| Auteur |
Bericht |
|
HENK030
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 19:48
|
|
|
|
wauwwwww van harte met zo kleine wonder
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 19:49
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Nou ja, je zou kunnen overwegen om em over te slaan  |
Yesss!!! En de woensdag en de donderdag en de vrijdag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 19:53
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Yesss!!! En de woensdag en de donderdag en de vrijdag  |
Meid, al sla je de halve maand Oktober over... Maareh, de 23e wel even tot leven komen hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 19:57
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Meid, al sla je de halve maand Oktober over... Maareh, de 23e wel even tot leven komen hoor!  |
Hm... das in't weekend. Moet lukken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 20:13
|
|
|
|
Mijn kinderen zijn tussen de 14 en 32 jaar. Dus meest volwassen. En nog 2 kleinkinderen van 1,5
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 20:18
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Dat is inderdaad wél de houding die we tegenwoordig hebben, en ook ik "beroep" me hier vaak op... Maar toch staat er in de bijbel "eert uw vader en moeder" en niet "eert uw vader en moeder, maar alleen als ze dat waard zijn"... Het grote verschil tussen toen en nu is denk ik vooral de houding van de mens, we zijn steeds weerbaarder geworden en hebben ook een steeds "grotere mond"...Het eigenbelang is steeds meer voorop komen te staan. Dus wat verstaan we eigenlijk nog onder iemand "eren"...en wanneer is iemand dat wel of niet waard? |
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat dit "eren" in de bijbel destijds betekende dat je voor je ouders zorgde (materieel / financieel). In die dagen waren er natuurlijk geen voorzieningen voor ouders. Als ik jou was zou ik dit begrip eens navragen bij je voorganger of mss bestaat er wel documentatie over (k hou me aanbevolen voor je bevindingen).
Het lijkt me belangrijk om eerst dat begrip 'eren' helder te krijgen. Je kunt het uitleggen als "met respect behandelen", maar respect hebben moet je natuurlijk voor iedereen. Het is de vraag of "contact houden met" daar ook onder valt. Ik heb langer dan goed voor me was, geprobeerd dit gebod na te leven door contact met mijn familie te onderhouden. Iemand zei mij eens dat je ook uit liefde/respect het contact kunt verbreken om mensen niet langer de ruimte te geven tegen jou te zondigen. Dat was in mijn situatie het geval: mijn familie verwoest als ze de kans krijgen mijn leven. Ze laden op die manier schuld op zich die ze later moeten verantwoorden.
Er zijn dus grenzen denk ik. Dit gebod is gegeven, uitgaande van gezonde familierelaties. Er staat ook ergens geschreven dat vaders hun kinderen niet moeten verbitteren. Hoeveel vaders overschrijden niet dit gebod? Verstoorde familierelaties zijn niet Gods bedoeling. Net zomin als bijvoorbeeld echtscheiding Gods bedoeling is. Maar er zijn situaties waarin contact hebben met niet verstandig is. Of schadelijk.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 20:18
|
|
|
|
Maandag 11 Oktober, Rom. 11: 13-24; Over hakken en takken
Er is in de gemeente van Rome heel wat gehakketak over Israël. Die oude joodse gebruiken en wetten, moeten die nu in acht genomen worden of is dat allemaal niet meer nodig? Daarover wordt druk gesproken. Het gevaar dreigt dat de ene partij zich boven de andere partij, vanwege de gedachte: wij hebben het bij het goede eind; zoals wij het doen, zo wil God het. Paules waarschuwd sterk tegen deze houding. Hij vergelijkt de gemeenteleden met de takken van een boom. Het volk Israël is een edele olijf; de heidenen vergelijkt Paules met een wilde olijfboom. God heeft van die eerste, die edele boom, takken afgehakt. Door hun ongeloof hebben vele Joden zich buiten het Koninkrijk van God geplaatst. Ondertussen zijn er echter vele heidenen tot geloof gekomen. Die zijn, zo zegt Paules, als wilde takken geënt op die edele boom. Soms zie je wel eens boom die eigenlijk uit twee delen bestaat; je ziet het aan de bloesem: de twee kleuren duiden er op dat er een tak van een andere boom is geënt. Zo’n boom is nu het Rijk van God. Het is een boom met oorspronkelijke, Joodse takken. Maar er zitten ook andere takken aan, van heidende kom-af. En nu waarschuwt Paules: Weest niet hoogmoedig! God kan opnieuw afhakken en enten! Hij is de Landman. Elke rank die geen vrucht draagt, die neemt Hij weg. En elke die welvrucht draagt, die snoeit Hij opdat zij meer vrucht drage.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 20:23
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | naar mij luisteren? vrouwen? hm...zou voor t eerst zijn |
Sssst. Ben met de boodschappenlijst bezig
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op maandag 11 oktober 2010, 20:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 20:42
|
|
|
|
Mijn kinderen zijn tussen de 14 en 32 jaar. Dus meest volwassen. En nog 2 kleinkinderen van 1,5
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 20:47
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | | ja dit vind ik wel een goed punt |
.....en mijn oude wens, dat je kunt zien dat iemand in een privéchat iets aan het terugtypen is.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 20:48
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Yesss!!! En de woensdag en de donderdag en de vrijdag  | wat is hetprobleem er van maandag dinsdag woensdag donderdag en vrijdag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 20:52
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Als je niet wilt zondigen, moet je eerst weten wat zonde is. God heeft ons de 10 geboden gegeven , wat voor ons van belang is, om te weten hoe we moeten leven. En zolang wij voor onze zonden vergeving vragen is er geen belemmering tussen ons en God. | Zonde heeft ook veel te maken met je persoonlijke motieven en achtergrond. Voor een alcoholist is drinken zonde, iomdat het hem/haar weer brengt in de macht van de verslaving, terwijl voor een ander drinken geen zonde is. Bij alles wat je doet moet je je de vraag stellen, kan ik er zonder of heeft het mij in de greep? De tien geboden zijn richtlijnen, maar in veel gevallen is het gewoon minder duidelijk, en dan moet je zelf keuzes maken. Daarom heeft slechts een theologische benadering weinig zin, omdat zonde iets is wat heel dichtbij de mens staat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 20:58
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Annette en Pieter, van harte en nu maar hopen dat Annette er snel weer bovenop komt.
Tige lokwinske mei de lytse pop!*)
*) Van harte gelukgewenst met de baby.
Thomas, neemt vanavond een poppeslok op it lytse famke. |
Ik sluit me hierbij aan..heel veel geluk na al dat gezwoeg..., het is idd een prachtige naam..Gods zegen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 21:05
|
|
|
|
| ERIK390 schreef: | wat is hetprobleem er van maandag dinsdag woensdag donderdag en vrijdag  |
Dat ze buiten het weekend vallen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 21:06
|
|
|
|
[quote=LOES550]waar gaat t over? het boek bedoel ik dus[/quote
Het boek gaat over een man wiens dochtertje wordt vermoord. Zijn boosheid en onbegrip naar God kent geen grens.
In dit boek wordt hij uitgenodigd door God om een weekend samen door te brengen.
Er wordt geen antwoord gegeven op het waarom maar wel de gigantische liefde van God wordt op een hele speciale manier verteld. Zodanig dat Mack , de hoofdpersoon verder kan met zijn leven.
OP een hele speciale manier wordt min of meer uitgelegd hoe de 3 Eenheid samenwerkt en toch 1 is en dat God oneindige liefde heeft voor ons als mensen.
Het is het 1e boek waar ik direct, nadat ik het uit had, weer overnieuw in begonnen ben.
Ik wens je toe dat je net zo geraakt wordt erdoor als ik. Ik herken nl. die boosheid enorm, dus het las voor mij ook als een persoonlijke brief. Gelukkig is mijn boosheid er niet meer maar , ik denk, met mij vele anderen die het nog wel kennen. groet Alous
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 21:07
|
|
|
|
 Weer een nieuwe ster in het firmament Fijn dat alles goed is gegaan, zeker na die moeizame laatste loodjes!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 21:15
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zonde heeft ook veel te maken met je persoonlijke motieven en achtergrond. Voor een alcoholist is drinken zonde, iomdat het hem/haar weer brengt in de macht van de verslaving, terwijl voor een ander drinken geen zonde is. Bij alles wat je doet moet je je de vraag stellen, kan ik er zonder of heeft het mij in de greep? De tien geboden zijn richtlijnen, maar in veel gevallen is het gewoon minder duidelijk, en dan moet je zelf keuzes maken. Daarom heeft slechts een theologische benadering weinig zin, omdat zonde iets is wat heel dichtbij de mens staat. |
In je voorbeeld is niet het drinken de zonde, maar de manier van omgaan ermee. Dat is wat zonde tot zonde maakt...in die zin inderdaad iets wat heel dichtbij de mens staat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SMULPOTJE144
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 21:16
|
|
|
|
[b] | SMULPOTJE144 schreef: | | In zo een soort relatie... ehhh ex relatie, zij woont beneden en ik boven...maar wil niet zeggen dat zij er op kickte..maar dat het best voor kan komen... | [/b]
Laatst aangepast door
|
SMULPOTJE144
|
op maandag 11 oktober 2010, 21:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 21:26
|
|
|
|
Sinds een tijdje gebruik ik google chrome. Het is wel even wennen, maar het heeft zijn voordelen, ten opzichte van de Internet Explorer.
Ik ben erachter gekomen dat je de pv gesprekken kan opslaan. Ook het hele chatgesprek kan je opslaan. Ook de e-mails kan je opslaan. Mensen die je op je lijst van geblokkeerden heb staan zie je niet meer in de chatbox.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANID014
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 21:29
|
|
|
|
[size=18]Moet weg --- voor noppes --- o ja, voor een blij gezicht doe ik het!
Lieve mensen, Ik heb een super heerlijk zittende ( je hangt er ook lekker in) leren fauteuil. Hij heeft 1 groot nadeel - hij is groot! : 95 cm breed – 90 cm diep. Zithoogte is 40 cm, zitdiepte 56 en zitbreedte 70 cm. Als mijn kleinkinderen er zijn zit er altijd wel 1 naast me in die stoel. Het leer is van een betere kwaliteit, de kleur is het best te omschrijven als donker bordeaux, staat heel goed in combinatie met bruin of zwart. De stoel is in echt goede staat. De stoel moet weg want ik ga mijn woonkamer qua inrichting wat wijzigen deels zodat mijn kleinkinderen ook een eigen luie plek hebben en deels omdat er in de lente weer een kinderbox in mijn kamer moet kunnen staan. Wie kan ik blij maken met deze stoel. Ik woon in Gouda. Wil je hem hebben geef me even een berichtje en dan ‘kom hem snel halen’: jij blij – ik blij!!!!!!!!!!! Ik heb ook foto’s die kan ik je mailen. Dina[/size]
Het kan zijn dat deze stoel zijn nieuwe bestemming gaat krijgen. Iemand heeft het in beraad en ook D. heeft belangstelling maar heeft nog niet teruggereageerd en staat daardoor op 2. Zodra ik meer weet meld ik het.
[color=00008B]Stoel is opgehaald![/color]
Laatst aangepast door
|
ANID014
|
op maandag 1 november 2010, 23:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 21:32
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | | Is het inmiddels nog gelukt? |
Het lijkt erop dat het met Zamzar wel lukt. Die gratis converter had ik al, maar die krijg ik niet geactiveerd. Das jammer want hij werkt wel goed (afgezien van dat spraaklogo dan...)
Snap eigenlijk niet zo goed waarom mijn MP3-speler niet gewoon MP3tjes opneemt in plaats van Wavjes. Maar ja, daar zal ik wel niet technisch genoeg voor zijn
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 21:52
|
|
|
|
Grootste voordeel lijkt vooralsnog dat je minder last hebt van uitvallende verbinding als je op CM zit via Chrome.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 21:54
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Grootste voordeel lijkt vooralsnog dat je minder last hebt van uitvallende verbinding als je op CM zit via Chrome.  |
Internet Explorer gooide mij om de 3 seconden eraf. Dat probleem heb ik dus niet meer.
Althans op de laptop.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 22:07
|
|
|
|
Ynlade en klear he. Mooi vertaald bij Firefox, ik moet er altijd wat om glimlachen. De vertalers zijn Friese puristen geweest, dat is wel zeker, Leppeltsje.
Thomas, hat Fjûrfoks yn it Frysk.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 11 oktober 2010, 22:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE378
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 22:35
|
|
|
|
Dat is inderdaad erg vervelend. Probeer je haar nu te ontwijken om maar geen nare gevoelens te krijgen naar haar toe?
Groetjes Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SMULPOTJE144
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 22:45
|
|
|
|
| MARIANNE378 schreef: | Dat is inderdaad erg vervelend. Probeer je haar nu te ontwijken om maar geen nare gevoelens te krijgen naar haar toe?
Groetjes Marianne |
Ja zo veel mogelijk, maar soms moet je ook met elkaar praten...en dat valt niet altijd mee...moet je ook samen willen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE378
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 22:51
|
|
|
|
Samen praten over de kinderen bedoel je? Of iets anders?
Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 22:54
|
|
|
|
| SMULPOTJE144 schreef: | | Ja zo veel mogelijk, maar soms moet je ook met elkaar praten...en dat valt niet altijd mee...moet je ook samen willen... |
heel veel sterkte er mee. Lijkt me lastige situatie
groet Alous
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|