| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 21:16
|
|
|
|
| WILLIE400 schreef: | Hier !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 |
Wat hebben ze met jou gedaan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 21:43
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Zoals al eerder eens gezegd: daarin kun je de verbondsdopers dus gewoon een hand reiken! Want die geloven niet anders  |
Onderstaand citaat laat toch wel wat anders zien, Henk. Het leeft toch nog wel..
| LOES550 schreef: | Ik kan beter blijven geloven als een kind.... Dat is waar ik meteen tegen aan liep in gesprekken over t geloof. De mens komt zondig op de wereld, niemand in zonder zonde. Ik vond dat wel heeel moeilijk te begrijpen, zo'n onschuldig babytje, die heeft toch helemaal niets gedaan? Maar ook daar is Jezus voor gestorven aan het kruis. Omdat iedereen zondig op de wereld komt. Ik vind het maar moeilijk om te geloven en te begrijpen. |
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 8 november 2010, 21:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 21:46
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dit citaat laat toch wel wat anders zien, Henk. Het leeft toch nog wel.. |
Dat verbondsdopers dat geloven betekent niet dat ze er nooit eens vragen over hebben Chat....Geloven blijft een zoektocht, of je nu geloofsdoper of verbondsdoper bent...Zoek toch eens wat meer de overeenkomsten ipv verschillen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 21:48
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | zoekt en gij zult vinden...... hahaha.....zo zet je jezelf weer eens lekker op de kaart. |
lekker ding.... menukaart dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 21:52
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Wat hebben ze met jou gedaan?  |
He was hit by an arrow...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 21:57
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | tot aan je kniekousen in zijn plas??? Zou het kunnen dat je dan in de wc-pot bent gestapt???  |
Goed lezen Frank... ik zei "Toen hij net weg was moest ik ook ff, ik nietsvermoedend het toilet in... tot ik met mijn kniekousen in zijn plas stond... pfff..." Kniekousen zitten ook om je voeten heen hè... en met mijn voeten stond ik dus in de plas... voelde ik mijn voeten nat worden. Nog meer uitlleg nodig betreft kniekousen ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 21:58
|
|
|
|
Tja als een man happig is en intresse voor mij heeft mag hij reageren Want tja in 1e instantie als ik zelf de 1e mailtje verstuur weet ik niet of hij intresse voor mij heeft en omdat ik paar blauwtjes heb opgelopen heb ik daar niet heel erg veel zin in. Het is wat van beide kanten moet klikken he . 
Dus beste man mocht de intresse hetzelfde zijn en je geloofsleven op nummer 1 van Jezus Christus zijn dan ben je bij mij op de juiste adres.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:00
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Wat hebben ze met jou gedaan?  |
Misschien heeft ie wel een (liefdes-)tik meegekregen van het weekend hè...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:03
|
|
|
|
| WILLIE400 schreef: |
Zo ik dacht dat kan iedereen wel eens gebruiken. Verkregen uit een onuitputtelijke bron liefde dus deel hem graag met jullie.
Gr. Willie |
tnx... liev(d)egroeten terug
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:11
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | advertentie : aan de man naar Gods hart.
Zoek je een vrouw die recht door zee is , rechtvaardig en betrouwbaar is. Voor meer informatie zie profiel Anita324.
Intresse: ik zie je mail tegemoet in mijn mailbox.
Shalom, |
Hoi hoi! Maar feitelijk zegt dit niet zoveel over jezelf! Het zijn begrippen die je op elke individuele persoon kunt toepassen! Ik kan dezelfde tekst produceren in de mannelijke vorm! En wat krijg ik dan voor reacties?
Ps, ben net nieuw hier, dus ken de "regels" nog niet zo goed!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:15
|
|
|
|
Maandag 08 - 11 - 2010 Op die heuvel daarginds
Op die heuvel daarginds, stond een ruwhouten kruis, het symbool van vervloeking en schuld. Maar dat kruis is voor ons, toch het kostbaarst kleinood, daar Gods wet aan dat hout werd vervuld.
Refrein: 'k Klem mij daarom aan Golgotha's kruis, tot de Heer' komt en met Hem het loon, als die grote dag aanbreekt en Hij ons dat kruis dan verwisselt voor d' eeuwigheidskroon.
O, dat ruwhouten kruis, door de wereld gesmaad, heeft een wond're bekoring en macht. Want Gods Zoon liet Zijn troon, Hij droeg smaadheid en hoon, om de vreugd' die dat kruis voor ons bracht. Refrein.
Van dat ruwhouten kruis, met het bloed van Gods Zoon, straalt een licht dat door niets wordt gedoofd. Vol van schoonheid en pracht, vol van reddende kracht, voor een ieder die in Hem gelooft. Refrein.
Help mij Heer', aan dat kruis, trouw te zijn tot de dood, ook als hier smaad en spot is mijn loon. Want dat kruis droeg de straf, nam de schuld van mij af, 't werd de toegang voor mij tot Gods troon. Refrein.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Kijk, deze theologie kan ik me voorstellen. Niet dat ik het ermee eens ben, maar dat onderwerp hebben we al uitputtend behandeld. Het gaat hier meer om de vraag of een kind verantwoordelijk is voor zijn daden. En daar ben ik het absoluut niet mee eens... |
Dus..... Wel met een zondig hart geboren
Maar... God rekent ze dat niet toe
Mijn vraag is dan: Waarom niet? Waar baseer je dat op?
Kijk, ik zou dat graag willen geloven hoor, daar gaat het niet om.Want wij als mensen vinden het oneerlijk als God die lieve kleine babytjes gewoon hun zondige natuur toerekend. Maar, hoe kom je er dan bij dat God dat NIET doet? Dan zul je zeggen omdat Jezus daarvoor geleden heeft. Okee, kan ik nog inkomen.
Maar... dat lieve kleine babytje sterft niet, maar wordt groot en blijkt de meest grote christenhater te zijn die je kan bedenken. Dan klopt je veronderstelling toch niet meer dat Jezus daar voor geleden heeft?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:20
|
|
|
|
Where is the love ?
http://www.youtube.com/watch?v=WpYeekQkAdc People killin', people dyin' Children hurt and you hear them cryin' Can you practice what you preach And would you turn the other cheek
Father, Father, Father help us Send some guidance from above 'Cause people got me, got me questionin' Where is the love (Love)
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 8 november 2010, 22:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:24
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Goed lezen Frank... ik zei "Toen hij net weg was moest ik ook ff, ik nietsvermoedend het toilet in... tot ik met mijn kniekousen in zijn plas stond... pfff..." Kniekousen zitten ook om je voeten heen hè... en met mijn voeten stond ik dus in de plas... voelde ik mijn voeten nat worden. Nog meer uitlleg nodig betreft kniekousen ?  |
Ik vind het maar een vies verhaal worden.Bah.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:27
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik vind het maar een vies verhaal worden.Bah.  |
't was eerlijk gezegd niet mijn bedoeling om er verder over uit te weiden, maar ja... als ik dan een vraag krijg wil ik wel zo 'netjes' zijn die te beantwoorden, snap je ? Zal er verder over zwijgen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:28
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Van vrouwen in 't meervoud?
Misschien kun je je beter gaan richten op 1 vrouw, lijkt me iets relaxter.  |
jep van vrouwen in het meervoud...met andere woorden je hebt er nix aan..richt me niet op 1 vrouw..zij al je hebr er nix aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:32
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Dus..... Wel met een zondig hart geboren
Maar... God rekent ze dat niet toe
Mijn vraag is dan: Waarom niet? Waar baseer je dat op?
Kijk, ik zou dat graag willen geloven hoor, daar gaat het niet om.Want wij als mensen vinden het oneerlijk als God die lieve kleine babytjes gewoon hun zondige natuur toerekend. Maar, hoe kom je er dan bij dat God dat NIET doet? Dan zul je zeggen omdat Jezus daarvoor geleden heeft. Okee, kan ik nog inkomen.
| Paulus beschrijft zijn kinderperiode als het leven zonder wet. Toen deze wet ook voor hem ging gelden, stierf hij. In de Joodse traditie heb je een ritueel, dat heet Bar Mitswa en dat wordt gezien als het punt waarin het kind geestelijk volwassen wordt en volwassen geacht wordt door zijn daden. Zelf vind ik dat Paulus hiermee ook aangeeft hoe het Oude Testament over zonde denkt en verantwoordelijkheid voor het kind. Een kind is pas verantwoordelijk voor zijn/haar daden als hij daarvoor de leeftijd bereikt heeft.
| JOLAN931 schreef: | Maar... dat lieve kleine babytje sterft niet, maar wordt groot en blijkt de meest grote christenhater te zijn die je kan bedenken. Dan klopt je veronderstelling toch niet meer dat Jezus daar voor geleden heeft? | Daar hebben we de doop vooor, gebaseerd op de keuze van de persoon zelf. Een doop door onderdompeling op basis van het getuigenis temidden van de gemeente.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:32
|
|
|
|
|
Sorry, ben hier nieuw maar wat is de bedoeling hiervan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:38
|
|
|
|
Ik denk dat je over bidden ook realistisch moet nadenken! But correct me if I'm wrong!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:38
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=vByOKe0Uk2w&ob=av2n
Mariah Carey "Hero"
There's a hero If you look inside your heart You don't have to be afraid Of what you are There's an answer If you reach into your soul And the sorrow that you know Will melt away
And then a hero comes along With the strength to carry on And you cast your fears aside And you know you can survive So when you feel like hope is gone Look inside you and be strong And you'll finally see the truth That a hero lies in you
It's a long road When you face the world alone No one reaches out a hand For you to hold You can find love If you search within yourself And the emptiness you felt Will disappear
And then a hero comes along With the strength to carry on And you cast your fears aside And you know you can survive So when you feel like hope is gone Look inside you and be strong And you'll finally see the truth That a hero lies in you
The Lord knows Dreams are hard to follow But don't let anyone Tear them away Hold on There will be tomorrow In time You'll find the way
That a hero lies in you
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:45
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Sorry, ben hier nieuw maar wat is de bedoeling hiervan? |
tis de bedoeling dat je hier lief voor elkaar bent arend maar de praktijk is nog wel is anders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:46
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | tnx... liev(d)egroeten terug  |
horen die commas er echt wel tussen suus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:51
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | | tis de bedoeling dat je hier lief voor elkaar bent arend maar de praktijk is nog wel is anders. |
Lief voor elkaar ?????? Nee, lief voor het forum, Henduk. Goed lezen hé!
Dus..........veel schrijven op het forum , Arend.
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op maandag 8 november 2010, 22:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:54
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Lief voor elkaar ?????? Nee, lief voor het forum, Henduk. Goed lezen hé!
Dus..........veel schrijven op het forum , Arend. |
En vooral ook aardig doen he Visser?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:55
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | horen die commas er echt wel tussen suus  |
snap jij het ? snap ik het ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:55
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | En vooral ook aardig doen he Visser?  |
En elkaar vooral complimenten geven hè.
Willemijn, wat sta je toch leuk op de foto!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 22:59
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | | jep van vrouwen in het meervoud...met andere woorden je hebt er nix aan..richt me niet op 1 vrouw..zij al je hebr er nix aan. |
Klinkt een beetje gefrustreerd, Henduk. Maar je hoeft dit niet af te reageren op alle vrouwen hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|