ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1691 1692 1693 1694 1695 1696 1697 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 18:17

PIETER649 schreef:
idd jammer dat kinderen (EN volwassenen!!!) met kerst dat soort wereldse liedjes zingen ipv leuke liedjes met een christelijke lading.
op dit soort wijze pikt dn duvel zelfs kerst in.

ik kan me goed voorstellen dat dit een slecht moment voor je was Cross en ik hoop dat jij je broer op zn verantwoording hebt gewezen.

Tuurlijk heb ik mijn broer, zijn vrouw en hun kinderen erop gewezen dat dit soort liedjes niet thuishoort op een kerstfeest....... Gefrustreerde smiley

Om heel eerlijk te zijn ik vind het een supermooi lied, lig dubbel als het gezongen wordt, maar om het nou ong. 150 keer te moeten aanhoren in een tijdsbestek van 4 uur ..... Zieke smiley Het stukje wildbraad (konijn) viel niet echt goed ..... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 18:17

Iedereen een spetterend uiteinde en een super gelukkig en gezond 2011 gewenst Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 18:20

ROBBEDOES873 schreef:
Een kaart van SK Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Hoe die aan mijn adres komt is me een raadsel Woedende smiley

Huh....Rob...bij jou wordt nog post bezorgd...ik weet van mensen dat ik nog minimaal 6 kerstkaarten ga ontvangen die weken geleden al op de post gingen...grrr...de hei op met TNT Boze smiley
Angy
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 18:22

ROBBEDOES873 schreef:
Iedereen een spetterend uiteinde en een super gelukkig en gezond 2011 gewenst Kussende smiley

Ik sluit me aan bij de vorige spreekster en wil er graag nog een Bijbeltext aan tevoegen die ik traditiegetrouw elk jaar even voor 12 uur bij de jaarwisseling lees: De Heere zal uw uitgangen en uw ingangen bewaren, van nu aan tot in eeuwigheid. Ik wens dat ieder van jullie toe!
Angy
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 18:23

GIBBY159 schreef:
Graag wil ik hier mijn hart luchten en een paar vervelende dingen kwijt.

Christianmatch is een vriendschaps en dating site op Bijbelse grondslag.

Sinds Juni 2010 ben ik als lid van CM regelmatig aanwezig. Zowel in de Lobby als wel af en toe met een topic op het Forum. Het volgende wil ik graag uitleggen hoe het komt dat er met regelmaat CM leden een ban krijgen opgelegd. Waarbij ik zelf ook niet aan ontkomen ben geweest....
Laat ik mijzelf eerst maar eens onder de loep nemen. Ook ik ben niet altijd even vriendelijk en correct in mijn uitlatingen en gedrag op CM.
Gelukkig ben ik ook maar eens mens en dus absoluut niet volmáákt!
Maar...beste mensen, het moet mij van het hart dat het er in de Lobby helaas niet altijd gezellig aan toe gaat. Hoe komt dat nu toch eigenlijk?

In een eerder door mij geschreven topic op het Forum met als onderwerp over roddelenis op verschillende manieren c.q. wijze op gereageerd. Dat mág en dat is ook leerzaam voor een ieder. Echter, helaas ook soms op een manier wat mij enigzins als irritant overkomt.
Namelijk steeds met een "agressieve" en met een 'sneer' opmerking.
Hierdoor heb ik een indruk gekregen dat sommingen onder ons...en wie de schoen past...trekke hem aan...mijn inziens (nog) niet goed in staat zijn op een gepáste wijze te reageren. Nogmaals ten overvloede...soms zit ik er ook wel eens he-le-maal náást! Wat ik probeer te verduidelijken is dat zowel in de Lobby en andere chatkamers wij elkaar soms op een onvriendelijke manier elkaar bejegenen. Ook in onderlinge MSN contacten wordt mijn inziens het een en ander door verteld. Dit kan zeer nadelige gevolgen hebben voor betrokkenen en anderen die niets wéten!

Zéker...ik houd voor mij ook een spiegel voor! Laat ik daar geen misverstand over doen ontstaan. Maar als iemand mij bedreigt met: "dan zoek ik je op" gaat mij dan véél te vér! Dit soort uitlatingen hoort niét thuis op een Christelijke web-site. Vandaar dat ik er een nachtje over geslapen heb alvorens ik deze topic zou schrijven en op het Forum te plaatsen. En toch doé ik het! Want als dit soort op/aanmerkingen..maar ook andere 'sneer' opmrkingen in de Lobby en in andere chat-kamers is absoluut ongepast en getuige niet van een gezond inlevingsvermogen in zulke reacties en/of antwoord geven op zo'n moment. Dat is erg jámmer!

Het kan zo mooi en gezellig zijn. Dat is de BEDOELING ook van een Christelijke datin/vriendschap web-site is mijn stellige overtuiging. Toch?
Daarom beste mensen...laat ons onze gedachten gaan naar ons ieder wéns: maak hier vrienden en laten we elkaar niet "op de kast" jagen.
Ook zelf ben ik iedere dag bezig en ook ik maak af en toe een fout. Gelukkig léér ik er van. Een ban krijgt men niet zoooo maar..opgelegd. Dan is er echt iets niet goed gegaan. Wees sportief, geef je fout toe en probeer herhaling te voorkomen. Geldt voor mij precies hetzelfde....!!!
Graag jullie reactie op deze topic en gelieve op een vriendelijk manier.

Ik wens ook iedereen op deze plek een Gelukkig en Gezond 2011 toe!

Gods Rijke Zegen.

Gibby.

Kom maar eens naar de Gebedsroom, daar is acceptatie, rust, vrede en saamhorigheid Knipoog smiley je mag zijn, wie je bent!
Had ik dat al niet eerder gezegd?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 18:30

Iedereen heeft wel een bijbeltekst die hem of haar bijzonder aanspreekt, waar je steun aan hebt als het moeilijk is...De mijne ga ik hieronder vermelden.....wat is die van jou?
(hij staat in Matheus, geen idee waar....)
Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven.
Naar boven

Auteur Bericht
DEREKJAN795

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 18:35

In veel occulte boeken, spiritisme komen ze voor, in de bijbel heb ik ze nooit waargenomen. Laten we nuchter blijven. Mocht ik er eentje tegenkomen zal ik proberen of hij Jezus aanneemt als Meester en Reddder, ik vraag hem of haar dan wel op de koffie hahaha. Zouden er mensen zijn die rommelen met beeldmateriaal......................................................... of zouden er
inmiddels ronde helicopters zijn met verzonken roters die ze af en toe laten rond vliegen.....dit om bolwerken tegen de kennis van God op te werpen, onze nuchterheid te bedoezelen? Vaak gaat alien geloof samen met reincarnatie en spiritisme, telepathie etc wees dan waakzaam over uw hart en haal neer elk bolwerk in jouw wat tegen de kennis van God is opgeworpen.

Derek
Naar boven

Auteur Bericht
DEREKJAN795

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 18:36

NEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 18:38

Voor mij is onderstaande tekst uit 1 Korinthe 13 veruit de mooiste.........voor de meesten een trouwtekst,voor mij een rouwtekst,en wat voor eentje! Knipoog smiley

De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.De liefde zal nooit vergaan.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 18:50

MARISKA601 schreef:
Het hoeft een mens niet te verlammen, dat het op bepaalde dagen geconftronteerd word met het verlies van een dierbare.
Iedereen verwerkt het verlies op zijn /haar manier.
de een is er binnen een week mee klaar en een ander pas na een paar jaar...Heb daar begrip voor...

En sommige mensen misschien wel nooit .... Verdriet verwerk je persoonlijk, iedereen op zijn/haar eigen manier Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 18:53

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:15
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 18:59

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:14
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 19:00

ROBBEDOES873 schreef:
Een kaart van SK Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Hoe die aan mijn adres komt is me een raadsel Woedende smiley

Henk had tegen mij gezegd dat ik dat door mocht geven Engeltje smiley

( en SK vroeg of ik jou wilde zeggen : 5 januari 10.30 koffie en hij blijft graag meelunchen) Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 19:02

Aan onderstaande tekst heb ik enorm veel gehad in een hele moeilijke periode in mijn leven een aantal jaren geleden:

Jesaja 40: 31:
" Maar wie hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt maar wordt niet moe, hij rent maar raakt niet uitgeput."
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 19:12

PIETER649 schreef:
Henk had tegen mij gezegd dat ik dat door mocht geven Engeltje smiley

( en SK vroeg of ik jou wilde zeggen : 5 januari 10.30 koffie en hij blijft graag meelunchen) Knipoog smiley

Nou dan mag je bij deze Henk bedanken Duiveltje smiley en SK stuur ik wel door naar jullie, wij zijn dan helaas niet thuis Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 19:21

naast een voorspoedig en gezond 2011 wens ik iedereen vooral een troostrijk 2011 toe.

bovenal voor diegenen die hun partner aan de dood of aan het leven hebben verloren en nu hun weg alleen verder moeten gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 19:35

Op het prikbord heb ik een berichtje geprobeerd te plaatsen over oudejaarsavond...moeilijke avond voor wie alleen zit...
T kom nie over wat ik nou bedoelde...dus hier maar verder:
Wij zijn dus van plan met een groepje CM-ers om half 8 s avonds hier naar de oudejaarsdienst te gaan, en na afloop is iedereen welkom hier, onder het genot van een hapje en een drankje.
Het plan is een triviant- of rummikubcompetitie aan te gaan...(effe kijken wie er hier nu de slimste van CM is).
Een ieder die eenzaam of alleen is...is van harte welkom hier in Gouda...
Angy
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 19:37

JOSINA022 schreef:
Aan onderstaande tekst heb ik enorm veel gehad in een hele moeilijke periode in mijn leven een aantal jaren geleden:

Jesaja 40: 31:
" Maar wie hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt maar wordt niet moe, hij rent maar raakt niet uitgeput."

Inderdaad een hele ondersteunende tekst Josina! Ik hoop dat velen hier dit gaan lezen! Dank je wel!
Angy
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 19:48

ANGELIQUE327 schreef:
Op het prikbord heb ik een berichtje geprobeerd te plaatsen over oudejaarsavond...moeilijke avond voor wie alleen zit...
Wij zijn dus van plan met een groepje CM-ers om half 8 s avonds hier naar de oudejaarsdienst te gaan, en na afloop is iedereen welkom hier, onder het genot van een hapje en een drankje.
Het plan is een triviant- of rummikubcompetitie aan te gaan...(effe kijken wie er hier nu de slimste van CM is).
Angy

hihi dan hoef ik niet te komen is voor de rest dan nix meer aan ,ben toch de slimste Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 20:02

ANGELIQUE327 schreef:
Angy

1. Angelique327
2. Herman388
3. Pimpernel883
4.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 20:05

GIBBY159 schreef:
Lachende smiley Dank je wel voor je wijze raad. Ik ben wel eens aanwezig in het gebedsroom, hoor!Maar aleen als ik daar behoefte aan heb, Eva. Lachende smiley

Niks hoeft daar Gibby, alles mag, je weet, je bent altijd welkom!
We gaan gewoon voor deze narigheid, als het narigheid is??? in de Gebedsroom bidden voor begrip, we moeten elkaar allemaal respecteren.
Sommige mensen kunnen impulsief zijn, zien dat later pas in, maar ja,
dan ben je soms al gekwetst, ideetje Knipoog smiley horen, zien en zwijgen?? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 20:48

pfff... mijn slechtste moment was zonet; iemand van de diaconie komt langs om een gift af te geven... ik vraag me af waarom, maar oke, ik laat de man binnen, waarmee ik in gesprek raak... pffff luisteren ? homaar... begint me toch te preken...
Maar ik vind dat ik me keurig heb gedragen al koste het me enorm veel moeite om de man duidelijk te maken dat ik niet van zijn "zondepraat" gediend was en of hij mijn huis wilde verlaten, waarop hij gewoon verder ging...
Soms begrijp ik echt geen hout van mensen en zeker van die kerk niet.
Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 20:50

CROSSROAD317 schreef:
En sommige mensen misschien wel nooit .... Verdriet verwerk je persoonlijk, iedereen op zijn/haar eigen manier Engeltje smiley

helemaal mee eens Crossy... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SJONNIE945

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 21:01

Misschien kunnen we elkaar in de Chatroom ook meer nemen met een korreltje zout. We hebben allen een verschillende vorm van humor. De een lijkt meer op Youp van 't Hek en de ander op Toon Hermans.........
Ik heb soms het idee dat men zo gauw op z'n teentjes getrapt is en dan maar gaat huilen op het Forum en er ook nog wel een nieuwe Topic over openen wil. Ook dit stukje is een beetje humoristisch bedoeld. Maar ook dat weet ik niet zeker. Aan anderen het oordeel maar weer Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
VANDAM845

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 21:01

een uitnodiging nu aan staande donderdag
30 december gebedsroom met marty
en mij,
het is van 20.00/21.00.
ook namens martha.
vriendelijke groet.
misschien ook met eva.
godbless. Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
VANDAM845
op dinsdag 28 december 2010, 21:03
Naar boven

Auteur Bericht
MARTY909

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 21:08

We gaan dr tegenaan.

En na 21:00 kan men voor gebed op skype tot 21:30 of iets later terecht. Ligt aan belangstelling
skypnaam is:
gebedslijn.genezing

Knipoog smiley

Voor getuigenissen van genezing door gebed kunnen jullie op getuigenissen door gebeden

Laatst aangepast door
MARTY909
op dinsdag 28 december 2010, 21:14
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 21:56

LORETTA033 schreef:
De Bijbel mag dan duidelijk zijn

Toch kan ik me er iets bij voorstellen dat in het algemeen een heleboel
mensen in verwarring raken door allerlei nieuwe leringen
dogma,s
te denken aan davincie code
alverzoeningsleer mdet evangelisch sausje enz enz
allerlei sectarische invloedene
rekening houdend met de tijd waarin we leven

wie staat ziet toe dat hij niet valle

De Da Vinci Code is een roman.
is dus duidelijk iets anders.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 21:59

MARIAN519 schreef:
De Da Vinci Code is een roman.
is dus duidelijk iets anders.

Ging iedereen er maar zo makkelijk mee om Marian...
Voor velen is het meer dan enkel dat...
(is het trouwens ook, want de roman is op historie gebaseerd)
Zoals voor ons de Bijbel meer is dan enkel een boek...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 22:13

HENK710 schreef:
De zgn bewijzen zijn allang weerlegd hoor, het is volledige fictie...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 22:23

HENK710 schreef:

Dat kan met meer romans/boeken waar het christelijk geloof in verweven en /of die op historische feiten gebaseerd zijn.
Noem je ze daarom ook niet historische romans?

Ik geef toe dat er over deze roman veel te doen is geweest, en toch is het geen vergelijk met de bijbel.

Ik vond het een prachtig geschreven verhaal erg boeiend, maar ja, ieder zijn stijl.

zie Bol.com waar wel samenvattingen te vinden zijn.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1691 1692 1693 1694 1695 1696 1697 ... 6194 Volgende
Pagina 1694 van 6194