ChristianMatch

Forum

Christen zijn, en gaan scheiden???
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1711 1712 1713 1714 1715 1716 1717 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARY656

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 18:56

Ik heb nergens gelezen in het O.T. dat scheiding vroeger veel gemakkelijker plaatsvond dan nu.

Math. 19:7-9 Zij zeiden tot Hem: Waarom heeft Mozes dan bevolen een scheidbrief te geven en haar (daarmede) weg te zenden? 8 Hij zeide tot hen: Mozes heeft u met het oog op de hardheid uwer harten toegestaan uw vrouwen weg te zenden, maar van den beginne is het zo niet geweest. 9 Doch Ik zeg u: Wie zijn vrouw wegzendt om een andere reden dan hoererij en een andere trouwt, pleegt echtbreuk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 18:58

VISSER278 schreef:
Kan ook niet . Er staat : op dezelfde dag 2 ( twee) baby's.

Hoop dat Angy zelf het antwoord weet Smiley die vol vragen zit

Het antwoord is geraden: die moeder kreeg een drieling...of misschien wel vijfling....en die zusjes zijn dus géén tweeling!j
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

CHATULIEM619 schreef:
Je stelt mij te gemakkelijk dat het wel in de bijbel staat en daar hang je een hele absolute stelling aan. In de tijd van het OT was het toegestaan te scheiden, en de personen waren na die tijd vrij een nieuwe relatie aan te gaan. Graag een fundamentele reactie...

Ik zal je geheugen opfrissen.... Knipoog smiley

Quote:
Deu 22:22 Wanneer een mangevonden zal worden, liggende bij eens mans getrouwde vrouw, zo zullen zij ook beiden sterven, de man, die bij de vrouw gelegen heeft, en de vrouw; zo zult gij het boze uit Israel wegdoen.
Deu 22:23 Wanneer er een jonge dochter zal zijn, die een maagd is, ondertrouwd aan een man, en een man haar in de stad zal gevonden, en bij haar gelegen hebben;
Deu 22:24 Zo zult gij ze beiden uitbrengen tot de poort derzelver stad, en gij zult hen met stenen stenigen, dat zij sterven; de jonge dochter, ter oorzake, dat zij niet geroepen heeft in de stad, en den man, ter oorzake dat hij zijns naasten vrouw vernederd heeft; zo zult gij het boze uit het midden van u wegdoen.

Chat zijn reactie:

De zonde ligt in mijn ogen niet dat ze seksueel contact hadden, maar dat ze gebonden waren aan een partner. En dat ze daarmee in overtreding waren. Niet de seksualiteit wordt volgens mij veroordeeld, maar veel meer dat ze aan een ander toebehoorden en daarmee contractbreuk pleegden. Op deze straf stond steniging, maar niet op seksualiteit voor het huwelijk.

Staat in de topic "sex voor het huwelijk"....

Mat 5:31 Er is ook gezegd: Zo wie zijn vrouw verlaten zal, die geve haar een scheidbrief.
Mat 5:32 Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw verlaten zal, anders dan uit oorzake van hoererij, die maakt, dat zij overspel doet; en zo wie de verlatene zal trouwen, die doet overspel.
Mat 5:33 Wederom hebt gij gehoord, dat van de ouden gezegd is: Gij zult den eed niet breken, maar gij zult den Heere uw eden houden.

Het volgende wil ik ook erbij zeggen, dat voor Israel de man in het gezin het hoofd is, en dat hij voor God de piester van het gezin is....
Ik hoop alleen dat veel christelijke mannen zullen ontdekken wat het inhoud om een priester in het gezin voor God te willen zijn....

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 2 januari 2011, 19:18
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

[quote=CHATULIEM619]Scheiding was juist erg gemakkelijk in die tijd. Er hoefde alleen maar een scheidingsbriefje geschreven te worden. En man en vrouw warren vrij om daarna met iemand anders te trouwen. Ik begrijp niet goed waar jij je denkwijze op baseert.

En het is een vreemde redenatie dat als iemand die gescheiden is, toch niet helemaal gescheiden is. Wat is het nu half gescheiden ofzo?[/

Zieke smiley

Laatst aangepast door
GERT856
op zondag 2 januari 2011, 19:01
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 19:00

[quote=HERMAN388]

Laatst aangepast door
ANGELIQUE327
op zondag 2 januari 2011, 20:13
Naar boven

Auteur Bericht
ZONNETJE096

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 19:04

Sinds ik de afgelopen jaren me weer met geloof bezig houd, en ik naar verschillende kerken ben geweest, valt het me iedere keer op, dat je nergens jezelf kunt zijn in de kerk.

Ik erger me er zo erg aan, dat ik eigenlijk gewoon niet meer naar de kerk wil. Bij de ene kerk moet je eerst gedoopt worden om lid te worden (Ja, dahaag, ik ben als baby al gedoopt, ik laat me niet overdopen!), bij de ander wordt je op kleding aangesproken. ("oooh, je hebt een broek aan, en waar is je hoed?") Ze zeggen het niet, maar blikken zeggen genoeg.

Ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik alleen voor God naar de kerk ga. De mensen om je heen bepalen hoe je moet geloven, en wat je aan moet hebben, en wat volgens kerken de juiste manier is om in Hem te geloven.

Ik kan je vertellen dat de kerk voor mij "buiten de kerk" is. Eigenlijk ga je alleen maar naar de kerk om medechristenen te ontmoeten, en samen God te aanbidden. Ja, dat klopt. Maar overal ben je gebonden aan regeltjes, en die zegt dat dit goed is, en de ander zegt dat dat goed is.

Buiten de kerk ben ik juist weer tot geloof gekomen. Ik praat met mensen op het werk, lees veel op internet, en pak zelf de bijbel erbij. Geen regeltjes, geen kerk, maar wel een bijeenkomst van christenen. Precies, wat er ook in de bijbel staat. Je mag geen bijeenkomsten missen. Als je als christen zijnde op zoek gaat naar andere christenen, al is het via internet, dan mag je dat toch ook een bijeenkomst noemen? En je bent gewoon jezelf, en niet gebonden aan regeltjes. =).

Ik wil hiermee niet zeggen dat ik nooit meer naar de kerk ga, maar wel hoe ik er in feite over denk.

Laatst aangepast door
ZONNETJE096
op zondag 2 januari 2011, 19:06
Naar boven

Auteur Bericht
MAJARO438

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 19:04

Nou ok dan,

wat is het toppunt van lef??

gr majaro
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 19:08

MARIJAN072 schreef:
'k Wens iedereen Gods zegen toe in 2010!

Marijan loopt nog een beetje achter, heb ik het idee... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 19:23

GRIFFIN748 schreef:
vermits het De Juiste Kerke is, moogt ge er zelfs in boerenkiel binnentreden, voorwaardelijk dat de kledij stemmig zwart (kleurnummer 170 in het Saab-kleurstalenboek Clown smiley ) is.

okee, niet bepaald de tale Kanaäans, maar voor mij agrarisch...eh..archaïsch genoeg Engeltje smiley

Ben met je eens "zwart kan ook heel mooi zijn".... Clown smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 2 januari 2011, 19:23
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 19:26

MAR907 schreef:
Ben met je eens "zwart kan ook heel mooi zijn".... Clown smiley

of anders gezegd, maar hetzelfde bedoeld: 'Mooi zwart is niet lelijk'.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 19:33

MARIANNE129 schreef:
volgens mij behoor je dat volgens de regels der statistiek anders te berekenen, maar ik geef toe, dan ben je ff bezig. Heb ik nu geen zin in

Het is gewoon veel te veel werk en ook onnodig. Dan moet je de leeftijden van alle CM leden bij elkaar optellen en delen door 2280. En strikt genomen kun je dan ook niet volstaan met bijvoorbeeld 18 of 45 jaar maar moet nog exacter zijn omdat je anders een te grof gemiddelde krijgt.Ik hanteer als uitgangspunt dat het door het grote aantal mensen de verschillen op dit punt gladgestreken zullen worden
Overigens classificeer ik wel, maar helemaal zuiver is het niet. Het is wel een goede benadering. Wiskunde is er om ons het leven aangenamer te maken en wat ik doe is handiger dan eerstgenoemde berekening, het gaat in ieder geval veel sneller. Met behulp van de zoekfunctie van CM kostte het minder dan drie minuten, dat even bezig zijn is niet echt nodig. Het is een bekend uitgangspunt in de statistiek dat men de werkelijkheid zoveel mogelijk benadert. Met 1139 leden jonger en 1141 leden ouder dan 36 jaar is het redelijk betrouwbaar, maar dat het exacter kan is uiteraard zo. Statistiek gebruikt technieken uit de wiskunde, maar is niet exact, strikt genomen. Als groffe maat voldoet dit. Ik had persoonlijk verwacht dat de gemiddelde leeftijd wat hoger zou liggen, zo zie je maar. En als je nog eens een leuk boek wilt lezen, ik moest het vroeger: How to lie with Statistics. Boeiend te lezen hoe je besodemieterd kunt worden. Mooi toeval: het wokken was bedoeld tot en met 35 jaar, de helft dus.

Thomas, die nu ook wel een kus van de juf mag.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 2 januari 2011, 20:33
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 19:35

MAR907 schreef:
Ik zal je geheugen opfrissen.... Knipoog smiley

Staat in de topic "sex voor het huwelijk"....

Mat 5:31 Er is ook gezegd: Zo wie zijn vrouw verlaten zal, die geve haar een scheidbrief.
Mat 5:32 Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw verlaten zal, anders dan uit oorzake van hoererij, die maakt, dat zij overspel doet; en zo wie de verlatene zal trouwen, die doet overspel.
Mat 5:33 Wederom hebt gij gehoord, dat van de ouden gezegd is: Gij zult den eed niet breken, maar gij zult den Heere uw eden houden.

Het volgende wil ik ook erbij zeggen, dat voor Israel de man in het gezin het hoofd is, en dat hij voor God de piester van het gezin is....
Ik hoop alleen dat veel christelijke mannen zullen ontdekken wat het inhoud om een priester in het gezin voor God te willen zijn....
Ik lees nog steeds niet dat echtscheiding verboden werd, en dat na scheiding men niet meer mocht trouwen...Overspel was wel verboden.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 19:36

GRIFFIN748 schreef:
of anders gezegd, maar hetzelfde bedoeld: 'Mooi zwart is niet lelijk'.

Je zegt het....
Vooral wanneer er licht en warmte in brand....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 19:38

Leuk om over te praten tijdens het wokken Knipoog smiley . Hannah heb je al aanmeldingen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 19:40

De no: 1 van de Top2000 van het afgelopen jaar:

http://www.youtube.com/watch?v=1ygI3BZxdCY
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 19:57

CHATULIEM619 schreef:
Ik lees nog steeds niet dat echtscheiding verboden werd, en dat na scheiding men niet meer mocht trouwen...Overspel was wel verboden.

Lees jij wel wat ik schrijf of zeg???
Ik zeg ook nergens dat echtscheiding verboden is...
Dat kon wel in de OT, mits de man en/of de vrouw beseft dat het huwelijks verbond blijft bestaan totdat de dood hen scheidt...

De vraag is, hoe gaan wij als NT gelovigen daarmee om???
In onze tijd met de kennis "van de wet en de profeten".....waarvan de Here Jezus zegt dat die als aanhangsel aan de eerste en de tweede gebod hangen......

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 2 januari 2011, 19:58
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:03

THOMAS968 schreef:
Het is gewoon veel te veel werk en ook onnodig. Dan moet je de leeftijden van alle CM leden bij elkaar optellen en delen door 2280. En strikt genomen kun je dan ook niet volstaan met bijvoorbeeld 18 of 45 jaar maar moet nog exacter zijn omdat je anders een te grof gemiddelde krijgt.Ik hanteer als uitgangspunt dat het door het grote aantal mensen de verschillen op dit punt gladgestreken zullen worden
Overigens classificeer ik wel, maar helemaal zuiver is het niet. Het is wel een goede benadering. Wiskunde is er om ons het leven aangenamer te maken en wat ik doe is handiger dan eerstgenoemde berekening, het gaat in ieder geval veel sneller. Met behulp van de zoekfunctie van CM kostte het minder dan drie minuten, dat even bezig zijn is niet echt nodig. Het is een bekend uitgangspunt in de statistiek dat men de werkelijkheid zoveel mogelijk benadert. Met 1139 leden jonger en 1141 leden ouder dan 36 jaar is het redelijk betrouwbaar, maar dat het exacter kan is uiteraard zo. Statistiek gebruikt technieken uit de wiskunde, maar is niet exact, strikt genomen. Als groffe maat voldoet dit. Ik had persoonlijk verwacht dat de gemiddelde leeftijd wat hoger zou liggen, zo zie je maar. En als je nog eens een leuk boek wilt lezen, ik moest het vroeger: How to lie with Statistics. Boeiend te lezen hoe je besodemieterd kunt worden.

Thomas, die nu ook wel een kus van de juf mag.

Thomas, je hebt helemaal gelijk, en die kus, ja sorry hoor je mag er best een van me Kussende smiley , maar helaas ik ben geen juf dus of je er echt gelukkiger van wordt??
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:06

MAJARO438 schreef:
Nou ok dan,

wat is het toppunt van lef??

gr majaro

Daar zijn meerdere antwoorden op, niet allemaal even netjes, vroeger kreeg ik als antwoord (oei, mag het hier wel)

bij de burgemeester op de stoep gaan zitten p......, en dan aanbellen voor wc papier.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:12

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op maandag 30 mei 2011, 23:22
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:14

MARIO216 schreef:
Leuk om over te praten tijdens het wokken Knipoog smiley . Hannah heb je al aanmeldingen?

helaas... ben al te oud... Engeltje smiley

ik durf te wedden dat ze 't verschil niet eens zien als ik er tussen zou zitten... maar ik ben sportief... Knipoog smiley grens is grens

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 2 januari 2011, 20:17
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:16

GRIFFIN748 schreef:
Pieter, alles te weten maakt niet gelukkig

er zijn dingen die ik niet WIL weten, ter bescherming van mn gemoedsrust...
en geloof me, de reden waarom Sus een knuff aan Hannah geeft, valt voor 100% in die categorie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:19

1 + 1 in een relatie kan zijn dat je geluk vermenigvuldigt door te delen. Taal is soms meer dan wiskunde.

Thomas, houdt van beide.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 2 januari 2011, 20:27
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:20

Zonnetje, ik moet meteen denken aan een van de levensmotto's die ik mezelf eigen heb gemaakt in mijn leven:
de kerk is mijn hart,
de eredienst mijn leven.
Een heel gezonde houding dus volgens mij die je hier zo neerzet Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:22

PIETER649 schreef:
er zijn dingen die ik niet WIL weten, ter bescherming van mn gemoedsrust...
en geloof me, de reden waarom Sus een knuff aan Hannah geeft, valt voor 100% in die categorie Knipoog smiley

da's dan duidelijk Lachende smiley . zelf heb ik wel een idee waarom. maar ik heb dan ook voorkennis/inside-information Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:22

Als het kruis er niet was, was Jezus wellicht wel aan een paal genageld of op ander wijze voor ons gestorven Knipoog smiley

Want het kruis kunnen sommigen wellicht wegredeneren, maar Jezus blijft dan nog wel bestaan Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:23

GRIFFIN748 schreef:
da's dan duidelijk Lachende smiley . zelf heb ik wel een idee waarom. maar ik heb dan ook voorkennis/inside-information Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

gefeliciteerd!!! en dat het een verrijking van je leven moge zijn!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:24

PIETER649 schreef:
gefeliciteerd!!! en dat het een verrijking van je leven moge zijn!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

zeker! alleen kan ik er verder weinig mee... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:24

HANNAH810 schreef:
dank je suus!! Verlegen lachende smiley
ruilen voor een tandenborstel? of wil je er gelijk tandpasta bij misschien? Engeltje smiley
mét tandpasta wordt het wel duurder hoor; double knuf!! minimaal

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt lekker ben jij... kun je dat niet privé doen haha... nee hoor, kan het wel hebben... Clown smiley 'k vind het wel een goede grap Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:27

HERMAN388 schreef:

Beste CM vrienden, dit jaar KAN uw sterfjaar zijn, daarom zoekt de Heere terwijl Hij te vinden is en roept Hem aan terwijl Hij nabij is.

In de periode dat ik lid ben op CM, heb ik in de kennisen-vriendenkring 3 sterfgevallen van CM leden meegemaakt...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:29

GRIFFIN748 schreef:
zeker! alleen kan ik er verder weinig mee... Clown smiley

haha die Griff... Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1711 1712 1713 1714 1715 1716 1717 ... 6194 Volgende
Pagina 1714 van 6194