| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:31
|
|
|
|
| LIELIE304 schreef: | En ondertussen hap je lekker door! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
wat heldhaftig dat jij jezelf dan opofferd voor onze lol! Maar ondertussen heb ik je een tip gegeven maar daar ga je niet op in. Dus misschien vind je het eigenlijk wel gewoon leuk om de zondebok te zijn? Of denk je dat dat woestijnmeisje dit wel stoer van je vind?  |
ik zat nog in de afrondingsfase, niet de oudjes wakker maken hoor, ssssstt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:32
|
|
|
|
| LIELIE304 schreef: | yek! Nou, met dat gevoel verdwijn ik nu weer even. Ik ga lekker zingen op koor Leuke kerstliedjes instuderen  |
wij zijn op de zondagsschool ook al begonnen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:35
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Welnee, ben ik nu echt helemaal niet met je eens....... Kinderen hebben ook hun eigen visies hoor, die van mij gelukkig wel........ Misschien kan je het omdraaien: als ouder ben je blij wanneer je kind gelukkig is........ |
Bij mij dus niet. Mijn kinderen hebben de visies van mij en mijn vrouw geleerd..... Dat is het zaadje dat bij hun gelegd is....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:42
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Bij mij dus niet. Mijn kinderen hebben de visies van mij en mijn vrouw geleerd..... Dat is het zaadje dat bij hun gelegd is.... |
Gelukkig zijn mijn kinderen zelfstandige mooie mensen die het goed doen in het leven (net als hun ouders natuurlijk ) En de visies.....ze hebben gelukkig verder gekeken dan de visies van hun ouders........en zo hoort het ook.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:47
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Bij mij dus niet. Mijn kinderen hebben de visies van mij en mijn vrouw geleerd..... Dat is het zaadje dat bij hun gelegd is.... |
Ik denk dat Willemijn en Mar allebei gelijk hebben; De kinderen krijgen hun waarden en normen van huis uit mee. = m.i. visie MAR. Op basis van deze waarden en normen ontwikkelen zij hun eigen ideeen, geven een eigen invulling daaraan. = m.i. visie Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:49
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Wou je nu gaan zeggen dat je het aanmoedigd om getrouwde mensen te linken met het oog op een evt. relatie  |
de computer leest toch ook wanneer je gescheiden bent, je mogelijk uitziet naar een nieuwe relatie?....
waarom niet, ik weet een meisje hier op cm (zeg niet wie) jonger dan ik, die wel wat zag in een gescheiden man.... en waarom geen gescheiden mensen onder elkaar??? wie zegt dat ze dan beiden ook een huwelijk willen?
of moet je dan ineens voortaan single zijn tot de ander het hoekje om is? daar is volgens mij tevens ook een ander topic voor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:52
|
|
|
|
| BART817 schreef: | de computer leest toch ook wanneer je gescheiden bent, je mogelijk uitziet naar een nieuwe relatie?....
waarom niet, ik weet een meisje hier op cm (zeg niet wie) jonger dan ik, die wel wat zag in een gescheiden man.... en waarom geen gescheiden mensen onder elkaar??? wie zegt dat ze dan beiden ook een huwelijk willen?
of moet je dan ineens voortaan single zijn tot de ander het hoekje om is? daar is volgens mij tevens ook een ander topic voor |
We hadden het hier dan ook niet over gescheiden mensen, maar over getrouwde mensen! Pieter vertelde dat hij voor zijn huwelijk wel degelijk lincs had...Lijkt me toch wel een heel andere invalshoek... Ga er zomaar even vanuit dat getrouwde mensen niet echt behoefte hebben aan een nieuwe relatie  zou er niet aan moeten denken (zelfs niet als gescheiden vrouw) dat er hier mannen op CM rondhangen die gewoon netjes getrouwd zijn en ondertussen op zoek naar een scharreltje voor erbij
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 7 december 2010, 19:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Daar ging volgens mij de discussie niet zo over........ Stukje gescheidenis zal bij velen wel bekend zijn maar is en was toen niet meer te realiseren voor de meeste mensen...... Dus de vraag van Zinga was gewoon: doe jij aan zondagsrust, niets meer en niets minder..... |
Feitelijk ga ik hiermee weer on topic; Christelijke feestdagen vieren? Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:58
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | | Ik denk dat Willemijn en Mar allebei gelijk hebben; De kinderen krijgen hun waarden en normen van huis uit mee. = m.i. visie MAR. Op basis van deze waarden en normen ontwikkelen zij hun eigen ideeen, geven een eigen invulling daaraan. = m.i. visie Willemijn |
Niet helemaal mee eens. Mijn kinderen hebben geleerd wat Ware Liefde inhoud, inplaats van normen en waarden.
Zij hebben geleerd de waarde en daaraan de normen....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 7 december 2010, 23:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 20:00
|
|
|
|
Speciaal voor Tess: een 2e maal. LOL
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 20:01
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | We hadden het hier dan ook niet over gescheiden mensen, maar over getrouwde mensen! Pieter vertelde dat hij voor zijn huwelijk wel degelijk lincs had...Lijkt me toch wel een heel andere invalshoek... Ga er zomaar even vanuit dat getrouwde mensen niet echt behoefte hebben aan een nieuwe relatie  zou er niet aan moeten denken (zelfs niet als gescheiden vrouw) dat er hier mannen op CM rondhangen die gewoon netjes getrouwd zijn en ondertussen op zoek naar een scharreltje voor erbij  |
sorry ben bang ff te snel gelezen te hebben. nee een getrouwde man/vrouw, ja dat begrijp ik, dan klopt t wel gelukkig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 20:04
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Niet helemaal mee eens. Mijn kinderen hebben geleerd wat Ware Liefde inhoud, inplaats van waarde en normen.
Zij hebben geleerd de waarde en daaraan de normen.... |
m.i. kan "ware liefde" ook deel uit maklen van de waarden en normen die ze meegekregen hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 20:06
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Speciaal voor Tess: een 2e maal. LOL  |
Incroyable!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 20:14
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | | m.i. kan "ware liefde" ook deel uit maklen van de waarden en normen die ze meegekregen hebben. |
Ach Aangenaam, daar komt Mar nog wel eens achter........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 20:22
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ach Aangenaam, daar komt Mar nog wel eens achter........ | Jij durft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 20:30
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Incroyable!  |
simplement très fabuleux, sensationnel et formidable.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op dinsdag 7 december 2010, 20:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 20:37
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Sorry Mar! Wat schreef je dan? Ik heb helemaal geen muur om me heen! Ik sta elke ochtend op met een nieuw idee wat de nieuwe dag mij brengen gaat! En antwoorden krijg ik elke dag binnen! |
en een paar reacties eerder zeg je dat je geen antwoord krijgt; nou breekt mn klomp!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 20:41
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Misschien kan je het omdraaien: als ouder ben je blij wanneer je kind gelukkig is........ |
Dat kan ik (Robbedoes) volmondig beamen... Ik kan niet gelukkig zijn als mijn kinderen dat niet zijn, Ook kinderen hebben hun rugzakje na een scheiding en je kan en mag denk ik niet van ze verlangen hun eigen vertrouwde plekje ook nog eens op te geven omdat bv moeders een nieuwe relatie elders heeft gevonden. Mijn kids hebben te vaak moeten verkassen ( om verschillende redenen) Dat was voor mij dan ook van belang toen Henk en ik besloten om verder te gaan, Als Henk niet bereid was geweest om hier te komen wonen, Had het dus waarschijnlijk een weekend relatie gebleven, omdat ik het de kinderen domweg niet aan kon en mocht doen om wederom te verkassen. Gelukkig zijn de jongens nu gelukkig in hun vertrouwde omgeving met Henk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 21:02
|
|
|
|
| LIELIE304 schreef: | haha! je bent wel voorspelbaar hoor maar gisteravond had ik ook al een gevoel dat ze me wilden koppelen aan een gozer. Willen ze me hier weghebben ofzo?  |
kep zo een vermoeden.... maar was dat niet weer een 'oudje'... en 'kindermishandeling' las ik ook?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 21:10
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Nou bart, als je het forum goed doorspit kom je overal wel iets positiefs tegen. Je komt over alsof je wilt zeggen dat er niks positiefs is. |
tuurlijk gebeurd er veel positiefs. gebeurd dat ook op cm zelf? dat mag hier gedeeld worden. cm: wat komt daar uit? leuke reacties, nieuwe relaties, huwelijk mss? kleine belevenisjes mogen ook laat het weten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 21:13
|
|
|
|
| QUELINE346 schreef: | Ja Marianne, ik denk ook dat Thomas dat bedoelt, maar weet het niet zeker! Toen mijn ex letterlijk had uitgesproken, dat hij vakantie wilde van God in 1997, duurde het echter nog 10 jaar voordat hij ons huis, al dan niet tijdelijk, verliet. Sinds 1997 ging het heel langzaam bergafwaarts met ons, heel subtiel, haast niet te merken. Geniepig zelfs. Wijzelf hebben vele fouten gemaakt, maar ik onderschat de vijand van God ook niet, ik geloof dat scheidingen meehelpen veroorzaken een hobby van hem is. Ik vraag me af of wij niets (hadden)kunnen voorkomen, zoals jij stelt. Héél veel niet, denk ik, maar hoe verklaren wij, dat de laatste 10 jaar het aantal scheidingen is verhoogd van 1 op 4 naar 1 op 3 huwelijken? Volgens statistische gegevens is het drastich gestegen deze decade. Is jouw ex ook nog steeds vervreemd van God? Triest he. groetjes Queline |
hoi Queline,
Ik ben het met je eens dat de satan heel graag wil dat alles wat goed is kapot gaat. En toch hebben wij onze eigen verantwoording gekregen.
Jazeker het aantal echtscheidingen is verhoogd en ik geloof dat er in de toekomst steeds meer echtscheidingen zullen volgen.. De tijd waarin wij leven is er één waarin iedereen voor zichzelf kiest en heel veel moeite heeft met het zich aanpassen aan de ander.
Ik lees het hier op het forum ook..als we een relatie krijgen, toch zeker géén huwelijk, maar een lat, want..en dan volgen er toch wel vaak - in mijn ogen - zelfzuchtige redenen.
Een vriendin van mij van de pinkstergemeente ( rafaël ) heeft mij ook gezegd dat ik niet kon scheiden omdat dat precies was wat satan wilde...kiezen voor jezelf.
Maar bij een huwelijk zijn twee mensen betrokken en bij een leven daarin wel meerdere, bij ons nog een zoon en een dochter..
Ik ben ervan overtuigd dat ik alles gedaan heb wat in mijn macht lag om dit te voorkomen en toch heb ik dat niet gekund.
Het heeft heel veel pijn gedaan en nu, ná 3 jaar gaat het eindelijk met ons allemaal goed...ook met mijn ex, al gelooft hij niet meer in God..tsja.. wat is goed?
En ja, het heeft lang geduurd voor ik het kon, maar ik bid nu ook voor hem dat hij zijn geloof in God weer mag vinden..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 21:22
|
|
|
|
Ik lees het hier op het forum ook..als we een relatie krijgen, toch zeker géén huwelijk, maar een lat, want..en dan volgen er toch wel vaak - in mijn ogen - zelfzuchtige redenen
Gelukkig heeft een ieder daar tegenwoordig een vrije keuze in......maa r om dat nu gelijk zelfzuchtig te noemen? Ik vind het een beetje kort door de bocht hoor.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 21:23
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Niet helemaal mee eens. Mijn kinderen hebben geleerd wat Ware Liefde inhoud, inplaats van waarde en normen.
Zij hebben geleerd de waarde en daaraan de normen.... |
Stel de ander boven u zelf, staat volgens mij ergens. Ik stel mijn kinderen boven mij zelf, zij hebben niet gevraagd om een nieuwe partner van de ouder die zo nodig ook weer gaat opvoeden. Het blijft een constant afwegen wat het zwaarste weegt en voor mij gaat het geluk en veiligheid van de kinderen boven dat van mij zelf. zijn zij niet gelukkig dan ben ik dat ook niet en dat geeft absoluut tweedracht binnen een nieuwe relatie.
gr majaro
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 21:33
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik ben in 24 uur in paraat Angy Tot straks |
Eh...Herman...ik blijf niet elke nacht tot twee uur nachtbraken hoor!!! Samenloop van omstandigheden he!
Laatst aangepast door
|
ANGELIQUE327
|
op dinsdag 7 december 2010, 21:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENATE619
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 21:42
|
|
|
|
Het blijft lastig als je met bindingsangst te maken hebt. In mijn eigen ervaring komt de bindingsangst voort uit verlatingsangst. Angst om gekwetst te worden. Zolang je je niet bindt wordt je ook niet gekwetst.
Wat ik wel erg vind opvallen in de discussie is dat er hoofdzakelijk over vrouwen en bindingsangst gesproken wordt. Zijn hier geen mannen die hiermee bekend zijn?
Renate
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 21:51
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | | m.i. kan "ware liefde" ook deel uit maklen van de waarden en normen die ze meegekregen hebben. |
Ik leer eerst mijn kinderen de waarden, dan begrijpen ze ook de normen die daaraan zijn gekomen.
Het omgekeerde van normen en waarden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 21:55
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: | Stel de ander boven u zelf, staat volgens mij ergens. Ik stel mijn kinderen boven mij zelf, zij hebben niet gevraagd om een nieuwe partner van de ouder die zo nodig ook weer gaat opvoeden. Het blijft een constant afwegen wat het zwaarste weegt en voor mij gaat het geluk en veiligheid van de kinderen boven dat van mij zelf. zijn zij niet gelukkig dan ben ik dat ook niet en dat geeft absoluut tweedracht binnen een nieuwe relatie.
gr majaro |
Bij mij staat God boven alles dus ook zijn waarde en daaraan Zijn normen Majaro.... (stond verkeerd om in mijn reactie). Ik probeer zoals ik ben en zoals God mij geschapen heeft hetgeen aan hun over te brengen dat past in Zijn schepping. Dus geen kinderen die ik boven mij stel, maar hun kan leren zoals God het bedoeld heeft.... Het hoofd van een gezin is de man.... meende dat het ook ergens staat....
Het mooie dat ik vind van kinderen dat ze mij vragen, papa hoe denk je hier of daarover??? Daarmee late ze zien dat ik voor hun van waarde ben die boven de rest staat....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 7 december 2010, 23:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENATE619
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 21:55
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | We hadden het hier dan ook niet over gescheiden mensen, maar over getrouwde mensen! Pieter vertelde dat hij voor zijn huwelijk wel degelijk lincs had...Lijkt me toch wel een heel andere invalshoek... Ga er zomaar even vanuit dat getrouwde mensen niet echt behoefte hebben aan een nieuwe relatie  zou er niet aan moeten denken (zelfs niet als gescheiden vrouw) dat er hier mannen op CM rondhangen die gewoon netjes getrouwd zijn en ondertussen op zoek naar een scharreltje voor erbij  |
Zou het niet zo zijn dat je dan een link hebt met ook getrouwde mensen die opzoek zijn naar vriendschappelijke contacten. Gezien ze gelijkenissen zoeken in de meerkeuze antwoorden. In dat geval lijkt het me geen kwaad kunnen.
Renate
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 21:59
|
|
|
|
|
toen ik nog op de site stond als "getrouwd" had ik geen lincs, renate.....
|
|
| Naar boven |
|
|