| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 14:14
|
|
|
|
van harte marijan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 14:28
|
|
|
|
[quote=MAR907]Nu even on topic!!!
De uiteindelijke NBV is voor mij de betekenis van "Nieuwe Bijbel Vervalsing" van RKK. Want zij zijn diegene die de bijbel telkens vernieuwen. Let op de eerste bladzijden wie het vertaald.
OOPS, en 4 december komt er ook nog de herziene statenvertaling, ben benieuwd wat voor kreten dat gaat opleveren.... En wie daarvoor de zwarte piet krijgt toegeschoven ......
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 15 september 2010, 14:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 14:56
|
|
|
|
Ik mis in deze hele discussie het gedeelte uit Lukas 14 de verzen 1 - 6
1 En het geschiedde, toen Hij gekomen was in het huis van een van de oversten der Farizeeën, op de sabbat, om brood te eten, dat zij Hem waarnamen. 2 En ziet, er was een zeker waterzuchtig mens voor Hem. 3 En Jezus, antwoordende, zeide tot de wetgeleerden en Farizeeën, en sprak: Is het ook geoorloofd op de sabbat gezond te maken? 4 Maar zij zwegen stil. En Hij nam hem, en genas hem, en liet hem gaan. 5 En Hij, hun antwoordende, zeide: Wiens ezel of os van u zal in een put vallen, en die hem niet terstond zal uittrekken op de dag van de sabbat? 6 En zij konden Hem daarop niet weer antwoorden.
Jezus die zelf Rabbi was, stelde aan de Farizeeën twee hele simpele vragen, dit ging over het houden van de sabbat, maar ze bleven tot tweemaal toe Jezus het antwoord schuldig. Ze konden Hem geen wettisch pasklaar antwoord geven ..... Misschien ook iets om over na te denken, waarom bracht Jezus dit ter sprake, wat was de diepere gedachte hierbij ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEANFRITS816
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 15:41
|
|
|
|
sommige mensen steken graag hun kop in het zand en lopen weg voor alles wat vervelend is om over na te denken. maak alleen ergens een probleem van als het echt nodig is ipv op alle slakken zout te leggen zeg maar. dat scheelt een hoop ruzie enzo. dit is voor alle duidelijkheid algemeen bedoeld. mij lijkt het bv niet handig om een satansbijbel door te spitten. maar bv nadenken over de bezwaren van reiki lijkt me wel aan de orde om anderen te kunnen waarschuwen. occultisme kom je vaak tegen zeg maar en satansbijbel niet en occultisme is minder duidelijk fout voor veel mensen dan satansbijbel.
Proberen een glas wat voor 70 procent vol is als bijna vol te zien ipv 30 procent eruit zeg maar. is veel relaxedter,niet overal op af willen dingen zeg maar.
Laatst aangepast door
|
JEANFRITS816
|
op woensdag 15 september 2010, 15:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 15:42
|
|
|
|
gefeliciteerd marijan, met je verjaardag maak er een leuke dag van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 16:36
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | .Zulke situaties heb je nu wanneer je de Schrift naar de letter leest en niet naar de Geest...het is allemaal zo radicaal en ondanks het gepreek over liefdevol zijn en dergelijke zaken meer doen ze hier aan discriminatie met als excuus dat het zo beschreven staat. Ik zou graag eens willen weten of ze echt alles naleven zoals het vermeld staat. Kan dat eigenlijk wel in deze tijd? Frank
|
Misschien heel leuk om hierbij het boek van Henri J. M. Nouwen eens te lezen, kun je de beker drinken. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/kun-je-de-beker-drinken/1001004002524838/index.html
Wanneer Jezus zijn vrienden Jakobus en Johannes, de zonen van Zebedeüs, vraagt 'Kunnen jullie de beker drinken die Ik zal drinken?', stelt hij de vraag die de essentie raakt van het leven als mens. De beker drinken is veel meer dan het naar binnen gieten van de inhoud, net zoals de broodbreking veel meer is dan het breken van brood of hostie. In dit boek denkt Henri Nouwen na over wat het betekent de beker van het leven te drinken. Hij volgt daarbij drie thema's: vasthouden, heffen en drinken, en verkent zo de geestelijke horizonten die zich door Jezus' vraag voor ons openen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 17:07
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | niet om spelbreker te zijn, maar volgens mij was er al een soortgelijke topic, ergens.
maar toch: wees wellekom, 'nieuw' en 'oud'! |
Ik heb er nog naar gezocht, stond mij ook bij namelijk! Ach......starten we toch met een schone lei .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 17:08
|
|
|
|
| ERIK390 schreef: | dacht dat jij al lang op de lijst zo staan maar zie hem er heellaas nog niet tussen  |
Klopt, ik moet werken namelijk! Maar als ik in de buurt ben ga ik zeker langs om mn handjes uit de mouwen te doen hoor!  Wanneer ga jij helpen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 17:23
|
|
|
|
dat klinkt idd zo mooi. woorden schieten tekort. Wat een getuigenissen. Misschien is het dan toch zo dat God onderscheidt maakt. Ik hoor God via de preek en via de steun van anderen. Ik denk dat God mensen op mn pad brengt en gebeurtenissen om mij heen laat gebeuren. En op die manier stuurt Hij mijn leven. Maar het pad is zo smal. Ik ballanceer en struikel elke dag. Wat zou het heerlijk zijn om God zn stem te kunnen horen. Te horen van Hem welke weg ik moet gaan. Het leven kan af en toe behoorlijk moeilijk zijn. liefs Loes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 17:43
|
|
|
|
Jeah! De verloren zonen zijn weer back.
Nou dat viel toch mee een week schorsing. hm komt me toch bekend voor krijg ineens een beeld voor me van de middelbare school.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 17:43
|
|
|
|
Ik heb in dit topic al zoveel bijbelteksten zien staan die je heel anders kan interpreteren...... Bij deze dus ook weer......Crossroad wat bedoel je hier nu mee te zeggen? Of snap ik het gewoon niet, ook een optie natuurlijk........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 17:56
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | dat klinkt idd zo mooi. woorden schieten tekort. Wat een getuigenissen. Misschien is het dan toch zo dat God onderscheidt maakt. Ik hoor God via de preek en via de steun van anderen. Ik denk dat God mensen op mn pad brengt en gebeurtenissen om mij heen laat gebeuren. En op die manier stuurt Hij mijn leven. Maar het pad is zo smal. Ik ballanceer en struikel elke dag. Wat zou het heerlijk zijn om God zn stem te kunnen horen. Te horen van Hem welke weg ik moet gaan. Het leven kan af en toe behoorlijk moeilijk zijn. liefs Loes |
Ik weet niet of God onderscheid maakt. Wel denk ik dat het een proces is: een proces van overgave en Hem steeds beter leren kennen.
Ik heb Gods stem ook rechtstreeks ervaren en Hij heeft mij meer dan eens het leven gered. Hij heeft mij ook andere dingen laten zien; dingen die niet direct op mij betrekking hadden. Van al deze dingen weet ik heel zeker dat ze van God kwamen. Geen twijfel over mogelijk. Maar ik ken ook de twijfel en het 'wishfull thinking'-syndroom. Die treden in werking op het moment dat ìk zo graag iets van Hem wil horen. En vaak zijn dat momenten waarop ik heel erg graag iets wil (en dus eigenlijk alleen maar "Ja" wil horen) of te ongeduldig of te veel op mijzelf gericht ben i.p.v. op Zijn Zaken. En zo werkt dat niet; God is geen automaat die op iedere smeekbede een advies laat 'landen'.
God is een Persoon met wie je een relatie kunt hebben en binnen die relatie leer je Hem kennen. En binnen die relatie spreekt Hij ook; vaak op eigen initiatief. En soms zegt Hij ook weleens iets minder aangenaams. Zo zat ik een x in een uiterst moeilijk en verdrietige situatie en ik dacht alle reden te hebben om troost en bemoediging te ontvangen. Menselijkerwijs gesproken was dat ook zo. Maar Hij sprak me niet knuffelig en zoetsappig toe. Door de woorden die Hij sprak wierp Hij Zijn licht op de situatie, werd ik wakker geschud en nam mijn leven een andere wending. Niemand anders dan Hij kan zó spreken.
Tenslotte denk ik dat God met ieder zijn/haar eigen weg gaat; ook in het communiceren. Wellicht moeten we niet zozeer kijken naar elkaar in dit opzicht, maar lezen en leren wat er in de bijbel staat. In het Nieuwe Testament blijkt duidelijk dat Gods stem door de gelovigen wordt verstaan. Jezus zegt zelf "Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij" (Joh. 10:27). Dit kun je op meer manieren uitleggen. Een ervan is: als je veel van iemand houdt en iemand goed kent dan herken je de stem van die persoon overal; zelfs in een menigte.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 18:07
|
|
|
|
|
Gefeliciteerd Marijan!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 18:08
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Klopt, ik moet werken namelijk! Maar als ik in de buurt ben ga ik zeker langs om mn handjes uit de mouwen te doen hoor!  Wanneer ga jij helpen? |
Kan zeker nog wat extra handen gebruiken mensen... Vele handen maken licht werk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 18:14
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | Jeah! De verloren zonen zijn weer back. |
Tsja... jullie hebben nu wèl een strafblad.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 19:01
|
|
|
|
| LOES550 schreef: |
Jeah! De verloren zonen zijn weer back.
Nou dat viel toch mee een week schorsing. hm komt me toch bekend voor krijg ineens een beeld voor me van de middelbare school.  |
jij ook al?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 19:02
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Tsja... jullie hebben nu wèl een strafblad.  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 19:06
|
|
|
|
|
Ik word steeds nieuwsgieriger wat er op dat strafblad staat, jullie ook?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 19:19
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | | Ik word steeds nieuwsgieriger wat er op dat strafblad staat, jullie ook? |
Zal Chris geen beroepsgeheim hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 19:32
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Klopt, ik moet werken namelijk! Maar als ik in de buurt ben ga ik zeker langs om mn handjes uit de mouwen te doen hoor!  Wanneer ga jij helpen? | moet ik ook zelf nog op als een andere vrij heeft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 19:33
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Kan zeker nog wat extra handen gebruiken mensen... Vele handen maken licht werk!  | ook personen met twee linkse handen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 19:35
|
|
|
|
Zoals ik, en misschien ook wel iemand anders, voorspelde komt op onze commentaren geen weerwoord. Een veelzeggende stilte? Hadden we dan gelijk?
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARNOLD765
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 19:53
|
|
|
|
is dit nu wat ze noemen godsdienst waanzin waar gaat dit allemaal over
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 19:54
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | we willen dus op zaterdag 25 september voor de vierde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van dit topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er wordt geen muzikale invulling aan het geheel toegevoegd.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!
voorlopig hopen mee te gaan;
Hannah810 37 jaar met pleegdochter Erika129 36 jaar Grace 585 54 jaar Muischje leeftijd 05 jaar Susannah475 44 jaar (onder voorbehoud) Hechas020 48 jaar Marianne 129 49 jaar (evt met kinderen) Thabitha338 49 jaar Angelique327 (leeftijd niet van toepassing; OUD) Ineke (Katja065) 100 jaar en mijn vrienden, mijn broer en vriendin Annette 965 49 jaar Wadriaan 54 jaar Eveline482 55 jaar Vrolijk anoniempje 40+
Billy701 48jaar Crossroad317 3 plaatsen, vanaf Coevorden A28 / A50 Wim727 42 jaar, met 2kids (ondervoorbehoud) MarcoWaal200 39 jaar (zonder kinderen) 2 plaatsen Omg. Sliedrecht A15 Herman388 48 jaar, omg dordrecht, 3 plaatsen Yes356 45 jaar William521 39 jaar Roel350 42 jaar Beau183 42 jaar marc637 33 jaar (onder voorbehoud) dirkie395 39 jaar, met twee pubers en een voetbal..... anoniempje 45- waterdaij728 59 jaar haico485 40 jaar benny340 40 jaar? sambal490 35 jaar
. |
Ik heb me afgemeld...helaas.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 19:54
|
|
|
|
| ERIK390 schreef: | | moet ik ook zelf nog op als een andere vrij heeft |
Ik heb nu al medelijden met je toekomstige partner
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 20:02
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | | Ik word steeds nieuwsgieriger wat er op dat strafblad staat, jullie ook? |
Ik ga vast stenen verzamelen
Welkom terug Billy en Cross!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 20:10
|
|
|
|
| ARNOLD765 schreef: | is dit nu wat ze noemen godsdienst waanzin waar gaat dit allemaal over |
Ja als je alles heel nuchter leest en beschouwt heeft het niet veel met godsdienst te maken. Die vraag hadden sommige zich ook al gesteld.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 20:18
|
|
|
|
Als we de 6 filmpjes bekijken dan weet je waar het over gaat en mogen we ons zelf afvragen of we werkelijk de smalle weg bewandelen of dat we alleen telkens van 2 wallentjes blijven eten.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|