| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 21:26
|
|
|
|
Donderdag 14 Oktober, Rom. 13: 1-7; In Rijksdienst.
Daar is al heel wat over te doen geweest, over dit stukje uit de bijbel! Wat bedoelt Paules hier nu precies? De overheid is dienaresse van God, zegt hij. Maar wat houdt dat nu in? Is elke regering daarom door God zelf geïnstalleerd? Geeft Hij aan elk legeer Zijn zegen? Eén ding wordt duidelijk: Paules heeft geen behoefte om de gemeente in Rome op te roepen tot revolutie, tot een staatsomwenteling. En dat, terwijl er toch heus wel wat op de keizerlijke regering aan te merken was! Nee, van revolutie is geen sprake. Integendeel: Paules vermaant de overheidsdienaren te beschouwen als door Gods gezonden ordebewakers. De politie? Gods beste vriend! En daarom moet iedereen ontzag hebben voor het zwaard dat zij draagt, de politieknuppel, bij wijze van spreken. En ook is er geen reden om belasting in te houden vanwege het politieoptreden, integendeel! De samenleving mag dankbaar gebruikmaken van deze ordehandhaving! Bij zulke gedachten doen we er overigens goed aan te bedenken dat Paules hier niet spreekt over de overheid die zich als een beest gedraagt! Op grond van Romeinen 13 kun je toch moeilijk elke regering gehoorzaam zijn! Het gebod van God weegt altijd zwaarder! Eén overheid staat boven alle overheden. Eén Koning regeert alle koningen op aarde! Eén zwaard is scherper dan alle zwaarden die op aarde worden gehandhanteerd: het Woord van God. En daarom is steeds weer de vraag of onze overheid dienen wil met het ook op Zijn Koninkrijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 21:27
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Tekst geboortekaartje:
Omringd door liefdevolle zorgen beveiligd als een kostbaar pand Zo ligt haar broos bestaan verborgen in de holte van Gods hand
Wij vragen u Heere voor dit kind dat U aan ons hebt willen geven Dat zij geluk en liefde vind en dicht bij U mag leven. |

Heel mooi
Hartelijke zuster groet,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 21:38
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | We moeten "bang" zijn voor de zonde, maar niet voor God..... |
Das niet volgens de Bijbel... De Bijbel spreekt over "de vreze des Heren" en "Ik zal u tonen, wie gij vrezen moet. Vreest Hem, die, nadat Hij gedood heeft, macht heeft om in de hel te werpen. Voorwaar, Ik zeg u, vreest Hem! (Lucas 12:5) .
Het is helemaal niet van deze tijd om te denken in termen van 'zonde', 'straf' 'schuld' en angst'. We hebben het nu over ons 'Godsbeeld' ons 'Vaderbeeld' over 'innerlijke genezing' en het vinden je 'identiteit in Christus' en het 'worden wie je bent'. Deze begrippen komen niet uit de Bijbel maar uit de psychologie / psychotherapie. Ik zeg niet dat ze niet waardevol zijn, maar ik denk dat zowel de liefde als de vrees een plek horen te hebben in onze beleving. Deze beide horen in balans te zijn.
Als je ìets geproefd hebt van wie God is, hoe ontzagwekkend en heilig Hij is, dan kun je niet anders dan 'vrezen'. Die God wil je niet tegen je hebben.
Een straffende God mag dan niet 'van deze tijd' zijn, maar de essentie van het evangelie is nog altijd dat degene die in Jezus Christus gelooft niet verloren gaat en niet de straf ontvangt die hij heeft verdiend. Jezus is als rechter aangesteld en ieder mens ontvangt straks ook 'loon naar werken'.
Ons denken verandert met de tijd. In sommige dingen gaan wij vooruit (vinden wij) en andere zaken waren 'vroeger allemaal beter'. Maar God is altijd volmaakt geweest; daarom is Hij gisteren, vandaag en morgen dezelfde.
Persoonlijk vind ik dat een christendom dat alleen maar uitgaat van een God die "wil dat wij gelukkig zijn" met uitsluitend oog voor de liefdevolle aspecten, gevaar loopt uit te monden in een slap christendom zonder ruggegraat.
Een christendom dat alleen oog heeft voor de ontzagwekkendheid van God, zonder daarbij aandacht te schenken aan Zijn onvoorstelbare liefde, boezemt inderdaad angst in en schept afstand tussen de mens en God. En dat terwijl God er nu juist alles aan gedaan heeft om die afstand te overbruggen.
Betreffende zondigen denk ik dat ook allebei een motivatie kunnen zijn om niet te zondigen. Zolang je de zonde niet haat, blijft het een strijd. Paulus zelf roept uit: "Ik ellendig mens!" Je mag als christen denk ik hierin groeien; sommige zonden zul je laten omdat je weet dat het van God niet MAG. Terwijl je er zelf nog geen hekel aan hebt. Andere zonden laat je omdat je Gods licht daarover hebt gezien en je ze haat. Naarmate we meer veranderen naar Zijn beeld denk ik dat we ook hierin zullen groeien.
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op donderdag 14 oktober 2010, 21:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 21:43
|
|
|
|
Zinga
Ik denk niet dat we bang hoeven te zijn voor God. De vreze des Heren waar je naar verwijst is meer een houding van ontzag dan angst in mijn ogen. Dan is de opmerking van Chat gewoon bijbels: angst voor God hoeven we niet te hebben, we moeten eerder de zonde vrezen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 21:46
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Zinga
Ik denk niet dat we bang hoeven te zijn voor God. De vreze des Heren waar je naar verwijst is meer een houding van ontzag dan angst in mijn ogen. Dan is de opmerking van Chat gewoon bijbels: angst voor God hoeven we niet te hebben, we moeten eerder de zonde vrezen... |
Ben ik met je eens. Hoewel ik in de term 'vreze des Heren' iets meer zie dan alleen maar ontzag. Het heeft ook te maken met God serieus nemen.
Ok met de kanttekening dat dit alleen geldt voor degenen die Jezus Christus als zaligmaker hebben aangenomen. Degenen die Hem ongehoorzaam zijn hebben denk ik alle reden om te vrezen.
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op donderdag 14 oktober 2010, 21:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 21:52
|
|
|
|
| SMULPOTJE144 schreef: | Tot vanavond dan... |
Kon er vanavond helaas niet bij zijn....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 21:55
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Euh......er staat wel dit "Al ons vlees is halal"........dat is geen diervriendelijke slachtmethode......
ja ik ga weer af |
Vertel? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 22:00
|
|
|
|
Hannaaaaaaaaaatjuh.....
Fijne fujajaadach... wat ervan rest tenminste (ben een beetje laat geloof ik )
Ik kan niet zulke mooie plaatjes plaatsen, maar je houdt 'n RL plaatje van 'n pannenkoek tegoed oké?
GrZing!
Oh ja; en een kus van L. Heleboel kussjes van L.
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op donderdag 14 oktober 2010, 22:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 22:10
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik ben al een tijdje niet in orde. Geen ramp op zich. Wat wel een ramp is dat zijn mijn beide tuinen. Ik zou ze graag winterklaar willen hebben, deze maand. of volgende maand. Wie zou mij er bij kunnen helpen?
Het liefst deed ik het zelf allemaal, maar helaas zit dat er dit niet in. Ik heb vaak een schroom om mensen te vragen. |
Ik wil je best een middagje komen helpen; als jij maar aanwijzingen geeft, want ik laat uit mijzelf vooral het onkruid staan. Vind ik het mooiste
Denk je dat 1 middag genoeg is?
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 22:12
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | tel je zegeningen.... toen je op mijn Gitta mocht passen, scheet ze eerst het tapijt onder en voerde je zoon alle vleeswaren aan haar op  |
Hihi... die had de tijd van haar leven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 22:24
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Helemaal mee eens. Op de 18e is het geen kerst. Wat mij betreft dus gewoon iets leuks organiseren op 1e of 2e kerstdag.
GrZing | De datum was de datum die Grace in haar gedachten had, en ik denk dat het veel haalbaarder is, dan op de kerstdagen zelf. Er zijn veel meer mensen die toch verplichtingen hebben die dag.
Wat betreft prijs, de vorige kerstparty bij Inka kostte vijftig euro en daar klaagde niemand over...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 22:24
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Ik wil je best een middagje komen helpen; als jij maar aanwijzingen geeft, want ik laat uit mijzelf vooral het onkruid staan. Vind ik het mooiste
Denk je dat 1 middag genoeg is?
GrZing! |
Des te meer mensen des te eerder klaar dacht ik zo. Het best zwaar werk vind ik. Onkruid wieden.. gras maaien, onkruid tussen de tegels weg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 22:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | De datum was de datum die Grace in haar gedachten had, en ik denk dat het veel haalbaarder is, dan op de kerstdagen zelf. Er zijn veel meer mensen die toch verplichtingen hebben die dag.
Wat betreft prijs, de vorige kerstparty bij Inka kostte vijftig euro en daar klaagde niemand over... |
Als het de 18e is kom ik sowieso niet... En 30 euro is mij ook veel te veel... maar ja... misschien denken anderen daar anders over en dat mag ook... maar denk er ook eens aan dat er bij sommige nog OV kosten bijkomen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 22:35
|
|
|
|
Rom. 12; 9-21; Het kwade overwinnen.
Dat wil natuurlijk iedereen: het kwaad overwinnen. Daar hebben we veel voor over! Desnoods ons leven. Denk maar aan wat in oorlogen gebeurt. Duizenden, jonge mensen vooral, offeren hun leven op in de hoop dat zo het kwaad overwonnen kan worden. Aan welke methode denkt Paulus, als hij schrijft: Overwin het kwade? Zijn advies luidt: Overwin het kwade door het goede! Is dat niet een beetje naïef? Paulus hamert nog al op dat aambeeld: Zegent wie u vervolgen en vervloekt niet! Vergeldt niemand kwaad met kwaad! Wraakt uzelf niet! Indien uw vijand honger heeft, geef hem te eten! Is dat niet een beetje kinderlijk? Kun je daar in deze keiharde wereld wel wat mee beginnen? Ik geef toe: erg voor de hand liggend is deze methode niet. Wij hebben allemaal de neiging om het anders te doen: wij gaan liever het geweld met geweld te lijf. Maar de methode, de weg van het evangelie is een andere weg. De weg die Jezus kiest is de weg van het kruis. Zegt nu niet te snel: daar schiet je toch niets mee op? Kijk maar Pasen! De dood is overwonnen! De angel is uit het kwaad gehaald! Juist de liefde van Christus brengt mensen tot verandering., tot bekering. Juist Zijn barmhartigheid maakte Zacheüs een ander mens! Het kwaad wordt niet door kwaad overwonnen. Daar wordt ten diepste niets door opgelost. Het is aan God voorbehouden om het kwaad te wreken. Wij hebben genoeg aan Zijn gebod: Overwin het kwade door het goede.
Deze bijbelstudie spreekt voor zich.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 22:45
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Als het de 18e is kom ik sowieso niet... En 30 euro is mij ook veel te veel... maar ja... misschien denken anderen daar anders over en dat mag ook... maar denk er ook eens aan dat er bij sommige nog OV kosten bijkomen... | Jammer Sus, ik had je graag weer eens willen zien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 22:52
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | marianne wat fijn! kunnen we eindelijk weer es bijbeppen! voel je welkom! |
zou ik ook mee mogen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 22:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja of om benzine te kopen omdat die een paar cent goedkoper is. Of om onze Belgische pralines in te slaan...of om heerlijke mosselen te komen eten... het zijn dan wel Hollandse mosselen maar op zijn Bels klaargemaakt...of gewoon om de lieve Belgische mentaliteit...
http://www.youtube.com/watch?v=Xoo6yITA8HE&feature=related
Frank |
Jaja ...... De benzine komt uit HOLLAND. Shell uit Pernis, Total uit Vlissingen. Belgische pralines verkopen ze overal in HOLLAND. Mosselen .....nooit gehoord van Yerseke? Hier 6 km. vandaan? HOLLAND. En de Belgische mentaliteit........... puur afgekeken van de HOLLANDERS.
HOLLANDERS......... ze zijn zo gek nog niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 23:00
|
|
|
|
Donderdag 14 oktober:
VOEL JE RIJK!
Vertoef in MIJN schuilplaats en daar voel je je ten volle bevredigd. Je moet je rijk voelen, de voorraadschuren van GOD zijn meer dan vol, maar je moet dit in gedachten voor je zien. Je moet dit heel zeker weten, voordat het in materieel opzicht tot werkelijkheid kan worden. Bedenk, dat je rijk bent, zie jezelf als dochters van een KONING. Dat heb IK je al eerder gezegd. wens overvloed voor jezelf en voor allen, voor wie je zorgt en die je verlangt te helpen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 23:05
|
|
|
|
Hannah en Roos
Beiden , van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag
http://www.youtube.com/watch?v=dePMU8R131s
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op donderdag 14 oktober 2010, 23:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 23:59
|
|
|
|
| MIRJAM056 schreef: | Prima, en waar blijven de heren? kom op mannen aanmelden. Gezellig met een leuke groep, ongedwongen elkaar leren kennen. |
Moet ik eerst twee uur rijden voor een happie eten en daarna weer twee uur terug!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 07:42
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | | Vertel? Wat moet ik me daar bij voorstellen? |
Volgens islamitische wetten moeten dieren ritueel worden geslacht, want dat is halal. Maar de term ‘halal’ (rein, toegestaan) houdt nog veel meer in. Bijvoorbeeld: “het dier mag niet onderhevig zijn aan onmenselijke behandeling. Dit betekent dat ze niet opgesloten zitten in kleine hokjes met vele andere soortgenoten, maar dit betekent dus ook dat het dier niet allemaal chemische goedjes binnen mag krijgen en daarom niet verdoofd word, alvorens het slachten.
Het kan dus zeker een reden zijn om hier niet voor te kiezen... Aan de andere kant, in het OT kende men geen andere manier dan deze manier van slachten, én als je alles bij elkaar optelt is de europese manier van vee houden en slachten niet veel vriendelijker...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 15 oktober 2010, 08:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 08:14
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | | Vertel? Wat moet ik me daar bij voorstellen? |
"De belangrijkste voorwaarde van Halal slachten zijn: Dat het dier rein van oorsprong moet zijn, waaraan het dier ook moet voldoen aan de universele en morele gezondheidswaarde. Het dier dient humaan waardig behandeld te worden, tevens dient het dier levend te zijn tijdens het slachten en dient de naam van ALLAH (de schepper van het heelal en het leven) genoemd te worden over het dier. Het dier wordt door een enkele snee in de hals geslacht door een Moslim bekwame slachter. Tevens dient het dier voldoende tijd te krijgen om uit te bloeden voordat men verder gaat met verdere verwerking."
Het lijkt er op dat Halal de norm wordt.........zelfs in het restaurant van de Tweede kamer werd/wordt het geserveerd.Nou zal het mij worst zijn wat iedereen(en ik) eet maar gezien sommige discussies op CM over de Islam lijkt het me niet verkeerd te beseffen wat je eet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 09:12
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | "De belangrijkste voorwaarde van Halal slachten zijn: Dat het dier rein van oorsprong moet zijn, waaraan het dier ook moet voldoen aan de universele en morele gezondheidswaarde. Het dier dient humaan waardig behandeld te worden, tevens dient het dier levend te zijn tijdens het slachten en dient de naam van ALLAH (de schepper van het heelal en het leven) genoemd te worden over het dier. Het dier wordt door een enkele snee in de hals geslacht door een Moslim bekwame slachter. Tevens dient het dier voldoende tijd te krijgen om uit te bloeden voordat men verder gaat met verdere verwerking."
Het lijkt er op dat Halal de norm wordt.........zelfs in het restaurant van de Tweede kamer werd/wordt het geserveerd.Nou zal het mij worst zijn wat iedereen(en ik) eet maar gezien sommige discussies op CM over de Islam lijkt het me niet verkeerd te beseffen wat je eet  |
volgens mij komen er de wildse verhalen rond over het houden en slachten van halalle schapen die schapen mogen gewoon door de normaale slager geslacht worden maar niet te gelijktijdig met gewoon slachten die schapen mogen ook gewoon behandeld worden net ieder ander schaap maar zei mogen geen horens hebben zij moeten met het aangezicht naar het oosten gedood worden en er mogen geen afwijken de delen aan het schaap zijn het is niet mij manier van een dier slachten en ik vind dat het ook niet hier in nederland toe gestaan moest worden om een dier zoon martelgang en lijdende dood moet onder gaan dit vind ik echt niet dier vriendelijk meer waar we zo allen op zitten te hameren
Laatst aangepast door
|
ERIK390
|
op vrijdag 15 oktober 2010, 09:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 09:22
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Rom. 12; 9-21; Het kwade overwinnen.
Dat wil natuurlijk iedereen: het kwaad overwinnen. Daar hebben we veel voor over! Desnoods ons leven. Denk maar aan wat in oorlogen gebeurt. Duizenden, jonge mensen vooral, offeren hun leven op in de hoop dat zo het kwaad overwonnen kan worden. Aan welke methode denkt Paulus, als hij schrijft: Overwin het kwade? Zijn advies luidt: Overwin het kwade door het goede! Is dat niet een beetje naïef? Paulus hamert nog al op dat aambeeld: Zegent wie u vervolgen en vervloekt niet! Vergeldt niemand kwaad met kwaad! Wraakt uzelf niet! Indien uw vijand honger heeft, geef hem te eten! Is dat niet een beetje kinderlijk? Kun je daar in deze keiharde wereld wel wat mee beginnen? Ik geef toe: erg voor de hand liggend is deze methode niet. Wij hebben allemaal de neiging om het anders te doen: wij gaan liever het geweld met geweld te lijf. Maar de methode, de weg van het evangelie is een andere weg. De weg die Jezus kiest is de weg van het kruis. Zegt nu niet te snel: daar schiet je toch niets mee op? Kijk maar Pasen! De dood is overwonnen! De angel is uit het kwaad gehaald! Juist de liefde van Christus brengt mensen tot verandering., tot bekering. Juist Zijn barmhartigheid maakte Zacheüs een ander mens! Het kwaad wordt niet door kwaad overwonnen. Daar wordt ten diepste niets door opgelost. Het is aan God voorbehouden om het kwaad te wreken. Wij hebben genoeg aan Zijn gebod: Overwin het kwade door het goede.
Deze bijbelstudie spreekt voor zich. |
Dat hebben we toch ook altijd gezegt, je geloof in eigen land beleiden, en dat de koek op was, dus we ook geen koek meer uit kunnen delen. Dat er in ons land onze taal gesproken wordt, dat wij over het algemeen een Christelijk land zijn, dat homosexuelen hier niet gestenigd worden. Dat vrouwen hier de zelfde rechten hebben als mannen. Dat dieren hier op een zo pijnlijkloze manier geslacht worden, dat je je hier mag kleden op je eigen doch menselijke wijze. Dat we de zelfde rechten hebben, maar ook plichten. Dat is toch ook niet zo moeilijk, ook wij Hollanders moeten zich aanpassen aan de Nederlandse wetgeving. Zolang ze onze normen en waarden in acht nemen, mogen ook zij van al deze vrijheden genieten. Dat is ook wat hij van ons allemaal verwacht, dat we allemaal lief zijn voor elkaar, dus ook zij. Geef de koning wat de s konings is en de keizer even zo. En willen ze hun konings wil doen dan doen ze dat maar waar ze vandaan komen. Hier hebben we een andere, een veel grotere, hier is het GOD en geen alah dus beslist niet de zelfde. Dus ze kunnen delen in die liefde, maar dan moeten ze er wel voor kiezen , en zolang ze hun eigen idialogie blijven volgen zullen ze altijd tegen de zelfde problemen blijven aanlopen, vermaningen komen ook voor in het nieuwe testament
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 09:22
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Volgens islamitische wetten moeten dieren ritueel worden geslacht, want dat is halal. Maar de term ‘halal’ (rein, toegestaan) houdt nog veel meer in. Bijvoorbeeld: “het dier mag niet onderhevig zijn aan onmenselijke behandeling. Dit betekent dat ze niet opgesloten zitten in kleine hokjes met vele andere soortgenoten, maar dit betekent dus ook dat het dier niet allemaal chemische goedjes binnen mag krijgen en daarom niet verdoofd word, alvorens het slachten.
Het kan dus zeker een reden zijn om hier niet voor te kiezen... Aan de andere kant, in het OT kende men geen andere manier dan deze manier van slachten, én als je alles bij elkaar optelt is de europese manier van vee houden en slachten niet veel vriendelijker... |
tessybear ga eens kijken voor je wat in het openbaar brengd als je dat eens zou doen wou jij niets meer eten van halal geslacht maar enkel het dier vriendlijke ritueel punt 2 als een dier onmenselijk behandeld zou worden en gehouden word heeft dat dier geen schik en groeid hij niet dus dus wij als dieren houders proberen alles te doen om zoon dier gezond en goed te verzorgen want anders zouden wij ons eigen te kort doen er zijn meer mensen die onwaardig gehuisvest zijn dan dieren die gehouden worden door houders die er hun boterham mee proberen te verdienen en die er dag en nacht voor het dier klaar staan terwijl dat niet door een bepaalde groep mensen gewaardeerd worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 09:30
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | Dat hebben we toch ook altijd gezegt, je geloof in eigen land beleiden, en dat de koek op was, dus we ook geen koek meer uit kunnen delen. Dat er in ons land onze taal gesproken wordt, dat wij over het algemeen een Christelijk land zijn, dat homosexuelen hier niet gestenigd worden. Dat vrouwen hier de zelfde rechten hebben als mannen. Dat dieren hier op een zo pijnlijkloze manier geslacht worden, dat je je hier mag kleden op je eigen doch menselijke wijze. Dat we de zelfde rechten hebben, maar ook plichten. Dat is toch ook niet zo moeilijk, ook wij Hollanders moeten zich aanpassen aan de Nederlandse wetgeving. Zolang ze onze normen en waarden in acht nemen, mogen ook zij van al deze vrijheden genieten. Dat is ook wat hij van ons allemaal verwacht, dat we allemaal lief zijn voor elkaar, dus ook zij. Geef de koning wat de s konings is en de keizer even zo. En willen ze hun konings wil doen dan doen ze dat maar waar ze vandaan komen. Hier hebben we een andere, een veel grotere, hier is het GOD en geen alah dus beslist niet de zelfde. Dus ze kunnen delen in die liefde, maar dan moeten ze er wel voor kiezen , en zolang ze hun eigen idialogie blijven volgen zullen ze altijd tegen de zelfde problemen blijven aanlopen, vermaningen komen ook voor in het nieuwe testament |
gert volkomen met jou eens ook wij mogen niet doen in hun woon kultuur als dat zij hier wensen voorbleed als ik bij iemand kom op bezoek heb ik mij aan te passen naar de regel die daar is ben ik het er niet mee eens moet ik snel maken om weer bij mijn eigen stekkie te komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 09:33
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | "De belangrijkste voorwaarde van Halal slachten zijn: Dat het dier rein van oorsprong moet zijn, waaraan het dier ook moet voldoen aan de universele en morele gezondheidswaarde. Het dier dient humaan waardig behandeld te worden, tevens dient het dier levend te zijn tijdens het slachten en dient de naam van ALLAH (de schepper van het heelal en het leven) genoemd te worden over het dier. Het dier wordt door een enkele snee in de hals geslacht door een Moslim bekwame slachter. Tevens dient het dier voldoende tijd te krijgen om uit te bloeden voordat men verder gaat met verdere verwerking."
Het lijkt er op dat Halal de norm wordt.........zelfs in het restaurant van de Tweede kamer werd/wordt het geserveerd.Nou zal het mij worst zijn wat iedereen(en ik) eet maar gezien sommige discussies op CM over de Islam lijkt het me niet verkeerd te beseffen wat je eet  |
Weeeeer wat geleerd! De islamitische slagerij hier heeft heerlijk vlees en niet duur. Ik ga er dan ook graag naar toe, maar hoe zat dat ook alweer met het aan de afgoden opgedragen eten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BENNY340
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 10:36
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | marianne wat fijn! kunnen we eindelijk weer es bijbeppen! voel je welkom! | leuk angel als ik een straat naam krijgt kom ik ook gezellig naar het bos. hoe meer ziel hoe meer vreugd
|
|
| Naar boven |
|
|