ChristianMatch

Forum

BZV Topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1722 1723 1724 1725 1726 1727 1728 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 23:34

MARIJAN072 schreef:
Wat een leuk idee, om een BZV topic te openen! Dat wordt smullen... Lachende smiley

Om even bij jouw vragen te beginnen, Leanne. Je bedoelt boer Marcel zeker? Daar kreeg ik dus echt de kriebels van, zo strak en netjes. 'k Moest wel een beetje lachen om een vrouw die vroeg 'je bent precies hè, dan ben je zeker ook precies op vrouwen?' 'k Denk dat ze de spijker op de kop sloeg. Het lijkt mij iemand, die precies weet wat hij wil. Verder lijkt hij me niet erg flexibel, maar de tijd zal het leren.

Boer Richard vond ik in het begin nogal arrogant, die puur op het uiterlijk van een vrouw afgaat. Een beetje een engerd. Twijfelende smiley Toch heb ik mijn beeld, na de laatste uitzending, iets bijgesteld. 'k Heb wel respect voor zijn manier van een bedrijf voeren, dat geeft een heel ander beeld van de boeren dan veel Nederlanders hebben. 'k Heb wel het idee, dat hij dat zelf ook heel goed weet. Dat is dan weer een minpuntje.

Trouwens Carien, 'k zie een boer echt niet als dom hoor. Er wordt tegenwoordig heel veel van ze gevraagd, als je alleen al kijkt naar het administratieve deel van het werk. Verder werken ze keihard, volgens mij.

Ik vind boer Richard wel een beetje een charmeur........hij flirt me te veel.......maar ik heb de laatste uitzending niet gezien dus kan mijn mening bijstellen.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 23:39

IESJE369 schreef:
Wel nee, joh! Het is hartstikke duidelijk hoe je je voelt.

Toch: mannen zijn Okay Lachende smiley

Was daar vroeger ook geen boek van? Ik ben OK jij bent OK???
Ik weet eigenlijk niet meer waar het over ging maar de titel komt ineens boven drijven....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 00:10

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind boer Richard wel een beetje een charmeur........hij flirt me te veel.......maar ik heb de laatste uitzending niet gezien dus kan mijn mening bijstellen.......

En dat vindt Willemijn erg...dat flirten
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 00:35

GIBBY159 schreef:
Mar, ik word m'n hele leven al achtervolgt door de duivel. Gelukkig ben ik voorzien van Gods Wapenuitrusting! Voor wie zou ik bang zijn dan..? Lachende smiley

Voor de duivel, want je kent zijn listen, anders had je de wapenuitrusting toch niet aan .... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 00:37

HENK710 schreef:
Als jij uiteindelijk toch weer tegen Hem kiest, heb je dat aan jezelf te wijten, Cross.

Als je tegen je ouders kiest, blijf je ook een kind van je ouders, waarom zou het bij Hem anders zijn ??
Daarom dat ik ook schreef, een KIND van de Allerhoogste ....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 00:39

AANGENAAM334 schreef:
En dat vindt Willemijn erg...dat flirten

Klopt ja, ik kan niet tegen mannen die met iedere vrouw flirten....... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 01:03

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op maandag 30 mei 2011, 23:18
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 07:24

HENK710 schreef:
Als jij uiteindelijk toch weer tegen Hem kiest, heb je dat aan jezelf te wijten, Cross.

Henk710 en Crossy…

Ik denk dat jullie beiden een punt hebben.
Henk710… ik ben het maar voor een gedeelte met jou eens.

Wat jij schrijft zie ik bijv. duidelijk in het bijbelboek Ezechiel 18

26 Wanneer een rechtvaardige zich afkeert van zijn rechtvaardige wandel en onrecht doet en daarom sterft, dan sterft hij om het onrecht dat hij gedaan heeft.
27 Maar als een goddeloze zich bekeert van zijn goddeloze daden, en naar recht en gerechtigheid handelt, dan zal hij het leven behouden.
28 Immers, hij is tot inzicht gekomen en heeft zich bekeerd van alle overtredingen die hij begaan heeft. Hij zal voorzeker leven; hij zal niet sterven.

Dat betekent volgens mij dat idd. iemand die eerst ‘rechtvaardig’ was en erna zich afkeert van God niet behouden zal worden.
Andersom zal iemand die eerst goddeloos was en daarna zich tot God keert behouden worden.

Maar
Er is meer…!!

Want ik geloof bijvoorbeeld voor mijzelf (ik spreek even alleen voor mezelf) dat ik niet bang hoef te wezen voor die afdwaling. Soms denk ik er wel eens aan… maar ik geloof ergens dat God mij kent en weet dat ik helemaal niet bij Hem weg wil. Daardoor denk ik dat God mij hierin ook vasthoudt (Hij die mij als geen ander kent) en zal leiden tot het einde.
Natuurlijk is het een keuze van mij, maar ik geloof tevens in de zekerheid van mijn geloof, nu al !!
Daarin kan ik me beter vinden in wat Cross zegt.

Zoals er zo ontiegelijk mooi staat in Rom. 8
Ik ben verzekerd dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, NOCH HEDEN NOCH TOEKOMST, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel mij zal kunnen scheiden van de liefde van God. (Rom. 8:38, 39)

Ik geloof dat ik me aan die belofte mag vasthouden !!

Wat betreft het voorbeeld van de vader (of moeder) en het kind, ergens geloof ik wel dat Cross daar een punt heeft.
Toch zou ik zelf erg voorzichtig zijn met dit voorbeeld.

Wat voor God geldt (de perfecte Hemelse Vader) moet je mijns inziens niet (altijd) gaan vergelijken met wie een aardse vader voor een kind is.
In de bijbel wordt een vader vaak als voorbeeld genoemd, omdat er ergens vanuit gegaan wordt.
Als er bijv. staat (in een psalm) “Zoals een vader zich ontfermt over zijn kinderen, ontfermt God zich over wie Hem vrezen”, is dat bedoelt als een ideale situatie… zoals het oorspronkelijk bedoeld was !!

Maar… we leven niet (meer) in die perfecte wereld zoals Adam en Eva dat voorheen deden.
We leven in een gebroken wereld, waarin ouders kinderen mishandelen en waarin ouders van elkaar gescheiden wonen, waar kinderen vaak de dupe zijn en soms zelfs te maken krijgen met 1 ouder die niet meer aanwezig wil zijn in het leven van dat kind. (Of waar ik mezelf in herken in een ‘kind’ die het geweld van vroeger vergeven heeft (voor haarzelf), maar het gevoel krijgt dat ze zichzelf niet kan zijn in het bijzijn van ‘haar ouders’, ook al is ze volwassen).

Natuurlijk is dit niet het enige. Gelukkig zijn er nog talloze voorbeelden van hoe het ook kan (, al blijf je daarin ook mens met je beperkte mogelijkheden).
Ik weet ook wel dat een vader (of moeder) voor zijn kind door het vuur kan gaan en een super tijd met het kind kan hebben en andersom dat het kind geniet.
En ik weet ook wel dat het kan dat je goed kunt opschieten met je vader. Maar helaas is het soms ook anders, hoe pijnlijk dat ook kan zijn.

Zo’n achtergebleven kind met 1 ouder bijv. kan wel wensen dat dat kind 2 ouders heeft… maar de praktijk is helaas dat het kind die ouder soms niet eens meer ziet.

In dat geval kun je dat ideale beeld niet meer op die gebroken situatie betrekken. (vind ik).
Dat wil overigens wel zeggen dat God van ons verlangt dat we zoveel mogelijk moeten streven naar hoe Hij het heeft bedoeld.
Ik zeg niet dat je het niet kan vergelijken… ik zeg alleen… pas op als je de vergelijking gaat trekken in gebroken situaties !!

Susannah

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 4 januari 2011, 11:41
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 07:32

THOMAS968 schreef:

De cirkel stelt een rond spoor voor met een wissel en bovenaan een tunnel. Op het kopspoortje rechts van de wissel staat een locomotief. Links staat wagon A en rechts staat wagon B. De locomotief kan wel door de tunnel. De wagons A en B kunnen dat echter niet, ze zijn te hoog. De locomotief kan twee wagens duwen of trekken en er ook tussen zitten, alleen rijden of met slechts een wagon etc.

Opdracht: verwissel met behulp van de locomotief de wagons A en B zodanig dat A komt te staan op de plaats waar B eerst stond en B op de plaats komt te staan waar A eerst stond. Echter: de locomotief moet na het verwisselen weer op het kopspoortje zijn/worden opgesteld.

Welke bolleboos kan het?

Succes.

Thomas, spoort wel.

Oke, komt ie

1 loc haalt B zet B op kopspoor
2 loc door tunnel duwt A naar B
3 loc door tunnel haalt B van kopspoor naar A
4 loc door tunnel A naar kopspoor
5 B zo ver mogelijk naar de tunnel A van kopspoor
links staat nu dus (vanaf de tunnel) B loc A
6 A naar B (naar rechter spoor)
7 loc terug naar kopspoor
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 09:17

MARYLIEN613 schreef:
hé jongens,
ik heb net betaald,
laat me nou niet in de steek please.......????

Ik blijf. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 09:18

slechtste moment nu, dat ik blaasklachten heb...
'k Verga zo'n beetje van de pijn... auwauwau... doet sssooooo zeerrrr... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 09:28

SUSANNAH475 schreef:
slechtste moment nu, dat ik blaasklachten heb...
'k Verga zo'n beetje van de pijn... auwauwau... doet sssooooo zeerrrr... Twijfelende smiley

Vervelend voor je! Heb je al je urine weggebracht naar de huisarts? Wel doen hoor!

Beterschap!

José
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 09:32

CARIEN982 schreef:
Een leuk moment van de dag voor jou is, Smiley die vol vragen zit

dat je een prachtige foto op je profiel hebt staan. Lachende smiley

De waarheid mag gezegd worden heh. Knipoog smiley

Klopt Cross, was mij ook al opgevallen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 09:35

PIETER649 schreef:
het begint juist wel ergens over te gaan Lachende smiley

De fouten in de vrouw...

o.a. beschreven door:

mijzelf: de arrogantie en het absoluut misplaatste suprematiegevoel van de vrouw.
ach, we weten inmiddels wel hoe je denkt, pieter! maar of het ook zo is??

mar: hij beweerd dat vrouwen autisme veroorzaken bij hun kinderen.
met alle respect, maar ik denk dat mar twee dingen door elkaar haalt; een minder sensitieve opvoeding, en het gevoel als kind ongewenst te zijn, heeft invloed op de hersenontwikkeling van een kindje, en kan hechtingsproblemen cq hechtingsstoornis veroorzaken; autistisch gedrag dus, maar met een andere oorzaak dan het klassiek autistisch patroon.
autisme als genetische stoornis, wordt doorgegeven via het genetisch materiaal; het Y-chromosoom dus.
hetzelfde gedrag; een andere bron/oorzaak
autisme zit em in de aanleg, en bij hechtings-problematiek is de aanleg prima; maar de ontwikkeling van de hersenen verloopt anders/stagneert als gevolg van een minder/niet-sensitieve opvoedstijl.

chatuliem: hij beweerd dat dit een anti-man site aan het worden is waar de gemiddelde man neergezet word als minimaal dominant en sexverslaafd.
dit herken ik dus persoonlijk van geen meter......

Zo zie je maar dat een topic dat met een knipoog begon toch een serieus verhaal kan worden met behoud van een on-topic topictitel.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 09:49

HANNAH810 schreef:

Goede uitleg Hannah !!
En Annette... jouw bijdragen in dit topic vind ik eveneens heel waardevol... bedankt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 09:54

JOSINA022 schreef:
Vervelend voor je! Heb je al je urine weggebracht naar de huisarts? Wel doen hoor!

Beterschap!

José

Dank je !!
Helaas heeft het in mijn geval geen enkele zin om een kweek naar de huisarts te brengen. Het zijn namelijk blaasklachten (en geen blaasontsteking zoals de artsen vroeger altijd dachten).
Uiteindelijk via narcose onderzocht, maar de arts kon helemaal niks vinden; ik denk sindsdien dat het psychosomatisch is, waarbij ik de klacht heel reeel lichamelijk voel.
Ik heb het al sinds jongs-af-aan... jaren niet gehad, maar sinds sept. 2010 weer teruggekomen, helaas.
'
Dus ik wacht maar af (na het hebben ingeslikt van een paracetamol en Ibuprofen) tot het beter gaat, meestal na een paar uur.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 09:59

MARYLIEN613 schreef:
Ronny ik vind je wel een beetje grof hoor!

Hij is wel eerlijk en duidelijk, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 10:05

MAR907 schreef:
Ooooh, "men noth includet"..... Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond

Je mag ook best mee naar de schoonmaak-party hoor. Leek me voor mannen niet zo interessant. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 10:10

PIETER649 schreef:
in het asiel zitten zat hondjes en katjes die jou graag liefde en aandacht willen geven. Lachende smiley

Pieter toch....... Verraste, verbaasde smiley Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 10:11

HANNA566 schreef:
Hier is hij dan: een uitje voor de wat jongere helft van CM.
Ik zie er naar uit jullie te ontmoeten en ik hoop jullie ook.
Zaterdagavond 5 februari om 20:00 boven de a4 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep.
De Gouden Wok is makkelijk bereikbaar met de auto en je kan er gratis parkeren. Kom je met openbaar vervoer dan wil ik en vast wel anderen je van station Hoofddorp ophalen.

Deze tekst even kopieëren en je eigen naam erbij zetten als je mee gaat!

Wij gaan mee:
*Lenie020
*Hanna566
*Pieterden264

Gaat Bart niet mee Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 10:13

HANNAH810 schreef:
chatuliem: hij beweerd dat dit een anti-man site aan het worden is waar de gemiddelde man neergezet word als minimaal dominant en sexverslaafd.
dit herken ik dus persoonlijk van geen meter......
Dat komt mede omdat je geen man bent. Hoe vaak worden er terloopse opmerkingen gemaakt over het gedrag van de man? En hoe vaak wordt voor het gemak maar alle mannen over één kam gescheerd? Als je er eens bewust op let zie je dat dat wel erg vaak gebeurt.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 10:51

marylien,
ik denk dat ronny meer bedoelt, dat dit het zoveelste topic is in de cathegorie "wij goeden accepteren de vieze slechterikken niet"
en het zou inderdaad fijn zijn, als het meer zou kunnen in de zin van; "hoe ga je om met iemand die over sexualiteit wil praten"
en wanneer je uitgenodigd wordt voor een prikkelende actie, is een bedankje voor de eer toch voldoende??

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 4 januari 2011, 10:54
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 10:53

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op maandag 30 mei 2011, 23:18
Naar boven

Auteur Bericht
HARMKE266

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 11:44

De chatbox werkt niet goed, er komt telkems een rode balk tevoorschijn.
Heel lastig.

Grxxts Harmke
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 11:47

HARMKE266 schreef:
De chatbox werkt niet goed, er komt telkems een rode balk tevoorschijn.
Heel lastig.

Grxxts Harmke

Als je met Internet Explorer werkt gebeurt dat
Ik zelf heb Google Chrome geinstaleerd en sindsdien geen last.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 11:51

MARISKA601 schreef:
Als je met Internet Explorer werkt gebeurt dat
Ik zelf heb Google Chrome geinstaleerd en sindsdien geen last.

Ik had er 3 dagen last van, erna gelukkig niet meer... Lachende smiley
(computer opnieuw opstarten hielp niet en met google chrome had ik precies hetzelfde probleem).
Maar t'is verholpen, hoe ? geen idee... ik vermoed dat C.M. zelf iets verbeterd heeft...
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 11:58

CHATULIEM619 schreef:
De eerste actie staat voor vanavond gepland, Met zn allen om acht uur in de chatbox roepen: WIJ ZIJN OK!!! WIJ ZIJN OK!!!

En toch hebben jullie ....mannen er wel iets mee bereikt,

wat aandacht van de vrouwen toch kan doen.... bij de mannen hihi.

Ik hoorde dat hierdoor al een date op komst is,

dus dames het is een succes geworden.... wat wij hebben gedaan. Knipoog smiley voor 20.00 uur uiteraard.

(ps het zijn soms echte pubertjes ) Lachende smiley

Laatst aangepast door
CARIEN982
op dinsdag 4 januari 2011, 11:59
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 12:47

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op maandag 30 mei 2011, 23:17
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 13:12

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:18
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 13:43

SUSANNAH475 schreef:
Dank je !!
Helaas heeft het in mijn geval geen enkele zin om een kweek naar de huisarts te brengen. Het zijn namelijk blaasklachten (en geen blaasontsteking zoals de artsen vroeger altijd dachten).
Uiteindelijk via narcose onderzocht, maar de arts kon helemaal niks vinden; ik denk sindsdien dat het psychosomatisch is, waarbij ik de klacht heel reeel lichamelijk voel.
Ik heb het al sinds jongs-af-aan... jaren niet gehad, maar sinds sept. 2010 weer teruggekomen, helaas.
'
Dus ik wacht maar af (na het hebben ingeslikt van een paracetamol en Ibuprofen) tot het beter gaat, meestal na een paar uur.

Ok, het is mij duidelijk. Jammer dat er niets aan te doen is dan alleen pijnstilling. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1722 1723 1724 1725 1726 1727 1728 ... 6194 Volgende
Pagina 1725 van 6194