| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 23:34
|
|
|
|
| HENDRIKA148 schreef: | Hoeveel pijn kan een hart verdragen... Hoeveel ellende kan je doorstaan... Hoeveel rampen,tegenslagen... Hoeveel zware klappen kan je aan...
Hoeveel leed kan je alleen verdragen... Hoe dapper moet je kunnen zijn... Om geen mens te laten merken... Dat je hart breekt van de pijn...
Hoeveel dromen moet je laten varen... Hoe sterk moet je op je benen staan... Om je zelfvertrouwen te bewaren... En je niet totaal te laten gaan...
Hoeveel tranen moet je laten vloeien... Voor de aller diepste wond heelt... En de liefde nog een keer kan bloeien... In een hart dat veel geleden heeft! |
Wat een heftig gedicht Hendrika, sterkte en Gods zegen.
Opwekking 629 -- Als er vergeving is (zal er genezing zijn)
http://www.youtube.com/watch?v=h1lodG1meqg&feature=related
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 23:39
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Gauke en Tess,
Van harte gefeliciteerd!!! |
Die waren een tijdje geleden jarig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 23:49
|
|
|
|
| PIEKIE042 schreef: | ik ga naar een kleine gemeente, weinig kinderen. maar het gaat om wat de boodschap is.
mensen zijn uit de gemeente gegaan, omdat....er geen jeugd is, geen kinderen, omdat we een kleine gemeente hebben.
maar wat voel ik mij rijk blij gelukkig met ons klein kluppie..en in mijn situatie..en rij ik graag daarvoor naaar hoogeveen, en 30 kilometer van mijn huis..
ik denk...laat een ieder zijn weg maar vinden.en al lijkt het allemaal fijn in een zeer grote gemeente, maar je kunt er ook helemaal in verzuipen. |
ja daar kan ik me bij aansluiten. Gelukkig zijn er bij ons nog wel wat jonge gezinnen. En hebben we een kinderclub. Het groepje is klein maar heel hecht. Ze slaan nooit een club over. Het voelt voor mij aan als een familie. Tot nu toe, 9jr, heb ik nog niets negatiefs ervaren. Het lijkt me heel erg leuk om met een grotere groep kinderen te kunnen werken. Maar dat nadeel weegt niet op tegen al het andere wat ik er wel vind.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 23:51
|
|
|
|
'k Hoorde vandaag van m'n zus dat haar zoontje van 5, mijn neefje dus, 's nachts bijna niet kan slapen van die wiebelende zak. Ach, die schat. Ze maken het ook wel heel spannend allemaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 23:52
|
|
|
|
"Heer,sla Uw armen even om mij heen ik ben verdrietig,mateloos alleen, Want wie ik liefhad,die ging van mij heen,
Ik smeek U:wilt U naar mij luisteren,Heer, ik zie geen uitweg en mijn hart doet zeer, Want wie ik liefhad,hoort mij nu niet meer.
Zie in Uw liefde mij erbarmend aan, want ik heb niemand,waar ik heen kan gaan, En wie ik liefhad,is hier ver vandaan.
Vindt ik ooit weer de rust die het geluk mij gaf? Heer ,buig U over mij en droog mijn tranen af, Want wie ik liefhad,ligt in een koud graf.
Heer,geef mij alstublieft een beetje licht want donker is de nacht en loodzwaar zijn gewicht: Haar die ik liefhad sloot haar ogen dicht.
Heer,ik wil luchten uit het hier en nu, want alles lijkt zo zinloos,klinkt zo cru, En wie ik liefhad ,is voorgoed bij U.
Zegt U nu;'Zet je voeten in Mijn spoor, Ik zal je ondersteunen,kind vecht door, Want wie je liefhad,ging je enkel voor....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 23:53
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | 'k Hoorde vandaag van m'n zus dat haar zoontje van 5, mijn neefje dus, 's nachts bijna niet kan slapen van die wiebelende zak. Ach, die schat. Ze maken het ook wel heel spannend allemaal.  |
Ik ben ook wel erg benieuwd naar de wiebelende zak. Ik begrijp er ook niets meer van. Ben ik nu ook een schat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 23:59
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik ben ook wel erg benieuwd naar de wiebelende zak. Ik begrijp er ook niets meer van. Ben ik nu ook een schat?  |
In die wiebelzak zat babypietje....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 00:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | In die wiebelzak zat babypietje.... |
Dit riekt naar kindermishandeling.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 00:05
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Mijn mooiste moment vandaag.... Elkaar ontmoeten....ervaringen delen..heerlijk genieten van de natuur....en ook nog lol maken! Deze dag kan voor mij niet meer stuk! angy |
Fijn Angel dat je het zo leuk hebt gevonden ! Hadden jullie mooi weer ? Groetjes van mij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 00:09
|
|
|
|
Mijn slechtste moment is toen ik een documentaire op tv zag over oa. de aanslag op de kerk in Irak. Ik vind het echt niet te geloven dat in het jaar 2010 christenen in Irak daar gewoon niet veilig zijn en verwikkeld zijn in een heilige oorlog met de extremisten van de islam Al Quiada. De enige manier om als christen daar te overleven blijkt vluchten te zijn... anders ben je daar niet meer veilig. Ik vind het erg, heel erg en deze documentaire raakte me dan ook enorm.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 00:11
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Dit riekt naar kindermishandeling. |
Neen, die kleine was gewoon erg stout geweest. Mijn moeder zei me vandaag nog dat ik braaf moest zijn of ik zou anders in de zak van Zwarte Piet verdwijnen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 00:23
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Dit riekt naar kindermishandeling. |
Het laatste wat ik nog meekreeg is , is dat babypietje naar het pietenhuis is gegaaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 00:30
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Nog 1 bericht......dan heb ik de 1600 gehaald, jaartje voor nodig gehad.
4611 bezoekers op mijn profiel gehad.
En ...... zeg maar de ware gevonden.....
CM kan toch goed verlopen....aflopen voor mij dan. |
1600! Een mooi getal om mee af te sluiten Heel veel zegen voor jullie beiden, jullie zijn een prachtstel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 00:31
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Gauke en Tess,
Van harte gefeliciteerd!!! |
Dank je, ben al bijna wéér jarig!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 00:43
|
|
|
|
Henk, jij kunt het beter schrijven dan ik! Verbaal ben ik heel wat mans maar om het op te schrijven, ja, daar heb ik soms wat moeite mee! Maar waarom begrijpt er bijna niemand dat er ook humanistische christenen bestaan? En , als je het wel begrijpt, wat is er mis mee? Ik zal het nog een keer probreren uit te leggen: een humanistisch christen is iemand die ondanks alles, dus ook het bestaan van een God, het beste met de mens naar voren brengt! In deze opinie is God, of waar dit voor staat, totaal niet belangrijk! Dat is een persoonlijke invulling, waar je bij voorbaat niemand mee lastig valt! Je gelooft gewoon op je eigen manier en je valt er niemand mee lastig, of aan! Dat is mijn punt! En zoals jullie ook in m'n profiel kunnen lezen: religion should be a matter of personal faith, not a tool of judgement! Slaap lekker allemaal!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 00:49
|
|
|
|
knuffel voor alle zuiderlingen! Zag op t nieuws dat t verschrikkelijk regent bij jullie! Sterkte en hopenlijk houden jullie het binnen droog
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 00:57
|
|
|
|
|
En oprecht sorry voor degenen die ik heb gekwetst heb met mn psalmen! Dat was zeker niet m'n bedoeling, maar ik dacht dat iedereen dat wel begreep! Die psalmen dan hè! Trusten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 01:04
|
|
|
|
|
Ps, sorry voor degenen die al slapen, maar tot nu toe is er niemamd inhoudelijk op mijn "psalmen" ingegaan! Oké, blasfemie, maar dat is niet onderbouwd en geen misdaad! Dus......kom op!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 01:29
|
|
|
|
[/img]http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/full/192488409.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1289695502&Signature=PctSaSV0hI1pgZBNLKQJGtpb88M%3D[img]
pfff krijg de lieve foto van babypietje er niet op.
http://twitpic.com/36lp09
Laatst aangepast door
|
LOES550
|
op zondag 14 november 2010, 01:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 03:50
|
|
|
|
[quote=LOES550][/img]http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/full/192488409.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1289695502&Signature=PctSaSV0hI1pgZBNLKQJGtpb88M%3D[img]
pfff krijg de lieve foto van babypietje er niet op.
ik heb ook geprobeerd maar het lukt me evenmin
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 14 november 2010, 03:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 03:59
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Dank je, ben al bijna wéér jarig!  |
Ik wil ook Willemijn van harte feliciteren met haar verjaardag. Hopelijk was het een mooie feestelijke dag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 04:07
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Waarom komt die man dan niet in België |
Jawel maar het zijn alleen katholieken die in heiligen geloven en aanbidden. De andere strekkingen hebben niets met heiligen. Gelukkig maar dat de sint met alle christenen door de deur kan...wat bij de gewone sterveling wel eens anders is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 08:30
|
|
|
|
Zondag 14 November, Fil. 2: 1-11; De ander uitnemender.
Hoe komt het toch dat samenwerking in de praktijk zo moeilijk is? Natuurlijk, iedereen is daar een voorstander van! We moeten het samen doen! Op school, in het gezin, op het bedrijf waar we werken, in de gemeente waartoe we toe behoren… Samen zullen we het doen, eensgezind! Maar van die samenwerking komt vaak weinig terecht. Waar zit dat toch op vast? Paules verklapt het geheim: de één acht de ander niet uitnemender dan zichzelf. Daar zit de knoop! Nu is dat ook wel erg moeilijk: de ander hoger achten dan jezelf. Wij hebben de neiging om het om te keren. Wij vinden al gauw dat wij zelf het net iets beter doen dan een ander. En de ideeën van de ander zijn natuurlijk wel goed, maar die van onszelf zijn toevallig altijd net iets beter. Acht de ander dan maar eens uitnemender dan jezelf, wanneer je telkens de gedachte hebt dat jij het beste inzicht hebt… Paules zou geen dienstknecht van Christus zijn, als hij niet onze aandacht vroeg voor Jezus. Hij werd de minste. De Heer werd een knecht. De Meester een slaaf. God heeft de gestalte van een dienstknecht aangenomen! De Meerdere werd een mindere, de Hoogste de Laagste. Wie daaraan denkt, krijgt het vertrouwen om goede gedachten in te ruilen voor beter. Wie bedenkt hoeveel Jezus los moest laten om onder ons te zijn, die zal heel wat gemakkelijker eigen iedeeën laten schieten om open te staan voor de belangen van de ander. Dat zou een mooie ruzie betekenen: wie mag er vandaag de minste?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 09:07
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Zou ik werkelijk iets anders doen dan nu? Eerlijk gezegd denk ik het niet! Ik leef mijn leven als mens onder de mensen... |
idd. Henk... ben het helemaal met je eens !! 
Ik zou het denk ik niet anders doen... Mens onder de mensen... ja dat zou ik wel willen, maar tot nu toe veel tegenslag daarbij ervaren. Maar goed, heb een voordeel dat ik toch ook wel goed alleen kan zijn... kan daar echt wel van genieten !! ...dan leer ik weer wat, bijv. uit een boek en dat kan ik dan weer mooi meenemen in mijn dagelijks leven. Ik zou die momenten, lekker relaxed een mooi boek lezen bijv., ook niet willen missen... !
Ik vind het wel eens jammer dat zoveel mensen op zichzelf zijn... zo weinig oog hebben voor wat er buiten hun deuren/ gezin gebeurt. Zelfs de kerk kan daar nog wat van leren vind ik... dat het niet alleen binnen die muren plaats vindt maar juist ook daarbuiten. Soms denk ik wel eens ik heb idealen maar zo jammer dat ik daar dan zo weinig van in praktijk zie.
Ik hoop dat ik ooit nog eens zo gezond word van mezelf dat ik lekker zonder zorgen met anderen kan praten over het geloof... iets wat ik nu soms wel heel erg mis...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 14 november 2010, 09:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 09:12
|
|
|
|
zelfs mij lukt het niet
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zondag 14 november 2010, 09:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 09:21
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | 
pfff krijg de lieve foto van babypietje er niet op. |
zo gaat-ie ook niet.heeft iets te maken met 'request has expired'
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zondag 14 november 2010, 09:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 09:27
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Henk, jij kunt het beter schrijven dan ik! Verbaal ben ik heel wat mans maar om het op te schrijven, ja, daar heb ik soms wat moeite mee! Maar waarom begrijpt er bijna niemand dat er ook humanistische christenen bestaan? En , als je het wel begrijpt, wat is er mis mee? Ik zal het nog een keer probreren uit te leggen: een humanistisch christen is iemand die ondanks alles, dus ook het bestaan van een God, het beste met de mens naar voren brengt! In deze opinie is God, of waar dit voor staat, totaal niet belangrijk! Dat is een persoonlijke invulling, waar je bij voorbaat niemand mee lastig valt! Je gelooft gewoon op je eigen manier en je valt er niemand mee lastig, of aan! Dat is mijn punt! En zoals jullie ook in m'n profiel kunnen lezen: religion should be a matter of personal faith, not a tool of judgement! Slaap lekker allemaal! |
Ik denk dat jij gewoon niet begrijpt wat een christen is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 09:31
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | ja daar kan ik me bij aansluiten. Gelukkig zijn er bij ons nog wel wat jonge gezinnen. En hebben we een kinderclub. Het groepje is klein maar heel hecht. Ze slaan nooit een club over. Het voelt voor mij aan als een familie. Tot nu toe, 9jr, heb ik nog niets negatiefs ervaren. Het lijkt me heel erg leuk om met een grotere groep kinderen te kunnen werken. Maar dat nadeel weegt niet op tegen al het andere wat ik er wel vind. |
GrZ!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 14 november 2010, 23:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 09:33
|
|
|
|
Wanneer gaan we naar het strand?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 09:37
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Henk, jij kunt het beter schrijven dan ik! Verbaal ben ik heel wat mans maar om het op te schrijven, ja, daar heb ik soms wat moeite mee! Maar waarom begrijpt er bijna niemand dat er ook humanistische christenen bestaan? En , als je het wel begrijpt, wat is er mis mee? Ik zal het nog een keer probreren uit te leggen: een humanistisch christen is iemand die ondanks alles, dus ook het bestaan van een God, het beste met de mens naar voren brengt! In deze opinie is God, of waar dit voor staat, totaal niet belangrijk! Dat is een persoonlijke invulling, waar je bij voorbaat niemand mee lastig valt! Je gelooft gewoon op je eigen manier en je valt er niemand mee lastig, of aan! Dat is mijn punt! En zoals jullie ook in m'n profiel kunnen lezen: religion should be a matter of personal faith, not a tool of judgement! Slaap lekker allemaal! |
Een christen is een aanhanger van het christendom, of (in meer strikte zin) een volgeling van Jezus Christus. De eertse zin van wikipedia wanneer je 'christen' intyp. waarom noemt iemand zich christen wanneer die aangeeft...ondanks dat er misschien wel een god kan zijn... of waar dit voor staat.....dat is niet belangrijk?? Wat betekend christen zijn dan voor je?
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op zondag 14 november 2010, 09:38
|
|
| Naar boven |
|
|