| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 18:28
|
|
|
|
|
ik ken een journaliste en kollumschrijfster van eva dus zal eerst eens bij haar informeren van het hoe en wat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK030
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 18:32
|
|
|
|
| BLOEMPJUH877 schreef: | | Een tijdje terug heb ik in mijn profiel gezet dat ik de diagnose borderline heb. Ik merk dat ik sinds dien veel minder reacties krijg. Is dat omdat mensen het niet aandurven om contact te leggen, of al eigen ideeën hebben over borderline. Maar ik kan niet echt zeggen dat ik er spijt van heb gehad. Als nu iemand reageert op mijn profiel, dan weet diegene ook van de situatie. En dat is toch anders dan dat je het later verteld. En dan heb je ook nog het probleem, wanneer je het vertelt, en hoe. Hoewel ik af en toe denk dat het een stuk makkelijker is om iemand te zoeken/vinden die in het zelfde schuitje zit (scheelt heel veel uitleggen) |
ja wat moet ik hier oven zegen vind het top van je dat je het erkent dat je bordelaine heb .En ik snap bes wel dat andere daar broblemen mee hebben en ook weer niet jij kan er niets aan doen dat je het heb Zelfs ben ik getrouwd geweest ben een vrouw wie dit heeft en wilo wel zeggen het is geen pretje ,nu nog niet ,maar als er weer iemand op mijn pat kom wie dit heb ga ik me wel even goed oven na denken . maar ik zal zeggen manen ga eens naar haar profiel en leerd haar eens kennen dan zal alles bes mee vallen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 18:33
|
|
|
|
| SJOUKE879 schreef: | Ze hebben vandaag de dag ook medicijnen tegen begeerlijke gevoelens en verlangens. Tenminste in Amerika worden die medicijnen al verkocht. Misschien is dat ook wel iets voor hier in Nederland. Las het laatst al eens op internet.
Wie weet dat zoiets de seks voor het huwelijk nog beter in te toomen valt.
sjouke |
continu zo stoned als een garnaal dus???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 18:33
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | | ik ken een journaliste en kollumschrijfster van eva dus zal eerst eens bij haar informeren van het hoe en wat? |
ja; geef haar de link van t forum, en de tip, om een proefabonnementje te nemen, grace... dan kan ze mee-discuseren; wordt het helemaal een leuk kerst-diner-gesprek! 
EVA999, getrouwd, laten we gezellig mailen, we zien wel wat er van komt....
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 13 september 2010, 18:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK030
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 18:35
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | mijn mooiste moment was bij de revalidatiearts die vertelde dat mijn dochtertje stabiel was gebleven en dat ze zeer tevreden was en dat Dominique dus niet in een nachtspalk hoeft met haar benen dat haar terugslag van de vorige x waarschijnlijk gedeeltelijk de invloed was van haar groeispurt ook de uitslag van haar heupfoto's was perfect.
en ook de reactie van mijn dochter voor we naar de dokter gingen;nl; ze vroeg zou God iets speciaals met mij voorhebben dat Hij toegelaten heeft dat ik een spierziekte heb,misschien voor andere mensen als getuigenis???Want God kan alles dus ook mij genezen kijk dat noem ik nu vertrouwen hebben als een kind. |
Amen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 18:40
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ja; geef haar de link van t forum, en de tip, om een proefabonnementje te nemen, grace... dan kan ze mee-discuseren; wordt het helemaal een leuk kerst-diner-gesprek! 
EVA999, getrouwd, laten we gezellig mailen, we zien wel wat er van komt....  |
eva2010!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 18:45
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | mijn mooiste moment was bij de revalidatiearts die vertelde dat mijn dochtertje stabiel was gebleven en dat ze zeer tevreden was en dat Dominique dus niet in een nachtspalk hoeft met haar benen dat haar terugslag van de vorige x waarschijnlijk gedeeltelijk de invloed was van haar groeispurt ook de uitslag van haar heupfoto's was perfect.
en ook de reactie van mijn dochter voor we naar de dokter gingen;nl; ze vroeg zou God iets speciaals met mij voorhebben dat Hij toegelaten heeft dat ik een spierziekte heb,misschien voor andere mensen als getuigenis???Want God kan alles dus ook mij genezen kijk dat noem ik nu vertrouwen hebben als een kind. |
Wow Grace. Wat een dapper meissie!
GrZing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 18:53
|
|
|
|
tja, ik mis 1 ding in deze discussie...
niet alleen GIJ moet de Sabbath houden, maar ook uw zoon en uw dochter, uw knecht en uw dienstmaagd
dat met die os en die ezel is alleen bij het gij zult niet begeren toch?
maar mogen we dan wel onze collega's ergens voor op laten draaien omdat dat toch maar blinde heidenen zijn?
er is maar 1 optie Lepeltje... emigreer naar amerika en sluit je aan bij de Amish
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | | ik ken een journaliste en kollumschrijfster van eva dus zal eerst eens bij haar informeren van het hoe en wat? |
Heel mooi Grace, thx!! Ben benieuwd...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Had je wel goed voer bij je? En wel goed rond gestrooid op je stek?En niet te vergeten....had je wel de goede smaak voer bij je? Vrouwen hebben er ook wel verstand van dat merk je wel he?  |
Is er een zoon/man/buurman/neef of zo die je dit heeft ingefluisterd? Ik vis niet maar maak ze wel klaar. Ze zijn niet voor niks gestorven tenslotte, dat blijkt maar weer. 
Smulsmurf, lust op maandag ook wel vis en het eten ervan was ook wel een mooi moment.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 13 september 2010, 18:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 18:58
|
|
|
|
| BLOEMPJUH877 schreef: | | Een tijdje terug heb ik in mijn profiel gezet dat ik de diagnose borderline heb. Ik merk dat ik sinds dien veel minder reacties krijg. Is dat omdat mensen het niet aandurven om contact te leggen, of al eigen ideeën hebben over borderline. Maar ik kan niet echt zeggen dat ik er spijt van heb gehad. Als nu iemand reageert op mijn profiel, dan weet diegene ook van de situatie. En dat is toch anders dan dat je het later verteld. En dan heb je ook nog het probleem, wanneer je het vertelt, en hoe. Hoewel ik af en toe denk dat het een stuk makkelijker is om iemand te zoeken/vinden die in het zelfde schuitje zit (scheelt heel veel uitleggen) |
Ik vind het heel moedig wat je hier neer zet. Juist omdat ik weet wat het inhoud om 18 jaar getrouwd te zijn geweest, een partner te hebben gehad die dat heeft gehad.
Liefde overwint alles.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 18:58
|
|
|
|
thee drinken om de boel bij elkaar te houden, ook een methode
Pieter, geef mij maar n neut
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 19:00
|
|
|
|
Whoow......wat gaaf zeg !!! Van dit getuigenis kunnen wij stil worden en leren, wat een Gods vertrouwen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 19:09
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | tja, ik mis 1 ding in deze discussie...
niet alleen GIJ moet de Sabbath houden, maar ook uw zoon en uw dochter, uw knecht en uw dienstmaagd
dat met die os en die ezel is alleen bij het gij zult niet begeren toch?
maar mogen we dan wel onze collega's ergens voor op laten draaien omdat dat toch maar blinde heidenen zijn?
er is maar 1 optie Lepeltje... emigreer naar amerika en sluit je aan bij de Amish  |
Tjonge, dit slaat toch helemaal echt nergens op!!!!
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 13 september 2010, 19:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 19:19
|
|
|
|
Om aan te geven aan mensen is het niet altijd zichtbaar als je een beperking hebt kan een voordeel zijn maar ook een nadeel mensen verwachten dan teveel van je. Zo is dit mij het geval voor iemand die dan de vorm van dislectie heeft het word anders genoemd in mij geval dan Triple X Syndroom. Is vanaf mijn 5e jaar pas tot ontdekking gekomen naar een onderzoek omdat ik een achterstand had in mijn leren. Onder ander met praten heb dit via logopedie in groep 3 tot 8 ingehaald en 3 jaar speciaals onderwijs gehad om te leren van schrijven en rekenen. Na nu gezien kan ik nog steeds slecht tegen stress en spanning waarop ik heel veel van rust hou en van een weide omgeving. Contact met mensen omgaan vind ik nog steeds heel erg moeilijk want mensen die ik niet ken ben ik snel verlegen en met comunicatie klap ik snel dicht. De vertrouwen heb je bij de ene sneller dan bij de andere die je dan wantrouwt. Gelukkig nadat ik vanaf juni 2009 niet meer zo snel meer hoef te werken in de maatschappij ben ik zelf ook meer tot rust gekomen en niet zo snel aangebrand naar de familie toe. Hoe dan ook elk mens mag er zijn in wie je ook bent. Mijn leven gaat net als een slak maar ook deze slak haalt de finich hoor en sta stevig in mijn schoenen ja ik mag er zijn.
Zo hoop ik dat iemand mij eens durft aan te spreken en mij ook die geduld op kan brengen dat ik langzaam aan in je mag vertrouwen.
Shalom.
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 19:21
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Annette kon om die laatste zin wel lachen.... ik ook, ik kom nooit in de keuken Annette haalt mn bier als ik zeg dat ze dat moet doen!!  |
Sja dan wordt ut een
http://www.youtube.com/watch?v=vLFF2P8fInI
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 19:27
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | | Maar ja, nu je het er dan wel over hebt... God heeft voor een bepaalde reden de zevende dag ingesteld als rustdag... Heb je lak aan die redenen, dan leidt dat inderdaad tot zonde en mis je dus het doel, waarvoor God iets heeft ingesteld. |
Heb je een idee om welke redenen God op de 7e dag de rustdag heeft ingesteld?
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 19:29
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Heb je een idee om welke redenen God op de 7e dag de rustdag heeft ingesteld?
GrZing! |
Rusten. En genieten van alles wat geschapen is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 19:30
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Gert, ik verdedig de Islam nergens en wijs het als je goed leest nadrukkelijk af. Ik vind alleen boekverbranden, zeker van boeken die voor meer dan een miljard mensen heilig zijn, geen goed middel.
Thomas |
Thomas die de geschiedenis kent.... Blijkbaar ben je de franse revolutie vergeten.... Daarna is de hele evangelie van God, letterlijk en figuurlijk verbrand op straat ten aanschouwen van de hele wereld en is er drie dagen lang feest geweest.
De oude en het nieuwe testament , de twee getuigen, dood op straat, waar drie dagen voor gefeest is....
Een stukje geschiedenis.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 13 september 2010, 19:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 19:47
|
|
|
|
Maandag 13 September, Hand. 9: 10-19; Saul, Broeder.
Dat moet je maar kunnen: broeder zeggen tegen iemand die jou het liefst gestenigd zou hebben...Broeder zeggen tegen die afschuwelijke vervolger van de gemeente in Jeruzalem. Broeder zeggen tegen de man die met plezier op de mantels paste van hen die Stefanus stenigden. 'Broeder...' Ananias was het niet zo maar eens met God. Lucas vertelt in het boek Handelingen dat Ananias eerst wel wat tegensputterde. Wist God dan niet dat die Saules een vervolger was van de gemeente? Hoe kun je nu zo iemand de handen opleggen? Maar al gauw maakt God Ananias duidelijk dat Hij een plan heeft met het leven van Saules. De leeuw wordt een lam! De vervolger een medewerker. De beul een evangelist. Saules zal een speciaal instrument zijn in de handen van God. Voor koningen zal hij getuigen, voor Jood en heidenen. Saul, broeder...Ananias geeft zich gewonnen. Als God vóór deze vijand is, hoe zou hij, Ananias, dan tegen hem zijn? Broeder! Dat woord moet Saules als muziek in de oren hebben geklonken! In dat verre, vreemde Damascus, komt een man naar hem toe die hem 'broeder' noemt! Dat is een lichtstraal in het duister! Hoe vaak zou het worden gezegd: Ik zal het hem nooit vergeven? Hoe vaak zou het worden gedacht: die man, die vrouw, die kijkt ik nooit meer aan...! Wie Jezus leert kennen, wie iets begrijpen gaat van het evangelie, die praat anders, die leert anders denken. Wie Jezus kent als Eerstgeborene, de Zoon van God, die leert wat het betekent om tegen vijanden te zeggen: mijn zuster, mijn broeder....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 19:48
|
|
|
|
| SJOUKE879 schreef: | Ze hebben vandaag de dag ook medicijnen tegen begeerlijke gevoelens en verlangens. Tenminste in Amerika worden die medicijnen al verkocht. Misschien is dat ook wel iets voor hier in Nederland. Las het laatst al eens op internet.
Wie weet dat zoiets de seks voor het huwelijk nog beter in te toomen valt.
sjouke | Ik denk dat we dan omgekeerd bezig zijn. God heeft ons gemaakt zoals we zijn en ik geloof ook dat Hij ons zal helpen als we het Hem vragen. Zulke medicijnen zijn voor tbs'ers en niet voor christenen die de Heer willen volgen.
Je kunt er zelf ook wat aan doen. Door je grenzen duidelijker te maken, zodat je minder last hebt van verleidingen. Vaak is het toch ook een kwestie van willen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 19:52
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Rusten. En genieten van alles wat geschapen is. |
Ik denk dat er nog een reden is. God rustte op de 7e dag van Zijn werken. En zoals Hij rustte van Zijn werken mogen ook wij rusten van onze werken. De vraag is echter: welke werken?? Lees maar es: Hebreeën 4:1-13. Een moeilijk stuk, dat een tijd geleden tot mij begon te spreken en dat ik nu een ietsjepietsje beter denk te snappen.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 19:57
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Ik denk dat er nog een reden is. God rustte op de 7e dag van Zijn werken. En zoals Hij rustte van Zijn werken mogen ook wij rusten van onze werken. De vraag is echter: welke werken?? Lees maar es: Hebreeën 4:1-13. Een moeilijk stuk, dat een tijd geleden tot mij begon te spreken en dat ik nu een ietsjepietsje beter denk te snappen.
GrZing! |
Dat is een mooie vraag Zinga......welke werken...... Goede vraag om eens over na te denken....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:00
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ook geen ORT meer dan  |
Ja, zondags werken verdient wel goed.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:06
|
|
|
|
Boekverbrandingen louter om te shockeren of om te onderstrepen dat je 'tegen' een bepaalde religie bent lijkt me niet direct een christelijke opdracht. k Maak me sterk dat je hierdoor geen mensen voor Christus wint.
Het feit dat bijbels en christelijke documenten op grote schaal worden vernietigd is natuurlijk geen reden om dit dan 'terug' te doen. Wij mogen ons niet laten leiden door wrok.
Wat ik wel waardevol vind en van een hele andere orde, zijn mensen die, nadat ze tot geloof in Jezus Christus komen, uit eigen initiatief hun eigen afgodische bezittingen verbranden. Het letterlijk je 'schepen achter je verbranden' en radicaal voor Jezus kiezen.
Hoewel ik boeken een fantastische uitvinding vind zijn ze voor mij niet dermate 'heilig' dat ze per definitie onschendbaar zijn.
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:09
|
|
|
|
@Sjouke, die medicatie is er al geruime tijd, ook in NL. Het is gevoelsvervlakkende medicatie die in elk geval nogal eens gebruikt wordt in het geval van zwaar depressieve verschijnselen en/of psychotische aanvallen.
Maar zoals Chatuliem al aangeeft, is het maar oplossen van een probleem door een pilletje de omgekeerde wereld. Het gaat dan namelijk niet om oorzaakbestrijding maar symptoombestrijding. In geval van dit onderwerp zal in de opvoeding (thuis, school etc) weer meer de nadruk op het bijzondere van het samen mogen genieten van zoiets intiems moeten komen te liggen, waar het nu veelal enkel lustgericht en daarmee snel individugericht is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:11
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Zolang je het daarbij houd wel ja... Maar zoals de topicstartster al aangaf, ze gaat dan ook God om tekens vragen. God om tekens vragen, daar heb ik niet veel tastbaars mee. Stel dat er iets gebeurd... hoe leg je dat dat uit? teken van God? teken van de duivel? pf is het wellicht helemaal geen teken... Sorry, ik kan er niks mee |
Dit is dus nu juist die innerlijke communicatiestrijd  En ja, dat vragen om een teken is wel heel discutabel voor mijzelf, want 'wishful thinking' is ook krachtig aanwezig in een mens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:14
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dat is een mooie vraag Zinga......welke werken...... Goede vraag om eens over na te denken.... |
Mischien helpt het om het woordje "werken" te lezen als "daden" of slaafse daden.
Werken in de zorg kan ook een "slaafse" werken zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 13 september 2010, 20:18
|
|
|
|
Als we zouden nagaan nadat in het verhaal van mozes die bij God was voor de 10 geboden waren er mensen achter die een afgodsbeeld bouwen en daar gingen feesten en voor buigen. Met grote toorn verbrande mozes de beeld en werd in stukken geslagen tot gruzelmenten. Want God dient niet dat er een andere afgod is dus ook geen alla de baalisme en andere goden die door mensen handen zijn gemaakt. Ook die zullen gegeven moment de ban krijgen en het is als gelovige in Christus is dus ook je plicht om andere afgodsbeelden of boeken te verbranden. Alleen wij christenen naar deze tijd zijn angst hazen die in hun broek doen bang voor de dood als één of ander moslim of boedist of welke afgoddienaar hun kop afslaat of hun vermoord daarom blijven de meesten mensen rustig en zitten te knuffelen met iedereen. Sjonge wat een helden hebben we hier in NL in die zin mag je als NL wel schamen in hoe je in alles voor open staat en dat dit dan ook kan.
Shalom,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|