| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 11:25
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | Beste NAAM,
Het magazine Eva (EO) zet in haar blad een ontmoetingsreportage op touw! Wil jij via het kerstnummer anderen ontmoeten? Stuur dan een berichtje met omschrijving naar eva@eo.nl.
Met vriendelijke groet,
ChristianMatch
ha, mede cm-ers wie overweegt er om te mailen naar EVA? wie weet zeker hier ECHT NOOIT aan mee te doen? het lijkt me leuk om hier wat uit te wisselen over voor en nadelen...... |
ik heb echt he-le-maal niks met de EO. en via een blad/magazine anderen ontmoeten, hoe moet ik me dat voorstellen? een soort van catalogus waar je met je smoeltje in komt te staan?? ('goh, da's wel een leuk smoeltje, daar wil wik wel naast lopen'. kan het bij mij nauwelijks voorstellen ) het blijft dan net zo abstrakt als internet-dating zonder dat je met elkaar afspreekt. of wordt het een soort (al dan niet gratis: boter bij de vis, he) speed-datinggebeuren waar een (kort) verslag van wordt geplaatst in het blad van de EO? nee, ik bedank vriendelijk.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op dinsdag 14 september 2010, 11:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 11:29
|
|
|
|
Vamos a la playa: SANGRIA
Had ik dit recept maar eerder gezien!! Dan had ik samen met mn geliefde een glaasje kunnen drinken onder de hete zon van Spanje..... Ik kan niet tegen alcohol vandaar.
nodig: 1 l druivensap in blokjes gesneden fruit bijv: appel, sinaasappel, citroen, peer, blauwe en witte druiven
De vruchtenblokjes overgieten met het druivensap en ongeveer een half uur in de koelkast zetten. Serveren in een longdrinkglas met hierin een lange prikker, volgeregen met druiven, sinaasap- pel en appel.
Voor de feestvierders onder ons: voeg er een fles rode wijn aan toe. Let’s party!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 11:42
|
|
|
|
verwijdert door mijzelf.
Laatst aangepast door
|
LOES550
|
op woensdag 22 september 2010, 00:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 12:03
|
|
|
|
| ROOS166 schreef: | Hahaha idd ik las het mailtje. Ik geniet van het blad..
Maar zijn we echt zo wanhopig Ikke niet hoor
Maar ik zal niemand veroordelen die het wel leuk vind. Ieder het zijne zullen we maar denken...
xx Roos |
Ik doelde puur op mezelf Roos,ik zou over een ander niet zo willen spreken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 12:45
|
|
|
|
|
Heel mooi Roos.......ik zou het je zo gunnen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 13:02
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Anita; ik weet niet welke "andere afgodsbeelden of boeken" jij bedoelt, maar ik geloof niet dat wij bezittingen van andere mensen mogen afpakken en vernielen. Er staat geschreven dat God degenen oordeelt die 'buiten' zijn. Wij zijn verantwoordelijk voor onszelf en degenen die God aan onze zorg toevertrouwt. Maar de mensen die niet in Jezus geloven mogen wij niet onderdrukken door hen bijv. van hun religieuze bezittingen te beroven.
Over heldenmoed gesproken; ik denk dat je pas een echte held bent als je "blijmoedig de roof van je bezittingen aanvaart, wetende dat je in God een beter en blijvend bezit hebt". Daarnaast je vijand kunt liefhebben, je onder vervolging het karakter van Jezus mag laten zien en je het lijden vanwege Jezus Christus als een eer mag ervaren. Dit alles zonder ook maar een tittel of jota van je getuigenis af te doen.
GrZ! |
Andere afgoden zoals: Boeda met zijn dikke buik of de vrouw met de zoveel armen mooi van gestalte uitgebeeld van steen waar velen voor buigen en wierook voor af steken. Wat Gods Toorn is Hij dult niet van die afgoden. Zoals alla de koran, mormonenbijbel, jehovabijbel allemaal boeken die door mensen handen zijn gemaakt overal een vleugje uit de Bijbel hebben gehaald en de rest naar eigen draai de heleboel mensen zitten te verzieken wat die mensen doen zijn valse leraars. Daar spreekt de Bijbel ook over en er zullen vele valse leraars de mensen meenemen naar hun god als de enige echte wat huigelaarij is. Laten we ons daarin niet in meegaan met de liefde of dat men in hun waarde laten want evenzo doen hun dat ook niet en nemen je mee de afgrond in. Gaat weg van hun en open je deur niet voor hun open wat de occultisme sluipend bij je binnen gaat en je gevangen houd in een web die de spin heeft gemaakt. Juist door alles te bedekken met de liefde is ook dat vele gemeentes binnen de kerk zich erin meelaten en daarom alles ook verziekt is zoals de pinksterkerken hult met iedereen onder nom van de liefde bedekt alles. Hun mogen wel oppassen dat ze niet ten afgronde gaan dat Jezus zegt Gaat Weg Van Mij Ik ken u niet!! Wees in die zin dicht bij Gods Woord en laat alle het andere achterwege en ja het is goed om de dingen die niet van God zijn dat daadwerkelijk te verbranden of de afgodentempels te platgooien wat God dient geen andere afgoden naast zich. Ja er komt echt een tijd dat God slaat alles met de monds des Zwaards en diegene Hem niet lief hebben komen de afgrond in in de poel des vuurs. Wat we allemaal kunnen lezen in Opb.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 13:29
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Als de "kerk" zondags de gehandicapten zouden verzorgen!!! was het dus ook niet nodig geweest dat de wereld hun moet helpen. Zij moeten het wel, omdat de kerkleden aan hunzelf denken als het erop aankomt. Wat doet de kerk met bijstandsmoeders met kinderen als die het niet redden ook op financieel gebied????
Juist, niks dus, omdat er niet geluisterd wordt naar de hulpvraag!!!!!!
De Here Jezus is niet voor niets "De Herder" welke diegenen help die verloren is gegaan. Hij zoekt niet de "ellite". |
naar mijn idee is dit een heel onterechte reactie mar. op financieel gebied heb ik zeer, zeer goede ervaringen met de kerk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 13:44
|
|
|
|
Wat mij wel opvalt is dat als ik het nieuwe testament lees, over het leven van Jezus, dat er wel heel veel mensen juist op de sabbatdag genezen werden. Jezus had er wel degelijk lak aan wat de godsdienstige mensen daarvan vonden...Hij genas gewoon, vooral ook op de Sabbat
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op dinsdag 14 september 2010, 13:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 13:44
|
|
|
|
ik heb ook zeer goede ervaringen met de diaconie in onze gemeente; toen ik binnen twee weken verhuist moest zijn, en nauwelijks hulp had, hebben ongeveer tien gemeente-leden hun vrije zaterdag gegeven om me te helpen. de vrachtwagen, en de man/vrouwkracht, alles werd voor me geregeld, en mijn vriendin nam de regie van mij over........ waar vind je dat.........? ik was er enorm, enorm, enorm dankbaar voor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 14:01
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik heb ook zeer goede ervaringen met de diaconie in onze gemeente; toen ik binnen twee weken verhuist moest zijn, en nauwelijks hulp had, hebben ongeveer tien gemeente-leden hun vrije zaterdag gegeven om me te helpen. de vrachtwagen, en de man/vrouwkracht, alles werd voor me geregeld, en mijn vriendin nam de regie van mij over........ waar vind je dat.........? ik was er enorm, enorm, enorm dankbaar voor! |
Mooi om te horen, ook bij mij in de gemeente kun je dit soort acties verwachten. Verschillende Bijbelkringen doen ook gezamenlijk hulpacties via de stichting Present. Echt geweldig om te doen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 14:02
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | | Thomas, heeft Ede nog laif horen zingen | Klonk best wel laif he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 14:08
|
|
|
|
|
Ik denk er over na ... kan nog net hé ... zoek me een begeleider ( ster ) en ja misschien kom ik ook wel naar juf tok ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 14:09
|
|
|
|
Deze twee zinnen stonden ook in de tekst van Katja:
| Quote: | | Ik heb in het verleden ook een vrouw ontmoet in Ede en zij praatte hele dag over God. Ik noemde dat godsdienstwaanzin en ik vind je kunt beter minder praten of roddelen en ga mensen helpen die in nood zijn. |
Als je weet dat die vrouw aan schizofrenie leed, stemmen hoorde in haar hoofd, waarom zou je dat dan als godsdienstwaanzin beschouwen? Dat hoorde bij haar ziektebeeld. Je vind ook dat ze ipv erover te praten beter wat mensen kon gaan helpen...maar die vrouw was ziek. Hoe kon ze dan mensen helpen? Dat ze niet naar de kerk wilde en niet openstond voor genezing had waarschijnlijk ook met psyche van dat moment te maken. Ik vind het juist wel heel veroordelend. Ik vraag me ook af: Waar gaat dit eigenlijk over???
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 14:16
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik dacht gisteravond en vannacht dat ik vanmorgen bij slechtste moment van de dag kon gaan schrijven dat ik hele nacht wakker had gelegen van de pijn in mn buik. Maar toen ik vanmorgen toch maar even naar de dokter ging voor de veiligheid bleek onze kleine dwarsligger zich eindelijk omgedraait te hebben en keurig de juiste houding aangenomen te hebben, Geen keizersnede meer nodig  |
Wow!! Geweldig! Kusje voor de kleine. Goed gedaan ukkepuk liefs Loes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 14:58
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | | Ik denk er over na ... kan nog net hé ... zoek me een begeleider ( ster ) en ja misschien kom ik ook wel naar juf tok ... |
lukt vast wel, sofieke, give me some time!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 15:27
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Ik ken een Ribhouse Texas (van dezelfde keten) die veel en veel dichterbij is, namelijk in m'n eigen woonplaats.
Ik kan het de Noorderlingen wel aanraden, want je kunt er prima eten! |
Bij mij in de buurt is er ook zo'n Ribhouse Texas....ook een aanrader....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 16:00
|
|
|
|
Wow wat een ploeg weer,leuk! Past dat allemaal in uwe Yurt vrouwe Hannah?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 16:32
|
|
|
|
[quote=KABEE354]Jazeker...! Ontopic in dit geval... 
Van heel andere orde. Ik ben slechthorend. Dit heb ik niet in mijn profiel hier vermeld, maar zal er zeker gauw mee komen in een contact. Ik ben me er van bewust dat het voor mij alleen maar goed zal zijn dat de ander ervan weet.
Ik heb een relatie gehad met een slechthorende. Zonder apparaat kon hij niets horen. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Met een klein beetje gebarentaal en oogcontact kom je heel ver. En liefde strijkt vele hobbels glad. Ik ben ook niet perfect.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 16:34
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | kdiep ademhalen tess: warme douche en rustig an beginnen........ spierpijn neemt af als je je spieren blijft gebruiken; heeft iets met doorbloeding te maken. toen ik aan t klussen was, kon ik soms amper mijn armen meer optillen, maar t helpt echt; gewoon doorzetten; tanden op elkaar, en met een uur wordt het al iets minder! |
Helaas werkt mijn lijf iets anders dan dat, Hannah... Dat heb je met zo'n ehh...bijzonder gestel als dat van mij Maar hey...nog een paar dagen, na Zondag mag ik langzaamaan instorten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 16:39
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Helaas werkt mijn lijf iets anders dan dat, Hannah... Dat heb je met zo'n ehh...bijzonder gestel als dat van mij Maar hey...nog een paar dagen, na Zondag mag ik langzaamaan instorten!  |
Kop op hè! Dan gaan je niet instorten hoor. Dan ga je lekker genieten van je mooie zelfopgeknapte huisje!!  En dan hoef je de hele winter niets meer te doen, lekker alles fris en nieuw. Zal voor je bidden lieve Tess. Dat je lijf de kracht vindt om door te gaan. Liefs Loes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS166
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 17:45
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Heel mooi Roos.......ik zou het je zo gunnen! |
Dank je lieve schat!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS166
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 17:46
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | | Soms kunnen woorden zoveel zeggen ....prachtig! |
Is absoluut waar Carin!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 18:42
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Deze twee zinnen stonden ook in de tekst van Katja:
Als je weet dat die vrouw aan schizofrenie leed, stemmen hoorde in haar hoofd, waarom zou je dat dan als godsdienstwaanzin beschouwen? Dat hoorde bij haar ziektebeeld. Je vind ook dat ze ipv erover te praten beter wat mensen kon gaan helpen...maar die vrouw was ziek. Hoe kon ze dan mensen helpen? Dat ze niet naar de kerk wilde en niet openstond voor genezing had waarschijnlijk ook met psyche van dat moment te maken. Ik vind het juist wel heel veroordelend. Ik vraag me ook af: Waar gaat dit eigenlijk over???
Frank |
"Je moet eerst bij jezelf kijken en dan wijzen naar de anderen. Dan kun je verder met je leven en kun je mensen ook beter lief hebben. Ik heb in het verleden ook een vrouw ontmoet in Ede en zij praatte hele dag over God. Ik noemde dat godsdienstwaanzin en ik vind je kunt beter minder praten of roddelen en ga mensen helpen die in nood zijn. "
Dat dacht ik gisteravond ook al Frank! En wat is het nut om dit op het forum te zetten? Ik snap het allemaal niet......... .
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 14 september 2010, 18:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 18:49
|
|
|
|
|
'k Begrijp de zin van dit topic sowieso niet zo. 't Zal misschien niet de bedoeling zijn, maar lijkt erop alsof mensen willen laten zien wat zij goed doen. En als ik dan ook nog lees wat anderen niet goed zouden doen, roept het bij mij eerder irritatie op. Ik zie er niet veel opbouwends in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 18:51
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | Bedankt ik had het erbij moeten voegen. Mijn fout.  |
Misschien voortaan iets beter nadenken, voordat je iets plaatst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 19:18
|
|
|
|
| ROOS166 schreef: | | Is absoluut waar Carin! |
Erg mooi Roos en waar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 19:23
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | "Je moet eerst bij jezelf kijken en dan wijzen naar de anderen. Dan kun je verder met je leven en kun je mensen ook beter lief hebben. Ik heb in het verleden ook een vrouw ontmoet in Ede en zij praatte hele dag over God. Ik noemde dat godsdienstwaanzin en ik vind je kunt beter minder praten of roddelen en ga mensen helpen die in nood zijn. "
Dat dacht ik gisteravond ook al Frank! En wat is het nut om dit op het forum te zetten? Ik snap het allemaal niet......... . |
Ja, en op de keeper beschouwd: de veroordeling begint al vanaf de eerste zin. Wat schuilt er allemaal achter die zinnen? Welk verhaal zit er achter? Waarom in verdekte vormen spreken die alleen maar vragen en wrevel opwekken? Ik ben eerlijk gezegd het spoor bijster.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 19:37
|
|
|
|
[quote=LOES550]
Sterkte ermee Loes! Hug
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 19:44
|
|
|
|
Dinsdag 14 September:
ALS HET GELOOF ONTBREEKT!
Heer, wij geloven, kom ons ongeloof te hulp. Marc. 9:24.
Deze kreet van het menselijk hart drukt evenzeer de menselijke nood uit als de kreet, die tot MIJ werd gericht toen IK op aarde was. Daaruit blijkt, dat de ziel gegroeid is. Als een ziel zich bewust wordt van MIJ en van MIJN macht en MIJ kent als Helper en Verlosser, dan gaat zo.n ziel steeds meer in MIJ geloven. Tegelijkertijd is die ziel zich meer dan voorheen bewust, dat hij tekort schiet in volkomen vertrouwen op MIJ. HEER, ik geloof, kom mijn ongeloof te hulp! De groei van de ziel - een toename van het geloof - dan een roep om meer geloof - een smeken om alle ongeloof en alle gebrek aan vertrouwen te overwinnen. Die kreet wordt gehoord, dat gebed wordt beantwoord. Meer geloof en tezelfder tijd meer bekwaamheid om te zien, waar het ontbreekt aan geloofsvertrouwen. MIJN kinderen, probeer naar boven te gaan langs dit pad, dat je bij elke stap nader tot MIJ brengt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|