ChristianMatch

Forum

Niet verlengen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 16:25

MARY052 schreef:
Ja goede hint leanne!!!
Als ie het nu maar snapt...........

Niet alleen snappen, maar ook willen.
Wat was het? 25 EURO VOOR 5 MAANDEN toch?
Zou goed uitkomen, nu de dure maanden weer aankomen. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 16:54

VISSER278 schreef:
Niet alleen snappen, maar ook willen.
Wat was het? 25 EURO VOOR 5 MAANDEN toch?
Zou goed uitkomen, nu de dure maanden weer aankomen. Verraste, verbaasde smiley

Ja leuk!
Ik heb het volle pond betaald.....
dus dubbel.....
dan kan er nu best een aanbieding af voor cm leden zoals ik

he chris? Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOELLE246

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 17:03

MUTSJE418 schreef:
Wat leuk om hier enthousiaste reacties te lezen over Remco Hakkert.
Om te reageren op wat je kunt verwachten: (ook in ben in Hoogeveen geweest, en ik vond het geweldig Knipoog smiley )
Qua genre gelijk aan de cd "This is my story"
Er worden ook enkele nummers gezongen die ook op de cd staan, maar verder ook veel andere nummers. Het is namelijk een nieuwe tour. De cd "This is my story" is het programma zoals dat in 2009/2010 werd uitgevoerd. Nu is er een nieuw programma voor 2010/2011.
Maar helemaal leuk dus hoor!!

Verwacht alleen niet teveel nederlandstalige, lees nederlandzingt-achtige, nummers. Het is wat vlotter, hoewel er ook heus wel een paar mooie ned.talige nummers bij zitten.

Geniet er van!!

Hoi Mutsje,

Wat een leuke positieve reactie van jou, ik ben ook heel erg benieuwd hoe het zal zijn.
Het wordt mijn eerste concert van hem!

Joëlle
Naar boven

Auteur Bericht
MUTSJE418

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 17:17

JOELLE246 schreef:
Hoi Mutsje,

Wat een leuke positieve reactie van jou, ik ben ook heel erg benieuwd hoe het zal zijn.
Het wordt mijn eerste concert van hem!

Joëlle

Ik hoop dat je er echt van gaat genieten dan :)
Enne tis op die avonden heel duidelijk een concert van Remco èn het Centre Gospel Choir. Echt kwalitatief goed koor, zingen dus ook wel wat nummers zonder Remco.
Eigenlijk wel grappig als je weet dat hij solist, componist en dirigent is;
op zo'n avond zingt ie alleen, zingt hij enkele eigen gemaakte nummers en dirigeert ie (hoewel het koor dat niet heel erg nodig heeft lijkt het wel)

Hoor graag je reactie na 20 november??
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 17:18

Op 20 November gaan we heerlijk eten bij Hotel Bazar in Rotterdam!

Ga je ook mee? Vul je eigen naam dan even in op het lijstje:

Tessybear731
Arianne566
Zinga672
Rinske773
Chatuliem619
Mario216

Het adres is:
Witte de Withstraat 16
3012 BP ROTTERDAM

Voor routebeschrijving auto en OV zie http://www.hotelbazar.nl

Het is mischien een idee om elders in Rotterdam te parkeren en dan met zijn allen met de metro of tram naar plaats van bestemming te gaan.
Denken jullie ff mee over een creatieve oplossing?

Plaats ook ff een prikbordberichtje op je profiel zodat niemand de oproep kan missen!

Ik heb er zin an!
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 17:24

CHATULIEM619 schreef:
Daniele, je hebt volkomen gelijk. Vaak zoeken mensen naar redenen om hun gedrag goed te praten, ze gebruiken God om hun zonde te bedekken. Maar om te zeggen dat je voor God getrouwd bent, vind ik een hele erge vorm van misbruik van de naam van God.
IK vind dat je met zulke uitspraken ook moet uitkijken, als je al van dit soort uitspraken doet, zeg dan in mijn beleving, en volgens mij spreekt ok iedereen van uit dat standpunt, en als ik wat zegt, is dat ook mijn beleving, en vooralsnog kan ik met de meeste uitspraken het bijna voledig vinden, maar wat niet wegneemt of we daar ook volledig goed zitten, krijgen we hier nooit duidelijk antwoord op.
Perslot van rekening, moeten we ook allemaal zelf verantwoording afleggen, en niet aan elkaar, maar oke waarschuwen mag, opleggen niet.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 17:29

GERT856 schreef:
IK vind dat je met zulke uitspraken ook moet uitkijken, als je al van dit soort uitspraken doet, zeg dan in mijn beleving, en volgens mij spreekt ok iedereen van uit dat standpunt, en als ik wat zegt, is dat ook mijn beleving, en vooralsnog kan ik met de meeste uitspraken het bijna voledig vinden, maar wat niet wegneemt of we daar ook volledig goed zitten, krijgen we hier nooit duidelijk antwoord op.
Perslot van rekening, moeten we ook allemaal zelf verantwoording afleggen, en niet aan elkaar, maar oke waarschuwen mag, opleggen niet.
Als het vanuit mijn beleving was, was het wat anders. Maar de Bijbel speelt hier een heel belangrijke rol in. En daarom durf ik dit zo stellig te zeggen. Temeer omdat men voortdurend redenen schijnt te bedenken, om eigen gedrag goed te praten. Het is ieders eigen verantwoording hoe hij/zij ermee omgaat, maar met de vrijblijvendheid, waarbij de bijbelse principes zo gemakkelijk vervangen worden door menselijke principes kan ik niet uit de voeten.
Wees dan gewoon eerlijk voor jezelf en erken dan dat je niet aan bepaalde maatstaven kunt of wilt voldoen. Maar ga niet de maatstaven verschuiven omdat dat jou beter uit komt....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 17:45

JOLAN931 schreef:
wanneer ben je dan voor God getrouwd?
Alleen als je in de kerk trouwt?
Dan zouden al die huwelijken die alleen op het gemeentehuis geloten zijn ook geen waarde hebben.
Maar wat dan?
Ben je dan voor God getrouwd als het het menselijke boterbriefje(stadhuis) binnen hebt?
Dat zou betekenen dat het alleen van mensen afhangt, en God er niets mee te maken heeft

Dus stel...je trouwt voor het gemeentehuis en de kerk, maar je hebt enkel een platonische verhouding zonder sex(wat dus ook voor blijkt te komen), ben je dan werkelijk getrouwd?Dat lijkt me niet, je bent dan enkel op papier verbonden aan elkaar
Ik denk dat je de discussie verwart door een verschil te maken tussen getrouwd te zijn en voor God getrouwd te zijn. Je kunt nl. maar op één manier trouwen, nl. voor de wet. En God geeft zijn zegen in de huwelijksinzegening.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 18 oktober 2010, 17:46
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 17:49

CHATULIEM619 schreef:
Als het vanuit mijn beleving was, was het wat anders. Maar de Bijbel speelt hier een heel belangrijke rol in. En daarom durf ik dit zo stellig te zeggen. Temeer omdat men voortdurend redenen schijnt te bedenken, om eigen gedrag goed te praten. Het is ieders eigen verantwoording hoe hij/zij ermee omgaat, maar met de vrijblijvendheid, waarbij de bijbelse principes zo gemakkelijk vervangen worden door menselijke principes kan ik niet uit de voeten.
Wees dan gewoon eerlijk voor jezelf en erken dan dat je niet aan bepaalde maatstaven kunt of wilt voldoen. Maar ga niet de maatstaven verschuiven omdat dat jou beter uit komt....

Er komt mij niets beter uit, in die zelfde Bijbel, ofschoon je misschien een eigen druk hebt, staat toch wel degelijk, dat waar 2 met elkaar Die dingen doen je voor eeuwig 1 bent, er staat ook geschreven wat GOD samenbrengt de mens niet zal scheiden, en wat voor redenen je daar dan ook bij verzint, het mag niet, jij bent voorganger, nou wat verzin jij dan als excuses, ik neem ook aan dat jij dan mensen in de echt verbind, en een veel grotere zondaar dan dat ik ben bestaat er niet, om je even voor te zijn, maar nog maals, jij ik en iedereen moet zich zelf verantwoorden.
Nog de kerk nog een voorganger geeft een zegen over een ander, hij zij vraagt aan God om een zegen.
En zolang de wet van dit land niet veranderd zien ze mij daarom niet als bruidegom in een kerk staan, als ik al een vrouw zo gek kan krijgen.
Want de kerk doet niets zonder de staat, en zolang die staat niet veranderd ..........................
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 17:50

MIEKJES285 schreef:
waar zit marlies dekkers in den haag dan???? Knipoog smiley

De lingeriezaak van Marlies Dekker is,

Denneweg 62
Den Haag,
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 17:57

LEANNE226 schreef:
Ja leuk!
Ik heb het volle pond betaald.....
dus dubbel.....
dan kan er nu best een aanbieding af voor cm leden zoals ik

he chris? Kussende smiley

en ikkies heb net verlengt Twijfelende smiley krijg ik dan nog wat terug of extra tijd bij ???¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 17:57

GERT856 schreef:
Er komt mij niets beter uit, in die zelfde Bijbel, ofschoon je misschien een eigen druk hebt, staat toch wel degelijk, dat waar 2 met elkaar Die dingen doen je voor eeuwig 1 bent, er staat ook geschreven wat GOD samenbrengt de mens niet zal scheiden, en wat voor redenen je daar dan ook bij verzint, het mag niet, jij bent voorganger, nou wat verzin jij dan als excuses, ik neem ook aan dat jij dan mensen in de echt verbind, en een veel grotere zondaar dan dat ik ben bestaat er niet, om je even voor te zijn, maar nog maals, jij ik en iedereen moet zich zelf verantwoorden.
Nog de kerk nog een voorganger geeft een zegen over een ander, hij zij vraagt aan God om een zegen.
En zolang de wet van dit land niet veranderd zien ze mij daarom niet als bruidegom in een kerk staan, als ik al een vrouw zo gek kan krijgen.
Want de kerk doet niets zonder de staat, en zolang die staat niet veranderd ..........................
er staat wat God samenvoegt en er staat niet wat wij op eigen houtje samenvoegen, op onze eigen manier, met onze eigen methodes....
Naar boven

Auteur Bericht
JOELLE246

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 18:02

MUTSJE418 schreef:
Ik hoop dat je er echt van gaat genieten dan :)
Enne tis op die avonden heel duidelijk een concert van Remco èn het Centre Gospel Choir. Echt kwalitatief goed koor, zingen dus ook wel wat nummers zonder Remco.
Eigenlijk wel grappig als je weet dat hij solist, componist en dirigent is;
op zo'n avond zingt ie alleen, zingt hij enkele eigen gemaakte nummers en dirigeert ie (hoewel het koor dat niet heel erg nodig heeft lijkt het wel)

Hoor graag je reactie na 20 november??

is er ook gelegenheid tot samenzang??
of alleen concert??

Een reactie krijg je zeker hoor!

Ik heb er nu al erg veel zin in!

Laatst aangepast door
JOELLE246
op maandag 18 oktober 2010, 18:03
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 18:02

MARISKA601 schreef:
De 26ste?.. dan maken we vast een begin.
Ik moet wel oppassen dat ik niks forceer.

dan ben ik er de hele dag maris
is het hier in het zuiden herfstvakantie

dus het staat al in me agenda genoteerd
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 18:07

CHATULIEM619 schreef:
er staat wat God samenvoegt en er staat niet wat wij op eigen houtje samenvoegen, op onze eigen manier, met onze eigen methodes....
Dat is nog niet de helft van mijn vraag aan jou, en je zegt het zelf,..... Wat Hij samen voegt, dus jij niet de hele kerk niet de hele santekraam niet, alleen wat Hij samenvoegt, en hoe we dat invullen is ieders eigen verantwoording.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 18:13

GERT856 schreef:
Dat is nog niet de helft van mijn vraag aan jou, en je zegt het zelf,..... Wat Hij samen voegt, dus jij niet de hele kerk niet de hele santekraam niet, alleen wat Hij samenvoegt, en hoe we dat invullen is ieders eigen verantwoording.
hoe ik denk over de huwelijksinzegening vind ik niet in dit topic vallen. Mijn persoonlijke opvatting, is dat je iedereen kunt zegenen, hoe groot de zondaar ook is. Hoe dat vorm krijgt kan verschilllen.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 18:17

CHATULIEM619 schreef:

Tja,dit zou je ook als uitvlucht uit een slecht huwelijk kunnen gebruiken "blijkbaar was het Gods bedoeling niet dat we samen zouden zijn"........en weet je,ik ben het er nog mee eens ook.Groeien doe je met vallen en opstaan,soms maak je fouten,achteraf is het altijd makkelijk.......

Maar ik blijf er bij dat menselijke inbreng nodig is,zelfs God laat in de Bijbel een menselijke kant zien als het over huwen gaat.Hij stond mannen toe meerdere vrouwen te hebben toen Hij dat nodig achtte en veranderde dat later weer.Niet voor alles wat we doen staat er in de Bijbel een pasklare oplossing,daarom hebben we verstand en geweten gekregen.

Het zou voor veel christenen een oplossing zijn als ze in een dienst de zegen konden vragen zonder het wettelijk huwelijk,dat zou veel maatschappelijke druk schelen.

Nog even toevoeging;ik weet dat het niet mag en we de wet moeten gehoorzamen maar toch......
Burgerlijk Wetboek 1

Artikel 68 BW1 Boek 1 Titel 5 Afdeling 4

Geen godsdienstige plechtigheden zullen mogen plaats hebben, voordat de partijen aan de bedienaar van de eredienst zullen hebben doen blijken, dat het huwelijk ten overstaan van de ambtenaar van de burgerlijke stand is voltrokken

Laatst aangepast door
LEANNE226
op maandag 18 oktober 2010, 18:25
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 18:25

GRACE585 schreef:
en ikkies heb net verlengt Twijfelende smiley krijg ik dan nog wat terug of extra tijd bij ???¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿

Tuuuuuuuurlijk, Grace altijd, die kunnen we hier niet missen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 18:30

LEANNE226 schreef:
Tja,dit zou je ook als uitvlucht uit een slecht huwelijk kunnen gebruiken "blijkbaar was het Gods bedoeling niet dat we samen zouden zijn"........en weet je,ik ben het er nog mee eens ook.Groeien doe je met vallen en opstaan,soms maak je fouten,achteraf is het altijd makkelijk.......

Maar ik blijf er bij dat menselijke inbreng nodig is,zelfs God laat in de Bijbel een menselijke kant zien als het over huwen gaat.Hij stond mannen toe meerdere vrouwen te hebben toen Hij dat nodig achtte en veranderde dat later weer.Niet voor alles wat we doen staat er in de Bijbel een pasklare oplossing,daarom hebben we verstand en geweten gekregen.

Het zou voor veel christenen een oplossing zijn als ze in een dienst de zegen konden vragen zonder het wettelijk huwelijk,dat zou veel maatschappelijke druk schelen.
Ik denk dat het probleem veel dieper zit. In trouwen zit het woord trouw, en dat is een eigenschap die voor veel mensen niet meer dezelfde betekenis heeft als vroeger. De goede daargelaten, zie je gewoon dat we meer moeite hebben om dat voor elkaar op te brengen. Vriendschappen komen en gaan, niemand heeft meer tijd voor elkaar, niemand heeft meer wat voor elkaar over.
Dan is het logisch dat het instituut huwelijk voor veel mensen als bedreigend wordt ervaren. Want daar zit je toch wel je hele leven aan vast als het goed is. Maar er is ook een andere kant, als je je aan iemand lichamelijk geeft zonder verdere verplichtingen, kun je uiteindelijk geen stabiele relatie aangaan. En dit proces wordt alleen maar erger op het moment dat je meerdere relaties achter elkaar krijgt. Daarom biedt het huwelijk ook een veiligheid. Je geeft je aan iemand, waar je je niet alleen lichamelijk aan overgeeft, maar die zich ook verplicht bij je te blijven.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 18:32

CHATULIEM619 schreef:
hoe ik denk over de huwelijksinzegening vind ik niet in dit topic vallen. Mijn persoonlijke opvatting, is dat je iedereen kunt zegenen, hoe groot de zondaar ook is. Hoe dat vorm krijgt kan verschilllen.
Dan moet je over een ander zijn invulling ook niet twijfelen, een ieder denkt er het zijne over.
En ik vindt dat wij niemand kunnen zegenen, dan alleen een zegen vragen, ook voor die of juist voor die ander.
En ieder in zijn beleving laten, ook al stuit dat voor je borst, perslot barst het hier van de uiteenlopende belevingen, en eens wordt je het toch niet.
Er is ook een kinderliedje van, Jezus zegt dat hij hier van ons verwacht, dat wij wandelen...........en het eindigt met ieder in zijn hoekje en ik in mij
Laat mij maar lekker klein blijven.
groet
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 18:34

WILLEMIJN232 schreef:
Is het geen type fout en bedoelt hij 14 dagen?

We zullen het morgen zien.
Maar ik zeg dat ie 114 dagen ervandoor is.

Shalom.
Naar boven

Auteur Bericht
JANNAS602

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 18:42

Hallo Mirjam,

Ik vind het een leuk initiatief van je en wil me bij deze dan ook aanmelden.
Is het juiste adres en tijdstip al bekend ? , dus als iemand mij dit wil toesturen ben ik je erg dankbaar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Mochten er wijzingen komen, dan hoor ik die vanzelf wel . . .(hoop ik)

Bij voorbaat hartelijk dank.

Met vriendlijke groet,
JAn
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 19:00

WIEPPIE764 schreef:
maar echt vasten heeft te maken met God helemaal in Geest en waarheid te dienen/zoeken/aanbidden.
en niet je vlees voeden.
soberheid kan ook je religieuze gevoel oppeppen.
maar God heeft liever dat je je vlees kruizigt en Hem n1 zet in alles.alle zonde nalaat.

ikwil het ook vasten .bovendien heb ik maar ik ernstge ziekte en verhuis- nood.
ik denk samen i wel een steun.

Hoi Wiepie,

Bedoel je nu dat je wel zin hebt om mee te gaan ?
Zou leuk zijn Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MUTSJE418

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 19:06

JOELLE246 schreef:
is er ook gelegenheid tot samenzang??
of alleen concert??

Een reactie krijg je zeker hoor!

Ik heb er nu al erg veel zin in!

ook samenzang hoor... wat opwekking enzo
Naar boven

Auteur Bericht
GILLES669

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 19:21

GRACE585 schreef:
GOED LEZEN !!!!

hallo lieve mede cm-ers

bij deze nodigen we jullie uit voor een gezellige middag-avond om
gezamelijk al vast in kerstsferen te komen op 18 December 2010
(het is een feestje zonder kinderen !)

we beginnen s'middags rond 4 uur tot ongeveer 23,00 sávonds

samen eerst gezellig aan een bakkie koffie of thee of chocomelk met wat lekkers en kennismaken met elkaar dmv ....(dat is nog een verrassing) Knipoog smiley

waarna we gezellig gezamelijk gaan eten van een lopend bufetje. Kwijlende smiley

om de prijs laag te houden verzoeken we jullie om zelf drinken mee te brengen wat we gezamelijk delen bv frisdrank,sapjes of een flesje wijn of rose (het is dus NIET de bedoeling dat het een zuipfeestje wordt!!!

de prijs waar we vanuit gaan zal dan € 12,50 per persoon zijn, (even afhankelijk met hoevelen we zullen zijn)
er is plaats voor maximaal 25 tot 30 personen
en er is evt mogenlijkheid tot overnachting met ontbijt voor €2,50

alle betalingen vooraf ;uiterlijk op 8 Decenber moet dat binnen zijn Lachende smiley
anders gaat voor de wanbetalers het feest niet door! Twijfelende smiley

opgave is alleen mogenlijk door mij te mailen (grace585)
wees er snel bij want vol is vol Coole smiley met zonnebril

voor vervoer is ieder zelf verantwoordelijk,dus kijk onderling of je met elkaar mee kunt rijden
degene die zich straks opgegeven hebben krijgen een lijst (dit ivm prive
van adres etc wat we nl niet op het forum willen hebben)

het wordt nl gehouden bij een cm-er die het huis beschikbaar steld en het is in de omgeving van Gorichem op de grens van brabant / gelderland.

wij rekenen op veel gezellige mensen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GILLES669

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 19:23

GILLES669 schreef:

heb wel zin om te komen,heb inmiddels al kennis gemaakt met Willy,

groetjes,Gilles
Naar boven

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 19:51

HENDUK927 schreef:
zijn er nu al 2 mafkezen op cm Clown smiley
Mafkezen verhogen de wandelpret...dus doe lekker mee
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 20:01

Hoezo?
Mijn fout?
Dacht van niet!
Ik kwam van rechts.
en u daarmee van links.
Al bedoel u dat waarschijnlijk niet.
Ik reed niet hard. Ik reed normaal.
Kijk nou naar die schade. Zo onnodig zonde!
Laten we hier maar wachten op een proces-verbaal
En u valt in herhaling met 'Dit is een rotonde.'
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 20:09

http://www.youtube.com/watch?v=Y2BavhwpIJg&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 20:10

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb dit vaker geschreven, in meerdere contexten. Als je niet getrouwd bent en je gaat met elkaar naar bed, moet je gewoon benoemen wat het is. Het is gewoon zonde. En dat gelijk te stellen met de zegen van de Heer vind ik uiterst vreemd, alsof God zijn goedkeuring hieraan verleent. In de meeste gevallen is het gewoon een kwestie van niet kunnen en/of niet willen beheersen. Het is een beslissing die je vanuit jezelf neemt. Neem dan ook de volledige verantwoording daarvoor en schuif dan die verantwoording niet af op God...

Volgens mij verwar jij hier nu twee dingen. Er wordt door een aantal mensen gezegd dat het gemeenschap hebben met elkaar wel eens gelijk kan staan aan trouwen in Gods ogen. Dat is wat anders dan het gelijkstellen met de zegen van de Heer, zoals jij het nu vertaalt. Door te stellen dat het gemeenschap hebben voor God gelijk staat aan trouwen, zegt niemand dat hij/zij de verantwoordelijkheid afschuift... Juist niet! Immers door dit te stellen wordt er een enorme verantwoordelijkheid bij de mens neergelegd om niet zomaar dit geweldige geschenk te misbruiken...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 ... 6194 Volgende
Pagina 1395 van 6194