| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 21:58
|
|
|
|
'k Heb net een vergadering achter de rug (morgen nog een... ), waar ik niet veel zin en energie voor had. Maar 't verliep gelukkig goed.
'k Ga nu genieten van een lekker Chileens wijntje.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 22 september 2010, 22:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 21:58
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Wat lief van je! Bidden helpt zeker veel meer en beter! Dank je! |
Zo, ben je er weer? Hoe is het gegaan vandaag? Je zult het wel erg zat zijn nu!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 22:00
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Mooiste moment van de dag?
pfff de mooiste dag van de week.
Ik houd mijn eten weer binnen, de koorts is gezakt, maar het allerbelangrijkste:
ONS MAM is weer thuis
Moest gister met spoed worden opgenomen met bse van 200 wat dus wijst op een enorme ontsteking (of erger) (ergens in haar buik, dat was alles wat duidelijk was). Maar gelukkig bleek alles enorm mee te vallen, de waarde was al weer terug naar 120 (hoort rond de 6 te liggen) en ze mag dus gewoon lekker thuis verder uitzieken.
Wat was ons pap blij toen ik hem aan de telefoon kreeg. |
Fijn hè? wat een zorgen zo om je ouders! Is herkenbaar! En des te fijner wanneer er een goed bericht komt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 22:02
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | 'k Heb net een vergadering achter de rug (morgen nog een... ), waar ik niet veel zin en energie voor had. Maar 't verliep gelukkig goed.
'k Ga nu genieten van een lekker Dr.... eh....Chileens wijntje.  |
Wij vergaderen tot we vergaderd worden.
Du vin, du pain et sans chagrin au matin.
Mijn mooiste moment was heel profaan vandaag. Ik kocht voor weinig geld een stuk geheugen voor de computer. Ik kan nu meer programma's aan laten staan en dat werkt een stuk beter en sneller. Voor wie het wil weten: op het Appletje draait nu ook Windows 7 en XP samen met mijn Appleprogramma's en dat is soms best handig.
Thomas, neemt er ook maar eentje, Muscadet deze keer.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 22 september 2010, 22:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 22:19
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Vanaf 1 dec 2009 |
ow... da's zon 30 mails per week. Zitten we ongeveer op dezelfde snelheid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 22:25
|
|
|
|
...ahum...wordt Anita nu veroordeeld......???????????????????????
Ik wil graag nog even reageren op alle commentaren richting mij....... Bovenstaande opmerking, ja , daar heb ik inderdaad kritiek op omdat het in mijn ogen zo'n verborgen boodschap is......je kaart wat aan, even een ahummetje erbij en de toon is gezet......Maar zeg wat je bedoelt..... Laat mij dan maar duidelijk zijn in mijn verhaal en ik vraag me af waarom mensen gelijk het liefdeloze in een verhaal zien en mij daar op afrekenen......Ik ben het er duidelijk niet mee eens en dat mag toch? Zoals anderen hier ook een ander aanspreken? Het is maar een beeld zoals mensen het willen zien prima......maar niet terecht... Maar het feit dat iemand een emotion bij mijn naam schrijft die overgeeft kan blijkbaar wel? \En dat is respect???? Het is een forum om te discussieren en niet een forum om maar één mening neer te zetten........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 22:28
|
|
|
|
Ik stel voor dat we elkaar met respect benaderen op het forum en daar hoort ook bij dat we ieders recht om te posten respecteren en niet ter discussie stellen.
Goede tip Zinga.....! Laten we ons er alletwee aanhouden......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 23:08
|
|
|
|
Corrigeer de Dwaas niet http://www.discernment-ministries.org/ en: Wat is Wijsheid?
“Wie de spotter tuchtigt, behaalt zich schande; en die de goddeloze bestraft, zijn schandvlek. Bestraf de spotter niet, opdat hij u niet hate; bestraf de wijze, en hij zal u liefhebben. Leer de wijze, zo zal hij nog wijzer worden; onderwijs de rechtvaardige, zo zal hij in leer toenemen” (Spreuken 9:7-9).
Het verschil tussen een dwaas en een wijs man is niet dat de wijze zoveel weet, maar dat de dwaas nooit leert. Iedereen die leeft hoort een bepaalde mate van wijsheid te verwerven, naarmate de jaren voorbijgaan, maar dwazen leren nooit wat en zo worden zij oud en zijn zij nog steeds even dwaas als de dag dat zij geboren werden. Wat een droevige situatie. Een oude Engelse spreuk (vóór 1500 n.C.) zegt: “Er is geen dwaas gelijk een oude dwaas”. Een van de droevigste dingen die ik in het leven ondervond is dat mensen oud geworden zijn en niets geleerd hebben uit hun eigen ervaringen, in het bijzonder zij die door harde tijden heengegaan zijn zonder verrijkt te worden door de wijsheid die zulke ervaringen kunnen meebrengen. Wat een verspilling van tijd en lijden.
Dwazen willen gewoon niet leren en dus zal elke poging om hen te corrigeren niet enkel een verspilling zijn van tijd, maar het is tegen-productief en zal slechts problemen veroorzaken voor degene die corrigeert. Wat kunnen wij dan voor zulke mensen doen vermits hen corrigeren verloren tijd is? Niets. Wij kunnen niets doen voor hen die niet open staan voor correctie behalve bidden, en erover treuren dat zij van hun levens een puinhoop maken. Net zo tragisch als het is een oude dwaas te zien, is te zien hoe iemand vastberaden en arrogant zijn ondergang tegemoet gaat zonder dat iemand in staat is iets te doen om hem te helpen.
Zie naar wat Salomo zegt over zulke personen:
“Die de tucht verwerpt, die versmaadt zijn ziel; maar die de bestraffing hoort, krijgt verstand” (Spr. 15:32).
“Een man, die, dikwijls bestraft zijnde, de nek verhardt, zal schielijk verbroken worden, zodat er geen genezen aan is” (Spr. 29:1).
Een wijs persoon, van de andere kant, hoeft nauwelijks gecorrigeerd te worden. Zo’n persoon zal voortdurend zijn eigen wandel evalueren en zal gevoelig zijn voor de Heilige Geest om hem te corrigeren en te leiden. Als zo iemand wordt gecorrigeerd, ofwel door de Heer of door een vriend, nemen zij die correctie aan en treffen de nodige maatregelen. Zulke mensen willen leren en willen hun dagelijkse wandel verbeteren. De dwaas echter is vol zelfvertrouwen en denkt dat hij altijd juist handelt en nooit verkeerd. En hier ligt de kern van de zaak: trots.
Het verschil tussen hen die correctie accepteren en hen die zich keren tegen ieder die het zou aandurven hen te corrigeren, is gewoon een kwestie van trots. De arrogante dwaas denkt dat hij geen kwaad kan doen en heeft er nooit bij stilgestaan hoe zwak en dwaas wij allen van nature zijn. De wijze man is echter oog in oog komen te staan met de zwakheid van het vlees en weet maar al te goed hoe onvolmaakt hij eigenlijk is, en zo zal zijn nederigheid hem toestaan correctie te ontvangen. Maar waarom zou de dwaas correctie accepteren vermits hij nooit fouten maakt:
“De weg van de dwaas is recht in zijn ogen; maar die naar raad hoort, is wijs” (Spreuken 12:15).
Zelfs Paulus, na al zijn verkregen openbaringen, wonderen en opleiding, leefde bij de mogelijkheid dat hij een vergissing kon begaan. Paulus zei dat alhoewel hij zijn leer direct van de Heer ontvangen had (hij was de laatst gekozene van enkelen die dit privilege hadden), hij toch naar Jeruzalem zou gaan om de Twaalf te ontmoeten om na te gaan of zijn leer correct was “opdat ik niet enigszins tevergeefs zou lopen of gelopen hebben” (Galaten 2:2). Heeft iemand van ons openbaring ontvangen zoals Paulus of een bediening die daarmee vergeleken kan worden? Hoe komt het dan dat de meesten van ons zo hoog van zichzelf denken, dat wij nooit om advies vragen en niet voelen dat wij fout zouden kunnen zijn?
Dezelfde Paulus waarschuwt: “Weest niet wijs bij uzelf” (Rom. 12:16), en Salomo zegt: “Hebt gij een man gezien, die wijs in zijn ogen is! Van een zot is meer verwachting dan van hem” (Spr. 26:12). Kan het zijn dat iemand zo vol is van zichzelf dat de mogelijkheid dat hij fout is nooit in zijn gedachten opkomt? Zeer zeker! Denk gewoon aan Saul toen hij een monument voor zichzelf oprichtte nadat hij ongehoorzaam was bij de vernietiging van de Amalekieten1, Uzzia die weigerde te luisteren naar de raad van de priesters toen hij de wierook wilde offeren2, en Diótrefes die niet wilde dat Johannes de apostel “zijn” kerk bezocht3. De lijst van arrogante dwazen is eindeloos en zal nog langer worden tot aan de komst van de Heer.
Wat is de oplossing en wat zal ons ervan weerhouden dat we in dezelfde droevige situatie terecht komen? De oplossing ligt in twee woorden: nederigheid en gebrokenheid. Ieder mens moet een eerlijke blik werpen op zijn eigen verleden om te zien hoe dikwijls hij gefaald heeft. Voor hen die in hun verleden geen falen zien … is er geen hoop. De wijze mens erkent het feit dat hij erg weinig weet en dat hij dikwijls fouten maakt. Deze eerlijkheid brengt een grote vrees mee over zijn eigen bekwaamheden en een grote afhankelijkheid van de Heer en anderen die in staat zijn wijs advies te geven en goede raad. Nu, voor hen wier reactie is dat wij vol zelfvertrouwen zouden moeten zijn en positief over onze bekwaamheden, heb ik slechts één antwoord: Deze boodschap is niet voor u maar gaat over u.
“Mijn zoon! zo gij mijn redenen aanneemt, en mijn geboden bij u weglegt; om uw oren naar wijsheid te doen opmerken; zo gij uw hart tot verstandigheid neigt; ja, zo gij tot het verstand roept, uw stem verheft tot de verstandigheid; zo gij haar zoekt als zilver, en naspeurt als verborgen schatten; dan zult gij de vreze des HEEREN verstaan, en zult de kennis van God vinden. Want de HEERE geeft wijsheid; uit Zijn mond komt kennis en verstand” (Spreuken 2:1-6).
Wat is Wijsheid? (M.V.)
Wijsheid is de bekwaamheid om correcte beoordelingen en beslissingen te maken.
Er bestaat wereldse wijsheid, die vergaat, en goddelijke wijsheid:
1 Kor 1:19-31 “Want er is geschreven: Ik zal de wijsheid der wijzen doen vergaan, en het verstand der verstandigen zal Ik te niet maken. 20 Waar is de wijze? Waar is de schriftgeleerde? Waar is de onderzoeker dezer eeuw? Heeft God de wijsheid van deze wereld niet dwaas gemaakt? … 25 Want het dwaze Gods is wijzer dan de mensen …”
Goddelijke wijsheid heeft niets te maken met het natuurlijk verstand (intelligentie); het is een goddelijke gave en heeft te maken met GEESTELIJK verstand:
Kol 1:9 “dat gij moogt vervuld worden met de kennis van Zijn wil, in alle wijsheid en geestelijk verstand”.
1 1 Samuël 15. 2 2 Kron 26:16-19. 3 3 Johannes.
Wijsheid wordt enerzijds bewerkt door ervaring. Vermits voor de gelovige “alle dingen medewerken ten goede” (Rom. 8:28) zal uit de ervaring van alle dingen, die God Zijn kinderen beschikt, wijsheid geoogst worden. Maar wijsheid heeft boven alles een verlichtingsperspectief, als een gave Gods. Wij kunnen daarom wijsheid van God begeren en ervoor bidden:
1 Kon. 3:9, 12 “Geef dan Uw knecht [= Salomo] een verstandig hart, om Uw volk te richten, verstandig onderscheidende tussen goed en kwaad; want wie zou dit Uw zwaar volk kunnen richten? … Zie, Ik heb gedaan naar uw woorden; zie, Ik heb u een wijs en verstandig hart gegeven, dat uws gelijke vóór u niet geweest is, en uws gelijke na u niet opstaan zal”.
Spr. 2:6 “Want de HEERE geeft wijsheid; uit Zijn mond komt kennis en verstand”.
Spr. 4:7 “De wijsheid is het voornaamste; verkrijg dan wijsheid, en verkrijg verstand met al uw bezitting”.
Jak. 1:5 “En indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere, Die een ieder mild geeft, en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden”.
Ef. 1:16-17 “als ik aan u gedenk in mijn gebeden, opdat de God van onze Heere Jezus Christus, de Vader van de heerlijkheid, aan u de Geest van wijsheid en van openbaring geeft…”
Kol. 1:9 “Waarom ook wij … niet ophouden voor u te bidden en te begeren, dat gij moogt vervuld worden met de kennis van Zijn wil, in alle wijsheid en geestelijk verstand”.
Wijsheid kan van God geleerd worden, door acht te geven op Zijn Woord:
Psalm 19:8 “De wet des HEEREN is volmaakt, bekerende de ziel; de getuigenis des HEEREN is gewis, de eenvoudigen wijsheid gevende”.
Spr. 5:1 “Mijn zoon! merk op mijn wijsheid, neig uw oor tot mijn verstand”.
Spr. 4:5 “Verkrijg wijsheid, verkrijg verstand; vergeet niet, en wijk niet van de redenen van mijn mond”.
God IS immers Wijsheid:
Spreuken 8: de Zoon als gepersonifieerde Wijsheid.
Matt. 12:42 “en ziet, meer dan Sálomo is hier!”
Rom. 11:33 “O diepte des rijkdoms, beide der wijsheid en der kennis Gods”.
1 Kor. 1:30 “Maar uit Hem zijt gij in Christus Jezus, Die ons geworden is wijsheid van God”.
Kol. 2:2-3 “van God en de Vader, en van Christus; in Wie al de schatten der wijsheid en der kennis verborgen zijn”.
En het beginsel van de wijsheid is niet trots maar de vreze des Heren:
Spr. 9:10; Psalm 111:10 (Ook Spr. 1:7; Job 28:28) “De vreze des HEEREN is het beginsel der wijsheid”.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 23:24
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Wij vergaderen tot we vergaderd worden.
Du vin, du pain et sans chagrin au matin.
Mijn mooiste moment was heel profaan vandaag. Ik kocht voor weinig geld een stuk geheugen voor de computer. Ik kan nu meer programma's aan laten staan en dat werkt een stuk beter en sneller. Voor wie het wil weten: op het Appletje draait nu ook Windows 7 en XP samen met mijn Appleprogramma's en dat is soms best handig.
Thomas, neemt er ook maar eentje, Muscadet deze keer. |
Tjonge Thomas, een beetje geheugen, om dat te kunnen had je een jaar of 20 geleden een balzaal aan apparatuur nodig. Tjonge hoe heb je dat voorelkaar gekregen zeg.
Mijn laptopje heeft helaas al vaak moeite met alleen windows xp.
pfff op de helpdesk heb ik weleens gezegd: dan open je toch een window en daar kieper je je pc doorheen. zou het soms zelf graag willen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 23:31
|
|
|
|
Volgens microsoft is Windows geen virus!
Maar virussen hebben de volgende eigenschappen:
Virussen worden razendsnel gecopieeerd.
Dat wordt Windows ook!
Virussen verbruiken kostbare systeembronnen en vertragen het systeem.
Oke, Windows doet dat ook!
Virussen ruineren van tijd tot tijd je harde schijf.
Dat kun je van Windows ook zeggen.
Virussen worden vaak onopvallend meegebracht met kostbare programma's en systemen.
Ook dat is het geval bij Windows.
Virussen laten af en toe de gebruiker denken, dat het systeem te traag is zodat de gebruiker nieuwe hardware koopt.
Duidelijk een voorbeeld van Windows!
Tot nu toe lijkt het erop dat Windows een virus is, maar er zijn enkele verschillen:
Virussen worden goed ondersteund door de schtijvers, werken op de meeste systemen en zijn universeel compatible. De programmacode is snel, compact, efficient en ze worden geavanceerder naarmate ze ouder worden.
Hieruit kunnen we dus weer vaststellen, dat Windows beslist geen virus is!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 23:36
|
|
|
|
Een vrouw in Sliedrecht wil graag een party houden met Marykay. Dat zijn huidproducten en het is vrijblijvend. Gewoon lekker uitproberen en testen op je gezicht en handen.
Groeten van Ineke.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 23:38
|
|
|
|
- De helpdesk belt jou voor hulp.
- Iemand verteld je op je werk een grap, en jij reageert met: "LOL"
- Als iemand je vraagt wat je zei, antwoordt je met: "Scroll ff trug."
- Je typt niet langer nauwkeurig met de bijbehorende hoofdletters en complete zinnen.
- Je lacht niet meer, maar zegt voortaan: "heheheh..."
- Je weet meer van de dagelijkse routine van je online vrienden, dan van je eigen familie.
- Je liegt over de tijd dat je online bent, als je daarop wordt aangesproken.
- Je smeekt je kennissen ook een chatprogramma te installeren, zodat je kunt "mailen".
- Je ontmoet mensen van het internet in het cafe, zonder hun eigen naam te kennen en gebruikt hun nickname.
- Je krijgt een identiteitscrisis als iemand een nickname gebruikt, die teveel op die van jou lijkt.
- Je verteld dat je bloeddoorlopen ogen van een feest komen, ipv heel de nacht online zijn.
- Je trouwt met je cybervriend(in), neemt beide een eigen PC, om met elkaar te kunnen chatten.
- Je typt boodschappen naar je vrienden, terwijl je ze spreekt over de telefoon.
- Je weigert ergens te gaan werken, waar je niet de beschikking over internet hebt.
- Je logt in en meteen verschijnen er 10 boodschappen van vrienden, bij wie je in hun lijst staat.
- Je krijgt afkickverschijnselen, als je een paar uur niet achter je PC kunt.
- Het eerste wat je doet als je opstaat, is je PC opstarten.
- Je speelt online games elke dag van je dagelijkse leven.( Als je dat nog hebt! heheheh.)
- Je wacht gerust uren, tot een bepaald persoon online komt.
- Je online relaties gaan verder dan welke andere relatie dan ook in het dagelijkse leven.
- Als je 's nachts wakker wordt om naar het toilet te gaan, ga je naar je pc.
- Het valt je niet meer op, als iemand een typefout maakt.
- Je komt een chatbox binnen, en 23 personen reageren met {{huggs}} of ***kisses***
- Je gebruikt 30 minuten, alleen om van iedereen in een chatbox afscheid te nemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 23:38
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | ...ahum...wordt Anita nu veroordeeld......???????????????????????
Ik wil graag nog even reageren op alle commentaren richting mij....... Bovenstaande opmerking, ja , daar heb ik inderdaad kritiek op omdat het in mijn ogen zo'n verborgen boodschap is......je kaart wat aan, even een ahummetje erbij en de toon is gezet......Maar zeg wat je bedoelt..... Laat mij dan maar duidelijk zijn in mijn verhaal en ik vraag me af waarom mensen gelijk het liefdeloze in een verhaal zien en mij daar op afrekenen......Ik ben het er duidelijk niet mee eens en dat mag toch? Zoals anderen hier ook een ander aanspreken? Het is maar een beeld zoals mensen het willen zien prima......maar niet terecht... Maar het feit dat iemand een emotion bij mijn naam schrijft die overgeeft kan blijkbaar wel? \En dat is respect???? Het is een forum om te discussieren en niet een forum om maar één mening neer te zetten........ |
Was een foutje, dat spugende bekje ik moest van weer iemand anders (vrouwlijk) van die smoeltjes er bij doen anders werd de toon van mij niet begrepen, ik dacht dat dit bekkie met concumsie sprak, deze nog een maal ter verduidelijking ik had het al veranderd, nog veel leesplezier toegewenst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 23:39
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Tjonge Thomas, een beetje geheugen, om dat te kunnen had je een jaar of 20 geleden een balzaal aan apparatuur nodig. Tjonge hoe heb je dat voorelkaar gekregen zeg.
Mijn laptopje heeft helaas al vaak moeite met alleen windows xp.
pfff op de helpdesk heb ik weleens gezegd: dan open je toch een window en daar kieper je je pc doorheen. zou het soms zelf graag willen. |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?
Hoe ik het voor elkaar gekregen heb? Het is een programma dat Windows gewoon draait naast je Mac, dus terwijl ik de Apple aan heb staan, open ik net zo makkelijk een Windowsprogramma en de vensters van Mac en Windows staan gebroederlijk naast elkaar. Je knipt en plakt gewoon tussen wat vroeger twee werelden waren lekker heen en weer. Makkelijk, ook al heeft Apple mijn voorkeur helemaal. Maar het vreet geheugen, wil het goed en snel werken. Het kan wel op een Apple, niet op een PC. Het vereist wel dat je wat inzicht hebt in de werking van beide systemen, maar dat is ook logisch.
Thomas, een extra geheugenplaatje in de eigen hersenen zou ook wel wat zijn, soms.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 24 september 2010, 20:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 23:40
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | - De helpdesk belt jou voor hulp.
- Je typt niet langer nauwkeurig met de bijbehorende hoofdletters en complete zinnen.
- Je weet meer van de dagelijkse routine van je online vrienden, dan van je eigen familie.
- Je smeekt je kennissen ook een chatprogramma te installeren, zodat je kunt "mailen".
- Je ontmoet mensen van het internet in het cafe, zonder hun eigen naam te kennen en gebruikt hun nickname.
- Je krijgt een identiteitscrisis als iemand een nickname gebruikt, die teveel op die van jou lijkt.
- Je verteld dat je bloeddoorlopen ogen van een feest komen, ipv heel de nacht online zijn.
- Je trouwt met je cybervriend(in), neemt beide een eigen PC, om met elkaar te kunnen chatten.
- Je typt boodschappen naar je vrienden, terwijl je ze spreekt over de telefoon.
- Je weigert ergens te gaan werken, waar je niet de beschikking over internet hebt.
- Je logt in en meteen verschijnen er 10 boodschappen van vrienden, bij wie je in hun lijst staat.
- Je speelt online games elke dag van je dagelijkse leven.( Als je dat nog hebt! heheheh.)
- Je online relaties gaan verder dan welke andere relatie dan ook in het dagelijkse leven.
- Je komt een chatbox binnen, en 23 personen reageren met {{huggs}} of ***kisses***
- Je gebruikt 30 minuten, alleen om van iedereen in een chatbox afscheid te nemen. |
Au, de waarheid is hard
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 23:43
|
|
|
|
Ouder worden...
Realiseer je je wel eens, dat we het eigenlijk alleen maar leuk vinden om ouder te worden,
zolang we nog kind zijn?
Zolang je nog onder de 10 jaar bent, vind je verjaren zo geweldig, dat je denkt in maanden.
"Hoe oud ben je"?
"Ik ben 8 en een half"!
Je bent nooit 36 en een half, maar je bent 8 en wordt al bijna 9....
Zo werkt het!
Dan wordt je tiener; nu kan niemand je nog tegenhouden....
Je springt meteen naar het volgende getal.
"Hoe oud ben je"? "Ik wordt 16" !
En dan komt de geweldigste dag in je leven....Je wordt 21 !!!
Zelfs de woorden klinken feestelijk...
Maar dan wordt je 30....ooooh, wat gebeurt er nu?
Klinkt al behoorlijk belegen...
Wat is er veranderd?
Je wordt 21,
Je wordt dan 30,
Je loopt tegen de 40,
Je bereikt de 50,
Je bent al 60,
Tegen die tijd heb je al zoveel snelheid opgebouwd, dat je al snel de 70 raakt.
Daarna, begin je de maanden, weken en dagen te tellen.
Je bereikt de woensdag, je haalt de 80, je bereikt de lunch.
En daar houdt het nog niet op.
In je negentiger jaren begin je terug te tellen....
Ik WAS pas 92 !
Als je over de 100 gaat, gebeurt er iets vreemds.
Je wordt weer een kind; "ik ben 100 en een half....
Leeftijd is iets vreemds hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 23:45
|
|
|
|
Een succesvol man is degene die meer geld verdient, dan zijn vrouw kan uitgeven.
Een succesvol vrouw is degene, die zo'n man vindt.
Huwelijk is een ringencircus. Verlovingsring, trouwring en ontbering.
Een zoon vraagt zijn vader: Hoeveel kost het, om te trouwen?
Geen idee, antwoord de vader, ik betaal er nog steeds aan!
Een man vertelde dat zijn creditcard gestolen was.
Hij besloot het niet aan te geven, omdat de dief minder geld verbruikte, dan zijn vrouw.
Het is niet waar, dat getrouwde mannen langer leven dan vrijgezellen.
Het lijkt alleen langer.
Liefde is blind, maar het huwelijk opent je ogen.
Als ze een man op de maan kunnen zetten, moeten ze ze er allemaal kunnen krijgen.
Laat de gedachten van je man nooit afdwalen, ze zijn te klein om alleen gelaten te worden.
Vrouwen maken geen gekken van mannen.
De meesten zijn doe- het- zelf types.
Het maakt niet uit, hoe vaak een man van baan wisselt.
Hij blijft dezelfde baas houden.
Als een man de deur van zijn auto opent voor een vrouw, weet je een ding zeker:
Of de auto is nieuw, of de vrouw!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 23:51
|
|
|
|
10 minuten:
Geef me nog vijf minuten, voor de brief die ik niet schreef, waardoor er in een mensenhart een koude leegte bleef. Geef me nog vijf minuten Heer, voor het woord dat ik niet sprak, waardoor er in een mensenhart misschien iets kostbaars brak. Geef me nog vijf minuten voor de traan die ik niet liet, zo bleef een ander eenzaam en alleen in zijn verdriet. Geef me nog vijf minuten Heer, voor de fouten die ik niet vergaf, zo bleef een ander treuren om de schuld die ik hem gaf. Geef me nog vijf minuten, voor wat ik niet heb gedaan ofschoon U vele kansen gaf, die ik voorbij liet gaan. Geef me nog tien minuten Heer, misschien dat het wat wordt. Ach, geef me een heel leven Heer, minuten zijn zo kort.
Hallo allemaal!
Mooi hè, dit gedicht, die ene brief die zoveel kan zeggen, wij maken allemaal fouten, het leven is zo kort, het kan de stem van GOD zijn, die nu eens zegt, kom, pak pen en papier, weg met dat zelfmedelijden, toon wie je bent, laat je ware gezicht zien, alles heb je jaren opgekropt, je stikt van binnen, IK wil je Vrede geven.
Die Vrede beleven wij ook met elkaar in de Gebedsroom, het is zo.n heerlijk uurtje, waarin er een fijne saamhorigheid en begrip en respect voor elkaar is.
We danken GOD voor al ZIJN mooie werken, het prachtige nazomerweer, voor de mooie herfsttinten, die je tussendoor ziet, zo mooi allemaal.
We bidden in het bijzonder voor vermistte kinderen, voor ouders die alles allèèn moeten doen, waar geen begrip voor is, voor financièën die uit de hand lopen. Mensen die met occulte dingen bezig zijn en anderen erin meetrekken.
Voor hartaandoeningen, kanker, allerlei verslavingen, zo is er nog veel meer om voor te bidden.
Wil je meedoen.....gewoon naar de chat....rechtsonderin klikken..... WELKOM!!
Tot ziens en warme groetjes van Martha en Eva
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 00:09
|
|
|
|
Woensdag 22 September:
VRIEND BIJ HET ZWOEGEN!
Het zijn de dagelijkse inspanningen die tellen, niet de hoogtepunten, die slechts èèn opgenblik duren. Het dag in, dag uit gehoorzamen aan MIJN wil in de dorre vlakten, telt meer dan de enkele keer op de berg der verheerlijking. Nergens is volharding zo zeer nodig als in het godsdienstige leven. Het is het zwoegen terwille van het Koninkrijk, dat je verzekert van MIJN intieme vriendschap. IK ben de HEER van de kleine dingen, de Goddelijke Bestuurder van kleine gebeurtenissen. Geen deel van de dag is te klein om in MIJN werkplan te worden opgenomen, in een mozäiëk spelen de kleine steentjes een grote rol. Verblijd je in MIJ. Blijdschap is het door GOD gegeven cement, waarin de harmonie en schoonheid van MIJN mozaiëk wordt vastgelegd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 00:18
|
|
|
|
| SIMEA534 schreef: | | Soms heel even bekruipt me het gevoel,dat mensen niet snappen hoe ik me voel. Voor de buitenwereld iemand die altijd loopt te stralen. Maar niemand ziet dat ik blijk te verdwalen. Verdwalen in emoties, gevoelens van vreugde en verdriet. Die vreugde laat ik zien. Dus oordeel niet te snel, over iemands vreugde of verdriet. Soms is de waarheid anders dan je aan de buitenkant ziet. |
Idd... de waarheid kan heel anders zijn dan dat je aan de buitenkant ziet. Iemand die altijd lacht is heus niet altijd vrolijk....
En toch denk ik... zo vreemd is het eigenlijk niet dat anderen niet snappen hoe je je voelt of niet zien dat je verdwaalt in je verdriet, zolang je altijd blijft stralen in nabijheid van anderen...
Dit roept bij mij de volgende vraag op: Hoe zou het toch komen dat het (soms) zo moeilijk kan zijn om gevoelens van verdriet met anderen te delen? Ik weet het... kernwoorden in een antwoord hierop zijn pijn, kwetsbaarheid, schaamtegevoel... Waarom zeggen veel mensen eigenlijk 'sorry' nadat ze even lekker en terecht uitgehuild hebben bij iemand?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAICO485
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 02:30
|
|
|
|
ik heb er ook nog een paar in een lijstje gezet :)
wanneer ben je te fanatiek met pc's ? -------------------------------------------
- als je elke nacht met je toetsenbord in je armen gaat slapen
- als je op je usb stick sabbelt
- als je je date naar haar IP-adres vraagt
- als je doorgaat met gamen in je droom
- als je spoilers op je pc-kast bouwt
- als je linux op je deurbel probeert te installeren
- als je gaat huilen wanneer je je pc afgeeft voor reparatie
- als je denkt dat een vrouw programmeerbaar is
- als je in pyjama naar de computerwinkel gaat
- als je die leuke cassière vraagt welk besturingssysteem op haar kassa zit
Laatst aangepast door
|
HAICO485
|
op donderdag 23 september 2010, 02:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 02:37
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | In a world without fences, who needs Windows and Gates?
Hoe ik het voor elkaar gekregen heb? Het is een programma dat Windows gewoon draait naast je Mac, dus terwijl ik de Apple aan heb staan, open ik net zo makkelijk een Windowsprogramma en de vensters van Mac en Windows staan gebroederlijk naast elkaar. Je knipt en plakt gewoon tussen wat vroeger twee werelden waren lekker heen en weer. Makkelijk, ook al heeft Apple mijn voorkeur helemaal. Maar het vreet geheugen, wil het goed en snel werken. Het kan wel op een Apple, niet op een PC. Het vereist wel dat je wat inzicht hebt in de werking van beide systemen, maar dat is ook logisch.
Thomas, een extra geheugenplaatje in de eigen hersenen zou ook wel wat zijn, soms. |
Toch geen geheugenplaatje voor meer geheugen, we gebruiken maar tussen de 10 en 18 % van onze hersenen .....
Misschien een programmaatje dat het aansturen van het RAM geheugen wat efficienter maakt, waardoor de hersenen (harde schijf) en het ROM geheugen (centraal zenuwgestel) ook optimaler kunnen worden gebruikt (euh, euh )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 07:33
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Zo, ben je er weer? Hoe is het gegaan vandaag? Je zult het wel erg zat zijn nu! |
Hoi Josina,
Ja , klopt maar er waren zeker ( veel ) momenten bij dat het best goed ging hoor! Moet gewoon werken als een man.....1 ding tegelijk dan gaat het wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 07:54
|
|
|
|
corrigeer de dwaas niet????? wat is dan mijn functie op dit forum????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 09:19
|
|
|
|
Als je iemand niet mag corrigeren op zijn gedrag/woorden, dan verloederd de hele maatschappij.
Wat te doen dan met de bijbeltekst : vermaand elkander met broederlijke liefde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 09:23
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Toch geen geheugenplaatje voor meer geheugen, we gebruiken maar tussen de 10 en 18 % van onze hersenen .....
Misschien een programmaatje dat het aansturen van het RAM geheugen wat efficienter maakt, waardoor de hersenen (harde schijf) en het ROM geheugen (centraal zenuwgestel) ook optimaler kunnen worden gebruikt (euh, euh ) |
ik gebruik die ene hersencel van mij anders optimaal hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 09:25
|
|
|
|
- Je gebruikt 30 minuten, alleen om van iedereen in een chatbox afscheid te nemen. |
Oeps...ik zit kort tegen een verslaving aan, daar ga ik vanaf nu iets aan doen..
Bedankt Jonathan !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 09:26
|
|
|
|
|
Spreken we nog iets af zodat we bij elkaar komen te zitten of gaat ieder zn eigen weg?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 09:34
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Tjonge hoe doe je dat, ik heb net van iemand die er meer verstand van heeft dan ik geleerd dat na één keer GEEL standaard overgegaan wordt op ROOD.
Of is dat alleen bij dat spelletje waarin zo'n 20 meestal mannen achter een bal aan hollen om hem dan weg te schoppen als ze hem eindelijk hebben  |
bij 20 vrouwen (22 eigenlijk) is 2 keer geel ook rood hoor maar je kunt dus ook gewoon in één keer rood krijgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 09:38
|
|
|
|
hoeveel moet je er goed hebben om van een verslaving te spreken?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |