ChristianMatch

Forum

Knuffelhoekje...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 20:17

De knuffel van vandaag is voor ANITA Lachende smiley

Enkele forumschrijvers zijn op volle toeren bezig haar af te zeiken.
Anita is op dit forum vaak genoeg open geweest over haar achtergrond.
Anita is geen universitair geschoold iemand, ze heeft Wajong, is dus officieel gediagnotiseerd als gehandicapt.
Hierdoor heeft zij een geheel eigen, unieke, manier van communicatie.
In al haar eenvoud heeft zij kracht aan haar geloof.
En ja, zoals iedere enthousiast gelovige probeert zij hiervan te getuigen, das haar goed recht.
Zeker op CM forum!!

Gun ook dit lid haar mening en als je het niet met haar eens bent, en jezelf gekwetst voelt.... bedenk dan eerst dat je zelf wellicht ook weleens kort door de bocht bent geweest, daarna dat wie zonder zonde is, de eerste steen mag gooien, en daarna dat je de PLICHT hebt om te vergeven.

Anita, voor mij ben jij een waardevol lid op cm, en ik zal jou en jouw inbreng missen als je gaat.
(hoewel ik jouw bijdrages van meer dan 50 woorden meestal ook oversla Knipoog smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 20:21

Ooit zal de westerse kerk wakker worden...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 20:23

PIETER649 schreef:
klopt... das inderdaad n stuk makkelijker dan iemand 70x7 maal te vergeven.
dat je dit niet kunt is misschien wel menselijk, maar blijft het zonde....
en dat kun je niet maskeren door een ander te verwijten een "makkelijke" bijdrage te plaatsen.
hier past slechts erkenning, deemoed en diep berouw.

Waar het hier om gaat, is dat Anita de ene dag haar excuses maakt voor het kwetsen van mensen, en de volgende dag daar gewoon weer vrolijk mee door gaat! Natuurlijk kan ik Anita wel vergeven, daar gaat het niet om...
sterker nog, ik heb vooral moeite met de toon van haar laatste bijdragen en niet zozeer met de inhoud omdat ik me daar absoluut niet door aangesproken voel.
Het blijft niet alleen bij 70x7 maal vergeven, het gaat ook om leren van de fouten die je maakt...Gaat heen en zondigt niet meer! Blijkbaar gaat dat in het geval van Anita dus niet op...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 20:25

PIETER649 schreef:

Anita is geen universitair geschoold iemand, ze heeft Wajong, is dus officieel gediagnotiseerd als gehandicapt.
En ja, zoals iedere enthousiast gelovige probeert zij hiervan te getuigen, das haar goed recht.
Zeker op CM forum!!

Gun ook dit lid haar mening en als je het niet met haar eens bent, en jezelf gekwetst voelt.... bedenk dan eerst dat je zelf wellicht ook weleens kort door de bocht bent geweest, daarna dat wie zonder zonde is, de eerste steen mag gooien, en daarna dat je de PLICHT hebt om te vergeven.

Anita, voor mij ben jij een waardevol lid op cm, en ik zal jou en jouw inbreng missen als je gaat.
(hoewel ik jouw bijdrages van meer dan 50 woorden meestal ook oversla Knipoog smiley )

Ik (Does die via Henk mee leest) sluit me hier volledig bij aan...
Anita een dikke knuffel voor jou.
Ook namens Henk zelf Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 9 november 2010, 22:09
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 20:26

PIETER649 schreef:

Zeker op CM forum!!

Hey pieter,
netjes onder woorden gebracht...zo denk ik er ook over
niet alles kon door de beugel naar mijn idee, maar in het licht wie iemand is, en welke achtergrond iemand heeft zijn de reacties van die persoon vaak beter te begrijpen
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 20:30

VOOR MIJ NIET AANTREKKELIJK. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 20:36

TESSYBEAR731 schreef:
Ehh...ff voor de duidelijkheid...deze kikker behoeft dus enkel een bakje water en geen bord en bestek?

(wel zo makkelijk om te weten voor de reservering) Engeltje smiley

Euh... nee. In ieder geval niet tot aan zijn metamorfose. Daarna... gaat ie met jou mee naar huis Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 20:37

DAVID923 schreef:
Persoonlijk ben ik er een beetje allergisch voor.
Omdat ik de meeste erg oppervlakkig vind en mens-emotie gericht. (let maar eens op hoe vaak je ik, mij of ons zingt)

maar toen ik me er in verdiepte las ik dat meerdere christenen er zo overdachten, wat citaten van een voorganger die ik hoog acht:

Henk Bakker is huiverig voor de waarde van het 'oppervlakkige gevoel' dat volgens hem in veel Opwekkingsliederen naar voren komt.

Enkele citaten

"De armoede aan historische, bijbelse identiteit van die bundel is zo groot, dat alle voordeel er bij verbleekt."

"De God van Opwekking bouwt als wij aanbidden en blijft ons altijd maar liefhebben. Ik moet zingen dat ik Zijn liefde liefheb."

"De 'gele' God van Opwekking heeft meer weg van een westerse psychotherapeut. Ik vraag me af of de Nederlandse Opwekkings-God niet meer is dan een projectie van postmoderne, beschadigde en onvervulde verlangens, dus van onze leegte"

http://www.toetsalles.nl/opwekkingbundel.htm

ER STAAN BEST EEN PAAR MOOIE LIEDEREN IN, MAAR MIJN HAREN GAAN RECHT OP STAAN ZOALS ER TIG X HETZELFDE GEZONGEN WORDT, IK BEN TOCH NIET DEMENT.. EN DAN SOMS DE VROMIGHEID ER OVER... STAAN FIJNE LIEDEREN IN, MAAR...VERDER NIETS VOOR MIJ..
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 20:39

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat je maar eens naar de volgende link moet kijken. Daar wordt het proces van vertalen weergegeven en de keuzes voor de bewoordingen weergegeven.

http://www.nbv.nl/vertaalaantekeningen/

Ook dit vind ik het bewijs van de zorgvuldigheid van de vertaling. Je durft nl. te verantwoorden waarom er voor bepaalde woorden gekozen is. Ik wilde dat er zoiets van Het Boek zou bestaan of van de NBG51. Je ziet ook het denkproces dat vooraf gaat aan de vertaling.
Het idee dat er maar slordig omgegaan is met de vertaling, omdat mensen toch geen respect hebben voor Gods Woord, vind ik dan ook een suggestieve opmerking en niet gestoeld op de waarheid.

De zorgvuldigheid staat voor mij niet ter discussie.
Ik heb daar niets over genoemd. Ik neem afstand van je duiding dat ik zou vinden dat ze slordig met de vertaling zouden zijn omgegaan. Dus ik hoop dat dit uit de wereld is.

Overigens, de tekst van mij die je citeerde, was niet direct gericht aan jou, maar aan iemand die suggereerde dat het hele onderwerp van vertaling niets uitmaakt (althans, als ik het goed begreep). Hiertegen liet ik zien dat Christus de Schrift op detail-nivo als gezaghebbend beschouwd en dat dus het onderwerp zeker relevantie heeft.

Dan nu terug naar waar ik het wel over had.
Als ik je correct begreep dan waren we het erover eens dat een bijbelvertaler gelovig moet zijn. Want bijbellezen en logischerwijs Bijbel-vertalen is een geestelijk proces dat onmogelijk kan zonder de Geest en zonder het van Hem te verwachten, biddend.
Dat betekent dat dit feit cruciaal is.
Hoe integer en vakbekwaam een bijbelvertaler ook is, een ongelovige vertaler is ongeoorloofd.
Dit is geen kwestie van ondergeschikt belang, maar van essentieel belang. (I kor.2:14, en 3:19).

Bovendien mogen ongelovige vertalers ook niet verantwoordelijk zijn of beslissingsbevoegd in het eindresultaat. Dus geen vorm van samenwerken op voet van gelijkwaardigheid waardoor een resultaat het karakter heeft van een compromis. We hebben in geestelijke zaken niet samen te werken met ongelovigen (2 kor.6:14-16).
Mee eens ?

Laatst aangepast door
BASTIAAN161
op dinsdag 9 november 2010, 20:42
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 20:56

En dan nog: voor degenen die op die lange lappen reageren: kopieer die lap tekst niet zinloos mee. Dan blijf je scrollen....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 20:58

PIETER649 schreef:
en dat kun je niet maskeren door een ander te verwijten een "makkelijke" bijdrage te plaatsen.
Beste Pieter je hebt gelijk. Vergeven is idd het antwoord. Maar vergeving kun je niet van mensen afdwingen. Je kunt ze erop wijzen, maar het blijft altijd de keuze van de mens zelf.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:08

BEHAPPY332 schreef:
Voor Leanne is dit het slechtste moment van de dag, nu ze zelf haar GEHEIM !!!!! om zeep heeft geholpen...

P.S. Ik vind wel dat ze EXCUSES moet aanbieden. Heb net haar cursus gevolgd die ze gratis en voor niets hier op CM heeft gegeven: hoe vind je de juiste partner, inclusief het EXIT gedeelte. Nu dacht ik dat ik alles wist en nu blijkt ze informatie voor zichzelf te hebben gehouden... SLECHT MOMENT Smiley die vol vragen zit

Relatieproblemen in nieuwe relaties,
Cursus onderdeel 5... HIER ONTBRAK EEN TRUCJE Geschokte, onthutste smiley !!!

Ik bespeur een gat in de markt.... Om heppie te blijven; hier de missing link uit onderdeel 5 Clown smiley

http://www.youtube.com/watch?v=aVXX6NFpcT8&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:10

ANNETTE792 schreef:
Dus nu gaat heel de chatroom om 22 uur roepen: Grace, bedtijd!!!! Knipoog smiley
Maar fijn dat het niet was waar je bang voor was.

Ik geef Grace een uurtje extra.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

negeer de Bijbel maar...laat een zuster maar door het stof gaan.
jullie reageren als een stelletje humanisten en negeren die Bijbelse opdracht totaal!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

http://www.youtube.com/watch?v=7iYpboTjtoQ&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:11

PIETER649 schreef:

Bedoel je nu bij degenen, die moeite hebben met vergeven Smiley die vol vragen zit 'k Ben het met Chat eens, dat je dat niet kunt afdwingen. Als je iemand om vergeving vraagt, terwijl je het gevoel hebt dat die persoon niet verandert, kan dat heel moeilijk zijn. Tess geeft dit ook duidelijk aan, ik begrijp haar gevoel. Dus ik blijf er bij, dat ik de bijdrage van David wel heel makkelijk vind.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:16

hehehe juist , en dan komt er ook nog de (mischien onbewuste, maar zeker aanwezige) groepsdruk, als iedereen gaat staan en klappen, voel je je soort van verplicht om mee te doen.
Maar God ziet dan dat het niet echt is, Hij ziet mijn hart.

Liever doe ik het op mijn eigen manier, en met meer God gerichte en diepere teksten dan die oppervlakkige mens gerichtte teksten.

geef mij maar Johannes de Heer of de psalmen, net zoals koning David wil ik de diepgang in........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:16

"hier past slechts erkenning, deemoed en diep berouw."

Je vult het wel erg makkelijk voor een ander in Pieter........
Wat een aantal mensen hier eigenlijk probeert te zeggen is dat iedereen Anita best aardig vindt maar dat het prettiger is als zij wat minder inpulsief dingen opschrijft.......
En dan kom jij met de zalvende tekst: erkenning, deemoed en diep berouw? Waar heb je het over?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:19

WILLEMIJN232 schreef:
"hier past slechts erkenning, deemoed en diep berouw."

Je vult het wel erg makkelijk voor een ander in Pieter........
Wat een aantal mensen hier eigenlijk probeert te zeggen is dat iedereen Anita best aardig vindt maar dat het prettiger is als zij wat minder inpulsief dingen opschrijft.......
En dan kom jij met de zalvende tekst: erkenning, deemoed en diep berouw? Waar heb je het over?

idd je hebt geen flauw idee...
dat is wel duidelijk.

hoe lees jij dan zo`n Bijbeltekst, die zo direct en duidelijk is?
en snap je dan niet dat anita soms dingen door unkunde en onwetendheid soms wat onpastoraal brengt, maar ze bedoeld het goed!

Jullie hebben echt zo`n houding van; nee ik ben zielig ik ben nu gekwetst en nu moet ze door het stof ook, kan ik zo boos om worden wie denken jullie wel niet dat je bent? alsof Jezus niet jullie zonden heeft gedragen net als de hare?

dus ja...SCHAAM JE DIEP! en gehoorzaam God.
stelletje verkapte humanisten met opgeblazen ego`s.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:21

DAVID923 schreef:
idd je hebt geen flauw idee...
dat is wel duidelijk.

hoe lees jij dan zo`n Bijbeltekst, die zo direct en duidelijk is?
en snap je dan niet dat anita soms dingen door unkunde en onwetendheid soms wat onpastoraal brengt, maar ze bedoeld het goed!

Jullie hebben echt zo`n houding van; nee ik ben zielig ik ben nu gekwetst en nu moet ze door het stof ook, kan ik zo boos om worden wie denken jullie wel niet dat je bent? alsof Jezus niet jullie zonden heeft gedragen net als de hare?

dus ja...SCHAAM JE DIEP! en gehoorzaam God.
stelletje verkapte humanisten met opgeblazen ego`s.

Nu doe jij een beetje raar.......en je praat over mensen die je helemaal niet kent......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 9 november 2010, 21:28
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:25

WILLEMIJN232 schreef:
Nu doe jij een beetje raar.......

t is besmettelijk? Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:26

ANITA324 schreef:
I. DE BIJBEL IS DE MAATSTAF VAN WAARHEID
(...)

Bedankt voor de waardevolle bijdrage.
Fijn om zulke inhoudelijke, schriftgetrouwe stukken te kunnen lezen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:27

ZINGA672 schreef:
t is besmettelijk? Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Lijkt er wel op....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:33

Dinsdag 9 November, Ef. 4:25-32: Tot zonsondergang.

Sommige mensen kunnen erg lang boos zijn. Soms wel dagen lang, soms wel een week. Hoe je dat merkt? Dan zeggen ze niets of zo weinig mogelijk. Ze maken zure opmerkingen en doen chagrijnig. Op die manier wordt de sfeer in huis er niet beter op.
Reken maar dat ze in zo’n havenplaats als Efeze heel goed weten wat boos-zijn betekent! Reken maar dat ze daar weet hebben van schelden, tieren en vloeken. Havenplaatsen staan er om bekend! Maar in de gemeente van Christus is dat niet op zijn plaats. Zo gaan mensen die Jezus kennen, niet met elkaar om, zegt Paules. De leugen is een oude jas die je moet uittrekken. En als je boos wordt, wees dat dan niet langer dan hooguit een dag. De zon moet niet ondergaan over een opwelling van toorn. Daar moet je niet mee gaan slapen! Niet alleen omdat dat niet goed is voor je nachtrust, maar bovenal omdat we van Jezus iets anders hebben geleerd: liefhebben, die vergeven kan.
Over die vergeving zegt Paules in zijn brief iets waaraan we niet zomaar voorbij mogen gaan. Hij zegt: ‘Vergeeft elkaar zoals ook God in Christus u vergeving geschonken heeft!’ Die twee moeten we op elkaar lijken: Gods vergeving en onze vergeving.
Daar hebben we dan voorlopig de handen vol aan! Want Gods vergeving doet de schuld weg, zo ver het westen verwijderd is van het oosten. En al lang voordat de zon over deze wereld is ondergegaan, heeft Hij de schuld van ons weggegaan!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:34

Dames, zij jullie het nu met elkaar eens Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:38

DAVID923 schreef:
hehehe juist , en dan komt er ook nog de (mischien onbewuste, maar zeker aanwezige) groepsdruk, als iedereen gaat staan en klappen, voel je je soort van verplicht om mee te doen.
Maar God ziet dan dat het niet echt is, Hij ziet mijn hart.

Liever doe ik het op mijn eigen manier, en met meer God gerichte en diepere teksten dan die oppervlakkige mens gerichtte teksten.

geef mij maar Johannes de Heer of de psalmen, net zoals koning David wil ik de diepgang in........

ik begrijp je..
Lachende smiley
wij hebben een eigen bundel, staat van alles in, en ook met veranderde teksten.
niet dat ik ze daarvan ook allemaal mooi vind hoor!!
ik speel gitaar bij ons in de gemeente, enne....als ik zou willen, dan steek ik mijn hand nog niet op. Clown smiley
liederen die zo diep gaan, zo intens...
ik luister/zing elke avond een lied voor het slapen gaan, ik kan me zo verheffen , en me verblijden in mijn ziek zijn..
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:39

MARIO216 schreef:
Dames, zij jullie het nu met elkaar eens Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Straks worden we nog vriendinnen........ Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:40

Aan Anita!

Hoe meer schreeuwend de reacties zijn, hoe onzekerder ben je over jezelf! Kijk je schreeuwende plaatjes maar een na! Wat wil je met die plaatjes bereiken? Het gevoel van de brede en de smalle weg? Denk zelf eens na!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:41

Aan Anita!

Hoe meer schreeuwend de reacties zijn, hoe onzekerder ben je over jezelf! Kijk je schreeuwende plaatjes maar een na! Wat wil je met die plaatjes bereiken? Het gevoel van de brede en de smalle weg? Denk zelf eens na!
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:42

Vergiffenis maakt het verleden niet mooier, maar wel de toekomst.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 ... 6194 Volgende
Pagina 1492 van 6194