| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 11:02
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 09:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 11:04
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 11:20
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Zo'n 50 jaar geleden begon het met een enkel pilsje... Een paar jaar later was dat "enkel pilsje" al vermeerderd met een aantal pilsjes! Nog een paar jaar later met nog groter aantállen pilsjes. Ik kwam er achter dat Beerenburger met Sinas ook héérlijk was! Om een lang verhaal kort te houden; mijn favoriete drankje bestond uiteindelijk enkel nog maar uit pure Beerenburger. Toen begon de ellende. Het ene probleem na de andere stapelde zich op en huwelijk duurzaam ontwricht en gescheiden.
Ik raakte m'n baan kwijt...vrienden, familie...iedereen negeerde mij.... Van de weg afgehaald wegens rijden onder invloed van alcohol...ja...ja! Zo kan ik nog wel uren door gaan! Totdat ik een zware ongeluk kreeg en de doktoren tegen mij zeiden: "Als u zo door gaat, ligt u straks in de kist!
Dát was hét moment dat ik mij er van bewust werd HULP te vragen.... Zo kwam het dat ik 4 jaar lang deel nam bij een zelfhulpgroep voor alcoholisten. Iedere Maandagavond was ik aanwezig en al zodoende ben ik uiteindelijk van de drank afgekomen! Ik ben NU een DROGE alcoholist!
Hieronder plaats ik een gedicht die ik tijdens mijn ontwenning periode heb geschreven. Het is ook geplaatst in een regionale nieuwkrantje en bij een regionale radio station persoonlijk voorgedragen. Ik ben NU weer mijzélf!
"DE ALCOHOLISTEN"
Daar zitten ze dan...samen met z'n twee, onder een brug...bibberend van de kou... Haar gezicht is vuil en 't zit hun niet mee. Zijn kleren verscheurd en tonen nu berouw. Allebei aan lager wal geraakt en waarom? Omdat de fles elke dag werd leeg gedronken! Vrienden bleven weg en zeiden: het gaat alleen dáárom! Wij zijn het beu want ze zijn élke dag zwaar beschonken.
Het begon die dag zo mooi en het was behoorljk warm... Ze slenterden door de stad en om kroegen te doorlopen... Wát gezellig en...oh wát een lol...ze liepen samen arm in arm, Slingerend en waggelend...hoerááá, we gaan er nog ééntje kopen! Maar...wat een pech...de kroeg was al gesloten...dus. te láát... De laatste bus was al weg...dan maar een taxi nemen... Toen zei hij...hé...die auto daar, die krijg ik wel aan de práát! Oké zei zij...ga ik alvast even de ramen schoon zemen...
Zo reden zij...beiden in de nacht langs een lange kronkelvaart, de eerste kilomters vrolijk lachend en heerlijk onbedaard... totdat er plotseling een scherpe bocht...in volle vaart, niet werd genomen en dus reden ze helaas recht door! Een enorme plons het gevolg en...het leed was groot... Maar ze werden gelukkig gered...zonder iemand anders dood! De Officier van Justitie was zeer streng en de Rechter was er voor, Nu hebben ze allebei voorlopig geen kaas meer op hun brood...
Hij heeft zijn boete betaald en hun straf uit gezeten... een nagedacht over alcohol en over hun geweten... En zij is ook héél anders gaan denken... over alcohol en gaat voortaan aandacht schenken aan hun relatie die haar zo dierbaar was geweest. En zegt nu vol berouw...het is voorbij die drinke-féést! Wij willen ons leven vanaf NU weer goed op orde stellen... Maar...alléén doén...lukt ons niet...wij gaan de AA eens bellen!
Zo gezegd en ook zo gedaan...en nog diezelfde dag... stonden beiden op de stoep waar niks moét en alles mag, om sámen elkaar te helpen om van die alcohol af te blijven! De vreugde die men dan krijgt valt écht niet te beschrijven... Nu staan twee mensen al weer járen lang kurk en kurk droog! Bouwend aan hun relatie en houden hun gezondheid in ere hoog! Om voor eens en altijd een DROGE alcoholist te zullen zijn... en ánderen gaan helpen om af te komen van die alcohol pijn!
EN...NU DEGENE DIE DIT GEDICHT UIT Z'N DUIM HEEFT GEZOGEN... HEEFT VELE VELE VRIENDEN, FAMILIE EN COLLEGA'S BEDROGEN... DOOR EEN ENKEL PILSJE OF BORREL IS ALLE ELLENDE BEGONNEN... MAAR...DANK ZIJ DE ZELFHULP-GROEP HEB IK MIJZELF OVERWONNEN! DOOR IEDERE DAG DIE DUIVELSE FLES TE LATEN STAAN... EN ELKE DAG TE DENKEN; "IK BEGIN ER NIET WEER AAN!"... EERLIJK IS...HEERLIJK...HET LEVEN IS WEER EEN NUCHTER PLEZIER... DAAROM ZEG IK..ALCOHOLISTEN...KOM BIJ DE AA ELKE WEEK HIER...!!!
Gibby.... |
Mooi gedicht Gibby!
Dank voor het delen van je verhaal.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 11:22
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | De dag van gisteren komt nooit meer terug. |
wel in een film maris,lol heb em pas nog gezien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 11:37
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Oh nu ben ik jaloers Hannah,altijd baas boven baas
Mijn record was een week Kroatie na 1 chat  |
tja, of van een mens-lievend manspersoon een "donatie" aangeboden krijgen, na drie chatregels, omdat je toch wel tegen de veertig loopt; krijg je ook acute bindings-angst van he?
had je dat weekje kroatie niet even door kunnen schuiven naar mij? of kreeg je daar gelijk "goed gezelschap" bij...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 11:47
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | tja, of van een mens-lievend manspersoon een "donatie" aangeboden krijgen, na drie chatregels, omdat je toch wel tegen de veertig loopt; krijg je ook acute bindings-angst van he?
had je dat weekje kroatie niet even door kunnen schuiven naar mij? of kreeg je daar gelijk "goed gezelschap" bij...........
 |
Klinkt allemaal meer als verlatingsangst hoor
In dat weekje wilde hij mij door en door leren kennen.......sure
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 11:53
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Klinkt allemaal meer als verlatingsangst hoor
In dat weekje wilde hij mij door en door leren kennen.......sure  |
Dat klinkt als doorgrondangst....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 12:06
|
|
|
|
Hoi allemaal,
Velen weten ik dat ik een relatie heb gehad met een alcoholist. Ik heb hem leren kennen, via internet. Ik had eerst niet door dat hij een alcoholist was. Daar kwam ik later achter, bij mijn eerste bezoek aan hem. En ik dacht bij mezelf, die man heeft hulp nodig. Hij zelf had ook al hulp gezocht bij de GGZ. En ik dacht, ik moet hem steunen , dat ie met de behandelingen doorzet. Niet veel later bracht ik weer een bezoek aan hem. Toen begon de vonk over te slaan tussen ons beiden. Ondertussen had ik op internet al veel informatie gevonden , hoe om te gaan met een alcoholist.
Iedere avond spraken we elkaar via msn. Over koetjes en kalfjes en zijn stukgelopen huwelijk. Uit dat huwelijk had hij een zoon, toen 6 jaar. Ik begreep dat er nauwelijks contact was tussen hem en zijn zoontje. Naar mate ik vaker bij hem kwam, zag hij zijn zoontje regelmatig. Ik kon goed opschieten met dat zoontje.
Ik stond er op dat mijn vriend ook eens bij mij langs zou komen. het treinreizen koste mij een rib uit mijn lijf. Mijn vriend vond dat ik te ver wegwoonde eigenlijk om met de auto te komen. Dus vaak was hij niet bij mij Ik was, ieder weekend dat ik er naar toe ging ca 50 euro kwijt. Ik ging niet ieder weekend.
Maar zijn drank gebruik werd niet minder. Hij wilde minderen, maar dat ging niet. Ik wilde dat hij nee kon zeggen tegen het zoveelste biertje. Ik zelf dronk heel af en toe een biertje mee Ik hield het op 1 of 2 flesjes een avond, maar niet iedere avond.
Ik heb zelfs zijn therapeuten gesproken of ik thuis nog iets kon doen. Nee, vriend moest alles zelf doen.
Ondertussen kreeg ik mijn twijfels, of het wel verstandig was om de relatie door te zetten. Mijn vriend had een apotheek in huis met medicijnen die hem allemaal van de drank af konden houden. Maar hij nam ze niet in, omdat hij bang was erg ziek te worden. Dan dacht ik bij mezelf van de hoeveel bier dat je drinkt , ben je ook ziek. Maar het heeft weinig zin omdat allemaal te zeggen. Hij zei dan : ik weet het allemaal wel, laat me het maar op mijn manier doen, dat werkt het beste.
Dus niet, hij reageerde zijn frustraties op mij af en mijn hond. Ik vond de weekenden eigenlijk ook niet leuk meer. Ik had hem vaak gezegd dat langdurige opname misschien wel zou werken. Maar dat wilde hij niet. Hij wilde leren, alcohol de baas te zijn.
Hij zelf wilde ook niks van religie weten. Ik heb hem weleens gevraagd samen te bidden. Hij wilde niet. Zelf op een zondag liepen we een keer langs een kerk. En ik zei, zullen we vanmiddag er es heen gaan. Nee hij wilde niet. Ik was zelf ook geen trouwe kerkganger.
Na 1,5 jaar relatie heb ik er een eind aangemaakt. Ik deed dat savonds via msn. Kon hij alles rustig lezen. Op de site waar we allebei chatten, deed ik de mededeling dat het uit was. En dat ik mij er niet verder over uitliet.
Toen ik op punt stond naar bed te gaan, het was vrij laat, ging hij bellen. Hij smeekte me om terug te komen. Om eerlijk te zijn ik heb gezegd, nu niet en nooit niet. En hem de redenen verteld. En hij zei, ik ben al jaren bezig met het probleem, ik heb gezegd, ja dat zag ik, al die lege bierblikjes in vuilniszakken, in de schuur. al die bierkratten. Ik had hem voorgesteld hem er mee te helpen al die zooi weg te doen. nee meneer had er op dat moment geen zin in en ik mocht het niet doen. Ik maakte wel zijn huis schoon.
het chatkanaal waar hij zit, kom ik niet meer. Ik heb hem van msn gegooid. Voor mij nooit meer een relatie met een alcoholist.
Ik zelf gebruik medicijnen, waarbij alcohol uit den boze is. Ik kan nee zeggen tegen alle alcoholische dranken. ik ben nooit een liefhebber geweest van wijn en sterkte dranken.
En in vroegere jaren ben ik 2x echt dronken geweest. Daarna nooit meer.
Groetjes van mij die alcoholisten uit de weg gaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 12:14
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | je kan beter met de sneeuwschuiver komen herman  |
w.s zal het dan beter te rijden zijn..goed idee Grace... het ziet er nog niet florissant uit voor morgen.....dus hopen dat het beter wordt...
gr. Alous
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 12:25
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 12:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Arend, in mijn ogen ben je de weg kwijt. Je wijst wedergeboorte af, je wijst evangelisten af, je wijst Gods Woord af. Je wijst Gods authoriteit af, je wijst in feite alles af wat de kern van het evangelie is en je vult het op jouw eigen manier in, wanneer jijzelf centraal staat. je DENKT DAT JE God hebt vervangen DOOR JEZELF als god |
Je schrijft dat Arend de weg kwijt zou zijn........ik betwijfel of dit zo is..ik betwijfel of je de persiflage van ps. 1 zo moet lezen. Ik denk nl. dat je deze psalm moet lezen , juist vanuit een kritisch kijken naar de zgn. gelovigen.
Zou het zo kunnen zijn dat Arend teleurgesteld is door christenen die zo "vroom "proberen de ander te bekeren???
Ik hoor heel vaak van mensen: je zegt dat God liefde is dus waarom maakt hij me dan niet beter. Behalve proclameren zullen we, denk ik, meer en meer Gods liefde moeten laten zien.
Ik heb iemand meegemaakt die nb. tegen zn eigen broer zei: Als jij je hart aan Jezus geeft ZAL hij je genezen. Deze broer was zoekend en door deze opmerking kapot gemaakt/teleurgesteld omdat er zo weinig liefde school in deze opmerking. Het is niet zo dat je : ALS je je hart geeft je dan ook persé geneest. God geneest ook niet gelovigen.
Ik lees de psalm anders, ik lees juist een gevoel erin dat je beter niet met zgn. christenen kunt omgaan. Net als vroeger Jezus ageerde tegen de farizeeërs...maar dit is mijn idee hierover.
Arend, jij kan hier antwoord op geven...en zoekenden zijn ook welkom En Gods woord zegt: wie zoekt die vindt.
Daarnaast ervaar ik deze discussie een beetje als off topic.
In Petrus staat dat in de hemel gerechtigheid zal zijn. Heerlijk lijkt me dat.
En God is een God van vrede dus zal daar ook vrede zijn en zullen we met elkaar kunnen spreken in en met liefde.
Hier kunnen we vast oefenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 12:59
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Me 2. k Heb nog overwogen om van standpunt te veranderen maar dat was ws niet geloofwaardig overgekomen  |
Ik denk dat dat te maken heeft met het onderwerp. Als je een onderwerp treft waarbij je toevallig allemaal een beetje met elkaar eens bent, dan verloopt het soepel dus.
Vandaar dat wat mij betreft de wat meer 'gevaarlijkere' onderwerpen ook gerust aan bod mogen komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 13:07
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Nog steeds zoekend! Is daar iets mis mee? |
Nee, je reist van oost naar west en niks gevonden....je reist in cirkels....
Doe eens goeie koers correctie hetzij naar het zuiden of naar het noorden. Dan kom je altijd ergens uit op den duur.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 17 december 2010, 13:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 13:32
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik denk dat dat te maken heeft met het onderwerp. Als je een onderwerp treft waarbij je toevallig allemaal een beetje met elkaar eens bent, dan verloopt het soepel dus.
Vandaar dat wat mij betreft de wat meer 'gevaarlijkere' onderwerpen ook gerust aan bod mogen komen |
Die ga ik ook niet uit de weg, alhoewel het ook geen kwaad kan een nieuw initiatief rustig op te starten.
Aan wat voor 'gevaarlijke onderwerpen' denk jij? Voeg ze gerust toe aan de lijst!
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 13:33
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Volgende keer kietelen we Chat extra  |
Kan Chat niet tegen kietelen dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 13:39
|
|
|
|
[quote=CHATULIEM619] Het is toch ook de vraag: kan ik de ander gelukkig maken? En als je weet dat je beiden elkaar alleen maar in de haren vliegt, of elkaar niet echt begrijpt, dan kun je er m.i. beter niet aan beginnen.[quote]
Ik denk dat wanneer iemand de "ware liefde" in zijn hart heeft gegrafeerd, toe in staat is om een ander gelukkig te maken en vooral om van iemand te kunnen houden.
1Co 13:1 Al ware het, dat ik de talen der mensen en der engelen sprak, en de liefde niet had, zo ware ik een klinkend metaal, of luidende schel geworden. 1Co 13:2 En al ware het dat ik de gave der profetie had, en wist al de verborgenheden en al de wetenschap; en al ware het, dat ik al het geloof had, zodat ik bergen verzette, en de liefde niet had, zo ware ik niets. 1Co 13:3 En al ware het, dat ik al mijn goederen tot onderhoud der armen uitdeelde, en al ware het, dat ik mijn lichaam overgaf, opdat ik verbrand zou worden, en had de liefde niet, zo zou het mij geen nuttigheid geven. 1Co 13:4 De liefde is lankmoedig, zij is goedertieren; de liefde is niet afgunstig; de liefde handelt niet lichtvaardiglijk, zij is niet opgeblazen; 1Co 13:5 Zij handelt niet ongeschiktelijk, zij zoekt zichzelve niet, zij wordt niet verbitterd, zij denkt geen kwaad; 1Co 13:6 Zij verblijdt zich niet in de ongerechtigheid, maar zij verblijdt zich in de waarheid; 1Co 13:7 Zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen. 1Co 13:8 De liefde vergaat nimmermeer; maar hetzij profetieen, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden.
1Co 13:12 Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben. 1Co 13:13 En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde.
Het begint bij je zelf, tevens is het een strijd om het vast te houden. Het is net wat Hannah zegt: ik ken zelf mensen met borderline, waar ik veel van houd......
Dat is heel bijzonder wanneer iemand dat kan zeggen en het ook doet....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 17 december 2010, 13:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 14:31
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | al ken ik persoonlijk borderline patienten, waar ik veel van houd. |
Maar er van houden of er mee samen kunnen leven zijn wel 2 verschillende dingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 14:34
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Moet jij niet wat wegen aanleggen Duk?Zit je hier een beetje kleine meisjes te plagen.........  |
nope lean ben errug vrij..sorry lean zal het nie weer doen heb nu minpunten zeker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 14:36
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | er zat een lange duckyman thuis met groot verdriet; want als wegen zijn bevroren, is ducky halluf dood; dan kwekt-ie niet dan kwaakt-ie niet van ellende en verdriet........
dan gaat-ie meissies plagen want laten kan hij t niet!!!
(suus, wil jij het even zingen??? ) |
oeps hannah anderhalf uur het zelfde liedje... weet k een ding zeker.als het goed klinkt..kan sus errug goed zingen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 14:57
|
|
|
|
een nieuw setje esther & daan

Uploaded with ImageShack.us
Laatst aangepast door
|
HAAS141
|
op vrijdag 17 december 2010, 15:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 15:05
|
|
|
|
een knuffel voor annet & esther!
was gezellig en bedankt voor de leuke kadootjes
ook dank aan pieter!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 15:06
|
|
|
|
bij deze wil ik jullie allemaal een fijne dag/avond wensen morgen. geniet ervan en maak er iets gezelligs van! veel plezier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 15:09
|
|
|
|
Vrijdag 17 December, 1 Joh. 3: 11-17; Gebrek aan liefde.
Mensen die gebrek aan lijden – die zie je elke dag! Op foto’s in de krant. Op de beelden van het journaal. Mensen met honger, met dorst, met verdriet. Mensen zonder huis, zonder land. Bedelaars, vluchtelingen, gevangenen. Nu schrijft Johannes in zijn brief dat je een christen kunt herkennen aan de liefde voor de naaste. Als je je naaste, je broeder of je zuster, haat en niets met hem of haar te maken wilt hebben, dan ben je eigenlijk een moordenaar. Net zoals Kaïn en Abel doodsloeg. Jezus is anders. Jezus is werkelijk een Broeder. Hij laat zich liever doodslaan dan dat Hij Zijn broeder en zusters vermoordt. Als Hij de mensen om zich heen gebrek ziet lijden, gaat Zijn hart open. De lammen, de kreupelen, de blinden, de mensen die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid, die vinden Jezus aan hun kant. Kijk, zegt Johannes: Als je het nu zelf goed hebt en je ziet je naaste gebrek lijden, hoe kun je dan je binnenste, je hart toesluiten, op slot doen? Als je dat doet, dan doe je ook je hart op slot voor de liefde van God! Mensen die gebrek lijden, hebben tekort. Misschien hebben wij nog veel meer tekort: liefde voor elkaar…
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 15:12
|
|
|
|
|
De sneeuw die alles wit en helder deed kleuren. Jammer dat het altijd zo'n ellende veroorzaakt. Kan dus vanavond niet weg met de auto vanwege de gladheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 15:16
|
|
|
|
| HAAS141 schreef: | een nieuw setje esther & daan

Uploaded with ImageShack.us |
Aaaaaaahhh.....wat liiieeeeeff
Maar het is een mooi (knap) setje !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 15:16
|
|
|
|
| HAAS141 schreef: | een nieuw setje esther & daan

Uploaded with ImageShack.us |
dat is het jongste cm stelletje ooit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 15:23
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Maar er van houden of er mee samen kunnen leven zijn wel 2 verschillende dingen. |
Dat bedoel ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 15:31
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Zaterdag 15 januari om 14:00 een nieuwjaarswandeling in de staatsbossen van Drenthe. Om elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen. In het mooiste stukje van Drenthe, midden in de bosrijke omgeving van Gasselte, vindt u 't Nije Hemelriek. Bij veel mensen bekend als de perfecte plaats om 's zomers je handdoek op het zand neer te leggen en te genieten van zon, water en strand. Maar 't Nije Hemelriek biedt meer. Veel meer. Door de bosrijke omgeving met prachtige beukenlanen, het meer en niet te vergeten het strand, is ’t Nije Hemelriek een uitstekende locatie om welk jaargetijde dan ook te vertoeven.
En om 16:00 gezellig wat drinken in het restaurant. o, ja. honden welkom
Lijstje Aanmeldingen: 1. Wilma 2. Grace 3. Chat..+ hond 4. Willemijn?? | 5. Billy
Onder voorbehoud ga ik ook mee! Leuk initiatief!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 15:35
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Volgende keer kietelen we Chat extra  |
laat Chat verplicht de statenvertaling 1637 lezen .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 16:19
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | OPROEP:
Iedereen levert bij mij per mail zijn TOP 20 in en ik maak het op orde.
INLVEREN voor 22 DECEMBER, Bekendmaking 26 December. |
Hoe gaat het met de TOP 20 Mario, krijg je al inzendingen binnen ??
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |