| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 21:48
|
|
|
|
Zal zeker bidden voor je. En voor je moeder natuurlijk Gods zegen voor jullie en veel kracht en troost en genezing toegewenst vanaf hier. Gr. willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 21:59
|
|
|
|
Dingen die je bij een ander irriteren moet je bij jezelf veranderen!
of;
Als je met 1 vinger naar de ander wijst, wijzen er 4 naar jezelf!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 22:05
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | | De tekst luidt volledig (sv); Joh 16:8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van [/b]oordeel[b]Dat laatste vergat je te noemen. In de kanttekeningen bij deze tekst staat t.a.v. het oordeel; Dat is, dat Ik macht heb om alles te regeren en te richten, ook om de ongelovigen tot den eeuwigen dood te veroordelen.. | Ik heb geen enkele tekst geciteerd, maar ik ben blij dat datgene wat ik schrijf, ook letterlijk terug te vinden in de bijbel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 22:35
|
|
|
|
| HELEEN863 schreef: | | Ik zie de kerkelijke gemeente als het lichaam van Christus. Christus is het Hoofd en de gemeente de ledematen. Als ikzelf dan weg zou blijven, blijft er dus een stukje van dat lichaam weg. Door naar de kerk te gaan bouw je ook een band op met de andere leden. Je hebt iedereen nodig in een gemeente. Net als bij je lichaam kun je geen stukje missen! |
Ik vind dit een beetje een kort door de bocht reactie. Goed mogelijk dat je dit zelf niet door hebt, maar niet iedereen is in staat om een kerk te bezoeken, denk aan zieken en ouderen.
Persoonlijk denk ik er anders over... Als ik lees: het lichaam van Christus denk ik aan degene die geloven in Hem en in Zijn opstanding... Ik snap het als mensen het prettig vinden om een samenkomst bij te wonen, maar soms zie ik de kerken als hokjes, er wordt gezorgd voor mensen binnen die kerk, als je geen lid bent is er nauwelijks hulp. Het lichaam van Christus zijn voor mij de gelovigen. Dat is veel breder, ook buiten de kerkmuren. Ook al begrijp ik goed dat mensen het als positief beleven, ik vind het wel eens jammer dat sommige mensen niet meer verder kijken dan dat.
Ik vind juist dat we als christenen een taak hebben, namelijk om in deze wereld (niet alleen binnen die kerkmuren) de saamhorigheid te laten zien, hoe je met de ander omgaat, hoe begaan je bent met een ander, ook als die anders is (of anders denkt) dan jou.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HELEEN863
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 23:04
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik vind dit een beetje een kort door de bocht reactie. Goed mogelijk dat je dit zelf niet door hebt, maar niet iedereen is in staat om een kerk te bezoeken, denk aan zieken en ouderen.
Persoonlijk denk ik er anders over... Als ik lees: het lichaam van Christus denk ik aan degene die geloven in Hem en in Zijn opstanding... Ik snap het als mensen het prettig vinden om een samenkomst bij te wonen, maar soms zie ik de kerken als hokjes, er wordt gezorgd voor mensen binnen die kerk, als je geen lid bent is er nauwelijks hulp. Het lichaam van Christus zijn voor mij de gelovigen. Dat is veel breder, ook buiten de kerkmuren. Ook al begrijp ik goed dat mensen het als positief beleven, ik vind het wel eens jammer dat sommige mensen niet meer verder kijken dan dat.
Ik vind juist dat we als christenen een taak hebben, namelijk om in deze wereld (niet alleen binnen die kerkmuren) de saamhorigheid te laten zien, hoe je met de ander omgaat, hoe begaan je bent met een ander, ook als die anders is (of anders denkt) dan jou. |
Je hebt gelijk dat ik het wat kort door de bocht heb gezegd. Natuurlijk snap ik best dat niet alle mensen naar de kerk kunnen komen door ziekte of andere zaken. En natuurlijk is het niet zo dat je voor je eigen gemeente leeft en er buiten de kerkmuren geen zorg of hulp geboden moet worden. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat dit onze taak is.
Wat ik bedoel met leden van een lichaam zijn is dat je niet net kunt doen alsof je niet aan een gemeente verbonden bent. Als ik straks belijdenis heb gedaan heb ik mij aan de gemeente verbonden. Dat is iets wat ik verplicht ben om te doen (Nederlandse Geloofsbelijdenis Artikel 28). En als ik mij verbonden heb aan de gemeente kan ik niet thuisblijven wanneer ik daar zin in heb of andere kerken langsgaan om daar zomaar eens te kijken. Nee, dan is mijn plaats 2x op een zondag in mijn eigen gemeente.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 23:14
|
|
|
|
| HELEEN863 schreef: | Je hebt gelijk dat ik het wat kort door de bocht heb gezegd. Natuurlijk snap ik best dat niet alle mensen naar de kerk kunnen komen door ziekte of andere zaken. En natuurlijk is het niet zo dat je voor je eigen gemeente leeft en er buiten de kerkmuren geen zorg of hulp geboden moet worden. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat dit onze taak is.
Wat ik bedoel met leden van een lichaam zijn is dat je niet net kunt doen alsof je niet aan een gemeente verbonden bent. Als ik straks belijdenis heb gedaan heb ik mij aan de gemeente verbonden. Dat is iets wat ik verplicht ben om te doen (Nederlandse Geloofsbelijdenis Artikel 28). En als ik mij verbonden heb aan de gemeente kan ik niet thuisblijven wanneer ik daar zin in heb of andere kerken langsgaan om daar zomaar eens te kijken. Nee, dan is mijn plaats 2x op een zondag in mijn eigen gemeente. |
Oke, prima dat jij er zo over denkt, maar ik ben het er niet mee eens. Dat zegt niets bijv. over hoe ik belijdenis gedaan heb. Ik zie mijn belijdenis namelijk niet iets wat ik voor een kerk gedaan heb; ik heb dit gedaan om van God (Jezus) te getuigen, en ja in het bijzijn van gelovigen, maar niet voor die (of een) bepaalde kerk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HELEEN863
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 23:21
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Oke, prima dat jij er zo over denkt, maar ik ben het er niet mee eens. Dat zegt niets bijv. over hoe ik belijdenis gedaan heb. Ik zie mijn belijdenis namelijk niet iets wat ik voor een kerk gedaan heb; ik heb dit gedaan om van God (Jezus) te getuigen, en ja in het bijzijn van gelovigen, maar niet voor die (of een) bepaalde kerk. |
Belijdenis doe je voor God in een gemeente waar Zijn leer zuiver wordt verkondigd. Dat is niet zo in alle kerken. En daarmee wil ik niet zeggen dat buiten het kerkverband waar ik belijdenis ga doen de waarheid niet gepreekt wordt. Maar door mijn geboorte ben ik in deze gemeente geplaatst en daar mag ik nu ook belijdenis doen. Ik geloof dat ik aan deze gemeente verbonden ben en daar ook de onderlinge bijeenkomsten niet mag verzuimen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 23:38
|
|
|
|
| HELEEN863 schreef: | Belijdenis doe je voor God in een gemeente waar Zijn leer zuiver wordt verkondigd. Dat is niet zo in alle kerken. En daarmee wil ik niet zeggen dat buiten het kerkverband waar ik belijdenis ga doen de waarheid niet gepreekt wordt. Maar door mijn geboorte ben ik in deze gemeente geplaatst en daar mag ik nu ook belijdenis doen. Ik geloof dat ik aan deze gemeente verbonden ben en daar ook de onderlinge bijeenkomsten niet mag verzuimen. |
Heleen . hoe sta je dan tegenover de "levendige bedieniening van het woord"? Zelf ben ik van oorsprong opgegroeid in de Ger. Gem. Ooit heb ik eens een ds horen zeggen dat als je de gelegenheid hebt dan hoor je onder de levendige bediening van het woord te zitten. M.a.w. als er in jou kerk zondag aan zondag leesdienst is , is dat niet goed. Dit kan verschillende oorzaken hebbendat weet ik, , een gemeente is vacant en kan slecht voorgangers te pakken krijgen bijv. Gemeentes zijn erg selectief in het vragen van voorgangers. Is het dan niet goed om een straatje om te lopen en eens in die andere gemeente te gaan luisteren waar ook het woord recht gepredikt wordt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HELEEN863
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 23:48
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Heleen . hoe sta je dan tegenover de "levendige bedieniening van het woord"? Zelf ben ik van oorsprong opgegroeid in de Ger. Gem. Ooit heb ik eens een ds horen zeggen dat als je de gelegenheid hebt dan hoor je onder de levendige bediening van het woord te zitten. M.a.w. als er in jou kerk zondag aan zondag leesdienst is , is dat niet goed. Dit kan verschillende oorzaken hebbendat weet ik, , een gemeente is vacant en kan slecht voorgangers te pakken krijgen bijv. Gemeentes zijn erg selectief in het vragen van voorgangers. Is het dan niet goed om een straatje om te lopen en eens in die andere gemeente te gaan luisteren waar ook het woord recht gepredikt wordt? |
De term 'levende bediening van het woord' heb ik ook wel eens gehoord. Maar kan God een leerpreek niet ook 'levend maken'? Ik denk niet dat je als er een leespreek is je ineens niet meer naar je eigen gemeente moet gaan en maar naar een andere gemeente moet gaan waar wel een dominee is. Ook onder leespreken is mijn plaats in mijn eigen gemeente.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 23:59
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Echte Vrienden
Mijn hart zit vol emoties, soms is het echt te klein. Ik heb ze goed verstopt, wil sterk en zeker zijn...
Maar als ik niet zo sterk ben, het leven even moe, mezelf helemaal kwijt raak, en domme dingen doe...
dan word ik heel erg bang om controle kwijt te raken. Maak mooie dingen stuk, die niet meer zijn te maken.
Maar als de nood het hoogst is en je bent echt heel klein dan kom je er pas achter... wat ECHTE VRIENDEN zijn!!! |
Mooi en herkenbaar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 00:37
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | trouwens Grif, als je klaar bent met die saabs van jou...eh...dr staat er hier ook één hoor  |
je bedoelt die ge-rebadgede lepO artceV van jou? daar mogen jullie lekker zelluf aan sleutelen. hoe vind je die?
ik denk dat het sleutelen aan mijn Saabs vrij snel klaar kan zijn. de grijze 9000 CS 2.3T heeft wel een aantal dingen die aandacht vragen (remsysteem, uitlaat vernieuwen), maar da's vrij logisch als je een auto met 4 ton op de klok een half jaar stil laat staan....Voor een Saab is 400.000km overigens een kilometerstand waarbij ze net ingereden zijn.(dan kan ik dus met die andere twee nog wel even voort, met resp. 203.000 en 141.500km)
en tegen die tijd zal Chris wel weer een aanbiedinkje bedacht hebben...
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op woensdag 27 oktober 2010, 00:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 00:39
|
|
|
|
dat klopt helemaal
en dan te merken dat échte vrienden idd midden in de nacht voor je klaarstaan als je het even niet meer ziet zitten. En je ook na weken niet vergeten en voor je blijven bidden. Een troostend smsje zomaar.... Die warmte en liefde is met geen pen te beschrijven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 00:46
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik probeer het maar niemand geeft zich gewonnen  |
hoe kan dat nou? Kan floske je niet helpen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 00:52
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dank voor alle lieve reacties!
Ik gooi het bijltje er zeker niet bij neer, maar ik probeer wel een beetje realistisch te blijven. Het is in Utrecht nu eenmaal zeer moeilijk om aan een woning te komen.
Maar het getal 7 is idd mooi. Ik sta 7e voor een woning en ik heb ook nog een totale wachttijd (inschrijftijd) van 7 jaar. Het getal van de volheid, was het toch?
Stiekum toch wel erg hoopvol 
En ik kom er net achter dat het niet woensdag de 28e is, maar donderdag , dus nog 1 dag langer wachten  |
Spannend zeg! Zal voor je bidden. iig zit je nu lekker hoog op de wachtlijst. Dat geeft al veel hoop. liefs van mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 01:03
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | Spannend zeg! Zal voor je bidden. iig zit je nu lekker hoog op de wachtlijst. Dat geeft al veel hoop. liefs van mij |
Dank je wel, fijn dat je dit voor mij wilt doen, doet mij goed! Ik hou je op de hoogte. Mocht ik 'm krijgen, dan kom je wel een keer een bakkie doen hè?
Liefs, José
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 01:10
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dank je wel, fijn dat je dit voor mij wilt doen, doet mij goed! Ik hou je op de hoogte. Mocht ik 'm krijgen, dan kom je wel een keer een bakkie doen hè?
Liefs, José |
tuurlijk! En ook als je m niet krijgt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 07:02
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Morgen VVV, altijd lastig.  |
zeg Mario ze zullen toch op zijn minst een puntje kunnen halen zeker bij die stampers van het VVV informatie kantoor???
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op woensdag 27 oktober 2010, 07:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 08:11
|
|
|
|
| ZIVAATJE309 schreef: | Wie had er ook weer honger?
 |
jij toch Zivaatje? lol
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 08:59
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Dingen die je bij een ander irriteren moet je bij jezelf veranderen!
of;
Als je met 1 vinger naar de ander wijst, wijzen er 4 naar jezelf! | volgens mij zijn dat er 3
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 09:04
|
|
|
|

|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 09:04
|
|
|
|
Woensdag 27 Oktober, 1 Kor. 14: 26-33; In orde.
De gemeenteleden uit Korinte zouden vreemd opkijken als zij onze kerkdiensten zouden meemaken! Slechts één persoon die aan het woord komt: de dominee! Onbegrijpelijk zou men dat vinden. Zoveel mensen samen, veel meer dan in de kleine huisgemeenten in Paules’ dagen – en dan toch maar één persoon die het woord voert! Hoe is het mogelijk? Wat bij ons misschien ontbreekt, was er in de gemeente van Korinte te veel. Paules moet regels geven om het aantal sprekers te beperken. Wanneer er mensen zijn die in tongentaal spreken, moet men er voor zorgen dat er niet meer dan twee of drie sprekers zijn. Bovendien moet er iemand zijn die deze onbegrijpelijke taal kan uitleggen, anders kan men beter in de gemeente zwijgen! Zo stelt de apostel orde op zaken. God is ten slotte geen God van wanorde, maar vrede, zo schrijft hij. Over het aantal gemeenteleden dat je onze kerkdiensten aan het woord dient te komen, kun je natuurlijk van mening verschillen. Alleen de dominee, zegt de een. Ook een voorlezer, zegt de ander. En een voorzánger, zegt een derde. Maar waarom zou een diaken geen voorbede mogen doen?, vraagt een vierde. Em een ouderling de schriftlezing? En zo kun je verder vragen zonder dat ooit iemand zeggen kan: volgens de bijbel mag dat niet!
Maar hoe een kerk dat alles ook regelt, of er velen of weinig zijn die meedoen, in ieder geval moeten er goede afspraken zijn! Want aan wanorde heeft God een hekel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 09:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | zeg Mario ze zullen toch op zijn minst een puntje kunnen halen zeker bij die stampers van het VVV informatie kantoor???  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 09:11
|
|
|
|
Hoe goed je je ook vermomd, Leanne, je blijft toch steeds herkenbaar hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 09:15
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | je bedoelt die ge-rebadgede lepO artceV van jou? daar mogen jullie lekker zelluf aan sleutelen. hoe vind je die?
|
daar waag ik me maar niet aan Grif
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 09:19
|
|
|
|
onder de levende bediening zitten intepreteer ik meer als het gaan naar de samenkomsten. natuurlijk luister je een stuk prettiger als er een fijne predikant het Woord doet, maar ook een leesdienst is geestelijk gelijkwaardig.
mijn vader zei altijd.........(brrrr wat klinkt dat opoe-achtig)......... je hoort thuis aan je eigen tafel; je kunt af en toe eens mee-eten bij een ander "gezin", maar je hóórt in he eigen gemeente thuis; daar is je plaats. zelf denk ik eerlijk gezegt ook in die lijn........
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 27 oktober 2010, 10:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 10:10
|
|
|
|
| HELEEN863 schreef: | | De term 'levende bediening van het woord' heb ik ook wel eens gehoord. Maar kan God een leerpreek niet ook 'levend maken'? Ik denk niet dat je als er een leespreek is je ineens niet meer naar je eigen gemeente moet gaan en maar naar een andere gemeente moet gaan waar wel een dominee is. Ook onder leespreken is mijn plaats in mijn eigen gemeente. |
Toch kan het, al is 't misschien wat off-topic, nooit kwaad om eens te gaan luisteren in een andere gemeente (kerkgenootschap). Je kunt ook teveel aan je eigen kerk hangen. Ik vind een bezoek aan een andere gemeente alleen maar verrijkend, omdat we uiteindelijk 1 gemeente van Christus zijn. Zo leggen sommige kerken, al is dat mijn mening, de nadruk wel eens teveel op het zondebesef. Ik zeg overigens niet, dat daar niet over gepreekt mag worden hoor. Zonder dat, zouden we Jezus niet nodig hebben. Maar ik spreek nu even vanuit mijn ervaring, omdat ik als kind 'gevormd' ben (niet alleen positief) door 'zware' preken. Er moet ook genoeg ruimte zijn voor het verlossende werk van Christus, voor het Evangelie dus. En door eens naar een andere kerk te gaan, kun je ook een bredere/andere kijk krijgen. Iedere kerk legt andere accenten.
Wel vind ik het goed en fijn om bij een vaste gemeente te horen, het gemeente-zijn is ook heel mooi en belangrijk. Maar met een keertje 'shoppen', heb ik geen moeite.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 27 oktober 2010, 10:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |