ChristianMatch

Forum

emoticons
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIK390

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 21:46

PANTER584 schreef:
Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril even mijn leesbril opzetten

zou ik ook doen al die emotions door de diepte niet meer te zien zijn Verliefde smiley

Laatst aangepast door
ERIK390
op dinsdag 30 november 2010, 21:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 21:52

CHATULIEM619 schreef:
Klopt Cross, maar deze wijziging heeft niet te maken met de opkomst.
Ik vind dat ik rekening heb te houden met de zondagsheiliging. Er zijn mensen die graag naar de dienst gaan en dat wil ik natuurlijk respecteren.

Ik ga op zaterdag naar de dienst. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 21:54

LEANNE226 schreef:
Maar de kerstgedachte is niet het plaatje dat je voor de tv ziet Angel,van die zogenaamde gezellige gezinnetjes,maar de komst van Jezus,dát vieren we! En of je alleen bent of niet,dat is toch genoeg voor vreugde in je hart?
Eenzaamheid is iets van alle dagen........

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Met Kerst kan iemand wel extra geconfronteerd worden met de eenzaamheid, maar dan is dat gevoel er waarschijnlijk op andere dagen ook al. Dat zal niet meevallen.

Kerst mag je ook vieren met je gemeente, uiteindelijk gaat het om de komst van Jezus. Misschien dat iemand die Kerst (thuis) alleen viert daar wel meer mee bezig is, dan mensen die deze dagen volgepland hebben.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 30 november 2010, 21:56
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 21:59

AANGENAAM334 schreef:
Hoe lees/interpreteer je in dit verband bijvoorbeeld Rom 8:5-8;Wie zich door zijn eigen natuur laat leiden is gericht op wat hij zelf wil, maar wie zich laat leiden door de Geest is gericht op wat de Geest wil. Wat onze eigen natuur wil brengt de dood, maar wat de Geest wil brengt leven en vrede. Onze eigen wil staat vijandig tegenover God, want hij onderwerpt zich niet aan zijn wet en is daar ook niet toe in staat. Wie zich door zijn eigen wil laat leiden, kan God niet behagen.

Hoi Aangenaam! Sorry voor de late reactie! Ik was voor een leuk weekend in Israël! Maar waarom zou ik me moeten laten leiden door een historisch boek? Wat is de meerwaarde ervan boven mijn eigen realistisch denken? Als je je altijd overgeeft aan anderen die voor je denken, dan kom je nergens! Maar dat zul je ongetwijfeld beseffen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:01

CHATULIEM619 schreef:
Zin of onzin. Gezelligheid, romantiek, gezellig eten, konijn op tafel, kortom
wat is de betekenis voor Kerst voor jou en hoe wil je dat vormgeven dit jaar....

Je kunt geen Kerstfeest vieren, als je niet vooruit kijkt naar het Paasfeest. Voor mij staat het lijden (op aarde, wat al begon bij Zijn geboorte) en sterven van Jezus, als straf voor mijn zonden, centraal. Daar ben ik God heel dankbaar voor. Als het goed is, denk je daar alle (zon)dagen van het jaar aan.

Met Kerst ga ik naar de kerk, om samen met de gemeente de geboorte van Jezus te vieren. Verder vind ik het fijn om tijdens deze dagen, mijn familie te ontmoeten. Al zal ik ook best moe zijn, na een drukke periode met allerlei Kerstvieringen (van mijn werk) in de week daarvoor. ´k Krijg de dag ervoor pas vakantie.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 30 november 2010, 22:06
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:05

AREND003 schreef:
Hoi Aangenaam! Sorry voor de late reactie! Ik was voor een leuk weekend in Israël! Maar waarom zou ik me moeten laten leiden door een historisch boek? Wat is de meerwaarde ervan boven mijn eigen realistisch denken? Als je je altijd overgeeft aan anderen die voor je denken, dan kom je nergens! Maar dat zul je ongetwijfeld beseffen!

Je eigen realistische denken is gevormd door wat je allemaal zelf hebt gehoord/gezien/gelezen. Dus daar past zo'n boek prima bij. Dit betekent geenszins dat je ineens je denken overgeeft aan dat van een ander...
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:05

En sorry voor de anderen! Daar komt nog een antwoord op! Trusten!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:08

HENK710 schreef:
Je eigen realistische denken is gevormd door wat je allemaal zelf hebt gehoord/gezien/gelezen. Dus daar past zo'n boek prima bij. Dit betekent geenszins dat je ineens je denken overgeeft aan dat van een ander...

En daar had ik niemand voor nodig! Alleen mezelf! Duidelijk? En het denken laat ik over aan mezelf! Realistisch!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:08

AREND003 schreef:
En sorry voor de anderen! Daar komt nog een antwoord op! Trusten!

Je gaat antwoord geven en toch sorry zeggen Smiley die vol vragen zit
We wachten rustig af hoor! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:13

BART817 schreef:
maar even serieus, als hier alleen maar gezeurd wordt en men niet in staat is dit te delen wil ik cm vragen dit topic te sluiten of op slot te zetten!

Ik kan me niet voorstellen, dat Chris dit doet. Als je een topic opent, zijn de reacties wel eens anders dan je verwacht/hoopt. Maar naar mijn idee, gaat het er netjes aan toe.

Trouwens.....mijn hoogste linc-score met iemand is 78. Echt hoog zeg! Maar toen ik dat profiel ooit bekeek, heb ik 'm gelijk gecamoufleerd. 'k Weet niet wat destijds de reden was om dat te doen, maar dat zal een eerste indruk geweest zijn. Dus het zegt mij niet zo heel veel.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 30 november 2010, 22:13
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:14

Kan effe duren! Maar waar je recht op hebt! Dat krijg je! Kan iemand, Door mijn tijdgebrek nog even de vragen in 1 post op een rijtje zetten? Dank jullie wel! En trusten!
Naar boven

Auteur Bericht
JEEDUB953

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:15

Ik heb een fraai tv..., al zeg ik het zelf... (gewoon een 80cm lcd, maar best een aardig ding).

Staat dat ding alle dagen aan... NÉÉ, alsjeblieft niet..., er is inderdaad veel meer te doen...
Zoveel zinvols, en zinniger tijdverdrijf.
Uit verveling tv kijken..., zelden...

Sociale contacten onderhouden..., dát heeft bij mij prioriteit... TOP prioriteit...
Met je vrienden/vriendinnen omgaan... dat is nuttig tijd investeren.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:15

CARIEN982 schreef:
Ja...ja.... in euhhhh? Lachende smiley

nee laten we maar op een zaterdag gaan,
enne niet zo preuts Marijan. Knipoog smiley

Hmm....als dat erin zit, krijg je dat er maar niet zomaar uit. Twijfelende smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:16

VISSER278 schreef:
Gezellig. Lachende smiley

Jolan, ga je ook mee? Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:31

LEANNE226 schreef:
Maar de kerstgedachte is niet het plaatje dat je voor de tv ziet Angel,van die zogenaamde gezellige gezinnetjes,maar de komst van Jezus,dát vieren we! En of je alleen bent of niet,dat is toch genoeg voor vreugde in je hart?

Wat mij betreft zijn jullie iets te snel met de conclusies; t heeft wat mij betreft niets met eenzaamheid te maken.

Ik zie zelf de link tussen de huidige manier van kerst vieren met de geboorte van Jezus Christus niet meer zo. Jezus is helemaal niet in december geboren; Zijn verjaardag valt niet eens niet in de winter. Soms denk ik weleens; wist ik Zijn echte geboortedatum maar (op de dag precies); dan hield ik op die dag een fantastisch feest!

De reden dat ik kerst een verschrikking vind komt door het feit dat ik er erg slechte herinneringen aan heb. Ik zie om mij heen een groot 'familiefeest' en ik gruw dr van. Mijn herinneringen aan de combinatie van familie en kerst zijn helaas nog ieder jaar levendig.

Wat de geboorte van Jezus betreft; die is denk ik niet los te koppelen van het doel waarmee Hij naar deze aarde kwam. Ik heb zelf een beetje moeite met het 'lief klein kindeke' (ondanks het feit dat Hij dat zeker was), omdat ik tegelijk Zijn lijden en Zijn weg naar het kruis voor mij zie. Het besef dat Jezus 'met voorbedachte rade' naar deze wereld kwam om aan een kruis te sterven maakt dat ik Zijn geboorte anders beleef. De grimmige schaduw van het onbegrijpelijk grote offer dat Hij brengt, maar ook Zijn glorieuze overwinning, hangen voor mij al over die onschuldige kribbe heen.

"Gij hebt geen lust gehad aan slachtoffer en spijsoffer; Gij hebt mij de oren doorboord; brandoffer en zondoffer hebt Gij niet geeist. Toen zeide ik: Zie, ik kom; in de rol des boeks is van mij geschreven. Ik heb lust, o mijn God! om Uw welbehagen te doen; en Uw wet is in het midden mijns ingewands." (Psalm 40: 7-9)
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:37

AREND003 schreef:
Ik zie dat anders. 'k zie het niet alleen als historisch boek, hoewel het dat ook is, maar als een bron van inspiratie. Dat ervaar ik telkens weer. En dat is mijn realiteit. Iedere keer weer nieuwe inzichten. Ieder keer weer nieuwe schatten. Het zijn geen dode letters maar het is een LEVEND woord. Over realistisch gesproken. Het is een misvatting als dat ik me daarbij overgeef aan anderen als zou ik niet meer nadenken. Het zet juist aan tot na- en overdenken.

Laatst aangepast door
AANGENAAM334
op dinsdag 30 november 2010, 22:42
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:59

BART817 schreef:
die kan mss wel beter bij: 'het mooiste moment van de dag'dit topic mag over wat je op cm meemaakt, lees eerste bericht.als je de gordijnen opendoet en alles is wit dan is waarschijnlijk je explorer vastgelopen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Aaah, ik snapput. We moeten hier onze vorderingen op CM bijhouden! Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 23:05

Geliefden

Zoals jullie weten zijn we dicht bij Mijn verjaardag, elk jaar wordt die door jullie gevierd. Gedurende die tijd geven jullie elkaar veel kado's , is er muziek ter ere van Mij en het eten is uitstekend.
Het is fijn te weten dat in ieder geval er mensen zijn die Mijn verjaardag niet vergeten zijn. Vroeger wist iedereen nog de reden van Mijn feest, en waren zij dankbaar voor alles wat Ik voor ze deed.
Maar in deze tijd weet bijna niemand dat meer.

Families en vrienden komen bij elkaar en hebben een fijne tijd samen.

Ik kan me vorig jaar nog herinneren.........

Het was groot feest met mooie gedekte tafels, heerlijke gerechten, fruit, noten en chocolade, gebak en drankjes. Ook de versieringen maakten het extra feestelijk.
Maar weet je ...... Ik was niet uitgenodigd!
Ik was wel de eregast maar men was vergeten Mij een uitnodiging te sturen. Het feest was ter ere van Mij , maar Ik was er niet bij. Terwijl Ik er zo graag bij geweest zou zijn.
Om je de waarheid te zeggen , verbaasde het me niet want al de vorige jaren vond Ik de deur gesloten. Omdat ik niet was uitgenodigd besloot Ik toch stilletjes binnen te gaan en in een hoekje naar het feest te kijken. Iedereen was aan het drinken , men vertelde elkaar moppen en ze lachtten overal om. Ze hadden het geweldig.

Tot overmaat van ramp kwam er een dikke man in een rood pak binnen, hij had een lange witte baard.
En hij riep HO,HO,HO, en hij leek dronken. Hij ging op een stoel zitten en alle kinderen kwamen aangerend alsof het feest voor hem was.

Om middernacht omhelsde iedereen elkaar. Ik steek Mijn armen wijd uit en wachtte tot iemand Mij zou omhelzen......maar niemand dacht eraan.
Toen gingen ze de pakjes uitpakken en Ik keek of er voor Mij ook een pakje bij was, maar nee!

Hoe zou jij je voelen als je jarig was en iedereen kreeg een kado'tje behalve jij, de jarige?

Toen begreep Ik dat ik niet welkom was en ing stilletjes weg.

Wat zou ik het fijn vinden als je de komende Kerst Mij mee liet vieren.
Dat Ik mee mocht delen in het feit dat Ik ruim 2000 jaar geleden geboren werd om voor jou te sterven aan het kruis, zodat jij mag leven.
Mijn enige wens voor kerst is: Dat jij dit gelooft met je hele hart.

Ik zal je wat vertellen......... Ik ben zelf een feest aan het voorbereiden , een feest zoals geen mens kan bedenken. Ik ben al bezig met de uitnodigingen te schrijven en er is ook een uitnodiging voor jou bij!
Ik zal je naam schrijven met gouden letters in een groot gastenboek .
Alleen diegenen die in dát boek staan mogen binnen komen en meefeesten.
Diegenen die Mijn uitnodiging niet aannemen , laat Ik buiten staan.

Bereid je voor , want als alles klaar is , begint het feest.

Ik houd van je,

Jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 23:15

VISSER278 schreef:
Geliefden

Zoals jullie weten zijn we dicht bij Mijn verjaardag, elk jaar wordt die door jullie gevierd. Gedurende die tijd geven jullie elkaar veel kado's , is er muziek ter ere van Mij en het eten is uitstekend.
Het is fijn te weten dat in ieder geval er mensen zijn die Mijn verjaardag niet vergeten zijn. Vroeger wist iedereen nog de reden van Mijn feest, en waren zij dankbaar voor alles wat Ik voor ze deed.
Maar in deze tijd weet bijna niemand dat meer.

Families en vrienden komen bij elkaar en hebben een fijne tijd samen.

Ik kan me vorig jaar nog herinneren.........

Het was groot feest met mooie gedekte tafels, heerlijke gerechten, fruit, noten en chocolade, gebak en drankjes. Ook de versieringen maakten het extra feestelijk.
Maar weet je ...... Ik was niet uitgenodigd!
Ik was wel de eregast maar men was vergeten Mij een uitnodiging te sturen. Het feest was ter ere van Mij , maar Ik was er niet bij. Terwijl Ik er zo graag bij geweest zou zijn.
Om je de waarheid te zeggen , verbaasde het me niet want al de vorige jaren vond Ik de deur gesloten. Omdat ik niet was uitgenodigd besloot Ik toch stilletjes binnen te gaan en in een hoekje naar het feest te kijken. Iedereen was aan het drinken , men vertelde elkaar moppen en ze lachtten overal om. Ze hadden het geweldig.

Tot overmaat van ramp kwam er een dikke man in een rood pak binnen, hij had een lange witte baard.
En hij riep HO,HO,HO, en hij leek dronken. Hij ging op een stoel zitten en alle kinderen kwamen aangerend alsof het feest voor hem was.

Om middernacht omhelsde iedereen elkaar. Ik steek Mijn armen wijd uit en wachtte tot iemand Mij zou omhelzen......maar niemand dacht eraan.
Toen gingen ze de pakjes uitpakken en Ik keek of er voor Mij ook een pakje bij was, maar nee!

Hoe zou jij je voelen als je jarig was en iedereen kreeg een kado'tje behalve jij, de jarige?

Toen begreep Ik dat ik niet welkom was en ing stilletjes weg.

Wat zou ik het fijn vinden als je de komende Kerst Mij mee liet vieren.
Dat Ik mee mocht delen in het feit dat Ik ruim 2000 jaar geleden geboren werd om voor jou te sterven aan het kruis, zodat jij mag leven.
Mijn enige wens voor kerst is: Dat jij dit gelooft met je hele hart.

Ik zal je wat vertellen......... Ik ben zelf een feest aan het voorbereiden , een feest zoals geen mens kan bedenken. Ik ben al bezig met de uitnodigingen te schrijven en er is ook een uitnodiging voor jou bij!
Ik zal je naam schrijven met gouden letters in een groot gastenboek .
Alleen diegenen die in dát boek staan mogen binnen komen en meefeesten.
Diegenen die Mijn uitnodiging niet aannemen , laat Ik buiten staan.

Bereid je voor , want als alles klaar is , begint het feest.

Ik houd van je,

Jezus.

Dank je Visser. Ik had hem ooit eerder gelezen, maar tis nog steeds een indringende en waarachtige en mooie boodschap.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 23:59

CHATULIEM619 schreef:
eerlijk gezegd is dat een van de leukste kersfeesten geweest die ik heb meegemaakt. Maar goed dat er van die terrasverwarming stond, en dat we later zelfs de vuurkorf aan konden zetten in de tent...

Mijnes ook hoor Chatuliem... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 00:01

TESSYBEAR731 schreef:
Sja, hier inmiddels ook wel hoor Knipoog smiley

oh gelukkig Tess, de sint is het westen niet vergeten... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
(oooh nee... sint strooide niet met sneeuw he'... Clown smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 00:06

Jaaaaaaaaaaa....weer een nieuw CM-setje te melden, nl wimbriene892 en ondergetekende!

We ervaren beide dat God onze relatie leidt en dat Hij heel dicht bij ons is!
Alle dank en eer gaat dan ook naar Hem!!!

Wim en José

Laatst aangepast door
JOSINA022
op woensdag 1 december 2010, 00:12
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 00:37

SUSANNAH475 schreef:
Mijnes ook hoor Chatuliem... Knipoog smiley

Gelukkig had ik oordoppen bij me ..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 00:47

CROSSROAD317 schreef:
Gelukkig had ik oordoppen bij me ..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 00:49

JOSINA022 schreef:
Jaaaaaaaaaaa....weer een nieuw CM-setje te melden, nl wimbriene892 en ondergetekende!

We ervaren beide dat God onze relatie leidt en dat Hij heel dicht bij ons is!
Alle dank en eer gaat dan ook naar Hem!!!

Wim en José

gefeliciteerd en veel geluk toegewenst
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 01:08

LEANNE226 schreef:

Maar op zulke dagen is het het ergst Leanne!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 01:18

GRACE585 schreef:
GRACE585 schreef:
GOED LEZEN !!!!

hallo lieve mede cm-ers

bij deze nodigen we jullie uit voor een gezellige middag-avond om
gezamelijk al vast in kerstsferen te komen op 18 December 2010
(het is een feestje zonder kinderen !)
dit gezellige feestje wordt gehouden bij wadriaan die zo geweldig is om haar huis ter beschikkiing te stellen

we beginnen s'middags rond 4 uur tot ongeveer 23,00 sávonds

samen eerst gezellig aan een bakkie koffie of thee of chocomelk met wat lekkers en kennismaken met elkaar dmv ....(dat is nog een verrassing)

waarna we gezellig gezamelijk gaan eten van een lopend bufetje.

om de prijs laag te houden verzoeken we jullie om zelf drinken mee te brengen wat we gezamelijk delen bv frisdrank,sapjes of een flesje wijn of rose (het is dus NIET de bedoeling dat het een zuipfeestje wordt!!!

de prijs waar we vanuit gaan zal dan € 12,50 per persoon zijn, (even afhankelijk met hoevelen we zullen zijn)
er is plaats voor maximaal 25 tot 30 personen
en er is evt mogenlijkheid tot overnachting met ontbijt voor €2,50

alle betalingen vooraf ;uiterlijk op 8 Decenber moet dat binnen zijn
anders gaat voor de wanbetalers het feest niet door!
wees er snel bij want vol is vol

voor vervoer is ieder zelf verantwoordelijk,dus kijk onderling of je met elkaar mee kunt rijden

wij rekenen op veel gezellige mensen

dus mensen geef je op want vol is vol!

1. Grace585 (organisatrice)
2. wadriaan370 (organisatrice)
3. imke917
4. gilles669
5. angelique327
6. marianne129 ? (onder voorbehoud)
7. chatuliem619
8 .rose524
9. crossroad317 (onder voorbehoud)
10. herman388
11. mary656 ?
12. alous961
13 .sofie807 (onder voorbehoud)
14. ton818
15. sjaak585
16. pimpernel883
17. susannah475 (onder voorbehoud)
18. henduk927 ???
19. willemijn410
20. emma807
21. heideke096
22. mariska601 (onder voorbehoud)
23. cleo478
24. teuni992
25. moppie742
26. marina999(onder voorbehoud)
27.
28.
29.
30

1e week van dec mail ik iedereen ff voor de gegevens

nog 4 plekkies over dus haast je als je erbij wilt zijn

Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 01:20

PIETER649 schreef:
is daar verschil tussen dan???

De vraagtekens (en mijn naam) waren er door Grace neergezet omdat ze niet wist of ik zou komen.
Onder voorbehoud heb ik er zelf bijgezet... waarmee ik bevestig dat ik kom, maar wel onder voorbehoud.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 07:52

ZINGA672 schreef:
Wat mij betreft zijn jullie iets te snel met de conclusies; t heeft wat mij betreft niets met eenzaamheid te maken.

Ik zie zelf de link tussen de huidige manier van kerst vieren met de geboorte van Jezus Christus niet meer zo. Jezus is helemaal niet in december geboren; Zijn verjaardag valt niet eens niet in de winter. Soms denk ik weleens; wist ik Zijn echte geboortedatum maar (op de dag precies); dan hield ik op die dag een fantastisch feest!

De reden dat ik kerst een verschrikking vind komt door het feit dat ik er erg slechte herinneringen aan heb. Ik zie om mij heen een groot 'familiefeest' en ik gruw dr van. Mijn herinneringen aan de combinatie van familie en kerst zijn helaas nog ieder jaar levendig.

Wat de geboorte van Jezus betreft; die is denk ik niet los te koppelen van het doel waarmee Hij naar deze aarde kwam. Ik heb zelf een beetje moeite met het 'lief klein kindeke' (ondanks het feit dat Hij dat zeker was), omdat ik tegelijk Zijn lijden en Zijn weg naar het kruis voor mij zie. Het besef dat Jezus 'met voorbedachte rade' naar deze wereld kwam om aan een kruis te sterven maakt dat ik Zijn geboorte anders beleef. De grimmige schaduw van het onbegrijpelijk grote offer dat Hij brengt, maar ook Zijn glorieuze overwinning, hangen voor mij al over die onschuldige kribbe heen.

"Gij hebt geen lust gehad aan slachtoffer en spijsoffer; Gij hebt mij de oren doorboord; brandoffer en zondoffer hebt Gij niet geeist. Toen zeide ik: Zie, ik kom; in de rol des boeks is van mij geschreven. Ik heb lust, o mijn God! om Uw welbehagen te doen; en Uw wet is in het midden mijns ingewands." (Psalm 40: 7-9)

Helemaal mee eens!

Kerst is een mooi moment om de geboorte van Christus (die op een heel ander tijdstip geboren is) te vieren, maar daar hoeft al die opschmuck echt niet bij..
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 08:40

Jolan is vandaag jarig, hieperdepieeeeeep hoeraaaaaaaaaa Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 ... 6194 Volgende
Pagina 1572 van 6194