| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 23:28
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Henduuuuuuuuuk...........ga je mee een dagje vissen? |
nou visser licht er aan waarop..als het op vrouwen is sla ik ff over...maar ja een lekkere zout met uirn sla ik niet af
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 23:43
|
|
|
|
|
889 reacties over sex voor het huwelijk, heel erg hot.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 23:47
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: |  |
Nederlanders zijn toch echt anders
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 23:51
|
|
|
|
Lieve broeders en zusters,
mocht ik jullie gekwetst hebben dan wil ik mij hierbij mijn spijt betuigen en hoop ik dat jullie mij kunnen vergeven.
Shalom,
Een zuster in Christus,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 23:52
|
|
|
|
Gaaf Anita Natuurlijk vergeef ik je Willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 23:53
|
|
|
|
WAUW!! Fijn voor je Tess. Heel veel geluk en nu ben je ook mijn zusje....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 23:58
|
|
|
|
Tess, wat geweldig! Van harte en Gods zegen!
José
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 00:06
|
|
|
|
Het was een heel fijn opbouwend weekend. Ik heb echt genoten. Thnx dames voor jullie openheid en gezelligheid. Jammer voor degenen die niet meegingen maar al met al een succes. Thnx nogmaals lieverds
Willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 00:17
|
|
|
|
t lijkt wel het spelletje durf of waarheid. Mijn antwoord staat allang ergens hier op t topic. T doet er idd ook niet toe. Ik vind het fijner om te weten hoe iedereen er mee om gaat. Hoe leef je het verantwoordelijkste naar God toe. Vooral als je een voorbeeld-functie hebt voor je kinderen. Uiteindelijk moet ieder zich persoonlijk verantwoorden voor God. God weet toch hoe je leeft en met welke bedoelingen je je keuzes hebt gemaakt? Ik bid en hoop dat Hij mn fouten vergeeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 00:24
|
|
|
|
ja, ik vond het ook heel erg jammer. Moet nu veel dingen voor mezelf afzeggen. Maar ik denk maar zo over een paar jaar gaat het heel goed met mn dochter en dan gaat moeders de bloemetjes buiten zetten
Fijn dat het een mooi weekend was. Heb aan jullie gedacht hoor liefs
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 00:31
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | nou visser licht er aan waarop..als het op vrouwen is sla ik ff over...maar ja een lekkere zout met uirn sla ik niet af  |
Wij laten ons ook niet zomaar vangen hoor haha. Maar waar wil je nu op vissen Henduk? zout met uirn? uuuh zout met uien of een harinkje hmmmm dan doe ik met jullie mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE378
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 00:55
|
|
|
|
Je ziet het toch niet als een fout, dat je al met iemand naar bed bent geweest voor dat je getrouwd bent? Ik denk niet dat je dat zo moet zien hoor. Ik neem aan dat jullie dat in die tijd allebei wilde of heb ik het mis?
Groetjes Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 02:04
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | | En het blijft moeilijk Loes, dat is ook geloven en toch is het heel rijk dat wij ons geloof in zo'n almachtige God hebben..en het zeker weten dat Hij altijd bij je is. |
Ja dat is heel byzonder. Ik leg alle moeilijke en ingewikkelde dingen voor God neer. Hij zorgt voor mij daar mag ik op vertrouwen. Dat Hij mij beschermt voor al te grote ellende.
http://www.youtube.com/watch?v=xT3Q0ocEZ-A&feature=fvsr
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 02:55
|
|
|
|
| WIMBRIENE892 schreef: | Wie gaat er ook naar de single avond in Barendrecht op 10 december 2010? Wie komt er uit Dordrecht die daar ook heen gaat met de auto? En zou ik met jou dan mee kunnen rijden? Wimbriene892 uit Dordrecht  |
Hoi,
Deze avond lijkt onbekend? en dus onbemind? Er is zelfs twijfel over de 'echtheid'? Oh, oh! Op eerdere avonden kwamen tot wel 100 singles. 1e keer was niet in Barendrecht, wel ergens in de buurt (datum 23 april 2010) Het is nu voor de 2e, 3e, 4e ??? keer in Barendrecht. Dit werd georganiseerd door twee mensen, die wat leuks wilden doen. Waarvan minmaal één al getrouwd. Deze twee dames stuurden aan zoveel mogelijk singles een mail. Dit deden zij via drie christelijke datingsites. Door een mailtje terug te sturen, kon je jezelf opgeven. Entree was geloof ik vijf euro. De vorige keer was het wel bijna helemaal vol. Dus het was zeker een succes. Wat dat betreft: goede wijn behoeft geen krans, dus om het niet Over-vol te doen zijn... maken ze nu wat minder reclame, het wordt toch wel vol...
Ik ga ff zoeken voor wat verdere info.
Enne, Nee, ik ben zelf niet geweest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 03:02
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | Hoi,
Deze avond lijkt onbekend? en dus onbemind? Er is zelfs twijfel over de 'echtheid'? Oh, oh! Op eerdere avonden kwamen tot wel 100 singles. 1e keer was niet in Barendrecht, wel ergens in de buurt (datum 23 april 2010) Het is nu voor de 2e, 3e, 4e ??? keer in Barendrecht. Dit werd georganiseerd door twee mensen, die wat leuks wilden doen. Waarvan minmaal één al getrouwd. Deze twee dames stuurden aan zoveel mogelijk singles een mail. Dit deden zij via drie christelijke datingsites. Door een mailtje terug te sturen, kon je jezelf opgeven. Entree was geloof ik vijf euro. De vorige keer was het wel bijna helemaal vol. Dus het was zeker een succes. Wat dat betreft: goede wijn behoeft geen krans, dus om het niet Over-vol te doen zijn... maken ze nu wat minder reclame, het wordt toch wel vol...
Ik ga ff zoeken voor wat verdere info.
Enne, Nee, ik ben zelf niet geweest. |
Our Meetingpoint!
Vrijdagavond 10 december is het weer zover! Dan organiseren we alweer voor de 4de keer een single avond, en ook deze keer in de Pimpelaer te Barendrecht. Om half negen gaan de deuren open en ben je van harte welkom om het weer mee te komen maken!!
Wel graag aanmelden want vol is vol!
Waar: Den Pimpelaer te Barendrecht zie op de site onder "bedrijfsborrels" voor een indruk van de locatie Wanneer: vrijdagavond 10 december Tijdstip: 20.30 uur Leeftijd: ongeveer 33 + Entree € 5,00 p.p. Drankjes en/of hapjes voor eigen rekening Aanmelden: ourmeetingpoint@hotmail.comDoel: vrijblijvende avond om contacten te leggen en/of te onderhouden Parkeren: Gratis, maar let op!!! Op het karel doormanplein (voor de Pimpelaer) is het parkeren tot 22.00 uur toegestaan!! Advies: Parkeer gratis op het Binnenhof bij het gemeentehuis en dan is het 5 minuutjes lopen.
Tot dan!!
Nicoline en Jenny
Nu ben ik verplicht om bronvermelding te doen: dit komt van de concurrent:
http://www.opzoeknaarjou.nl/ te vinden onder het kopje activiteiten
N.B. Beide dames hebben in de opstart van dit succes ook mails verzonden onder CM leden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 03:06
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | Our Meetingpoint!
Vrijdagavond 10 december is het weer zover! Dan organiseren we alweer voor de 4de keer een single avond, en ook deze keer in de Pimpelaer te Barendrecht. Om half negen gaan de deuren open en ben je van harte welkom om het weer mee te komen maken!!
Waar: Den Pimpelaer te Barendrecht zie op de site onder "bedrijfsborrels" voor een indruk van de locatie Wanneer: vrijdagavond 10 december Tijdstip: 20.30 uur Leeftijd: ongeveer 33 + Entree € 5,00 p.p. Drankjes en/of hapjes voor eigen rekening Aanmelden: ourmeetingpoint@hotmail.comDoel: vrijblijvende avond om contacten te leggen en/of te onderhouden Parkeren: Gratis, maar let op!!! Op het karel doormanplein (voor de Pimpelaer) is het parkeren tot 22.00 uur toegestaan!! Advies: Parkeer gratis op het Binnenhof bij het gemeentehuis en dan is het 5 minuutjes lopen.
Tot dan!!
Nicoline en Jenny
Nu ben ik verplicht om bronvermelding te doen: dit komt van de concurrent:
http://www.opzoeknaarjou.nl/ te vinden onder het kopje activiteiten
N.B. Beide dames hebben in de opstart van dit succes ook mails verzonden onder CM leden. |
En hier nog één:
Our Meetingpoint!
Waar: Den Pimpelaer te Barendrecht zie op de site onder "bedrijfsborrels" voor een indruk van de locatie Wanneer: vrijdagavond 10 december Tijdstip: 20.30 uur Leeftijd: ongeveer 33 + Entree € 5,00 p.p. Drankjes en/of hapjes voor eigen rekening Aanmelden: stuur een flesje.
***** Flesje? **** zo noem je een mailtje sturen op die site ****
Doel: vrijblijvende avond om contacten te leggen en/of te onderhouden Parkeren: Gratis, maar let op!!! Op het karel doormanplein (voor de Pimpelaer) is het parkeren tot 22.00 uur toegestaan!! Advies: Parkeer gratis op het Binnenhof bij het gemeentehuis en dan is het 5 minuutjes lopen.
Tot dan!!
Nicoline en Jenny
Bronvermelding:
Deze komt van chr. vriendensite Funky Fish, te vinden onder kopje Agenda.
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op maandag 8 november 2010, 03:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 03:14
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | geen idee over welke single avond je het hebt wim; leg eens uit? |
Hannah,
Oude Rot in het vak, Dit had je moeten weten! Dat valt me toch zwaaaaaar van je tegen !
P.S. het forum hier is gewoon te gezellig, dus ik hang ook liever hier rond, dan daar. Dus, als je het echt niet wist, het is je vergeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 03:17
|
|
|
|
| WIMBRIENE892 schreef: | Hoi Hannah810
Door leden van cm wordt die avond georganiseerd voor leden van cm uit de omgeving Barendrecht/Dordrecht/Ridderkerk. Er wordt alleen een kleine vergoeding gevraagd voor het gebruik van eetcafé de Pimpernel in Barendrecht die avond. |
Kleine correctie, Het stond al wel op de agenda bij andere christelijke 'vriendensites', alleen nog niet hier. dus het is niet alleen van - voor CM, het is méér dan dat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 03:30
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het is dat wat ik niet kan controleren omdat ik maar niet geregistreerd raak. Als je een onderwerp aanklikt wordt er je eerst gevraagd om te registreren. Wat ik ook deed in augustus maar ik zit nog steeds te wachten op een wachtwoord en dergelijke. Ik begin ook al aan de echtheid te twijfelen.
F |
Ze zitten ook op hyves, met op het moment van schrijven 76 leden. Nu Frank straks lid geworden is, zijn dat er vanzelf 78, want als Frank lid wordt, neemt hij gelijk een vriend(in), mee, die ook een vriend(in) meeneemt, dus zijn het er gelijk 82 eh... 98 eh 143 eh... 168 eh... 260 eh....
immers, via hyves gaat het lid worden wel makkelijk.
Nee! ik wordt geen lid! heb principiële bezwaren tegen hyves! (is hun eigen schuld ) eh... 260 - 1 = 259 of waren het er nu 168 - 1 = 167 eh....
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op maandag 8 november 2010, 03:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 03:38
|
|
|
|
| WIMBRIENE892 schreef: | Hoi Hannah810
Door leden van cm wordt die avond georganiseerd voor leden van cm uit de omgeving Barendrecht/Dordrecht/Ridderkerk. Er wordt alleen een kleine vergoeding gevraagd voor het gebruik van eetcafé de Pimpernel in Barendrecht die avond. |
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=0&oq=Pimpelaer+&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4ACPW_nl___NL389&q=pimpelaer+barendrecht
LET OP:
EETCAFÉ DE PIMPELAER IN BARENDRECHT ADRES EN KAART ETC. ZIE DE LINK HIERBOVEN
OPGEVEN: ZIE LINK HIER ONDER: [url] [url]ourmeetingpoint@hotmail.com [/url] [/url]
KOSTEN: VIJF EURO ENTREE, DRANKJES VOOR EIGEN REKENING
AANVANG: HALF NEGEN 'S AVONDS 10 DECEMBER 2010
PARKEREN IS GRATIS OP BINNENHOF BIJ GEMEENTEHUIS, DAN IS HET VIJF MINUTEN LOPEN (PARKEREN BIJ PIMPELAER MAG MAAR TOT 22.00 UUR)
ORGANISATIE DOOR NICOLIENE EN JENNY
BETROUWBARE BRON VAN INFORMATIE ? JA, ZIE KOPIE BERICHTJES EERDER OP DIT FORUM !
N.B. het is dus NIET Pimpernel was is dat dan wel??? [url] http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Scarlet_Pimpernel[/url] het is WEL DE PIMPELAER BARENDRECHT
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op maandag 8 november 2010, 03:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 04:23
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | Ze zitten ook op hyves, met op het moment van schrijven 76 leden. Nu Frank straks lid geworden is, zijn dat er vanzelf 78, want als Frank lid wordt, neemt hij gelijk een vriend(in), mee, die ook een vriend(in) meeneemt, dus zijn het er gelijk 82 eh... 98 eh 143 eh... 168 eh... 260 eh....
immers, via hyves gaat het lid worden wel makkelijk.
Nee! ik wordt geen lid! heb principiële bezwaren tegen hyves! (is hun eigen schuld ) eh... 260 - 1 = 259 of waren het er nu 168 - 1 = 167 eh.... |
Nu heb ik eergisteren nog eens dat registratie-formulier ingevuld. Nog steeds kreeg ik bevestiging of wachtwoord of enig ander teken van leven. Hoe ernstig is die site dan? Of hoe ernstig is die organisatie? Zit er wel leven in? Nou, ze doe maar hoor.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 08:10
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Nu heb ik eergisteren nog eens dat registratie-formulier ingevuld. Nog steeds kreeg ik bevestiging of wachtwoord of enig ander teken van leven. Hoe ernstig is die site dan? Of hoe ernstig is die organisatie? Zit er wel leven in? Nou, ze doe maar hoor.
Frank |
De registratie gaat via mail,erg knullig,is online simpel een scriptje voor te vinden en in te bouwen in die website ........voor zover mijn commentaar (ik wilde even kijken waarom ze entree vragen voor een kroeg )
Maar euh....slaap jij wel eens Frank????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 08:28
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | De registratie gaat via mail,erg knullig,is online simpel een scriptje voor te vinden en in te bouwen in die website ........voor zover mijn commentaar (ik wilde even kijken waarom ze entree vragen voor een kroeg )
Maar euh....slaap jij wel eens Frank????  |
Hé Leanne, via die site kan je je ook registreren hoor. Alleen blijkt de site-houder helemaal niets na te kijken. In augustus heb ik me ook via een de mail willen laten registreren maar ik wacht nog steeds op antwoord Het is gewoonweg een knoeiboel.
Slapen??? Ja vannacht heb ik bijna geslapen maar er ging zoveel door me heen dat ik de warme bedstee maar verliet en me bezig heb gehouden met de strijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 08:50
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hé Leanne, via die site kan je je ook registreren hoor. Alleen blijkt de site-houder helemaal niets na te kijken. In augustus heb ik me ook via een de mail willen laten registreren maar ik wacht nog steeds op antwoord Het is gewoonweg een knoeiboel. Weet ik maar dan opent je mailbox zich,het is geen formulier op de site,op die manier weet je ook niet of je in een beveiligde zone zit en om nu zomaar iemand al mijn gegevens te sturen????Maar.......ik vind het een goed initiatief,is knap als je mensen om je heen kunt verzamelen,het opzetten van zoiets is geen katte......euh.......dinges
Slapen??? Ja vannacht heb ik bijna geslapen maar er ging zoveel door me heen dat ik de warme bedstee maar verliet en me bezig heb gehouden met de strijk. | Donkere avonden,lange nachten,veel gepieker Frank?Herkenbaar hoor,had ik ook totdat ik besloot dat ik niet alles wat in mijn leven gebeurd is hoefde te verwerken............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 08:51
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | ..nieuwe eigenaar voor aquarium met TL-bak en onderkast. Aquarium is 100x40x50 met uitgesneden hoeken aan de voorkant (zeshoekig dus). |
Foto plaatsen misschien een idee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 09:27
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | “Gevoelens gedreven” christenen
Over geloof, feiten en gevoelens in het christenleven
door Lawrence A. DeBruyn, http://guardinghisflock.com/ Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV) Vertaling, plaatje en voetnoten door M.V.
Onze maatschappij is passioneel. We hebben sterke gevoelens met betrekking tot politiek, religie en andere zaken. Frequent hoor ik mensen zeggen dat zij echt “gepassioneerd” zijn door dit of dat. Al tientallen jaren nu is het gevoel gaan domineren in de wijze waarop onze cultuurmensen naar het leven kijken. Mensen bepalen de deugdelijkheid van dingen niet op basis van dat ze goed of fout zijn, maar veeleer op basis van dat zij zichzelf daar goed of slecht bij voelen.
Joel Osteen doet mensen zich goed voelen bij wat hij brengt. Met zijn boodschap “hope and change” deed Barack Obama hetzelfde tijdens zijn verkiezingscampagne, en werd president van de Verenigde Staten. Dit is de manier van doen in de hedendaagse cultuur, en ik vrees dat dit ook de manier van doen is geworden van cultuur-gedreven christenen die zijn opgegaan in de hedendaagse manier van kerk houden. Veel christenen bepalen het goed of fout zijn van iets op basis van hoe zij zich daarbij voelen. Zij voelen hun weg in en tot het geloof1. Ik denk aan een persoon die ooit verklaarde: “Ik weiger te geloven in een God die ik niet kan voelen!” Veel christenen hebben een spiritualiteit ontwikkeld die gebaseerd is op gezichten, geluiden, tekenen en sensaties. Hun geloof is gebaseerd op alles wat direct is voor hen. Het bewijs van het Christendom rust louter op hun ervaren. Hun epistemologie2 (dit woord gaat over hoe we weten wat we weten, en waarom we geloven wat we geloven) is gebaseerd op hoe zij zich voelen met betrekking tot een onderwerp en het geloof. Volgens deze toets kan de bijbelse leer van Gods oordeel en de hel mensen van streek brengen en daarom wordt ze gebannen uit de evangelische beweging. Maar vinden we een reden voor geloof binnenin onszelf? Kunnen wij onze weg in en tot het geloof denken of voelen?
Ik opper dat indien wij de reden voor geloof niet kunnen vinden in ons hoofd (rationalisme), of onze handen (legalisme), wij die dan ook niet vinden in onze harten3 (emotionalisme). Eerlijk gezegd: elke reden voor geloof moet buiten onszelf gevonden worden. Als dat niet het geval is, dan is het geen geloof. Als het geloof niet kan gevonden worden in Gods waarheid die buiten ons staat, in Gods Woord, dan is het waardeloos. Waarheid is niet waarheid omdat ik denk, wil of voel dat ze waarheid is. Als men denkt dat de reden voor geloof bestaat in mijn hoofd, handen of hart, dan is het mens-gecentreerd. Dat is geloof in “Mij”. Dus moet mijn geloof beginnen met de waarheid die buiten mij woont. Dat is de reden waarom God ons Zijn Waarheid, de Bijbel, gaf. De Bijbel is het gezaghebbend getuigenis van het leven en de bediening van Jezus, die de Waarheid is. Deze Waarheid kan niet op esoterische4 wijze gevonden worden binnenin het menselijke hart, maar ze bestaat historisch buiten het menselijke hart.
Verlangens en gevoelens zijn op zich niet fout. Zoals met alles, en afhankelijk van de geestelijke toestand van iemands hart, kunnen ervaringen zowel gecentreerd zijn op God als op de mens; afstammen van geestelijk Licht of van de duisternis; ofwel positief dan negatief zijn. Zelfs in onze gevallen staat zijn we gemaakt om te verlangen naar God. Daarom maakte Hij ons, opdat wij Zijn liefde voor ons in Christus zouden beantwoorden, en zulk gevoel kan niet enkel gevoelens voor God stimuleren maar ook dat wij uitkijken naar de belangen van anderen. Sympathie en medeleven zijn duidelijke voorbeelden van juiste gevoelens (zie Hebreeën 10:34). De Evangeliën leren ons dat Jezus genezingen deed uit “innerlijke ontferming” voor de scharen (Mattheüs 14:14; Markus 8:2). Jezus voelde echt hun pijn. Dat is de zuivere kant van emoties. Maar gevoelens kunnen ook een duistere kant hebben.
1 Geloof is geen ervaren, en het steunt ook niet op tekenen, visioenen of dromen. In Rom 1:17 staat: “Want de rechtvaardigheid Gods wordt erin geopenbaard uit geloof tot geloof; gelijk geschreven is: Maar de rechtvaardige zal uit het geloof leven”. Zie ook Habakuk 2 en Hebr. 10:38. 2 Epistemologie: gevormd van Gr. episteme (kennis) + logia (verhandeling). Leer betreffende het wezen, de methoden en de grenzen van de menselijke kennis, syn. kenleer, kennisleer, wetenschapstheorie (Van Dale). 3 Het hart wordt in de Bijbel, naast de zetel van gevoelens/emoties, ook gezien als de zetel van liefde en morele beweegredenen. Rom. 10:10 zegt immers: “Want met het hart gelooft men tot gerechtigheid …”. Men moet geloven met het hart in wat te vinden is in de uitwendige grondslag van het geloof : het Woord Gods. 4 Esoterie: het geheimzinnige, al wat slechts door ingewijden doorgrond kan worden. Esoterisch: (Gr. esoterikos), bestemd voor de ingewijden, de deskundigen, syn. geheim. (Van Dale).
Gevoelens kunnen egocentrisch en ikzuchtig zijn, en dat zijn ze dikwijls. Het Nieuwe Testament noemt zulke gevoelens “begeerten van de verleiding” (Ef. 4:22); “dwaze en schadelijke begeerten”(1 Tim. 6:9); “begeerten van de jeugd” (2 Tim. 2:22); “wereldse begeerten” (Tit. 2:12); “vleselijke begeerten” (1 Petr. 2:11); “goddeloze begeerten” (Judas 18); enz. Begeerten zijn een perversie van liefde. Onverzadigbaar als ze zijn, brengen ze bij ons teweeg dat we willen nemen in plaats van te geven. Zulke verdorven en zondige gevoelens wonen in ieder van ons, of we nu van boven geboren zijn of niet (Joh. 3:3, 7), en zullen in de gelovige blijven resideren tot de Heer Jezus Christus voor ons komt en ze uitroeit uit ons wezen (Romeinen 7:24-25).
Ondertussen is het toegeven aan vleselijke begeerten ervoor verantwoordelijk dat zoveel kerken zich begeven in wat Paul Proctor noemt “evangetainment” (samentrekking van evangelisme en entertainment). De eredienst is ontworpen voor hen, niet voor Hem. Paul schrijft: “de hedendaagse kerk gelooft niet langer dat Jezus genoegzaam is - dat het Levende Woord van God niet echt kan concurreren met een zintuiglijk gedreven wereld en dat de Heilige Geest onze hulp nodig heeft”. En daarom, zo vervolgt hij: “het is zelfs niet meer genoeg ‘het gehoor te strelen’. Nu moeten ook onze ogen gestreeld worden, onze neuzen gestreeld worden, onze smaakpapillen gestreeld worden…”[1] De apostel waarschuwde:
Want er zal een tijd komen, dat zij het gezonde onderwijs niet zullen verdragen, maar zij zoeken wat hun gehoor streelt en zullen voor zichzelf leraars bijeenrapen naar hun eigen begeerten. Ze zullen hun oren van de waarheid afwenden en zich keren tot fabels (2 Timotheüs 4:3-4).
Dit lijkt op wat een pundit (hindoe) eens zei: In a day of illusions / And utter confusions / Upon our delusions / We base our conclusions.
Om te overleven moet het geloof zijn reden, zijn grond buiten onszelf hebben, en daarom kan het niet gebaseerd zijn op hoe wij ons voelen of denken in een bepaalde punt des tijds. Geloof kan niet gebaseerd zijn op de sensitieve stemming in onszelf, maar moet rusten op de grond van de Schriften die buiten ons bestaan. Om te overleven moet geloof niet gebaseerd zijn op hoe wij ons kunnen voelen, maar op wat God heeft gezegd. Enkel op zulke grondslag kan het geloof overleven en gedijen in ons vandaag, in de toekomst en tot in de eeuwigheid. De dingen van God zijn opgeschreven in de Bijbel “opdat u weet dat u het eeuwige leven hebt” (1 Johannes 5:13).
Een dichter schreef:
http://www.whoisjesus-really.com/dutchsurinam/images/train.gif
EINDNOOT [1] Paul Proctor, America is not Prepared for What’s Coming, NewsWithViews.com, February 25, 2009 (http://www.newswithviews.com/PaulProctor/proctor174.htm). |
Eerlijk gezegd vind ik dat dit artikel wel heel generaliserend stelt dat de evangeliebeweging gebaseerd is op emoties. Het is een hele verkeerde voorstelling van zaken. Ten eerste wordt het evangelie gepredikt, niet gebaseerd op emoties, maar rechtstreeks vanuit Gods Woord. En dat de diensten alleen maar op emotie gebaseerd zijn, is gewoon onjuist. Ze hebben emotie teruggebracht in de dienst, omdat daar ook plaats voor is bij God. We zijn immers mensen met gevoelens gedachten en geloof. Als je de psalmen leest, zie je daar ook emotie bij de schrijvers. Hooglied is een lied van vreugde....En waarom zou je je vreugde niet mogen uiten in de dienst? Die vreugde is niet ongeestelijk of onbijbels, maar het is een eerbetoon naar God. God heeft ons muziek gegeven om uiting te geven aan die vreugde. Het gaat niet om de muziek, want dat is slechts een middel, het gaat om eer te bewijzen aan God. En daarin staan we volledig in lijn met de psalmen. Met onze eigen muziek, die in onze tijd hoort, net zoals de muziek die vroeger bij de mensen in de bijbel hoorde. Muziek zonder emotie is geen muziek. Misschien kun je dat het beste zien bij de huidige dj's die hebben muziek mechanisch gemaakt. En dan merk je dat de muziek je hart niet meer raakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 09:27
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | De trein is zo gek nog niet  |
die hadden ook allemaal verytragingen visser en is duurder dus was ook geen optie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 09:37
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Het slechtste moment van gisteravond... Ik had een kennis op bezoek, die vroeg of hij naar het toilet mocht... tuurlijk mag die dat... later nog eens geweest, blijkbaar om er ook te bellen want ik hoorde hem praten... Toen hij net weg was moest ik ook ff, ik nietsvermoedend het toilet in... tot ik met mijn kniekousen in zijn plas stond... pfff... Heb het maar opgehouden en eerst het toilet grondig schoon zitten maken. Vraagje... is dit abnormaal of plassen er wel meer mannen naast het toilet i.p.v. erin ?  |
tot aan je kniekousen in zijn plas??? Zou het kunnen dat je dan in de wc-pot bent gestapt???
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |