| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:12
|
|
|
|
Laten we dan eens een voorbeeld nemen hoe belangrijk het is ook nuances te benoemen die een woord heeft.
| Matt. 26 SV schreef: | | de geest is wel gewillig, maar het vlees is zwak. |
| Rom.8 SV schreef: | o dan, broeders, wij zijn schuldenaars niet aan het vlees, om naar het vlees te leven. 13 Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven. 14 Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods. | Hier zien we twee verschillende teksten met hetzelfde woord, vlees. Ook in het Grieks is het hetzelfde woord, nl. sarks. Als deze woorden hetzelfde betekenen, krijg je veel theologische problemen. De bovenste tekst wordt door velen gebruikt als het toegeven van hun zwakheid en gevoeligheid voor zonde. Mijn geest wil wel, maar mijn zondige natuur weerhoudt me ervan om niet te zondigen. Ik wilde God wel gehoorzamen, maar mijn vlees zat me in de weg. Hoe vaak wordt deze tekst niet misbruikt als excuus voor mensen om toe te geven aan verleidingen. Als je naar de contekst kijkt, zie je dat Jezus hier iets heel anders bedoelt. Hij heeft het nl. over de normale behoefte van de mens om te slapen. De discipelen hadden een drukke dag achter de rug, en dan is het moeilijk je ogen open te houden om te bidden. En dat lukte ze ook niet, ze waren gewoon moe. Niet dat ze het niet wilden, maar de behoefte aan slaap was gewoon te groot. Jezus beschuldigt ze ook niet, Hij laat ze zelfs slapen, omdat Hij wist dat ze het nodig hadden. Ze zondigen ook niet door in slaap te vallen, ze waren gewoon niet in staat tegen de slaap te vechten. Dus Jezus heeft het niet over de zondige natuur, maar over het lichaam..
De NBV heeft wel oog voor deze nuance en vertaalt de tekst daarom als volgt:
| Matt. 26 NBV schreef: | | de geest is wel gewillig, maar het lichaam is zwak. | Dit geeft natuurlijk een hele andere kijk op de zaak.In plaats van dat deze tekst een excuus is om maar toe te geven aan zonde, omdat we er toch niets aan kunnen doen, constateert het slechts dat we in deze schepping een lichaam hebben wat haar behoeftes en beperkingen heeft...
Heeft het woord vlees dan in de tweede tekst ook diezelfde betekenis? Dan kun je erin lezen, dat we niet naar ons lichaam moeten luisteren als het honger heeft, dorst heeft, wil slapen. Er zijn volddoende mensen die eigenlijk met een soort verachting met hun lichaam omgaan en het lichaam als zodanig verwerpen als zondig. Ze vergeten echter dat ze daarmee de schepping van God aan de kant zetten, en ik geloof dat God ons lichaam ook gemaakt heeft en van ons vraagt er voor te zorgen. Het gaat echter om iets diepers, niet ons lichaam, maar onze zondige natuur is datgene wat ons van God afhoudt. Onze eigen wil gaat van nature recht in tegen de wil van God. We hoeven niet te strijden naar ons lichaam, maar naar onze zondige natuur, onze wil. We zijn geschapen naar Gods beeld en gelijkenis, dat betekent ook dat we mogen weten dat God van ons lichaam houdt, en dat wij van ons lichaam mogen houden en moeten verzorgen. Een correctere vertaling was het woord vlees is dan ook zondige natuur...
| Rom 8 NBV schreef: | 3 Als u dat wel doet, zult u zeker sterven. Als u echter uw zondige wil doodt door de Geest, zult u leven. 14 Allen die door de Geest van God worden geleid, zijn kinderen van God. | .
Vertalen is meer dan alleen de woordelijk letterlijk omzetten naar de doeltaal. Het gaat er ook om, dat de nuances van het woord duidelijk gemaakt. worden. Anders roep je ook theologische problemen op...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
|
|
|
|
Net als Willemijn denk ik ook dat wanneer je de Bijbel wilt lezen zoals hij is geschreven je Hebreeuws moet gaan leren. Zolang ik dat niet kan is het goed om diverse vertalingen te lezen en te vergelijken met elkaar. (waarom wel een woordenboek en geen andere vertaling) Ik vind het ook heel ver gaan wanneer je je afvraagt of Jezus nog geloof vind bij Zijn terug komst en dat je dit koppeld aan het lezen van een Bijbelvertaling! Geloof in Jezus is iets anders dan het lezen van welke vertaling ook. Al lees ik de Bijbel in het chinees.......zegt dat iets over mijn geloof??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Ja heel graag wil ik hebreeuwse les volgen heb het pakweg ook in huis gehad de studie van hebreeuws alleen omdat ik geen talenknobbel ben heb ik het wel geprobeert om te onthouden en te willen leren alleen ik begreep het niet. Als er iemand is die mij daarin geestelijke hebreeuwse onderwijs mij kan geven dan raad ik mij daarop aanbevolen.
Verder ieder mens heeft hem of haar eigen verantwoording af te leggen bij God de Vader in wat hun vruchten zijn des wandelen in hun dagelijks leven.
Ja ik vind de nbv pure verkrachting omdat het weg/toegevoegt is daar rust totaal geen zegen op !!! Zoals ook allerlei andere vertallingen mag van mij de prullebak belanden even lekker fikie stoken houd je ook nog lekker warm.
Ik weet dat ik op deze manier weinig vrienden heb maar ik hoef op deze manier ook geen vrienden te hebben want ik leun mij niet op mensen maar ik leun des te meer op God want Hij moet nummer 1 van je leven staan !
Shalom, |
Weet je wel dat er binnenkort ook een nieuwe versie van de Statenvertaling komt? Dan wordt de oude ook niet meer gebruikt.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:15
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Je moest wel eerst registreren en dat deed ik toen maar kreeg nooit de mail of het wachtwoord waar ze op de site overspreken. Ach, ik doe toch al genoeg activiteiten...ik ga straks weeral naar de winkel...  |
Voldeed je wel aan de criteria???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:16
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Weet je wel dat er binnenkort ook een nieuwe versie van de Statenvertaling komt? Dan wordt de oude ook niet meer gebruikt....... |
Zal allemaal zo zijn ik hou mij aan de oude SV !!!
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:36
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Weet je wel dat er binnenkort ook een nieuwe versie van de Statenvertaling komt? Dan wordt de oude ook niet meer gebruikt....... |
Ik zie erg uit naar deze Herziene Statenvertaling. Ik vind het onbegrijpelijk en eigenlijk ook schokkend, dat er mensen zijn die zelfs deze vertaling - die heel dichtbij de SV blijft - afwijzen. 'k Vraag me af waar dit uit voortkomt. Uit angst? rechtlijnigheid? halsstarrigheid? eigenwijsheid? (sorry Anita, maar zo kom jij op mij wel eens over) of ???
Marijan, snapt sommige dingen echt niet en wil ze eigenlijk ook niet snappen 
Oepsie, nu klink ik ook eigenwijs. 'k Vind het alleen zo moeilijk, om met sommige mensen te discussiëren.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 6 november 2010, 11:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:43
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Voldeed je wel aan de criteria???  |
Gek, maar die gedachte kwam ook gelijk in mij op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:44
|
|
|
|
Lieg alsjeblieft niet tegen me niet over iets groots niet over iets anders. Liever hoor ik het vernietigendste dan dat je liegt want dat is nog vernietigender.
Lieg niet over de liefde iets dat je voelt of iets dat je zou willen voelen. Liever word ik bedroefd dan dat je liegt want dat is nog bedroevender.
Lieg niet tegen me over gevaar want ik voel toch je angst en wat ik gewaar word is waar of ik ken je niet en dat is nog gevaarlijker.
Lieg niet tegen me over ziekte liever kijk ik die diepte in dan dat ik mij verlies in één van jouw lieve verzinsels want daarmee verlies ik me dieper.
Lieg niet tegen me over sterven want zo lang we er nog zijn vind ik dat toegangsloze niet mededelen wat je denkt erger en zo veel doder.
Judith Herzberg
Bastiaan,
Dusz ik begrijp dat gedicht wel heel erg goed. Ik voel het goed aan zeg maar. Liegen is vernietigend, bedroevend enzovoort. Veel meer vernietigender en bedroevender als dat de waarheid zou zijn.
Sterkte en Zegens!
Shanita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:46
|
|
|
|
Er zijn zelfs mensen die hun eigen leugens geloven ja echt waar.
En da´s best wel heel ernstig, denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:46
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Gek, maar die gedachte kwam ook gelijk in mij op.  |
Nou dames, (Willemijn en Marijan) hartelijk dank voor julie bijdrage hoor Alsof ik al niet genoeg tegen bepaalde complexen moet opboksen... Ze vroegen nochtans niet naar mijn geloofsstrekking of ook niet naar een foto...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 6 november 2010, 12:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:48
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Er zijn zelfs mensen die hun eigen leugens geloven ja echt waar.
En da´s best wel heel ernstig, denk ik. | Wat bedoel je met deze opmerking shanita ik kan deze opmerking niet echt volgen in kader van deze topic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:58
|
|
|
|
Wat is er op en eraf gedaan met het Woord van God.
Een paar voorbeelden.
SV: Job 1:7: Toen zeide de HEERE tot den satan: Van waar komt gij? En de satan antwoordde den HEERE, en zeide: Van om te trekken op de aarde, en van die te doorwandelen.
NBV: Job 1:7: De HEER vroeg aan Satan: "Waar kom je vandaan?" Hij antwoordde: "Ik heb rondgezworven en rondgedoold op aarde."
In de NBV wordt “de satan” (= de tegenstander) consequent vertaald alsof het om een eigennaam zou gaan, dus met een hoofdletter! Daarmee wordt de duivel beslist te veel eer gegeven. Denk daar maar even over door: deze nietswaardige heeft namelijk ooit heel dicht bij God gestaan maar is desondanks verworden tot een monster. Wie dat op zijn geweten heeft is geen naam met een hoofdletter waard! Het feit dat in de NBV de satan een eigennaam met een hoofdletter heeft gekregen maakt heel duidelijk wie de opdrachtgever van deze parafrase “vertaling” is die op deze wijze wordt geëerd....
SV: Jes. 53:4-5: Waarlijk, Hij heeft onze krankheden op Zich genomen, en onze smarten heeft Hij gedragen; doch wij achtten Hem, dat Hij geplaagd, van God geslagen en verdrukt was. Maar Hij is om onze overtredingen verwond, om onze ongerechtigheden is Hij verbrijzeld; de straf, die ons den vrede aanbrengt, was op Hem, en door Zijn striemen is ons genezing geworden.
NBV:Jes. 53:4-5: Maar hij was het die onze ziekten droeg, die ons lijden op zich nam. Wij echter zagen hem als een verstoteling, door God geslagen en vernederd. Om onze zonden werd hij doorboord, om onze wandaden gebroken. Voor ons welzijn werd hij getuchtigd, zijn striemen brachten ons genezing.
Het lijden dat Jezus onderging wordt in de NBV veranderd in een tuchtiging. Ook al is tuchtiging meestal geen aangename ervaring, het is desondanks een wereld van verschil met het lijden van Jezus op Golgotha. Dat lijden wordt in de NBV dus afgezwakt. Dan is het ook nog eens zo dat Jezus' lijden niet in de eerste plaats ten behoeve van ons welzijn plaatsvond maar om de kloof tussen God en ons, die door onze zonden is ontstaan, te overbruggen. Niet ons “welzijn” was de aanleiding maar onze zonden waren de oorzaak van Jezus' lijden!! En uitgerekend die zonden worden hier op een sluwe wijze weggemoffeld.
SV: Matth. 1:25: En bekende haar niet, totdat zij deze haar eerstgeboren Zoon gebaard had; en noemde Zijn naam JEZUS.
NBV: Matth. 1:25: maar hij had geen gemeenschap met haar voordat ze haar zoon gebaard had. En hij gaf hem de naam Jezus.
Jezus mag in de NBG en de NBV geen eerstgeboren zoon meer zijn. Aangezien de NBV tot stand is gekomen in samenwerking met de katholieke bijbelstichting (de NBV is namelijk een “oecumenische vertaling”) en één van de vele roomse dwalingen leert dat Maria na Jezus geen kinderen meer heeft gekregen ligt het voor de hand dat ook hier weer eens opvallend creatief met de waarheid is omgesprongen.
SV:Matth. 9:13: Doch gaat heen en leert, wat het zij: Ik wil barmhartigheid, en niet offerande; want Ik ben niet gekomen om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.
NBG en NBV: Matth. 9:13: Overdenk eens goed wat dit wil zeggen: "Barmhartigheid wil ik, geen offers." Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.
In de beide vertalingen wordt het voor zondaars niet zo noodzakelijk geacht zich te bekeren. En uitgerekend daarvoor was Jezus gekomen.
SV:Matth. 20:16: Alzo zullen de laatsten de eersten zijn, en de eersten de laatsten; want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren.
NBV: Matth. 20:16: Zo zullen de laatsten de eersten zijn en de eersten de laatsten.
Het wordt eentonig maar ook hier hebben de breinen achter de beide vertalingen geen moeite gedaan om de waarheid in zijn volle glorie weer te geven. Die waarheid is overigens: “Want de poort is eng, en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er, die denzelven vinden.” (Matth. 7:14 uit de Statenvertaling).
http://video.google.com/videoplay?docid=4329906407145130004&hl=nl#
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 6 november 2010, 12:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 12:02
|
|
|
|
| GERT217 schreef: | Je leest veel over mensen die zoeken naar een gelijkwaardige partner en van het zelfde opleidingsniveau. Ik vraag me wel eens af waarom moet dit. Het is toch zo dat liefde kent geen grenzen.
Je leest en hoort de laatste tijd ook al over een datingsite voor hoger opgeleide mensen. Moet de liefde nou echt op één opleidingsniveau zijn, daar geloof ik niet in. Je kunt toch verliefd worden op iemand die bijv. helemaal geen school gedaan heeft.
Ik zal één ding vertellen van deze liefde (tussen mensen) heb ik geen ervaring. Ben een leek hierin maar zou wel dolgraag iets willen ook al is het alleen maar vriendschap. Eén ding weet ik dat is toch het allerbelangrijkste Gods liefde en Zijn Zoon Jezus Christus. |
Ik reageer even, zonder de reacties te hebben gelezen.
Wat ik vind is dat het opleidingsniveau, cq verschil in inkomen er aanvankelijk niet toe doet.
Zeker niet als christenen, denk ik dan zo.
Maahaar, wat krijg je als je een parner vind)dit is een voorbeeld die niet op mijn eigen van toepassing is, maar wat ik een paar keer om me heen heb gezien zeg maar. Wat krijg je dusz als je een parner vind die in een minimum uitkereing zit. Da´s niet erg, zou je zeggen, want het gaat om de mens en niet om zijn/haar geld zeg maar.
Maar wat, als diegene élke maand weer loopt te klagen over dat diegene z´n/haar uitkering te laag vind....en dat dit en dat er nog af moet enzo... Dan denk je toch van ja, voordat je me kon had je toch ook die uitkering. En in de bijbel staat toch ook als dat je kleding hebt en eten en een dak boven je hoofd dat dat je genoeg moet zijn. En er zijn veel ´budget´ cursussen die je leren om met heel erg weinig geld rond te komen en zélfs nog een beetje te sparen elke maand.
Dusz mijn vraag is wat te denken van iemand die echt elke maand loopt te klagen over dat ie een minimum uitkering heeft.
Dat is toch heel erg vervelend. En als je zélf dan ook een minimum hebt, en je bent slim, zodat je wat spaart, omdat je wel een of meerdere ´budget´cursuusen hebt gevolgt.
En dan moet je, terwijl je zelf op een minimum zit, maar daar toch mee om weet te gaan, het gez"#$ aanhoren elke maand van iemand. en zoiemand neemt geen enkle ´tip´aan bijvoorbeeld van naar een budget/cursus gaan, maar blijft wel te pas en te onpas zeuren over zijn te weing geld...
Wat moet je daarmee-hiermee....
Dan zie je het mooie voor een gedeelte niet meer, denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 12:05
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Ik zie erg uit naar deze Herziene Statenvertaling. Ik vind het onbegrijpelijk en eigenlijk ook schokkend, dat er mensen zijn die zelfs deze vertaling - die heel dichtbij de SV blijft - afwijzen. 'k Vraag me af waar dit uit voortkomt. Uit angst? rechtlijnigheid? halsstarrigheid? eigenwijsheid? (sorry Anita, maar zo kom jij op mij wel eens over) of ???
Marijan, snapt sommige dingen echt niet en wil ze eigenlijk ook niet snappen 
Oepsie, nu klink ik ook eigenwijs. 'k Vind het alleen zo moeilijk, om met sommige mensen te discussiëren. |
Ik ben zelf niet opgegroeid met de Statenvertaling, wel met de NBG-vertaling. Dus ik ben ook wel nieuwsgierig naar de herziene SV. Op dit moment lees ik voorrnl de NBV en daarnaast de SV, de NBG, de Naardense- en de Willibrordvertaling. Als ik de ene vertaling niet begrijp staat het in de andere vertaling soms eenvoudiger of juist andersom. Soms grijp ik juist terug naar de oudere vertalingen omdat ik het daarin beter vind staan.
Maar om nu te zeggen dat alleen de SV alleen goed is en de rest niet, sterker nog: dat de NBV de benaming krijgt die Anita 'm geeft, dat vind ik erg kwetsend en dat doet mij pijn. Het voelt alsof mijn geloof in mijn Heer en Heiland daarmee naar beneden gehaald wordt en dat doet nog meer pijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 12:11
|
|
|
|
De tijd is erg nabij
http://heaven77.50webs.com/ Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV) Vertaling/bewerking en voetnoten door M.V.
Het is de hoogste tijd om te beslissen kort bij de Heer te wandelen óf terug te keren naar de wereld en het boze. Het is droevig te zien dat velen geen interesse tonen in de dingen van God en niet tot Hem willen komen. Wat ik wel zie is het volgende:
Ik zie er zovelen zonder interesse voor het Woord van God. Er zou een dorst en honger moeten zijn naar het Woord van God, maar daar zie ik weinig van.
Ik zie veel genotzoekers die zich overgeven aan Satans rockmuziek. Dit wordt gespeeld in kerken met ruggegraatloze pastors, die niet luisteren naar de Heer Jezus. Niet enkel zij zijn te laken: de vergadering laat deze dwaasheid toe en staat niet op om de pastor te zeggen dat deze afval uit Gods samenkomsten moet verdwijnen.
Ik zie veel genotzoekers die verslaafd zijn aan het occulte. Zij houden van C.S. Lewis en zijn occulte Narnia-verhalen. Zij houden van Tolkiens In de Ban van de Ring en anderen halen Harry Potter binnen. Zij zien zich als “vrij in Christus” om deel te nemen aan Satans occulte oorstrelerij.
Ik zie er velen met een hardleers hart. Wanneer zij beleefd geconfronteerd worden met de waarheid hebben zij geen hart om te luisteren of hun wandel te veranderen. In plaats daarvan negeren zij elke waarschuwing om te kunnen genieten van hun duistere amusementen. Zelfs zij die tot een bijbelvaste kerk behoren hebben niet het verlangen om dikwijls naar de samenkomsten te gaan om zich te laten opbouwen door het Woord van God.
Het eindresultaat is een neerwaartse gang van rebellie tegen de Heer, en een gestage afvalligheid van Zijn leer. Zie wat de Heer Jezus zegt over hoe de geestelijke toestand op aarde zal zijn op het tijdstip dat Hij wederkomt (in de opname vóór de verdrukking):
“Maar zal de Zoon des mensen, als Hij komt, wel het geloof op de aarde vinden?” (Lukas 18:8).
Zal u, gelovige, opstaan en tot Heer Jezus naderen, en zult u getrouw gevonden worden wanneer Hij plots wederkomt in de opname?
Ik zie vandaag een opvallende trend bij de zogenaamde “profetie”-experten. In plaats van het Woord Gods te nemen voor wat het zegt in de bijbelse profetie, is er een nieuwe trend opgekomen die zegt: laat ons kijken naar de gebeurtenissen in de wereld en laten we de bijbelse profetie daaromheen verklaren.
Hier is een voorbeeld. De Bijbel spreekt van 10 koningen in de laatste dagen die overeenkomen met 10 naties (de Europese Gemeenschap). Uit het herstelde Romeinse Rijk zal de antichrist komen. Vandaag zijn er echter veel meer dan 10 naties in de Europese Gemeenschap. Wat zullen we dan doen? Laten we de profetie wat soepeler maken om aan te sluiten bij de huidige gebeurtenissen. In plaats van 10 naties, geloven velen nu dat deze 10 wereldgebieden zijn. We gaan dus van 10 naties naar 10 gebieden die de hele aarde omvatten.
Hier een ander voorbeeld. Zoals ik al zei komt de antichrist uit de 10 naties van het herstelde Romeinse Rijk. Vandaag nu zeggen de “experten” dat de antichrist een moslim zal zijn. Waarom? Zij zijn ongehoorzaam aan Gods Woord en schuiven hedendaagse wereldgebeurtenissen in bijbelse profetieën om tot deze interpretatie te komen.
Het is tijd om te stoppen met het uitrekken en plooien van bijbelse profetieën om ze te laten passen in het huidige wereldgebeuren.
De antichrist zal nog steeds uit de 10 naties komen van het herstelde Romeinse Rijk, en hij zal Joods zijn, aanvaard door de natie Israël als hun Messias tot aan de komst van de “gruwel der ver woesting”. Luister niet naar degenen die hun nieuwste boek willen verkopen waarin zij de huidige wereldtoestanden in de bijbelse profetie schuiven.
Terloops, de Islam gaat ten onder. God heeft beloofd de afstammelingen van Ismaël (Arabieren) te zullen zegenen. Vandaag zijn zij gekluisterd aan een valse religie van maangod-aanbidding. Als zij in de komende dagen tegen Israël zullen vechten, zullen zij grote verliezen lijden. God zal de Islam breken en de kinderen van Ismaël bevrijden. Spoedig zullen zij die Allah aanbidden zich realiseren dat de God van de Bijbel, de God die Israël beschermt, de ware God is en dat er geen ander is. Als zij Israël aanvallen in de naam van Allah, zullen zij verslagen worden, en op een bepaald punt zullen zij de waarheid onderscheiden van de God van de Bijbel. Het is niet nodig de bijbelse profetie te plooien en van de antichrist een moslim te maken!
Een andere storende trend in deze laatste dagen is dat er allerlei soorten vrouwelijke Izebels zijn: zelf-uitgeroepen leraressen en cultische leidsters. God heeft geen vrouwen geroepen om herders of leraars te zijn in de kerk. Maar toch zijn er dwaze vrouwen die aan niets anders denken dan zich als leraars op te stellen terwijl zij gezag claimen in de kerk. Er zijn vrouwelijke “experten” in het profeteren, onderscheiden van geesten en het geven van bijbelonderricht. Zij zien niet in dat ze in feite hun aandeel hebben in de grote misleidingen van deze laatste dagen. Ga weg uit de middens waar deze rebellen optreden!
Zal de Russische Magog-invasie spoedig plaatsvinden?
Op vele “profetie”-websites zijn waarschuwingen en bezorgdheden te lezen die zeggen dat Rusland spoedig Israël zal binnentrekken. Maar er zijn allerhande “oorlogen en geruchten van oorlogen” in de wereld! Wat vandaag gebeurt is ook louter dit: oorlogen en geruchten van oorlogen, niets meer. Deze gebeurtenissen kunnen sommigen angst aanjagen en zelfs de prijs van de olie omhoog jagen, maar het is nog niet de tijd van de Russische Magog-invasie.
Hier enkele Schriftplaatsen die wijzen op de tijd van de Magog-invasie: “En Ik zal Mijn heilige Naam in het midden van Mijn volk Israël bekend maken, en zal Mijn heilige Naam niet meer laten ontheiligen; en de heidenen zullen weten, dat Ik de HEERE ben, de Heilige in Israël” (Ezechiël 39:7).
“En Ik zal Mijn eer zetten onder de heidenen; en alle heidenen zullen Mijn oordeel zien, dat Ik gedaan heb, en Mijn hand, die Ik aan hen gelegd heb. En die van het huis Israëls zullen weten, dat Ik, de HEERE, hun God ben, van die dag af en voortaan” (Ezechiël 39:21-22).
Merk op wat er gebeurt nadat Rusland en zijn bondgenoten vernietigd zullen zijn in de Magoginvasie:
1) God zal Zijn eer zetten onder de heidenen 2) Alle heidenen zullen Gods oordeel zien 3) Israël zal zijn God kennen vanaf die dag!
Beschouw dit: de antichrist zal de vernietiging en het oordeel over de Magog-invasie niet op zijn eigen naam zetten. God Zelf zal alle eer verwerven. Merk ook op dat na het neerslaan van de Magog- invasie, Israël zijn God zal kennen, van die dag af en voortaan! Vrienden, de geestelijke conversie van de natie Israël zal niet gebeuren vóór het eind van de 7-jarige verdrukkingsperiode. De natie Israël zal zijn God niet kennen vóór, noch in het begin, noch in het midden, maar op het eind van de 7-jarige verdrukking.
De Magog-invasie zal pas plaatsvinden tegen het eind van de 7-jarige verdrukkingsperiode!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 12:16
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | Wat bedoel je met deze opmerking shanita ik kan deze opmerking niet echt volgen in kader van deze topic |
Hoi!
Wat ik ermee bedoel.
Nou, ik heb gelezen en gehoord )en gezien maar da´s te persoonlijk', dat mensen hun eigen leugens gaan geloven. dat ze zóvaak over iets liegen, en da´s dan vaak over iets dat ze zelf verdringen, omdat het iets is wat maatschappelijk helemaal niet wordt geaccepteerd bijvoorbeeld. Dat ze daar dus zovaak en al zólang over liegen, dat ze het zelf gaan geloven.
Da´s eigenlijk een ernstige ziekte waarmee je mensen ook kan kwetsen, want die kunnen dan bepaald gedrag niet plaatsen en kunnen zo in de war raken.
Dus eigenlijk aanvankelijk eerst gezien, daarna gehoord dat dat zo is, dat mensen hun eigen leugens gaan geloven op den duur. daar zit natuurlijk een afweer en of ´overlevings´ mechaninsme achter.
Kijk maar naar daders van ´incest´ bijvoorbeeld, die vertellen alleen de waarheid als het voor hun beter uitkomt.
En hier laat ik het even bij. Wil je er meer over weten, dan kun je googelen en erover lezen in boeken.
Fijne Week!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 12:19
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | Wat bedoel je met deze opmerking shanita ik kan deze opmerking niet echt volgen in kader van deze topic |
En in het kader van dit topic. Nou dit topic gaat over liegen, over een onschuldig leugentje van een college afzeggen om een stage presentatie goed te kunnen doen.
En daar ben ik even verder over gaan denken, en kwam ik uit op phatologische leugenaars, die voor hunzelf heel erg schadelijk zijn. Maar ook voor andere mensen kunnen zijn, omdat die dus in de war kunnen raken omdat die dan ´gedrag´ niet kunnen plaatsen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 12:22
|
|
|
|
In een ander topic las ik eens de angst over de Islam. Daarbij kwamen dan ook een heleboel vooroordelen bij kijken. Er werd zelfs ook gezegd dat wij, christenen, de betere zijn, veel humaner. Nouja, misschien werd het niet in exact de zelfde woorden geschreven maar het kwam er wel op neer. Laten we daar eerlijk over zijn.
Als ik nu alle reacties lees stel ik me toch vragen bij het christendom. Er zijn zoveel verschillende geloofsstrekkingen en zoveel verschillende Bijbels en zoveel uiteenlopende meningen dat we bezig zijn met ontwikkelen van een nog grotere hokjes-mentaliteit dan diegene die er al was. Twee verschillende geloofsstrekking worden bij voorbaat al afgewimpeld als niet-bij-elkaar-kunnen-horen en dan is er nu weer de kwestie rond de Bijbel. Een voorkeur hebben voor een bepaalde vertalingen gaat ook alweer gepaard met vooroordelen en oneigheid. Waar is nu eigenlijk het begrip en respect gebleven waar ieder christen de mond vol over heeft? Tolerantie?: wat is dat voor een woord? 'Eén van hart en één van ziel' staat in de Handelingen. Waar vind je dat nog? Ik weet het even niet meer zo goed. Er is een hardheid in het geloof geslopen. Er zijn veel te veel vooroordelen - volgens mij nog steeds de ergste discriminatie - die als waarheden worden beschouwd. Dit moet op de duur toch weer eens voor een zoveelste afscheuring zorgen? Maarja, een afscheuring is dan weer een soort van hokjes mentaliteit.
Ik denk dat andersdenkende (Moslims, Boedhisten,..) deze uitspraken en onenigheden lezen ons vierkant zouden uitlachen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 12:29
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | De tijd is erg nabij
http://heaven77.50webs.com/ Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV) Vertaling/bewerking en voetnoten door M.V.
Het is de hoogste tijd om te beslissen kort bij de Heer te wandelen óf terug te keren naar de wereld en het boze. Het is droevig te zien dat velen geen interesse tonen in de dingen van God en niet tot Hem willen komen. Wat ik wel zie is het volgende:
Ik zie er zovelen zonder interesse voor het Woord van God. Er zou een dorst en honger moeten zijn naar het Woord van God, maar daar zie ik weinig van.
Ik zie veel genotzoekers die zich overgeven aan Satans rockmuziek. Dit wordt gespeeld in kerken met ruggegraatloze pastors, die niet luisteren naar de Heer Jezus. Niet enkel zij zijn te laken: de vergadering laat deze dwaasheid toe en staat niet op om de pastor te zeggen dat deze afval uit Gods samenkomsten moet verdwijnen.
Ik zie veel genotzoekers die verslaafd zijn aan het occulte. Zij houden van C.S. Lewis en zijn occulte Narnia-verhalen. Zij houden van Tolkiens In de Ban van de Ring en anderen halen Harry Potter binnen. Zij zien zich als “vrij in Christus” om deel te nemen aan Satans occulte oorstrelerij.
Ik zie er velen met een hardleers hart. Wanneer zij beleefd geconfronteerd worden met de waarheid hebben zij geen hart om te luisteren of hun wandel te veranderen. In plaats daarvan negeren zij elke waarschuwing om te kunnen genieten van hun duistere amusementen. Zelfs zij die tot een bijbelvaste kerk behoren hebben niet het verlangen om dikwijls naar de samenkomsten te gaan om zich te laten opbouwen door het Woord van God.
Het eindresultaat is een neerwaartse gang van rebellie tegen de Heer, en een gestage afvalligheid van Zijn leer. Zie wat de Heer Jezus zegt over hoe de geestelijke toestand op aarde zal zijn op het tijdstip dat Hij wederkomt (in de opname vóór de verdrukking):
“Maar zal de Zoon des mensen, als Hij komt, wel het geloof op de aarde vinden?” (Lukas 18:8).
Zal u, gelovige, opstaan en tot Heer Jezus naderen, en zult u getrouw gevonden worden wanneer Hij plots wederkomt in de opname?
Ik zie vandaag een opvallende trend bij de zogenaamde “profetie”-experten. In plaats van het Woord Gods te nemen voor wat het zegt in de bijbelse profetie, is er een nieuwe trend opgekomen die zegt: laat ons kijken naar de gebeurtenissen in de wereld en laten we de bijbelse profetie daaromheen verklaren.
Hier is een voorbeeld. De Bijbel spreekt van 10 koningen in de laatste dagen die overeenkomen met 10 naties (de Europese Gemeenschap). Uit het herstelde Romeinse Rijk zal de antichrist komen. Vandaag zijn er echter veel meer dan 10 naties in de Europese Gemeenschap. Wat zullen we dan doen? Laten we de profetie wat soepeler maken om aan te sluiten bij de huidige gebeurtenissen. In plaats van 10 naties, geloven velen nu dat deze 10 wereldgebieden zijn. We gaan dus van 10 naties naar 10 gebieden die de hele aarde omvatten.
Hier een ander voorbeeld. Zoals ik al zei komt de antichrist uit de 10 naties van het herstelde Romeinse Rijk. Vandaag nu zeggen de “experten” dat de antichrist een moslim zal zijn. Waarom? Zij zijn ongehoorzaam aan Gods Woord en schuiven hedendaagse wereldgebeurtenissen in bijbelse profetieën om tot deze interpretatie te komen.
Het is tijd om te stoppen met het uitrekken en plooien van bijbelse profetieën om ze te laten passen in het huidige wereldgebeuren.
De antichrist zal nog steeds uit de 10 naties komen van het herstelde Romeinse Rijk, en hij zal Joods zijn, aanvaard door de natie Israël als hun Messias tot aan de komst van de “gruwel der ver woesting”. Luister niet naar degenen die hun nieuwste boek willen verkopen waarin zij de huidige wereldtoestanden in de bijbelse profetie schuiven.
Terloops, de Islam gaat ten onder. God heeft beloofd de afstammelingen van Ismaël (Arabieren) te zullen zegenen. Vandaag zijn zij gekluisterd aan een valse religie van maangod-aanbidding. Als zij in de komende dagen tegen Israël zullen vechten, zullen zij grote verliezen lijden. God zal de Islam breken en de kinderen van Ismaël bevrijden. Spoedig zullen zij die Allah aanbidden zich realiseren dat de God van de Bijbel, de God die Israël beschermt, de ware God is en dat er geen ander is. Als zij Israël aanvallen in de naam van Allah, zullen zij verslagen worden, en op een bepaald punt zullen zij de waarheid onderscheiden van de God van de Bijbel. Het is niet nodig de bijbelse profetie te plooien en van de antichrist een moslim te maken!
Een andere storende trend in deze laatste dagen is dat er allerlei soorten vrouwelijke Izebels zijn: zelf-uitgeroepen leraressen en cultische leidsters. God heeft geen vrouwen geroepen om herders of leraars te zijn in de kerk. Maar toch zijn er dwaze vrouwen die aan niets anders denken dan zich als leraars op te stellen terwijl zij gezag claimen in de kerk. Er zijn vrouwelijke “experten” in het profeteren, onderscheiden van geesten en het geven van bijbelonderricht. Zij zien niet in dat ze in feite hun aandeel hebben in de grote misleidingen van deze laatste dagen. Ga weg uit de middens waar deze rebellen optreden!
Zal de Russische Magog-invasie spoedig plaatsvinden?
Op vele “profetie”-websites zijn waarschuwingen en bezorgdheden te lezen die zeggen dat Rusland spoedig Israël zal binnentrekken. Maar er zijn allerhande “oorlogen en geruchten van oorlogen” in de wereld! Wat vandaag gebeurt is ook louter dit: oorlogen en geruchten van oorlogen, niets meer. Deze gebeurtenissen kunnen sommigen angst aanjagen en zelfs de prijs van de olie omhoog jagen, maar het is nog niet de tijd van de Russische Magog-invasie.
Hier enkele Schriftplaatsen die wijzen op de tijd van de Magog-invasie: “En Ik zal Mijn heilige Naam in het midden van Mijn volk Israël bekend maken, en zal Mijn heilige Naam niet meer laten ontheiligen; en de heidenen zullen weten, dat Ik de HEERE ben, de Heilige in Israël” (Ezechiël 39:7).
“En Ik zal Mijn eer zetten onder de heidenen; en alle heidenen zullen Mijn oordeel zien, dat Ik gedaan heb, en Mijn hand, die Ik aan hen gelegd heb. En die van het huis Israëls zullen weten, dat Ik, de HEERE, hun God ben, van die dag af en voortaan” (Ezechiël 39:21-22).
Merk op wat er gebeurt nadat Rusland en zijn bondgenoten vernietigd zullen zijn in de Magoginvasie:
1) God zal Zijn eer zetten onder de heidenen 2) Alle heidenen zullen Gods oordeel zien 3) Israël zal zijn God kennen vanaf die dag!
Beschouw dit: de antichrist zal de vernietiging en het oordeel over de Magog-invasie niet op zijn eigen naam zetten. God Zelf zal alle eer verwerven. Merk ook op dat na het neerslaan van de Magog- invasie, Israël zijn God zal kennen, van die dag af en voortaan! Vrienden, de geestelijke conversie van de natie Israël zal niet gebeuren vóór het eind van de 7-jarige verdrukkingsperiode. De natie Israël zal zijn God niet kennen vóór, noch in het begin, noch in het midden, maar op het eind van de 7-jarige verdrukking.
De Magog-invasie zal pas plaatsvinden tegen het eind van de 7-jarige verdrukkingsperiode! |
Anita, kan je het ook in een paar zinnen samenvatten wat je wilt zeggen? Ik lees gedeeltes van je stukjes maar begrijp niet goed wat je er nu mee wilt zeggen? En ik zou het prettig vinden als je niet zo kwetsend praat en dat is heel wat anders dan het ergens niet mee eens zijn. kritiek kan je altijd geven maar hou andere principes heel........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 12:35
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | k Zou maar dubbel reserveren voor Mario.... die eet voor 3 maanden vooruit hé  |
Dan mag jij voor mij gaan werken en het topic weer omhoog
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 13:00
|
|
|
|
Jullie mogen het als kwetsent willen zien of niet acceptabel of eerbiedig vinden onder mom van heb "respect" voor iedereen.
Ik hoef van niemand respect !!! en ik heb geen respect voor mensen die overal water bij de wijn doen !!! Laat het Woord Recht snijden als een 2 snijdend zwaard !!! Laat je niet op gevoelsmatigheid gaan leven.
Shalom,

Ef.6:12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 13:04
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Jullie mogen het als kwetsent willen zien of niet acceptabel of eerbiedig vinden onder mom van heb "respect" voor iedereen.
Ik hoef van niemand respect !!! en ik heb geen respect voor mensen die overal water bij de wijn doen !!! Laat het Woord Recht snijden als een 2 snijdend zwaard !!! Laat je niet op gevoelsmatigheid gaan leven.
Shalom,

Ef.6:12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
 |
Probeer het dan in ieder geval in korte stukjes te schrijven zodat iedereen begrijpt wat je bedoelt......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 13:17
|
|
|
|
wordt hier heel moe van. Ik haak af. Wat een gedoe om niets. Ik bid en God weet wat ik nodig heb. God draagt me, want ik kan nu even niet lopen. En morgen ga ik naar mn eigen kerk, naar de mensen die als een familie voor mij zijn. En luister naar de preek van een onbekende dominee (onze dominee is naar een andere gemeente gegaan) maak notities om mn gedachten er beter bij te houden. En neem de woorden in me op, de woorden die van God komen via de dominee. Die woorden en warme omhelzingen van de mensen, die helpen mij de week door. Dat is de liefde en de kracht van God. Ik ben heel dankbaar en blij dat Hij mij van de straat heeft geplukt zodat ik nu al die warmte kan en mag ontvangen. Welke bijbel ik ook lees, het zijn woorden van God. En ik weet zeker dat het de bedoeling van God is dat wij begrijpen wat Hij wil zeggen. Dat Zijn woorden in ons hart landt. Gods zegen voor iedereen, Amen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 13:24
|
|
|
|
haha ben benieuwt waar dit verhaal naar toe gaat.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 13:29
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | November 2010: Za. 20.11.2010: Ontmoetingsdag (Norbert Lieth) Tussen de diensten is er een koffiepauze en is er de gelegenheid om de boekentafel te bezoeken. 14:00, Brandpuntkapel, Postweg 18, Doorn Zo. 21.11.2010: Samenkomst (Norbert Lieth) 09:30, 't Keerpunt, Burg. Praamsmalaan 35, Bolsward Zo. 21.11.2010: Samenkomst (Norbert Lieth) Twee voor 12 19:30, "De Reddingsark", Farel College, Plecht 1, Bunschoten
http://www.middernachtsroep.nl/ |
Over 2 weken is er in Doorn een middag ter geestelijke diepgang mocht men die dag kunnen wees dan welkom. Het is zeer de moeite waard en je leert er heel veel van.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 13:31
|
|
|
|
Kwetsend Anita Hoe kun je kwetsend overkomen als je nergens inhoudelijk op in gaat? Het enige dat je doet is smijten met teksten van anderen, wat ernstig doet vermoeden dat jij je in het nauw gedreven voelt... Verdoe je tijd toch niet aan je aansluiten bij anderen, vorm eens een eigen mening!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 13:32
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | wordt hier heel moe van. Ik haak af. Wat een gedoe om niets. Ik bid en God weet wat ik nodig heb. God draagt me, want ik kan nu even niet lopen. En morgen ga ik naar mn eigen kerk, naar de mensen die als een familie voor mij zijn. En luister naar de preek van een onbekende dominee (onze dominee is naar een andere gemeente gegaan) maak notities om mn gedachten er beter bij te houden. En neem de woorden in me op, de woorden die van God komen via de dominee. Die woorden en warme omhelzingen van de mensen, die helpen mij de week door. Dat is de liefde en de kracht van God. Ik ben heel dankbaar en blij dat Hij mij van de straat heeft geplukt zodat ik nu al die warmte kan en mag ontvangen. Welke bijbel ik ook lees, het zijn woorden van God. En ik weet zeker dat het de bedoeling van God is dat wij begrijpen wat Hij wil zeggen. Dat Zijn woorden in ons hart landt. Gods zegen voor iedereen, Amen. |
Amen!!
http://www.youtube.com/watch?v=eGmsNaOqrrQ
Ik kon helaas geen mooiere versie vinden, maar het komt uit een goed hart!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 13:56
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Kwetsend Anita Hoe kun je kwetsend overkomen als je nergens inhoudelijk op in gaat? Het enige dat je doet is smijten met teksten van anderen, wat ernstig doet vermoeden dat jij je in het nauw gedreven voelt... Verdoe je tijd toch niet aan je aansluiten bij anderen, vorm eens een eigen mening! |
Mannen broeders die zuiver en geestelijk op 1 rij hebben de dingen onderzoeken en daar een Bijbelstudie`s van maken. Mag dat ter getuigenis overal geplaatst worden. Waarom mijn meningen plaatsen dat word al teveel gedaan door derde hier op cm en ik proef weinig kennis uit hun want men is uit eigen ikzelf bezig. Wat het mij om gaat is dat God meer centraal komen te staan. Gods Woord de Bijbel is de kostbare Bron. Laten we dat nooit en te nimmer los laten !!! Ik mij in het nouw gedreven voelen neej hoor ik ben daar niet warm of koud van dat men mij als tegen God zo tegen aanschopt. Omdat de Waarheid niet meer gezegt mag worden. !!!
Shalom,
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op zaterdag 6 november 2010, 14:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 14:02
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Hm... persoonlijk houd ik er niet zo van als de inhoud van mn bord beweegt....  |
hmmm, volgens mij begrijp je het niet goed. Die man had een joekel van een vis op een tafel gelegd (niet om te eten, maar om erover te vertellen, het was duidelijk in elk geval dat hij wist van een (tv-) opname ), en ik had meer het idee dat ie na afloop de vis weer terug zou gooien... denk ik...
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |