet je eerlijk zeggen dat als ze bij mij kwamen met die vraag dat ik ook zou zeggen ; waar gaat dit over?????? Het komt bij mij niet erg realistisch over Mar......
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |