| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 00:00
|
|
|
|
|
Het was een plezierige en waardevolle themachat. Er kwamen veel facetten aan de orde. Het was respectvol....zeker voor herhaling vatbaar...alle deelnemers bedankt voor hun positieve insteek en inbreng....een klein advies...geen kritiek...voortaan svp wat minder twee of meer lijntjes door elkaar laten lopen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 00:32
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | | Dat is lastig.......maar dat is nu eenmaal zo....in de wereld zal je verdrukking hebben......maar ondanks dat wil ik er zijn voor mn naaste....Jezus navolgen...dat wil ik...omdat Jezeus mij eerst heeft lief gehad....Hem wil ik navolgen......zei Jezus aan het kruis niet Vader reken ze het hen niet toe?....dus ondanks de tegenwerking van sommigen wil ik ook daarin volharden....en ja je wordt het meest gebeten door je eigen neten...veelal is het ploegen op de rotsen....en btw wanneer heb ik gezegd dat ik een volmaakte christen ben.....of dat ik denk dat ik dat ben....... |
Heb je helemaal niet gezegd maar ik kwam erop nav psalm 1, mijn gedachten gingen er even mee op de loop........en toen dacht ik bovenstaande.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 06:14
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Je kunt ook de volgende psalm 1 serieus nemen:
Zomaar een mening!en absoluut niet spottend bedoeld, maar geplaatst vanuit een realistisch nadenken! |
Dit vind ik een mooie persiflage op de psalm en stemt zeker tot nadenken.
Maar ik hoop toch dat wedergeboren ook echt wedergeboren is in mijn leven. En dat voor raadsels staan........tja, ws wordt dit door velen herkent..hoe ouder je wordt hoe meer vragen je krijgt. Ik althans wel... Hoe minder zaken vreselijk belangrijk gaan worden en hoe meer de kern belangrijk wordt. Dus ..des te meer ga ik naar mijzelf kritisch kijken ipv naar de ander.. balk en splinter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 06:17
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Is het in de hemel saai ??
Wat ik me afvraag, of je wel een lichaam, zoals we nu kennen, krijgt.
Een andere vraag, is trouwens een redelijk geaccepteerde uitleg, kennen we elkaar naar de mens of naar de geest.
We zullen onze geliefden kennen, maar ik denk dat we dat geestelijk moeten zien, geliefden in Jezus Christus. Mijn ex is niet meer mijn geliefde hier op aarde, maar in Jezus Christus heb ik haar wel lief .... |
Als je gelooft dat er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde komt dan zullen we denk ik wel een lichaam hebben Een nieuw zoals in openbaring staat. Volmaakt is volmaakt dus ook het liefhebben van elkaar. Heeeeeeerlijk idee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 07:56
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Misschien vindt Duk mijn zangkunsten wél mooi...  |
duk heeft wel een radio in de gele en die kan heeeeel hard
Laatst aangepast door
|
HENDUK927
|
op vrijdag 17 december 2010, 07:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 08:13
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Een hele dikke knuffel voor iedereen die er zo van in de war raakte dat ik incognito was de afgelopen tijd Ben der weer onder mijn eigen naam  |
wb doesie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 08:32
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | duk heeft wel een radio in de gele en die kan heeeeel hard  |
Moet jij niet wat wegen aanleggen Duk?Zit je hier een beetje kleine meisjes te plagen.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 08:36
|
|
|
|
Ja het was goed,gaf/geeft heel veel stof tot nadenken!Helaas liep het wat door elkaar maar het was een heel breed onderwerp,komt vast wel goed.
Er was veel respect maar ik miste wel een beetje tegengas,het ging té soepeltjes.Je kunt ook lijnrecht tegenover elkaar staan en elkaars mening toch respecteren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 08:42
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Moet jij niet wat wegen aanleggen Duk?Zit je hier een beetje kleine meisjes te plagen.........  |
er zat een lange duckyman thuis met groot verdriet; want als wegen zijn bevroren, is ducky halluf dood; dan kwekt-ie niet dan kwaakt-ie niet van ellende en verdriet........
dan gaat-ie meissies plagen want laten kan hij t niet!!!
(suus, wil jij het even zingen??? )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:23
|
|
|
|
Even terug naar het verleden, verdwalen in herinneringen. Geen zorgen voor het heden, me warmen aan het verdwenen geluk van simpele dingen.
Je eigen "ik" verdween,afgenomen door de tijd. Maar één ding bleef overeind, je vertrouwen en de zekerheid, van een nieuw leven aan het eind.
Je warme hand,is er niet meer. Maar het gevoel van geborgenheid diep in mijn hart,steeds weer, dat raak ik nooit meer kwijt.
De jaren glijden van me af, jaren zonder jou. Maar alle liefde die jij gaf, maakt dat ik nog meer van dit leven houd.........
http://www.youtube.com/watch?v=P6Ishi3IZu4
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Zaterdag 15 januari om 14:00 een nieuwjaarswandeling in de staatsbossen van Drenthe. Om elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen. In het mooiste stukje van Drenthe, midden in de bosrijke omgeving van Gasselte, vindt u 't Nije Hemelriek. Bij veel mensen bekend als de perfecte plaats om 's zomers je handdoek op het zand neer te leggen en te genieten van zon, water en strand. Maar 't Nije Hemelriek biedt meer. Veel meer. Door de bosrijke omgeving met prachtige beukenlanen, het meer en niet te vergeten het strand, is ’t Nije Hemelriek een uitstekende locatie om welk jaargetijde dan ook te vertoeven.
En om 16:00 gezellig wat drinken in het restaurant. o, ja. honden welkom
Lijstje Aanmeldingen: 1. Wilma 2. Grace 3. Chat..+ hond 4. Willemijn?? | 5. Billy 701 (Ondervoorbehoud)
Laatst aangepast door
|
BILLY701
|
op zaterdag 18 december 2010, 14:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:36
|
|
|
|
je kan beter met de sneeuwschuiver komen herman
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het is niet een kwestie van op zichzelf gericht zijn, maar weten dat de problemen je dan snel boven het hoofd zullen groeien. Het is toch ook de vraag: kan ik de ander gelukkig maken? En als je weet dat je beiden elkaar alleen maar in de haren vliegt, of elkaar niet echt begrijpt, dan kun je er m.i. beter niet aan beginnen. En iedereen heeft toch bepaalde voorkeuren, en vaak zijn die nog onbenulliger... |
Sja, maar ja...ook dit soort dingen weet je van te voren helemaal niet! De een heeft namelijk heel wat meer last van die bindingsangst dan de ander, dus dat moet gaandeweg duidelijk worden Er zijn meer dan genoeg mensen die zichzelf er bewust van zijn, en in de praktijk graag anders willen gaan ervaren. Als er dan niemand is die die uitdaging aan durft zal de bindingsangst ook nooit verdwijnen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:40
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Zaterdag 15 januari om 14:00 een nieuwjaarswandeling in de staatsbossen van Drenthe. Om elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen. In het mooiste stukje van Drenthe, midden in de bosrijke omgeving van Gasselte, vindt u 't Nije Hemelriek. Bij veel mensen bekend als de perfecte plaats om 's zomers je handdoek op het zand neer te leggen en te genieten van zon, water en strand. Maar 't Nije Hemelriek biedt meer. Veel meer. Door de bosrijke omgeving met prachtige beukenlanen, het meer en niet te vergeten het strand, is ’t Nije Hemelriek een uitstekende locatie om welk jaargetijde dan ook te vertoeven.
En om 16:00 gezellig wat drinken in het restaurant. o, ja. honden welkom
Lijstje Aanmeldingen: 1. Wilma 2. Grace(onder voorbehoud) 3. Chat..+ hond 4. Willemijn?? | 5 .billy701 ik heb er ff onder voorbehoud van gemaakt(je snapt vast waarom)
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op vrijdag 17 december 2010, 09:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:49
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Misschien vindt Duk mijn zangkunsten wél mooi...  |
er zijn mensen die dat moderne kleurgekladder als schilderij mooi vinden statistisch gezien moeten er dus ook mensen zijn die jouw euh... zangkunsten mooi vinden.... (als je t mij vraagt is de kans groter dat een kameel door t oog van de naald loopt...)
kop op sus misschien is hij aardig en liegt hij er over!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:50
|
|
|
|
| BART817 schreef: | ik denk dus niet dat je me zó goed kent of inschatten kan, maar indirect oordeel je wel over mij... wat zou je dan daarmee willen bereiken? (en mogelijk niet (alleen) jij?)
Rom 12:18 Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen.
Matt.7:1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. 3 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?
probeer ik mss iemand van cm zwart te maken?
(ps: nogmaals zoals in de kleine lettertjes van t bericht, hoewel nu door cm weggehaald, speciaal voor jou t juiste antwoord opnieuw: *='k'!!!, ipv: 'B', maar dat wist je inmiddels al) |
Ik oordeel niet, ik wijs je erop dat dit soort grapjes mij doen twijfelen aan de intentie van de persoon. Maar wat jij dus eigenlijk wil zeggen is dat ik gewoon maar heel hard moet gaan zitten lachen om die vulgaire grapjes omdat ik anders wel eens zou kunnen oordelen Jij weet net zo goed als ik dat het dubbelzinnig bedoeld was, vandaar ook dat ie dus verwijdert is door CM
Maar hey, het ligt ook vast aan mij! Nogal een gevoelig onderwerp en het soort term dat gebruikt werd link ik nou niet bepaald aan de vorm van seksualiteit zoals God het bedoeld heeft. Wél aan de vorm die tegenwoordig alom gebruikt word en een heleboel mensen vooral diep ongelukkig maakt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:51
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Je kunt ook de volgende psalm 1 serieus nemen: Zomaar een mening!en absoluut niet spottend bedoeld, maar geplaatst vanuit een realistisch nadenken! | Arend, in mijn ogen ben je de weg kwijt. Je wijst wedergeboorte af, je wijst evangelisten af, je wijst Gods Woord af. Je wijst Gods authoriteit af, je wijst in feite alles af wat de kern van het evangelie is en je vult het op jouw eigen manier in, wanneer jijzelf centraal staat. je DENKT DAT JE God hebt vervangen DOOR JEZELF als god
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 17 december 2010, 10:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:53
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Of het vanavond wat wordt, blijft de vraag voor haar. Ze flitst heen en weer in de chat  |
Het werd dus niks voor Tess 
Hoop dat het een mooi gesprek geweest is voor de aanwezigen!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 17 december 2010, 09:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:57
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | er zijn mensen die dat moderne kleurgekladder als schilderij mooi vinden statistisch gezien moeten er dus ook mensen zijn die jouw euh... zangkunsten mooi vinden.... (als je t mij vraagt is de kans groter dat een kameel door t oog van de naald loopt...)
kop op sus misschien is hij aardig en liegt hij er over!!  |
Grut, zou bijna benieuwd worden naar de zangkunsten van Sus... Ligt hier nu vol met sneeuw, geeft wel een mooie akoestiek!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:59
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Sja, maar ja...ook dit soort dingen weet je van te voren helemaal niet! De een heeft namelijk heel wat meer last van die bindingsangst dan de ander, dus dat moet gaandeweg duidelijk worden Er zijn meer dan genoeg mensen die zichzelf er bewust van zijn, en in de praktijk graag anders willen gaan ervaren. Als er dan niemand is die die uitdaging aan durft zal de bindingsangst ook nooit verdwijnen... |
Is iemand met bindingsangst dan zo'n uitdaging?Ik begrijp het niet goed(maar ja,ik ben ook niet zo'n haastig typje),het opbouwen van een relatie kost tijd,dat zal niet vlekkeloos gaan dus of je wel of niet bindingsangst hebt,dit soort dingen kom je gegarandeert tegen,toch? Wat is er eerder,liefde of de angst voor bindingsangst( ) Het is ook een modewoord geworden op cm,er is niets mis met de kat uit de boom kijken,rustig aan doen,opbouwen........euh.....is er nog meer?
*laat je niet gek maken*
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 10:01
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ja het was goed,gaf/geeft heel veel stof tot nadenken!Helaas liep het wat door elkaar maar het was een heel breed onderwerp,komt vast wel goed.
Er was veel respect maar ik miste wel een beetje tegengas,het ging té soepeltjes.Je kunt ook lijnrecht tegenover elkaar staan en elkaars mening toch respecteren  |
Me 2. k Heb nog overwogen om van standpunt te veranderen maar dat was ws niet geloofwaardig overgekomen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Grut, zou bijna benieuwd worden naar de zangkunsten van Sus... Ligt hier nu vol met sneeuw, geeft wel een mooie akoestiek!  |
Ja Sus,zet eens wat op youtube,ik wil zelf wel eens oordelen!
Het kan nooit erger zijn dan wat ik produceer.......
zelfs in de kerk moet ik playbacken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
|
|
|
|
wat is er nu mis mee, om na drie chats trouwkaartjes te bestellen, lean.......???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 10:05
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | wat is er nu mis mee, om na drie chats trouwkaartjes te bestellen, lean.......???
 |
Oh nu ben ik jaloers Hannah,altijd baas boven baas
Mijn record was een week Kroatie na 1 chat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 10:06
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Me 2. k Heb nog overwogen om van standpunt te veranderen maar dat was ws niet geloofwaardig overgekomen  |
Volgende keer kietelen we Chat extra
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 10:09
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Haha, ik ben al veel verder gekomen! Denk ik, but correct me if I'm wrong! |
that's the problem I think; you're thinking you know more about truth than God knows Himself!! but He's the one Who created us, made the world, and being Truth!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 10:11
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Is iemand met bindingsangst dan zo'n uitdaging?Ik begrijp het niet goed(maar ja,ik ben ook niet zo'n haastig typje),het opbouwen van een relatie kost tijd,dat zal niet vlekkeloos gaan dus of je wel of niet bindingsangst hebt,dit soort dingen kom je gegarandeert tegen,toch? Wat is er eerder,liefde of de angst voor bindingsangst( ) Het is ook een modewoord geworden op cm,er is niets mis met de kat uit de boom kijken,rustig aan doen,opbouwen........euh.....is er nog meer?
*laat je niet gek maken* |
Laat dat nou exact zijn wat ik bedoel... (heb k een paar reactie's terug ook al gezegd) En voor mij persoonlijk zie ik dat best als een uitdaging, maar wel als een hele mooie want ik ga em namelijk ook samen met God aan. En bij God...is alles mogelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 10:25
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Jammer! Geen inhoudelijk antwoord! | Ik hoef niet in te gaan op jouw gespot. Dat laat ik liever aan Iemand anders over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 10:34
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Even terug naar het verleden, verdwalen in herinneringen. Geen zorgen voor het heden, me warmen aan het verdwenen geluk van simpele dingen.
Je eigen "ik" verdween,afgenomen door de tijd. Maar één ding bleef overeind, je vertrouwen en de zekerheid, van een nieuw leven aan het eind.
Je warme hand,is er niet meer. Maar het gevoel van geborgenheid diep in mijn hart,steeds weer, dat raak ik nooit meer kwijt.
De jaren glijden van me af, jaren zonder jou. Maar alle liefde die jij gaf, maakt dat ik nog meer van dit leven houd.........
http://www.youtube.com/watch?v=P6Ishi3IZu4 |
Héél mooi geschreven Leanne , dank je om dit te delen ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 10:39
|
|
|
|
|
De dag van gisteren komt nooit meer terug.
|
|
| Naar boven |
|
|