| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 16:53
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ja, dat is mogelijk !!!!
Tis misschien ff wat meer lezen, maar ik denk dat de uitleg zeer helder is.
"Vergeven en vergeten" zegt men wel eens. Maar is dat zo simpel? Een jongen, die was gedumpt door zijn vriendinnetje, zei eens: "Zij heeft echt mijn gevoelens gekwetst. Hoe kan ik haar ooit vergeven wat ze me heeft aangedaan?" Een meisje, wier vader haar jarenlang seksueel had misbruikt, vroeg: "Waarom zou ik hem dat ooit vergeven?" De drugsdealer die zijn leven wil beteren, vraagt zich af "Wil God mij echt wel alles vergeven wat ik heb gedaan?" Hoe vergeven we anderen die ons pijn gedaan hebben? Hoe accepteren we Gods vergeving?
De noodzaak van vergeven te worden
God haat de zonde; Hij kan die gruwel niet aanzien. Daarom zal elke onbeleden zonde in ons leven tussen Hem en ons in staan en onze relatie met de Heer beschadigen.
"Zie, de hand des Heren is niet te kort om te verlossen, en zijn oor niet onmachtig om te horen; maar uw ongerechtigheden zijn het, die scheiding brengen tussen u en uw God, en uw zonden doen zijn aangezicht voor u verborgen zijn, zodat Hij niet hoort." (Jesaja 59:1-2)
Niet alleen komt onvergeven zijn tussen ons en God, het verbreekt ook onze relatie met anderen.
"Wie een overtreding bedekt, jaagt liefde na; maar wie een zaak ophaalt, brengt scheiding tussen vrienden." (Spreuken 17:9)
De voorwaarden tot vergeving
Omdat God de zonde haat, is de prijs voor vergeving hoog. De Schrift stelt de volgende voorwaarden tot vergeving:
Een offer. Hebr. 9:22 zegt: "zonder bloedstorting is er geen vergeving." In het Oude Testament was een offerdier nodig zonder enig gebrek, een lam om Gods toorn af te wenden. Jezus, de zondeloze Zoon van God, stief op het kruis en werd het vlekkeloze lam voor onze zonden. Jezus kocht onze vergeving toen Hij aan het kruis stierf.
"Want ook Christus is eenmaal om de zonden gestorven als rechtvaardige voor onrechtvaardigen, opdat Hij u tot God zou brengen." (1 Petr. 3:18a)
"En in Hem hebben we de verlossing door zijn bloed, de vergeving van de overtredingen, naar de rijkdom zijner genade." (Ef. 1:7)
Anderen vergeven. Een tweede voorwaarde voor onze vergeving is, dat wij anderen vergeven. 1 Kor. 13:5 zegt: "echte liefde rekent het kwade niet toe." Denk er aan, dat Spreuken 17:9 zegt, dat een echte vriend vergeeft. God heeft ook het vergeven van anderen als voorwaarde gesteld voor het ontvangen van zijn vergeving.
"Want indien gij de mensen hun overtredingen vergeeft, zal uw hemelse Vader ook u vergeven; maar indien gij de mensen niet vergeeft, zal ook uw Vader uw overtredingen niet vergeven." (Matt. 6:14,15)
"Maar weest jegens elkander vriendelijk, barmhartig, elkander vergevend, zoals God in Christus u vergeving geschonken heeft." (Ef. 4:32)
Schuldbelijdenis. We moeten onze zonden aan God belijden als we willen dat onze relatie met God volledig hersteld wordt. Hierboven kunt u lezen, dat we vergeving nodig hebben, want onze onbeleden zonden scheiden ons van God. Belijden is derhalve de manier om de relatie met de Heer weer te herstellen. We moeten ons hierbij realiseren, dat het voor ons eigen bestwil is, dat we belijdenis doen en ons weer richten op de Heer, want Hij is getrouw, ook al zijn wij het niet. (2 Tim. 2:13)
"Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om onze zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid." (1 Joh. 1:9)
Bekering. We moeten een besluit nemen om te veranderen om onze zonden de rug toe te keren.
"Daarom, zo zegt de Here: Indien gij terugkeert, zal Ik u doen terugkeren, dan zult gij voor Mij staan..." (Jer. 15:19a)
De gevolgen van vergeving.
De Bijbel belooft de volgende zegeningen als gevolg van Gods vergeving:
Gelukkig. Als we Gods vergeving leren kennen, zijn we zalig (gelukkig).
"Welzalig (gelukkig) hij, wiens overtreding vergeven, wiens zonde bedekt is. Welzalig (gelukkig) de mens, wie de Here de ongerechtigheid niet toerekent en in wiens geest geen bedrog is." (Psalm 32:1,2)
God kiest ervoor om ons de zonde niet toe te rekenen. Nog een gevolg van vergeving is dat God geen boekhouding bijhoudt van onze zonde, Hij rekent ons de zonde niet toe. Omdat het bloed van Christus onze zonden bedekt, heeft God besloten ze uit zijn gedachten te bannen.
"Ik, Ik ben het, die uw overtredingen uitdelg om Mijnentwil en Ik gedenk uw zonden niet." (Jesaja 43:25)
God verwijdert de zonden van ons. Het is mogelijk voor de Heer om naar ons te kijken zonder onze zonden te zien, want toen Hij ons vergaf verwijderde Hij onze zonden van Zich zover het oosten is van het westen (Psalm 103:12)
We kunnen onszelf vergeven. Als we vergeving ontvangen, kunnen we ook onszelf vergeven en verder gaan met ons leven.
"Broeders, ik voor mij acht niet, dat ik het reeds gegrepen heb, maar n ding (doe ik): vergetende hetgeen achter mij ligt en mij uitstrekkende naar hetgeen voor mij ligt, jaag ik naar het doel, om de prijs der roeping Gods, die van boven is, in Christus Jezus." (Phil. 3:13,14)
Bron: http://www.christiananswers.net/dutch/q-dml/dml-y004d.html
.. |
Ik lees alleen maar dat je moet vergeven in dit stuk. Maar hoe doe je dat dan als het niet lukt? Willen en doen zijn verschillende dingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 16:57
|
|
|
|
Halloween is een feestdag die vooral in Ierland, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Canada gevierd wordt. Op 31 oktober verkleden kinderen zich en bellen als het donker wordt aan bij huizen in de buurt die versierd zijn met pompoenen en lichtjes, en roepen trick or treat (waarbij de keuze wordt gegeven tussen een plagerijtje uithalen of een iets lekkers (meestal snoep) krijgen). De bewoners geven de kinderen dan snoepjes. Jonge volwassenen gaan soms naar Halloweenfeesten.
Oorsprong
De naam "Halloween" is afgeleid van Hallow-e'en, ofwel All Hallows Eve (Allerheiligenavond), de avond voor Allerheiligen, 1 november. In de Iers-Keltische kalender begon het jaar op 1 november, dus 31 oktober was oudejaarsavond. De oogst was binnen, het zaaigoed voor het volgende jaar lag klaar en dus was er even tijd voor een vrije dag, het Keltische Nieuwjaar of Samhain (uitspraak Saun, het Ierse woord voor de maand november).
Samhain was ook nog om een andere reden zeer bijzonder. De Kelten geloofden namelijk dat op die dag de geesten van alle gestorvenen van het afgelopen jaar terug kwamen om te proberen een levend lichaam in bezit te nemen voor het komende jaar.
In Groot-Brittannië werd Halloween vooral door de Kelten gevierd. De geesten die uit dode mensen op zouden rijzen, werden aangetrokken door voedsel voor hen neer te leggen voor de deuren. Om echter de boze geesten af te weren droegen de Kelten maskers. Toen de Romeinen de Britse eilanden binnenvielen, vermengden ze de Keltische traditie met hun eigen tradities, die eind oktober natuurlijk de viering van de oogst betroffen, en ook het eren van de doden.
In de negende eeuw van de huidige tijdrekening steekt een Europees christelijk gebruik de zee over en vermengt zich met het Halloweenfeest. Op Allerzielen - 2 november - gingen in lompen gehulde christenen in de dorpen rond en bedelden zielencake (brood met krenten). Voor elk brood beloofden ze een gebed te zeggen voor de dode verwanten van de schenker, om op die manier zijn bevrijding uit de tijdelijke straffen van het vagevuur te versnellen en zodoende zijn opname in de hemel te bespoedigen. Het "Trick or Treat" spelletje vindt wellicht daar zijn oorsprong.
Het feest is in de negentiende eeuw door Ierse immigranten naar de VS gebracht. In Ierland was de aardappeloogst mislukt, de Grote Hongersnood decimeerde razendsnel de bevolking en de Ieren begonnen omstreeks 1840 massaal naar Amerika te vluchten. En zoals vaker voorkwam onder migranten: in den vreemde zoekt men contact en steun bij elkaar. Het heimwee naar de roots wordt verzacht in het verder beleven en onderhouden van de eigen feesten en gebruiken. In Amerika duikt dan de bekende jack-o'-lantern-pompoen op, die in de hele wereld wellicht het bekendste gezicht van Halloween is.
Vooral bekend van Halloween zijn de uitgeholde pompoenen, die dienst doen als lampionnen. Deze worden Jack-o'-lanterns genoemd.
Halloween in Nederland, België, Suriname en Bonaire
In Nederland en België wordt er steeds meer aandacht besteed aan het Halloweenfeest/Allerheiligenavond. Dit gebeurt meestal niet in de vorm van langs de deuren gaan en snoep ophalen maar wel door Halloween-feesten en het versieren van huizen. In sommige delen van Nederland en België is rond deze tijd het van oorsprong katholieke Sint-Maartenfeest populairder onder jongeren (van alle gezindten). Het lijkt op het Amerikaanse Halloween, hoewel dit feest niet in de grotere steden, maar vooral in dorpen gevierd wordt. In België en Nederland wordt Halloween wel gevierd in de pretparken. Parken zoals Walibi Belgium, Bellewaerde, Plopsaland en Walibi World spenderen enkele weken aan het feest door spookhuizen te bouwen en het park aan te kleden met Halloweendecoratie.
Ook in Suriname wordt Halloween groot gevierd. In dit land is deze traditie uit de Verenigde Staten overgewaaid. Vooral onder de jeugd is Halloween populair.
Op het eiland Bonaire komen alle kinderen van een dorp of stad bij elkaar, maar in plaats van bij mensen langs de deuren te gaan, gaan ze bij winkels langs. ] Controverses
Op Halloween is kritiek — zoals ook op Valentijnsdag — omdat het ontdekt zou zijn door de commercie als een geschikte aanleiding om de consument tot wat ruimer vertier aan te zetten in de 'slappe' periode tussen zomervakantie en Sinterklaas. Dit laatste wordt alom bestreden. Wel is duidelijk dat de commercie in toenemende mate belangstelling toont voor Halloween. Ook is er kritiek omdat het vieren van deze feestdagen gezien wordt als symptomatisch voor de Amerikanisering van de maatschappij.
Bovendien kent Nederland zijn eigen variant: Sint-Maarten. In vele regio's in Nederland, Vlaanderen en zelfs Frankrijk bestaat deze traditie waar kinderen met lampionnen en met speciale Sint-Maartensliedjes de deuren langs gaan om snoep op te halen. Het bekendste liedje is '11 november is de dag dat mijn lichtje...'
Verschillende organisatie en kerkgenootschappen hebben kritiek op Halloween vanwege het "heidense" karakter dat het feest op vele plaatsen zou hebben, alsmede vanwege het spiritisme dat erdoor bevorderd zou worden. Het oproepen van geesten is niet toegestaan in de bijbel. Evenwel dient aangemerkt te worden, dat het oorspronkelijke Ierse gebruik weliswaar samenhing met een Keltische heidense traditie, maar in wezen op christelijke wijze was ingevuld.
Pas later kwamen de demonenverkledingen en de horror-outfits op, in de Verenigde Staten. Hierbij kwam soms het karakter op spiritisme en zelfs de duivel te liggen bij de versieringen.
Vanwege de afwijzing van Allerheiligen en Allerzielen en het vagevuur door het Protestantisme, wordt vaak door reformatorische genootschappen bezwaar gemaakt tegen elke uiting van Halloween - ook het gekerstende Ierse gebruik kan als katholiek volksgebruik geen genade vinden in hun ogen.
Symbolisme
Kleur Symboliek Zwart dood, nacht, heksen, zwarte katten, vleermuizen, vampieren Oranje pompoenen, herfst, de verkleurende bladeren, vuur Paars nacht, het bovennatuurlijke, mystiek Groen goblins, monsters Rood bloed, vuur, kwaad Blauw water, lucht (overgenomen uit Wikipedia)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VLINDER607
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 17:02
|
|
|
|
Hoi Lijkt me leuk om mee te gaan, hoor nog wel de tijd en plaats Groetjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 17:03
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Dan wens ik je een hele fijne avond Crossy! (enneh...Pimpy krijgt die digi vanavond in het echt!) Ton woont helaas te ver weg....komt volgende week zaterdag! |
Heb je meerdere aanbidders dan Je bent er inderdaad druk mee zeg.
Of begrijp ik het gewoon niet goed?
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 10 december 2010, 17:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 17:08
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | ongelooflijk, hoe een anoniem zo treffend kan omschrijven wat je zelf niet onder woorden krijgt
vergeven.... wat je kinderen is aangedaan, is dat dan werkelijk anders dan vergeven wat jou is aangedaan? Is het mogelijk die kant te vergeven zolang de kinderen er nog steeds de nare gevolgen van ondervinden? | Ik denk dat het tijd wordt dat de moeders zich ook eens gaan afvragen wat ze hun kinderen aan doen als ze dwars gaan liggen bij een bezoekregeling. Ik lees dit gedicht veel meer als een aanklacht van die egoïsten, die alles in het werk stellen de vader uit het leven van het kind te bannen. De meeste vaders willen dolgraag hun kinderen zien maar worden door die zgn lieve moeders daarvan weerhouden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 17:14
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | DIT MAAKT MIJ HEEL VERDRIETIG EN BOOS! Wat vreselijk dat die oudsten van jouw gemeente hebben gereageerd als farizeeers! Hoe reageerde Jezus op de farizeeers? Op die mensen die zo ""keurig"" naar de letter van de wet leefden? Zonder LIEFDE in hun hart? Laat je door hun ajb niet aanklagen en veroordelen!
Hallo Queline
Ik had hierboven al gereageert en ik wil je ook zeggen dat je niet verdrietig moet zijn want de HEER is altijd nabij maar het staat echt geschreven dat het een gruwel is in Zijn ogen vandaar dat ik er ook vrede mee heb . Sjalom. Martin |
Het verstoten van vrouwen en ze in een kwetsbare positie brengen was een vorm van machtsmisbruik en een gruwel in de ogen van God. Want echtscheiden in het Oude Testament was als vrouw verstoten worden door de man en leek niet op de huidige echtscheidingspraktijk. God is socialer dan je denkt en zijn wetten kwam toen ook al op voor de zwakkeren, al werd dat in de Nieuwtestamentische tijden wat meer benadrukt. Of hetgeen jij deed een gruwel in de ogen van God was, valt dus nog te bezien.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 10 december 2010, 17:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 17:27
|
|
|
|
Bij mij was er een groot financieel geschil, lange rechtszaak, uiteindelijk een schikking getroffen en de kous is er mee af
Waarom heb je het dan iedere keer nog over in niet van die echt çhristlijke'benamingen? Dat verbaasd me dan weer......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 18:04
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Er is heel wat gaande op deze site omtrent de problematiek van echtscheidingen...relatie en al wat dies meer zij... als ik betreffende topics lees Voor mij persoonlijk heb ik lering getrokken uit de gevolgen van mijn scheiding. Met name de verwerking er van om herhaling te voorkomen. In dit land kent de wetgeving een viertal gronden om te scheiden. Namelijk: overspel, kwaadwillige verlating gedurende een bepaalde tijd, veroordeling tot een gevangenisstraf voor een bepaalde periode, en mishandeling die tot gevangenisstraf leidt.
|
doe je huiswerk eens beter. de ENIGE wettige grond voor scheiding in nederland is: duurzame ontwrichting van het huwelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 18:08
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Bij mij was er een groot financieel geschil, lange rechtszaak, uiteindelijk een schikking getroffen en de kous is er mee af
Waarom heb je het dan iedere keer nog over in niet van die echt çhristlijke'benamingen? Dat verbaasd me dan weer......  |
ik verbaas me ook wel eens over andere mensen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 18:29
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Geplaatst voor iemand die liever anoniem wil blijven:
pijn......
dertien jaar geleden, trok ik mijn trouwjurk aan; dertien jaar geleden, wat is die tijd toch hard gegaan!
dertien jaar geleden, een belofte van eeuwige trouw, "je bent een parel uit God's hand wat een zegen; jou te mogen hebben als vrouw"
nu.......... zijn er slechts nog ruïnes, van dat, wat had kúnnen zijn. kinderen met gebroken hartjes, missen hun papa, wat een onrecht, en wat een pijn!!
jij wilde je eigen leven leiden, jij wilde een zoektocht naar geluk; en voor je eigen grote ego strijden; maar er gingen wel kinderen aan "stuk".
nee, ik heb je nooit verweten, hoe vaak je mijzelf tekort hebt gedaan. maar wat ik me afvraag, wil ik je wél laten weten..... zal ik je óóit.... ooit kunnen vergeven, wat je mijn kleintjes allemaal aan hebt gedaan??
zij zullen moeten leren leven met de trauma's die jij hen mee hebt gegeven. omdat ík van je hield, en omdat ík voor je koos....
en ja, dat ik zelf voor jou heb gekozen, met alle gevolgen van dien, en dat jij de gevolgen van jouw keuzes nou nét niet in wilt zien, maakt mij bij tijden vrees'lijk boos!!
een kind dat huilt; papa waar ben je, papa waarom; ik vind je zo lief, papa ik wl graag bij je logeren, papa, ik wil papa, mama; ik wil zó graag naar papa toe!!
mama ik vind het niet eerlijk, mama ik mis mijn papa zo; mama ik heb zoveel pijn in mn buikje mama mag ik nou echt nóóit meer bij mijn papa zijn?
de tranen lopen over mijn wangen, omdat ik voor hen geen papa kan zijn, ik kan je niet vervangen, en het enige dat ik zie, en waar ik niets aan kan doen, is pijn.
o God, hoe zal ik hem ooit kunnen vergeven; zoveel beloften, zoveel verdriet; zal ik hem ooit op een dag kunnen vergeven, wat hij uit puur egoisme, mijn kleine kinderen aan heeft gedaan?
anoniem |
Anoniempje heeft schijnbaar meer moeite met wat de kinderen is aangedaan dan dat ze zelf er onder lijdt ?? Had papa bij mama moeten blijven VANWEGE de kinderen? Papa ging niet voor niets weg neem ik aan? Hadden de kinderen het zoveel beter gehad als papa in een liefdeloos huwelijk was blijven hangen?
Ik ken de kinderen niet, ik ken papa niet en Annette hoeft mij niet te vertellen wie anoniempje is.... dus ik kan de vragen niet beantwoorden, maar ik wilde de vragen wel stellen die bj mij naar boven kwamen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 18:35
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik lees alleen maar dat je moet vergeven in dit stuk. Maar hoe doe je dat dan als het niet lukt? Willen en doen zijn verschillende dingen |
Gelukkig heb je het goed gelezen. Vergeven is een moeten, het is een opdracht. (Matt. 18: 21-22 + Rom. 12: 18-21) Als vergeven niet lukt?? Je mag bidden in Jezus naam om vergeving, daarmee leg je, dat wat jou en je kinderen is aangedaan, bij het kruis. Dan hoef je het niet langer alleen te dragen, maar gaat Hij met je mee, Hij wil ook jouw lasten dragen. Een denkfout is, denk ik, dat als je vergeeft je ook vergeet. Maar juist door vergeving zal het genezingsproces aanvangen.
Maar misschien wel het allerbelangrijkste.... Jezus is gestorven voor onze zonden, Hij schenkt aan iedereen die in Hem gelooft vergeving. Is het dan voor ons "onmogelijk" als kinderen van de Allerhoogste, diegene te vergeven die ons iets hebben/heeft aangedaan ??
Ik heb geleerd "Vergeving is, het recht om recht te halen, opgeven!!"
Een heel bekend lied, opwekking 629 spreekt hier over.
http://www.youtube.com/watch?v=Auz7dGcELEg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 18:38
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Heb je meerdere aanbidders dan Je bent er inderdaad druk mee zeg.
Of begrijp ik het gewoon niet goed? |
Ligt niet aan jou hoor Marijan, sommige mensen zijn gewoon echt niet te begrijpen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 18:43
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Geplaatst voor iemand die liever anoniem wil blijven:
pijn......
dertien jaar geleden, trok ik mijn trouwjurk aan; dertien jaar geleden, wat is die tijd toch hard gegaan!
dertien jaar geleden, een belofte van eeuwige trouw, "je bent een parel uit God's hand wat een zegen; jou te mogen hebben als vrouw"
nu.......... zijn er slechts nog ruïnes, van dat, wat had kúnnen zijn. kinderen met gebroken hartjes, missen hun papa, wat een onrecht, en wat een pijn!!
jij wilde je eigen leven leiden, jij wilde een zoektocht naar geluk; en voor je eigen grote ego strijden; maar er gingen wel kinderen aan "stuk".
nee, ik heb je nooit verweten, hoe vaak je mijzelf tekort hebt gedaan. maar wat ik me afvraag, wil ik je wél laten weten..... zal ik je óóit.... ooit kunnen vergeven, wat je mijn kleintjes allemaal aan hebt gedaan??
zij zullen moeten leren leven met de trauma's die jij hen mee hebt gegeven. omdat ík van je hield, en omdat ík voor je koos....
en ja, dat ik zelf voor jou heb gekozen, met alle gevolgen van dien, en dat jij de gevolgen van jouw keuzes nou nét niet in wilt zien, maakt mij bij tijden vrees'lijk boos!!
een kind dat huilt; papa waar ben je, papa waarom; ik vind je zo lief, papa ik wl graag bij je logeren, papa, ik wil papa, mama; ik wil zó graag naar papa toe!!
mama ik vind het niet eerlijk, mama ik mis mijn papa zo; mama ik heb zoveel pijn in mn buikje mama mag ik nou echt nóóit meer bij mijn papa zijn?
de tranen lopen over mijn wangen, omdat ik voor hen geen papa kan zijn, ik kan je niet vervangen, en het enige dat ik zie, en waar ik niets aan kan doen, is pijn.
o God, hoe zal ik hem ooit kunnen vergeven; zoveel beloften, zoveel verdriet; zal ik hem ooit op een dag kunnen vergeven, wat hij uit puur egoisme, mijn kleine kinderen aan heeft gedaan?
anoniem |
Ik vind dit zo fout om je eigen pijn en verdriet te projecteren via de meest kwetsbare mensen die op deze aarde rond lopen...... (kinderen)... Voor hun blijft de liefde voor hun moeder en vader altijd hetzelfde..... Ook bij een scheiding...
Van dit soort gedichten zakt miijn broek af en worden mijn haren statisch, gaan recht omhoog staan. Het is hetzelfde : "ik schop mijn hond zodat de omgeving ziet dat ik een slechte dag heb gehad."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 18:44
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik verbaas me ook wel eens over andere mensen  |
lekker duidelijk antwoord Pieter.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 18:46
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ik vind dit zo fout om je eigen pijn en verdriet te projecteren via de meest kwetsbare mensen die op deze aarde rond lopen...... (kinderen)... Voor hun blijft de liefde voor hun moeder en vader altijd hetzelfde..... Ook bij een scheiding...
Van dit soort gedichten zakt miijn broek af en worden mijn haren statisch, gaan recht omhoog staan. Het is hetzelfde : "ik schop mijn hond zodat de omgeving ziet dat ik een slechte dag heb gehad." |
Je gelooft het niet Mar.......ik ben het met je eens! (wat dit betreft )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 18:49
|
|
|
|
|
Peacedove ook van mij, van harte !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:00
|
|
|
|
Vrijdag 10 December, Jak. 4: 1-10; de Diabolo.
Speelgoed ‘uit de oude doos’: twee stokjes, een touwtje er tussen en op dat touwtje een diabolo – en dan de stokjes zo op en neer bewegen dat de diabolo op het touwtje blijft…! Zo’n diabolo is een vreemd voorwerp: in het midden klein, maar naar twee kanten breed uitlopend. Het is net alsof vanuit het midden de twee kanten uit elkaar worden gegooid. Dat is nu net de betekenis van het woord ‘diabolo’. En het woord ‘duivel’ heeft daar alles mee te maken, want in de taal van het Nieuwe Testament, het Grieks, heet de duivel ‘diabolos’: uit-een-werper. De duivel probeert altijd weer mensen uitéén te werpen, en om een scheiding aan te brengen tussen mensen en God. Jakobus geeft aan wat dat betekent: strijden, vechten, doodslag en jaloezie. Vandaar zijn oproep: Biedt weerstand aan de duivel! Laat de uit-een-werper niet ongestoord zijn vernietigende gang gaan! Hij heeft al genoeg scheiding gemaakt. In gezinnen, in huwelijken, in families, in kerken en tussen de volkeren op aarde. Hoe dat moet, weerstand bieden aan de duivel? Jakobus geeft een paar goede adviezen. Het begint met nederigheid. Wie hoogmoedig is, speelt een duivels spelletje. Reinigt uw handen, zondaars en zuivert uw harten, gij die innerlijk verdeeld zijt! Beseft hoe zeer je door de duivel verleid bent om van twee walletjes te eten! Maar je kunt niet vroom en godeloos tegelijk te zijn! Biedt weerstand aan de duivel! Je hebt de touwtjes in handen! Smijt de uit-een-werper maar een eind van je vandaan. Zijn spel is al lang uit!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:01
|
|
|
|
| ARJAN024 schreef: | Iedereen heeft wel eens z'n moment. Maanden lid zijn van Christianmatch. Veel surfen, veel knipogen uitdelen of een mailtje sturen. Maar geen reactie. Of wel een reactie, maar geen klik. Dan wil je je de hoop opgeven en je stelt je zelf de vraag of dit nog zin heeft.
Helaas zit ik hierzelf ook mee. Ik surf zelf veel op CM, stuur knipogen, etc. Maar geen of weinig reacties. Er zijn bijna geen vrouwen die die mij spontaan een mail sturen uit interesse. Dan vraag ik mijzelf af of ik het dan wel waart ben.
Ik ben benieuwt als er meer mensen zijn met dit probleem.
Groetjes, Arjan |
Waarom zou je het niet waard zijn? Wat zegt een reactie van een ander in principe over jou? Wat zijn verder je verwachtingen waarmee je op deze site bent gekomen? Misschien kun je daar iets in doen om minder teleurgesteld te raken en hier toch een mooie tijd van ontmoeten (via forum, chat en eventueel in het echte leven) hebben. Want daar is CM voor bedoeld: het is een ontmoetingssite!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:03
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je gelooft het niet Mar.......ik ben het met je eens! (wat dit betreft ) |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:12
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | doe je huiswerk eens beter. de ENIGE wettige grond voor scheiding in nederland is: duurzame ontwrichting van het huwelijk |
Wat is: "duurzame" ?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:18
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Wat is: "duurzame" ????? |
Het is niet meer dan een kreet, want in de praktijk kun je na een week al scheiden en dat kan geen duurzame ontwrichting zijn. Wie wil scheiden kan dat dus gewoon in de praktijk doen en die vier gronden hierboven zijn uit het verleden. Vroeger moest de Grote Leugen door een van de partners uitgesproken worden. Je moest dan verklaren overspelig geweest te zijn en dan mocht je scheiden. Dat was ook geen goede praktijk.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:26
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | Misschien is hij dus toch niet zo alwetend als hij beweert te zijn (geweest)
 |
ja... dit zag ik dus al aankomen, dat begrijp je wel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:28
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | dan ken je toch het gezegde niet...
eigenroem/eigenwaan stinkt
 |
hier ruikt alles lekker poepertje-fris...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:29
|
|
|
|

Een vredig nieuw levensjaar gewenst, met vleugels (lees: mensen) om je te dragen als je het nodig hebt! 
Henk en Does
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:32
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het is niet meer dan een kreet, want in de praktijk kun je na een week al scheiden en dat kan geen duurzame ontwrichting zijn. Wie wil scheiden kan dat dus gewoon in de praktijk doen en die vier gronden hierboven zijn uit het verleden. Vroeger moest de Grote Leugen door een van de partners uitgesproken worden. Je moest dan verklaren overspelig geweest te zijn en dan mocht je scheiden. Dat was ook geen goede praktijk.
Thomas |
Duurzaam wordt ook bij energie gebruikt "duurzame energie enz"...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:37
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Heb je meerdere aanbidders dan Je bent er inderdaad druk mee zeg.
Of begrijp ik het gewoon niet goed? |
zijn er beperkingen dan?
dit is toch de knuffelhoek?? wanneer wordt er (weer) geknuffelt dan? of is dat te veel werk? of lijkt dit maar meer een soort spel?
bij dezen ik sta open voor knuffels, meerdere mogen ook.
of is dat overwerk, ... ... of overspel? 
of wie heeft wat voor mij over? krijg ik zeker de afdank-knuffels, straks moet ik t nog met een teddybeer doen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:45
|
|
|
|
toevallig had ik het met iemand over echtscheiding onder christenen, en wist daarom een interessante link. ben bang dat eerder genoemde niet de juiste waren, sorry, daarom rectificatie, zie daarom nieuwe reactie.
(ik meende een ander voorbeeld te hebben gezien, maar weet de url niet meer, mss later)
Laatst aangepast door
|
BART817
|
op vrijdag 10 december 2010, 22:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:52
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:56
|
|
|
|
heel betrokken.... jammer dat je een blog van een gehuwd echtpaar neerzet, ( 1e link) dus bepaald geen ervaringsdeskundigen... die tweede link kan ik helemaal niks mee... een website die teksten uit Het Boek plaatst als zijnde bijbelteksten kun je nu eenmaal niet serieus nemen. Alleen de vertaling van Math. 19:9 maakte me al misselijk, wat een bijbelvervalsers zijn dat toch, bah!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |