| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 19:16
|
|
|
|
Door mijzelf verwijderd
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op dinsdag 26 oktober 2010, 19:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 19:18
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Hihi... sterke koffie is ook drank hé
Ik was nu juist van plan om datum, en tijd en coördinaten luidkeels van t forum te roepen. CM invasie om betreffende etablissement voor de crisis te behoeden.
Maar ik mail je
GrZing!
Sorry jongens, jullie mogen niet mee.... |
Spreek je wel in Rotterdam
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VLINDER311
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 19:28
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Vervolg van mijn berichtje deel 1:
Gratis af te halen wegens verhuizing:
Bijbel voor jongeren
Kijkbijbel
De nostalgische Nutricia kinderboekjes (vroeger op de zegeltjes verkrijgbaar)
Stapel stripboeken: Jan Jans en de Kinderen Asterix en Obelix Billy Turf en Bessie Turf Suske en Wiske
Complete serie Pietje Bell boeken
Basisprogramma Callanetics (3 video's)
Stapel kleuter/kindervideo's
Çomplete serie video's (4) van Sissy
Titanic (video)
Alles gratis af te halen, mail me maar! (ik woon in Gouda) |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VLINDER311
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 19:34
|
|
|
|
[quote=ANID014][size=18]Moet weg --- voor noppes --- o ja, voor een blij gezicht doe ik het! . Lieve mensen, Ik heb een super heerlijk zittende ( je hangt er ook lekker in) leren fauteuil. Hij heeft 1 groot nadeel - hij is groot! : 95 cm breed – 90 cm diep. Zithoogte is 40 cm, zitdiepte 56 en zitbreedte 70 cm. Als mijn kleinkinderen er zijn zit er altijd wel 1 naast me in die stoel. Het leer is van een betere kwaliteit, de kleur is het best te omschrijven als donker bordeaux, staat heel goed in combinatie met bruin of zwart. De stoel is in echt goede staat. De stoel moet weg want ik ga mijn woonkamer qua inrichting wat wijzigen deels zodat mijn kleinkinderen ook een eigen luie plek hebben en deels omdat er in de lente weer een kinderbox in mijn kamer moet kunnen staan. Wie kan ik blij maken met deze stoel. Ik woon in Gouda. Wil je hem hebben geef me even een berichtje en dan ‘kom hem snel halen’: jij blij – ik blij!!!!!!!!!!! Ik heb ook foto’s die kan ik je mailen. Dina[/siz groetjes
Laatst aangepast door
|
VLINDER311
|
op dinsdag 26 oktober 2010, 19:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 19:36
|
|
|
|
|
Het doel van een huwelijk is niet dat twee mensen het zelfde denken, maar dat ze samen denken."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 19:56
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | | 't is ook andersom als ik de 10 woorden lees; En doe barmhartigheid aan degenen die Mij liefhebben. Het ene sluit het andere niet uit. |
juist... Nu een stap verder waarom toont de "kerk" geen barmhartigheid naar de zwakken in hun kringen??? Zij zouden juist diegene moeten helpen omdat dezen de Heer liefhebben??? Ook bij financiële problemen.....
De kerk zegt het andersom omdat ze daarmee het probleem niet willen zien en zo dus ook niet verantwoordelijk hoeven te voelen.... De "kerk" hoort een naaste te zijn...zoals elke kind van God...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 26 oktober 2010, 20:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | maar vooral aan de huisgenoten van het geloof
Wees maar eerlijk, mensen van je kerk die in nood zitten daar kijk je toch wat eerder naar om dan iemand die met de daklozenkrant bij de AH staat...... |
Is dat zo? Dan zal het vast mijn andere definitie van kerk zijn die mij even doet sputteren... Want die man of vrouw met de daklozenkrant is voor mij net zo belangrijk als mijn buurman hiernaast of degenen bij wie ik in de kerk zit op zondag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Voor mij helaas geen uit-eten Alous...ben werkloos he...gaat niet lukken...maar dat wandelen!!! daar ga ik voor!!!! |
Ik ga zelf niet mee maar zat ineens hardop te praktiseren.... Waarom gaan jullie niet gewoon gezamenlijk koken dan kan je de kosten delen is het betaalbaar en nog gezellig ook
Succes der mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 19:58
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Is dat zo? Dan zal het vast mijn andere definitie van kerk zijn die mij even doet sputteren... Want die man of vrouw met de daklozenkrant is voor mij net zo belangrijk als mijn buurman hiernaast of degenen bij wie ik in de kerk zit op zondag... |
Hier wil ik me graag bij aansluiten voor God is ieder mens gelijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:01
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik weet dat het er staat maar vind het zo intriest, vooral voor mensen die jong ziek worden en overlijden en vol met angsten zitten.......Het maakt d elaatste tijd van hun leven niet echt fijn........ |
Waarom intriest? Er wordt geen directe link gelegd tussen een zonde en het overlijden, maar enkel tussen de gebrokenheid die in de wereld gekomen is en het overlijden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:05
|
|
|
|
[quote=HANNAH810]21 En zó ontzaglijk was het verschijnsel, dat Mozes zeide: Ik ben enkel vreze(/ontzag/hoogachting) en beving. /quote]
Ik heb er toch moeite mee om het begrip "vreze des Heren" gelijk te stellen aan hedendaags menselijk ontzag. Bij laatstgenoemde is het niet gebruikelijk om subiet op je snufferd te vallen en doodsbang te blijven liggen. En dat is over het algemeen de reactie die mensen in de bijbel hebben als ze God ontmoeten. Mozes, Ezechiël, Daniël, Saul en Johannes waren allemaal godvruchtige mannen, maar hun reactie op hun ontmoeting met God zou ik nu niet bepaald willen beschrijven als "met hoogachting of ontzag".
Zolang je God niet ontmoet hebt kun je Zijn woorden uitleggen zoals het je uitkomt. Kun je Gods persoonlijkheid en karakter invullen zoals je wenst. Meestal een manier waarmee jij zelf prettig door het leven kunt. Maar pas als je Hem ontmoet hebt weet je dat Hij is zoals Hij is. En daar kunnen wij niets aan veranderen.
Als er Iemand betrouwbaar is in dit universum dan is Hij het wel. Hij doet wat Hij zegt. We zouden Zijn Woorden veel serieuzer moeten nemen. In ieder geval serieuzer dan onze eigen woorden. Hij maant ons in de bijbel om te veranderen naar Zijn beeld. Niet andersom: ons beeld van Hem aanpassen naar wat ons het beste uitkomt of waarmee wij prettig kunnen leven. Je trekt daarmee uiteindelijk toch aan het kortste eind.
GrZing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:08
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Waarom intriest? Er wordt geen directe link gelegd tussen een zonde en het overlijden, maar enkel tussen de gebrokenheid die in de wereld gekomen is en het overlijden... |
Ja precies! En er staat nog iets achter die tekst in romeinen Maar de genadegave van God is eeuwig leven in Christus Jezus onze Heer Die gave is voor iedereen die het aan wil nemen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:10
|
|
|
|
| LILLETJE911 schreef: | jammer dat hier nauwelijks reacties op zijn gekomen. zelf was ik 17 toen ik zwanger raakte, idd ongepland. toen mijn zoontje 9 maanden was zijn we uit elkaar gegaan, en nog een jaar later ben ik tot geloof gekomen.
Nu ben ik 21 en heb een zoontje van 3, maar inderdaad, met babyzwemmen, op de creche.. overal ben ik de jonge moeder en vind ik weinig aansluiting. Zelfs in de kerk is het lastig, jammer dat mensen zo bevooroordeeld zijn. |
Ik zou zeggen lekker nixs van aantrekken, iedereen heeft overal wel een mening of oordeel over! Herken het echter wel zelf ben ik 30 en heb 3 jonge kids, mensen hebben nu emaal graag een mening over alles is mijn ervaring........ sterkte ermee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:24
|
|
|
|
| ZIVAATJE309 schreef: | Ja precies! En er staat nog iets achter die tekst in romeinen Maar de genadegave van God is eeuwig leven in Christus Jezus onze Heer
|
God zij dank hoeft het niet bij de (eeuwige) dood te blijven voor hen die uit Gods genade eeuwig leven door Christus. Dat is evangelie optima forma.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:24
|
|
|
|
persoonlijk heb ik niet het idee dat ik te klein van God denk, zinga; maar goed; daar kun je natuurlijk verschillend over denken.....
ondersteboven zijn, op je aangezicht vallen, vanwege Gods majesteit lijkt mij heel goed mogelijk eigenlijk. als je oog in oog staat met "de Engel des Heeren" roept dat zoveel emotie op, dat deze Engel als eerste zegt; "wees niet bevreest", waarbij dus de ontmoeting wel degelijk angst oproept, dit is dan vanwege de majesteit van de Engel en niet zozeer van het strenge karakter van de Engel.
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 26 oktober 2010, 20:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:25
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ikke helemaal alleen aan het helpen
zwaar afgepijgerd.polsen uit de kom,nagels gescheurd,zand vliegd om me oren,zand schuurd de maag
en de tuin is nog maar op de helft
gaten boren,pluggen schroeven,
wat ben ik nou,ben ik nog wel een vrouw of een manwijf(volgens maris) voel me beetje zielig wie troost mij en laat mij weer vrouw zijn  |
Grace....
Bedankt voor wat je gedaan hebt hier. En ook bedankt voor de 2 sloopdozen die je meenam
Morgen ga ik verder met de klus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:27
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | juist... Nu een stap verder waarom toont de "kerk" geen barmhartigheid naar de zwakken in hun kringen??? Zij zouden juist diegene moeten helpen omdat dezen de Heer liefhebben??? Ook bij financiële problemen..... |
Ik vrees dat je toch wel een erg verwrongen beeld hebt als je echt van mening bent dat de "kerk" geen barmhartigheid betoont in eigen kring. Omzien naar elkaar is een wezenlijk onderdeel van het kerk zijn, dat op vele manieren vorm te geven is en vormgegeven wordt. Er zijn zgn miniwijken waarin mensen die bij elkaar in de buurt wonen met elkaar aan bijbelstudie doen, maar ook gewoon gezellige dingen met elkaar doen en elkaar helpen waar nodig en mogelijk in de vorm van boodschappen/klussen oid. Ook is er natuurlijk de diaconie die mbv middelen vanuit de gemeente (zowel mensen als geld) zich inzet voor andere gemeenteleden. En dan zijn er nog allerhande projecten die vanuit kerkleden/kerken opgezet worden voor een breder publiek, waarbij bijvoorbeeld te denken valt aan voedselbanken. Projecten als voedselbank, maar bijvoorbeeld ook ziekenhuizen en weeshuizen hebben overigens vaak hun wortels in kerkelijke kring. Dat zegt in mijn ogen ook al heel wat!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:29
|
|
|
|
| ZIVAATJE309 schreef: | | Staat gewoon in de Bijbel Willemien Inderdaad in romeine 6 vers 23 maar ook in genesis staat het bij de zondeval |
En er staat ook dat Paulus zei: "...de hemel is ons vaderland...". Moeten we dan eerst niet sterven, dood zijn, om in dat vaderland te komen?
Er staat ook ergens: "...leg de oude mens af en bekleedt u met de nieuwe mens..." ook dat is een vorm van sterven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:33
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | juist... Nu een stap verder waarom toont de "kerk" geen barmhartigheid naar de zwakken in hun kringen??? Zij zouden juist diegene moeten helpen omdat dezen de Heer liefhebben??? Ook bij financiële problemen.....
De kerk zegt het andersom omdat ze daarmee het probleem niet willen zien en zo dus ook niet verantwoordelijk hoeven te voelen.... De "kerk" hoort een naaste te zijn...zoals elke kind van God... |
Uit ervaring weet ik dat de diaconi de ogen en oren van de gemeenteleden nodig heeft om te kunnen functioneren. M.a.w. het blijft ook een verantwoordelijkheid van het gewone gemeentelid. Welliswaar geinstituionaliseerd in een kerk. Maar dat ontslaat het individuele gemeentelid niet van zijn individuele christenplicht tot barmhartigheid. En ik vind het geen plicht maar ik doe het uit wederliefde graag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:35
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | persoonlijk heb ik niet het idee dat ik te klein van God denk, zinga; maar goed; daar kun je natuurlijk verschillend over denken.....
ondersteboven zijn, op je aangezicht vallen, vanwege Gods majesteit lijkt mij heel goed mogelijk eigenlijk. als je oog in oog staat met "de Engel des Heeren" roept dat zoveel emotie op, dat deze Engel als eerste zegt; "wees niet bevreest", waarbij dus de ontmoeting wel degelijk angst oproept, dit is dan vanwege de majesteit van de Engel en niet zozeer van het strenge karakter van de Engel.. |
t Was meer in t algemeen bedoeld Hannah. En de moeite die ik heb om genoemde definities op 1 lijn te zetten.
Maar ik denk dat wij mensen mss wel allemaal de neiging hebben om te klein van God te denken en te proberen om Hem in ons denkkader in te passen. Het is goed om daarvoor te waken.
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:37
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | juist... Nu een stap verder waarom toont de "kerk" geen barmhartigheid naar de zwakken in hun kringen??? Zij zouden juist diegene moeten helpen omdat dezen de Heer liefhebben??? Ook bij financiële problemen.....
De kerk zegt het andersom omdat ze daarmee het probleem niet willen zien en zo dus ook niet verantwoordelijk hoeven te voelen.... De "kerk" hoort een naaste te zijn...zoals elke kind van God... |
Persoonlijk vind ik dit het zwart maken van de kerk!
Als ik alleen even naar mezelf mag kijken.... 1. wekelijks telefoon of ik nog iets nodig had 2. wekelijks een doos boodschappen zonder daarom te vragen 3.aanbod om een maandsalaris te geven als ik het niet zag zitten om met drie kleine kinderen te gaan werken
zomaar drie van de vele voorbeelden uit mijn eigen ervaring met de kerk. je beeld van de kerk die niet behulpzaam is tbv de armen mag je bijstellen mar!! en met mijn voorbeeld ken ik genoeg anderen die dit ook mogen ervaren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:37
|
|
|
|
Als angst voor God een motivatie is om niet te zondigen, hoe komt het dan dat mensen zondigen? Het is mij te gemakkelijk om dan meteen maar de schuld te leggen bij onze zondige natuur. Angst is nl. nooit een goede motivatie, want uiteindelijk wordt die angst aan de kant gezet, omdat mensen niet in angst willen leven. En dan kun je wel voortdurend de nadruk leggen op het oordeel van God, maar je bereikt er uiteindelijk niets mee. Wat je ermee bereikt, is een schuldgevoel bij mensen en een wreed Godsbeeld, van een God die alleen maar straft...
Er is meer nodig dan alleen maar angst. Allereerst zou er een besef moeten zijn wat het effect is van zonde. Daarom ben ik dit topic begonnen met het voorbeeld van Adam en Eva. Want daar kun je het beste zien wat het gevolg is van zonde. Zonde zorgt ervoor dat je je vrijheid verliest, dat je gebukt gaat onder de gevolgen van deze zonde. De zonde die je begaat heeft nl. direct gevolg op je relatie met God en met anderen. Als we nu eens zouden beginnen met het vermijden van zonde, zouden we al een heel eind zijn. Begrijp me goed, ik denk dat we ons leven lang zouden moeten vechten tegen zonde. Ik geloof niet, dat je niet zondeloos door het leven kunt gaan. Maar ik geloof wel dat je zonde kunt vermijden...
Ten tweede vind ik, dat God ons altijd tegemoet komt met Zijn liefde, niet Zijn oordeel. Het beeld dat God altijd boos op ons is, en dat we het altijd verkeerd doen, vind ik tekort doen aan het karakter van God. Als Hij alleen maar een veroordelende God was, zou Hij de Zoon niet gestuurd hebben, dat is toch de uiterste vorm van liefde? En die liefde drijft Hem ons te bevrijden van zonde, omdat Hij als geen ander heeft ervaren wat het gevolg is van zonde. Diezelfde liefde zou ons moeten drijven afstand te doen van zonde, en anderen aan te sporen afstand te doen van zonde.
Niet de angst voor het oordeel, maar de bevrijdende liefde van God is vaak het motief van mensen om zonde los te laten. Geïnspireerd door de Heilige Geest, die ons overtuigt van zonde en ongerechtigheid, komen we tot de aanvaarding van Gods liefde. En deze liefde is de basis van de relatie, niet de angst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:55
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Als angst voor God een motivatie is om niet te zondigen, hoe komt het dan dat mensen zondigen? Het is mij te gemakkelijk om dan meteen maar de schuld te leggen bij onze zondige natuur. Angst is nl. nooit een goede motivatie, want uiteindelijk wordt die angst aan de kant gezet, omdat mensen niet in angst willen leven. En dan kun je wel voortdurend de nadruk leggen op het oordeel van God, maar je bereikt er uiteindelijk niets mee. Wat je ermee bereikt, is een schuldgevoel bij mensen en een wreed Godsbeeld, van een God die alleen maar straft...
Er is meer nodig dan alleen maar angst. Allereerst zou er een besef moeten zijn wat het effect is van zonde. Daarom ben ik dit topic begonnen met het voorbeeld van Adam en Eva. Want daar kun je het beste zien wat het gevolg is van zonde. Zonde zorgt ervoor dat je je vrijheid verliest, dat je gebukt gaat onder de gevolgen van deze zonde. De zonde die je begaat heeft nl. direct gevolg op je relatie met God en met anderen. Als we nu eens zouden beginnen met het vermijden van zonde, zouden we al een heel eind zijn. Begrijp me goed, ik denk dat we ons leven lang zouden moeten vechten tegen zonde. Ik geloof niet, dat je niet zondeloos door het leven kunt gaan. Maar ik geloof wel dat je zonde kunt vermijden...
Ten tweede vind ik, dat God ons altijd tegemoet komt met Zijn liefde, niet Zijn oordeel. Het beeld dat God altijd boos op ons is, en dat we het altijd verkeerd doen, vind ik tekort doen aan het karakter van God. Als Hij alleen maar een veroordelende God was, zou Hij de Zoon niet gestuurd hebben, dat is toch de uiterste vorm van liefde? En die liefde drijft Hem ons te bevrijden van zonde, omdat Hij als geen ander heeft ervaren wat het gevolg is van zonde. Diezelfde liefde zou ons moeten drijven afstand te doen van zonde, en anderen aan te sporen afstand te doen van zonde.
Niet de angst voor het oordeel, maar de bevrijdende liefde van God is vaak het motief van mensen om zonde los te laten. Geïnspireerd door de Heilige Geest, die ons overtuigt van zonde en ongerechtigheid, komen we tot de aanvaarding van Gods liefde. En deze liefde is de basis van de relatie, niet de angst. |
De tekst luidt volledig (sv); Joh 16:8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van [/b]oordeel[b] Dat laatste vergat je te noemen. In de kanttekeningen bij deze tekst staat t.a.v. het oordeel; Dat is, dat Ik macht heb om alles te regeren en te richten, ook om de ongelovigen tot den eeuwigen dood te veroordelen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 21:01
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Tot op heden hebben zich dus de volgende mensen opgegeven voor de boswandeling op 13 nov. in Baarn:
Alous961 Marianne129 Miekjes285 Benny340 Sproet762 Thabitha338 Herman388 Jan863 Angelique327 Zivaatje 309 Teuni992 heeft vanmorgen afgezegd. jammer Waar blijven onze sportievelingen? Kom op! Wordt vast weer beregezellig! |
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op donderdag 28 oktober 2010, 11:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOOST764
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 21:08
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik sinds mn ex me dr uit schopte. maar das off topic  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 21:11
|
|
|
|
Op 20 November gaan we heerlijk eten bij Hotel Bazar in Rotterdam!
Ga je ook mee? Vul je eigen naam dan even in op het lijstje:
Tessybear731 Arianne566 Zinga672 Rinske773 Chatuliem619 Mario216
Het adres is: Witte de Withstraat 16 3012 BP ROTTERDAM
Voor routebeschrijving auto en OV zie http://www.hotelbazar.nl
Het is mischien een idee om elders in Rotterdam te parkeren en dan met zijn allen met de metro of tram naar plaats van bestemming te gaan. Denken jullie ff mee over een creatieve oplossing?
Plaats ook ff een prikbordberichtje op je profiel zodat niemand de oproep kan missen!
Ik heb er zin an!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 21:15
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Spreek je wel in Rotterdam  |
das bij feyenoord toch? netnummer 10-0 ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 21:18
|
|
|
|
|
je gevaarlijkste concurrenten zijn degenen die het meest op je lijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 21:23
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Als angst voor God een motivatie is om niet te zondigen, hoe komt het dan dat mensen zondigen? Het is mij te gemakkelijk om dan meteen maar de schuld te leggen bij onze zondige natuur. Angst is nl. nooit een goede motivatie, want uiteindelijk wordt die angst aan de kant gezet, omdat mensen niet in angst willen leven. En dan kun je wel voortdurend de nadruk leggen op het oordeel van God, maar je bereikt er uiteindelijk niets mee. Wat je ermee bereikt, is een schuldgevoel bij mensen en een wreed Godsbeeld, van een God die alleen maar straft...
Niet de angst voor het oordeel, maar de bevrijdende liefde van God is vaak het motief van mensen om zonde los te laten. Geïnspireerd door de Heilige Geest, die ons overtuigt van zonde en ongerechtigheid, komen we tot de aanvaarding van Gods liefde. En deze liefde is de basis van de relatie, niet de angst. |
Denk niet dat iemand het hier mee oneens is Chat Angst/straf dienen niet de drijfveer te zijn om tot God te komen, maar zijn tegelijkertijd veelal wel aanwezig. Het is dan aan ons om de ruimte voor de angst zo gering mogelijk te houden en ons niet te zeer te richten op de straf, maar meer op de mogelijkheid om 'beloning' te vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 21:31