| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:07
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Dit gedicht vraagt niet om een oplossing van een man, maar een arm eromheen... 
Zelf kan ik het gedicht begrijpen.....welke vrouw slaat een arm mij heen?....in deze dagen....
Weet dat het gevoelige dagen zijn voor diegene die zich eenzaam en een gemis ervaren.... | Dat laatste vind ik overdreven. Waarom zou je nu eenzamer zijn tijdens deze dagen dan op andere? Ik denk dat je zelf een heleboel in de hand hebt. Ik ben bekend met verdriet, met gemis, net zoals anderen. Maar ik weiger de dagen in het teken te stellen van eenzaamheid. Het is een feest, een feest van vreugde, en zo wil ik die dagen ook beleven. Januari is wat dat betreft voor de mensen een veel moeilijkere maand, maar daar hoor je niemand over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:09
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Waarin verschilt het wezenlijke dan? Het ja zeggen, het ondertekenen, het wettelijk verklaren, het vieren, het eenworden....alle facetten zijn nog steeds hetzelfde, invulling verschilt alleen.... |
Het verschil ligt hem hierin, dat ieder "persoonlijke belofte" naar de Here Jezus toe, al geldt.... Zonder toepassing van zgn door mensen aangestelde personen in een kerk en/of gemeente.....
Een voorbeeld is de belofte van: Ananias en Saffira.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 17:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:17
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dat laatste vind ik overdreven. Waarom zou je nu eenzamer zijn tijdens deze dagen dan op andere? Ik denk dat je zelf een heleboel in de hand hebt. Ik ben bekend met verdriet, met gemis, net zoals anderen. Maar ik weiger de dagen in het teken te stellen van eenzaamheid. Het is een feest, een feest van vreugde, en zo wil ik die dagen ook beleven. Januari is wat dat betreft voor de mensen een veel moeilijkere maand, maar daar hoor je niemand over. |
Mogen andere mensen wel ervaren het gemis van hun dierbare? De een verwerkt het verlies van dierbare anders dan een ander. Er zijn nu eenmaal mensen die eenzaam zijn met feestdagen, zelfs binnen een grote groep. Toon ajb wat meer respect. Je dwingt een ander eigenlijk, om niet verdrietig te zijn. Het lijkt alsof ze van jou niet eenzaam mogen zijn, ze mogen van jou zich niet eenzaam voelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:18
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dat laatste vind ik overdreven. Waarom zou je nu eenzamer zijn tijdens deze dagen dan op andere? Ik denk dat je zelf een heleboel in de hand hebt. Ik ben bekend met verdriet, met gemis, net zoals anderen. Maar ik weiger de dagen in het teken te stellen van eenzaamheid. Het is een feest, een feest van vreugde, en zo wil ik die dagen ook beleven. Januari is wat dat betreft voor de mensen een veel moeilijkere maand, maar daar hoor je niemand over. |
Je zegt het goed: jij vindt !!!!!!!!!!!!
Ik weet wat het is om gevoelens en emotie,s te hebben die heen en weer slingerd, vervolgens zelfs tegen over elkaar staan te hebben van binnen......
Dat is iets dat jij je niet kan voorstellen, omdat je dat nooit gekend hebt.... Ik wens dat niemand toe, maar heb er wel begrip voor...omdat ik het herken.....
Als voorbeeld: verwacht jij van mij dat ik met deze gevoelloos de dagen door moet gaan.... Terwijl voorheen een partner was die alles deed om met deze dagen voor ons gezin het gezellig ging maken en nu er niet meer is....? Tevens daarna weer een goede nieuwe jaar in ging met een goede hoop???? Dat is een gemis die ik heb en velen met mij Chat.... Ook de familie en vrienden en kennissen hebben daar deel aan, omdat mijn vrouw/moeder en vriendin er niet meer is....
Waar is jou hart voor deze dingen Chat??????
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 17:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:25
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De Bijbel spreekt duidelijk over seks binnen het huwelijk... |
Sorry dat ik jouw quote even gebruik Chat.
De bijbel spreekt duidelijk over seks binnen het huwelijk!!!
We leven in Nederland, dus het huwelijk hier is trouwen in het gemeentehuis voltrokken door de ambtenaar van de burgerlijke stand. Dat je daarna je huwelijk wilt, let wel huwelijk, kerkelijk wilt laten inzegenen, is mooi meegenomen, maar dit is niet rechtsgeldig.
De bijbel stelt dus, alle seks buiten het huwelijk, is FOUT !!! Dit kan menselijker wijs heel naar klinken, maar het is en blijft FOUT !!!
Als mens zullen we van alles en nog wat bedenken om dit goed te praten, zoals zoveel dingen, maar als de bijbel er zo duidelijk over is .....
Iets heel persoonlijks, ik heb mezelf ook schuldig gemaakt aan het feit dat ik seks had buiten het huwelijk om (voor en na het huwelijk), ik weet dat het FOUT was, maar ik kon me gewoon niet beheersen. Daar is niets vreemds aan denk ik, hoewel ik allerlei argumenten heb bedacht om mezelf schoon te praten, zegt de bijbel gewoon; HET IS FOUT !!! En het (schuld)besef/schaamte komt altijd na de zonde, en m.i. is het enige wat je dan kunt doen, belijdt je zonde, zeg sorry tegen God voor het feit dat je jezelf niet kon bedwingen. (Geldt trouwens voor elke zonde die je begaat....) Zonde begaan we ook als christenen, we moeten het wel erkennen voor God (zie onderstaand bijbelgedeelte)
1 Joh. 1:5 Dit is wat wij hem hebben horen verkondigen en wat we u verkondigen: God is licht, er is in hem geen spoor van duisternis. 6 Als we zeggen dat we met hem verbonden zijn terwijl we onze weg in het duister gaan, liegen we en leven we niet volgens de waarheid. 7 Maar gaan we onze weg in het licht, zoals hijzelf in het licht is, dan zijn we met elkaar verbonden en reinigt het bloed van Jezus, zijn Zoon, ons van alle zonde. 8 Als we zeggen dat we de zonde niet kennen, misleiden we onszelf en is de waarheid niet in ons. 9 Belijden we onze zonden, dan zal hij, die trouw en rechtvaardig is, ons onze zonden vergeven en ons reinigen van alle kwaad. 10 Als we zeggen dat we nooit gezondigd hebben, maken we hem tot een leugenaar en is zijn woord niet in ons.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:25
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Je zegt het goed: jij vindt !!!!!!!!!!!!
Ik weet wat het is om gevoelens en emotie,s te hebben die heen en weer slingerd, vervolgens zelfs tegen over elkaar staan te hebben van binnen......
Dat is iets dat jij je niet kan voorstellen, omdat je dat nooit gekend hebt.... Ik wens dat niemand toe, maar heb er wel begrip voor...omdat ik het herken..... |
Chat weet ook wat het is Mar.......de een verliest een kind,de ander zijn ouder of zijn partner,verdriet kun je (gelukkig) niet vergelijken.........
Henderika zit al een tijd heel diep,dat raakt me,in het rouwproces moet er een moment komen dat je verder kunt en wilt want anders verlies je jezelf in dat verdriet,wat dat betreft ben ik het met Chat eens,je moét verder,of je wilt of niet en soms helpt een schop(je) onder de billen/duw in de goede richting beter dan een liefdevolle aai Vallen maar ook weer opstaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:34
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Wat heb 't nu voor nut, om tegen God, in een andere taal te spreken. Een taal die je zelf niet verstaat neem ik aan? Wat heeft dat dan voor een nut, om zolang te bidden als je zelf niet weet wat je zegt, zeg maar?
Groetjes |
Naar mijn mening werd tijdens pinksteren een aantal mensen het vermogen gegeven te kunnen evangeliseren in een andere taal. Er staat duidelijk in de bijbel dat mensen uit andere landen hun taal opeens hoorden, naar aanleiding hiervan bekeerden zij zich. Het was dus nuttig dat deze mensen opeens andere talen konden spreken, hierdoor kon het evangelie sneller verspreid worden.
Tegenwoordig word er in diverse gemeenten in tongentaal gebeden of gesproken. Naar mijn bescheiden mening is dit onzin. Er zit op dat moment NIEMAND die die taal verstaat in het gebouw. Het heeft dus geen practisch nut. Maar het staat wel hartstikke interessant natuurlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:38
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | kijk, jij snapt 'm!
overigens waren die 2 auto's die tegen de vangrail stonden van Duitse makelij en recente datum.
Carien en Pieter: kom maar....  |
dr zal wel weer n stomme hollander mee gereden hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:41
|
|
|
|
God is ook een Heilig, rechtvaardig God. Die zijn kinderen ook tuchtigt. angst zou verkeerd zijn, maar ontzag en ''de vrese des Here'' is zeker op zn plaats, ik kan slcht tegen christenen die eenzijdig over God denken als alleen lieve Papa en vriend/buddy. Misschien ook beetje de westerse moderne cultuur.
Mozes was zelfs een vriend van God, vriend van de almachtige schepper van hemel en aarde, can you imagine?!
En toch:
hebr 12:
18 Want gij zijt niet genaderd tot een tastbaar en brandend vuur, tot donkerheid, duisternis en stormwind, 19 tot het geklank van een bazuin en tot het geluid van een stem, bij het horen waarvan zij verzochten, dat niet verder tot hen gesproken werd; 20 want zij konden dit bevel niet dragen: Zelfs als een dier de berg aanraakt, zal het worden gestenigd. 21 En zó ontzaglijk was het verschijnsel, dat Mozes zeide: Ik ben enkel vreze en beving. 22 Maar gij zijt genaderd tot de berg Sion, tot de stad van de levende God, het hemelse Jeruzalem, en tot tienduizendtallen van engelen, 23 en tot een feestelijke en plechtige vergadering van eerstgeborenen, die ingeschreven zijn in de hemelen, en tot God, de Rechter over allen, en tot de geesten der rechtvaardigen, die de voleinding bereikt hebben, 24 en tot Jezus, de middelaar van een nieuw verbond, en tot het bloed der besprenging, dat krachtiger spreekt dan Abel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
|
|
|
Ik vind het zo jammer dat dit mooie gedicht vanuit een diep hart geschreven, zo onder besneeuwd word door negatieve blik er op.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 20 december 2010, 17:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Naar mijn mening werd tijdens pinksteren een aantal mensen het vermogen gegeven te kunnen evangeliseren in een andere taal. Er staat duidelijk in de bijbel dat mensen uit andere landen hun taal opeens hoorden, naar aanleiding hiervan bekeerden zij zich. Het was dus nuttig dat deze mensen opeens andere talen konden spreken, hierdoor kon het evangelie sneller verspreid worden.
Tegenwoordig word er in diverse gemeenten in tongentaal gebeden of gesproken. Naar mijn bescheiden mening is dit onzin. Er zit op dat moment NIEMAND die die taal verstaat in het gebouw. Het heeft dus geen practisch nut. Maar het staat wel hartstikke interessant natuurlijk. |
hoor mij, ik heb een bovennatuurlijke gave.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:42
|
|
|
|
Mijn knuffel van vandaag gaat naar Marijan xxx Veel sterkte met de situatie binnen je familie, bid dat God jullie als familie beterschap, kracht, wijsheid en troost schenkt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:47
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik vind het zo jammer dat dit mooie gedicht vanuit een diep hart geschreven, zo onder besneeuwd word door negatieve blik er op. |
Dat is niet zo Mariska, het zegt zoveel dat het door een enkeling niet begrepen wordt....
dat had niet zo moeten zijn...
Zelf vind ik het heel bijzonder dat een vrijgezel de woorden van een gemis kan verwoorden op deze wijze.......
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 17:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:49
|
|
|
|
nav een gedicht zet ik hier een verhaal neer van internet gehaald. is dus niet mijn visie.
Donderdag 21 december 2006 - Terwijl talloze mensen zich opmaken voor een gezellige kerst, zijn er anderen die er als een blok tegen opzien. Hulpverleners bereiden zich voor op een paar drukke dagen. Niets voelt zo alleen als een eenzame kerst. Kerst. „Het moet gezellig zijn“, weten ze bij de Geestelijke gezondheidszorg (GGZ) westelijk Noord-Brabant. „Maar voor heel veel mensen is het helemaal niet zo leuk“, zegt woordvoerder Maarten van Eijbergen. Die zijn eenzaam, depressief, neerslachtig.
Gevoelens die al moeilijk zijn te hanteren op een gewone maandag in maart. „Maar die groter lijken in de kersttijd.“ Dan is immers het contrast tussen de eigen eenzaamheid en de gelukkige families onder de kerstboom het grootst. „Voor sommigen kan die sfeer net dat beetje betekenen waardoor ze de lijn overschrijden die hen psychisch in balans hield“, aldus Van Eijbergen.
Dus bereidt de GGZ zich voor op een extra drukke dienst met kerst. Op telefoontjes van mensen die het niet meer zien zitten, Misschien zelfs psychisch zo in nood verkeren dat ze een gevaar betekenen voor zichzelf of voor hun omgeving en beter opgenomen kunnen worden.
Mensen die zich waarschijnlijk voor ze bij aankloppen bij een psychiatrische instelling als Vrederust in Halsteren, eerst melden bij een huisarts. En inderdaad weten verschillende van die artsen dat het rond de feestdagen altijd druk is.
Huisarts John Dingelstad uit Bergen op Zoom herkent dat. Hij stipt net als de GGZ het grote contrast aan dat mensen ervaren tijdens de kerst. „Met name mensen die het afgelopen jaar iemand verloren hebben, voelen de kerst als een loodzware, eenzame last.“
Dat merken ook andere hulpverleners, pastors, maatschappelijk werkers. „Het gevoel van leegte en gemis blijkt voor deze groep mensen extra sterk deze dagen“, zegt bijvoorbeeld pastor Wim Klein van de parochie Bavel, Ulvenhout, Galder en Strijbeek. „Wij houden dat natuurlijk in de gaten. Zoeken mensen op van wie we weten dat ze net iemand hebben verloren. We bieden een luisterend oor.“
Een oor dat ook wordt geboden aan mensen die in psychische nood verkeren, zegt de pastor. „Anders dan psychologen en psychiaters zien wij het lijden niet als iets dat moet genezen. Lijden hoort bij het leven. Daar moet je mee leren omgaan. Dat moet je niet wegpoetsen.“
Iemand die neerslachtig is, moet je iets opbeurends meegeven, meent Klein. „Kijk, het is al zo somber buiten. Sommigen denken dat het altijd zo blijft. Zij moeten perspectief hebben op iets beters. Op het licht dat ooit weer volop gaat schijnen.“
Licht dat trouwens dit jaar nog niet eens zo lang geleden door herfstige wolken werd verdreven. En dat op zichzelf levert al een probleem op, weet huisarts Dingelstad. „Er zijn mensen die last hebben van stemmingsproblemen. Die met het vallen van het blad neerslachtig worden. Voor enkele van hen komt kerst nu te vroeg. Het voelt voor hen extra zwaar.“
Die mensen zijn te behandelen. Met gesprekken, met medicijnen, met lichttherapie. Mits het tijdig wordt erkent. „Als iemand met kerst in een depressie zit, is hij er niet in een dag uit te halen“, aldus Dingelstad.
Sombere, eenzame mensen. Bij het Instituut voor Maatschappelijk Welzijn in Breda, weten ze er alles van. „Kerst is voor sommigen een hele zware tijd“, zegt ook directeur Jeroen Berkhout. Mensen die in een schuldsaneringstraject zitten en niets extra’s kunnen doen, mensen met een oorlogstrauma die juist met kerst terugdenken aan vroeger. Mensen die iemand verloren hebben. „Voor al die mensen is dit een hele sombere periode.“
Nu al merken maatschappelijk werkers dat. „Kerst neemt in veel gesprekken een dominante plaats in.“ De maatschappelijk hulpverleners luisteren, laten mensen over hun zorgen praten, raden hun soms aan om iets leuks te doen. Met kerst een lange wandeling te maken, naar een plek te gaan waar veel mensen zijn. Weg uit de sombere sfeer.
Ook het maatschappelijk werk bereidt zich voor op een drukke dienst. Niet alleen met eenzame mensen, ook met anderen. Met slachtoffers van huiselijk geweld. Want net als andere hulpverleningsinstantie weet Berkhout: „Onder de kerstboom kan de spanning hoog oplopen.“
Niet voor alle families is het leuk om samen te komen, hoe idyllisch het op eenzame mensen ook kan overkomen. Juist het verplichte samenzijn, de dwang dat het vooral gezellig moet zijn, kan leiden tot conflicten. „Dat zie je ook in zomervakanties“, zeggen zowel Berkhout als Dingelstad. In de relatieve rust worden plotseling heikele onderwerpen aangeboord. Dat kan eindigen in een fikse ruzie.
Misschien is dat wel de reden dat de GGZ vooral ook na de feestdagen de handen vol heeft aan mensen die hun hulp inroepen. Hoewel, meer waarschijnlijk heeft dat met het gat te maken waarin sommigen vallen.
Want verschillende mensen bekommeren zich juist met kerst en oudjaar om eenzame familieleden. Nodigen hen voor de feestdagen uit. Waardoor het holle thuis na december extra schrijnend voelt. Niets is zo eenzaam als de leegte na de kerst.
Bron: BN de Stem, 21-12-2006
http://www.kenniscentrumpsychologie.nl/Nieuws/Eenzame-kerst-voelt-extra-alleen.html
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:53
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik hoop voor je dat je de Kerstdagen met een andere houding kunt doorbrengen. Want op deze manier houd je je negatieve gevoelens wel in stand. Kijk eens naar de positieve dingen in het leven. Ga naar vrienden toe, ga gewoon iets doen, dan zul je merken dat die dagen heel wat lichter te dragen zijn, dan dat je op dit moment denkt. Je kunt er zelf ook iets van maken hoor. |
Soms zeggen woorden, verwoord in een gedicht heel veel, het kan juist helpen bij het verwerken van verdriet/eenzaamheid. Ik denk iedereen wel eens van die momenten heeft waarop hij/zij zijn/haar emoties of gedachten op papier zet en deze plaatst.
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:57
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik vind het zo jammer dat dit mooie gedicht vanuit een diep hart geschreven, zo onder besneeuwd word door negatieve blik er op. |
Mariska, dit is een forum waar een ieder zijn gedachtes mag plaatsen..... wat voor jou mooi is kan voor een ander heel negatief werken.... Maar om het nu gelijk af te doen als negatief? Misschien is het ook wel goed bedoeld om eens een andere blik van kijken te krijgen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:00
|
|
|
|
Ik wil met deze bijdrage zeggen, dat er mensen "noodgedwongen" alleen de feestdagen doorbrengen. Hoe graag ze het ook anders willen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:01
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik zei laatst tegen iemand, zelfs 2 tinten blonder .... gelukkig heb je je nog |
Om me nu weer gelijk te plagen??????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:03
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Soms zeggen woorden, verwoord in een gedicht heel veel, het kan juist helpen bij het verwerken van verdriet/eenzaamheid. Ik denk iedereen wel eens van die momenten heeft waarop hij/zij zijn/haar emoties of gedachten op papier zet en deze plaatst.
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=10 |
de link gaat over scheiding, maar niet over: "wanneer je geliefde (partner) er niet meer is dan voel je juist extra het grote gemis je bent zo alleen en zit met veel vragen???"..
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 18:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:03
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Naar mijn mening werd tijdens pinksteren een aantal mensen het vermogen gegeven te kunnen evangeliseren in een andere taal. Er staat duidelijk in de bijbel dat mensen uit andere landen hun taal opeens hoorden, naar aanleiding hiervan bekeerden zij zich. Het was dus nuttig dat deze mensen opeens andere talen konden spreken, hierdoor kon het evangelie sneller verspreid worden.
Tegenwoordig word er in diverse gemeenten in tongentaal gebeden of gesproken. Naar mijn bescheiden mening is dit onzin. Er zit op dat moment NIEMAND die die taal verstaat in het gebouw. Het heeft dus geen practisch nut. Maar het staat wel hartstikke interessant natuurlijk. |
Gelukkig maar dat het jouw bescheiding mening is om dit onzin te noemen..... (en niet die van de bijbel)
Waar ik het wel met je eens kan zijn is dat er vertaling behoort te zijn, en dat staat zelfs in de bijbel.... 1 Kor.14:13 Daarom moet iemand die in klanktaal spreekt bidden om de gave die te kunnen uitleggen. 14 Wanneer ik namelijk in klanktaal bid, bid ik weliswaar met mijn geest, maar doe ik niets nuttigs met mijn verstand. 15 Dus wat moet ik doen? Ik moet bidden met mijn geest, maar ook met mijn verstand; ik moet zingen met mijn geest, maar ook met mijn verstand.
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 20 december 2010, 18:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:04
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | hoor mij, ik heb een bovennatuurlijke gave.....  |
1 maar???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:07
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik wil met deze bijdrage zeggen, dat er mensen "noodgedwongen" alleen de feestdagen doorbrengen. Hoe graag ze het ook anders willen. |
en zo zijn dr ook zat die noodgedwongen "gezellig" de feestdagen doorbrengen. Hoe graag ze het ook anders willen.
(jouw stukje komt uit 2006.... die kerst was voor mij persoonlijk een kerstmis in hell )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:14
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | de link gaat over scheiding, maar niet over: "wanneer je geliefde (partner) er niet meer is dan voel je juist extra het grote gemis je bent zo alleen en zit met veel vragen???".. |
De link gaat over het schrijven en plaatsen van een gedicht, dit om je gevoelens van verlies/eenzaamheid te delen hier op CM. Daarbij schreef ik, "iedereen heeft zo wel eens van die momenten....."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:16
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | De link gaat over het schrijven en plaatsen van een gedicht, dit om je gevoelens van verlies/eenzaamheid te delen hier op CM. Daarbij schreef ik, "iedereen heeft zo wel eens van die momenten....." |
Voor mij heel verwarrend aangaande deze gedicht.... Laat het hierbij...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 20:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:24
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | en zo zijn dr ook zat die noodgedwongen "gezellig" de feestdagen doorbrengen. Hoe graag ze het ook anders willen.
(jouw stukje komt uit 2006.... die kerst was voor mij persoonlijk een kerstmis in hell ) |
Dat kan ik begrijpen menselijk gezien...
Gelukkig heb ik nog kinderen die er nog zijn, om de kerstdagen met hun door te brengen....waar hun moeder nog in terug te zien is......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:25
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Voor mij heel verwarrend aangaande deze gedicht.... Laat het hierbij... |
Is mijn ervaring op CM ook,mensen kunnen moeilijk onderscheid maken,iedereen vergelijkt toch zijn verdriet met het jouwe he
Laat ik 1 ding zeggen;ik ben er absoluut niet op uit zielig gevonden te worden(!!!!!!!!) maar ik zal 1 voorbeeld geven van onbegrip op cm:"mijn vrouw is weggegaan,wees blij en dankbaar dat jij een graf hebt om bij te rouwen" (en waarschijnlijk zal er weer met onbegrip gereageerd worden......)
Gr.Leanne(not in that mood )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KAPSTERTJ517
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:27
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Knappe debuutbijdrage op het forum, Kapster. En goed geschreven ook! Het leven verloopt meestal anders dan in leerstellingen is in te kaderen. De oudsten die jij hebt gekend, hebben naar in hun ogen naar Bijbelse opvattingen willen handelen maar bleven steken in het farizeïsme. Christus ging met deze mensen tactisch om omdat ze hem in de val wilden lokken maar er ook tegenin omdat de wetten uiteindelijk mensen in de knel brachten. Die tegenstelling van enerzijds mensen die hun zekerheid aan het houden van de wet ontlenen en van mensen die zien dat goed bedoelde voorschriften mensen in de knel brengen, is er vandaag de dag nog steeds. Goed dat je beschrijft hoe je Christus juist hebt gevonden. Geen oudste kan je voorschrijven in een hel te moeten leven omdat dat nu eenmaal de consequentie van een voorschrift is. Een dergelijke oudste schept voor anderen een hel om in te blijven leven, omdat hij de essentie van het Christendom, liefde en vergeving, niet begrijpt of navoelt. Of te bang is het te begrijpen, een angstgeloof doet veel kwaad aan mensen en ook aan hun naasten. Niet de wet maar de liefde is het hoogste gebod.
Thomas. |
Klopt helemaal wat je schrijft, maar in mijn geval gaf ik een reactie op wat mijn voorgangers schreven over de bemoeizucht van de oudsten en hoe die als mens zijnde reageren. God oordeelt zelf en leidt ons leven op zijn manier. Heb misschien veel in ik vorm geschreven maar eigenlijk geld dit voor ons allemaal, iedereen heeft zo zijn eigen verhaal en met dat van mij wil ik alleen maar aangeven dat God ingrijpt en naar mijn mening niet alleen maar veroordeelt zoals mensen dat doen. Ieder huisje heeft zijn kruisje. Hier mee wil ik aangeven dat mensen zich heel dikwijls aantrekken van wat de kerk vindt of wat de oudste ervan zeggen en hierover denken. Ter wijl wij allemaal weten dat de Heer ons leven bestuurt en op tijd ingrijpt net als in mijn situatie. Natuurlijk staat er in de bijbel dat scheiden niet goed is. Maar we zijn allemaal mensen en maken allemaal verkeerde keuzes, maar als mens kunnen we sommige dingen niet begrijpen. En zijn dingen niet te bevatten, tenslotte kiest geen enkel mens en zeker een christen niet om in een huwelijk te stappen en vervolgens jaren erna weer te gaan scheiden. Dit is niet de keuze die wij maken, vandaar mijn reactie hier maar goed sommige mensen volgen feilloos de regels van de kerk en hun oudsten op. Ik vraag me wel af wat oudsten in een gemeente zouden doen als ze in de schoenen komen te staan van iemand die geen andere keuze meer heeft, die zullen of als farizeen bij hun partner blijven of hun verhaal beland in de doofpot. is dit wat er in de bijbel staat dan ???? Gij zult elkander liefhebben als U zelve, ik ben met je eens dat het leven om liefde draait, maar wanneer liefde omslaat in onmacht of haat wat is dan de beste keuze ???? Wachten totdat een ander je jou leven ontneemt of de hand die je aangereikt wordt door God en Hem jou leven laten leiden, hieronder zie ik reacties van mensen die in ik vorm gaan praten, maar als men de spiegel voorhoudt en zichzelf kritisch bekijkt ontdekt iedereen dat ze niet perfect zijn. Zelf heb ik dag en nacht in angst moeten leven en inmiddels door mijn hernieuwde kennismaking met God is mijn angst verdwenen Hij heeft mijn kids en mezelf naar een plaats geleid waar we voorlopig rust hebben. En mijn angst doen verdwijnen, als dit alles niet zo had gegaan als mij is overkomen hadden mijn kinderen en ik er niet meer geweest. Liefde overwint alles en sindsdien is Hij degene waarmee ik mijn levenspad mee afloop. Klopt helemaal wat je zegt maar als je eenmaal de stem van God herkent en mag ervaren dat HIJ degene is die je beschermt en waar je op kunt vertrouwen kunnen oudsten beter hun ambt neerleggen zonder als mense zijnde te oordelen over anderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:29
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Is mijn ervaring op CM ook,mensen kunnen moeilijk onderscheid maken,iedereen vergelijkt toch zijn verdriet met het jouwe he
Laat ik 1 ding zeggen;ik ben er absoluut niet op uit zielig gevonden te worden(!!!!!!!!) maar ik zal 1 voorbeeld geven van onbegrip op cm:"mijn vrouw is weggegaan,wees blij en dankbaar dat jij een graf hebt om bij te rouwen" (en waarschijnlijk zal er weer met onbegrip gereageerd worden......)
Gr.Leanne(not in that mood ) |
Ik begrijp je volkomen Leanne, het is een verschil tussen werkelijk gemis...... dat nooit weer terug komt........ dan een scheiding in de hoop van???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:35
|
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 20 december 2010, 18:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:48
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Ik begrijp je volkomen Leanne, het is een verschil tussen werkelijk gemis...... dat nooit weer terug komt........ dan een scheiding in de hoop van??? |
Nee Mar dat bedoel ik niet(ik weet wel wat jij bedoelt,het antwoord daarop is;vergelijk de levenden niet met de doden),ik weet gelukkig niet hoe een scheiding voelt,ik kan en wil daar niet over oordelen maar ik zou graag willen dat dat wederzijds was.......dat mensen niet alleen om begrip vragen maar het ook geven,de dingen niet gaan vergelijken,dan komen we een heel eind verder.
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op maandag 20 december 2010, 18:52
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|