ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 11:21

LEANNE226 schreef:
Ik weet niet hoe jouw relatie is met je familie/buren/vrienden/kerkleden maar zulke dingen zijn wat mij betreft prive hoor!Heeft niets met schaamte te maken maar meer met gezond verstand en privezaken gescheiden kunnen houden van algemene zaken.
Je beschaamt het vertrouwen van je partner als je zulke dingen in de openbaarheid gooit.
Je hebt gelijk dat je zulke dingen niet in de openbaarheid gooit. Ik wist ook niet goed hoe ik het moest verwoorden. Ik bedoelde het meer in de trant van: schaam je je voor wat je gedaan hebt? Dank je voor de aanvulling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 11:23

ROOS166 schreef:
Lieve Cm vrienden......

Wat zijn we blij en voelen we ons heerlijk. Dankzij Cm hebben Wim en Ik elkaar leren kennen.,... Onze gevoelens zijn diep en oprecht voor elkaar.
Dankzij de chat en pv chat waar ik(Roos166) Wim eens apart riep (voor iets heeel anders)zijn we gaan praten en we praten nog steeds... We leren elkaar steeds beter kennen en zijn God zooo dankbaar dat Hij ons op elkaars pad heeft gezet.
Wij wensen iedereen dit geluk deze blijdschap toe...
Wij wensen vooral iedereen Gods zegen toe, want zonder HEM red je het niet!!!

Lieve groet veel Zegen en Kracht voor iedereen..

Wim&Roos

Lieve Roos en Wim,

Wat een geweldig nieuws!
Heel veel geluk gewenst samen ook met de kids Lachende smiley

Lieve groet,
Peacedove
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 11:24

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat het geweten bij iedereen nog goed werkt, alleen mensen willen er vaak niet naar luisteren. Wat mensen vaak onderschatten is, dat als je seks met een ander hebt, je iets van jezelf geeft aan de ander. En als dat niet goed is, dan heeft dat gevolgen voor je geloofsleven. Seks is niet vrijblijvend. Seks heeft te maken met je hele persoon. Sommigen zijn zo gehard dat ze hun gevoelens uit kunnen schakelen, maar dan ben je al een heel stuk van je identiteit kwijt geraakt.
Het gemak waarmee er hier over gepraat wordt, gaat voorbij aan de essentie van seksualiteit. Je geeft jezelf, je opent je diepste gevoelens voor de ander, je bindt je geestelijk, lichamelijk en emotioneel aan de ander. Dat kan alleen maar als de relatie het waard is en je bereid bent je hele leven met de ander te delen.
Hier krijg ik af en toe het gevoel dat het een koffiegesprekje aan het worden is, alsof we over voetbal praten. (Libelle)

Mijn inziens moet er kunnen over gepraat worden chat , al hoeft het niet in het openbaar .. maar al teveel wordt het doodgezwegen .. terwijl het iets héél natuurlijks en moois is ... als het gebonden is aan het mooiste gevoel dan wel ... Lachende smiley
Ik ben geen voetbal-liefhebber Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 11:26

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat het geweten bij iedereen nog goed werkt, alleen mensen willen er vaak niet naar luisteren. Wat mensen vaak onderschatten is, dat als je seks met een ander hebt, je iets van jezelf geeft aan de ander. En als dat niet goed is, dan heeft dat gevolgen voor je geloofsleven. Seks is niet vrijblijvend. Seks heeft te maken met je hele persoon. Sommigen zijn zo gehard dat ze hun gevoelens uit kunnen schakelen, maar dan ben je al een heel stuk van je identiteit kwijt geraakt.
Het gemak waarmee er hier over gepraat wordt, gaat voorbij aan de essentie van seksualiteit. Je geeft jezelf, je opent je diepste gevoelens voor de ander, je bindt je geestelijk, lichamelijk en emotioneel aan de ander. Dat kan alleen maar als de relatie het waard is en je bereid bent je hele leven met de ander te delen.
Hier krijg ik af en toe het gevoel dat het een koffiegesprekje aan het worden is, alsof we over voetbal praten. (Libelle)

Volgens mij verwar je,zoals helaas zo vaak gebeurt,seks met liefde.Vul eens liefde in op de plaatsen waar je het woord seks gebruikt in je tekst.Zoals het er nu staat gaat seks boven liefde maar het is er slechts een ondergeschikt onderdeel van.Liefde zonder seks is mogelijk,seks zonder liefde is.........
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 11:48

LEANNE226 schreef:
Volgens mij verwar je,zoals helaas zo vaak gebeurt,seks met liefde.Vul eens liefde in op de plaatsen waar je het woord seks gebruikt in je tekst.Zoals het er nu staat gaat seks boven liefde maar het is er slechts een ondergeschikt onderdeel van.Liefde zonder seks is mogelijk,seks zonder liefde is.........
Eerlijk gezegd kan ik niet zoveel met deze opmerking. We hebben het over seksualiteit voor het huwelijk en ik geef aan dat seksualiteit ook gevolgen heeft voor je het wezen.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 12:00

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd kan ik niet zoveel met deze opmerking. We hebben het over seksualiteit voor het huwelijk en ik geef aan dat seksualiteit ook gevolgen heeft voor je het wezen.

Dat begrijp ik maar seks heeft voor mij dus een andere betekenis dan voor jou.Het zou iets moeten zijn dat komt na het ontstaan van die diepe liefde waarin je je ziel en zaligheid blootgeeft waar jij het over hebt,naar mijn idee geef je dus eerst jezelf volledig voor je seks toelaat in een relatie,het hoort bij de verdieping,het is een toevoeging.
Het moment van toelaten is voor iedereen anders,de een vindt dat er ook een zegen over een huwelijk voor nodig is,de ander vindt de diepe liefde genoeg.Bijbels gezien vind ik het moeilijk omdat er daar vnl. gesproken wordt over seks door lust.

Het is moeilijk gevoelens te verwoorden,ik hoop dat het nu duidelijker is wat ik bedoel.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 12:01

dat ik mijn nieuwe eettafel heb Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 12:30

ZINGA672 schreef:
Romeinen 14: 5-6 "Deze immers stelt de ene dag boven de andere, gene stelt ze alle gelijk. Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd. Wie aan een bepaalde dag hecht, doet het om de Here, en wie eet, doet het om de Here, want hij dankt God; en wie niet eet, laat het na om de Here en ook hij dankt God."

Ben je er dan ook ten volle van overtuigd dat God jouw de vrijbrief heeft gegeven dat je zomaar Gods heilige sabbat mag verplaatsen naar de eerste dag van de week?

Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op woensdag 6 oktober 2010, 12:35
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 12:46

CHATULIEM619 schreef:
Laten we de zaak nu eens uit de principiële hoek halen. Omdat je daar nl. niet goed uitkomt. Laten we eens de existentiële aspecten behandelen. In een andere discussie heb ik vermeld wat de gevolgen van zonde zijn in je leven. Het lijkt me logisch om dit eens hierop toe te passen.

Voel je je vrij om anderen te vertellen dat je met iemand naar bed bent geweest. Dat je je vriendschap voor het huwelijk hebt omgezet in een sekuele relatie? Zodra je je schaamt voor datgene wat je gedaan hebt, zou je je moeten afvragen of het goed geweest is.

Durf je tot God te bidden, of heb je het idee dat dat niet belangrijk is en dat je het zelf wel kunt uitzoeken. Durf je naar Zijn gemeente te gaan of ontwijk je Hem? Ben je bang voor Hem, dat Hij je straft?

Neem je verantwoordelijkheid voor je daden, of heb je de houding dat je er zelf niks aan kunt doen? Zoek je rechtvaardiging bij mensen of weet je zeker dat je in vrijheid staat tegenover God.
Durf je aan het Avondmaal te gaan?

Op deze vragen hoef ik zelf geen antwoord. Wat ik wel weet, is dat als je een van deze vragen bevestigend beantwoordt, je de kans loopt dat het wel zonde is wat je gedaan hebt. Wat ik ook weet, is dat je een heleboel kunt wegredeneren, maar dat deze vragen heel essentieel zijn voor je geloof.

Wat heeft je gedrag voor invloed gehad op je relatie met God? Is het verdiept of verkild? Is dat niet de meest essentiële vraag die je jezelf moet stellen.

Ik heb wel eens de "regel" gehoord (en dat geld bij alles wat je doet of laat, niet alleen voor seks) Zou je ook doen wat je doet of gedaan hebt als Jezus letterlijk naast je zou staan. (en nou niet zo flauw doen met seks doe je niet als een ander toekijkt). Natuurlijk weten we allemaal wel dat Jezus en/of God alles ziet wat we doen, maar realiseer je je dat altijd?
Ik moet eerlijk bekennen dat er best wel eens momenten zijn dat ik me diep zou schamen als Jezus ineens voor me zou staan. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 13:04

ZINGA672 schreef:
Wie kan mij vertellen hoe ik WAV bestandjes (geluidsopnames met de MP3-speler) omzet in MP3 bestanden? k heb inmiddels de AVS Audio Converter gedownload maar dat is een niet-geactiveerde versie dus die plakt een spraaklogo aan mijn bestandjes... Woedende smiley

Help Smiley die vol vragen zit

GrZ!

Misschien dat het hiermee wel lukt

http://mp3-wav-converter-31387.dutch.toggle.com/
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 13:19

ZINGA672 schreef:
Wie kan mij vertellen hoe ik WAV bestandjes (geluidsopnames met de MP3-speler) omzet in MP3 bestanden? k heb inmiddels de AVS Audio Converter gedownload maar dat is een niet-geactiveerde versie dus die plakt een spraaklogo aan mijn bestandjes... Woedende smiley

Help Smiley die vol vragen zit

GrZ!

Zelf heb ik een trialversie van Ease Audio Converter, waarmee je 30 bestanden of 5 songs kunt converteren, per keer.

Deze is te vinden op http://www.audiotool.net/

Anders is http://www.zamzar.com/ mogelijk nog een goeie optie.
Heb ik zelf hele goeie ervaringen mee.
ZamZar is een online converter waarbij je de meeste type bestanden kunt converteren, dus ook van .wav naar .mp3 Knipoog smiley

Succes.

{edit}

Ik heb nog ff gekeken naar freeware audio converters...

Misschien is dit wat...

http://www.freeaudiovideosoft.com/freeaudioconvertwizard/index.html

Helemaal gratis Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op woensdag 6 oktober 2010, 13:31
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 13:22

WILMA729 schreef:
adolfje............is dat een joodse naam Smiley die vol vragen zit Clown smiley
ik ga niet raden, das geen doen met al die joodse namen die ik lang allemaal niet ken. Ik wens jullie gewoon een gezonde hollandse baby..............jongen of meisje maakt in de eerste jaren niet zoveel uit.
Wat een heerlijk gevoel dat iedereen hier zo met jullie meeleeft hé?
De enige naam die ik kan bedenken is Chris of anders Christine. dat matched wel he, mocht het een tweeling worden. Knipoog smiley

Adolfje is een Germaanse naam en betekend "nobel wolfje" Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 13:25

MARIJAN072 schreef:
Wij kregen vandaag dubbel gebak (van 2 kanten) i.v.m. de Dag van de leraar.

Lekker, al is het stukje waardering - dat daar uitspreekt - nog belangrijker. Lachende smiley

Dan maak jij dus als lerares geen enkele kans .... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 13:55

zo de meeste van me spullen zijn weg

heb nu nog ;
donker eiken boekenkast
rekje voor op houten slee (bescherming voor je peuter.)

wie interesse heeft mail maar
\(ik kom vast nog meer tegen tijdens m'n opruiming Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 14:00

gezocht;

heeeeeeeeleeeeee groooooooooote witte ompot voor mijn plant
(liefst van steen)

pampirusplant (ook wel modderplant of parapluplant genoemd)

witte inbetween vitrage

rolgordijn voor op de douche van kunststof

Laatst aangepast door
GRACE585
op woensdag 6 oktober 2010, 14:01
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 14:24

Ik ben enorm blij met het feit dat de belastingdienst mij heel veel van die mooie korenblauwe enveloppen stuurt...........tis elke keer weer een hoogtepunt,dank u wel dank u wel dank u wel........

(wil iemand een internetwinkel kopen? Huilende smiley, smiley in tranen )
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 15:29

I agree.........
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 15:29

GRACE585 schreef:
gezocht;

heeeeeeeeleeeeee groooooooooote witte ompot voor mijn plant
(liefst van steen)

pampirusplant (ook wel modderplant of parapluplant genoemd)

witte inbetween vitrage

rolgordijn voor op de douche van kunststof

Ik heb wel kunststof planten bakken, witte 4kant.
Zijn buitengebruikt , en er zitten dus gaatjes in.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 15:40

CARIN303 schreef:
Zeg maar tegen hem dat zo`n eerste date met ons minder erg is dat met zn aanstaande schoonfamilie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hoe weet jij dat nou Smiley die vol vragen zit Maar je hebt stiekem wel een beetje gelijk Clown smiley

Maar ff ter alle duidelijkheid: het is nog niet zeker dat dit echt wat gaat worden, het klikt wel erg goed en als het aan mij ligt... Verlegen lachende smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 15:40

CROSSROAD317 schreef:
Dan maak jij dus als lerares geen enkele kans .... Gefrustreerde smiley

Hmm.....nu je het zegt! Zo zie je maar weer, dat de emancipatie van de vrouw nog niet voltooid is. Er is dus nog werk aan de winkel. Knipoog smiley En dan te bedenken dat het (basis)onderwijs, voor het grootste deel uit vrouwen bestaat. Twijfelende smiley

Het gebak was gelukkig wel bestemd voor de juffen en de meesters. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 15:41

JOSINA022 schreef:
Hoe weet jij dat nou Smiley die vol vragen zit Maar je hebt stiekem wel een beetje gelijk Clown smiley

Maar ff ter alle duidelijkheid: het is nog niet zeker dat dit echt wat gaat worden, het klikt wel erg goed en als het aan mij ligt... Verlegen lachende smiley Verliefde smiley

Hebben jullie elkaar al gezien, Josina?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 15:43

ik begin me wel een beetje zorgen te maken of alles wel naar wens is verlopen.......... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 15:46

HANNAH810 schreef:
ik begin me wel een beetje zorgen te maken of alles wel naar wens is verlopen.......... Verlegen lachende smiley

Ik ook Hannah.... ik pendel van beneden , men strijk ..naar boven naar men pc ... Verlegen lachende smiley

Wachten leert je de wandelgangen kennen van je gedachten. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 15:48

o, dus ik ben niet de enige "softie", haha
er is ook nog een "sofie" Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 15:52

MARIJAN072 schreef:
Hebben jullie elkaar al gezien, Josina?

Nee, heel ff via skype, maar toen viel zijn videoverbinding weg Twijfelende smiley

En momenteel heeft hij het erg druk met zijn scriptie, hij is met het laatste deel bezig en dus ook bijna klaar met z'n opleiding. Hij zegt dan alle tijd voor mij te hebben Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 15:56

LEANNE226 schreef:
Ik ben enorm blij met het feit dat de belastingdienst mij heel veel van die mooie korenblauwe enveloppen stuurt...........tis elke keer weer een hoogtepunt,dank u wel dank u wel dank u wel........

(wil iemand een internetwinkel kopen? Huilende smiley, smiley in tranen )

kopen nog wel? Geschokte, onthutste smiley
moet ik nog gaan betalen ook om blauwe enveloppen te krijgen die mij vervolgens ook weer geld kosten

zie ik eruit alsof ik dom ben? Gefrustreerde smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 15:59

RENSKE067 schreef:
moet ik nog gaan betalen ook om blauwe enveloppen te krijgen die mij vervolgens ook weer geld kosten

Je bent zeker niet een van die westerlingen?Pfffff heb ik weer,tref ik een slimme........
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 15:59

RENSKE067 schreef:

Je bent blond toch? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 16:01

JOSINA022 schreef:
Nee, heel ff via skype, maar toen viel zijn videoverbinding weg Twijfelende smiley

En momenteel heeft hij het erg druk met zijn scriptie, hij is met het laatste deel bezig en dus ook bijna klaar met z'n opleiding. Hij zegt dan alle tijd voor mij te hebben Clown smiley

Dat klinkt goed, Josina! Meer kan een vrouw zich niet wensen. Dan gaat 't dus echt worden. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 6 oktober 2010, 16:06
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 16:02

Wat een .....dag! Smiley met dichtgeplakte mond

Eerst niet kunnen slapen (heb het nog 2 uur zien worden vannacht) en vervolgens om 7 uur m'n bed uit gebeld: of ik nog kwam werken? Oftewel: dik verslapen dus Gefrustreerde smiley

Vanaf dat moment forse hoofdpijn en alles wat fout kan gaan, ging ook fout. Woedende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 ... 6194 Volgende
Pagina 1344 van 6194