| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 23:57
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Mario, later als je groot bent zal je zeker deze overbekende uitspraak niet in twijfel trekken: Varium et mutabile semper femina...
Frank  |
Begrijp het
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zaterdag 9 oktober 2010, 00:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 00:03
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Kan het mis hebben maar is er een baby???  |
nee nog niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 00:09
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | nee nog niet |
Maar je vrouwtje is wel zwanger hé Pieter???? En het meisje wordt toch Ruth genoemd hé?
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 00:19
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Juist een goed teken, Gert. Een moslim is naar de letter iemand die zich overgeeft. Je geeft hier de CM-vrouwen dus een enorm compliment door ze veel overgave toe te dichten
 |
Gaven ze zich maar een keer over maar ik denk niet dat ik dat nog mee ga maken dat duurt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 00:56
|
|
|
|
|
potjandikkie...zet ik eindelijk es een serieus bericht hier...en geen mens is geinteresseerd.... waar blijven nou die echte boswandelaars? de romantici die meer zien in een bos als alleen maar bos?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 01:54
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik heb 4 laptops en een desktop.......dan zou ik al 5 kerels in huis hebben........  |
hmmm... ach, misschieen kun je 4 vriendinnen blij maken met 1 hihi... maar goed, niet zo'n goed idee dus...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 01:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Dus Leanne, je wilt voor elke computer een man!? Is het echt alleen om die computers te doen??? Moeten die mannen ook "schoon" zijn, zoals Suus het beschreef? Want schoon in het Vlaams betekend immers is "niet vuil". Alhoewel ik denk dat Suus met schoon "mooi" bedoelde. Allez, schoon aan de buitenkant dan.
Frank |
Hoi Frank... Ik bedoelde idd. mooi en wat mij betreft dan natuurlijk vooral aan de binnenkant... Ik vond het wel een leuk woordgrapje met al die 'schoon'maakklusjes...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 02:02
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | | Kan het boek niet vinden op Bol, heb je een schrijver? |
haha, volgens mij leest Inka niet, en als ie dat (inmiddels) wel doet heeft ie er zover ik zijn verhaal lees ook geen tijd voor ook... Maar goed, je weet maar nooit... 
1 tip nog Inka... Straks is je mannetje (sorry zoon) groot, nu kun je er nog wat mee doen... 'k begrijp dat het lastig is met je werk enzo, maar toch... hoop dat je het probeert en af en toe een gaatje meer vindt... om ff die tijd met elkaar door te brengen... succes !
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 9 oktober 2010, 02:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 08:40
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | De straf op de zonde is nog steeds de dood.
In Openbartingen word gesproken over der eerste dood en de tweede dood. De eerste dood ondergaat iedereen, maar de tweede dood niet.
Lees Openbaringen 20 maar eens. | Inderdaad Mariska, de uiteindelijke straf van de zonde is de dood. Maar vraag je je eens af of je voor die tijd werkelijk leeft als je gevangen bent in zonde....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 09:26
|
|
|
|
Er staat wel geschreven gaat heen en vermenigvuldig u, en dat kan, door middel van, de liefde bedrijven. Sex is wat anders, voor nog geen eeuw geleden, kwam het woordje sex alleen voor in de plantenkunde (bomen e.d). Het kruisen van b.v zaden van, genaamd sexen seksen, of de wel kruisen van verschillende rassen. En aangezien wij nooit zullen weten of er bij planten ook een bepaalde vorm van genot ontstaat, hou ik het liever bij de liefde bedrijven. Hoewel ik weldegelijk planten sekst, blijf ik zelf daarin in gebreke, gezien het feit er mij te veel voortplantings ziektes zijn ontstaan. Is het gewoon beter om het niet te doen totdat we elkander wat bbeter leren kennen. Op geloofsgebied, ik lees veel in het woord, maar heb nog nergens overtuigend gelezen dat voor je zulke dingen doet, je eerst gehuwd moet zijn. Wel staat er geschreven over hoererij, en b.v buiten je huwlijk met een ander......... Maarja wie ben ik ik hou het wel bij mijn plantjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 09:51
|
|
|
|
Zaterdag 9 Oktober, Rom. 8: 18-26; Moeder aarde.
Moeder aarde is in verwachting. De schepping wacht op de geboorte van een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Een vrouw die in verwachting is, heeft het niet gemakkelijk. Het werken gaat steeds moeilijker, het lopen zwaarder, het zitten is niet zo lang meer vol te houden… Zo is het met de schepping, zegt Paules. Moeder aarde is in verwachting. Aan alle kanten zie je hoe moeilijk het leven is. Er wordt wat geleden aan pijn, aan honger, en dorst, aan verdriet. Het lijkt wel alsof het steeds moeilijker wordt om op aarde te leven. Er is steeds meer spanning en dreiging van oorlogsgeweld, van verwoesting en vernietiging. De schepping kreunt aan alle kanten. Nu is dat op zichzelf verschrikkelijk. Maar Paules zet dat alles in een ander licht. Hij zegt: Die kreunende schepping kun je vergelijken met een zwangere vrouw, een aanstaande moeder. Zij heeft het steeds zwaarder. Zij heeft het wel moeilijk en naar mate de geboorte dichterbij komt, wordt het steeds zwaarder. Maar wees niet ongerust, het hoort erbij, straks is de pijn vergeten en het leed geleden! Het is bijna zover! Zij die de Geest ontvangen hebben, de discipelen van Christus, zuchten met de schepping mee! Kom, Here Jezus! Ja, kom spoedig! Laat die nieuwe hemel en die nieuwe aarde worden geboren! Laat aan het Licht komen wie de kinderen van Uw Koninkrijk in deze wereld zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 09:55
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | iemand die elke morgen om 7 uur hier was om mijn zoontje opweg te helpen naar school ... halen, brengen, halen brengen, jullie moeders kennen dit wel ... ik was er erg blij mee, en de spiraal ging omhoog ... dit duurde van januarie tort oktober ... en toén ging het mis ... als toen mijn opppas zei van hé, eet je brood eens op, zei mijn zoontje ( toen nog maar 6 jaar oud) van uuuh maar JIJ bent mijn moeder niet? |
Hoi Inka,
Mss zit ik er helemaal naast, maar ik herken een klein stukje uit je verhaal. Is je zoontje goed door het rouwproces van destijds heengekomen? Voor een 6-jarige kan zo'n gebeurtenis behalve verdrietig, ook heel onbegrijpelijk overkomen. k Kan me zo voorstellen dat je veilige vertrouwde wereldje compleet instort en als allerlei gevoelens van boosheid en onbegrip niet voldoende in goede banen worden (be)geleid, dan houd je er mss een 'scheurtje' in je fundament aan over.
Dit is niet bedoeld om met het vingertje te wijzen. Ieder kind heeft zo z'n eigen aanpak nodig; dat is op zich al ingewikkeld genoeg. Laat staan in een situatie waarin je het zelf ook moeilijk hebt.
Gods zegen!
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 10:09
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | Gaven ze zich maar een keer over maar ik denk niet dat ik dat nog mee ga maken dat duurt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang  |
Misschien begint het wel bij de eigen overgave
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOELLE246
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 10:09
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | ik verwacht veel rustige nederlandstalige songs. Was dat ook zo? Zong hij ook nog iets van zn nieuwe cd this is my story? |
Hoi Loes,
Het concert heet this is my story, dus ik denk dat het die cd is die gebracht wordt. De meeste liederen op die cd zijn nederlandstalig maar er staan ook een aantal engelse op. Ik vind de cd schitterend en mijn verwachtingen voor het concert zijn dus best wel hoog.
Groetjes Joëlle
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 10:11
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Hoi Inka,
Mss zit ik er helemaal naast, maar ik herken een klein stukje uit je verhaal. Is je zoontje goed door het rouwproces van destijds heengekomen? Voor een 6-jarige kan zo'n gebeurtenis behalve verdrietig, ook heel onbegrijpelijk overkomen. k Kan me zo voorstellen dat je veilige vertrouwde wereldje compleet instort en als allerlei gevoelens van boosheid en onbegrip niet voldoende in goede banen worden (be)geleid, dan houd je er mss een 'scheurtje' in je fundament aan over.
Dit is niet bedoeld om met het vingertje te wijzen. Ieder kind heeft zo z'n eigen aanpak nodig; dat is op zich al ingewikkeld genoeg. Laat staan in een situatie waarin je het zelf ook moeilijk hebt.
Gods zegen!
GrZing! |
Dat is ook precies wat ik wilde zeggen, en ik denk nog wel een aantal anderen. Maar blijkbaar was dat niet wat Inka wilde weten... In mijn ogen blijven er dan eigenlijk twee opties over:
* Toch weer stoppen met werken en alle tijd in zoon steken * De situatie accepteren zoals ze is en er het beste van maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 10:18
|
|
|
|
Nou mensen, Alvast eet smakelijk vanavond!
Ben erg benieuwd naar hoe de kalfspannenkoeken en bananenbier waren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 10:21
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Misschien begint het wel bij de eigen overgave  |
am me nooit niet en dan een huishoudster zeker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 10:21
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hé, dank je wel Tess. Ik heb eerder wel al eens goede reacties gehoord over Firefox maar die mensen zeiden dat het alleen in het Engels was. Ik ga het eens bekijken en dan zal ik wel zien om over te schakelen. Nogmaals dank je wel...
Frank |
U is zeer welkom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 10:24
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | potjandikkie...zet ik eindelijk es een serieus bericht hier...en geen mens is geinteresseerd.... waar blijven nou die echte boswandelaars? de romantici die meer zien in een bos als alleen maar bos? |
Lijkt me echt geweldig! Ben nog steeds gek op de bossen  Maar woon er idd niet echt vlakbij!
Misschien kun je er een agendapuntje van maken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 10:26
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Inderdaad Mariska, de uiteindelijke straf van de zonde is de dood. Maar vraag je je eens af of je voor die tijd werkelijk leeft als je gevangen bent in zonde.... |
Naar mijn idee ben ik niet gevangen in zonden. Ieder mens doet zonde, maar we weten dat er vergeving is. Alleen God kan ons vergeven. Wie een schuilplaats zoekt bij God, hoeft niet te vrezen de tweede dood te sterven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 10:38
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Dat is ook precies wat ik wilde zeggen, en ik denk nog wel een aantal anderen. Maar blijkbaar was dat niet wat Inka wilde weten... In mijn ogen blijven er dan eigenlijk twee opties over:
* Toch weer stoppen met werken en alle tijd in zoon steken * De situatie accepteren zoals ze is en er het beste van maken |
Helemaal stoppen zou niet eens hoeven denk ik... Maar probeer eens wat vroeger op te houden met werken zodat je er in iedergeval smiddags voor hem bent...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 10:43
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Naar mijn idee ben ik niet gevangen in zonden. Ieder mens doet zonde, maar we weten dat er vergeving is. Alleen God kan ons vergeven. Wie een schuilplaats zoekt bij God, hoeft niet te vrezen de tweede dood te sterven. |
Er wordt ook wel eens gesproken over hoofdzonden, die niet worden vergeven, nu is mijn vraag welke dat dan zijn? Het wordt wel eens aangegeven, maar niet echt duidelijk gezegd welke dat zijn. Dus, het is ook niet echt de bedoeling om in zonde te blijven, volgens mij zijn er echt wel grenzen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 10:44
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | potjandikkie...zet ik eindelijk es een serieus bericht hier...en geen mens is geinteresseerd.... waar blijven nou die echte boswandelaars? de romantici die meer zien in een bos als alleen maar bos? |
Ik boswandel ook wel graag zolang er maar geen slangen zijn. Want ik hou helemaal niet van die overontwikkelde regenwormen
Frank uit het zonnige Hoeven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 11:01
|
|
|
|
Heb vananochtend net bericht gekregen dat ook Edwin niet kon komen. Het is voor hem te ver reizen moet ook helemaal uit Zwolle komen he. Maargoed geeft ook niet we zijn al met een grote groep.
Dan zie ik jullie vanavond zal wel een groot feest worden.
Tot dan he.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 11:25
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | Zoooo!! Dat komt bij mij nu nooit in mn mailbox Misschien moet ik dan ook eens op bezoek bij de buren |
das geen garantie dat je zulke mails krijgt hoor ik ben ook bij de buren op zoek gegaan en heb gevonden maar mijn drent heeft mij nog nooit zulke mails gestuurd
maar ik klaag niet hij is wel heeeeel lief
Laatst aangepast door
|
RENSKE067
|
op zaterdag 9 oktober 2010, 11:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 11:27
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Zinga, het kan ook zijn dat Leanne dit bedoelt...
[/url]http://www.youtube.com/watch?v=ShN8UIk5-mw[url]
Frank |
Hoe komt het nu dat de link die ik plaatste niet in het blauw staat? Ik heb toch met "URL" gewerkt...Begrijp er weer niets meer van...
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 11:29
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | In de CM lucht,er zijn hier zoveel leuke,lieve,wijze,grappige,trouwe,zorgzame,lekkere,oprechte,warme,eerlijke,lange/korte en attente mannen.........zal ik wat nummertjes doormailen?  |
Mijn nummer heb je nog niet hé, Leanne???
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 11:31
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | Zoooo!! Dat komt bij mij nu nooit in mn mailbox Misschien moet ik dan ook eens op bezoek bij de buren |
Ik krijg ook wel eens een briefje van de buren hoor...daar staat dan op: 1 bruin brood, tomaten, belegen kaas...
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 11:41
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | hoi ...
gezien jullie reaktie's, leeft dit probleem enorm ... en ben ik niet de enige die daar mee worsteld ... nou ja, ik moet ook niet overdrijven hoor, mijn pubertje is voor 95% wel lief, alleen het probleem dat hij op gezette tijden alleen thuis is ... ja en wat doe je dan als de hormonen door je lijf gieren en sommige dingen nogal spannend kunnen zijn? idd ... de grenzen opzoeken, waar pa niet blij van word. in het bericht van mieke staat érg veel ... veel om als vent van te leren, maar nu komt het ... inka klinkt nu stront eigenwijs , maar al deze goéd bedoelde adviezen zijn bij mij al bekend ... graag leg ik dit even uit ... ik woon in een super klein, saamhorig dorp ... we kennen hier elkaar bijna alemaal, en na het overlijden van mijn vrouw was er ook gelijk iemand die de problemen van toen op zich nam ... iemand die elke morgen om 7 uur hier was om mijn zoontje opweg te helpen naar school ... halen, brengen, halen brengen, jullie moeders kennen dit wel ... ik was er erg blij mee, en de spiraal ging omhoog ... dit duurde van januarie tort oktober ... en toén ging het mis ... als toen mijn opppas zei van hé, eet je brood eens op, zei mijn zoontje ( toen nog maar 6 jaar oud) van uuuh maar JIJ bent mijn moeder niet? ... en ik zag dat het niet langer leuk was voor mijn zoontje en dacht na ... ik kon het niét verkroppen dat de spiraal nu weer naar beneden ging, en besloot om een jáár lang thuis te blijven voor mijn zoontje ... en heb in die tijd, de moedertaak heel goed leren kennen ... pffffffffffff mensenkennis heb ik opgedaan doordat ik een buurvrouw heb, die psychotherpeute is ... ons lot trok haar enórm aan, kwam hier élke dag om ons te begelijden, en nóg komt ze onverwachts nog wel een binnen lopen om te vragen hoe het met ons gaat ... jullie snap? een kind heeft nou eenmaal aandacht nodg ... en vooral de opvang na school ... iemand die er voor hem is ... zijn verhaal aan hoord ... en hem het gevoel geeft dat digene waanzinnig om hem geeft, als je dít uitstraalt naar je kind, dan krijg je er alles van terug van wat je verwacht. complimentjes geven .... jááá ... daar groeien kids van ... en de uitwerking is enorm ... maar uuuh ... dit gaat hier in huis niet op hé ... pappa gaat om 6 uur de deur uit, en komt er om half zes weer ín ... en zoontje lief mist hierdoor zóóveel ... dat kattekwaad niet uit blijft ... zucht, zucht zucht ...
groetjes inka |
Inka, ik verbaas me een beetje over de reacties hier. Je moet maar allerlei instanties inschakelen en dan komt het wel weer goed. En vooral moet je zelf veel, vooral dingen die niet kunnen.Je kan niet je werk uit je handen laten vallen omdat je kind aandacht nodig heeft zo werkt het tegenwoordig niet meer......En stoppen met werken? Was het maar zo simpel..... Een situatie die in een gezin is ontstaan is absoluut geen excuus om je zo te gedragen. Ik herken de situatie goed waarover je schrijft, te weinig tijd door werk, kinderen die te lang alleen zijn en van alles uithalen, ben dus echt wel een ervaringsdeskundige...... Maar om een lang verhaal kort te maken, mijn kinderen zijn alletwee mooie mensen geworden die goed in het leven staan.......Dus houdt de moed erin.... En ik? Ik heb het overleefd Een tip Inka, ook jouw kind moet accepteren dat de dingen zijn zoals ze zijn en dat jij niet anders kan.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 9 oktober 2010, 12:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 11:45
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik krijg ook wel eens een briefje van de buren hoor...daar staat dan op: 1 bruin brood, tomaten, belegen kaas...
Frank |
Zielepiet......
|
|
| Naar boven |
|
|