ChristianMatch

Forum

Afscheid
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 21:39

hoop ik dat die ene net als mij rustig vanuit vriendschap met mij iets wil opbouwen gewoon eerst kennis maken kijken of we beide op dezelfde lijn zitten in geloof en intresses en niet alleen gefocust te zijn op een relatie in het vlees neej meer in de geest vanuit die positie op natuurlijke wijze iets voorts mag bloeien alleen de Vader kent ieders harten en weet wat jij en ik nodig hebben.

Dus niet meer door mijn eigen ik maar laat mij vormen door Christus alleen!

Neej ik verlaat jullie niet hoor Lachende smiley

Hartelijke groet,

Anita[/quote]

zo zou ik het ook graag willen...:):)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 21:54

‘Als iemand zegt dat God niet bestaat, heb ik daar geen moeite mee. Of God wel of niet bestaat, is absoluut geen relevante vraag, want hij is niet te beantwoorden. Om die vraag te beantwoorden, zou je een punt buiten jezelf moeten vinden, buiten de menselijke beleving, en dat is er niet. Wat ik wel relevant vind, is dat mensen ervaringen hebben die ze als ‘God’ definiëren. Ervaringen van absolute liefde en van de bron waaruit alles voortkomt en waar alles naartoe gaat. Of de ervaring dat het bewustzijn uitdijt tot de omvang van het universum. Iedereen die dat soort ervaringen meemaakt, verlangt ernaar ze opnieuw mee te maken. Dát is significant. Het is net als met liefde. Of liefde buiten de schepping bestaat, los van de mens, kunnen we niet bewijzen. Maar dat je het kunt ervaren, is een gegeven. Dan zeg je toch ook niet: ik hecht pas waarde aan de liefde als ik weet dat die daarbuiten óók bestaat. Als je niet in God gelooft, kun je ook gewoon op zoek gaan naar die goddelijke ervaring. En als die een product is van het serotonineniveau in je hersenen, who cares? Mensen die zo’n ervaring hebben gehad, gaan andere prioriteiten stellen in het leven. Ze gaan anders met elkaar om en dat is voor de menselijke samenleving van belang. Ik vind het tamelijk kinderachtig om aan het idee dat God misschien niet bestaat, de conclusie te verbinden dat je dan maar geen enkele interesse meer moet opbrengen voor de menselijke capaciteit om het goddelijke te ervaren. Daarmee doe je jezelf en ook de wereld om je heen onnoemlijk te kort.’

Aan het woord is Tamarah Benima, de rabbijn die morgen in Harlingen voor zal gaan. Zo'n inleiding nodigt wat mij betreft wel extra uit!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 22:14

HAICO485 schreef:
God gaf op de Stenen Tafel aan dat je geen afgoden moet aanbidden.

dus geen boedha beeldjes in huis en geen energie verspillen aan boedhistische denkbeelden.

weg ermee.

Aanbidt alleen God en gèèn afgoden;

Het gaat er mijns inziens hier niet om of je een beeld of wat dan ook in huis. hebt ( ik houd nl. best van schilderijen en ook van beeldjes ), als wel of je op iets/iemand anders je hart zet, meer dan op God.

Het gebod om gelukkig te leven is dat je God liefhebt boven alles.
God wil dat we ons hart op Hem zetten, Hem boven alles en als belangrijkste persoon in ons leven aanbidden en niet iets/iemand anders.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 22:24

LOES550 schreef:
mn mooiste moment van vandaag was dat mn jongste dochter eindelijk
een begripvol iemand aan de tel. heeft gehad die inzag dat het echt
slecht met haar gaat. De afspraak voor over twee weken werd verzet naar as maandag!!
Nog een paar dagen proberen haar zo goed als mogelijk de dag door te komen. Sinds kort zijn de angstaanvallen die ze goed onder controle had gekregen, in alle hevigheid teruggekomen.
Alleen God kan me nog staande houden voor mijn meisje.

Wat mooi dat je aangeeft dat dàt je mooiste moment was.
Het is te hopen dat ze maandag goed opgevangen wordt en dat er iemand is die haar echt begrijpt en dat er goede hulpverlening op gang mag komen.
Ik bid je heel veel sterkte en wijsheid toe nu en alle komende dagen.
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 22:28

De zon Lachende smiley !
Een lekker bakkie koffie!
En de blijdschap en onbevangenheid van mijn prachtige kinderen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARNOLD765

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 22:44

Een heel heftig verhaal wat je vertelt,vind het groots dat je dat hier vertelt.
Tuurlijk mag je bidden of het weer goed komt tussen jullie.
Ik denk echter wel,dat jij een stabiel iemand in je leven nodig hebt.
groetjes Arnold
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 22:57

mooiste moment... en tis al bijna middernacht...

ik kruip zo tegen annet dr skippybal aan in bed... lekker warm Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 23:08

annet ik las dat je weer thuis was
fijn meis dat je nu ff thuis mag liggen
zullen je kiddo's en pieter blij mee geweest zijn
wens je sterkte en geniet zenog ff van pietjes verwennerij Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 23:35

CARIN303 schreef:
Op mijn werk hoor ik ook soms horror bevallingsverhalen maar nu waren er een nieuwe opa en oma die een kleinzoon kregen van 12 pond,dit om je moed in te praten Knipoog smiley

Een kleinzoon van 12 pond? Dat is ongeveer 13.76 euro. Bij ons in Belgie (de goede kant van Europa) spreken ze over kilo's en grammen en niet in geldwaarde. Pfff, die Nederlanders...ik heb nog veel werk hier... heel erg Engeltje smiley

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 23:38

xxxx

Laatst aangepast door
JOSINA022
op vrijdag 3 december 2010, 03:53
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 23:43

Zaterdag 2 oktober:

WIJSHEID!

Uw sterkte zal zijn gelijk uw dagen.

IK heb beloofd, dat je voor elke dag van je leven de kracht zult ontvangen, die je nodig hebt, vrees niet.
Zie elke moeilijkheid onder ogen en wees ervan overtuigd, dat je hiervoor wijsheid en kracht zult ontvangen.
Maak daar aanspraak op.
Vertrouw, dat IK MIJN gedane belofte zal houden.
In hemel en op aarde is voor elke taak, die IK èèn van MIJN kinderen opdraag, alles klaargezet wat nodig is voor het volbrengen van die taak.
Waarom zou je dan vrezen?
Waarom twijfelen?
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 23:46

ik kan me herinneren dat, toen ik in 1992 in Nieuw-Zeeland was, er een bericht in de krant stond van een vrouw van 28 die oma was geworden: haar dochter van 14 was bevallen....

't lijkt me toch niet echt gezond.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 23:55

xxxx

José

Laatst aangepast door
JOSINA022
op maandag 29 november 2010, 22:55
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 23:58

EVA685 schreef:
Zaterdag 2 oktober:

WIJSHEID!

Uw sterkte zal zijn gelijk uw dagen.

IK heb beloofd, dat je voor elke dag van je leven de kracht zult ontvangen, die je nodig hebt, vrees niet.
Zie elke moeilijkheid onder ogen en wees ervan overtuigd, dat je hiervoor wijsheid en kracht zult ontvangen.
Maak daar aanspraak op.
Vertrouw, dat IK MIJN gedane belofte zal houden.
In hemel en op aarde is voor elke taak, die IK èèn van MIJN kinderen opdraag, alles klaargezet wat nodig is voor het volbrengen van die taak.
Waarom zou je dan vrezen?
Waarom twijfelen?

Dank Eva, dank God! Dit is net wat ik even nodig heb!
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 00:07

Heerlijk Annette dat je weer thuis bent. Maak je niet druk hè.
Lijkt me wel heel moeilijk met al dat leven om je heen.
Ik zou me overal mee gaan bemoeien denk ik
Fijn om de kinderen en Pieter dicht bij je te hebben.
Heel veel sterkte hoor, knuf, denk aan jullie
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 00:26

Wij doen ook nooit aan dierendag. Net als bij jullie elke dag feest voor onze dieren. Ook voor de koolmezen en onze eigen tuinmerel die elke dag komt badderen.
Maar vandaag de honden meegenomen naar intratuin. Gratis snacken.
Ze hadden een tafel gedekt voor de honden met lekkere botjes enzo en water. Echt heel grappig. Onze puppie Puk was heeeel enthousiast. Wist niet uit welke bak ze nu wilde eten. haha. Kira, de shiba inu, was erg bescheiden. Als een goede moeder keek ze toe wat Puk allemaal deed. Zo schattig. Sinds Puk er is, is Kira als een moeder voor Puk.
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 00:29

MARIO216 schreef:
Was vandaag naar funforest in Tegelen, en ik was toen Tarzan ja....

haha waren mijn gedachtes over jou in een boomhut toch niet zo heel gek!
Was het leuk in Tegelen?
Naar boven

Auteur Bericht
HAICO485

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 01:18

Matthew 5:5

Many people are bothered by this passage, because it seems out of character with the rest of the Bible. Would anyone really want to live forever on an Earth where those in charge lacked courage, the wisdom to recognize what is just and the strength to stand up for it? Did Jesus really die so a bunch of "wimps" could be put in charge?

The biblical concept of meekness must not be confused with "wimpiness," i.e., fear, weakness, lack of strength of moral character, lack of the courage of one's convictions. Jesus was meek, and yet He spoke out boldly, even knowing that it would lead to torture and execution.

http://www.whatthebibleteaches.com/wbt_168.htm
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 01:55

http://www.youtube.com/watch?v=vuXgPihspYo&feature=related

Dit lied verwoord een beetje wat er oa in mn dochter (20) om gaat.
Ze heeft veel angstaanvallen op t ogenblik.
Ineens kwam de vraag: Als ik bid dan krijg ik weer iets anders erbij, nachtmerries of nog meer klachten. Ik durf niet meer te bidden.
Mijn antw: Dat komt echt niet van God, je wordt niet gestraft door God, God is een God van liefde.
Nu twijfelt ze erg. Ze denkt dat God tegen haar is. Hoe kan ik haar nu het beste helpen? Ik vind het zelf al zo moeilijk om God te begrijpen.

Ik wist niet waar ik t moest plaatsen,
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 02:38

LOES550 schreef:

Ineens kwam de vraag: Als ik bid dan krijg ik weer iets anders erbij, nachtmerries of nog meer klachten. Ik durf niet meer te bidden.
Mijn antw: Dat komt echt niet van God, je wordt niet gestraft door God, God is een God van liefde.
Nu twijfelt ze erg. Ze denkt dat God tegen haar is. Hoe kan ik haar nu het beste helpen? Ik vind het zelf al zo moeilijk om God te begrijpen.

Misschien durft ze wel dingen te zeggen tegen God (met haar ogen open) ? Ik zou het niet forceren als ze het niet durft... !
Misschien kun je aan haar vragen of ze 't goed vindt als jij voor haar bidt ?

Ik heb zelf wel ervaren dat als ik bidden ff niet kan dat het beter gaat met ogen open en gewoon te praten omdat ik anders soms te emotioneel wordt... ik merkte dan zelf bijv. dat er meer meespeelde en dat dat eruit kwam bij de openheid naar God toe.
God is een helpende God, ook als je dat misschien op 't moment niet zo ervaart, toch wil Hij samen met jou er doorheen gaan.
Het geloof kent diepe dalen (ook wel schaduwen des doods genoemd), maar het mooie van het geloof is dat je er niet alleen doorheen hoeft te gaan. God wil met je meegaan.

Weet je Loes, die angstaanvallen komen ergens vandaan... ik heb geen idee wat er precies met je dochter aan de hand is, maar ik weet wel dat ikzelf ooit veel angstaanvallen heb gehad en nachtmerries enz.
Het lijkt mij goed om er goede professionele hulp bij te halen. Ik denk dat je in het begeleidingsproces er achter komt wat er precies speelt (waar die angstaanvallen vandaan komen) en bij mij is het zo gegaan dat het bidden weer kwam op een moment dat ik eraan toe was. Ik heb me nooit geforceerd daarin gevoeld door God, soms wel door mensen...

Ik denk dat de angst idd. niet van God komt, maar te maken heeft met wat ergens iets wat ze heeft meegemaakt; misschien kan het helpen als je dit tegen haar zegt...

Ik wens je heel veel sterkte Loes !; en als je iets kwijt wilt je mag 't altijd aan me mailen, misschien kan ik ergens iets voor je betekenen.

Ik vind het trouwens een keigaaf nummer !! 'k Wou dat ik dit lied had gekend in die oh zo moeilijke tijd die achter me ligt.
Dank je wel voor het delen ervan... !! Lachende smiley

"Als God voor ons is, wie zal tegen ons zijn ?" (Rom. 8:31 e.v.)

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 3 oktober 2010, 02:57
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 08:11

Als je iedereen wilt bereiken met dit,
graag ook de vertaling er van.
Niet iedereen is de Engelse taal machtig.
Naar boven

Auteur Bericht
GREAT223

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 08:50

PIETER649 schreef:
Er zat n meisje bij mij in de klas op de lagere school die alweer n paar jaar oma is.. Geschokte, onthutste smiley

ik heb de rollator al klaar staan.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GREAT223

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 08:52

GRIFFIN748 schreef:
ik kan me herinneren dat, toen ik in 1992 in Nieuw-Zeeland was, er een bericht in de krant stond van een vrouw van 28 die oma was geworden: haar dochter van 14 was bevallen....

't lijkt me toch niet echt gezond.

snoep verstandig eet een appel, das pas gezond! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
GREAT223

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 08:56

CARIN303 schreef:
Oei meid, wat een bijzonder verhaal.
Ik kan me voorstellen dat het fijn is met mede vaders en moeders te praten,ik hoop dat ze reageren.
Maar als je je verhaal kwijt wilt, wij luisteren ook naar je hoor, op het forum.

THNX!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 09:06

MARIAN519 schreef:
Aanbidt alleen God en gèèn afgoden;

Het gaat er mijns inziens hier niet om of je een beeld of wat dan ook in huis. hebt ( ik houd nl. best van schilderijen en ook van beeldjes ), als wel of je op iets/iemand anders je hart zet, meer dan op God.

Het gebod om gelukkig te leven is dat je God liefhebt boven alles.
God wil dat we ons hart op Hem zetten, Hem boven alles en als belangrijkste persoon in ons leven aanbidden en niet iets/iemand anders.

Dat denk ik ook. Maar wat is aanbidden? Je kunt behalve personen ook zaken aanbidden.

Persoonlijk denk ik dat aanbidden te maken heeft met dienen, op een voetstuk plaatsen en je kracht en motivatie ontlenen aan je voorwerp van aanbidding.
Kenmerkend voor een afgod is ook dat deze je normen en waarden in het leven beïnvloedt. Als geld je afgod is zul je andere keuzes in het leven maken dan wanneer bijv. voetbal je alles is. Of je partner. De God of goden die je kiest bepalen hoe je leeft. Daarom is het zo belangrijk dat je de juiste God hebt!

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 09:26

WILLIE400 schreef:
In oktober weer in Alkmaar.
Uit ervaring kan ik vertellen dat dit een hele bevrijdende tijd kan zijn en je dichter bij God kan brengen.
En wat betreft het 10 dagen niet eten.....met God is alles mogelijk.
Eerste 3 dagen zijn het zwaarst maar door dat je het samen met anderen doet krijg je veel bemoediging en God helpt je echt hierbij.
Ik ga in iedergeval weer heen.
Gr Willie

Gods zegen gewenst Willie! Ik heb 1x meegedaan, en zou er graag nogmaals bij zijn. Helaas is dit vooralsnog niet mogelijk; ws is het dan nu voor mij ff 'niet de tijd'. Nederland heeft dit gebed hard nodig!

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 09:26

ZINGA672 schreef:
Dat denk ik ook. Maar wat is aanbidden? Je kunt behalve personen ook zaken aanbidden.

Persoonlijk denk ik dat aanbidden te maken heeft met dienen, op een voetstuk plaatsen en je kracht en motivatie ontlenen aan je voorwerp van aanbidding.
Kenmerkend voor een afgod is ook dat deze je normen en waarden in het leven beïnvloedt. Als geld je afgod is zul je andere keuzes in het leven maken dan wanneer bijv. voetbal je alles is. Of je partner. De God of goden die je kiest bepalen hoe je leeft. Daarom is het zo belangrijk dat je de juiste God hebt!

GrZing!

Precies, niet alleen gesneden en uitgehakte beelden, staan gebrand op het netvlies van mensen die God niet op de 1e plaats hebben staan. De keuzes worden daardoor inderdaad beïnvloed en bepaald.

Heer ik geef U mijn aanbidding
Heer ik geef U al mijn kracht en eer
U alleen wil ik aanbidden
U alleen komt toe mijn dank en eer
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 09:51

LOES550 schreef:

Dag Loes,

Nachtmerries komen echt niet van God. Bij mijn weten komen ze vooral voort uit trauma's en ja... als de satan ze kan gebruiken om iemand pijn te doen zal hij dat niet laten. Als het echt zo is dat jouw dochter extra narigheid op haar bordje krijgt, direct nadat ze zich tot God heeft gewend ben ik geneigd het omgekeerde te denken. Dat God Zijn ogen op haar heeft gevestigd en de duivel er kennelijk alles aan doet om daar een wig tussen te drijven.

Ken je het gedicht van de voetstappen op het strand? Het is inmiddels erg bekend, maar tis wel toepasselijk op de situatie van je dochter. Mss heeft ze er wat aan.

In Jesaja 57: 15-16 kun je lezen waar God woont en naar wie Zijn speciale liefde en aandacht uitgaan. In heel de bijbel kun je lezen dat Gods en Jezus' zorg juist is met de mensen die het moeilijk hebben. De zwakken en de zieken, de verlatenen.

"Want zo zegt de Hoge en Verhevene, die in eeuwigheid troont en wiens naam de Heilige is: In den hoge en in het heilige woon Ik en bij de verbrijzelde en nederige van geest, om de geest der nederigen en het hart der verbrijzelden te doen opleven."

(Zie verder mail)

GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op zondag 3 oktober 2010, 09:56
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 09:54

"Lost time can never been found"

Life is too short for drama & petty things, so laugh hard, love truly, and forgive quickly Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 10:00

Ik was geen tienermoeder, verre van in mn eigen beleving, maar voor veel mensen van je als je 22 bent nog steeds onder tienermoeder geloof ik.
Wat een rare (of beter gezegt brutale) vragen durven mensen je te stellen.

Ik ben op mn 20ste getrouwd, was op mn 22ste zwanger. Meerdere malen de vraag gekregen: ow, was het een ongelukje? Nee, t was gepland en zeer gewenst, dan kijken ze je toch best ff vreemd aan.

Ik was overal altijd de jongste moeder, bij babyzwemmen, de peuterspeelzaal, op school. Ik geloof dat de gemiddelde leeftijd dat vrouwen kinderen krijgen 30 is in nederland. Ik ben momenteel zwanger van mn 3e kindje, ik heb op hyves contact met wat oude klasgenootjes, velen ervan zijn net bevallen of nu zwanger van hun eerste.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 ... 6194 Volgende
Pagina 1319 van 6194