| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 20:12
|
|
|
|
tuurlijk heb ik het gezien, anders kan ik niet reageren, vind ik, kan wel maar dan roep ik maar wat.
Begrijp me goed, ik hoop echt dat Hij wedergeboren word, en de Heer gaat zijn weg wel met gordon dan, aan de andere kant is het nog steedfs iemand die homoseksualiteit in de praktijk brengt, grof in de mond is (vloekt in het progamma zelf) en letterlijk zegt dat hij niks met de bijbel heeft, nu weet ik uit eigen getuigenis dat de Geest als die in iemand woont woont stap voor stap vernieuwd en een nieuwe schepping maakt, wat ook in de praktijk gaat uiten (berouw van zonden, God willen leren kennen, de Bijbel willen lezen etc etc).
Dus de tijd zal het leren. Maar om nu gelijk te roepen dat gorden bekeerd is, en christen is vind ik te ver gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 20:14
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | grrrr... iemand gebeld die me weer zijn woorden in mijn mond legt... Waarom luistert hij nou nooit eens naar mij hoe ik ergens over denk... ik word daar zo moe van... Ik kan niet anders zeggen dat ik bel voor hem, maar het kost me altijd weer moeite om met hem te praten... |
Als jij belangstelling hebt voor een ander dan is zijn/haar IK belangrijker dan jouw IK
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 20:17
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Als jij belangstelling hebt voor een ander dan is zijn/haar IK belangrijker dan jouw IK |
Je weet niet wie het is Mariska... vraag me af of je dit zou zeggen als je dat wist... denk het niet.
Bovendien ben ik het daar niet met je eens... je bent als persoon even belangrijk, de ene is niet belangrijker dan de ander. Dat is wat ik denk.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 22 december 2010, 20:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 20:18
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | | Maar om nu gelijk te roepen dat gorden bekeerd is, en christen is vind ik te ver gaan. |
Je bent volgens mij de eerste die dat zegt dat hij christen is. Hij heeft een ontdekking gedaan in de richting van God...niet meer en niet minder...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 20:22
|
|
|
|
Chris is weg en nu hebben we ineens geen kaartjes meer om te versturen wie is de nieuwe site beheerder?????????????????
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 22 december 2010, 20:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 20:24
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | Chris is weg en nu hebben we ineens geen kaartjes meer om te versturen wie is de nieuwe site beheerder????????????????? |
Lukt dat niet meer Grace ? Heb het eens geprobeerd als test en bij mij lukt het nog wel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 20:33
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Je weet niet wie het is Mariska... vraag me af of je dit zou zeggen als je dat wist... denk het niet.
Bovendien ben ik het daar niet met je eens... je bent als persoon even belangrijk, de ene is niet belangrijker dan de ander. Dat is wat ik denk. |
Soms is het nodig je eigen IK aan de kant te schuiven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 20:48
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Soms is het nodig je eigen IK aan de kant te schuiven. |
je gaat nu dingen interpreteren zonder te weten waar het over gaat en wie het is... ik vind dat jammer Maris, en dat doet pijn bij mij.
Ik heb nu al spijt dat ik dit op het forum heb gezet, voortaan zet ik het wel in mijn eigen dagboek... is misschien beter. Op een forum wordt er soms toch gereageerd, ik weet dat, maar had dit keer van mij niet gehoeven, zeker niet op deze manier.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 22 december 2010, 20:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 20:52
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | je gaat nu dingen interpreteren zonder te weten waar het over gaat en wie het is... ik vind dat jammer Maris, en dat doet pijn bij mij.
Ik heb nu al spijt dat ik dit op het forum heb gezet, voortaan zet ik het wel in mijn eigen dagboek... is misschien beter. Op een forum wordt er soms toch gereageerd, ik weet dat, maar had dit keer van mij niet gehoeven, zeker niet op deze manier. |
Als je dingen op het forum zet kan je reacties krijgen. Soms word er gereageerd op een manier die je niet verwacht.
En waarom zet je het dan op het forum neer?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 22 december 2010, 20:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 20:53
|
|
|
|
Chris, bedankt voor je (gedane) werk achter de schermen bij C.M. Ik wens je alle goeds toe in wat je ook gaat doen en Gods rijke zegen in je (verdere) leven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 20:56
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Als je dingen op het forum zet kan je reacties krijgen. Soms word er gereageerd op een manier die je niet verwacht.
En waarom zet je het dan op het forum neer? |
Ik zet het op het forum neer, omdat het mij bezighoudt. Tuurlijk mag je reageren, maar in dit geval heb ik het heel algemeen gelaten. Ik vind als je niet weet waar het precies over gaat je moet oppassen met een reactie neer te zetten. Je kunt daarmee mensen kwetsen zonder te weten waar het over gaat en dat lijkt mij ook niet de bedoeling van een forum.
Maar misschien heb je gelijk in die zin dat ik dit soort dingen beter voor me kan houden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 21:04
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik zet het op het forum neer, omdat het mij bezighoudt. Tuurlijk mag je reageren, maar in dit geval heb ik het heel algemeen gelaten. Ik vind als je niet weet waar het precies over gaat je moet oppassen met een reactie neer te zetten. Je kunt daarmee mensen kwetsen zonder te weten waar het over gaat en dat lijkt mij ook niet de bedoeling van een forum.
Maar misschien heb je gelijk in die zin dat ik dit soort dingen beter voor me kan houden. |
Het gaat over je slechtste moment. Dus mag je het hier gewoon neerzetten en ik snap dat je soms alleen belt omwille van die ander en dat je toch het als zeer moelijk ervaart. Wees gewoon eerlijk Suzanna en zet je frustratie dus gewoon op het forum. Niks mis mee. Niet alles in het leven is positief. Helaas......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 21:04
|
|
|
|
|
@Susannah ik denk dat er even een spraakverwarring ontstaat. Want de opmerkingen die Maris hier neerzet, zeggen mijns inziens vooral iets over de manier van reageren van degene die jij gesproken hebt. Als hij werkelijk belangstelling voor jou zou hebben, zou hij zijn eigen gedachten/idee aan de kant zetten, zodat hij niet zijn woorden in jouw mond meer legt. Althans zo lees ik de reactie van Maris.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 21:07
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Waarom staat er in de ene bijbelvertaling als 7de gebod "gij zult niet echtbreken" en in de andere "gij zult geen overspel plegen"? |
Bij overspel is er een 3e in het spel... Soms denk ik wel eens hoe het kan dat bijv. de vader van Samuel 2 vrouwen had... in die tijd was dus anders... Maar daarom denk ik dat het vooral gaat hier over trouw
God is (blijkbaar) een God die trouw erg belangrijk vindt... Bij overspel schend je die trouw... ga je er met een ander vandoor die buiten de relatie staat.
Natuurlijk zijn er behalve overspel nog vele andere oorzaken die man en vrouw van elkaar verwijderd houden... bijv. als mensen niet meer met elkaar praten, niks meer van hunzelf verwachten, genoeg hebben van de relatie en het huwelijk willen stoppen om een andere reden dan overspel... of hoe vaak hoor je niet dat de 1 niet meer van de ander houdt ? Maar in alle gevallen wordt de trouw verbroken... En dan heb ik het nog niet eens over de seks die bedoeld is voor een blijvende relatie... maar ook hier is de trouw weer belangrijk.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 22 december 2010, 21:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 21:08
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | | “Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht” |
Dat is de geloofshouding maar niet altijd je gevoel. Helaas......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 21:15
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | @Susannah ik denk dat er even een spraakverwarring ontstaat. Want de opmerkingen die Maris hier neerzet, zeggen mijns inziens vooral iets over de manier van reageren van degene die jij gesproken hebt. Als hij werkelijk belangstelling voor jou zou hebben, zou hij zijn eigen gedachten/idee aan de kant zetten, zodat hij niet zijn woorden in jouw mond meer legt. Althans zo lees ik de reactie van Maris. |
oke, dank je Henk voor je uitleg. Ik snap het nu idd. beter. Helaas is het geen C.M.-er...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 21:17
|
|
|
|
| ALOUS961 schreef: | Het gaat over je slechtste moment. Dus mag je het hier gewoon neerzetten en ik snap dat je soms alleen belt omwille van die ander en dat je toch het als zeer moelijk ervaart. Wees gewoon eerlijk Suzanna en zet je frustratie dus gewoon op het forum. Niks mis mee. Niet alles in het leven is positief. Helaas......  |
Dank je wel Alous, reactie doet me goed...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 21:19
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Als jij belangstelling hebt voor een ander dan is zijn/haar IK belangrijker dan jouw IK |
ik denk dat als je wederzijds belangstelling voor elkaar hebt, beide IKKEN gelijkwaardig zijn; met andere woorden; je hebt je naasten lief ALS jezelf, niet meer, en niet minder, ieder mag dus zichzelf zijn, en zijn/haar eigen "woorden in de mond" hebben.
natuurlijk heb je met de ene mens een prettiger gesprek dan met de ander; ik denk dat dat ook niet verkeerd hoeft te zijn; ieder mens heeft voorkeur voor met wie je praat/telefoneert.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 21:21
|
|
|
|
Onze herinneringen aan cm dit jaar, daarmee ben je niet zo klaar.
Elkaar in de chatbox leren kennen, dit was wel even wennen.
De kennismaking werdt uitgebreid, dit zeker niet tot onze spijt,
Elkaar voor het eerst ontmoet bij de picknick op de hei, daarmee zijn we nu nog blij.
Op de barbeque dit voortgezet, toen begon het pas goed de pret.
En later de strandwandeling in Noordwijk, maakte ons de koning te rijk.
Een warme vriendschap is ontstaan,' we hopen en bidden dat deze nooit meer over zal gaan.'
Namens ons alle vijf iedereen goede en gezegende kerstdagen gewenst en een mooi en Vredevol 2011. Erika, Yes, Sweetlady, Billy en Trijnie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 21:33
|
|
|
|
vanavond hebben we kinderkerstfeest gevierd van school. toen de kinderen gezongen hadden op het podium, rende mijn meisje de kerk door, om even een kusje te komen halen bij me; "mama, ik moet efun een kussie fan jou...." de juf keek verschrikt, waar haar leerlinge toch heen ging, maar ze moest ook wel even glimlachen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 21:34
|
|
|
|
Dat de EO steeds vrijzingger wordt ben ik wel met je eens. Het Gordon verhaal heb ik niet gezien.
Als ik de programma's van de EO vergelijk met 15 jaar terug dan vind ik het een achteruitgang. Aan de andere kant zullen zij ook met de tijd mee moeten om nog te kunnen uitzenden en voor het niet chr.publiek te trekken.
Tja, ik twijfel ook om mijn 10tjes lidmaatschap op te zeggen maar aan de andere kant... dan is er straks bijna helemaal niks meer aan chr. omroepen als (bij wijze van) iedereen het gaat opzeggen.
Lastig lastig, tja dan maar finacieel bekijken... hoeveel % is 10 euro op een jaarsalaris?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 21:39
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | nav een gedicht zet ik hier een verhaal neer van internet gehaald. is dus niet mijn visie.
Donderdag 21 december 2006 - Terwijl talloze mensen zich opmaken voor een gezellige kerst, zijn er anderen die er als een blok tegen opzien. Hulpverleners bereiden zich voor op een paar drukke dagen. Niets voelt zo alleen als een eenzame kerst. Kerst. „Het moet gezellig zijn“, weten ze bij de Geestelijke gezondheidszorg (GGZ) westelijk Noord-Brabant. „Maar voor heel veel mensen is het helemaal niet zo leuk“, zegt woordvoerder Maarten van Eijbergen. Die zijn eenzaam, depressief, neerslachtig.
Gevoelens die al moeilijk zijn te hanteren op een gewone maandag in maart. „Maar die groter lijken in de kersttijd.“ Dan is immers het contrast tussen de eigen eenzaamheid en de gelukkige families onder de kerstboom het grootst. „Voor sommigen kan die sfeer net dat beetje betekenen waardoor ze de lijn overschrijden die hen psychisch in balans hield“, aldus Van Eijbergen.
Dus bereidt de GGZ zich voor op een extra drukke dienst met kerst. Op telefoontjes van mensen die het niet meer zien zitten, Misschien zelfs psychisch zo in nood verkeren dat ze een gevaar betekenen voor zichzelf of voor hun omgeving en beter opgenomen kunnen worden.
Mensen die zich waarschijnlijk voor ze bij aankloppen bij een psychiatrische instelling als Vrederust in Halsteren, eerst melden bij een huisarts. En inderdaad weten verschillende van die artsen dat het rond de feestdagen altijd druk is.
Huisarts John Dingelstad uit Bergen op Zoom herkent dat. Hij stipt net als de GGZ het grote contrast aan dat mensen ervaren tijdens de kerst. „Met name mensen die het afgelopen jaar iemand verloren hebben, voelen de kerst als een loodzware, eenzame last.“
Dat merken ook andere hulpverleners, pastors, maatschappelijk werkers. „Het gevoel van leegte en gemis blijkt voor deze groep mensen extra sterk deze dagen“, zegt bijvoorbeeld pastor Wim Klein van de parochie Bavel, Ulvenhout, Galder en Strijbeek. „Wij houden dat natuurlijk in de gaten. Zoeken mensen op van wie we weten dat ze net iemand hebben verloren. We bieden een luisterend oor.“
Een oor dat ook wordt geboden aan mensen die in psychische nood verkeren, zegt de pastor. „Anders dan psychologen en psychiaters zien wij het lijden niet als iets dat moet genezen. Lijden hoort bij het leven. Daar moet je mee leren omgaan. Dat moet je niet wegpoetsen.“
Iemand die neerslachtig is, moet je iets opbeurends meegeven, meent Klein. „Kijk, het is al zo somber buiten. Sommigen denken dat het altijd zo blijft. Zij moeten perspectief hebben op iets beters. Op het licht dat ooit weer volop gaat schijnen.“
Licht dat trouwens dit jaar nog niet eens zo lang geleden door herfstige wolken werd verdreven. En dat op zichzelf levert al een probleem op, weet huisarts Dingelstad. „Er zijn mensen die last hebben van stemmingsproblemen. Die met het vallen van het blad neerslachtig worden. Voor enkele van hen komt kerst nu te vroeg. Het voelt voor hen extra zwaar.“
Die mensen zijn te behandelen. Met gesprekken, met medicijnen, met lichttherapie. Mits het tijdig wordt erkent. „Als iemand met kerst in een depressie zit, is hij er niet in een dag uit te halen“, aldus Dingelstad.
Sombere, eenzame mensen. Bij het Instituut voor Maatschappelijk Welzijn in Breda, weten ze er alles van. „Kerst is voor sommigen een hele zware tijd“, zegt ook directeur Jeroen Berkhout. Mensen die in een schuldsaneringstraject zitten en niets extra’s kunnen doen, mensen met een oorlogstrauma die juist met kerst terugdenken aan vroeger. Mensen die iemand verloren hebben. „Voor al die mensen is dit een hele sombere periode.“
Nu al merken maatschappelijk werkers dat. „Kerst neemt in veel gesprekken een dominante plaats in.“ De maatschappelijk hulpverleners luisteren, laten mensen over hun zorgen praten, raden hun soms aan om iets leuks te doen. Met kerst een lange wandeling te maken, naar een plek te gaan waar veel mensen zijn. Weg uit de sombere sfeer.
Ook het maatschappelijk werk bereidt zich voor op een drukke dienst. Niet alleen met eenzame mensen, ook met anderen. Met slachtoffers van huiselijk geweld. Want net als andere hulpverleningsinstantie weet Berkhout: „Onder de kerstboom kan de spanning hoog oplopen.“
Niet voor alle families is het leuk om samen te komen, hoe idyllisch het op eenzame mensen ook kan overkomen. Juist het verplichte samenzijn, de dwang dat het vooral gezellig moet zijn, kan leiden tot conflicten. „Dat zie je ook in zomervakanties“, zeggen zowel Berkhout als Dingelstad. In de relatieve rust worden plotseling heikele onderwerpen aangeboord. Dat kan eindigen in een fikse ruzie.
Misschien is dat wel de reden dat de GGZ vooral ook na de feestdagen de handen vol heeft aan mensen die hun hulp inroepen. Hoewel, meer waarschijnlijk heeft dat met het gat te maken waarin sommigen vallen.
Want verschillende mensen bekommeren zich juist met kerst en oudjaar om eenzame familieleden. Nodigen hen voor de feestdagen uit. Waardoor het holle thuis na december extra schrijnend voelt. Niets is zo eenzaam als de leegte na de kerst.
Bron: BN de Stem, 21-12-2006
http://www.kenniscentrumpsychologie.nl/Nieuws/Eenzame-kerst-voelt-extra-alleen.html |
Ik kies er dit jaar bewust voor om 1ste kerstdag alleen te zijn. (en nu niet allemaal komen he' ... )
Ik herinner me dat ik als kind de tijd tussen kerst en oud- en nieuw nooit echt wat heb gevonden. Het was altijd een megadrukke periode met veel stress, en ik voelde me destijds altijd een soort van assepoester.
Maar sinds ik op mezelf woon doe ik het anders. De laatste jaren geniet ik echt van de kerst... ik vind het ook heel belangrijk om de boodschap niet uit het oog te verliezen. Het belangrijkste van kerst is voor mij de geboorte van Jezus... Vorig jaar de kerstuitzending van Herman van Veen en Edith Leerkes bekeken, samen met iemand die ik toen uitgenodigd had, iemand die anders ook alleen thuis zat.
Dit jaar kies ik voor mezelf... lezen, relaxen, genieten... een kerstboom voor het licht (en de engeltjes die erin hangen) en ja ook lekker eten, maar overdreven hoeft van mij niet.
Ik heb nog niet zo lang geleden een uitzending gezien, dat ging over mensen die zich eenzaam voelen. Ik weet hoe het voelt... en erg om mee te maken, zeker als je de verhalen soms hoort... de nood is hoog in Nederland. Er zijn veel mensen die zich eenzaam voelen... en dat is niet alleen zo rond kersttijd. Misschien is het de tijd dat mensen dat denken... dat iedereen gezellig samen is of bij leuke familie... maar volgens mij is dat lang niet altijd de werkelijkheid. Bovendien... er zijn ook mensen die zich niet eenzaam voelen en zich weer verplicht voelen om naar de (schoon-)familie te gaan op 2e kerstdag... hopelijk is dat gezellig... is ook nog maar de vraag...
Het was wat anders geweest als ik een vriend had gehad... Dan is 't wel knus de kerst samen door te brengen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 21:44
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 29 mei 2011, 21:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:02
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Als je dingen op het forum zet kan je reacties krijgen. Soms word er gereageerd op een manier die je niet verwacht.
En waarom zet je het dan op het forum neer? |
En soms dus domme reacties .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:04
|
|
|
|
Chris,
Bedankt! Je hebt van CM iets leuks gemaakt. Ik wens je zeker zoveel succes in je toekomstige baan.
Groetjes Jolan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:12
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | ZAL ik mijn lidmaatschap opzeggen of niet vraag ik me af.
Aan de ene kant vind ik het mooi dat we het evangelie met iedereen kunnen mogen delen, maar om nu met gorden te ''pronken'' als nieuwe bekeerling?
Zeker als hij duidelijk zegt dat de Bijbel geen enkele waarde voor hem heeft, over welke GOD/Jezus heeft hij het dan? Kan ik dit serieus nemen? |
PFFFF, zou de eo echt op jou zitten wachten, dat noemt zich "achterban"... Ergens niet mee eens zijn of vraagtekens bij hebben, en gelijk maar "dreigen" met het opzeggen van het lidmaatschap
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:13
|
|
|
|
|
Inderdaad, eenzaamheid heeft niets met kerst te maken! Het kan net zo goed met Pasen of Pinksteren te maken hebben! Of met 13 september, of met 14 april! Wat ik absoluut niet begrijp is waarom mensen zich juist met kerst eenzaam moeten voelen! De dag na kerst voelen ze zich toch even eenzaam?! Wat is het verschil of begrijp ik iets niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:15
|
|
|
|
|
Ps, en geef je daar dan je familie of de kerst de "schuld" van? Dat je je eenzaam voelt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:15
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Inderdaad, eenzaamheid heeft niets met kerst te maken! Het kan net zo goed met Pasen of Pinksteren te maken hebben! Of met 13 september, of met 14 april! Wat ik absoluut niet begrijp is waarom mensen zich juist met kerst eenzaam moeten voelen! De dag na kerst voelen ze zich toch even eenzaam?! Wat is het verschil of begrijp ik iets niet? | Heeft te maken met de extra nadruk op gezelligheid met elkaar in deze dagen, Arend. Want dat is welhaast de boodschap van Kerst geworden in de wereld...
Verder heb je 100% gelijk dat eenzaamheid iets is wat elke dag speelt!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 22 december 2010, 22:16
|
|
| Naar boven |
|
|