| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 18:26
|
|
|
|
|
Up!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 18:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik heb even de reacties gelezen op deze topic en het verbaasde me dat er het best wel leuke en interessante reacties zijn. Ook de getuigenissen van sommige leden liegen er inderdaad niet om dat er toch "iets" bestaat wat nog niet helemaal verklaard kan worden. Niet elk mysterie hoeft immers nu verklaard te worden. Anders is het geen mysterie meer en is de spanning van de grote ondekking, wanneer onze tijd daar is, er helemaal af.
Ik heb ook wel een grote interesse in de Bijna Dood Ervaring en in het leven na de dood. De dood is meer dan niet-meer-leven. We gaan dan de rust, vrede en liefde binnen. Theresia van Lisieux zei op haar sterfbed dat ze het "leven" zou binnengaan. Misschien is dat ook wel zo. Zou de dood de intocht zijn? De geboorte is dan de uittocht en het leven dat we nu leiden is de doortocht. De dood kan dan niet anders dan de intocht zijn. Paulus zei toch ook dat de hemel ons Vaderland is. Misschien worden we op zondag 7 november iets wijzer. Dan is er op televisie een uitzending over BDE.
Deze link kreeg ik van iemand: [url]www.eindeloosbewustzijndefilm.nl. [/url]
Frank |
De God van mij, is een God die spreekt van leven. Zelf zegt Hij "laat de doden hun doden begraven". Ik zoek mijn God in het leven, niet in de kennis van de dood..... Saulus zocht ook zijn schepper via de doden!!!
Er is maar een getuigenis van Paulus zelf, die was in de derde Hemel, maar kon geen letter neer zetten wat hij gezien heeft. Zouden wij het nu het beter kunnen zeggen door bijna dood ervaringen???? De getuigenissen van nu, lijken niet eens op die van Paulus....
De een zegt "ik ben in de hel" geweest, de ander "ik ben in de Hemel" geweest. Terwijl Paulus wist dat hij in de "derde Hemel" was geweest. De getuigenissen van nu hebben alleen over een zgn Hemel die zij gezien hebben. De onderscheiding ontbreekt.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 21 oktober 2010, 19:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 19:50
|
|
|
|
Nee, en heel mooi !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 19:54
|
|
|
|
Arthur Rubenstein: "De meeste mensen benaderen volgens mij het geluk niet realistisch omdat ze altijd het noodlottige 'als'-voegwoord gebruiken als voorwaarde."
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zondag 24 oktober 2010, 12:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 19:57
|
|
|
|
Donderdag 21 oktober, 1 Kor. 6: 1-11; Te kort.
Dat ligt ons niet zo erg minder krijgen dan een ander. We zijn voor een een eerlijker verdeling! En als een ander meer krijgt, voelen we ons algauw achtergesteld. In de gemeente van Korinthe is dat ook zo. Er zijn nogal wat gemeenteleden die zich achtergesteld voelen. Ze vinden dat ze gelijk hébben, maar ze krijgen geen gelijk! En dat nemen ze niet! Ze zoeken het hoger op, ze gaan naar de rechtbank! Wat denken die andere wel? Ze zullen ze mores leren! Zo gaan de broeders en zusters in deze gemeente met elkaar om! Paules wordt er verdrietig van. Hij is er tegelijk ook boos over. Zo doe je dat toch niet! Als je een meningsverschil hebt, ga je toch niet naar de rechtbank? Dan zijn er toch ouderlingen of wijze gemeenteleden die een uitspraak kunnen doen! Je gaat toch niet de vuile was niet buiten hangen? En als het erop aankomt: waarom zou je niet liever onrecht lijden dan de zaak uitvechten tot het bittere eind? Waarom laten jullie je niet liever te kort doen? Te kort. Op die weg is Jezus ons voorgegaan. Hij stond niet op Zijn strepen. Hij is wel tot het bittere einde gegaan, maar niet om gelijk te hebben. Hij heeft willens en wetens aan het kortste eind getrokken. Hij is voor der rechter gedaagd, aangeklaagd, veroordeeld en gekruisigd. Maar Zijn kortste eind bleek het langste te zijn! En dat in dat Paaslicht wandelt nu ook de gemeente! Gedoopt, gewassen, geheiligd, gerechtvaardigd. En als God je gerechtvaardigd heeft, dan kun je heel wat onrechtvaardigheid verdragen…
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 19:59
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | vertel eens... hoe diep? |
Daarop kun je bijzetten ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 20:06
|
|
|
|
| CHRISTIAN658 schreef: | | dat lijkt me nu wel wat! Hoe en waar moet ik me dat voorstellen? |
Tja, de animo is nog niet echt zo groot dat ik er een zaal voor kan gaan huren. Dus of het doorgaat?
Als het doorgaat wordt het met Kerst. Dus ergens in het Kerstweekend. Vrijdagavond ervoor lijkt me wel wat.
Geïnteresseerden kunnen zich hieronder opgeven.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIANNE544
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 20:09
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | het valt me op dat je bij een hele rij emoticons, een heel verhaal kunt bedenken. het vergt alleen iets van een creative geest |
Tsja, snap jij het snap ik het... het is een verhaal. Maar navertellen kan ik het niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 20:34
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | De God van mij, is een God die spreekt van leven. Zelf zegt Hij "laat de doden hun doden begraven". Ik zoek mijn God in het leven, niet in de kennis van de dood..... Saulus zocht ook zijn schepper via de doden!!!
Er is maar een getuigenis van Paulus zelf, die was in de derde Hemel, maar kon geen letter neer zetten wat hij gezien heeft. Zouden wij het nu het beter kunnen zeggen door bijna dood ervaringen???? De getuigenissen van nu, lijken niet eens op die van Paulus....
De een zegt "ik ben in de hel" geweest, de ander "ik ben in de Hemel" geweest. Terwijl Paulus wist dat hij in de "derde Hemel" was geweest. De getuigenissen van nu hebben alleen over een zgn Hemel die zij gezien hebben. De onderscheiding ontbreekt..... |
Oké, ik begrijp ergens je stanpunt. Maar, er is een maar. Als de getuigenissen beweren dat ze in de hemel zijn geweest waarom moet er dan nog die zogenaamde onderscheiding zijn waar je over spreekt? Ieder mens zal toch wel het verschil kennen tussen een liefdevolle ervaring van de hemel en de beleving van een hel. Dus, de onderscheiding die je in vraag stelt is me wel vreemd.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 20:36
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Dat denk ik dus niet.... Niemand noemt het huwelijk(getrouwd zijn) dat het ECHAD betekend voor God. Want God is ECHAD... Het huwelijk is de type beeld van Gods Echad want Hij is Één.
Als het voor iedereen zo duidelijk was wat een huwelijk inhoud, dan bestond cm niet!!! Vind maar eens iemand die dat verstaat, het is een speld in een hooiberg zoeken. |
Gewoon een sterke magneet gebruiken
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op donderdag 21 oktober 2010, 20:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 20:39
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Nee, en heel mooi ! |
Ja, op de duur plaatsen we maar links die er misschien er al enkele malen opstaan. Misschien moet de bedenkster van deze topic maar eens een lijstje maken van wat er al op deze topic staat. Sorry Marijan... je hebt nog werk te doen...
Frank (heel braaf, lief, attent, nederig en vooral )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 20:43
|
|
|
|
een lied dat ik echt goed vind...helaas kan ik niet dansen...het woord en de gedachte alleen al doen me spierpijn krijgen...enkele danslessen misschien? W-tje voel je je aangesproken om deze arme zondaar in beweging te krijgen
http://www.youtube.com/watch?v=lJmBPCYt5LY
Frank...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 20:58
|
|
|
|
Hé Mario, ik heb een vraagje. Ik heb een lied op een cd. Is het mogelijk om dat lied op deze topic te zetten zodat andere het ook kunnen horen? Of moet ik dat eerst op youtube zetten en dan de link hier plakken? Hoe kan ik dan een lied van een muziek-cd op youtube zetten??? Weet jij hier raad mee?
Alvast bedankt...
Frank (erg computer-onhandig...)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 20:59
|
|
|
|
[quote=FRANKT627] een lied dat ik echt goed vind...helaas kan ik niet dansen...het woord en de gedachte alleen al doen me spierpijn krijgen...enkele danslessen misschien? W-tje voel je je aangesproken om deze arme zondaar in beweging te krijgen
http://www.youtube.com/watch?v=lJmBPCYt5LY
Frank...[/quote
charmeur , maar lekker swingen op dit nummer is niet verkeerd.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 21 oktober 2010, 21:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 21:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hé Mario, ik heb een vraagje. Ik heb een lied op een cd. Is het mogelijk om dat lied op deze topic te zetten zodat andere het ook kunnen horen? Of moet ik dat eerst op youtube zetten en dan de link hier plakken? Hoe kan ik dan een lied van een muziek-cd op youtube zetten??? Weet jij hier raad mee?
Alvast bedankt...
Frank (erg computer-onhandig...) |
Even aan lepeltje vragen, denk dat je het eerst op Youtube moet zetten.
Mario, die soms wel eens antwoorden heeft op pc-vragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 21:13
|
|
|
|
8 jan
k-k-k-k-k-k-k-k-k-k-k-k-kOU........d-d-d-d-d-d-d-d-d
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 21:20
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Ja, swingen is zeker niet verkeerd...je moet het wel kunnen dan...ik kan amper mijn tenen bewegen zonder pijn in mijn ellebogen te krijgen...
Frank
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 22 oktober 2010, 11:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 21:31
|
|
|
|
Er is reeds een lege plek ontstaan sinds jij,lieve mam,bent gestorven Alleen moet ik nu verder gaan maar jij hebt reeds Gods heil verworven
God riep je in Zijn licht naar huis nu mag je in de hemel wonen Na 't aardse strijden, eindelijk thuis zal Hij je alle rijkdom tonen
Verscheurd door zoveel verdriet het waarom er van begrijp ik niet Maar God laat me niet alleen ook al zit ik met veel vragen
Ik laat in stilte en eenzaamheid om 't afscheid,nu mijn tranen lopen Maar ik blijf op Gods heerlijkheid en op mijn thuiskomst hopen
Hij bied mij troost en kracht is bij mij in het donker van de nacht Afscheid nemen doet zo'n pijn maar ooit zullen wij weer samen zijn
Naar dat weerzien met jou mam, zie ik uit en hoopvol naar die dag blijf ik wachten Dat ik jou weer in mijn armen mag sluiten dat beeld blijft gegrift in mijn gedachten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 21:35
|
|
|
|
Wat een verdriet Hendrika, heel veel sterkte!
Wanneer is je moeder overleden en was het onverwacht?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 21:45
|
|
|
|
| RIANNE544 schreef: |
Tsja, snap jij het snap ik het... het is een verhaal. Maar navertellen kan ik het niet. |
Mogelijke vertaling:
Het was een stralende dag... ...en toen zomaar vanuit het niets verscheen daar voor mij... ...pfff, ik werd er verlegen van... ik keek m'n ogen uit... m'n hart ging tekeer... wat moet ik hiermee? Ik ben radeloos!
En toen... en toen... toen wist ik het... Ik moet mezelf goed verzorgen... ik moet in elk geval goed m'n tanden poetsen... en dan ben ik vast om te zoenen.
Ik dacht echt dat dat het was! Grrr, er was nog meer... ik was er nog niet. Man wat ben ik een enorme oen... tsjonge hoe kon ik dat nou over het hoofd zien? Ongelooflijk het is een ramp... ik kan wel janken!
Ik moest me rustig houden... vooral niet te druk maken. Pfff, het maakt me behoorlijk moe ervan. Laat ik er nou eerst een goed nachtje over slapen... ...echt goed slapen... Morgen zien we wel verder.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 22:09
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | 8 jan
k-k-k-k-k-k-k-k-k-k-k-k-kOU........d-d-d-d-d-d-d-d-d  |
Niet zo kinderachtig trek je 3 jassen maar aan 3 paar sokken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 23:08
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Ja, idd, wat is er mooier dan zo zingend en vol vertrouwen op weg te gaan! |
Ja en heb je wel eens gehoord, dat zingen 2x bidden is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 23:13
|
|
|
|
bull van harte gefeliciteerd met je verjaardag rens geeft t vasrt aan je door
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 23:17
|
|
|
|
Donderdag 21 oktober:
DE MOEILIJKSTE LES!
Wacht en je zult de vreugde kennen van iemand, die kalm kan zijn en kan wachten, wetend, dat alles wel is. De laatste en moeilijkste les is de les van het wachten, wacht dan! IK zou vanavond bijna zeggen: Vergeef MIJ, kinderen, dat IK toelaat, dat deze extra les op je rust, al is het maar voor even. IK zou wel willen, dat je wist, dat IK vanaf het moment, dat je alles in MIJN handen hebt gelegd en geen andere hulp meer zocht, de kortst mogelijke weg hebt genomen om je verlossing te bewerken en je vrij te maken. Er is zoveel, dat je moest leren - om in de toekomst onheil te voorkomen. Maar de VRIEND met wie je bij het graf van mislukking, van dode ambities, van opgegeven verlangens, staat, die vriend is een VRIEND voor eeuwig. Gebruik deze tijd van wachten om de vriendschapsband met MIJ te verstevigen en om MIJ nog beter te leren kennen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 23:39
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Mogelijke vertaling:
Het was een stralende dag... ...en toen zomaar vanuit het niets verscheen daar voor mij... ...pfff, ik werd er verlegen van... ik keek m'n ogen uit... m'n hart ging tekeer... wat moet ik hiermee? Ik ben radeloos!
En toen... en toen... toen wist ik het... Ik moet mezelf goed verzorgen... ik moet in elk geval goed m'n tanden poetsen... en dan ben ik vast om te zoenen.
Ik dacht echt dat dat het was! Grrr, er was nog meer... ik was er nog niet. Man wat ben ik een enorme oen... tsjonge hoe kon ik dat nou over het hoofd zien? Ongelooflijk het is een ramp... ik kan wel janken!
Ik moest me rustig houden... vooral niet te druk maken. Pfff, het maakt me behoorlijk moe ervan. Laat ik er nou eerst een goed nachtje over slapen... ...echt goed slapen... Morgen zien we wel verder. |
Haha, wat een fantasie, geweldig!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 23:42
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Ja en heb je wel eens gehoord, dat zingen 2x bidden is?  |
Zekers, op die manier bid ik de hele dag door!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 23:47