| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 16:47
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | keus zat hier Frankie, je hebt ze maar voor het uitzoeken!  |
Ik dacht dattie er vanaf wilde??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 16:48
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Oh vandaar...ik was te vroeg! Der staat nog helemaal niks op  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 16:49
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | | Volgens Arisoteles is geluk geheel afhankelijk van ons zelf. Dus ik zou zeggen zorg in dit geval een stoel klaarstaat. |
Ik dacht dat geluk in een klein hoekje zat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 16:58
|
|
|
|

da da
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 17:15
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Henk, jij kunt het beter schrijven dan ik! Verbaal ben ik heel wat mans maar om het op te schrijven, ja, daar heb ik soms wat moeite mee! Maar waarom begrijpt er bijna niemand dat er ook humanistische christenen bestaan? En , als je het wel begrijpt, wat is er mis mee? Ik zal het nog een keer probreren uit te leggen: een humanistisch christen is iemand die ondanks alles, dus ook het bestaan van een God, het beste met de mens naar voren brengt! In deze opinie is God, of waar dit voor staat, totaal niet belangrijk! Dat is een persoonlijke invulling, waar je bij voorbaat niemand mee lastig valt! Je gelooft gewoon op je eigen manier en je valt er niemand mee lastig, of aan! Dat is mijn punt! En zoals jullie ook in m'n profiel kunnen lezen: religion should be a matter of personal faith, not a tool of judgement! Slaap lekker allemaal! | Humanisme en christendom hebben een verschillende bron. Een christen vind zijn drive in God/Chistus en zal vandaar uit humanistische trekken, liefde tot de naaste hebben. Een humanist heeft een andere bron; zichzelf. Dat is van nature een vervuilde bron. En dat het humanisme een verkeerde basis heeft bewijst wel het humanistisch verbond in haar radiospot; zonder het humanisme is de mensheid oid aan de goden overgeleverd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 17:18
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Ik dacht dat geluk in een klein hoekje zat  |
Nee gelukkig alleen maar ongeluk. Maar misschien geldt het voor jou wel t.a.v. geluk. Ervaring?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 17:23
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | vandaag nog een boom planten????  |
Je kent de klassiekers Angelique. 'k meen van Luther?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 18:21
|
|
|
|
Wat heb je toch een goede muzieksmaak Mario! ik ben ook een fan va n Zucchero......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 18:27
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | | Je kent de klassiekers Angelique. 'k meen van Luther? | Inderdaad Aangenaam!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 18:28
|
|
|
|
[quote=FRANKT627]...een lieve toffe vriendin van het vrouwelijke geslacht...[/quote
Volgens mij ben je niet de enigste Frank.........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 14 november 2010, 18:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 18:29
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | | Volgens Arisoteles is geluk geheel afhankelijk van ons zelf. Dus ik zou zeggen zorg in dit geval een stoel klaarstaat. | Stoelen zat Aangenaam...maar ze blijven leeg!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 18:30
|
|
|
|
Zondag 14 - 11 - 2010
Als u vandaag komt te sterven komt u dan in de hemel ?
<>< <>< <><
Vol verwachting blijf ik uitzien, Tot die dag eens komen zal, Dat de Heiland op de wolken Weerkomt met bazuingeschal. Welk een vreugde zal het wezen. Als mijn oog Hem schouwen mag En mijn oor Zijn stem zal horen Op die grote, blijde dag !
Koor: Welk een uitzicht Bruidsgemeente ! Eeuwig Hem ten eigendom, ,,Maranatha" blijv' ons wachtwoord, ,,Amen, ja Heer Jezus komt!"
2 Al de teek'nen onze dagen Zeggen mij: de komst genaakt Van de Bruigom, Die Zijn liefste Tot Zich roept en haar volmaakt. O hoe blijde zal ik wezen, Op te trekken met die stoet, Juichend, met ontelb're zaal'gen Onze Bruigom tegemoet!" Koor:
3 O, soms voel 'k een sterk verlangen, Heimwee in mijn hart ontstaan; 'k Vraag mij af dan dierb're Heiland Zijt Gij reeds op weg gegaan ? Neen, het zal niet lang meer duren: Hij verlangt nog meer dan wij. Maranatha! blijve 't wachtwoord Voor een elk, maar ook voor mij.
Koor: Welk een uitzicht Bruidsgemeente ! Eeuwig Hem ten eigendom, ,,Maranatha" blijv' ons wachtwoord, ,,Amen, ja Heer Jezus komt!"
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 18:53
|
|
|
|
ik zie door de bomen het bos niet meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 18:53
|
|
|
|
ik zie door de bomen het bos niet meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 19:55
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Stoelen zat Aangenaam...maar ze blijven leeg! |
Ik geloof dat Aristoteles bedoelde dat je er dan zelf zorg voor moet dragen dat ze gevuld worden Angelique...hmm...ik voorzie een CM-theekrans
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 20:12
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Is dat niet een beetje dubbelop Frank? Offeh...kun je ook vriendinnen hebben van het mannelijk geslacht?  |
Tess, je moest eens weten wat er allemaal rondloopt...je kan niet duidelijk genoeg zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 20:14
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
ben jij...ben jij W-tje, ook op zoek naar hetzelfde als ik? Is dit een dappere bekentenis van jou???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 20:15
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | keus zat hier Frankie, je hebt ze maar voor het uitzoeken!  |
Tja, ik kan kiezen zoveel als ik wil maar de andere partij moet mee willen...en dat is euh om te
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 14 november 2010, 20:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 20:17
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | | Ik dacht dattie er vanaf wilde?? |
Vanaf willen ...ik moet eerst wel iets ervaren om dan te beseffen dat ik er vanaf wil...ik heb die ervaring niet...niemand wil me die geven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 20:20
|
|
|
|
Wellicht is het goed om het afwijzen van de mening van Arend, waar ieder natuurlijk vrij in is, wel gepaard te laten gaan met argumenten. Nu wordt de gepubliceerde psalm direct afgedaan als godslastering, terwijl dit best meevalt volgens mij > zie ook mijn eerdere bijdrage waarin ik inga op de bewuste psalm.
Een humanistisch christen is overigens, Arend heeft er in zijn reactie op alle ophef ook al op gewezen, niet iemand die God ontkent, zoals door een aantal mensen hier veronderstelt wordt. Een humanistisch christen erkent God zelfs ten volle. De aandacht van een humanistisch christen ligt echter vooral op de intermenselijke verhoudingen. Een humanistisch christen is als het ware vooral gericht op de praktijk van alledag, een dader van het woord dat in hem is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 20:28
|
|
|
|
[quote=FRANKT627]
nee hoor, ben op zoek naar de prins op het witte paard........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 20:34
|
|
|
|
Als ik aan het woord humanistisch christen denk is dat diegene nog zelf de touwtjes in handen wil houden wat leven betreft van praktijk des daags. Zich niet volledig durft over te geven aan God de Vader de Zoon Jezus Christus. Dat het nog teveel in de wereld leeft en zijn IK zit op de troon als nr 1. Terwijl jezelf je IK op de 2e plaats zou moeten staan en de Here op nr 1.
Dus niet meer ik maar Christus leeft in mij. Volledig overgave vertrouwen op God de Vader Je hart je ogen op Jezus Christus gericht. Want Hij komt spoedig weder nadat de Bazuin luide zal. Bent u/jij daar ook bij?
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 20:35
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
De Sint dus... ...terwijl ik dacht dat ik...ach laat maar...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 20:36
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | | Humanisme en christendom hebben een verschillende bron. Een christen vind zijn drive in God/Chistus en zal vandaar uit humanistische trekken, liefde tot de naaste hebben. Een humanist heeft een andere bron; zichzelf. Dat is van nature een vervuilde bron. En dat het humanisme een verkeerde basis heeft bewijst wel het humanistisch verbond in haar radiospot; zonder het humanisme is de mensheid oid aan de goden overgeleverd. |
En wat is dan volgens jou een humanistische christen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 20:37
|
|
|
|
[quote=FRANKT627]
Frank.............als ik jou was , zou ik zo snel mogelijk een paard aanschaffen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 20:38
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Toegift voor David: Psalm 3: Psalm 3 van de 21ste eeuw
God, hoe talrijk zijn de bijgelovigen, velen vallen mij aan, velen zeggen van mij: 'God zal hem verdoemen.' Ik heb ze zelfs horen zeggen: 'De gelovige die het evangelie de rug toekeert, zal vele malen zwaarder gestraft worden, dan de ongelovige die nergens weet van had.'
Mijn hoogste menszijn en mijn hoogste inzicht is mijn god, zij is mijn eer, zij houdt mij staande. Wanneer ik daarop een beroep doe, worden mij de eerlijkste, beste en waardevolste gedachten geschonken.
Ik ga liggen - en val meteen in slaap en word ik wakker - de prachtige schepping nodigt mij uit! Nee, ik vrees de talloze schaduwkanten niet die mij aan alle kanten omringen.
Geen God hoeft mij ergens van te redden, ook niet van de veroordelende vromen met verschroeid hart. Maar als zo'n God zo nodig wat te doen wil hebben, laat hem zich ontfermen over mensen zoals hem, die voor het verleiden van zijn volgelingen, met een molensteen om de nek in zee gegooid te worden nog een genadige straf achtte. Laat de stille stem van de schoonheid van hun eigen ziel ooit eens hun schreeuwerige heilige teksten overstemmen.
Bij jullie, geweten en inzicht, is vervulling. zegen rust op hem en haar die naar jullie luistert. | Gewoon een aantal vragen: vind je dat je geen verlossing van Jezus nodig hebt? Vind je dat de Bijbel een verkeerd beeld geeft van God? Waarom noem je dit een psalm? Vind je dit een alternatief voor de bijbel?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 20:38
|
|
|
|
[quote=VISSER278]
Ahum! Een witte wel te verstaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 20:40
|
|
|
|
[quote=TESSYBEAR731]
Of een schimmel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 20:41
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ik zie door de bomen het bos niet meer  |
Gewooon naar wat anders kijken dan , Grace.
|
|
| Naar boven |
|
|