ChristianMatch

Forum

"Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 10:42

Kijk, ik kijk gewoon naar het resultaat. En dan zie ik de beste vertaling die er ooit gemaakt is. Ik zie nergens in de vertaling terug, dat men geprobeerd heeft met de tekst te knoeien. Ook zie ik dat veel mensen opeens meer de Bijbel zijn gaan lezen, omdat ze het weer gewoon kunnen begrijpen wat er staat. En de bijbelstudies zijn veel duidelijker voor mensen, omdat ze nu ook zelf weer kunnen onderzoeken wat er staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 11:50

Om aan alle aantijgingen een einde te maken, lijkt het me eens verstandig te kijken wat de pinkstergemeente nu uiteindelijk gelooft. Daarom heb ik een citaat genomen van hun website, waarin staat wat de basis van het geloof is:

VPE schreef:
Geloofsbasis van de VPE (Verenigde Pinkster en Evangeliekerken)

Inleiding
Het woord van God, zoals ons in de Bijbel is overgeleverd, is het enige richtsnoer voor ons geloof en leven. De belijdenis die hierna volgt, vormt de geestelijke grondslag voor onze geloofsgemeenschap. Op deze basis willen wij een hechte gemeenschap vormen; één in streven en overtuiging. Wij erkennen dat deze belijdenis van fundamentele betekenis is voor de verkondiging van het evangelie. Het gezag van deze belijdenis is echter ondergeschikt aan dat van de Bijbel en deze belijdenis geeft ook niet alle Bijbelse waarheden weer.
Ps. 119:105; Heb. 4:12; Heb. 5:11-6:3.

Artikel 1 - God, zijn wezen
Wij geloven in één God, de eeuwige Schepper en Onderhouder van hemel en aarde. Hij heeft zich in de Schrift geopenbaard als Vader, Zoon en Heilige Geest. Zijn bestaan kan uit zijn werk, de schepping, worden afgeleid. De Bijbel doet Hem, JHWH, kennen als de Almachtige, de Alwetende en de Heilige God, ten opzichte van wie alle mensen tekort schieten. Door zijn handelen met zijn volk, het Bijbelse Israël en de gemeente, en in Jezus Christus, Zijn Zoon, heeft Hij zich bovenal doen kennen als de Verlosser, die wil dat alle mensen behouden worden.
Deut. 6:4; Rom. 1:19, 20; Js. 42:8; Gen. 17:1; Heb. 4:13; Lev. 11:45; 1 Tim. 2: 3,4; Rom. 9 en 11.

Artikel 2 - Jezus Christus, zijn persoon
Wij geloven in Jezus Christus, de eerstgeborene der ganse schepping en de eniggeboren Zoon van de levende God, onze Heer en Verlosser. Hij is verwekt door de Heilige Geest en geboren uit de maagd Maria. Hij heeft geleden onder Pontius Pilatus en is gekruisigd, gestorven en begraven en op de derde dag opgestaan uit de doden. Deze Jezus is opgevaren naar de hemel, waar Hij zit aan de rechterhand van God, bekleed met alle macht in hemel en op aarde.
Mt. 1: 20; 16:16; Kol. 1:15; Joh. 3:16; Lc. 1:35; Joh. 19:15, 16 en 30; Lc. 24:6; Hnd. 1:9-11; Heb. 10:12; Mt. 28:18.

Artikel 3 - Jezus Christus, zijn werk
Wij geloven dat Jezus Christus tijdens zijn leven op aarde de wil van God bekend maakte en het Koninkrijk van God verkondigde. Door zijn lijden en sterven aan het kruis heeft Hij voor ieder die in Hem gelooft een eeuwige verzoening tot stand gebracht. Zijn opstanding is het bewijs van deze verzoening en de verzekering dat wij met Hem zullen leven in eeuwigheid. Opgevaren naar de hemel is Hij daar onze voorspraak bij de Vader, bij wie Hij ook voor alle gelovigen bidt en pleit. Hij zal terugkomen in heerlijkheid om de levenden en de doden te oordelen.
Joh. 4:34; Lc. 4:18-21; Hnd. 10:38; Rom. 5:11; Heb. 9:12; 1 Joh. 2:2; Heb. 5:9; Hnd. 17:30 en 31; Rom. 1:4; Rom. 8:38-39; Joh. 5:24; 1 Joh. 2:1 en 2; Rom. 8:34; 1 Tim. 2:5-6; 2 Tim. 1:10; 2 Kor. 5:10; Op. 20:11-15.

Artikel 4 - De Heilige Geest, zijn persoon en werk
Wij geloven in de Heilige Geest. Hij overtuigt van zonde tot bekering en bewerkt de wedergeboorte. Door Hem ontvangen wij kracht om getuigen van Jezus te zijn en om de zonde na te laten en een heilig en overwinnend leven te leiden, waarin de vrucht van de Heilige Geest zich kan openbaren. Hij deelt gaven uit aan een ieder zoals Hij dat wil, tot welzijn van de gemeente en tot vervulling van haar taak in de wereld.
Gen. 1:2; Joh. 16:5-15; Joh. 6:63; Hnd. 1:8; Tit. 3:4-7; Gal. 5:22; 1 Kor. 12:11; 1 Kor. 12:7; 1 Kor. 14:12.

Artikel 5 - Openbaring en Heilige Schrift
Wij geloven dat de Bijbel, die de geschriften van het Oude en Nieuwe Testament omvat, het door de Heilige Geest geïnspireerde woord van God is en Gods openbaring aan ons mensen. Daarom is de Bijbel de onfeilbare en gezaghebbende norm en inspiratiebron voor geloof, leer en leven.
Rom. 15:4; 2 Tim. 3:16; 2 Pe. 1:20 en 21.

Artikel 6 - De mens
Wij geloven dat de mens oorspronkelijk goed en volkomen is geschapen naar Gods beeld en gelijkenis. Door moedwillige overtreding is de mens in zonde gevallen en daardoor onderworpen aan de lichamelijke en geestelijke dood. Door de zonde valt iedere mens onder het oordeel. Redding hiervan is alleen mogelijk door aanvaarding van het verlossingswerk van Jezus Christus.
Gen. 1:27-31; Gen. 3:6, 17-19; Rom. 5:12-14.

Artikel 7 - Het reddingsplan van God
Wij geloven dat op grond van het volbrachte werk van Jezus aan het kruis van Golgotha er vergeving is van zonden en verlossing voor allen die zich tot God bekeren. Aan het kruis droeg Jezus als plaatsvervanger voor ieder mens de straf voor de zonde en bewerkte Hij voor iedereen, die in Hem gelooft, verzoening en vrede met God.
Joh. 19:30; Kol. 1:13,14; Joh. 1:12, 13; Joh. 3:16, 36; Jes. 53:5; Ef. 2:14-22.

Artikel 8 - De Gemeente
Wij geloven dat de Gemeente de gemeenschap is waardoor God zijn heilswerk onder leiding van Christus als Hoofd en door de kracht van de Heilige Geest, in deze wereld wil realiseren,. Iedere wedergeboren gelovige maakt deel uit van deze universele gemeente. De plaatselijke gemeente is een zichtbare uiting hiervan. Door de dienst van oudsten, diakenen en de bedieningen, die God daartoe geeft, worden de gelovigen toegerust tot dienstbetoon aan God, aan de wereld en aan elkaar. Iedere gelovige behoort zich in een plaatselijke gemeente te voegen.
Ef. 3:10-12; 1 Tim .3:15; Ef. 4:15,16; Hnd. 1:8; 1 Kor. 12:13; Mt. 5:13-16; Mt. 7:18; 1 Tim. 3:1-15; Tit. 1:5-9; 1 Tim. 5:17-19; Ef. 4:11-16.

Artikel 9 - De opdracht van de Gemeente
Wij geloven dat de gemeente de opdracht heeft Gods Koninkrijk bekend te maken op aarde door de verkondiging van het evangelie in al zijn volheid aan alle volken en hen te maken tot discipelen van Jezus Christus en te brengen tot gehoorzaamheid aan Gods wil. Deze opdracht gaat vergezeld van de belofte dat tekenen en wonderen de gelovigen zullen volgen, zoals de genezing van zieken en het uitdrijven van boze geesten.
Lc. 9:2; Hnd. 20:24-27; Mt. 28:18-20; Rom. 1:5; Rom. 15:18; Rom. 16:26; Mc 16:15-20 Joh. 14:12; Hnd. 2:43; 3:6; 6:8.

Artikel 10 - Doop en Avondmaal
Wij geloven dat de Doop door onderdompeling in water een getuigenis is van met Christus gestorven en opgewekt te zijn tot een nieuw leven. Allen die hun zonden belijden en geloven in Jezus Christus als hun Verlosser en Heer, behoren in gehoorzaamheid aan zijn bevel gedoopt te worden in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest.
Wij geloven dat het Heilig Avondmaal een uitbeelding is van ons deelhebben aan het lichaam en bloed van onze Heer Jezus Christus en een verkondiging is van zijn dood, totdat Hij komt. De gelovigen nemen na zelfonderzoek deel aan het eten van het brood en het drinken van de vrucht van de wijnstok.
Mt. 3:13-17; Mt. 28:19; Hnd. 22:16; Mt. 26:26-29; 1 Kor. 11:23-29.

Artikel 11 - Doop in de Heilige Geest; Uitingen van de Geest
Wij geloven dat God zijn gemeente toerust door de gelovigen te dopen in de Heilige Geest. Deze doop, ontvangen door geloof, wordt herkend door het spreken in nieuwe tongen, zoals de Geest deze geeft uit te spreken en ook door het functioneren van andere geestesgaven in de levens van de gelovigen.
Hnd. 1:4,5; Hnd. 2; 1 Kor. 12:1-11, 28-31; 1 Kor. 14; Ef. 5:18-21.

Artikel 12 - Toekomstverwachting
Wij geloven in de terugkeer van Jezus om als Koning in heerlijkheid te heersen. Wij verwachten een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, waar gerechtigheid en vrede zullen wonen.
Wij geloven in de lichamelijke opstanding van de doden, van zowel rechtvaardigen als onrechtvaardigen.
Wij geloven dat Jezus als Rechter een rechtvaardig oordeel zal vellen over levenden en doden. Dat oordeel houdt in eeuwig leven en heerlijkheid voor hen die Jezus als Verlosser en Heer tot hun heil zijn blijven verwachten en eeuwige verlorenheid voor hen die dat niet hebben gedaan.
Mt. 24; Lc. 17:20-37; Joh. 5:28,29; 1.Kor. 15; 1 Tes. 4:13-18; Heb. 9:27,28; Op. 3:10; 20:11-15; Op. 21.

Slotverklaring en oproep
Op deze belijdenis willen we ons verenigen om samen volk van God te zijn en samen Hem te dienen. Deze belijdenis is opgesteld met de bede dat de waarheid ervan brede erkenning zal vinden en zo tot eenheid mag strekken. Dit alles tot eer van de drieënige God, de Vader, Schepper van hemel en aarde, en Jezus het hoofd van de gemeente en de Heilige Geest, de Trooster die tot de volle waarheid leidt.
Judas 24,25.
Anita, ga je gang....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 18 november 2010, 11:53
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 12:13

[quote=CHATULIEM619]Om aan alle aantijgingen een einde te maken, lijkt het me eens verstandig te kijken wat de pinkstergemeente nu uiteindelijk gelooft. Daarom heb ik een citaat genomen van hun website, waarin staat wat de basis van het geloof is:

Wat waren de aantijgingen dan Chat?

Onlangs las ik in het huisregelement van een evangelische kerk iets over de tucht. Dit stuitte me wel tegen de borst eigenlijk.

Frank

Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 18 november 2010, 13:36
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 12:21

MARTIN695 schreef:
Piekie schreef
de bijbel...door mensen geschreven....en voor die tijd..
ik zie velen die in een 2 e huwelijk gelukkig zijn geworden..
je weet niet waar je aan begint, als je 25 jaar bent en..."trouw tot de dood scheidt "belooft....

Als ik het nu goed begrijp was de bijbel voor die tijd .
Maar hoe zit het nu dan????

Sjalom. Martin

effe voor de duidelijkheid, zoals ik bedoel..je bent en gaat vaak onbevlekt het huwelijk in.
ik ... een meid van 26 stapte in het huweijk, geloofde en eigenlijk denk ik nu, dat ik misschien dan wel wat naief was.
ik uit een beschermd gezin stappende, in het huwelijk met iemand, waarmee ik in de 9 jaar daarna, hij een zwaar ongeluk gehad had, 9 meter van de ladder op zijn kop viel, een blackout had.
Mijn zoon was 5 maanden oud....
een man die een zwaar ongeluk gehad had, net begonnen met eigen bedrijfje.
ik heb veel achter de kiezen gehad..
hij was verslaafd aan gokken drank medicijnen enz.
leugen bedrog agressie geweld overspel.....
2x eigen bedrijfje naar de knoppen.
okey...er zijn wel rustige tijden geweest..
goede herinneringen, dan moet ik diep graven.
ik had veel aan mijn trouw en doop tekst gehad.
ben niet weggelopen, zou ik eerlijk gezegd ook niet gedurfd hebben.
Toen ik in mijn 8ste maand zwangerschap van mijn jongste zat(ik heb 3 kinderen)kwam ik erachter, dat mijn ex een relatie had met een vrouw in een land waar ie vrijwilligerswerk deed,vanuit een chr.organistie...mee gaan met goederen transportsen enz.
Hij was verloofd......
Hij is gegaan.....
bevalling en scheiding tegelijk..
klinkt gek? als ik zeg dat dat wel mijn beste moment was??
wat heb ik God bedankt!!
en Hij zo nabij is geweest in al die jaren! en nog altijd!!
(maar dat lees je wel in andere topics).
en ik..hoop gehad had voor mijn ex, maar hij die anders koos(gelukkig)..
en hij vertrok naar buitenland.
ik net bevallen en alleen met mijn 3 kinderen.
maar zo intens me bevrijdt heb gevoeld.......
en nee...ik dacht..dat ik er mee klaar was...
maar daar zal ik verder niet over uitweiden..
NU...ben ik er nog niet mee klaar...

en ......bij elkaar blijven tot de dood??
ik.. nee, zo zal ik nooit meer een huwelijk ingaan..

het ginig om die zin van.."tot de dood ons scheid"

en...zo word er vaak zo lekker vroom gesproken...
allemaal teksten aanslepen hier in het forum..
al die teksten kun je vinden in de bijbel..
maar..waarom al dat gezwam?
Laat je zelf zien...
wat al die aangedragen teksten met je doet, of niets doen..
je onrust, vertrouwen, simpel...laat je eigen ik meer en meer zien...
als je durft en wilt..
is ook jezelf blootstellen..

succes.................

oeps....jah.de bijbel voor die tijd, het oude testament..

Jezus is toch gekomen? Hij is toch in alles het antwoord?
Hij...mens, net zoals wij..met zijn dingen en behoeften en energie, bedenk em es als mens, haal em maar lekker dichtbij als mens als vriend.
Zike jij je als dingen die daar gebeuren nu nog kunt p;laatsen dan? eeuwen geleden, is nu toch niket van toepassing.
Jah de bijbel is door mensen verteld, en de ervaringen van mensen..
geinspireerd, als je de bijbel letterlijk leest kom je wel heel raar uit.
daarom heb je Gods Geest nodig om te verstaan..
Daarom is de levenswandel van ezus zo mooi..
Hij laat God zien door zijn leven heen..

Ik vind het prachtig..

Laatst aangepast door
PIEKIE042
op donderdag 18 november 2010, 22:29
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 12:32

en dan...als er iets is, ik heel blij ben of verdrietig, iets anders, dan kan ik me zo dichtbij mijn God vinden.
en HIj mij zo begrijpt.
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 12:43

dank je Imke voor je woorden..
Heerlijk om Hem alle lof en eer te geven...
onze dankbaarheid uit mogen spreken.

in alle oprechtheid wil ik spreken, zoals ik ben en me voel..
noujah..heerlijk om gevoel en emotie te hebben, dus de ene dag is anders dan de andere dag.
Maar in alles zo vervult te zijn van onze God...
ppffff..soms zo overlopend.. Clown smiley
en...ben dan zo blij met anderen om te kunnen delen van onze goed en grootheid van onze Vader.. Verliefde smiley Lachende smiley Kussende smiley Kwijlende smiley

Laatst aangepast door
PIEKIE042
op donderdag 18 november 2010, 12:45
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 12:52

Kan je spreken van 'DE' evangeliegemeenten ? Ik ben er in verschillende geweest en ervaar elke gemeente weer anders. Dat is niet enkel bij de evangeliegemeenten zo maar bij elke kerk of gemeente. Een ding hadden ze gemeen: het is gewoon mn richting niet, dat is wat anders dan dat ze iets verkeerd zouden doen.

Maar waarom nu meteen dat wijzende vingertje naar Anita toe.......heb je enig idee hoe jijzelf over andere richtingen praat, met name over de Katholieke kerk? Dat het je richting niet is , prima, maar daarom kan je nog wel respect over praten en dat is ook bij jou vaak ver te zoeken.
Als je wijst wijzen er altijd 3 vingers naar jezelf he.....
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 12:52

PIETER649 schreef:
tja, ik date niet meer piekie.... en of je hier op cm verder nog lekkere dingen tegenkomt?????
maar in ieder geval veel sucses!!! Lachende smiley

( doe die naald in de hooiberg de groeten van me...)

hahaha er is veel meer dan CM...
maar nu effe niet voor mij, ik heb andere dingen.. Knipoog smiley
en??
wie wil nu iemand die zo ziek is? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 13:05

AANGENAAM334 schreef:
Pieter een paar opmerkingen nav jouw badinerende post;
-Hoe weet jij dat van die mannen? Met hen gedated? Of met een kalf geploegd?

Ik heb weleens mannen hierover gesproken, en daarbij: een vrouw heeft voor elke euh.. samensmelting wel een man nodig...
OOK vrouwen vertelden me wel eens iets.

Als iemand anders in de sloot springt dan hoef ik dat nog niet te doen. M.a.w. wat jij deed of waarnam bij anderen hoef ik niet te doen.

Ik heb ook nergens beweerd dat IEDEREEN dat doet.

-'K ben meer dan 26 jaar getrouwd geweest en altijd trouw geweest aan mn ex. Heel bewust. En ja er is heus wel verleiding geweest. Waarom zou ik nu dan wel mn principes vaarwel zeggen? In ieder geval niet voor om jouw woord te gebruiken "jeuk".
- Ouderling, ja ook dat nog. Maar dat is geen garantie.
- Een potentiele relatie na een eerder huwelijk zal altijd anders zijn. Gezien de opgedane (levens)ervaring kan er m.i. eerder sprake zijn van intimiteiten dan eertijds toen de eerste relatie aangegaan werd.
- Potentiele wippert is niet bepaald mijn woordkeus; maar potentieel ja. En of dat voor het huwelijk al is/kan?....niets menselijks is mijn vreemd....en al een huwelijk achter de rug..... en weet van verleiding......... 'k hoop daar een weg in te vinden.....al denk ik niet dat op zo zal zijn als jij beschrijft.

Een goed verleden en een nog mooier voornemen, gefeliciteerd, ik hoop oprecht voor je dat je t volhoud!

-

Je mag mijn posting best badinerend noemen, heb ik geen probleem mee.
Wat ik wel jammer vind is dat je het hele stukje op jezelf betrekt, ik heb geenszins de intentie gehad het over jou persoonlijk te hebben.
Mijn intentie was slechts enige cm-ervaring weer te geven.
Het lijkt wellicht heel mooi om de goegemeenschap hier als een verzameling heiligen te zien maar dat balonnetje wilde ik graag doorprikken.
Mijn, met opzet gekozen, woordkeuze mag jou niet aanstaan, duidelijk is het wel.
Een drol blijft een drol, al leg je er een diamant op, dus waarom niet in duidelijke taal?
Nogmaals, dat jij je niet herkend in mijn posting zal best, maar ik heb teveel cm-ervaring om er voetstoots van uit te gaan dat een vroom profiel ( of forumbijdrage) altijd een correcte weergave van de persoon is.
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 13:55

AANGENAAM334 schreef:
daarom.....?????.... kan sex zonder liefde leuk zijn......qua beleving misschien wel......maar in moreel en in christelijk perspectief inferieur en verwerpelijk

Jammer dat je er zo over denkt!
Sex is nl een God gegeven iets waar je van mag genieten!
Idd zo zie ik het anders had God het toch ook niet gegeven vind je wel?

En nee sex is niet vies
Kortom dat wou ik er nog effe aan toevoegen....
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 14:25

PIEKIE042 schreef:
en dan...als er iets is, ik heel blij ben of verdrietig, iets anders, dan kan ik me zo dichtbij mijn God vinden.
en HIj mij zo begrijpt.

Heerlijk is dat he Hij is gewoon bij ons in ons hart!
Dat is wat relatie met Hem is Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 14:27

ANNETTE792 schreef:
Kan je spreken van 'DE' evangeliegemeenten ? Ik ben er in verschillende geweest en ervaar elke gemeente weer anders. Dat is niet enkel bij de evangeliegemeenten zo maar bij elke kerk of gemeente. Een ding hadden ze gemeen: het is gewoon mn richting niet, dat is wat anders dan dat ze iets verkeerd zouden doen.

Maar waarom nu meteen dat wijzende vingertje naar Anita toe.......heb je enig idee hoe jijzelf over andere richtingen praat, met name over de Katholieke kerk? Dat het je richting niet is , prima, maar daarom kan je nog wel respect over praten en dat is ook bij jou vaak ver te zoeken.

Ik denk dat je echt niet kan bagetaliseren hoor Chat, en jij elke gemeente is anders zo heb ik dat ook ervaren!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 14:44

GOED LEZEN !!!!

hallo lieve mede cm-ers

bij deze nodigen we jullie uit voor een gezellige middag-avond om
gezamelijk al vast in kerstsferen te komen op 18 December 2010
(het is een feestje zonder kinderen !)
dit gezellige feestje wordt gehouden bij wadriaan die zo geweldig is om haar huis ter beschikkiing te stellen

we beginnen s'middags rond 4 uur tot ongeveer 23,00 sávonds

samen eerst gezellig aan een bakkie koffie of thee of chocomelk met wat lekkers en kennismaken met elkaar dmv ....(dat is nog een verrassing)

waarna we gezellig gezamelijk gaan eten van een lopend bufetje.

om de prijs laag te houden verzoeken we jullie om zelf drinken mee te brengen wat we gezamelijk delen bv frisdrank,sapjes of een flesje wijn of rose (het is dus NIET de bedoeling dat het een zuipfeestje wordt!!!

de prijs waar we vanuit gaan zal dan € 12,50 per persoon zijn, (even afhankelijk met hoevelen we zullen zijn)
er is plaats voor maximaal 25 tot 30 personen
en er is evt mogenlijkheid tot overnachting met ontbijt voor €2,50

alle betalingen vooraf ;uiterlijk op 8 Decenber moet dat binnen zijn
anders gaat voor de wanbetalers het feest niet door!
wees er snel bij want vol is vol

voor vervoer is ieder zelf verantwoordelijk,dus kijk onderling of je met elkaar mee kunt rijden

wij rekenen op veel gezellige mensen

dus mensen geef je op want vol is vol!

1. Grace585 (organisatrice)
2. wadriaan370 (organisatrice)
3. imke917
4. gilles669
5. angelique327
6. marianne129 ? (onder voorbehoud)
7. chatuliem619
8.rose524
9. crossroad317 (onder voorbehoud)
10. herman
11. mary656 ?
12. alous961 (onder voorbehoud)
13 .sofie807 (onder voorbehoud)
14. ton818
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.

sorry er hadden zich meer mensen opgegeven via de chat maar puppie heeft me lijstje gevreten dus vul je naam maar weer ff in op de lijst.a.u.b.
we kijken naar jullie uit
1e week van dec mail ik iedereen ff voor de gegevens

Laatst aangepast door
GRACE585
op donderdag 18 november 2010, 14:46
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 15:26

[quote=FRANKT627]

Chatuliem doelt hier op artikelen, die iemand op het forum geplaatst heeft, die laten zien dat de pinksterkerken valse leer verkondigen.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op donderdag 18 november 2010, 16:22
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 15:45

PIETER649 schreef:
Je mag mijn posting best badinerend noemen, heb ik geen probleem mee.
Wat ik wel jammer vind is dat je het hele stukje op jezelf betrekt, ik heb geenszins de intentie gehad het over jou persoonlijk te hebben.
Mijn intentie was slechts enige cm-ervaring weer te geven.
Het lijkt wellicht heel mooi om de goegemeenschap hier als een verzameling heiligen te zien maar dat balonnetje wilde ik graag doorprikken.
Mijn, met opzet gekozen, woordkeuze mag jou niet aanstaan, duidelijk is het wel.
Een drol blijft een drol, al leg je er een diamant op, dus waarom niet in duidelijke taal?
Nogmaals, dat jij je niet herkend in mijn posting zal best, maar ik heb teveel cm-ervaring om er voetstoots van uit te gaan dat een vroom profiel ( of forumbijdrage) altijd een correcte weergave van de persoon is.

Dat onze manier van uitdrukken niet overeenkomt is evident. Geen probleem en even goede vrienden. En nu niet gelijk reageren met, we zijn geen vrienden of dat wil ik ook niet... that is not the issue here dude!
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is en het is de toon die de muziek maakt. Onze toonzetting verschilt. Ik hou bijvoorbeeld niet van sarcasme. Dat is wat mij betreft een dissonant. Er is verschil in aanpak; nuance -alsof ik nooit direct ben- versus directheid, ervaring versus ideaal. Wat dat laatste betreft ben ik bepaald niet naief maar wil ondanks dat aan mijn idealen vast houden. Waarbij ik niet zeg dat jij geen idealen hebt.
Ik denk dat het wel duidelijk is hoe we er beide over denken. Dat hoeft niet uitgesponnen te worden. Neemt niet weg dat ik graag je bijdragen lees. Al was het maar om geprikkeld te worden. Dat is een verleiding die ik me wel toesta.

Laatst aangepast door
AANGENAAM334
op donderdag 18 november 2010, 15:47
Naar boven

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 15:59

GRACE585 schreef:
GOED LEZEN !!!!

hallo lieve mede cm-ers

bij deze nodigen we jullie uit voor een gezellige middag-avond om
gezamelijk al vast in kerstsferen te komen op 18 December 2010
(het is een feestje zonder kinderen !)
dit gezellige feestje wordt gehouden bij wadriaan die zo geweldig is om haar huis ter beschikkiing te stellen

we beginnen s'middags rond 4 uur tot ongeveer 23,00 sávonds

samen eerst gezellig aan een bakkie koffie of thee of chocomelk met wat lekkers en kennismaken met elkaar dmv ....(dat is nog een verrassing)

waarna we gezellig gezamelijk gaan eten van een lopend bufetje.

om de prijs laag te houden verzoeken we jullie om zelf drinken mee te brengen wat we gezamelijk delen bv frisdrank,sapjes of een flesje wijn of rose (het is dus NIET de bedoeling dat het een zuipfeestje wordt!!!

de prijs waar we vanuit gaan zal dan € 12,50 per persoon zijn, (even afhankelijk met hoevelen we zullen zijn)
er is plaats voor maximaal 25 tot 30 personen
en er is evt mogenlijkheid tot overnachting met ontbijt voor €2,50

alle betalingen vooraf ;uiterlijk op 8 Decenber moet dat binnen zijn
anders gaat voor de wanbetalers het feest niet door!
wees er snel bij want vol is vol

voor vervoer is ieder zelf verantwoordelijk,dus kijk onderling of je met elkaar mee kunt rijden

wij rekenen op veel gezellige mensen

dus mensen geef je op want vol is vol!

1. Grace585 (organisatrice)
2. wadriaan370 (organisatrice)
3. imke917
4. gilles669
5. angelique327
6. marianne129 ? (onder voorbehoud)
7. chatuliem619
8.rose524
9. crossroad317 (onder voorbehoud)
10. herman
11. mary656 ?
12. alous961
13 .sofie807 (onder voorbehoud)
14. ton818
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.

sorry er hadden zich meer mensen opgegeven via de chat maar puppie heeft me lijstje gevreten dus vul je naam maar weer ff in op de lijst.a.u.b.
we kijken naar jullie uit
1e week van dec mail ik iedereen ff voor de gegevens

Ik heb mijn dienst kunnen ruilen. dus ik ga gezellig mee doen met jullie. en blijf lekker slapen. Dus Grace , hierbij en ik neem nog een single man ws mee. dat hoor je nog.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 16:16

ANNETTE792 schreef:
VPE schreef:
Welkom op de website van de Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten. Dit is dé plek om meer te weten te komen over ons landelijk netwerk van ruim 180 pinkster- en volle evangeliegemeenten en 260 predikanten en andere geestelijke werkers. De VPE is verbonden aan de World Assemblies of God Fellowship, waarbij 250.000 gemeenten zijn aangesloten met zo'n 60 miljoen leden wereldwijd en waar 250.000 nieuwe leden elke maand erbij komen.
Het is natuurlijk representatief voor een groot aantal gemeentes...
ANNETTE792 schreef:
Anita heeft een aantal pertinente onjuistheden gepubliceerd op het forum. Het is logisch dat ik daarom haar mening hierover vraag. Ten tweede, ik ben idd kritisch ten opzichte van andere kerken en theologieën, maar ik ben wel eerlijk in mijn argumentatie en bereid om in te gaan op discussies.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 18 november 2010, 16:21
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 16:44

CHATULIEM619 schreef:
Anita, ga je gang....

Jammer dat je afsluit met een dergelijke persoonlijke sneer.
Ja, er zijn wat stukken geplaatst door haar die de pinksterbeweging op de korrel nemen. Maar maak er niet meteen een zo persoonlijke vete van. Als je enkel en alleen de uitgangspunten had geplaatst had je een heel mooi open onderwerp aangemaakt...nu ligt er meteen een aanvalssfeer in...jammer...

Nu dus maar gauw inhoudelijk verder, denk ik maar zo...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 17:01

CHATULIEM619 schreef:
Het is natuurlijk representatief voor een groot aantal gemeentes...

Chat, jij kent mijn verhaal.......die gemeente is direct bij de oprichting van de VPE daarbij aangesloten.....dan snap je waarschijnlijk ook dat ik die niet echt representatief voor alle evangelische gemeentes vind. Ik kijk liever naar de mensen in een gemeente dan naar het stempeltje dat ze op hebben.

Anita heeft een aantal pertinente onjuistheden gepubliceerd op het forum. Het is logisch dat ik daarom haar mening hierover vraag. Ten tweede, ik ben idd kritisch ten opzichte van andere kerken en theologieën, maar ik ben wel eerlijk in mijn argumentatie en bereid om in te gaan op discussies.

Het stuk dat je plaatste als reactie daarop vind ik ook niks mis mee, maar
de manier waarop je Anita's mening vraagt komt erg vervelend over en zorgt, zoals Henk ook al aangeeft, meteen een vijandig sfeertje.
En kritisch zijn is niets mis mee, zolang het respect vol gebeurd, afzeiken is een heel ander verhaal.

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op donderdag 18 november 2010, 17:05
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 17:10

HENK710 schreef:
Ja, er zijn wat stukken geplaatst door haar die de pinksterbeweging op de korrel nemen. Maar maak er niet meteen een zo persoonlijke vete van. Als je enkel en alleen de uitgangspunten had geplaatst had je een heel mooi open onderwerp aangemaakt...nu ligt er meteen een aanvalssfeer in...jammer...

Om dan toch maar even "off-topic" te reageren;

Ik ben het met je eens dat het niet goed is om dergelijke discussies persoonlijk te maken, maar het is wel degelijk zo dat Anita met haar lappen tekst exact hetzelfde doet! Elders op een van de recente topics heb ik ook al aangegeven mij (meer en meer) persoonlijk aangevallen te voelen door Anita's bijdragen. Immers, als je hart ergens door geraakt word, maakt dat de zaak ook persoonlijk...het zou Anita sieren, of deze bijdragen achterwege te laten, of eens haar eigen woorden te gaan gebruiken...
Het verdient wellicht niet de schoonheidsprijs, maar op deze manier kun je dit soort reacties wél verwachten!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 17:18

Er vol enthousiasme naar uitzien! Lachende smiley

Maar toch geloof ik niet dat ik iets anders zou gaan doen...

Alhoewel, men CM-abo zal ik dan ws. wel opzeggen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 17:34

HENK710 schreef:

Sinds wanneer is dat een sneer, het is een uitnodiging, je kunt ook alles er maar in lezen wat je wilt....
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 17:38

ALOUS961 schreef:
Ik heb mijn dienst kunnen ruilen. dus ik ga gezellig mee doen met jullie. en blijf lekker slapen. Dus Grace , hierbij en ik neem nog een single man ws mee. dat hoor je nog.

Alous, helemaal tegek dat je er ook bij kunt zijn !!!!! Gaaaaf meis!!!!
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 17:52

TESSYBEAR731 schreef:
Ik heb van de week gezien op t.v. dat dit jaar 97% van de sjokoladeletters gemaakt zijn van eerlijke chocolade...vorig jaar was dit een stuk minder!
Hoe mooi is dat! Lachende smiley

Maak me niet uit. Als de smaak maar goed is. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 17:54

FRANKT627 schreef:
Onlangs las ik in het huisregelement van een evangelische kerk iets over de tucht. Dit stuitte me wel tegen de borst eigenlijk.

Frank

Maar dat hebben de RKK, de PKN en andere Protestantse Kerken toch ook? 'k Begrijp wel dat het woord 'tucht' een negatieve klank kan hebben. Het kan toegepast worden als bijv. een predikant privé dingen uitspookt, die tegen de Bijbel ingaan. Als gemeente sta je wel ergens voor, dan mogen er ook regels zijn om dit te bewaken. Ik zou er juist moeite mee hebben, als alles maar goedgepraat zou worden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 17:56

VISSER278 schreef:

Maakt Verkade ook eerlijke chocola? 'k Heb net een stuk op. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 17:58

CHATULIEM619 schreef:
Kijk, ik kijk gewoon naar het resultaat. En dan zie ik de beste vertaling die er ooit gemaakt is. Ik zie nergens in de vertaling terug, dat men geprobeerd heeft met de tekst te knoeien. Ook zie ik dat veel mensen opeens meer de Bijbel zijn gaan lezen, omdat ze het weer gewoon kunnen begrijpen wat er staat. En de bijbelstudies zijn veel duidelijker voor mensen, omdat ze nu ook zelf weer kunnen onderzoeken wat er staat.

En dan kunnen we vanaf 4 december ook nog eens de herziene statenvertaling lezen, in "begrijpelijk leesbaar" Nederlands Lachende smiley

http://www.reformatieinstituutdordrecht.nl/resultaten/statenvertaling

http://www.vergadering.nu/leesmap20070703-wjo-herzienestatenvertaling.htm
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 18:00

CHATULIEM619 schreef:
Sinds wanneer is dat een sneer, het is een uitnodiging, je kunt ook alles er maar in lezen wat je wilt....

Als jouw intentie goed was, hoef je er ook niet wakker van te liggen. Knipoog smiley Ik las er ook niet echt een sneer in.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 18:01

CROSSROAD317 schreef:
En dan kunnen we vanaf 4 december ook nog eens de herziene statenvertaling lezen, in "begrijpelijk leesbaar" Nederlands Lachende smiley

http://www.reformatieinstituutdordrecht.nl/resultaten/statenvertaling

http://www.vergadering.nu/leesmap20070703-wjo-herzienestatenvertaling.htm

Eindelijk! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 18:03

VISSER278 schreef:

Dus jij vind het wel oké dat jouw chocoladeletters gemaakt zijn door kinderen van 5 Smiley die vol vragen zit
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 ... 6194 Volgende
Pagina 1533 van 6194