| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:36
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | dat is een arminiaanse aanname. niet een Bijbelse waarheid ( en rasechte calvinist zegt dat God mensen uitverkiest).
niet om te zeuren of azijn te pissen, maar vond ik wel een nuance waard. |
God kiest zeker uit, maar een mens reageert wel op die keuze! Dat is nu juist het bijzondere van de mens... ...die dus geen robot is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:37
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Hoe kun je nou jaloers zijn op een vent die "nix van vrouwen mot hebben?" |
kan me niet herinneren dat ik jou wat vroeg wijsneus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:54
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | | hoor ik daar een beetje jaloersheid in je stem suus? |
Ik maakte maar een grapje Henduk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:59
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Nou.........ik vraag me de hele tijd af......kniekousjes????Dragen vrouwen kniekousen?Of bedoelde ze pantykousjes( ),of........kousen (uweetwel (zo niet dan heb je veel gemist in je leven ) )
Over dat bellen op het toilet:er zit op mijn mobiel een optie waarmee ik kan instellen op welke tijd ik mijzelf wil bellen....zodat ik ergens met een rotsmoes weg kan komen  |
haha zelfs de vrouwen weten het niet ? kniekousjes zijn panty's tot net onder de knie... jij snap nu ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 23:02
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | | Ik maakte maar een grapje Henduk... |
tis dat ik je een beetje ken..zou het anders nog sereneus nemen ook..zulke grapjes kan k wel om lachen hoor susannah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 23:08
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 23:08
|
|
|
|
Als muischje muischt, dan muischen de muischen. Als dat niet gebeurt, word er niet gemuischt.
Als je mij vraagt wat muischen is, dat weet zelfs de domste muisch.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 23:09
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 23:10
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op dinsdag 9 november 2010, 23:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 23:11
|
|
|
|
Ik hou ontzettend veel van jullie
Hartelijke groet,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 23:14
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 23:17
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 23:28
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Verplicht? Vergeven is geen moetje! Het is toch wel iets dat vanuit het hart moet plaatsvinden, lijkt me! |
Dat dacht ik ook Henk710 al zie ik bij Pieter zijn reactie ook het woord "plicht" staan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HELEEN863
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 23:33
|
|
|
|
Overmorgen loop mijn abonnement hier af. Ik vond het erg gezellig hier op de site en heb er ook een leuk contact aan overgehouden. Maar het forum bijhouden met lezen is al bijna een dagtaak en ik heb nog meer dingen te doen op een dag!
Mensen allemaal Gods zegen voor de toekomst en ik hoop dat het jullie welgaat.
Groetjes...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 23:36
|
|
|
|
| HELEEN863 schreef: | Overmorgen loop mijn abonnement hier af. Ik vond het erg gezellig hier op de site en heb er ook een leuk contact aan overgehouden. Maar het forum bijhouden met lezen is al bijna een dagtaak en ik heb nog meer dingen te doen op een dag!
Mensen allemaal Gods zegen voor de toekomst en ik hoop dat het jullie welgaat.
Groetjes... |
Jij ook, Heleen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 23:52
|
|
|
|
Dinsdag 09 - 11 - 2010
Leer mij Uw weg, o Heer; Leer mij Uw weg Schenk van Uw kracht mij meer, leer mij Uw weg Houdt mij in evenwicht, Dat 'k voor Uw aangezicht Wandel in 't volle licht, Leer mij Uw weg.
Als vrees soms 't hart benauwt, leer mij Uw weg Als zorg mijn dank verflauwt, leer mij Uw weg Help mij in vreugd en pijn, Noodweer of zonneschijn Steeds blij in U te zijn, Leer mij Uw weg.
Hoe ook mijn toestand wordt, Leer mij Uw weg 't Leven zij lang of kort, Leer mij Uw weg Is dan mijn loop volbracht, Vrees ik geen dood of macht, Daar mijn ziel U verwacht, Leer mij Uw weg.
Wat ook dit leven brengt, Hij is nabij 't Zij 't vreugd of droefheid schenkt, Hij is nabij Hoe sterk ook satans macht, Jezus geeft licht en kracht, Ieder die Hem verwacht; Hij is nabij.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 00:23
|
|
|
|
VERGEVEN ZOALS WIJ VERGEVEN ZIJN
"Want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden." Mattheus 7:2
Wij kunnen alleen vergeving van God ontvangen, wanneer wij anderen vergeven. De liefde van God drijft ons tot Hem, en deze liefde kan ons hart niet ontroeren wanneer wij geen liefde voor onze broeders en zusters kunnen opbrengen.
Toen Hij het 'Onze Vader' ten einde had gebeden, voegde Jezus er aan toe: "Want indien gij aan de mensen hun misdaden vergeeft, zo zal uw hemelse Vader ook u vergeven: maar indien gij aan de mensen hun misdaden niet vergeeft, zo zal ook uw Vader uw misdaden niet vergeven" (Matth. 6:14,15).
Wie niet vergeven kan, snijdt de enige verbinding af waardoor hij genade van God ontvangen kan. Niemand moeten niet denken, dat zolang zij, die ons leed hebben aangedaan niet hun ongelijk bekend hebben, wij gerechtigd zouden zijn hen onze vergeving te ontzeggen. Zonder twijfel moeten zij hun hart verootmoedigen door berouw en belijdenis van schuld; maar wij horen een barmhartige geest openbaren tegenover hen, die ons hebben benadeeld; of zij nu hun schuld belijden of niet.
Niets kan een geest van onvergeeflijkheid rechtvaardigen. Degene, die onbarmhartig is tegenover anderen, bewijst dat hijzelf geen deel heeft aan de vergevende genade van God. In de vergeving van God wordt het hart van de dwalende mens dicht tot het grote hart der Oneindige liefde gedreven. De stroom van goddelijk medelijden vloeit in het hart van de zondaar, en deelt zich door hem mede aan de harten van anderen.
Er wordt ons geen vergeving geschonken omdat wij vergeven, maar zoals wij vergeven. De oorsprong van alle vergeving vindt je in de liefde van God, die wij niet verdiend hebben, maar onze houding tegenover anderen laat zien of wij ons deze liefde hebben eigengemaakt of niet. Daarom zegt de Heer: "Met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden."
Wanneer wij tot God komen, is het een niet geringe voorwaarde om de ontvangen genade niet alleen voor onszelf te houden, maar haar ook aan anderen te openbaren.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 10 november 2010, 00:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 01:14
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Maakt het werk van Jezus niet nutteloos in mijn ogen Iedereen krijgt van Hem de kans om voor Hem te kiezen... Da's toch een geweldig gebaar voor ons mensen die er maar al te vaak een zootje van weten te maken... |
De dominee heeft tijdens mn bijbellessen gezegt dat zelfs de ergste crimineel nog op t allerlaatste moment, een seconde voor t doodgaan, voor God kan kiezen en dat God je dan nog alles vergeeft. Vind ik wel moeilijk als je bedenkt wat voor erge dingen iemand gedaan kan hebben. Niemand weet dan dat diegene voor God heeft gekozen, want een tel later is hij overleden. Daar heb ik toch wel moeite mee. Wie weet of daar iets over in de bijbel staat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HDBAS635
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 01:20
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | De dominee heeft tijdens mn bijbellessen gezegt dat zelfs de ergste crimineel nog op t allerlaatste moment, een seconde voor t doodgaan, voor God kan kiezen en dat God je dan nog alles vergeeft. Vind ik wel moeilijk als je bedenkt wat voor erge dingen iemand gedaan kan hebben. Niemand weet dan dat diegene voor God heeft gekozen, want een tel later is hij overleden. Daar heb ik toch wel moeite mee. Wie weet of daar iets over in de bijbel staat? |
Moordenaar aan het kruis is wel een mooi voorbeeld,dat het wel mogelijkk is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 01:22
|
|
|
|
t maakt mij niet uit hoor. Als iemand dat nu fijn vindt om bepaalde teksten te kunnen delen met anderen..... Je weet nooit of er iemand is die er prijs op stelt en het wil lezen. We zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde, Ieder is hier op de wereld gezet door God met elk zn eigen talent
Als het onderwerp me interesseert lees ik t anders niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 01:31
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Euh... nee. In ieder geval niet tot aan zijn metamorfose. Daarna... gaat ie met jou mee naar huis  |
jammer dat ik er niet bij kan zijn om dat mee te maken!!! Dan wordt ie toch zeker wel een prins hè.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 02:47
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | t maakt mij niet uit hoor. Als iemand dat nu fijn vindt om bepaalde teksten te kunnen delen met anderen..... Je weet nooit of er iemand is die er prijs op stelt en het wil lezen. We zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde, Ieder is hier op de wereld gezet door God met elk zn eigen talent
Als het onderwerp me interesseert lees ik t anders niet. |
Dan moet je het wel eerst gelezen hebben om te weten of het interessant was...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 02:53
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Vermoed dat ik als zo'n zeikerd word gezien... En vind het heel erg jammer dat deze mensen dus zo worden betiteld enkel omdat ze willen wijzen op de gevolgen van bepaald gedrag. Maar toch wil ik Anita ook zeker een knuf geven, want hoewel ik het niet met haar manier van communiceren eens ben vind ik haar een leuke meid en heb ik zeker bewondering voor haar geloofsleven!
Anita, een knuf voor jou! | Hmmm...nu je toch bezig bent met knuffelen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 04:48
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Nou.........ik vraag me de hele tijd af......kniekousjes????Dragen vrouwen kniekousen?Of bedoelde ze pantykousjes( ),of........kousen (uweetwel (zo niet dan heb je veel gemist in je leven ) )
Over dat bellen op het toilet:er zit op mijn mobiel een optie waarmee ik kan instellen op welke tijd ik mijzelf wil bellen....zodat ik ergens met een rotsmoes weg kan komen  |
Ach, ik heb het ook moeten opzoeken op het internet...en onlangs moet ik een soort van broek opzoeken maar ik weet al niet meer hoe ze zo'n broek noemen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 05:05
|
|
|
|
...en kennen we ze
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 07:35
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | De dominee heeft tijdens mn bijbellessen gezegt dat zelfs de ergste crimineel nog op t allerlaatste moment, een seconde voor t doodgaan, voor God kan kiezen en dat God je dan nog alles vergeeft. Vind ik wel moeilijk als je bedenkt wat voor erge dingen iemand gedaan kan hebben. Niemand weet dan dat diegene voor God heeft gekozen, want een tel later is hij overleden. Daar heb ik toch wel moeite mee. Wie weet of daar iets over in de bijbel staat? |
Vermoedelijk heb je hier moeite mee omdat je denkt dat al die vreselijke misdaden 'ongezien' Gods rechterstoel passeren. En dat het dus onrechtvaardig zou zijn.
Maar bedenk dat iedereen in het hiernamaals ook 'loon naar werken' krijgt. Een misdadiger die op het nippertje wordt gered krijgt dan weliswaar niet de straf die hij verdient, maar hij heeft ook geen tijd gehad om 'hemelse schatten te vergaren'.
Verder denk ik dat het verschil tussen een zware crimineel en een nette burger ws voor ons veel groter is dan het bij God is. God kent onze harten en weet waartoe wij, ten diepste en in het uiterste, in staat zijn. Een zware crimineel heeft andere keuzes gemaakt, wellicht ook andere omstandigheden gehad. Waarmee ik hem/haar niet in de slachtofferrol wil plaatsen want we zijn allemaal verantwoordelijk voor onze keuzes.
Tenslotte denk ik dat het voor notoire misdadigers niet zo makkelijk is om tot geloof te komen. Zelfs niet op het nippertje. Neem maar eens een heel duidelijk voorbeeld; een dictator of massamoordenaar zoals Hitler. Zo iemand is in de loop van de tijd denk ik 'verhard' en zijn gedachtepatronen liggen ver in het duister. Zie jij zo iemand vlak voor zijn dood ineens tot inkeer komen met berouw over wat hij allemaal misdaan heeft? Bij God zijn alle dingen mogelijk, maar ik denk dat als je volhardt in de zonde, de weg terug naar God steeds langer en moeilijker wordt.
Toch heeft Jezus ook die misdadiger lief; wij zijn vergeleken bij God allemaal misdadigers.
Vergeet ook niet dat God ook het verdriet kent van de slachtoffers van een crimineel. Hij weet wat de gevolgen zijn van die misdaden en Hij wil, nog afgezien van het straffen van de dader, ook de slachtoffers nabij zijn en hen troosten.
Heb je hier wat aan?
GrZ!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op woensdag 10 november 2010, 07:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 07:44
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | jammer dat ik er niet bij kan zijn om dat mee te maken!!! Dan wordt ie toch zeker wel een prins hè.....  |
Uiteraard!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 07:47
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Dan moet je het wel eerst gelezen hebben om te weten of het interessant was...  |
Kunnen we niet iemand aanwijzen die iedere dag de recensies schrijft?? Dan weten we wat de moeite waard is. Moeten wel korte recensies zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 07:54
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | VERGEVEN ZOALS WIJ VERGEVEN ZIJN |
Denk je dat God ons vergeeft als wij geen berouw hebben en ons weigeren te bekeren?
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|