ChristianMatch

Forum

Bindingsangst
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 18:40

TESSYBEAR731 schreef:
Nog even terzijde; ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van bindingsangst, NIET als borderliner! Knipoog smiley

Ik dacht nog wat vervelend voor je! Valt weer mee gelukkig...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 18:48

AREND003 schreef:
Ook even mijn reactie, en dat is een quote van Mark Twain: I prefere to go to heaven for the climate, to hell for the company!

dat is het mooie van cm.... hier is SOMS een goed klimaat, en SOMS goed gezelschap Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 18:58

AREND003 schreef:
Ook even mijn reactie, en dat is een quote van Mark Twain: I prefere to go to heaven for the climate, to hell for the company!

psalm 1;1 Gelukkig de mens
die niet meegaat met wie kwaad doen,
die de weg van zondaars niet betreedt,
bij spotters niet aan tafel zit,
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 19:16

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben dan geen ervaringsdeskundige, gelukkig maar.....maar ik ben het weleens met wat je schrijft......en eigenlijk bedoelde ik dat ook met mijn stukje hierboven.....er wordt nog al geoordeeld.....
Er worden dan regels opgeschreven hoe vreselijk het is wat een borderliner allemaal doet maar ik neem toch aan dat er ook gradaties in zijn? Lijkt me verdrietig om dit allemaal zo te lezen als je zelf een ervarinsdeskundige bent en daar goed mee om kunt gaan.......
Maar inderdaad we zijn een beetje off topic....

Nou ja off topic; t heeft allemaal toch wel met elkaar te maken.

Voor alle duidelijkheid; ik ben ervaringsdeskundige 'van de andere kant'. Ik weet hoe het is om met een (extreme?) borderliner in 1 huis te wonen. Daar kies ik dus gewoon niet voor. Dat bedoel ik niet veroordelend, maar ik kan het denk ik niet opbrengen. t Zal ook niet lang goedgaan; ik ben immuun voor manipulatie en ik heb genoeg geweld gezien. Deze lidtekens zitten zo diep dat ik niet denk dat ze in dit leven nog genezen. Ik heb dus alleen 'bindingsangst' bij manipulatieve en gewelddadige mensen.

Hm; ik besef me dat er vast wel borderliners mee lezen op t forum, dus ik schrijf voorzichtig. Ik heb geen ervaring met 'lichte borderline'. De ervaring die ik heb gehad was extreem en tekenend voor de rest van mijn leven. Vandaar dus.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 19:28

ZINGA672 schreef:
Nou ja off topic; t heeft allemaal toch wel met elkaar te maken.

Voor alle duidelijkheid; ik ben ervaringsdeskundige 'van de andere kant'. Ik weet hoe het is om met een (extreme?) borderliner in 1 huis te wonen. Daar kies ik dus gewoon niet voor. Dat bedoel ik niet veroordelend, maar ik kan het denk ik niet opbrengen. t Zal ook niet lang goedgaan; ik ben immuun voor manipulatie en ik heb genoeg geweld gezien. Deze lidtekens zitten zo diep dat ik niet denk dat ze in dit leven nog genezen. Ik heb dus alleen 'bindingsangst' bij manipulatieve en gewelddadige mensen.

Hm; ik besef me dat er vast wel borderliners mee lezen op t forum, dus ik schrijf voorzichtig. Ik heb geen ervaring met 'lichte borderline'. De ervaring die ik heb gehad was extreem en tekenend voor de rest van mijn leven. Vandaar dus.

GrZ!

Nu begrijp ik wat meer je resolute antwoord........
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 19:29

ZINGA672 schreef:
Voorstel:

Iedere 1e en 3e donderdag van de maand

THEMACHAT

in de Jolijtbox

Vanaf 21.00 uur...

Afspraken:

* Respectvol naar elkaar luisteren en op elkaar reageren.
* Uitsluitend inhoudelijke reacties op elkaar en niet op de persoon spelen
* Humor is toegestaan.

Wie heeft er ideeën voor thema's? Over welk onderwerp zou je nu graag eens met anderen willen bomen? Waar kunnen we es lekker over doorzagen?

Vul het lijstje hieronder aan met een interessante stelling of een thema:

1. "Op doorreis" Hoe beleef je je leven hier op aarde?
2. Zie je de tekenen van de eindtijd, zo ja waarom en heeft dat consequenties voor je leven op aarde?
3. Woorden hebben kracht, geloof je dat ??
4. Kinderen in een samengevoegd gezin
5. wie heeft er te maken gehad met een sekte... (op verzoek van iemand die hier een boek over schrijft.)
6. Is een potentiële partner met schulden acceptabel
7. hoeveel ben je bereid om op te geven voor een potentiële partner baan/woning?
8. Gods plan met je leven
9. Zin en Onzin van winterbanden

Oeps... je was mijn voorstel vergeten, dus ik heb m dr ff bij gezet Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 19:41

AANGENAAM334 schreef:
psalm 1;1 Gelukkig de mens
die niet meegaat met wie kwaad doen,
die de weg van zondaars niet betreedt,
bij spotters niet aan tafel zit,

Eerste psalm, eerste vers. Sommige christenen komen zelfs niet zo ver...

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 19:43

ZINGA672 schreef:

GrZing!

Zouden het dan wel Christenen zijn?

Laatst aangepast door
AANGENAAM334
op donderdag 16 december 2010, 19:45
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 19:47

TESSYBEAR731 schreef:
Boehoehoe wat zijn we zielig!

Die *B* heb je inderdaad niet zelf bedacht, dat beweerde ik ook niet..
Ik heb em erbij gehaald omdat de letter die je zelf bedoelde mij toch echt wel heel veel te ver gaat!
Er is ook helemaal niemand die jou als gevoelloos monster afschilderd, je word er enkel op gewezen dat je woorden te ver gaan, zoals ik al zei; wees gewoon een vent en erken dat, ga niet zielig zitten doen.
Zeker als je zelf met kinderen werkt...(en ervan uitgaande dat je oprecht christen bent)...zou je beter moeten weten! Boze smiley

Zoals je al zegt; Aan de vrucht herkent men de boom...
dit soort taal doet me toch ernstig twijfelen aan de boom die dit soort mensen voortbrengt..ik hoop dat jij dât begrijpt!

Maar goed, ik vind het ook wel weer genoeg! Anders krijg k dalijk rimpels, en we weten inmiddels waar dat allemaal toe leid Gefrustreerde smiley

ik denk dus niet dat je me zó goed kent of inschatten kan, maar indirect oordeel je wel over mij... wat zou je dan daarmee willen bereiken? (en mogelijk niet (alleen) jij?)

Rom 12:18 Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen.

Matt.7:1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. 3 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?

probeer ik mss iemand van cm zwart te maken?

(ps: nogmaals zoals in de kleine lettertjes van t bericht, hoewel nu door cm weggehaald, speciaal voor jou t juiste antwoord opnieuw: *='k'!!!, ipv: 'B', maar dat wist je inmiddels al)
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 19:52

PIETER649 schreef:
Oeps... je was mijn voorstel vergeten, dus ik heb m dr ff bij gezet Lachende smiley

Sorry Pieter, mijn excuus Verlegen lachende smiley

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 19:55

CROSSROAD317 schreef:
Mooi, alleen jammer van die "valse" noot op 8:05 ....

De kwaliteit is niet optimaal bij Youtube. Bij de uitvoering die Willemijn als voorlaatste heeft gegeven is hij beter. Op ITunes is veel goeds te vinden met een optimale kwaliteit in dit genre. En dat maakt in dit subtiele notenspel uit.
Die van Willemijn is dus echt gewoon beter:

http://www.youtube.com/watch?v=Dq_36q2NkdE

Thomas, lust ook borrelnootjes.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 16 december 2010, 20:40
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 20:03

PIETER649 schreef:
dat is het mooie van cm.... hier is SOMS een goed klimaat, en SOMS goed gezelschap Lachende smiley

ja... en bij mij hangt er een warm briesje om me heen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(beide offtopic idd)
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 20:10

MAR907 schreef:
De kerk leert dat iemand een keer zich hoeft te laten dopen (wassen).
Waarom niet vaker???
Douchen doe je toch ook niet een keer in je leven????

Dopen kun je niet gelijkstellen met douchen. Dopen is een symbool van de afwassing, terwijl douchen het vuil zelf afwast. Door de doop in je redenatie tot een herhalingsfenomeen te maken, doe je in mijn ogen het symbool tekort! Wat niet betekent dat je je niet steeds opnieuw moet richten op God om te groeien in je geloofsleven!

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 16 december 2010, 20:12
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 20:11

ZINGA672 schreef:

GrZing!

dan kijk ik nog even vooruit, psalm 23 spreekt in: 'toekomende tijd', alle dagen van mijn leven... en: in het huis vd Here ... = niet (alleen) aards lijkt mij.

(HSV)

De HEERE is mijn Herder
Ps.23:1 Een psalm van David.
De HEERE is mijn Herder,
mij ontbreekt niets.
2 Hij doet mij neerliggen in grazige weiden,
Hij leidt mij zachtjes naar stille wateren.
3 Hij verkwikt mijn ziel,
Hij leidt mij in het spoor van de gerechtigheid,
omwille van Zijn Naam.
4Al ging ik ook door een dal vol schaduw van de dood,
ik zou geen kwaad vrezen, want U bent met mij;
Uw stok en Uw staf,
die vertroosten mij.
5 U maakt voor mij de tafel gereed
voor de ogen van mijn tegenstanders;
U zalft mijn hoofd met olie,
mijn beker vloeit over.
6 Ja, goedheid en goedertierenheid zullen mij volgen
al de dagen van mijn leven.
Ik zal in het huis van de HEERE blijven
tot in lengte van dagen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 20:13

AANGENAAM334 schreef:
Zouden het dan wel Christenen zijn?

Het klinkt onberispelijk natuurlijk......Maar aan de andere kant?
Is niet het denken dat je zo bent (je staat van morele onberispelijkheid noem ik het maar even) al een zonde? Want je verbeeldt je dan nogal niet wat.........

Beetje off topic geloof ik...... Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 16 december 2010, 20:17
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 20:22

we zijn recent bij een kennis geweest, die een chineesse vriendin heeft, met drie prachtige chinezen-kindjes.....
dat riep vragen op; mama, waarom is hun velletje anders, mama, waarom doet haar moeder zo gek praten? en waarom zitte ze oogjes bijna dicht? hebben ze niet in china gewone snoepjes; deze vin-ik nie lekker!!

zit mijn meisje moe op de bank...........denkt eens diep-donker na, en zegt;
mamaaaa? ik ben zóóó moe; ik heb er chinezen-oogjes van!!
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 20:27

ALOUS961 schreef:
sorry Bart, lust geen bier of wijn.........

zou: 'melk uit een kokosnoot' daar het alternatief zijn?

of krijg je bij het nieuwe lichaam ook nieuwe smaakpapillen?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 20:35

AANGENAAM334 schreef:
Wat is er nu mis met de waarden; respectvol, uitsluitend inhoudelijk en humor. Dat zijn ook ingredienten en zelfs basisvoorwaarden voor een goed debat. En dat is een heel aardige bezigheid. Onzin of als het tegen Gods woord ingaat kan gepareerd worden met inhoudelijke argumenten. Neem een voorbeeld aan Paulus, hij ging het niet uit de weg. Bijvoorbeeld op de Areopagus. Sommigen dreven zelfs de spot met hem. Zolang we maar inhoudelijk blijven is er mijns inziens geen vuiltje aan de lucht. En jij kan het verschil zien. Dus voor jou is het geen probleem. En voor degene die het niet zien is het ook geen probleem want ze zien het gewoon weg niet.
Er is niks mis met de begrippen als zodanig, maar de interpretatie van mensen kan nog wel eens verschillen...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 20:41

CHATULIEM619 schreef:
Er is niks mis met de begrippen als zodanig, maar de interpretatie van mensen kan nog wel eens verschillen...

Ach Chat, probeer het gewoon es...wie weet valt het mee Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 20:43

Donderdag 16 December, 1 Joh. 1: 5-10; Een hele leugen.

Liegen – stel je voor! Dat doe je niet, dat mag niet. ‘Gij zult geen vals getuigenis spreken tegen uw naaste!’ – dat gebod kennen we allemaal.
Ondertussen gebeurt het meer dan je denkt. Over een ander vertellen we al gauw iets dat niet waar is. Misschien is het wel een beetje waar, maar net niet helemaal. En we kennen het spreekwoord: Een halve waarheid is een hele leugen!
Je kunt ook wat het geloof betreft, liegen. Je kunt zeggen dat je God lief hebt en een kind van het licht wilt zijn – maar wilt zijn – maar ondertussen in de duisternis wandelen. Maar dan, zegt Johannes, dan misleid je jezelf; dan lieg je en doe je de waarheid niet.
Er wordt nog al eens gelogen! Ook in de kerk. Hoe vaak gebeurt het niet dat mensen aan God trouw beloven. In een trouwdienst, bij de belijdenis, of als er een kind wordt gedoopt. Gelukkig: God is anders. Hij is geen leugenaar! Wat Hij zegt, dat doet Hij ook!
Wat Hij dan zegt? Hij zegt dat iedereen die zijn schuld belijd, vergeving ontvangt! Jezus is niet voor niets gestorven. Zijn bloed reinigt van alle zonden!
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 20:45

WILLEMIJN232 schreef:
Het klinkt onberispelijk natuurlijk......Maar aan de andere kant?
Is niet het denken dat je zo bent (je staat van morele onberispelijkheid noem ik het maar even) al een zonde? Want je verbeeldt je dan nogal niet wat.........

Beetje off topic geloof ik...... Verlegen lachende smiley

ehm....daar zit wel wat in....'t is denk ik inderdaad niet goed om dat van je zelf te zeggen.....maar of dat chattath is....dat vind ik wel een groot woord.....hoewel christenen op zich wel een bijbelse aanduiding is...zie Hand 11:26...het is beter als anderen dat van je zeggen....m.a.w. dat anderen het uit je handelen doen en nalaten opmerken. Deze opmerking was overigens een reactie op:
ZINGA672 schreef:

GrZing!
en dat christenen zelfs niet zo ver komen dat kan ik me als xxxxxxx niet voorstellen.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 20:47

TESSYBEAR731 schreef:
Ach Chat, probeer het gewoon es...wie weet valt het mee Knipoog smiley

Tess heeft d'r in ieder geval zin in! Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 20:48

ZINGA672 schreef:
Tess heeft d'r in ieder geval zin in! Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden

Of het vanavond wat wordt, blijft de vraag voor haar. Ze flitst heen en weer in de chat Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 20:51

HENK710 schreef:
Of het vanavond wat wordt, blijft de vraag voor haar. Ze flitst heen en weer in de chat Knipoog smiley

"Lightning Tess" Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 20:52

AANGENAAM334 schreef:
ehm....daar zit wel wat in....'t is denk ik inderdaad niet goed om dat van je zelf te zeggen.....maar of dat chattath is....dat vind ik wel een groot woord.....hoewel christenen op zich wel een bijbelse aanduiding is...zie Hand 11:26...het is beter als anderen dat van je zeggen....m.a.w. dat anderen het uit je handelen doen en nalaten opmerken. Deze opmerking was overigens een reactie op:
ZINGA672 schreef:

GrZing!
en dat christenen zelfs niet zo ver komen dat kan ik me als xxxxxxx niet voorstellen.

Is het probleem niet dat anderen juist van je zeggen dat je het niet bent? Zo bedoel ik het? kijk maar eens om je heen wat kerkraden en predikanten wel niet allemaal vinden en waar ze je van kunnen uitsluiten.....dat is niet niks....
Ik ben met je eens dat uit je handelen kan blijken of je een christen bent.......maar een volmaakte christen of denken dat je dat bent?????
Dat vind ik nogal wat.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 16 december 2010, 20:53
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 20:59

CHATULIEM619 schreef:

En dat biedt nu juist een podium om je als christen te manifesteren...het is toch onze roeping om te getuigen...en te weerleggen....zie 2 Tim 3:16 Heel de Schrift is door God ingegeven en is nuttig om daarmee te onderwijzen, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de rechtvaardigheid,
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 21:02

ZINGA672 schreef:
Ik heb dus alleen 'bindingsangst' bij manipulatieve en gewelddadige mensen.

Dat is meer gezond verstand dan bindingsangst toch?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 21:09

MAR907 schreef:
Natuurlijk Henk..... Knipoog smiley

In deze gelijkenis zit nog veel meer dan je denkt. Ook de wet en de profeten die de wetgeleerde kende speelt hierin een rol, ook voor ons in deze tijd....
Wij leren in de kerken dat de geboden van God voor de joden was en niet voor ons.....
Ik hou de Sabbath omdat het nog steeds van belang is voor God, omdat ook van mij verwacht wordt door God om naar zijjn geboden te leven (ben daardooor los van de kerk).
Ik kan heel diep gaan, maar is niet voor iedereen bestemd...
Ik laat het hierbij... de Here Jezus staat voor mij centraal in het leven....juist wanneer ik Hem nodig ben.... Lachende smiley

Zomaar een vraag...hoe houd jij de sabbat?
Ik ga zondags naar de kerk en doe eigenlijk wat ik wil en wat me uitkomt die dag...
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 21:15

Extra instructie voor degenen die de discussie wat later binnenkomen en wat eerder weggaan:

Omdat er gedurende de hele discussie mensen binnenkomen wordt er alleen in het begin gegroet. Al die hallo's storen nl best wel in de discussie zodra er al een aantal mensen in de room zijn.

Dus voel je niet afgewezen als je door niemand wordt begroet; dit heeft een reden. Iedereen is altijd van harte welkom!

GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op donderdag 16 december 2010, 21:17
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 21:29

Wat een weer hee...
Regen, regen en nog eens regen (en een plu kon niet op de fiets, vanwege de wind... Huilende smiley, smiley in tranen ).
'k Was net een verzopen katje toen ik thuis kwam... Clown smiley

(Wel nog net voor de sneeuw binnen... Knipoog smiley )

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 16 december 2010, 21:31
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 ... 6194 Volgende
Pagina 1649 van 6194