| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 15:03
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Daar is het nu echt weer voor he! |
Zeg dat wel, ik ga morgen zelfgemaakte erwtensoep maken... smaakt ook wel met dit weer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 16:32
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Aaah, ik snapput. We moeten hier onze vorderingen op CM bijhouden!  |
iemand die het wel begrijpt
dan beginnen we nu echt!
dan is dit dus de eerste reactie... "dit cm topic wordt begrepen"
iemand nog meer goed cm nieuws? : ???
Laatst aangepast door
|
BART817
|
op donderdag 2 december 2010, 22:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 16:36
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | En bedankt! Doe nog wel zo hard men best
[size=7]Het zou zelfs kunnen dat met de recente vertrekken ik inmiddels de meeste postings heb 
|
= iig wel iemand die wil reageren, één schaap is al over de dam...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 16:44
|
|
|
|
HANNAH810 schreef: je móét moet ook helemaal niets, arend, maar dan stel je dus ook vast, dat je je leven niet aan de Heere Jezus overgegeven hebt. (met de concequenties de daarbij horen...........)
AREND003 schreef; En? Welke concequenties horen daarbij dan? Hoezo zou ik me overgeven aan iemand die ik niet ken en ook geen antwoorden geeft? Dat zou jij in het realistische leven ook niet doen, but correct me if im wrong!
als je aangeeft Hem niet te kennen, is dat in mijn ogen triest, arend, maar daar heb ik geen zicht op; dat is denk ik toch iets tussen God en jou.
zou je Hem wel kennen, dan zou je je denk ik graag aan Hem overgeven. je zou dan namelijk weten hoeveel liefde Hij voor je heeft, en hoe goed Hij voor je zorgt, ook al verdien je dat niet. wel is het dan een voorwaarde Hem op Zijn Woord te geloven, heel realistisch gezien...... dat zou in het dagelijks leven ook nodig zijn, wil je een relatie aangaan met iemand, toch? vertrouwen is een voorwaarde denk ik........
God geeft echter wel degelijk antwoorden; immers "Hij spreekt gewis tot elk die voor Hem leeft"? daaruit volgt dus; dat je wel voor HEM leeft, en niet voor jezelf..... een mega verschil denk ik!! en dan kan het ook nog eens zo zijn, oneerbiedig gezegt, dat je oren verstopt zitten, zodat God wel spreekt, maar je Zijn boodschap niet herkent, niet zo eenvoudig als het klinkt dus, om Zijn stem te verstaan.
de concequenties waar je naar vraagt kun je door de hele bijbel terugvinden, en ik denk zomaar dat je prima weet wat ik bedoel. lees anders psalm 2 maar eens. vooral vers 12.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 17:00
|
|
|
|
| BART817 schreef: | iemend die het wel begrijpt
dan beginnen we nu echt!
dan is dit dus de eerste reactie... "dit cm topic wordt begrepen"
iemand nog meer goed cm nieuws? : ??? |
heel goed nieuws zelfs!!! 
ik heb begrepen dat ondanks de inflatie, de tarieven van cm gelijk blijven
( mocht het niet waar zijn, is het toch n leuk verhaal)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 17:43
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Je haalt de woorden uit mn mond Angelique, dit heb ik vanmiddag ook gegeten.
Lekker boerenkool uit eigen tuin met de vorst er nog op, en die heerlijke rundvleesjus erover  |
En dat noemen ze dan "warme" maaltijd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 17:54
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt! Zoals ik er tegenaan kijk zijn mijn gedachten zeker mijn realistische gedachten! En waarom niet eigenlijk? Ik heb de wereld waardoor ik betreffende het geloof beïnvloed ben verlaten! Graag, en heel gelukkig! |
Ha Arend, geloven in de Here Jezus is juist daarin geloven dat niet realistisch is.....
Al het andere is realistisch, of te wel zichtbaar, of innerlijk in het vlees en/of spiritueel waarneembaar. Hetzij de zon, boom of boeddhabeelden enz.....
Alleen het geloof in de Here Jezus bied eeuwig leven...De enige Weg....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 2 december 2010, 17:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 18:13
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | En dat noemen ze dan "warme" maaltijd  |
ik lees het woord warm nergens in haar bijdrage... tis n brabo he... alles kan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QUELINE346
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 18:18
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ondanks dat we christen zijn blijven we ook altijd nog gewoon mens. En waar mensen werken gaan dingen mis...dus helaas ook huwelijken. Ik ben het helemaal met je eens dat scheiden in beginsel naar Gods wil is, maar soms is het beter te scheiden dan de rest van je leven ongelukkig te zijn en kan het soms ook niet anders meer. Als ik eerder was gescheiden had het mij en mijn kinderen heel veel ellende en verdriet bespaart. Maar scheiden doe je niet zomaar even als het niet meer gaat. En of je dan christen bent of niet maakt niet zoveel uit denk ik. |
Hoi Annette Bedankt voor je reactie. Ik begrijp eruit dat jij ook gescheiden bent? En vorig jaar opnieuw getrouwd? Wat een pracht foto van jou en je baby trouwens! Groetjes Queline
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 18:39
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | En dat noemen ze dan "warme" maaltijd  |
De vorst er nog op toen ik de boerenkool uit de tuin haalde, verser kan niet heh!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 18:40
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik lees het woord warm nergens in haar bijdrage... tis n brabo he... alles kan  |
Piet ge must mn boarekoal is un keartju pruve men, dan wilde gin aandere mer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 18:47
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Je haalt de woorden uit mn mond Angelique, dit heb ik vanmiddag ook gegeten.
Lekker boerenkool uit eigen tuin met de vorst er nog op, en die heerlijke rundvleesjus erover  |
Tja, natuurlijk gaat er niks boven vers. Ook ik heb vanavond heerlijke boerenkool met worst gegeten. Het beste alternatief voor verse boerenkool, is de boerenkool van Hak. Bevalt mij heel goed! En je bent iets minder tijd kwijt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 18:53
|
|
|
|
alle info mail is verzonden
we hebben volle bak er is evt nog 1 plekje over
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 2 december 2010, 18:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 18:59
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Hoewel ik toch best wel een voetballiefhebber ben, mogen ze voor wat mij betreft het WK wel ergens anders houden. Het overgrote deel van de Nederlandse voetbalclubs kunnen zich nu al niet bedruipen laat staan dat ze dan ook nog moeten investeren in een nieuw of groter stadion, vraag me nu al af wie dat gaat betalen ?? Krijg ook de indruk dat het een prestige kwestie is van een aantal "voetbalhelden" uit een ver ver verleden....  |
De beslissing is inmiddels gevallen, ik ben er tevreden mee. Investeren in de economie vind ik prima, maar niet als je er pas - moest je trouwens nog afwachten - in 2018 de vruchten van plukt. En inderdaad, wie had dat moeten betalen? Het geld kan op dit moment voor zoveel andere dingen gebruikt worden. En het bouwen van stadions, die daarna weer afgebroken worden, vind ik niet echt een investering.
Maar goed, op naar de Olympische Spelen in 2028? Dan kunnen we eerst gaan sparen. Ik zou 't, ook gevoelsmatig, ook leuker vinden.
Hmm......dan ben ik (hoop ik!) bijna 60 zeg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:02
|
|
|
|
| BART817 schreef: | = iig wel iemand die wil reageren, één schaap is al over de dam...  |
Waar blijven de jonge schapen Tja... ik mag niks zeggen hè, gezien mijn leeftijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:03
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Zeg dat wel, ik ga morgen zelfgemaakte erwtensoep maken... smaakt ook wel met dit weer. |
Je brengt me op een idee Carien!!! Ik vrees dat ik je voorbeeld ga volgen! mmmmm!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:04
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Waar blijven de jonge schapen Tja... ik mag niks zeggen hè, gezien mijn leeftijd.  |
Ik ook niet ....snik....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:06
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | alle info mail is verzonden
we hebben volle bak er is evt nog 1 plekje over
 |
Kom op! Waar blijft die ene hekkesluiter????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:07
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Vandaag eindelijk de bouwvergunning voor ons nieuwe huis binnengekregen  |
Fijn Annet, gefeliciteerd joh! Enneh...eet smakelijk vanavond! Fijne avond saampjes!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:18
|
|
|
|
HANNAH810 schreef: neeje carien..............dat gaan we niet ook nog eens door de hollandse pot gooien; amme niks nie!! als je nu écht niet zonder kunt, wil ik het wel aan tafel zetten????
Je bedoelt naast mn bord?
vasthouden mag ook hoor... op je bord, in je mond whatever..................
Hihi
nou carien, bij deze; komende zaterdag eten we weer zuurkool-schotel, en ik verwacht je om half zes, oke? extra ingredient heb ik dan al in huis gehaald voor je, dus hoef je zelf niet voor te zorgen; wel (desgewenst) zelf even pittig op smaak brengen. voor t adres hoor ik je nog wel even oke?
als toetje krijg je ijs met pepernoten,
.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:22
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Je brengt me op een idee Carien!!! Ik vrees dat ik je voorbeeld ga volgen! mmmmm!  |
ik heb ook alles al in huis voor een vijf-liter pan!! t werkt besmettelijk he, die erwten-soep-neigingen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:31
|
|
|
|
ben ik (in dit geval) effe blij dat ik een hekel aan koken heb.... al schijn ik het wel te kunnen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:38
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | De beslissing is inmiddels gevallen, ik ben er tevreden mee. Investeren in de economie vind ik prima, maar niet als je er pas - moest je trouwens nog afwachten - in 2018 de vruchten van plukt. En inderdaad, wie had dat moeten betalen? Het geld kan op dit moment voor zoveel andere dingen gebruikt worden. En het bouwen van stadions, die daarna weer afgebroken worden, vind ik niet echt een investering.
Maar goed, op naar de Olympische Spelen in 2028? Dan kunnen we eerst gaan sparen. Ik zou 't, ook gevoelsmatig, ook leuker vinden.
Hmm......dan ben ik (hoop ik!) bijna 60 zeg.  |
k Ben er ook erg blij mee. Vond het een schandaal dat het überhaupt werd overwogen; onderzoek heeft namelijk aangetoond dat het alleen maar véél geld ging kosten. Zijn er nog politici die zich het lot van het volk waarvoor ze worden geacht te zorgen, nog aantrekken
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:44
|
|
|
|
Hey hey! Wat doen jullie hier? Ksssttt
Alléén voor jonger dan 35 staat er he...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:44
|
|
|
|
Ja hoorrr...misschien moet k gewoon meer geduld hebben! Nog meer
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op donderdag 2 december 2010, 19:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:46
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | k Ben er ook erg blij mee. Vond het een schandaal dat het überhaupt werd overwogen; onderzoek heeft namelijk aangetoond dat het alleen maar véél geld ging kosten. Zijn er nog politici die zich het lot van het volk waarvoor ze worden geacht te zorgen, nog aantrekken
GrZing! |
Mijn vermoeden stelt van nee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:51
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | 'k Heb ook een bijbelvraagje... Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Kun je het verhaal van de profeet Elisa en de kinderen die hem voor 'kaalkop' uitscholden, waarop 42 kinderen als straf verscheurd werden door de beren, vertellen aan kinderen? Het staat in 2 Koningen 2. |
Ik denk dat het van het 'soort' kinderen afhangt. Ik zou het niet gebruiken bij jonge, heel beschermd opgegroeide kids. Daar zijn wel andere bijbelverhalen voor om ze duidelijk te maken dat je respect voor God en zijn dienaren moet hebben.
Maar er zijn ook kids die al lang weten dat kinderen niet altijd lief en onschuldig zijn. Die zelf al hebben meegemaakt dat onrecht in de wereld "zomaar" kan, zonder dat het direct wordt bestraft. Ik denk dat het voor deze kids mss een goed verhaal kan zijn ter illustratie dat God andere normen heeft. Dat Hij voor Zijn dienaren (ook kinderen) opkomt en dat deze zaken bij Hem heel nauw komen.
Ik huiver altijd om kinderen teveel nare dingen mee te geven; het liefst gun ik ze zolang mogelijk een 'onbezorgde' jeugd in rozegeur enzo. Maar er zijn ook veel kinderen wiens jeugd allang geen rozegeur meer is; en dan kan een indringende boodschap best op z'n plaats zijn.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:52
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | k Ben er ook erg blij mee. Vond het een schandaal dat het überhaupt werd overwogen; onderzoek heeft namelijk aangetoond dat het alleen maar véél geld ging kosten. Zijn er nog politici die zich het lot van het volk waarvoor ze worden geacht te zorgen, nog aantrekken
GrZing! |
'k Vind het wel sneu voor de Russen. Het grootste deel van de mensen daar, zit er ook echt niet op te wachten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:54
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Kom op! Waar blijft die ene hekkesluiter????  |
't Klinkt wel heel leuk, maar de kans is heel groot dat ik een logé heb. 'k Hoor het binnenkort. Dus 't zou onder een heel groot voorbehoud zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:57