| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 00:07
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Maar wat ik me nu afvraag? Hoe vul jij de zondag dan in? Dan heb je eigenlijk twee rustdagen? |
Ja dat vraag ik mij ook af en ook wanneer ga je dan naar de kerk?
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op maandag 13 september 2010, 00:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 00:09
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ok, begin het geloof ik te vatten en ik moet je, geloof ik, ook nog gelijk geven Het is idd nergens in de Bijbel terug te vinden, tenminste..ik kan het zo snel niet vinden
Niettemin denk ik dat het ook iets is tussen God en mij. Ik heb nog wel eens de neiging om te "schoppen" tegen allerlei kerkelijke (menselijke) wetjes en regels, maar in deze kan ik mij wel vinden. |
Dat denk ik dus ook; op grond van die teksten in het NT hierboven genoemd.
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ook geen ORT meer dan  |
Weegt niet op tegen de voordelen........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
|
|
|
|
| JOSINA0 schreef: | En gelukkig hebben ze in Den Haag bepaald dat iedere werknemer, in welke sector dan ook, het recht heeft om 1x naar de kerk te kunnen gaan. Elke werkgever heeft zich daaraan te houden.
Groet, José |
Hoe zit het dan met diegene die op zee varen? Ik ben nog nooit een kerk op zee tegen gekomen.
Volgens mij is dat niet in Den Haag bepaald. Wel de CAO's van diverse bedrijfstakken. Dus niet iedere iedere CAO heeft dat erin staan.
Zelf werk ik ook in volcontinu bedrijf een werk in vijf ploegen diensten dus ook zaterdags. Toch heb ik zaterdag als een rustag (appart gesteld met andere dagen).
De meesten maken de fout om de Sabbat te zien onder dezelfde "christelijkewetten" zoals die zijn voor de zondagsrust.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 13 september 2010, 00:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 00:12
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Hoe zit het dan met diegene die op zee varen? Ik ben nog nooit een kerk op zee tegen gekomen.
Volgens mij is dat niet in Den Haag bepaald. Wel de CAO's van diverse bedrijfstakken. Dus niet iedere iedere CAO heeft dat erin staan.
Zelf werk ik ook in volcontinu bedrijf een werk in vijf ploegen diensten dus ook zaterdags. Toch heb ik zaterdag als een rustag (appart gesteld met andere dagen).
De meesten maken de fout om de Sabbat te zien onder de dezelfde "wetten" zoals die zijn voor de zondagsrust. |
Op zee zijn zeker wel kerkdiensten aan boord....... En er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar de zorg is toch wel een verhaal apart......het is een dienend beroep he......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 00:14
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | | Ja dat vraag ik mij ook af en ook wanneer ga je dan naar de kerk? | Ik ga op zaterdag én zondag naar de kerk.  Zondag is voor mij zowel rustdag als 1e werkdag. Ik ben 6 dagen in de week van huis dus kan alleen op zondag wat aan mn huishouden doen. Maar ben dan toch wel moe. Dus doe het ook een beetje rustig aan. t Weekend is wat mij betreft nooit lang genoeg.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 00:16
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Jij snapt het  |
Was even een serieuze vraag hoor? Ik vroeg het me werkelijk af...... Is zondag dan ook voor jou een rustdag terwijl het zaterdag ook zo is........ Hoe gaat dat dan in de praktijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 00:16
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Hoe zit het dan met diegene die op zee varen? Ik ben nog nooit een kerk op zee tegen gekomen.
De meesten maken de fout om de Sabbat te zien onder de dezelfde "christelijkewetten" zoals die zijn voor de zondagsrust. |
Zover ik het begrepen heb, valt het onder het artikel van vrijheid van godsdienst en godsdienstbeleving.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 00:17
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Iets toch wat mannen nooit lukt????????  |
Volgens mij issie um alweer kwijt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 00:19
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Was even een serieuze vraag hoor? Ik vroeg het me werkelijk af...... Is zondag dan ook voor jou een rustdag terwijl het zaterdag ook zo is........ Hoe gaat dat dan in de praktijk? |
k Was je te snel af; antwoord staat boven je vraag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 00:21
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | k Was je te snel af; antwoord staat boven je vraag  |
Ik las het........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 00:43
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Op zee zijn zeker wel kerkdiensten aan boord....... En er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar de zorg is toch wel een verhaal apart......het is een dienend beroep he...... |
Dat klopt, die gooien zondags de anker ervoor. Dat zijn alleen de christelijke kapiteins eigenaren die dan ook als een voorganger functioneren op hun schip.
De zorg ken ik ook. Mijn vrouw heeft er ook altijd gewerkt als verzorgende. Eerst in de revalidatie, verzorgings tehuizen en later in de thuiszorg.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 13 september 2010, 00:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 01:01
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | En daarom blijven wij het laatste woord houden. |
En het laatste woord is.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 01:02
|
|
|
|
(klein probleempje leanne; wij slapen nog niet.......... )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 07:58
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Ik denk dat iedereen zo zijn eigen manier heeft van communiceren met God. God geeft soms tekens en soms niet. Maar Hij kent ons allemaal door en door en het mooie is dat Hij met ieder van ons op Zijn eigen wijze communiceert. En natuurlijk is ook dat proces voortdurend in ontwikkeling. Gelukkig mag iedereen gewoon zichzelf zijn bij Hem.
Dus als het niet bij jou past om tekens te vragen; niet doen en gewoon niets van aantrekken. Hoewel.... als er op een keer een engel in je keuken staat zou k toch maar wel gehoorzamen...
GrZing! |
Annette kon om die laatste zin wel lachen.... ik ook, ik kom nooit in de keuken Annette haalt mn bier als ik zeg dat ze dat moet doen!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 08:04
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Hier ben ik het helemaal mee eens! Er zijn mensen die de Koran lezen, zoals wij de Bijbel lezen. En ik zou het heel kwetsend vinden, als er een Bijbelverbranding zou plaatsvinden in de moslimwereld. Het kan ook nog aanzetten tot nog meer haat. Boekverbranding roept bij mij ook hele slechte herinneringen op, gezien het verleden. Dus ik vind deze actie erg kort door de bocht. Gelukkig is het niet doorgegaan. |
Dan zou ik het nieuws maar es wat beter bijhouden, bijbelverbrandingen zijn zoooo dagelijkse kost geworden dat het het nieuws vaak geeneens haalt. Maar afgelopen week heb ik minimaal 5 incidenten gezien.
Waarom behandelen we hier in het westen nou niet eens gewoon een week lang de moslims hier zoals de christenen daar behandeld worden?? 1 weekje maar....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 08:38
|
|
|
|
die vrouw van jou is echt een "engel"! nog één die zich naar de keuken laat zenden ook blijkbaar;.........toppie, pieter!!
(nou nog gehoorzamen..... )
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 13 september 2010, 08:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 08:40
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | die vrouw van jou is echt een "engel"! nog één die zich naar de keuken laat zenden ook blijkbaar;.........toppie, pieter!!
(nou nog gehoorzamen..... ) |
Kijk naar tijdstip van plaatsing Hannah....hij droomde nog
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 09:06
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Dan zou ik het nieuws maar es wat beter bijhouden, bijbelverbrandingen zijn zoooo dagelijkse kost geworden dat het het nieuws vaak geeneens haalt. Maar afgelopen week heb ik minimaal 5 incidenten gezien.
Waarom behandelen we hier in het westen nou niet eens gewoon een week lang de moslims hier zoals de christenen daar behandeld worden?? 1 weekje maar.... |
Idd Pieter, het schoot mij ook te binnen dat het wel gebeurde door christen haters. Ff googlen op 'bijbelverbranding' en het staat vol....helaas.
Maar goed, dat is geen vrijbrief voor christenen dit dan ook maar te doen. Er staat geschreven; Ef. 4:20 Maar gij geheel anders: gij hebt Christus leren kennen.
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op maandag 13 september 2010, 09:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 09:17
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Dan zou ik het nieuws maar es wat beter bijhouden, bijbelverbrandingen zijn zoooo dagelijkse kost geworden dat het het nieuws vaak geeneens haalt. Maar afgelopen week heb ik minimaal 5 incidenten gezien.
Waarom behandelen we hier in het westen nou niet eens gewoon een week lang de moslims hier zoals de christenen daar behandeld worden?? 1 weekje maar.... |
Dat kan je wel vergeten.......bang! Ze blijven liever..knuffelen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 09:29
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | Dat kan je wel vergeten.......bang! Ze blijven liever..knuffelen! |
Opdracht van Jezus Christus: Lucas 6:
27 Tot jullie die naar mij luisteren zeg ik: heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten, 28 zegen wie jullie vervloeken, bid voor wie jullie slecht behandelen. 29 Als iemand je op de wang slaat, bied hem dan ook de andere wang aan, en weiger iemand die je je bovenkleed afneemt, ook je onderkleed niet. 30 Geef aan ieder die iets van je vraagt, en eis je bezit niet terug als iemand het je afneemt. 31 Behandel anderen zoals je wilt dat ze jullie behandelen.
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op maandag 13 september 2010, 09:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 09:30
|
|
|
|
ben het bijna met je eens pieter men beseft idd niet wat er naar de christenen toe gebeurt idd ook volop bijbelverbrandingen en hoe vaak zijn hun kerken niet in de fik gezet in moslim landen vele christenen die om hun geloof in gevangenissen zitten en mishandeld/gemarteld worden we hebben nog heel wat te leren hoe men met elkaar omgaat maar we hoeven idd niet alles te accepteren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 10:18
|
|
|
|
[quote=MAR907]Waar staat dat: heb u vijanden lief! gelijk u zelf!!!!
deze ken ik wel: Mat 5:44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
Laten we dit dan ook doen, hoe moeilijk het vaak ook is. Ik ken diverse moslims en zij verwerpen de acties van hun geloofsgenoten ook. Zij accepteren en respecteren mij in mijn Christen-zijn.
Sterker nog: ik weet dat er een is die zelfs voorstander is van Wilders , dat kan ik van mijzelf niet zeggen. Ik vind Wilders maar een eng ventje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 10:23
|
|
|
|
|
Vrouwen, wat is er mis met zorgzaamheid????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 10:26
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Vrouwen, wat is er mis met zorgzaamheid???? |
op zich niks mis mee. maar dat betekent nog niet dat wij mannen op onze luie krent mogen/kunnen gaan zitten en ons kunnen laten bedienen door 'moeder de vrouw'. wij mogen ook wel wat doen in het huishouden, lijkt me.
wie van de heren daar anders over denkt is aartslui of aartsconservatief.

we zijn overigens weer behoorlijk off-topic, als ik zo vrij mag zijn...
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op maandag 13 september 2010, 10:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 10:33
|
|
|
|
| WILLIE400 schreef: | Is je werk je excuus om niet de sabbath te hoeven houden? Wie of wat staat bij jou op de eerste plaats in je leven? Je werk of God?
Dat is wel erg kort door de bocht vind ik. Jezus hield ook niet op met zijn werken op de sabbath en werd daarop aangesproken maar niets weerhield hem om mensen te helpen. Ik persoonlijk denk dat het onze taak is om voor mensen te zorgen die het zelf niet kunnen. En tja die eten en drinken en staan ook op op de sabbath en de mensen waar ik mee werk kunnen dat helaas niet zelf, zelfs niet op de zaterdag of zondag
m v g Willie |
Hoezo kort door de bocht?
Het is een mentaliteit van 'lik m'n vestje'! Of de rustdag van God nu wel of niet op zondag is... Met name de mensen uit de zorg, die lijken schijt te hebben aan Gods heilige rustdag. Alsof de maatschappij niet zonder deze mensen kan op Gods heilige dag! De maatschappij draait in deze verdorven wereld toch wel door... Dus lijkt me dat er genoeg mensen zijn die zowiezo niks hebben met Gods heilige dagen en zowiezo toch wel werken.
Het is echt triest om te zien dat mn. de mensen uit de zorgsector gewoon doorgaan met werken op de rustdag. Waar ligt je prioriteit? Heb je meer liefde voor je werk, of voor God? Als puntje bij paaltje komt, willen mensen zich niet houden aan Gods wil.
Jezus maakte er niet z'n werk van om mensen op de sabbath te genezen. Als de hele wereld nou Gods rustdag hield en er liggen mensen in het ziekenhuis oid... Ja dan kun je niet anders, dan hier en daar wisseldiensten te draaien in het ziekenhuis. Maar het kán anders. Iedere christen is nu in de gelegenheid om Gods rustdag te houden en te heiligen. Maar de vraag is:"Willen we werkelijk God op de eerste plaats zetten in ons leven?"
Waar een wil is, is een weg!
Laatst aangepast door
|
LEPELTJE037
|
op maandag 13 september 2010, 10:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 10:34
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Opdracht van Jezus Christus: Lucas 6:
27 Tot jullie die naar mij luisteren zeg ik: heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten, 28 zegen wie jullie vervloeken, bid voor wie jullie slecht behandelen. 29 Als iemand je op de wang slaat, bied hem dan ook de andere wang aan, en weiger iemand die je je bovenkleed afneemt, ook je onderkleed niet. 30 Geef aan ieder die iets van je vraagt, en eis je bezit niet terug als iemand het je afneemt. 31 Behandel anderen zoals je wilt dat ze jullie behandelen. |
Maar dat doen we toch ook alleen ze vinden ons nog steeds niet lief, en knuffellen ons nog steeds niet
|
|
| Naar boven |
|
|