ChristianMatch

Forum

kanibalisme
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1701 1702 1703 1704 1705 1706 1707 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JANWILLEM177

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 19:08

alle geliefde in de heer,
laten we niemand veroordelen,of die nu in een grote kerk of kleine kerk zitten,kijkt God daana?,God kijkt naar ons hart,hoe die is gesteld,Hij kijkt niet of de een naar die of die kerk gaat.het oordeel komt aan God toe.
God is liefde,Hij veroordeelt niemand die in Hem is,Er staat zo is er geen veroordeling die in christus Jezus zijn.waar hebben wij het lef toe om een andere te veroordelen naar welke kerk ze gaan?.of wat voor geloof ze ook uitdragen?.leest rom 14 maar eens waar het gaat over voetsel,in vers 13 staat houd er mee op elkaar te veroordelen,u kunt beter deze maatstaf aan leggen,doe niets waar andere gelovigen in verwarring komen of waaraan ze zich stoten.(maar blijft in zijn liefde) want liefde veroordeeld niet,zegt wel de waarheid,maar in liefde.oh lieve mensen op dit forum,Ik hou van jullie,Ik respecteer jullie,ben niet altijd met de meningen eens maar laten we elkaar lief hebben en elkaar bemoedigen met Gods woorden,want leven en dood zijn in de macht van de tong staat er,dus geliefden in de Heer,jezus is ons voor beeld,leeft intiem met Hem en zijn geest,Hij geeft ons aan wat we moeten spreken ,en hoe,daarom zegend ik jullie in de naam van Jezus dat het jullie in alles goed zal gaan,en dat s de wil van God,Halleluja amen.

groet en Gods zegen. Janwillem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 19:28

CROSSROAD317 schreef:
He Mario, mooie top 20 bedankt Engeltje smiley

Vraag me af hoeveel inzenders je had en of het mogelijk is om gewoon de hele lijst met alle ingezonden nummers te plaatsen, ben namelijk wel benieuwd naar de diversiteit ....

De lijst was heel divers. En ontzettend leuk. De eerste drie waren heel duidelijk winnaars. Met Hallelujah heb ik geloot tussen de uitvoering van Lisa en Nynke Haverman.
Had jammer genoeg maar zes inzenders....dus heb ik vanaf plaats 4 maar een loting gemaakt. Ik heb zelf niet meegedaan.

Laatst aangepast door
MARIO216
op donderdag 30 december 2010, 20:38
Naar boven

Auteur Bericht
JANWILLEM177

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 19:31

liefde van God

Geliefde vrienden in de Heer,Gods devinietie van liefde is nog veel groter van wat ik hier beschrijft.God is puur,is volkomen liefde,hij haat zonden.
Hij heeft uit liefde zijn zoon gegeven aan het kruis voor ons om ons tebevrijden van de macht van de zonde ,en Zijn striemen heeft ons genezing aangebracht,Halleluja amen,Gelooft en vertrouw.

Als ik het bloed zie,
zie ik alleeen maar liefde liefde liefde.
als ik stil sta bij het kruis zie ik de liefde van God,
zie geen competitie geen hierarchie geen trots of
vooroordeel of de misbruik van gezach.
Ik zie geen lust of macht geen manupilatie,en geen
woede boosheid of egoisme.
Ik zie alleen maaar liefde liefde liefde.
als ik stil sta bij het kruis zie ik de liefde van God,
maar zie geen onvergevingsgezindheid en geen haat
of jaloezie,geen zinloos geweld of bitterheid en afgunst,
Ik zie geen eigen koningkrijkjes en geen enkel belang.
of arrogantie, en geen aanvallen in de rug of ijdelheid.
Als ik kijk naar het bloed,zie ik alleen maar liefde
liefde liefde.Als kik stilsta bij het kruis zie ik de liefde van God.
Ik zie overgave en Zich offeren,
Redding en nederigheid,rechtvaardigheid en trouw,
Genade en vergeving.
God is liefde,
liefde liefde liefde liefde,Halleluja prijst de Heer amen.

Dat is het kenmerk van God..

Groet en Gods zegen allemaal. Janwillem
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 19:44

MARIO216 schreef:
De lijst was heel divers. En ontzettend leuk. De eerste drie waren heel duidelijk winnaars. Met Hallelujah heb ik geloot tussen de uitvoering van Lisa en Nynke Haverman.
Had jammer genoeg maar drie inzenders....dus heb ik vanaf plaats 4 maar een loting gemaakt. Ik heb zelf niet meegedaan.

Jammer dat er maar zo weinig hebben gereageerd was juist zo leuk bedacht.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 19:48

GODS PLAN
Jezus zei: ,,Ik ben gekomen, opdat zij leven hebben en overvloed" (een leven met inhoud en doel) (Johannes 10:10)

http://www.youtube.com/watch?v=qaQj5mkJwrE

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 30 december 2010, 19:49
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 19:56

PIEKIE042 schreef:
ik heb kanker, en ben geopereerd, en ben een nier kwijt..
Nierkanker ..
Ik heb uitzaai in mijn botten.
ik ben medisch ongeneeslijk ziek.
Hoe kijken jullie er geloofelijk tegen aan?
genezen of niet genezen?
ben benieuwd naar jullie antwoorden,...jullie eigen antwoorden..

lees je bericht nu voor het eerst en vind het vreselijk voor je. In mijn omgeving via werk en familie ben ik regelmatig geconfronteerd geweest met mensen met deze ziekte. Ik ken een vrouw die al bijna tien jaar worstelt met borstkanker (twee keer teruggekomen) met uitzaaiingen in het bot. Ze wordt daarvoor behandeld en werkte in de loop der jaren steeds minder uren. Het gaat naar omstandigheden goed met haar en dankzij de behandelingen heeft ze vele jaren van allerlei dingen kunnen doen die ze graag wilde met haar dierbaren om zich heen. Ze haalt alles uit het leven wat er in zit en leeft bij de dag.
Je hebt je geloof als extra op deze bewonderenswaardige vrouw.
Wat ik je toebid is geniet van je leven en ga zo door. Je bent zo'n rijk mens met zo'n prachtig geloof.
Ik wens je nog veel goede, mooie tijd toe en dat je geloof rotsvast moge blijven.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 19:58

HANNA566 schreef:
Hier is hij dan: een uitje voor de wat jongere helft van CM. Lachende smiley
Ik zie er naar uit jullie te ontmoeten en ik hoop jullie ook.
Zaterdagavond 5 februari om 20:00 boven de a4 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep.
De Gouden Wok is makkelijk bereikbaar met de auto en je kan er gratis parkeren. Kom je met openbaar vervoer dan wil ik en vast wel anderen je van station Hoofddorp ophalen.

Deze tekst even kopieëren en je eigen naam erbij zetten als je mee gaat!

Met drie man passen jullie best wel in een 1 auto Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 20:03

MAR907 schreef:
Het antwoord op jou vraag:
Daarmee kan ik de woorden en de kracht in het gebed voor haar bepalen....

Je bidt dus krachtiger voor iemand die al gelooft Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Voor mij zit daar niet direct verschil, vandaar mijn vragende zoektocht Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 20:18

ANNETTE792 schreef:
En das nou net de enige loterij waarmee ik WEL de hoofdprijs wonLachende smiley

ik ook al annet Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMANDV978

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 20:36

Ik juig het toe dat er kerken zijn die groeien.
waarschijlijk is het ook nog zo dat de zuigende werking van sommige kerken op andere wel bestaat maar ik denk dat de mensen die naar een ander gebouw gaan om hun geloof te beleven of nieuw leven in te blazen, als dat er niet geweest was verloren waren gegaan voor het geloof.
dit geld dus wel voor mij mijn eerste bewuste stappen de kerk in waren niet naar een ned hervormde kerk waar ik wel gedoopt ben ( voor de omgeving )
maar de doopsgezinde gemeente.
later ben ik in de vol evangeliche gemeente in nieuwerkerk aan den ijssel gedoopt, ik heb bewust deze keuze gedaan, maar hoe het huis ook heet het zou moeten zijn " het huis van God " en niet hokje a b of c
als je je thuis voelt op een plek is dat perfect kan je alleen maar groeien in je geloof
zit je niet op zo'n plek heb je toch een probleem en vaak kan je dan nog je problemen bespreekbaar maken maar heel vaak ook niet, dan heb je nog maar een keus een ander huis zoeken en het maakt niet uit hoe het heet
want " waar 2 of 3 in mijn naam tesamen zijn .... ben ik in hun midden "
en het gaat nog altijd om de liefde van God "onze vader" zijn zoon "Jezus christus" en de 'Heilige Geest"
Naar boven

Auteur Bericht
MAARTENVD226

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 20:39

Ik ben bij verre de jongste persoon die hier iets op schrijft maar toch wil ik mijn licht hier eens op laten schijnen.

Zelf heb ik 2 jaar theologie bestudeerd en 1 van de hoofd onderwerpen is "inductive bible study" (engels talige studie). Dit gaat over de manier waarop je de bijbel benaderd, en dat het super belangrijk is.

Er zijn 2 hoofd manieren hoe je de Bijbel benaderd. Exegesis en Eisegesis, Exegesis is dat je een stuk tekst neemt en daar de betekenis uit haalt. Eisegesis is dat je al met een gedachte een stuk tekst gaat zoeken en daar dan je verhaal op baseert. Dit is stap 1.

Stap 2 is om altijd alles in zijn context te laten. Hiervoor geld de volgende regel. Om de betekenis uit een zin te halen kijk je naar de paragraaf. Om de betekenis uit de paragraaf te halen kijk je naar het hoofdstuk. Om de betekenis uit een hoofdstuk te halen, kijk je naar het boek. Om de betekenis uit het boek te halen kijk je weer naar het gehele Nieuwe of Oude Testament. Daarna kijk je naar de hele Bijbel. Er is een gezegde, het beste naslagwerk op de Bijbel is de Bijbel zelf.

De Bijbel spreek zichzelf niet tegen, en wanneer je denkt dat het dat wel doet, zoek dieper en verder. Probeer een concordance erbij te pakken of bijvoorbeeld "The treasury of Scripture knowledge van R.A. Torrey." Het is misschien wel in het engels, maar bij welk woord wat er staat, wordt er aangegeven waar dat woord (hetzelfde woord in Hebreeuws of Grieks) nog meer in de Bijbel voor komt.

De Nederlandse Bijbel blijft altijd een vertaling van de orginele taal, Hebreeuws of Grieks. Daarom is het ook belangrijk wat voor soort Bijbel je hebt. Het boek is bijvoorbeeld een vertaling van een vertaling. Hier kan je sneller de betekenis missen omdat ze die er al voor jou uit te halen. Prima bijbel om zo te lezen, maar om echt dicht bij de hoofdtekst te komen kan je beter de (herziene) staten vertaling gebruiken. Die probeert niet te veel de bedoeling eruit te halen, maar gewoon letterlijk vertalen.

Daarnaast kan je nog gaan praten over de verschillende soorten boeken, zoals poezie, profetisch, verhaal vorm, brief vorm, OT, NT, etc.

Er zijn best veel hulpmiddelen online, hieronder een lijstje met website die je wellicht verder kunnen helpen.

ENGELSTALIGE SITES

Bijbelstudie site met diverse hulpmiddelen c.q. gereedschappen: http://www.blueletterbible.org

Bijbelstudie site met diverse hulpmiddelen c.q. gereedschappen: http://net.bible.org/home.php

Online Bijbels in diverse talen: http://www.biblegateway.com

Bijbelstudies en commentaren van David Guzik: http://enduringword.com/library_commentaries.htm

Treasury of Scripture Knowledge:
http://studylight.org/com/tsk/

NEDERLANDSTALIGE SITES

Het Boek online: http://www.biblegateway.com/versions/index.php?action=getVersionInfo&vid=30&lang=13

Diverse Nederlandse vertalingen online: http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=&id42=1&id18=1&id37=1&id16=1&id35=1&id17=1&pos=0&l=nl&set=10

De Herziene Statenvertaling online: http://www.herzienestatenvertaling.nl

Centrum voor Bijbelonderzoek (de Studiebijbel) Dit is ONMISBAAR! : http://studiebijbel.nl

Suc6!

Het bestuderen van de Bijbel is het mooiste wat er is!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNA566

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 20:42

Hier is hij dan: een uitje voor de wat jongere helft van CM.
De Gouden Wok is makkelijk bereikbaar met de auto en je kan er gratis parkeren. Kom je met openbaar vervoer dan wil ik en vast wel anderen je van station Hoofddorp ophalen.

Wij gaan mee:
*Lenie020
*Hanna566

@Gert: Van jullie verwacht ik wel wat meer aanmoediging!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 20:42

HENK710 schreef:
Je bidt dus krachtiger voor iemand die al gelooft Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Voor mij zit daar niet direct verschil, vandaar mijn vragende zoektocht Knipoog smiley

Henk ik wist nog niet dat ze gelovig was, om kracht in het gebed te leggen stelde ik die vraag zodat ik weet waarvoor ik bid....
Het maakt voor mij een verschil wanneer ik bid voor iemand die de Heer nog niet kent wanneer wel....

Iemand die een kind van God is, is ook mijn broeder of zuster en kan daarmee ook naar God toe Hem daarop wijzen en proclameren...
Mischien voor jou niet gewoon wel voor mij....

Dat heet ook om gericht te bidden voor iemand....
Vandaar mijn vraag die niet aan jou gesteld werd.... Knipoog smiley
Voor mij iets persoonlijks in relatie met God...

Zoek niet iets achter een vraag van iemand, ik ken dat van cursussen die gegeven worden. Staat los van het geloof...dat is iets dat in deze tijd aangeleerd wordt....

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 30 december 2010, 20:43
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 20:43

ANNETTE792 schreef:
En das nou net de enige loterij waarmee ik WEL de hoofdprijs wonLachende smiley

Dan ga ik wel weer voor de poedelprijs. Huilende smiley, smiley in tranen
Beter iets dan niets.

visser, de bescheiden ziw. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAARTENVD226

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 21:01

Ik heb dit ook al op een andere topic gepost, maar ik denk dat het hier ook wel van toepassing is.

Er is denk ik ook wel een verschil tussen de manier van lezen. Lees je het als stille tijd en wil je iets moois halen uit de Bijbel, dan maakt het niet heel veel uit hoe je het leest (zolang het maar bijbels is). Maar als je het wil studeren en de echte betekenis eruit wil halen, dan is onderstaande denk ik wel van toepassing.

Zelf heb ik 2 jaar theologie bestudeerd en 1 van de hoofd onderwerpen is "inductive bible study" (engels talige studie). Dit gaat over de manier waarop je de bijbel benaderd, en dat het super belangrijk is.

Er zijn 2 hoofd manieren hoe je de Bijbel benaderd. Exegesis en Eisegesis, Exegesis is dat je een stuk tekst neemt en daar de betekenis uit haalt. Eisegesis is dat je al met een gedachte een stuk tekst gaat zoeken en daar dan je verhaal op baseert. Dit is stap 1.

Stap 2 is om altijd alles in zijn context te laten. Hiervoor geld de volgende regel. Om de betekenis uit een zin te halen kijk je naar de paragraaf. Om de betekenis uit de paragraaf te halen kijk je naar het hoofdstuk. Om de betekenis uit een hoofdstuk te halen, kijk je naar het boek. Om de betekenis uit het boek te halen kijk je weer naar het gehele Nieuwe of Oude Testament. Daarna kijk je naar de hele Bijbel. Er is een gezegde, het beste naslagwerk op de Bijbel is de Bijbel zelf.

De Bijbel spreek zichzelf niet tegen, en wanneer je denkt dat het dat wel doet, zoek dieper en verder. Probeer een concordance erbij te pakken of bijvoorbeeld "The treasury of Scripture knowledge van R.A. Torrey." Het is misschien wel in het engels, maar bij welk woord wat er staat, wordt er aangegeven waar dat woord (hetzelfde woord in Hebreeuws of Grieks) nog meer in de Bijbel voor komt.

De Nederlandse Bijbel blijft altijd een vertaling van de orginele taal, Hebreeuws of Grieks. Daarom is het ook belangrijk wat voor soort Bijbel je hebt. Het boek is bijvoorbeeld een vertaling van een vertaling. Hier kan je sneller de betekenis missen omdat ze die er al voor jou uit te halen. Prima bijbel om zo te lezen, maar om echt dicht bij de hoofdtekst te komen kan je beter de (herziene) staten vertaling gebruiken. Die probeert niet te veel de bedoeling eruit te halen, maar gewoon letterlijk vertalen vanuit de grondtekst.

Daarnaast kan je nog gaan praten over de verschillende soorten boeken, zoals poezie, profetisch, verhaal vorm, brief vorm, OT, NT, etc.

Er zijn best veel hulpmiddelen online, hieronder een lijstje met website die je wellicht verder kunnen helpen.

ENGELSTALIGE SITES

Bijbelstudie site met diverse hulpmiddelen c.q. gereedschappen: http://www.blueletterbible.org

Bijbelstudie site met diverse hulpmiddelen c.q. gereedschappen: http://net.bible.org/home.php

Online Bijbels in diverse talen: http://www.biblegateway.com

Bijbelstudies en commentaren van David Guzik: http://enduringword.com/library_commentaries.htm

Treasury of Scripture Knowledge:
http://studylight.org/com/tsk/

NEDERLANDSTALIGE SITES

Het Boek online: http://www.biblegateway.com/versions/index.php?action=getVersionInfo&vid=30&lang=13

Diverse Nederlandse vertalingen online: http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=&id42=1&id18=1&id37=1&id16=1&id35=1&id17=1&pos=0&l=nl&set=10

De Herziene Statenvertaling online: http://www.herzienestatenvertaling.nl

Centrum voor Bijbelonderzoek (de Studiebijbel) Dit is ONMISBAAR! : http://studiebijbel.nl

Suc6!

Het bestuderen van de Bijbel is het mooiste wat er is!
Naar boven

Auteur Bericht
MAARTENVD226

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 21:26

Je mag oordelen, maar maak wel een eerlijk oordeel. Je kan niet iemand oordelen en zelf hetzelfde doen. Als je iemand oordeelt omdat hij steelt, weet dat je dan met hetzelfde oordeel geveld zal worden wanneer je hetzelfde doet.
Maar we moeten niet rondlopen als iemand zonder zonde en maar blijven kijken naar iedereen die we kunnen oordelen. Ten eerste moeten wij het grootse gebod naleven, en wanneer nodig kunnen wij mensen een liefelijk oordeel geven wanneer nodig.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:00

ROBBEDOES873 schreef:
Over het algemeen is de sfeer gelukkig wel goed,
Maar ik kan me ook voorstellen dat als je binnen komt vallen op een moment zoals gisteravond ( dat meerderen over 1 persoon heen vallen) dat je dan denkt Zieke smiley ben weg hier.
Maar als je mee leest en mee kletst dan merk je vanzelf dat je er best tussen past...
Dus wees welkom.

Dat zal wel altijd zo blijven .......de één is nl. wat breder dan de ander. Lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:10

HENK710 schreef:
Kerstavond is de avond voor Kerst, Herman. Knipoog smiley 24 December dus. Net als Sinterklaasavond de avond voor de verjaardag van die beste man is en nieuwjaarsnacht de nacht voor/aan het begin van 1 januari...

Maar toch..........oudejaarsavond is hier toch echt op oudejaarsdag en niet op 30 dec. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:12

VISSER278 schreef:
Maar toch..........oudejaarsavond is hier toch echt op oudejaarsdag en niet op 30 dec. Knipoog smiley

Correctie Visser. Oudejaarsdag is op 31 december en Nieuwjaarsnacht begint op die datum. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:17

Donderdag, 30 December, Openb. 21; Open Poorten.

Een wonderlijke stad, dat nieuwe Jeruzalem! Er is geen tempel. Die is niet meer nodig. Want Jezus is het Lam en Hogepriester tegelijk. En God zelf is de tempel.
Nacht zal het daar nooit zijn. De zon en de maan hebben we daar niet meer nodig. Niemand hoeft meer bang voor het donker te zijn. God zelf is ons eeuwig licht!
Muren zijn er nog wel en poorten ook. Maar die poorten gaan niet meer dicht. Want het wordt toch nooit nacht! En bovendien zorgt God er wel voor dat niemand de stad binnenkomt die kwaad in de zin heeft!
En alsof dat alles nog niet mooi genoeg is: zal ook nog een rivier zijn, water des levens. En bomen met vruchten en bladeren die genezend zijn! Het lijkt wel het paradijs!
Over poorten van het paradijs gesproken: dat was aan het begin van de bijbel anders! Voor de toegang van het paradijs stond een engel. Geen mens kwam er meer in. Maar de nieuwe stad Jeruzalem heeft open poorten. Wie er woont mag eten van de boom des levens! Het paradijs keert weer!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:18

HANNA566 schreef:
Hier is hij dan: een uitje voor de wat jongere helft van CM.

Wij gaan mee:
*Lenie020
*Hanna566

@Gert: Van jullie verwacht ik wel wat meer aanmoediging!

Waarom schrijf je zelf niet een mailtje naar alle jongeren. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:25

MARIO216 schreef:
Waarom schrijf je zelf niet een mailtje naar alle jongeren. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Omdat Gert zich er weer mee moet bemoeien natuurlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNA566

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:25

Ik snap dat je je gepasseerd voelt Mario, dat je je niet kan opgeven. Maar ik heb een tip. Nodig jij ook een groep uit en reserveer een tafeltje naast ons!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:27

HENK710 schreef:
Correctie Visser. Oudejaarsdag is op 31 december en Nieuwjaarsnacht begint op die datum. Knipoog smiley

En nieuwjaarsdag dan? Op 1 juli ofzo? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:30

Dames,

Lees het onderstaande goed door en ik kan je verzekeren dat de verstandhouding tussen man en vrouw dan een stuk beter wordt!!

Mannenregels

Wij horen altijd "de vrouwen-regels"Daarom nu
eens de regels van de mannelijke kant. En... alles is regel
nummer 1.

Dit zijn onze regels:

Leer met de toiletzitting om te gaan. Je bent een grote meid. Staat hij
omhoog, laat je hem gewoon zakken. Wij willen hem omhoog, jullie willen
hem naar beneden. Jullie horen ons ook niet klagen als hij naar beneden
staat.

Zondag = sport. Net als volle maan of Eb en Vloed. Laat het zo!

Winkelen is GEEN sport. En NEE zo gaan we er ook nooit over denken.

Huilen is chanteren.

Vraag wat je wilt. Laat ons even duidelijk zijn: Subtiele hints werken niet!- Sterke hints werken niet!- Kennelijke hints werken niet!- ZEG HET MAAR GEWOON!

'Ja' en 'Nee' zijn perfect acceptabele antwoorden op eigenlijk alle vragen.

Kom naar ons met problemen die je echt opgelost wilt zien. Dat is wat
we doen. Voor sympathie en gezeur heb je vriendinnen.

Een hoofdpijn van 17 maanden is een probleem. Ga naar een dokter.

Alles wat we 6 maanden geleden hebben gezegd, is niet meer bespreekbaar. In feite is alle commentaar verlopen na 7 dagen.

Als je denkt dat je dik bent zal je dat waarschijnlijk ook wel zijn. Vraag het niet aan ons.

Alles wat we zeggen kan 2 kanten op. En als de ene kant je boos of kwaad maakt, bedoelen we natuurlijk de andere kant.

Of je zegt ons wat te doen. Of je zegt hoe we het moeten doen. Niet allebei!! En als je het zelf beter weet, doe het dan zelf.

Als je wat wilt zeggen, doe dat dan tijdens de reclame.

Christopher Columbus vond zijn eigen weg.. Wij ook.

Als het jeukt, dan krabben we. Dat doen we. En winden laten we op onze tijd en op onze plek.

Als we vragen of er wat is en jij zegt "niks", dan doen wij ook alsof er niks is. We weten dat je liegt, maar het is geen discussie waard. Ga dan achteraf niet lopen zeuren dat we er geen aandacht aan besteden..!

Als je een vraag stelt waar je geen antwoord op wilt hebben, verwacht
dan een antwoord dat je niet wilt horen.

En als we weer ergens heen gaan....echt waar: alles staat je goed. Heus.

Vraag ons niet waar we aan denken, tenzij je bereid bent om te praten over: Sex, Sport, of Auto's.

Je hebt genoeg kleren. Een gemiddeld 3e-wereld dorp is er jaloers op...
Je hebt te veel schoenen. De SchoenenReus is jaloers op je.

Ik ben in vorm. Rond is ook een vorm.

Bedankt dat je dit wilde lezen. Ik weet het, ik moet vannacht op de
bank slapen. Maar weet je, wij mannen vinden dat niet eens erg. Het is net als kamperen .

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 30 december 2010, 22:38
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

PIEKIE042 schreef:
mij veel te veel om te lezen, en zeker nu..

tuurlijk mag je oordelen..
veroordelen is anders..

Was het niet alleen beoordelen Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

HANNA566 schreef:
Ik snap dat je je gepasseerd voelt Mario, dat je je niet kan opgeven. Maar ik heb een tip. Nodig jij ook een groep uit en reserveer een tafeltje naast ons!

Gaaf idee Hanna. En dáárnaast nog een tafeltje voor 50+. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Doen Marioooooooooo Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:34

Het was kerstochtend 1961
Ik weet 't nog zo goed, mijn konijnenhok was leeg
En moeder zei dat ik niet in de schuur mocht komen
En als ik lief ging spelen, dat ik dan wat lekkers kreeg
Zij wist ook niet waar Flappie uit kon hangen
Ze zou 't pappa vragen, maar omdat die bezig was
In dat fietsenschuurtje moest ik maar een uurtje goed naar Flappie zoeken
Hij liep vast wel ergens op het gras

Maar ik had het hok toch goed dicht gedaan
Zoals ik dat elke avond deed
Ik was de vorige avond zelfs nog terug gegaan
Ik weet ook niet waarom ik dat deed
Ik had heel lang voor het hok gestaan
Alsof ik wist, wat ik nu weet

Het was eerste kerstdag 1961
Wij naar Flappie zoeken, vader die zocht gewoon mee
Bij de bomen en het water, maar niet in dat fietsenschuurtje
'Want daar kon 'ie toch niet zitten?' En ik schudde nee
We zochten samen, samen tot de koffie
De familie aan de koffie, maar ik hoefde niet
Ik dacht aan Flappie en dat 't 's nachts zo koud kon vriezen
M'n hoofdje stil gebogen, dikke tranen van verdriet

Want ik had het hok toch goed dichtgedaan
Zoals ik dat elke avond deed
Ik was de vorige avond zelfs nog teruggegaan
Ik weet ook niet waarom ik dat deed
Ik had heel lang voor het hok gestaan
Alsof ik wist, wat ik nu weet

Het was eerste kerstdag 1961
Er werd luidruchtig gegeten, maar dat deed me niet zoveel
Ik dacht aan Flappie, m'n eigen kleine Flappie
Waar zou die lopen? Geen hap ging door me keel
Toen na de soep het hoofdgerecht moest komen
Sprak m'n vader uiterst grappig: "Kijk Youp, daar is Flappie dan!"
Ik zie de zilveren schaal nog en daar lag 'ie in drie stukken
Voor 't eerst zag ik m'n vader als een vreselijke man!

En ik ben gillend en stampend naar bed gegaan
Heb eerst een uur liggen huilen op de sprei
Nog één keer scheldend bovenaan de trap gestaan
En geschreeuwd: "Flappie was van mij!"
Nog heel lang voor 't raam gestaan
Maar 't hok stond er maar verlaten bij

Het was tweede kerstdag 1961
Moeder weet dat nog zo goed, vaders bed was leeg
En ik zei dat zij niet in de schuur mocht komen
En als ze lief ging spelen, dat ze dan wat lekkers kreeg
Naar boven

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:36

VISSER278 schreef:
Gaaf idee Hanna. En dáárnaast nog een tafeltje voor 50+. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Doen Marioooooooooo Lachende smiley

Super idee Visser,!!!!!!!!!!!!!!!

Welke actieve ,.... zich jong voelende, steunbiedende voor de 30ers en 40ers onder ons,.....50plusser doet mee met dit wokuitje????????

Naast hen gezeten zullen we het goede voorbeeld geven. Boze smiley
Waarin weten we nog even niet, wijst zich van zelf.

Wellicht hebben wij dan de correctie van de 60ers nodig.......nog een tafel voor de 70ers voorradig??
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIK546

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:38

hahahahahahahahahahahaha

Op sommige punten zit nog een kern van waarheid in
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1701 1702 1703 1704 1705 1706 1707 ... 6194 Volgende
Pagina 1704 van 6194